Valamit számít, nem a legolcsóbbat kell megvenni. Ha van pákád vegyél méterre és forraszd meg magadnak az a legjobb. Én főleg Klotz-ot használok az pl nem rossz. A csatlakozó meg attól függ mennyit dugdosod ki-be.
Sziasztok! Stúdiófelvételnél mennyire számít a mikrofonkábel és a csatlakozók minősége? Tudom hogy több szinten lehet erről is beszélni, mint mindenről, de pl. egy alap, hangszerboltban kapható 2-3 ezer forintos kábel mennyiben produkál gyengébben egy komolyabb cuccnál? Nem félmilliós előfokokra teszem rá a jelet, de azért eléggé fontos a minőség. Köszi
Sziasztok!
Van egy zenekarom alapjában 2 gitár basszer dob és ének!
na már most a nyáron gondolkozunk egy demó felvételén!
hogy érdemes ennek nekifogni?
Mit és hogy kell vagy kellene csinálni,felvenni stb!
Eladó Behringer DDX3216, 32 csatornás, 16 buszos, teljesen automatizált digitális keverő, digitális effektekkel, profi Case-ben, hibátlan állapotban (fólia rajta van). Ha érdekel, tudok küldeni teljes magyar leírást, használati útmutatót. Irányár: 200.000,- Ft Érdeklődni: 20/564-5711 vagy 20/356-5533
NNo, hamár akkor. stúdiót bontasz, vagy selejtezel?:) arról a powermacről légyszi pár apróságot még, van egy kis megtakarított pénzem, hátha:)
mél: balazsvonwolf@gmail.com
Ha valaki használ még Fostex D80-at, és kiváncsi lenne egy pc-s progira amivel exportálni lehet wav-okká, dobjon nekem egy mailt. Thx.
brown@weblapja.com
Ja amit írtam lentebb párhuzamos kompresszálásról, azt is lehet a gitárok vastagítására használni. Az a lényege, hogy egy send-el elküldöd a gitár sávokat egy aux csatira amire beteszel egy kompresszort és szarrányomod vele a gitárt (6-8 körüli ratio, gyors attack-release és vagy 10-15 dB gain reduction), aztán mehet utána eq is izlés szerint. Aztán ennek az aux sávnak a hangerejét leveszed teljesen és szép lassan húzod felfelé, hallod hogy változik a gitárhang, és amikor fasza akkor fasza :)
(vannak olyan kompresszor plugin-ek is, amiben lehet állítani a wet/dry arányt, ha ilyened van, akkor nem kell külön aux bus hozzá)
Na hogy rakjam a fórummotorba a... Begépeltem egy hozzászólást és aszongya posztoláskor hogy elfelejtettem begépelni.
Szal mégegyszer: ha középen is szól gitár, akkor arra figyelni kell, hogy a többi középre rakott dologgal azért össze tud veszni. A pergő/vokál ugyanúgy a középtartomyánban van ott a legjobban, mint a gitár, szal eq-val érdemes megbűvészkedni rendesen a középső gitársávot, hogy ne fedjen el semmi lényegeset. Ha nagyon übermetál csugga-csugga gitárhangzás van, akkor akár még a basszussal és lábdobbal is lehet gond. Mondjuk a panorámázástól függetlenül mindig szoktam a gitárokra tenni 80-100 Hz környékén felüláteresztő szűrőt, meg 10 kHz-nél aluláteresztőt, mert minek szóljon ott ahol nem kéne :)
Amit még érdemes kipróbálni az az, hogy a gitárokra tenni multiband kompresszort és csak a mély/mélyközép részét (80-300 Hz között) bekapcsolni, a többit bypass-ra tenni. Ezzel kicsit meg lehet fogni a gitárok alját, és a palm mute-os figuráknál (érdemes ezekre a palm mute-os részekre belőni a treshold-ot) nem fog annyira buhogni, hanem sokkal feszesebb lesz.
Nem vagyok szaki, de ha van az emu-ban miki előfok, akkor elég azzal szerintem... viszont ha a keverőerősítőben van miki előfok, akkor azzal. Szerintem.
Ez is inkább stílustól függ sztem, mert egy metál album egy sáv gitárral fos, viszont egy olyan zenénél, ahol a gitár nem több egy hangszernél, nem fontosabb a többinél, ott néha elég is egy sáv, főleg, ha nem torzított ritmust játszik.
A haverom is Metallicás videóból szedte ezt a 3 sávos megoldást.
Amúgy meg nem gáz 4-szer feljátszani, meg végülis az lesz, csakhát próbálkozik az ember mindennel ész nélkül, hogy jobban szóljon. :)
Majd ha kész lesz a cumó, megmutatom. :)
Ja és énekfelvételre van valami tippetek? Úgy fogom megoldani hogy egy EMU hangkártya (a késés redukálása végett), keverőerősítő, mikrofon.
Ha van valami tipp, szívesen fogadom!
Én még sehol nem hallottam erről a 3 sávos megoldásról, ellenben a másik verziót nagyon gyakran használják (2-2 felvétel gitáronként). Nem értem miért gond az, hogy 4 sávon megy a dolog amikor mind a 2 gitár ugyanazt a témát játssza? Lustaság, és nem esik jól felnyomni negyedszer is ugyanazt, vagy mi? :) Vannak olyan bandák - pl. Machine Head - akik oldalanként négyszer játsszák fel a gitár a gitárokat (szal összesen nyolcszor) de ehhez kibaszott pontosnak kell lenni, hogy ne egy nagy massza legyen az egész.
Röveiden: nekem azaz ötletem az áthidalásra, hogy játszd fel negyedszer is ;)
Lenne egy kérdésem. Otthon vesszük fel a zenekarral az egyik számunkat (csupán gyakorlás képpen), de azért szeretnénk egy aránylag elfogadható minőséget kihozni belőle.
Két gitár van a zenekarban és úgy gondoltam, hogy mindkét gitárt kétszer játszom fel balra és jobbra panorámázva. Ezzel nem is lenne semmi gond, de előfordul, hogy mindkét gitár ugyanazt játsza, így gyakorlatilag négy sávban megy ugyanaz a téma.
Erre kaptam egy ötletet az egyik ismerősömtől, hogy ezt úgy szokták csinálni hogy nem 4 sáv van, hanem 3. Az egyik full balon, a másik full jobbon normáli hangerővel, a harmadik pedig kicsit halkabban centerben.
Viszont amikor olyan téma szól hogy különbözőt játszik mindkét gitáros akkor témánkénkt 2-2 sáv van balra és jobbra panorámázva. Viszont amikor ilyen "vastagabb" hangzású téma után jön be a 3 sávos megoldás, akkor a gitárok vesztenek a húzásukból (gondolom a kevesebb sáv miatt).
Nincs valakinek valami ötlete, hogy tudnám ezt áthidalni?
Jaja igazad van, csak azért írtam, hogy hátha valaki nem ismeri ezt a dolgot. Mondjuk párhuzamos kompresszálásnál is át megy az egész jel a kompresszoron az aux csatin :) csak az eredeti jel mellé keverését lehet így variálni, szal ez sokkal inkább "sound design", mint dinamika variálás.
persze, de az esetek túlnyomó többségében mégiscsak inzertben használják, semmint speciális efekktént, hiszen pont az lényege, hogy a jelet teljes egészében processzáljuk, ne csak egy részét.
Amúgy annak sincs értelme, hogy a fejünk egyik fejét megfésüljük, a másikat úgy hagyjuk, ahogy felébredtünk...
"speciel dinamikaeffekteket meg e.q.-t nem illik auxban használni csakis insertben. a zengetés egészen más, mert az nem dinamikaeffekt, azt már lehet insertbe is (bár nem szokás) meg aux-ba is küldeni."
Már bocs, hogy felhozom, de van olyan is hogy párhuzamos kompresszálás (vagy más néven NY style). Ilyenkor simán aux-ban megy a dinamika dolgozás ;)
Amugy egy erdekesseg.
Nem hasznaltam meg csoves mikrofon elofokot.
Gitarcuccnal szeretjuik, ha zajos, karcos. Ez a jo a csoben.
Egyszer jelen voltam egy 3-as AB (ABC :) tesztnel, mikoris:
- kinai kismembranos (par tizezer)
- Neumann TLM 103 (kb 250 ezer, ez is nagyon szimpi nekem)
- es egy csoves Neumann (tipusra nem emlekszem kb 800 000)
mikorofont hasonlitottunk ossze.
A TLM 103 nem annyira egyeretelmuen, de leszolta a kinait.
Bar csak beszeddel teszteltunk, ezert nem voltak nagy kulonbsegek.
Viszont a meregdraga csoves olyan zajosan szolt,
hogy szerintem a legtobben a harmadannyiba
kerulo TLM-et valsztottak volna.
Izles kerdese, de nekem furcsa volt abban a pillanatban,
hogy mire lehet jo egy ilyen mikrofon.
Azota felretettem az elofok temat,
es nem biztos,
hogy ragaszkodnek a csoves megoldashoz.
Nekem is nagyon szimpi
volt a TLA Ivory sorozat.
En az 5001-est neztem ki.
Persze a nagyokosok azt mondak,
hogy low budget elofokbol
inkabb tranyosat vegyek.
Csak azert irtam, hogy legyen pozitiv hsz is. :)
A tobbiek biztos azt mondjak majd, hugy UA vagy semmi.
Nagy kérdés: Milyen channel stripet vegyek? Nézegettem SPl Channel One-t. TL Audio 5051-et, Focusrite VoiceMaster Pro-t és ami nekem szimpi az az ART ProChannel.Mindenféleképp csöves motyót szeretnék, gitárra mikrofonnal felvéve, énekre, ordibálásra, basszusgitárra, talán még dobra is. Néztem még a Joe Meek TwinQ-tm de nem tudok dönteni hogy melyiket vegyem, mert árban és minőségben is szeretnék jót venni, de ha lehet akkor inkább minőség. Nem akarok olyan kommenteket, hogy ezek közül mindegyik szar és vegyek valami 2 milliós cuccot, mert arra nincs pénz, csak valami közép kat, amik azért elég jók ár/érték arányban. Köszönöm a segitsegeteket!
Sziasztok megfejtők!
A következőkben lenne szükségem segítségtekre: szeretnék egy audio felvételt rögzíteni úgy, hogy a hangkártyán kimenő/átmenő jelet rögzítsem. Ehhez van egy SB LIVE! hangkártyám+ Samplitude7 pro programom. Mit és hol kell beállítani a rögzítéshez?
Válaszotokat előre is köszönöm:
Shorty
Én vagyok az, he! A randa nagyhajú, szakállas villanygitáros a nagydarabtól balra =) Tudod, minden nap együtt szoktunk ebédelni. Nem a csaj, hanem a másik
ááhhh, reménytelen..
Na most ott tartok, hogy e-mu 1212m, mert az jó és olycsó, öszkonfortos előfoknak és DI-nek elé (amikor kell) Egy Mackie 802 VLZ3 keverő.
A kettő együtt árban kb annyi, mint egy 1616m.
Mikrofont valószínűleg csak élőre és próbára veszünk, felvételre, meg előfokostól, vagy anélkül jól kölcsönkérünk valakitől...
Már csak azt nem tudom a kompresszorral mi lesz. A DSP-s kártyáknál is gondolom az A/D konverzió után kerül rá a compresszor...
Nézzétek el neki! Katasztrófális a névmemoárja Bár az enyémet 15 év alatt azért sikerült megtanulnia, igaz az csak 2 betű
Amúgy meg nagyon yó srác! Ejj, ha mindenkivel csak ennyi baj lenne...
Viszont ez nem kifejezetten előfok problema (soundcraft), mivel bedugva egy senheiser mikrofont (mindig elfelejtem hogy kell írni ) megvolt a teteje. Bár annak a mikrofonnak meg más a gondja
Előreláthatólag tudok kölcsönbe szerezni bétát és sm-et is hogy a-b tesztet csináljunk, de Rode s1 -ről hirtelen nem tudok. Nincs valakinek ilyen Zalaegerszeg környékén?
Az akg-nak van egy kifejezetten új női mikrofonja. Valaki találkozott vele? (ELLE C)
az sem mindegy,milyen állapotban volt. Ha pl. sokat volt szabadtéri koncerten a miki, akkor a szivacsa el kezd porladni a naptól, és ha az belemegy a tekercsbe/membránba attól érdekes hangja lehet. időnként nem árt lekapni a mikiről a kosarat és ellenőrizni a szivacs, a membrán állapotát. Lehet ,hogy belehánytak 3x, meg fehér a kulától
yaya. A fantomtáp nem probléma, van mindenen, a gerjedés sem gond (jelenleg), mert a próbaterem ölég nagy, meg jó kis RCF cuccon szól a dallam.
Viszont mint kiderűlt, egy shure sm58 volt nálam. Maga a mikrofon nem volt rossz, de hiába toltam rá a magasakat, nem voltak ott mit kiemelni
Állítólag ezzel studióban is vettek fel albumot. Bár azt nem hallottam, de szerintem "tompa" lehetett...
Bocs, tényleg én írtam megint hülyeséget. A sampler A/D kovertál 24 bit 41 Khz -en. Elméletileg a digit kimeneten is ez az triton extreme maximuma. Viszont van benne sok effekt és egy vákum cső, ami analóg effektez. Na ezt is vissza kell a cuccnak valahogy alakítania.
Anno nézegettem az EMU-t is, meg Firewirés cuccokat, sőt még egy mackie onixal is szemezgettem, de a fórumokat olvasgatva, azt tapasztaltam, hogy sok a kompatibilitási és driver hiba, eszközfagyások.
A mayát meg baraktam a gépbe oszt ment. Na meg ár /érték arányban szuper lenne, ha kapnák hozzá kiegészítést...
Hát elpasszolhatod az esi-t minimális veszteséggel (bruttó ár 2/3-a) és vehetsz egy a feladatra hivatottabb, toslink-kel megáldott fw interfészt. Majd metallik megmondja melyiket.
Azt nehezen hiszem, hogy a szintin belül lenne a/d konverzió, lévén digitális cucc. Emiatt, ha digi kimenetet használsz és a szinkron is rendben van, sokkal jobb hangminőséget érhetsz el.
az, hogy melyik konverter dolgozzon, azt az dönti el, melyik bír jobb hanggal és paraméterekkel.
Mikrofonkérdésre: koncertre és próbára inkább dinamikus javaslok (akár Shure Sm58 vagy beta58), felvételhez meg kérjetek kölcsön egy nagymembrános kondisat. Így ezutóbbit nem kell megvenni. Mi is így tettünk.
Kicsit el vagyok kenődeve. Mióta megvettem az esi maya 44 kártyámat, azóta hajtom hozzá a kiegészítőt (amit egész eu-ban nem lehet kapni).
Igazából ahhoz kellene, hogy egy triton extreme-ből a digi jelet vigyem a gépbe, ne analóg kábeleken történjen.
Billentyűt hogy szoktátok venni? simán be az inbe oszt csókolom?
Szerintetek mekkora lehet a különbség, ha a billentyű saját konvertere dolgozik, men a hankrártyáé?
Érdemes ezzel szórakoznom?
Más: Mikrofont keresek, női hangra (magasközép), mindenes célra, azaz felvételhez, színpadra, próbára stb. Tudom hogy az öszvérek nem az igaziak, dehát most...
akkor fogj egy behringer deq-t, virtualizer pro-t vapétől jutányos áron, és szedd ki a mélyét:) dumálj valami helyi főokossal és cseréltesd le az iskolarádiókat, még kontaktot is tudok adni:)
sőt, ha VST-t akarsz, olyan emlékeim vannak, hogyaz újabb winampok már kezelnek egyet-kettőt. Amúgy a kérdés értelmetlen, beleölsz némi $-t, fogsz egy régi cubase-t és boldog vagy, de még úgy is szarul fog szólni a cucc, szar szórókkal nem nagyon tudsz mit kezdeni..
fogsz egy 386-ost, elindítasz rajta egy winampot, és szól. nem a szoftver miatt szól úgy ahogy, hanem a hangszórók miatt. szerintem foggalmatok sincs mi az az adásprocesszor, ha ilyennel vicceltek