És igazából mindegy, hogy Mesa vagy Soldano vagy Insane modell, mindegyik ugyanamiatt nem tetszik. Olyan dobozul szól, középtartományban. Valamit nagyon nem jól csinálok.
Meg lehet csinánlni még digitálisan is a rempingot, csak nem a leg kényelmesebb szöszölni vele. Amplitube meg a többi VST ebből a szempontból jobb, csak szerintem gyengébben szólnak jóval mint a POD xt.
Az azért talán túlzás, hogy "legyen szar", de főleg rockzenénél van benne igazság. Aztán a metál, az meg más téma. Ott aztán ahány együttes annyi hangzás. Jó példa szerintem pl. a Lamb of God- Laid to Rest száma. Az elején kecskének tűnő gitár egész jó sound lesz. Főleg 2:23-nál. De ha pl. meghallgatsz egy pantera, corps, meshuggah, machine head ... gitárhangzást, mind teljesen máshogy szól, de ahhoz a pergőhöz, basszushoz, lábdobhoz! meg énekhez valahogy mégis pont az a jó. Festés közben látni kell, itt meg kimosni a füleket.
Hát, a szárazsággal nincs gond, arról a POD gondoskodik ;]
És itt jön a bibi, ha azzal veszem fel, akkor utólag már nem nagyon tudok rajta állítgatni. Ezt max Amplitube-bal vagy Guitarriggel tudom megcsinálni, de egyelőre a POD jobban bejön, kevesebb a zaj. Reampingolni meg.... nem is tudom, hogy meg lehet-e ezzel csinálni, vagy hogy hogyan/érdemes-e
Szerintem nem kell szarul beállítani alapból, hanem mixben, dobbal mindennel állítgatni. Aztán ha magában hallod, lehet, hogy rossznak, tűnik, eggyütt mégis működik. Nekem általában a száraz, nem túltorzított gitárhangzás jött be.
Erre visszatérve, akkor mire kell törekedni a "szar" gitárszandnál? Mastertape is írta régebben, hogy sokszor szarul kell beállítani alapból, hogy a végeredmény jó legyen. De akkor milyen legyen a "szar"? Az jó elgondolás, hogy minél egyenletesebb spektrum, amiből aztán majd utólag ki lehet szedni, ami nem kell? vagy hogy?
Amúgy te nem ismered véletlenül Szilágyi Miskát, az Effrontery egyik gitárosát? Mintha valamikor említette volna, hogy régen valami thrash zenekarban zenélt, amiből mentek tagok a Sin of Kain-ba. De lehet, hogy teljesen rosszul emlékszem...
Hát ha nincs péze valakinek, de kreatív... A srác csinált otthon gyakorló szerkót is. Úgy nézett ki pl a lábcin, hogy egy szar állványra rárakott egy P.Mobil bakelitet, arra a piezzot, aztán rá egy réteg polifoamot. Ésatöbbi :) De funkcionált jól az egész cájg :)
Az exdobos ilyen kínai piacos kvarcórákból hegesztette ki a piezzo-t, ragasztószalagal a dobra. Aztán amikor szigeten bepróbálkozott a pergő triggereléssel is, de lefittyent a ragasztószalag egyik oldala, és pattogott a pergő belsejében a jeladó.... Aha, fasza volt úgy játszani, kicsit "komplex" lett a dobtéma.
Egy jó előfokkal fog.Önmagában vonalból nehéz jó basszushangzást csinálni.Nekem egy kis részletre sikerült elkapni a fonalat,de a többi nem az igazi.Itt a Karmadynia c. nóta közepén van egy basszusszólós tiszta gitáros rész.Ez egy Warwick RockBass passzív hanxa,Fender Rumble 100 előfokán keresztül vonalból.
De nem erre ment ki, azért bejött mindenkinek a lábdobhangzás, mert a sokásos puffogások helyett olyat ütött meg csattant, hogy beleremegett minden. Inkább azért, mert mindig ment a szarakodás vele, koncert előtt, technikai gondok, stb, meg persze a nyálverés is. Nem amiatt "híresült el" mert nem jött be a végeredmény az embereknek.
Na ja, sokszor van oylan, hogy gecijól szól egy anyag, aztán gitárkiállásnál meg csak nézek, hogy de szar magában a gitár. És még az meg is van faszán masterelve. Igaz is, elkezdek szarozni dobbal.
Csak az a gáz, hogy a basszus annyira hiányzik mindig, anélkül sosem lesz az igazi... Csak hát annak meg anyagi vonzatai lennének erősen. Ilyen házi felvtelhez jó valami olcsó, gagyeszabb cucc, vagy az nem fog sehogy szólni?
És ez előtt értetlenül állok,mert sztem egyedül hangzásban van különbség az élő meg a triggás dob közt.Szal úgyis azt hallani,amit az enba dobol.Utálom a maradi,konzervatív majmokat!
Jah, ha önmagában jól szól a gitár, az a mixben később tuti valamit elcsesz. Szóval vagy mindent próbál belőni az ember, vagy szívni fog a tökéletesnek hitt hangzásokkal.
Arra vonatkozott Blúvudu beírása, hogy mi vagyunk, aki "elhíresültek" az élőben triggerelésről. ment mindig a hercehurca ekörül, meg a nyálverés, aztán sztem már inkább nem a nevünket tudták, hanem azt, hogy "az a triggeres banda" :)
De amúgy a bemenetek tök jól ki vannak vezérelve, "sárga", de még épphogy nem klippel. Ugyanez van az aux ágban, ahonnan sendelve van, és a kimenet sem klippel a mutató szerint, mégis torz. ha tolom felfele.
Óh, ha nekem basszgitárom is lenne....
Jah, és még dob sincs, mert még nem próbálkoztam vele, először elfogadható gitárszandot akarok kreálni
A trigger az egy érzékelő, amit ha megütsz az ütés által indukált feszültséget nagyság szerinti midi üzenetté alakít, ami meg megszólaltatja a samplerben az adott hangot a megütés erősségének megfelelően. Vagyis maga a trigger egy 200 ft-os piezzo, amit aztán rákötsz a trigger-midi konverterre. Röviden.
Ha egy gitárt pl. úgy veszel fel, hogy a legjobban kihasználd a rendelkezésre álló dinamika tartományt, vagyis -10 dB fölött (a zöldben ) van a jel, akkor egy olyan erős gitárhangot kapsz, amit a végén keverésnél/mixnél inkább halkítani kell, nem erősíteni. Szóval mindent úgy kell felvenni, hogy minél jobban kivezéreld a bemenetet, de azért még ne érje el a clippet. Aztán utána jöhet a sávonkénti effektezés, EQ, meg kompresszálás, aztán az egész mixre is valami kompresszort meg limitert, meg az egyéb varázsszereket.
A master potihoz amúgy én a helyedben nem nyúlnék, azt hagyd 0-án. A sávok közül először lődd be a lábdob meg pergő hangerejét úgy, hogy csak ez a kettő szóljon, és már így is mittomén -6 -ig ki legyen vezérelve a csati. Aztán rakd hozzá a basszust, meg a gitárokat két szélre, és közben nézd hogy a master poti ne clippeljen. Aztán ami maradt még beletolod. Utána meg mehet a mastering.
Egyébként olvasgatni kell mit hogyan érdemes, meg fület használni csavargatáskor, meg jó sokszor megállni keverés közben, és valami referenciazenét hallgatni, hogy a füled ne másszon el a hangzással. Ja és néha le kell venni a fülest, és hangfalon is ellenőrizni az arányokat, mert ezt fülesben nem annyira érzékeled.
He-he ma azzal szórakoztam, hogy arpeggiatort kötöttem a BFD-re. Azzal is lehet egyenletesen szupergyorsan lábdobolni. Ha lassab kell akkor megnyomok egy olyan gombot, amihez nincs dobhang rendelve, és máris 16-od/8-ad stb. 32-ed helyett. Tök jópofa... Ez a videó lassan jön van időm off dolgokat is beírni úgylátszik.
Mármint Sandoval triggerel élőben nem az Effrontery. Persze ez semmit nem von le a tudásából. De egyébként a srácok is gondolkodnak a lábdob triggeren.
Hát akkor te még nem hallottál a Sonor Giant Step -ről.
Töltsd le ezt a videót: Giant Step prünytögés Szóval ezen a videón végülis csak "klippet forgattak" és playbeckelés megy, de azért azt hiszem érződik mit lehet ezzel a pedállal valójában. Szóval megtanul a srác ilyennel játszani, akkor triggerrel eléggé lehet vadulni. Lábdob meg csak dísznek kell a pedál elé.
Na ja, Sandoval sem ma kezdte. :)
De van pár ilyen dobos, akik között már sztem nem érdemes különbséget tenni gyorsaságban vagy technikásságban, max stílusban. Pl Sandoval, Hellhammer, Trym, Flo Mounier, stb....
Visszatérve az EMU-hoz, kezdem vágni már a patchbay mixert. Szerencsétlenkedtem ma vele Nuendoval meg POD-dal meg Amplitube-bal.
Következő a kérdés: Halkabb még jóval a cucc, mint más zenék, de ha tolom feljebb mondjuk a Nuendo kimeneti hangerőt, elkezd mocskosul torzítani, pedig a keverő nem is mutat clippet, se a bemenetnél, se a kimenetnél. A patchbay mixet is telepakoltam peak meter-ekkel, és ott sem látni sehol clippet. Se az inputnál, se a send ágon, se a master kimenetnél. Akkor ugyan mi torzít?
Szerintem ez az a tempó amit még ember (persze nem akárki) éppen képes eljátszani. Pl. az újabb Morbid Angel lemezeken már olyan lábdobtempók vannak amit élő triggerelés nélkül lehetetlen reprodukálni nekik koncerten, valahol ez is olimpia...
Dephts of Depravity-t ismeritek? Mosonmagyaróvári banda, ilyen nagyon régen együtt vannak (7-8 éve biztos), és állítólag heti 4-5 próba. Na, ennek meg is van az eredménye. A zene ilyen Cryptopsy szintű, és az előadásmód is. Nyomják is a Graves of the fathers-et, és hát élőben valahogy mindig gyorsabbra sikerül, mint az eredeti... de nem ez a lényeg, iszonyat durván kenik, mind a 4 tag, sztem a legtechnikásabb banda itthon.
Na azért. Az hallatszik hogy sample, csak felmerült bennem, hogy ezt tényleg valaki feljátszotta, aztán drumagoggal lett layerezve vagy triggerrel csinálták. Srác mindenesetre nagy futóbajnok lehet, ha ez élőben is megy neki.
Csak annyiban, hogy haverjaim, régóta ismerem őket, ahol tudok próbálok segíteni nekik. Szerintem a stílusukban nagyon jók, és ezt nemcsak én állítom ismerősként, hanem a webzine-okban, Metal Hammerben, stb. is rendkívül jó kritikákat kaptak. Szerintem ha kitartóak pár év és itthon az élbolyban lehetnek death vonalon. Amúgy érdekes, hogy pont a lábdobot említed, ugyanis az ezen a demón még programozott (a többi dobhang nem), amiért ha jól emlékszem már ebben a topicban is megszólták őket, ami kib*szott hülyeség, mert mivel jobb, ha a dobos feljátsza és utánna editálják halálpontosra? És a srác élőben is simán elnyomja ezeket a témákat arról biztosíthatok mindenkit.
Meg is oldódott. A POD-ot teljesen ki kell iktatni, ergo tuner módban, Valamiért úgy emlékeztem, hogy a tube preamp model második azaz tap tempos állásban a modellek is ki vannak iktatva, de nem, mert ott egy Twang modell. Ezért lehetett az a magas is, ami miatt olyasmi volt, mintha sngle pikapon nyomnám.
nekem itt LE van szintén. de tudok linket v1.1.1-hez, ha az jó. De mondom, nem vágom, hogy melyik milyen, mik a különbségek, stb, szal lehet, hogy ez kevesebbet tud a LE-nél?
feltöltöm a cuccot, de 24 óra kell neki, hogy meg tudjon jelenni az oldalon.
Szal mailben küldeném, ha lehet. cím?
A hangzás szar, de most nem is ez a lényeg. Amúgy most betoltam utána zenét, és nagyon halk a felvételem. Pedig, input, output elég jól ki volt vezérelve. Persze masterelve nem volt még, na, mindegy, ez majd a következő fejezet
Inkább promotálok egy kérdéssel összefűzve. Dobok egy linket az Effrontery zenekar honlapjára, ahol letölthető egy részlet az első demójukból. Azért érdekes, mert a Citysoundban csinálták a demót, viszont a gitárokat újra felvették nálam vonalból, mert az első verzióban voltak pontatlanságok, stb. A keverés és a master aztán megintcsak Citysound. Az érdekelne, hogy én úgy hallom, hogy a gitároknak megmaradt ez a vonalas hangja. Nem lett volna jobb rátenni valami hangfalszimulációt? Vagy valamit elrontottam a felvételnél és nem lehetett? Ne értsetek félre, szerintem egész jó lett az eredmény, csak nekem mégis furcsa.
Na itt a link
Alapban nem olyan vészesen zajos az, a felvételnél lesz valami gondod. Esetleg nem CRT (vagyis képcsöves) monitorod van? Mert ha CRT-d van és ott ülsz a gép előtt felvétel közben, akkor az eléggé be szokott zavarni a pickupoknak. Próbáld meg felvétel közben kikapcsolni a monitort.
Na jó, de a vonalbemenet elnémításának mi az értelme??? Akkor nem hallom amit játszok, viszont ha a direct monitorral használom nem tudom effektezni. Tényleg nem értem. Ne érts félre nekem, most jó így, ahogy van szóval nincs gondom, csak azt hittem, hogy a dm-el (továbbiakban) 0 latencys effektezett feljátszást érhetek el, de ezek szerint nem.
Egyébként a lényeg, hogy a hangkártya be/kimeneteinek a némítását ne külön pl. patchmixből kelljen kezelni. Ez egy bemenet esetén amúgy tényleg nem túl fontos, de van hogy 32 bemenetes felvételt is csinálnak, és akkor jobb ha pl. nuendon belül a sima monitor gombbal lehet kapcsolgatni az adott sáv hangját, és nem kell a külön erre megírt programban (mint pl. patchmix)totózgatni olyan szinten, hogy a 26 zenészhez tartozó "hátsó bandzsa fúvós" nevű sáv felvételénél a hangkártya programjának melyik csatornája volt a hostban megfeleltetett sáv.
isohunt, egyébként nemsokára jön a kettes, ami brutálnak ígérkezik. Mondjuk végre egy erősítőszim. beválthatná már az ígéreteket, mert eddig még nem jött össze 100%-ra a dolog soha véleményem szerint...
Normális hangkártyáknál el lehet némítani azt a jelet, amit éppen felveszel (és úgy is felveszi a hangot, ha nem hallod). Ilyen esetben csak akkor hallod a felvenni kívánt hangot, ha a monitor gombot benyomod. A monitor benyomása után ebben az esetben kétfajta hangot hallhatsz:
1. ha a direct monitoring be van kapcsolva, akkor egyből azt hallod, ami bemegy a vonal bemenetre (mintha nem lenne lenémítva a csatorna)
2. ha a direct monitoring nincs bekapcsolva, akkor azt a hangot hallod, ami keresztülmegy a host VST effektjein (pl. Amplitube) és emiatt kicsit késleltetve hallod vissza a hangot. Legtöbb esetben ez nem zavaró, de ha sok effekt van rátéve a csatira, és van köztük "lustább" is, akkor zavaró lehet a feljátszás közben.
Nálad valószínűleg a multi hangja azért hallható egyfolytában, mert nincs elnémítva a vonalbemenet. Emiatt a vonalbemeneted mindig hallható, és mellette még hozzátevődik a hostból jövő 1.-es részben leírt direct monitoring hang (vagyis ugyanaz a jel rátevődik), vagy a 2.-es részben leírt effektezett hang egy kis késéssel. A felvételi eredményen mondjuk ez nem változtat (az a bemenő jel lesz), csak megtévesztő lehet.
Esetleg próbáld meg a vonalbemenet elnémítását, és úgy próbálj felvenni. Általában ez a némítás a felvételi "leágazás" után szokott lenni, szóval működnie kéne.
Nos, kösz a tegnapi segítséget, így már világos a dolog. Azt gondoltam, hogy ez a Direct Monitor effektekkel eggyütt produkál valami fura routolás segítségével 0 latencyt, de ha csak effektek nélkül megy akkor végülis számomra érdektelen. Nem is igazán értem, hogy mire jó, hiszen akármekkorára állítom, a device setupban a latencyt a multim önmagában mindig "rögtön" szól 0 latencyvel kikapcsolt direct monitorral is.
A POD-on keresztül megy a kártyára a gityó! Vágom, hogy vonal szint kell neki, egyébként meg az EMG-nek vonalnál nagyobb jele lenne, ha közvetlenül dugnám rá. Próbáltam a POD-dal, hogy bypassolva van minden, meg úgy is, hogy a JC120 modellel, az elég tiszta. Persze doboz szimu kiiktatva, meg minden más.
1212m-en nem igazán van előfok, ha jól tudom. Szóval a gitárt valami multira vagy erősítőre dugd rá, és onnana line out-ot vidd rá a hangkártyára (ha simán rádugod a hangkártyára, lehet hogy nem tudja a pickup jel rendesen meghajtani a bemenetet). Esetleg próbáld meg, hogy patchmix dsp-ben az FX melletti session settingsben I/O-nál kapcsolj -10 -re.
És az amplitube csak nekem olyan geci zajos? Majd lehet holnap veszek fel mintát, aztán belinkelem, de iszonyat. Mintha elé lenne kötve egy reverb. Ha csak gyengén ütögetem a húrokat tompítva, akkor is van ilyen "lecsengése". Amúgy elég masszv hangok jönnek belőle
sztem nem, ha úgy küldöm az auxra, hogy a két bemenet balanszolva van jobbra-balra teljesen, nuendoban meg veszek egyszerre két sávra, egyiknek a jobbot választom bemenetnek, msiknak balt, akkor egy időben tudom az auxról is venni a két sávot, külön-külön. Remélem jól mondom, de csináltam ilyet ma.
Ha több bejövő sávot akarsz felvenni a nuendo külön sávjaira, akkor csatinként kell a send. Az egész patchmix egyébként nem egy oltári bonyolult dolog, csak úgy kell felfogni, mintha egy külön (virtuális) keverőt is adtak volna a hangkártyához. Elsőre kicsit zavaróan hat, de ha megérted akkor azt csinálsz vele amit csak akarsz. Ez főleg audiodockos felállásban érvényes a több bemenet/kimenet miatt.
igen, ez volt, be volt kapcsolva a direct monitoring, én pont azt hittem, hogy ez kell. így perzse hiába raktam be a nuendoban az inserteket, nem szólak, csak ami a kártyán volt insertálva.
Arra meg rájötttem ügyessennnn ma, hogy jobb, ha nem a csatikat sendelem, hanem az auxot :)
Egyre jobb :)
Egyébként a hangkártyán az "Insert Asio Direct Monitorral tudod betenni az EMU 0 latencyjét. Ha send-et teszel a csatira, akkor az elküldi a host-nak, és ott vagy átmegy az effekteken is és úgy megy vissza, vagy ugye ha a hostban be van kapcsolva a direct monitoring akkor változatlanul visszajut.
A csatikat egyébként érdemes Aux-Send Pre módban használni, mert úgy a csati master potija nem befolyásolja a felvétel hangerejét, és bele is hallgathatsz és némíthatod is a csatit a felvétel megzavarása nélkül.
Egyes VST effekteknek alapban nagy késleltetéseik vannak, az egyik ok az lehet. A másik ok, hogy nem állítottad át a devices-ben.
Devices->Device Setup...->EMU ASIO->Control Panel-> és ott válaszz 5 7 vagy 10 msec közül valamit.
"ASIO Direct Monitor Send/Return
Ez a típusú insert megtöri a jel útját és elküldi a kiválasztott ASIO Host bemenetre (mint pl. Cubase vagy Sonar).
Egy visszatérő jelforrás is kiválasztható ami az ASIO Host kimenetének egyik csatornája lehet.
Az ASIO Direct Monitor Send/Return az egyetlen olyan mely használja az ASIO 2.0 zero-latency monitoringot
(azaz 0 késleltetésű ASIO lehallgatást). Ezen opció használatához az illető alkalmazásban a Direct
Monitoring opció engedélyezett kell legyen.
Felvétel közben a DirectMonitoring Send/Return a jelet az alkalmazás felé irányítja, de a visszahallgatás e
bemenetről történik a késleltetés eltüntetése érdekében. Visszajátszáskor az alkalmazás automatikusan a felvett
sávot küldi a visszatérő sávra."
Ez volt a manual, ez zavart be, nekem be volt kapcsolva a direct monitoring. Most végre szól, viszont mivel input latency 52 ms, output meg 49, használhatatlan így... Mitől van ekkora latencym?
Szóval a direct monitoring lényege, hogy a bemenő hangot nem küldi rá az effektekre meg egyebekre, hanem a bejövő hangot egyből másolja a kimenőre. A lényeg az, hogy ha kihagyja az effekteken való átvezetést, akkor gyakolatilag azok késleltetése nélkül, úgymond "0 latency monitoringgal" lehet visszahallani a felvett hangot, de csak azt és minden egyéb nélkül.
Vagyis ha a direct monitoringot kipipálod a nuendoban, és úgy veszel fel, akkor a monitor hangjának bekapcsolásakor az jelenik meg ami rámegy a lne in-re, visszajátszásnál persze már effektel szól. Ha nem kapcsolod be, akkor effektekkel együtt fog megszólalni felvétel alatt is.
Ha pl. gitárt veszel fel, és amplitubeval torzítasz, akkor értelemszerűen ki kell kapcsolni a direct monitoringot, hogy torzítottan halld felvétel közbe a gitárt. Ha van saját torzítód, és onnan mész rá a hangkártyára, akkor szépen benyomod a direct monitoringot, és nem kell azzal törődnöd, hogy 10 vagy 100 ms-ot késik a kártya, mivel te jó időben hallod amit bejátszol. Na kb az én ismereteim szerint ez lenne a lényege ennek.
Az EMU-val és a Patchmix DSP-vel kicsit több lehetőséged van, de előbb ezt benyomom nehogy elszálljon.
Biztos az én hibám, de nem pontosan értem. Nekem egyébként szerintem nem is biztos, hogy ugyanaz a problémám mint Harkhnak. Nekem működik a monitorozás kb. 7ms-os latencyvel, de csak akkor ha a direct monitor a device setup-ban KI van kapcsolva. Ha bekapcsolom egyáltalán nem működik a monitorozás. De ez a direct monitor most 0 latency-t jelent vagy nem? Bocs az értetlenkedésért.