Rock/metálban is vannak még páran akik egybejátszva veszik fel sávonként a nótákat. A stílusból adódóan nyilván több utómunka szükséges a tiszta hangképhez.
Az első albumuk elég király. Mondjuk nem a számírás az erősségük, de van rajta 3-4 nagy dal, a közepeseket meg elviszi a lendület a hátán simán.
Anno a My Sharona meg ugye azért egy Billboard No 1. helyezést megért a diszkókorszakban is.
Aztán soha nem sikerült többet az áttörés nekik, rá is mentek.
Pontosan ez foglalkoztat engem mostanbában. Hobby célból, saját szórakozásra élő felvételeket csinálni haverokkal a házi "nemstudiómban". (de jó lenne kialakítani egy minél jobb házi stúdiót)
A következő felvételen 1 ének és 3 hangszer ment be egy 10 csatornás Yamaha keverőbe, onnét a hang közvetlenül a videókamera mikrofon bemenetére ment. Tehát nemhogy semmilyen utómunka nincs, de még számítógép sem vett részt a felvételen:
Valószínűleg nehezen értelmezhető előnyei lennének csak. Nem is kardoskodom mellette, csak megjegyzem, hogy a keveréskor alkalmazott eszközöket, eljárásokat elméletileg felvétel közben is be lehetne vetni. Inkább a gondolkozásmód az érdekes, a felvevő hangmérnök annyira elválik a keverőtől, ahogy régen nem. Amikor sztereo végterméket kellett csinálni, akkor - nem is volt más lehetősége - a hangmérnök mert dönteni dinamikában, eq-ban, effektben végleges arányokban. Ma nem mer, azt mondja, hogy majd végtelenül eltökölünk rajta később, esetleg másik mixer ember. Mondjuk a klasszikusan megépített stúdiókban volt rendes lehallgatás, amiben meg lehetett bízni, ma akárhol is felvesznek bármit, próbahelyeken, koncert helyszíneken, ahol nincs rendes monitor.
Feelingben lehet még előnye az egyben felvett zenéknek, az együtt zenélés öröme, stb, de ez a pop biznic részében értelmezhetetlen.
Illetve egy kezdő hangmérnök rengeteget tanulhat az ilyen egyben készített felvételeiből.
De ennek lenne különösebb értelme amit mondasz?
Mármint az elbaszott idő megnyerésén túl, ami ugye nagy kincs.
Valamint a szakmai magabiztosság elég meggyőző manifesztációja lenne, azt aláírom.
Felvételben hasonló minimál (utómunka) hívő volt régen mondjuk a méltatlanul elfeledett The Knack, akik teszem hozzá élőben is leiskoláztak kb mindenkit.
Hát az atonálist igen - mert azt a szerző se hallja, ha ott téveszt :) De egy ismeretlen, nem repertoáron tartott, új darab lemezre tanulásánál azért van baj, illetve munka. Vagy 10 évig csináltam a Hungarotonban.
Á, "állatok" ezek. Én is csak lesek, mikre képesek, amikor azzal van dolgom. Elé teszed a tök sűrű atonális kottát és egyből húzza. Persze az ember "könnyebben" írja le ezeket "non-realtime", de amikor eljátsszák, az mindig csoda- élmény. Hiába.. - előadóművészet, ugyebár..
Nem is olyan nagy a divatos processz igénye a klasszikus zenének, mint a pop-rocknak. A nótákat szerintem ugyanannyira tudja egy lemez felvételen egy normális banda minden zenésze, mint egy kottából játszó vonós. Csak más módszerrel tanulták meg. Persze az más, amikor a felvétel közben születik meg a szám és a kész keverést tanulja meg a banda a bulikra :)
Á, dehogy volt multitrack élő felvételben. Még a 90-es években se volt jellemző. Olyan is volt a hang legtöbbször..
Hát, egy szimfonikust ne is hasonlítsuk egy pop-rock zenekarhoz. Nem csak arról van szó, hogy a könnyűzenében a celebnek szabad hamisan énekelni, mert egyrészt a helyszíni hangerő úgyis eltakarja, valamint 80 százalék itt egyéb, nem zenei, imázs külsőség. Hanem mert pl. egy vonós zenész azon kívül, hogy rendszeresen gyakorol a hangszerén, olyan kottából játszik, ahol a dinamikák, vonásnemek és artikulációk is szabatosan végig vannak írva. Amit tökéletesen le is játszik, hiba nélkül. Ezt nem is szabad másként felvenni, csak egyben..
Ja közben rájöttem, hogy félreértettem és túl gyorsan reagáltam. A nyolcas egymikrofons az egész bandára vonatkozik énekkel szemből. Igen ez érdekes és baromira kell szólnia a nótának kézből és torokból is.
Tök jó. Elsőre talán az fura kicsit, hogy az ének nem középen szól, de az is csak hagyomány, ninsc sehol leírva, hogy annak kötelező tök középen lennie. Természetes a hangzás, jók az arányok. Az hallatszik, hogy nem használod a legfrissebb popműfajok plugin eszköztárát, de arra sincs kötelező nemzetközi határozat. Egymás mellé téve egy mai top 10 nótával, valószínűleg egy hajszálat halkabbnak, fénytelenebbnek, sallangmentesebbnek tűnne a tiétek, de az, hogy ez most baj, vagy erény - már filozófia kérdése. Nekem így tetszett, ahogy van, mert engem a zene érdekel főleg és nem a tchnológia és az előbbi nem sérült.
Köszi, nagyon érdekes. Én, mint okostojás azért a példánál nagyobb szeparációval próbálkoznék elsőre, pl. biztos, hogy nem raknék egy nyolcas mikrofont az énekes elé. úgy, hoyg annak az egyik érzékerny oldala a zenekar felé mutasson. Inkább hagyományos mikrofonozást próbálnék, kardioidokkal - de ez stúdió függő is. Tehát a mai mikrofonozás, vas processzorok ,de egyben összekevert és effektezett sztereo végtermék, ez lenne nekem érdekes. Tudniillik minden a döntésről szól, ami a mai felvételtechnikában el van tolva valahova a bizonytalan jövőbe, aminek néha kétséges a pozitív kimenetele. ( De csak dumálok, mert én is sávozok, időben eltolva veszek fel sok okból. )
Félreértésben vagyunk és nem sztereo mikrofonról beszéltem, hanem sztereo felvételről. A pulton lóghat 50 mikrofon, kompresszor, reverb, delay, gate, bármi. Csak a keverési helyzetet kell menet közben létrehozni és a bandának el kell tudni játszani a nótát. Részeket vágni szabad,pl a legjobb intrót, verzét, refrént kiválogatni az szabályos :)
Nemrég magam is belekeveredtem ebbe a kevergetős dologba... Azért megnézném azt a pop-rock akármilyen zenekart aki egy sztereo
mikrofonnal felveszi az anyagát elfogadható módon. Nem mintha egy akusztikus hangszerekből álló csapatot sokkal könnyebb lenne, de az elektromos hangosítás meg a dobszerkó eléggé megcifrázza a dolgokat.
Életem első többsávos felvétele (legalábbis élő hangszerekkel, mert a midi az azért más) egy Phonic 12 csatornás FireWire keverővel készült nemrég, próbálkozván valami demófélét összeütni a csapatnak.
Örülök is hogy előfordulnak itt iszapos szemű rája mesterek, legalább jól kivesézik (és talán építőjellegűvel is kiegészítik) a hallottakat.
A próbateremben vettük fel , a dobot kettő (!) mikrofonnal mindössze, első körben egy basszer-ének-dob vezérsáv készült , majd erre "nocheinmal" mindenki.
Presonus Studio One bizonyult számomra első körben a leginkább kezelhetőnek, tehát ezzel egyengettem utólag a sávokat.
Hogy a pluginek millióiból mit kellett volna mást és másképp használni, az talán a kövekező pár évben sikerül kitapasztalnom.
De feleslegesen nem próbáltam a felhasznált plugineket turbózni, pedig yt-on látni olyanokat , hogy 140 kütyü van egy 6 fős zenekarra rátelepítve, amitől aztán az eredetihez kb. köze nincs a végeredménynek.
Szóval csak finoman, mert érzékeny a lölköm ám
Caro Emerald cover _ Never Ever
Ha csak a rádiós közvetítőkocsikat és helyszíneket nézem, 1983-ban még nem volt multitrack sehol, csak sztereo rrögzítés. ( szerintem ma sincs minden rádió-tv közvetítőkocsiban multitrack) Esetleg valami külföldi megrendelés, vagy kísérlet alkalmával ideiglenesen. Komolyzenét a mai napig a világon mindenhol sztereoban rögzítenek - persze vannak kivételek. Hosszú beállás - a zenekarok úgyis próbálnak felvétel előtt, mikrofon pozíció próbálgatás és a lényeg a profi zenei rendező és a rutinos, a lehallgatórendszerét ismerő hangmérnök + természetesen a karmester, a szólisták, a szólamvezetők meghallgatják és véleményezik az első felvételeket.
Ja. 50-60-as évek. Jó az. Sokszor gondolok rá, hogy milyen lenne megint úgy csinálni, több zene, kevesebb műszaki szarozás..
Nekem mondjuk nehéz lenne, már elég régen egyedül játszok fel mindent.
Ne akarjon módosítani. Ne legyen halk az egyik hangszer, ne legyen sok a reverb, stb. Legyen jó, csinálja olyan ember, aki ehhez ért. Tudom, ez ma elképzelhetetlen és én is Digital performeren+Apollón tolom egy macen, de sztereo koncertfelvételekkel kezdtem a tanulást a Zeneakadémián, az Operában a jazz és rockfesztiválokon. Sztereo kimenet, sztereo magnó és csókolom. Igaz, csináltunk jó sok szar felvételt, de sikerült pár jó is.
Stúdió körülmények között, ahol lehet ismételni és gondosan, hosszan beállni, meg lehet csinálni a frankó sztereo mixet real time-ban csak nem kell túlgondolni a történetet.
Ez így van, de meg kell említeni azt, hogy két okból van szükség "normális utómunkára". 1. Senkinek nincs - legalábbis Magyarországon olyan mennyiségű analóg technikája ( kompresszor-limiter-reverb-delay ), amivel real time-ban, felvétel közben meg lehetne csinálni ugyanazt a soundot, amit keverés közben. 2. Senki nem ért hozzá, vagy nincs bátorsága eleve döntéseket hozni felvétel közben.
Pl így:
"1 darab bemenet" nem értelmezhető ilyen értelemben a zenei hangtechnikában, mert az már kb. 60 éve sztereó. (azaz 2 csatorna).
Kérdésedre egy vissza-kérdés, talán megérted a lényeget.
Ugyan összekeverheted a jeleket előre az analóg keverődön és beküldheted a felvételre. De:
Ha utólag mégis szeretnél módosítani a hangzáson, mondjuk pl. halk lett az egyik hangszer, egy másiknak emelnél a magasán, a harmadikon sok lett a reverb, stb... akkor hogyan tudnád ezt korrigálni? Mert szétválasztani már nem tudod az összekevert jelet.
Hát de épp azt mondom, hogy az utómunka nem cél.
Mire van akkor maga az analóg keverő?
Azon nem lehet elvégezni - mint külső eszközön - magát a keverést? és akkor már teljesen jó is minden azzal ami a hangkártyára felmegy.
Kezdő vagyok még a témában kissé, ha segítesz nem gond.
Utómunka alatt pontosan mit értesz?
Az mi miatt jó?
Szia
Persze, meg lehet csinálni, hogy egy kevert jelet küldesz a hangkártyára egy keverőből. Lesz egy sávnyi felvett jeled, amivel gyakorlatilag lehetetlen a normális utómunka.
Mi az összefüggés a hangkártya, és az analóg keverő között?
A kérdésem a következő.
Zenei célra készült hangkártyával kapcsolatban kérdeznék.
Ha van mondjuk egy 4 mikrofon bemenetes hangkártya. Akkor azon ugyebár egyszerre négy hangszer, vagy mikrofon rögzíthető egyszerre.
Ha valaki a hangkártya elé tesz mondjuk egy keverőt, amin van mondjuk úgyszintén négy mikrofon bemenet. Akkor a keverő ezeket a hangjeleket összegzi ugyebár, és egy kimeneten keresztül küldi tovább.
Ilyen alapon akkor egy 1 mikrofon bemenetes hangkártyával is rögzíthető akármennyi dolog, mondjuk 4 vagy 8, ha van a hangkártya előtt egy négy vagy nyolc bemenetes analóg keverő?
És akkor a keverő által felvett 4-8 hangjelet, a hangkártya egy darab bemenetére kötjük rá?
Remélem érthető a kérdésem, ha esetleg nem akkor írjatok.
Úgy tudom, hogy a Yamaha SPX2000 stúdióeffekt.
Mennyire használható gitármultinak a G major helyett?
Jobb az effektek minősége? Van blackout programváltáskor?
Mennyire színezi a hangot?
Hát ezért mondom, hogy először tudd le a mikrofon kérdést és utána ráérsz hangkártyázni, ha nem vagy elégedett a GX-el. Én azt sejtem, hogy amíg egy demo összerakásának az alapjait megtanulod, addig jó lesz az egy jó mikrofonnal.
Köszi a válaszokat. A GX alapból nem mikrofonra lett kitalálva de lehet vele használni ezért lennék rá kíváncsi hogy milyen. Nézegettem a Focusrite cuccokat azok komolyabbak viszont ha ezzel is meg lehetne oldani a felvételt akkor nem költenék rá extrába.
Nem tudom.. Volt egyszer egy ilyen Line 6 GX kütyüm, de valamiért egy hétnél nem volt tovább nálam, ahogy emlékszem..
Amúgy én is osztom veled, hogy túl van sokszor ragozva a technika, de sajnos tényleg létező, hogy ótvar miksi előfokok vannak kütyükben. Van nekem pl. egy Boss GS10-es asztali effekt- külső hangkártyám. Amúgy hasznos kiss cucc, de olyan vacak miksi input van rajta, hogy hallhatóan csapnivaló. Full használhatatlan.
Amúgy épp itt láttam valahol egy használt EMU 1820 M-et dokkolóval, 35-ért.. Pofátlanul ingyen broadcast, rendes minőség. Azt nagyon vegye meg valaki, ha még megvan
Haladj szépen sorba, először vegyél egy olyan minőségű mikrofont, amit nem kell majd cserélgetned. A hangkártya csere ha egyáltalán szükséges lesz - az legyen a következő lépés. Szerintem jó hangzású demo készíthető bármilyen hangkártyával. Az előerősítő és a/d konverter minősége - megfelelen szakszerű használat esetén - elenyésző módon játszik bele egy demo végső minőségébe. Sokkal fontosabb összetevők maga a nóta, a hngszerelés, a hngszerkezelés, a hngszerek minősége és a keverési módszerek, amiket bármilyen szoftverrel meg lehet oldani a profi felvételek színvonalának aközel 80%-áig.
Nincs mikrofonom jelenleg azért nem tudom kipróbálni. Lehet nem csak azt kell vennem majd hanem másik hangkártyát is azért gondoltam megérdeklődöm hogy mire számítsak. Ha egy jó hangzású demót össze lehet hozni ezzel is akkor tudok majd venni egy drágább mikrofont.
Sziasztok
Tudja valaki hogy Line 6 GX mennyire kezeli jól a mikrofonokat? Lehet vele stúdió minőségű felvételt csinálni vagy érdemesebb beruházni komolyabb cuccra?
Eddig csak otthoni gyakorlásra használtam gitáron vonalból, még nem próbáltam mikrofonnal.
Korábban feltettem egy kérdés hangkártya vásárlás céljából, mert szeretnék fejleszteni. Jelenleg egy Focusrite pro40-es kártyám van. Szóval hoszas keresgélés és tesz videó nézegetés után eljött a pillanat amikor megszületett a 3 lehetséges jelölt.
1: Universal Audio MK2 Usb. Ezt azért, mert bérlem a Slate Digital Virtual Mix Racket amik nagyszerű pluginek, de elméletilegöa UAD pluginek jobbak. Ráadásul most akció is van, mert adnak hozzá ingyenesen pluginokat és nagyon jó minősége felvételeket lehet vele készíteni.
2. Focusrite Clarett 8 Pre. Ugye ez csak egy előfok, de nagyon sok jót olvastam róla és ha össze rudom kötni a Pro 40-el akkor lenne 16 sávom.
3: Focusrite ISA One + AD kártya. Ugye ez is csak előfok, de egy studio standard és nagyon dícsérik. Ráadásul rá tudom kötni a Pro 40-re.
Bocsánat van még egy negyedik is amit most találtam használtan. RME Fireface 800 ami alítólag a profi stúdiókban is megállja a helyét.
Tehát ezek a kiszemelt áldoztok. Főként hangszees felvételeket készítek és a fő irány a rock metál vonal.
Ebben szeretném a segítségeteket kérni, hogy melyik lenne az optimális választás minőségibb felvételkészészítés céljából.
menj bele a vst plugin managerbe és nézd meg ott van e a vst instrumentsek közt. Ha igen, húzd át a jobb felébe. Ha nincs akkor a Halion dll fálját másold be a Cubase install könyvtárába
A segítségeteket kérném (már aki ért hozzá...)
Vettem(!) egy Halion Sonic 3 szoftver-t, de a Cubase-emmel nem tudom "összehozni"
Lehet, hogy az a baj, hogy csak Cubase 5-öm van?
A Halion önmagában jól működik, de csak midiben ment el... a Cubase meg nem ismeri fel a Haliont. Mi a teendő?
köszi
Annak idején volt olyan pluginom (neve most nem jut eszembe), hogy a sáv elején kijelölsz egy részt, ahol csak zaj van, azt elemzi és kiszedi végig.
Kis zajnál működött, komolyabb zajnál már hallhatóan belenyúlt a hangba is.
Szerintem komoly zajnál csak a zajzár használható (jól beállítva), de nyilván mindenhová nem jó. Levágja a lecsengéseket, stb...
Próbálkozhatsz még expanderekkel, ami ugye a kompresszor ellenkezője, tehát ami halk (a zaj), azt tovább halkítja, ami hangos azt úgy hagyja.
Az igazi megoldás, hogy minél kisebb zajjal veszel fel. Ez egy kicsit olyan mint a photoshop: rossz minőségű fényképen lehet valamit javítani, de igazán jó sosem lesz.
Sziasztok. LANEY IRT Studio-m zaját szeretném csökkenteni mikrofonos felvétel késtítéséhez. Próbálkoztam már noise gate -ekkel, de csak rosszabb lett. Van valakinek zajszint vágással tapasztalata?
Működik, van rajta asszimetrikus ki/bemenet is, csak kell jack-xlr kábel, standard 25k a bemeneti impedancia, egy rendes effekt looppal rendelkező ampba beköthető.
Más kérdés, hogy kicsit túlzás lenne gitárra, de ettől függetlenül használható arra is.
Nem tudjátok, hogy mennyire jó gitárhoz a LexiconMX400Xl multieffekt?
Úgy látom, hogy csak XLR csatlakozók vannak rajta, gondolom nem kimondottan gitárhoz tervezték.
Angol nyelvű fórumokon azt olvastam, hogy programváltásokkor van hallható "blackout", meg azt is hogy jók az effektek, viszont színezi a hangot?
Van valakinek tapasztalata?
Igaz, köszi a felvetésed. Ha jobban belegondolok inkább hiányos, mintsem érthetetlen, amit kérdezek. Szóval Roland Tri-Capture a hangkártya, ami egy Win7-es PC-hez van kötve. Végül is már sikerült beállítanom hosszas szenvedés után.
Hasznos ötlet az lenne, ha leírnál pl. egy olyan apróságot, hogy mi a hardvered - merthogy a Cubasenek nincs bemenete, lévén szoftver - és hogy mit akarsz felvenni, milyen az a mono kábel vég, akkor is ha sejthető, hogy jack. Azért nem válaszol senki, mert teljesen érthetetlen az érdeklődésed.
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni. Feltelepítettem a Cubase-t, és az alapbeállításokkal van gondom. Stereoban csak az jobb vagy bal csatornán tudok felvenni(ez nem nagy meglepetés, mert mono kábelt használok). Azonban, ha monora állítom át a programot, sajnos nem rögzít semmit. Tud valaki hasznos ötletet mondani, ami megoldja a gondot?
Sziasztok! Erdeklodni szeretnek, hogy metal zenekarnal a gitarokat mindig double tracking-el veszik fel? Valahogy ha egyedul van a gitar, akkor nem olyan "nagy", ha double tracking van kipannolva jobbra-balra akkor meg egy kicsit puhul, folyo'sabb lesz.
Mivel én (egyelőre) csak otthon prüntyögök, szoftveres megoldást választottam. Ez sem olcsó mulatság, mert meg kell vásárolni a hangkártyát, stúdió monitort, a DAW-ot, hangszer VST-ket (dob, basszus, szintetizátor), effekt VST-ket (erősítő modellező). Léteznek ezekből ingyenes megoldások is, azokkal is lehet kísérletezni. Egyébként ha erősítőt és ládát használsz, és szeretnél komponálni is, a modellező VST kivételével valószínűleg akkor is meg kell vásárolnod ezeket. Plusz mikrofont, esetleg izolációs ládát. De majd mások felvilágosítanak erről pontosan, ez nem az én területem.
Megosztom egy még csak ötletként rögzített számkezdeményemet, amiben gyári preset-eket használok, emlékeim szerint bármiféle módosítás nélkül. Nem volt EQ, különösebb keverés és master sem, úgyhogy ennél sokkal jobbat ki lehetne hozni belőle.
Sziasztok Urak! Szerintetek milyen úton lehet a legjobb gitár hangzást elérni házi körülmények között? Ki milyen cuccokat használ és miért? Csak egy kis ötletelès miatt kérdezem kinek mi vált be leginkább. Szeretnék kicsit fejleszteni csak nem tudom melyik irányba volna érdemes. A mikrofonos, multis vagy a szoftveres vonalon haladjak tovább.
Esetleg ha a linkeitekkel is tudnátok gazdagítani a hozzászólásokat annak örülnék ☺️
Ha esetleg nem kezelik megnyugtatóan a problémát, akkor vedd fel a kapcsolatot a Fogyasztóvédelmi Hatósággal. De lehet, hogy az is elég lesz, ha csak megemlíted nekik.
Lehet valamelyik védelmi áramkör túl érzékeny valamelyik alkatrész hibája miatt (pl. termisztor). Le kellene tesztelni másik hangkártával, vagy vonal szintű jelet leadni képes eszközzel is. Ha azzal is előfordul, akkor szinte biztosra vehető, hogy a hangfalban van a hiba.
azt mondta az arc, hogy hiába adna másik ilyenhangfalat azzal is ez történne,
csak mondott olyat, hogy nem biztos mégsem, hogy nálam van a hiba, aztán hogy valószínű mégis, hogy kevés benne a hűtés?????? de nem gyári hibás a cucc de azért tesz bele nagyobbat?????
SZóval mond valami olyat amiben mintha beismerné a cucc hibáját és amikor belekapaszkodom a tőle kapott infóba akkor kihátrál és hárít
Elvileg a napokban elkészül vele, kíváncsi leszek, hogy most valóban működni fog e normálisan.
Csak picit fegyvertelennek érzem magam az ügyben :(
több mint 2 hónapja vettem, azóta zajlik ez az egész :( garanciális a javítás, csak már kezdem unni. És rossz érzés, hogy akár bármit mondhat, nem tudom megcáfolni.
picit rossz érzés, hogy egy vadi új dologgal az élet, rögtön az elején javítással kezdődik, de igazából úgy vagyok vele, hogy működjön. Csak azt nehéz benyelnem, hogy a hangkarim lenne a ludas
Ha az AV42 típusról van szó, akkor kétlem a földhurok létezését, mivel a képek alapján annak földeletlen a hálózati csatlakozója.
Szerintem mindenképpen járj a nyakukra. Addig, amíg érvényes a garancia. Ha nem tudják javítani meghatározott időn belül, akkor cserélniük kell.
gazdasági versenyhivatal a varázsszó
amúgy PA cuccoknál valóban van olyan h ha a bemeneti jel nagy/túlvezérelt
akkor letilt de az mindig átmeneti
abban a pillanatban h visszaveszed, visszajön a hang
ez a kártya duma szerintem kamu
3 napon belül indoklás nélkül kell h visszaadják a pénzt
azonban 30 napon belül kötelesek visszafizetni ha nem működik jól a cucc
Hangfal szakiktól szeretnék kérdezni, mert nem tudom eldönteni mennyire vagyok megvezetve vagy nem.
Vettem egy M audio v42 hangfalat és amikor hazavittem akkor egyszer csak elkussolt. Kikapcsoltam és fél óra után újra működött. Visszavittem a boltba hogy cseréljék ki, mert hibás. Nem cserélték, csak javítani tudták. Kicseréltek benne valami alkatrész, mert hogy valószínű hibás volt benne. Lehet sokat állt raktáron, vagy alapon elöregedett volt az az alkatrész.
Hazavittem, és pár nap múlva újra produkálta a hibát.
A cucc nem volt 50% hangerőnél jobban hajtva sem bemeneti sem kimeneti oldalon. A jel bele egy m audio hangkártyából érkezett.
2 körben a bolti szaki azt fejtegette, hogy szerinte a hangkártyám a szar mert túlvezérli és ezért letilt a hangfal elektronikája. Mondtam neki, hogy sok más hangfallal használtam már,de sosem volt semmilyen gondom vele.
Rám írt, hogy náluk nem produkálja a hibát. Amikor mentem érte, akkor közölte, hogy épp produkálja a hibát ezért hagyjam ott mert rájöttek mi a gond. Valszeg nem a hangkártyám csinálta, de nem zárható ki. (ezek szerint nem (csak) az amivel első körben javították?) Azt mondta az arc, hogy rendeltek a gyártótól bele erősítőt és most ok, hajtják teljes hangerőn, de ha rámelegítenek, akkor azért letilt és hogy tesznek bele nagyobb hűtést mert a gyári elég pici benne. Kérdeztem, hogy ezek szerint gyári hibája van….a válasza mindig az hogy nem. Továbbra is fenntartja hogy a hangkártyám lehet a ludas mert tuti földhurok van benne és túlvezérli. ( nem hangerőben értve).
Kicsit az az érzésem,hogy megvagyok dumálva, hogy ne kelljen cserélnie mert a gyártó nem vesz vissza tőlük terméket.
Nekem azért dühítő, hogy egy zsír új hangfal nem működik és új árért lesz egy javított hangfalam. Vonakodom elhinni, hogy a hangkártyám cseszi el. Lehetséges ilyen, hogy egy pc-ből hangkártyán kijövő vonal jel hazavágjon egy ilyen hangfal elektronikáját? Úgy, hogy más multimédiás aktív pc, vagy régi passzív hangfal működött vele hiba nélkül?
A pontosítás végett, Mac-ről van szó nem Windowsról.
Ezt, hogy tudom kivitelezni? Ha jól tudom Cubaseben ha beállítom a Tascam Driverjét akkor a belső hangkarit nem tudom használni.
Vagy van erre speckó beállítás?
Volt már erről itt szó.
Meg tudod azt csinálni elvileg, hogy a Tascam-ból csak a hasznos jel jön rendesen sztereoban, ahogy kell és a szgép saját hangkártyájáról hozod le a taktjelet külön (azaz 3 jel összesen).
Jól gondolod, ahogy írod úgy kell csinálni és mono lesz a kifelé szóló hang.
( Bocsánat, de pontosság mániás vagyok: takt jel, vagy click, vagy metronom, de semmiképpen nem tack )
Nem tudom jó topicban járok-e de lenne egy technikai kérdésem, amire talán itt kapom meg a választ:)
Szeretnénk színpadon HD-t illetve tack jelet használni.
Milyen megoldásokat tudnátok ajánlani, hogy a dobos kapja a fülébe a tack jeles tracket, kifelé a PA-ra pedig a tack jel nélküli szóljon?
Egyenlőre ennyit szeretnénk megvalósítani, az eggyel komolyabb, mindenki fülére fülmonitor dolgot még nem pedzegetnénk, egyenlőre ezzel a feladattal birkóznánk meg.
Jelenleg van egy Tascam US 2x2-m aminek van egy balanced outputja. Namármost ha az egyikre küldöm a fülest, a másikat pedig a keverőre és a DAW-ban (Cubase) az egyik kimenetre a tack jeles tracket a másikra a tack jel nélkülit teszem, akkor elvileg működhetne a dolog, csak nem fog sztereóba szólni igaz? Jól gondolom?
Ti milyen megoldásokat használtok? Lehetőleg a legolcsóbbat keresnénk most, amivel tudnánk kísérletezni.
Köszi a segítséget!!!:)
U.i.: Bocs ha nem fogalmaztam túl "szakmailag", de azért remélem érthető mit is szeretnénk kérdezni.... :)
Sziasztok. Szerintetek sima zenei erősítőt lehet hangfalak nélkül huzamosabb ideig használni? Nem megy tönkre az erősítő..? Mikrofon előfoknak próbálnám ki egy alacsony jelszintű usb-s interface elé. (Mindez gitár kimikrofonozáshoz kell)
Sziasztok! Tudom, hogy ez nem adok-veszek, úgyhogy bocsánat, ha nagyon offtopic vagyok,,, Valakit érdekel esetleg egy Behringer A500 végfok? Nem egy felső kategória, de az ára sem.
Ha esetleg valakinek felkeltette az érdeklődését, írjon nyugodtan a spitzerjeno@gmail.com-ra!
Üdv!
https://www.youtube.com/watch?v=VutvvaLIykU továbbra is pod xt szól a gitároknál.
kíváncsi vagyok, hogy a továbbiakban miben tudnék javítani a mixen, ha van ötlet, jöhet!
köszi!