Nem. A fantom név onnan ered, hogy a dinamikus mikrofon nem látja, számára fantom. ( Az xlr 2-es és 3-as pinjén egyaránt +48 V van, tehát a kettő között 0 a potenciál különbség.)
Azt szeretném kérdezni hogy a dinamikus mikrofonnak lesz baja a fantomtáptól?
Sok helyen olvasni azt hogy lehet használni ,de valahol azt írják hogy inkább ne.
Mi lenne az igazság?
Hogyan lehet akkor együtt használni a dinamikus és kondenzátor mikrofonokat?A keverőn sajnos vagy bekapcsolom a fantomtápot minden csatornára vagy kikapcsolom.
Amúgy egy Studiomaster 16-4-2 keverőről lenne szó.
én yamaha fun vagyok. Minden termékük, amivel találkoztam nagyon minőségi legyen az basszus, elektromos zongora, dig felvevő, pa rendszer vagy a monitor.Nagyon szépen és természetesen szól a monitor is , de a legfontosabb, hogy ha beteszem utána egy hifibe vagy mp3 lejátszóba, ugyanazt a hangképet hallom vissza. Viszont mint írták lejjebb az akusztika nagyon fontos dolog. Én teliraktam a terem falait katonai matracokkal és lyukacsos borítást tettem elé. Tudom ez sem tökéletes, de saját részre már megfelel. meg persze a mikrofonok. Itt ajánlották elektromos gitárra a Sennheiser E906-ot. És nagyon bevált. De visszatérve a monitorhoz, az előttem szólóval egyetértve meg kell hallgatni. Fogsz egy lejátszót valami etalon lemezzel és kipróbálod. Amelyik tetszik, megveszed.
Ne cikkeket olvasgass. Mindenki más helységben, más zenei stílusra, más ízléssel írogatja azokat a cikkeket, véleményeket. A Sony MDR fejhallgatóról is ódákat zengenek. Na én elmentem, kipróbáltam, és megúsztam egy szar vételt, mert nekem olyan fárasztó volt hallgatni, majd szét szakadt a fejem 2 perc után. Pedig meg se hajtottam.
Bocsánat, hogy nem reagáltam a dolgokra, de kicsit sok volt a meló meg az érdeklődés. Szóval kezd körvonalazódni a monitor kérdés. Sok helyen a yamahát HS7-et javasolják, de vásárlói hozzászólásokban olvasni, hogy kicsit kevés a basszusa. A HS8-at javasolják, mert abban már minden megvan. Akkor kaptam tippeket és olvastam egy magyar tesztet az Rcf Ayra 8-ról amiről szintén nagyon jókat írnak. Kicsit rdágábbak, de lehet meg tudom oldani valahogy. A Yamaha HS8 párban 180000 Ft. Az RCF Ayra 8 az 150000 párban. Már csak azt nem tudom, hogy a Yamaha mivel tud többet 30000 Ft-ért amiért érdemes lenne megvenni.
Ez a cucc kérdés is olyan, hogy kell a rutin. Emlékszem, pár éve vittem a tanáromhoz az első komolyabb(nak hitt...) csöves torzítópedálomat, hogy ez úgy szól, mint a veszedelem.
Aztán azt mondta, hogy ez egy rakás szar, majd megmutatta az ő H&K előfokát. Na ott hallottam A-B szinten a különbséget, jó lecke volt.
Ugyanez igaz minden cuccra, a fejhallgatótól a hangszórón át a különböző studiócuccokig. Sokan nem tudják miért nem szól jól valami, csak azt, hogy nem szól jól.
Ha ez a rutin megvan, súlyos pénzeket meg lehet spórolni. Pl. egy high end színvonalú interface jobban szól, de alig pár százalékot (ha számszerűsíteni akarjuk, talán 3-5%-ot) tesz hozzá a végső szandhoz. Míg egy fasza miksi ennek a sokszorosát.
A csúcskategóriás interface-eknél inkább a DSP-t fizeti meg az ember. Gyakorlatilag vesz egy különálló célszámítógépet és nem a PC-t terheli a számításokkal, hanem a hangkarit.
De ott van a Behringer fejhallgató erősítője, pontos típust nem tudok fejből. Használtan 20 ezer magyar pénzért ki lehet fogni, és egy csomó nagynevű studióban használnak ilyet feljátszáshoz.
Persze, hogy lehet, tök jól össze lehet rakni egy rendesen használható stúdiót olcsó cuccokból. Töredékéből, mint az orsós magnók idejében.. Csak tudni kell, mik azok a lomok, amik kellenek.. (Pl. akkor is Behringer B3 pro miksit vennék nagymembránosnak, ha 70-szer ennyi pénzem lenne, stb.. Csak minden ponton meg kell találni a használható jót.. Persze biznisz stúdió más, ott muszáj túlköltekezni valóban jó, de sokszor indokolatlan drága néhány lomra..)
Bocsánat, zsigerből vagyok pazarlásellenes..(annyi szép dolog van, amit meg lehet venni a maradék pénzből..)
:)
Ja, vágesz, vagy 4 videója alá beírtem, hogy valaki árulja már el, mi a típusa a ribbon tweeteres monitor párnak a Genelecek mellett, de még mindig nem tudtam meg.
Akit még érdemes megnézni a Youtube-on, az Warren Huart, aki a Produce Like A pro csatornát csinálja.
Direkt arra állt rá, hogy hogyan lehet olcsónak számító cuccokkal jó felvételt csinálni.
Fluff is pl a jbl lsr 308-asokon kever elsődlegesen, és egész jó dolgai vannak.
Egyébként ha végignézed a yt csatornáját, bemutat csomó cuccot.
Én most a helyedben megcsinálnám a hangfalakat + akusztikát mindeknépp, aztán mikrofon + outboard fejlesztés. ÖSSZES Slate plugin 180 dollár egy évre, meg van csomó jó csopi Fb-n is,a hová beírják azonnal, ha valahol akció, vagy ingyenes cuccok vannak, most is nemrég volt Soundtoys- Siemens EQ meg Cakewalk la-2a INGYEN :D
Hallottam egypár ns-10, en, hasonló saffire interfésszel, rendes szobában készült mixet, ami (számomra) leiskolázott jópár Supersize-os, meg hasonló kaliberű helyről kikerült albumot. SZóval az, hoyg ismerd a cuccod, még fontosabb, mint a cucc maga. (egy szint fölött nyilván).
Aztán, ha fejleszteni akarsz, hogy egy nemzetközi standard közelébe hozd a felszerelést, lehet zsákban hordani a pénzt, olyan 1800-2000 ojrós egységárral lehet számolni minden felszerelésre. Egy pár monitor,egy pár kondimiksi, egy UAD apollo interfész, egy ISA 828, egy 1176, distessor, vagy akár erősítőfej, stb
Figyelj, szerintem olvass utána az akusztikai dolgoknak. A csillapításra is kell pénzt szánni, de csináld magad dolgokkal lehet lefaragni a költségekből. Eleinte inkább legyen egy gagyibb monitorod, de a lehető legjobb akusztikád, mint fordítva. Pláne, ha mikrofonozva veszel fel bármit. Persze ez sem ideális, de még mindig a jobbik eset.
Utána tudsz költeni még egy jobb monitorra, az olcsóbbat meg megtartod referencia lehallgatásra.
Ha kell ilyen téren segítség, szólj, szívesen linkelek dolgokat.
Egyébként meg ha monitort veszel, menj el és próbáld ki. A profi studócuccokat áruló boltokban szokták hagyni, hogy kipróbáld (de a Hitszpészben biztos).
Nem, egyáltalán nem vagyok a semmilyen minőségi cucc ellen (nyilván), arra akratam rávilágítani,hogy elkö,teni 1M-et cuccra, aztán olyan szobában keverni, ami ki sincs mérva olyna, mint Porche 911 futóművet tenni egy 40 lóerős bogárra.
de azt a gitárt csak akkor venném meg, ha a munkám már megkövetelné, vagy milliomos lennék. Szerintem studiót is úgy kezdi az ember, hogy szép lassan. Mire kitanulja valamennyire, rá is jön mire van szüksége. Vagy hogy nem az ő világa.
A cucc, amit írtam nem mac, hanem pc, ami 24 biten és akár 192 Mhz-en is tud dolgozni. Hidd el, nem szeretem önteni számolatlanul a pénzt kifelé az ablakon és elég kemény csaták előzték meg a vásárlást. Nem a Michel Jarre lemezeit akarom újra kiadni, tehát nem kell 120 sáv, ált. a 24-en bőven elvagyok. Biztos olcsó cuccal is lehet jó dolgokat csinálni, csak nem nagyon hallom, ill. sztem ennek eldöntésére a videomegosztón hallható mp3 hangja nem alkalmas, pedig az AKG Q701-est is rádugtam már... De valahogy a világban mindennek meg van az ára és nem véletlenül. Nekem elegem lett plugin-ek "olyan, mintha" hangjából és most az szól, ill. olyan amit a "vasak"-ból korábban nagy stúdiókban hallottam, megszerettem. A különbség kb. mint a TC G System, vs. a sok egyéb gitármulti, de mondhatnám a Fender, Gibson, Martin gitárok stb vs. kínai kópiák esetét is. Az attitűdöt tőled főképp nem értem, mert - ha nem tévedek - te is a minőségi dolgaidból élsz. Képzeld, kipróbálnám az erőlködőid, aztán azt mondanám, jó lesz az öreg MV 3-as is, majd leporolom, max teszek bele új csövet. De Pandolon mester is azért csak odavolt, mikor most meghallotta a Harry új OM akusztikusát, ami nem épp occsó..
Lehet, hogy ott a pont, de itt most jóság van és tudom a dolgaimat kompromisszum nélkül csinálni (ez amúgy a mix). Persze nem vagyunk egyformák, én a fontos dolgokban nem azt keresem, hogyan lehetne olcsóbban megúszni, hanem, hogy hogy tudom megkeresni az árát. És igyekszem és sem ingyen dolgozni..
Sok szép hangot mindenkinek: a piece of the peace
Ejj barátom semmi baj ezzel és sajnos igazat is kell adnom Neked, mert nagyon sokan vannak ezzel így.....mondhatni hát nem is tudom....rettentő túlnyomó része valóban letölti a dolgokat és elvesznek. Itt nálunk nagyon nehéz egyről a kettőre jutni.....sok spórolás . Sajnos egyenlőre valíban csak ennyi pénzem van a hangfalakra, mert szerintem még mindig sokkal jobb lenne mint ami van . Szeretem azt a fülest, de nagyon kellene monitor is.
Szia, teljesen igazad van, nem olvastam vissza a topikot, és amire reagáltam abból a bejegyzésből úgy értettem az egészet akarod 120-ból kihozni, azt találtam nagyon kevésnek. Ennyi, mea culpa. Örülök, hogy nincs igazam. Ismerek srácot, aki a garázszenekarok demoiból tengeti napjait, áron alul, nagyon jól és sokat dolgozik. Képes a szánalmasan pontatlanul feldobolt sávokat ütésekre felszeletelni, majd bekvantálni, az összes hamis éneket, szólót, stb. helyrehúzni. És nincs annyi bevétele, hogy megvegye jogtisztán a progikat... Erre és több hasonló, jó fülü, a mindennapok részleteiben elvesző tehetséges srácok tragikomikus szitura gondolva írtam és örülök, hogy ez is tisztázódott.
Sok sikert kívánok és sok jól fizető munkát.. hidd el, nem a medvével vagyok.
Kedves Pandolin. Ebben teljesen igazad van. Kis zenekarok linkeltek olyan muzsikákat a youtube-on, hogy én mint amatőr, a hátamon felállt a szőr amikor meghallottam. Ezen felül elkértek érte a srác elmondása szerint 25000 Ft-ot. Ebben 1 db szám volt :D. Ha jól emlékszem Pesten volt a nevezett studio, de nem szeretném megnevezni őket, mert nem lenne etikus bár megérdemelnék.
Az a helyzet, hogy ugye azt írtam, hogy később stúdiót szeretnék építeni, de azt nem írtam, hogy mik vannak már meg :). Tehát nem szegted a kedvem, mert nagyon tudom mibe vágtam a fejszémet. Igen van i5-ös processzorral 16 GB rammal 27 colos monitorral gépem, igen van jogtiszta oprendszerem és DAW-om. Licensz kulcsos Cubase 5 és megvásárolt Reaper. Megvásárolt waves és egyéb pluginok amik szükségesek. Igen van Focusrite Pro40-es hangkártyám és van Laney ironheart studio erősítőm.....és ezen felül van ISO boxom is egy 212-es Marshall ládával.....jajjjj és amit majdnem elfelejtettem :) van elektromos dobom is :) Sajnos ami rossz hír, hogy csak egy Beyerdynamic Pro 990-be tudok keverni, mert ugye van erősítőm és hangfalaim csak ezek nem arra a célra szolgálnak. Ezért kellene valami monitor cucc. És még azért is épül a studió, mert nincs meg a rendes akusztikai szigetelés.
Lehet ezek a cuccok valakinek irgalmatlan kevésnek tűnik, de egy halandónak aki próbál ezekre spórolni maga a világ. Nem értem miért kell azt írni, hogy lopjak plugint meg DAW-ot. Ne haragudj, de nekem ez egy kicsit sértő.
Azt nem értem, hogy az ember feltesz egy kérdést ebben a nyomorult fórumban és mindig van valaki aki tök negatív és előítéletekkel rendelkezik. Biztos egy kuka kezdő akinek lehet csillogni azzal, hogy ki mennyit áldozott a cuccaira. Engem ez baromira nem érdekel.
És végül, de nem utolsó sorban....igen amatőr vagyok, de gondolom Te sem úgy jöttél a világra, hogy betéve tudtad a side chain technikát vagy mik azok a tranziensek és felharmonikusok. Melyik hangszer milyen frekiken üt meg, hogy mi az a mix busz vagy channel strip.
Én sem szerettelek volna megbántani, de nem vegyél már előítéletes, mert valaki, mert valamit kérdezni :)
hi. Én voltam olyan studióban, ahol nem voltak millás cuccok, de volt szakértelem. És valahogy mégis boldogan távozott a vendég. Csak arra nem emlékszem milyen studiohangfalak voltak. M-audio csak ennyi rémlik belőlük.
Nem kell Macet vanni, otthonra foleg folosleges. Egy hasznalhato pc-t szinten 100 korul ossze lehet rakni, foleg ha fel tudja hasznalni a meglwvo hazat, merevlemezt. Asszem pont egy eve vettem egy alaplap+i5 4460+ 8g ram felkonfigot ujonnan 70-ert. Olyan 50 savig eddig meg eleg volt. Jo, te lehet, hogy 120)al dolgozol es kell a 12 magos xeon 32 g rammal.
Mennyi az annyi? Ez komoly? mert viccnek erős..120 ezer egy havi diplomás alapbér. De mondjuk ennyiért megy használtan egy jó hangkártya, pl. a Focusrite Saffire 40, vagy egy Fender mex strat.
Nem vagyok guro,csak műkedvelő, de most raktam össze egy új kis stúdiót: computer 450 e, monitor 96 e, DAW upgrade 100 e, UAD apollo twin 250 e (akciósan) s akkor el lehet kezdeni veszegetni a plagin-eket...meg a DSP bővítésen gondolkodni és ez csak egy házi stúdió, a pár Mackie HR824 II az megvan.
Ezért a pénzért egy 10 éves pc-t Win XP-vet tudsz venni valami közepes sztereo hangkártyával, tört DAW-t lelopsz valahonnét (ami örökké recsegni és megállni fog), a hozzávaló, mp3-ra "optimalizált" pc hanghalakkal. Ezek a realitások, nem cikizni akartalak, csak olvass utána, mielőtt belevágsz. S végül de nem utoljára, milyen hangmérnöki ismeretekkel bírsz?
Nem kedved szegni szántam, hanem hogy láss tisztán.
Igen. Kisebb stúdió építése lenne a cél ahol Demo felvételek készülnének kisebb zenekroknak. Ha több pénzem lenne rá akkor nyilván én is drágább kategóriák közül választanék, de mivel olyan 100-120 ezres keretem van a dologra így a lehetőségeim korlátozottak.
Nekem yamaham van évek óta. Kifejezetten élethűen adja vissza a dolgokat. Nem mindegy mire akarod használni. Ha stúdiót akarsz építeni, akkor komoly cuccot kell venni. Saját használatra tökéletes szerintem. Én úgy használom, hogy fel játszok a segítségükkel, utàna küldöm a stúdióba a dalt. Nincs fejfájás. A basszust tartom gyengébb pontjának, de ez is függ a hangszer minőségén. Lehet ez a véleményem is változik, ha kézhez kapjuk új dalunk keverését.
Nekem yamaham van évek óta. Kifejezetten élethűen adja vissza a dolgokat. Nem mindegy mire akarod használni. Ha stúdiót akarsz építeni, akkor komoly cuccot kell venni. Saját használatra tökéletes szerintem. Én úgy használom, hogy fel játszok a segítségükkel, utàna küldöm a stúdióba a dalt. Nincs fejfájás. A basszust tartom gyengébb pontjának, de ez is függ a hangszer minőségén. Lehet ez a véleményem is változik, ha kézhez kapjuk új dalunk keverését.
Sziasztok! Korábban már feltettem ezt a kérdést, de igazából most jött rá össze a forint. Szóval stúdó monitort szeretnék vásárolni. A kiszemeltek a Krk Rokit 6 G3, Yamaha HS7 vagy a Mackie MR6 MK3. Nem tudom melyik lenne a jó. Ugye sok jót olvasni mindegyikrő, de lehet, hogy csak propaganda. Volna esetleg valaki tapasztalt szaki aki tudná véleményezni ezeket és tudna segíteni választani? Persze más ötleteket is szívesen vennék.
Dehogynem, minden van, ha meg még sem, akkor a kínai ebay-n biztos.
Ja, nekem is kéne 50-ért egy orig "62-es Strat, meg 15-ér egy Marshall Plexi, nem tucc valahol? Különben is a valutanem nem volt oda írva
Én spórolnék még. Anno vettem olcsó kis m audiót, használhatatlan volt. A yamahákkal már elégedett vagyok. Láttam is valahol egy párt nyolcvanezerért. És még ez is belépőszint gondolom. Fülessel keverni nem tudtam, feljátszani jó volt. Amúgy én azt ajánlanám, hogy vedd fel amit szeretnél, aztán kevertesd ki egy stúdióban. Olcsón profin megcsinállják
Újonnan a belépő szint a Mackie MR5/Alesis M1 Active 520, ezeket én itthon 80-ért láttam párját.
Ehhez még érdemes venni alátétet, ezt talán 15-ért láttam egy csomagot.
Ha ennyit nem adnál érte, inkább végy egy monitor fejhallgatót. Ha van már fejhallgatód, akkor is érdemes venni egy másikat, referenciának. Talán így a fülesek hátrányát, a becsapós akusztikát ki lehet valamennyire szűrni.
Ha kell infó, írhatsz privátban is (arra a címre, ahonnan múltkor írtam neked). Vagy ha nincs meg a mélem, szólj és dobok egy üzit. :)
Van egy focusrite 2i2 hangkártyám. A sztereo kimenet bal oldalán jönnek a szintik, egyéb alapok, a sztereo kimenet jobb oldalán pedig a takk jel. Olyan gondom van, hogy van egy kis bleeding, tehát a takk jelet kicsit hallani lehet a bal oldali kimeneten. Ezt hogyan tudnám megszüntetni? Olvastam hogy sokan küszködnek hasonlo gonddal, htha tud itt valaki segíteni.. :) Köszi!
Nincs annyi magasa mint egy kondimikinek,de lehet vele játszani hogy jó legyen akár énekre is. Akusztikus hangszereknél pont jó lesz vele a magas, itt pl az enyémet választották pedig a rádiónak van elég mikije:
nekem van egy ribbon mikrofonom, nagyon érdekes karakterisztikája van. A videón tökéletesen jellemezték. A magasak nagyon hiányoztak, viszont mégis nagyon érdekes hangzása van.
Urak volna még egy olyan dolog, hogy vonósokat vett már fel valaki?
Kellene pár tipp, hogy milyen mikit kellene vennem. Persze nem profit hanem valami amivel alap szinten el lehetne kezdeni. Cselló és hegedű lenne a felvételen......na megy egy fuvola. Esetleg fuvolára is várnék tippeket.
De a gitárt dobozból veszed fel. Elvileg elég jelentős lehet ott a mikrofon membránja környékén a nem elnyelt mélyebb tartományok kb. 1 ms-al késleltetett hangnyomása, ami elméletileg elég csúnya dobozhang színt produkál. ( Az igazság az, hogy csak okoskodok, mert nem próbáltam még ilyen dobozt, de az üreg az üreg marad.)
Szerintem ez csak hangszóró és mikrofono választás kérdése. Az első mikrofonjaimmal nekem is volt olyan érzésem. Ahogy az éneknél is lehet, pedig nem dobozból veszed fel.
Szerintem meg pont nincs dobozhangja. Elég egy jó hangszóró, pár jó miki. Kombóm amúgy sincs. De régen sem szerettem róla felvenni. Így nekem sokkal jobban tetszik. Semmit nem kell ki be rakosgatni, fel sem kell nyitni a ládát
Szerintem nyugodtan meg lehet csinálni egy nagyobb szobában, ami jól be van bútorozva, könyvespolcok vannak, szőnyeg, függöny, stb. Az a minimális utcazaj, ami behallatszhat jóval a bass + dob + egyéb szintje alatt van. És ami nem hallatszik, az nincs. Én halál nyugodtan veszek fel ilyesmit itthon egy jó változatosan berendezett, tehát diffúz padlástérben a Várban. Mondjuk acapellát, vagy népdalt, illetve más kíséret nélküli dolgot nem vennék itt fel.
Ha nem mertek otthon melózni, ide jöhettek, van egy két öreg Neumann+UAD Apollo, elég jól szólnak az itteni felvételek. 4400/óra + 0 % ÁFA.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az énekesünknek kellene egy cover számot felénekelnie, de nem akarunk igazán profi stúdióba menni e miatt. Az összes hangszer backing track, tehát csak éneket vennénk fel, és a keverést is megcsináljuk, csak egy megfelelő akusztikájú helység kellene. Van esetleg valami tippetek hol lehetne megcsinálni? Persze nem ingyen, de 1-2 óra lenne szóval reális áron.
Igen az volt, időközben rájöttem :) Köszi. Bár a kimenttel még mindig van bajom, csak egy sztero pár van, az asio, hiába adom hozzám mind a 3-at. Bár ez pont nem fontos most.
Az isoboxban se mindegy, hogy milyet csináltat az ember.
Mi a Randall kópiáját próbáltuk, de nekem nagyon doboz hangja volt. Mondjuk csak egy Shure SM57 volt benne, biztos jobb lett volna a helyzet, ha van mellette más miki is. De szerintem alapjába véve rossz volt a felépítése.
Ami szimpatikusabbnak tűnik, az ez, vagy ez a megoldás.
Nagy problémám van nekem. Összelőttem a hangkárolyt végre (E-MU 1212 + 1820 dock) és fasza is, de a Nuendo 3 nem látja a bemeneteit, csak egy "E-MU asio stereo in"-t. Amelyik csatornát erre rásendelem a patchmixben, az szól a Nuendoban is, viszont csak két mono, vagy egy sztereo sávot tudok egyszerre rögzíteni ( asio in L vagy R vagy stereo) és VSTi is csak egy sávon hajlandó megszólalni (pl. amplitube első sávon szól, a többin nem). Na ez mi a herétől van?
Én Továbbra is izolációs ládát ajánlok. Ki lehet tökölni a fejet. Mellette suttogva is beszélhetsz,annyira nem hallatszik, a mikrofonok nem szedik össze a szoba zajokat. Bárhogy beállítod a mikrofonokat, úgy maradnak, hozzájuk sem kell nyúlni. Mióta szereztem egyet, teljesen kényelmessé vált a feljátszás.
A gond azzal lesz, hogy a 0404-nek nicsen Hi-Z bemenete ha jól tudom. Tehát illeszteni kell a gitár jelét valamilyen előfokkal, aminek van DI bemenete, vagy aktív DI box-al.
Szerény véleményem szerint még mindig azzal jársz a legjobban, ha csinálsz egy süketdobozt vagy süketszekrényt, és mikrofonozol. Sok időd el fog menni a szimulátorokkal. Nagyon sok. Szóló hangszínekre jók a szimulátorok, de ha már keményebb ritmusozásra kerül a sor, a torzítás növelésével egyre inkább jön elő a műanyag hang a mesterséges magas felharmonikusokkal együtt. Vagy ha nem, akkor legalább az erősítő torzított hagját használd hangszórószimulátorral, mint a lent említett recabinet vagy WOS. Próbáld meg elkerülni a digitális erősítőszimulátort ha lehet.