Szia, nálunk a hangszerboltban 11 féle ukulele húr van a polcon. Gyere be, segítünk választani! ;)
HANGMESTER.HU Hangszerbolt, SHOPMARK (1191 Bp, Üllői út 201.)
Igen, mi az Ideas zenekarban így csináljuk évek óta, működik, bevált :)
Minden dalból van egy mp3, a bal csatorna a takk, a jobb csatorna a szinti/effektek/kórusok. Egy egyszerű zeneszerkesztővel összerakható az ilyen.
Mindenhova visszük az mp3 lejátszónkat, plusz a kis keverőnket, az hajtja meg a dobos fülesét, illetve a keverőről veszi a jelet a hangosítás is.
Egyszerű megoldás, de a háttérzene/vokál így csak mono lehet (a bal csatorna). A gyakorlatban ez elég.
A dobosunk indítja az mp3 lejátszót, így praktikus.
Leállítani nem is kell, mert a dalok közé tettünk egy-egy "szünet" azaz 5 perc néma mp3-at. Elhúzódó konferálások esetére :) Csak át kell ugrasztani, ha jön a következő dal.
És a takk is egy speciális beütéssel kezd, tehát 4 ütemmel a dal kezdete előtt, hogy a dobos fel tudjon készülni, illetve be tudja ütni a dalt időben.
Introt és egyebeket is be lehet tenni a dalok elé/után.
Nyilván így már nem lehet sokat improvizálni, kötött a dalok szerkezete és sorrendje.
Alapvetően ez egy szükségmegoldás, mert nincs állandó billentyűsünk. Ha lenne, akkor máshogy menne technikailag is ez a dolog... :)
Valami hasonlóra gondoltam én is, tehát nem kell semmi extra ehhez, pl dupla hangkártya komoly zeneszerkesztővel, laptoppal... hanem csak egy jól megszerkesztett nóta, mp3 lejátszó elpanorámázva takk jellel és kész!? :)
A dobos a dal elejétől fogva folyamatosan kapja a takkot a fülébe, te meg a dobosra játszol rá, amit és amikor akarsz.
A takkal párhuzamosan mehet a háttérvokál, szinti stb.
Pl. mp3 fájl, jobb sávján szól a takk csak a dobosnak, bal sávján szól a közönség felé menő háttérvokál, szinti.
Ha nagyon el vagy veszve a saját dalodban (ez mondjuk érdekes eset) és kell egy jelzés, hogy "most" kell bejátszani valamit, akkor előtte mondjuk 4 ütemmel a takkot meg lehet variálni (pl. más hangszínnel egy olyan hang, amit biztosan észreveszel, takk-takk helyett mondjuk tigidigidi :), ezt hallja a dobos, vagy akár te is, is felkészültök, hogy 4 ütem múlva bejátsszátok amit kell.
Egy kis helyreigazításra és egyben kérdésre/információra lenne szükségem ami évek óta foglalkoztat!?:
Saját magam által zeneszerkesztő programban -jelen esetben garage band- kreált alapokat/ bejátszásokat szeretnék előadás közben bejátszani ritmusra, de ehhez ugye pontos ütemre van szükség amit mankóként a dobos takk jel formájában kap a fülébe nehogy elcsússzon az egész történet...
Tegyük fel, van egy nóta,
és a közepén lenne egy bejátszás, vagy effekt, vagy bármi, amit szeretnénk bejátszani.
Ahhoz hogy ez megszólaljon időben pont akkor se' előbb se' később, takk jelre van szükség,
amit ugye a dobosnak hallania kell...
Ezt hogy oldják meg a "nagyok" élőben koncerten?
Válaszokat előre is tisztelettel köszönöm!
Rob
Hajdanán volt nékem is ilyen hangkártyám, igaz, arra rá volt biggyesztve egy Behringer felirat. Ez kb a kezdő kategória másolata. A Behringer verzió a maga egyszerűségével, kezdő zeneszerkesztő fejjel nagyon zsír cucc volt.Igaz csak 16 bitet tud, de témarögzítésre tényleg kiváló. Az a zaj máshonnan fog jönni szerintem.Vagy a gitár vagy hangszerkábel lesz a ludas!
Ma már egy ötéves lazábban kezeli az ilyen dolgokat,mint egy nem ilyen világba szokott '30-as, '40-es...:)
A looperbe is csak előre bekötött variációk vannak, nem? Én viszont szeretem variálni a hangzást, nem feltétlenül ugyanolyan effektekkel játszom ugyanazt a dalt egy bulival később.:) Inkább maradok a szteppelésnél, ami meghagyja a teljes szabadságát az effektek variálásának.
Kábeleznem annyit kell, amíg a gitár-efekt, ill effekt-erősítő kábeleket bedugom. És így amiatt sem kell aggódnom, mikor megy tönkre egy bonyolult cucc (looper, midi, etc.). Ha gebasz van, akkor csak a peccskábelekkel lehet baj. Ha egy pedál hal meg, csak kiveszem, oszt' kész (erre még nem volt példa mondjuk).
Ha nagy sztár lennék, akkor is nehezen tudom elképzelni, hogy ne én rakjam össze a cuccom - csak abban bízom igazán, amit én raktam össze.:D
Szerintem az lehet egy későbbi fejlesztés tárgya
Amíg nekem nem volt, megoldottam másképp, egyéb kompromisszumokkal.
Csak simán boostoltam, szólóra nem raktam effektet.
Vagy amikor pedálom se volt, akkor az multiban toltam rá egy kis EQ-t szóló boost gyanánt.
És egyúttal így effektet is tudtam ráadni.
Meg lehet azt oldani sokféleképpen, amíg nincs meg a tökéletes megoldás.
Egy looper ára nagyban függ attól,hogy hány kispedál dugható rá,és hogy vannak-e midis,és egyéb funkciói.
200e-be még az erősítő+láda is épphogy belefér,egy looper vételéhez mér nem elég ezekkel együtt ez a keret.
Az én legkisebb looperem 2 kispedálnak való loopot és két switcher funkciót tud,ára 36e.
A 4 kapcsolós switcherem 32e.Ezzel egy sima fej is midissé tehető.
Juj, hát ez nagyon pöpecül hangzik :D Rendszervezérlő meg minden... Bár gondolom az ára is... "pöpec"
200000-be nehéz lesz beletuszkolni, ugye? Vagy akkor vegyek 10 wattos SX kombót?
A gyakorlatban tényleg az.
Az 5 éves lányom beállítja,ahogy kell.
Nemár egy 3x éves felnőtt embernek problémát okozzon. :)
Ez inkább arról szól,ki mit szeret és/vagy szokott meg.
Én ha kispedáloznék,akkor is tuti hogy looperbe kötném őket,mert nem vagyok polip. :)
De utálnám összekábelezni,cipelni is. Persze megvan az előnye is,mert egyszerűen állítható,és cserélhetőek a komponensek.
Ha menő gitáros lennék,mint Gáborka (),akkor valószínűleg valami rack tálcában tartanám a kispedálokat,roadok elcipelik (),és valami rendszervezérlő looperrel kapcsolgatnám őket. A technikus meg mindig gondoskodna az összekábelezésről,meg minden nyűgről.
Hagyományos esetben van egy lábkapcsolód, ami gyakorlatilag csak egy "hosszabbító", az erősítődön levő kapcsoló kivezetése egy kábellel a lábad alá/elé.
Ugyanazt csinálja, mint a kapcsoló az erősítőn.
Egy midi vezérlő pedál ennél (működésében) bonyolultabb.
Ez üzeneteket küld az (ezt fogadni képes) erősítő fejnek (vagy egyéb eszköznek).
A csatlakoztatása itt egy midi DIN 5-7 tűs csatlakozóval történik.
Leegyszerűsítve, azt mondja a pedál a fejnek:
2-es program! A fej meg ebből tudja, hogy neki torz csatornára kell váltani, be kell kapcsolni a reverbet, és be kell kapcsolni az effekt loopot
1-es program! A fej tisztára vált, kikapcsolja a loopot, meg a reverbet, stb.
Ezek a midi jelek tovább fűzhetők, pl egy midi vezérelhető multieffektre, looperre, switcherre stb.
Így egy időben a midi pedál 1-es gombjára lépve, nem csak az erősítő tudja hogy mit kell tennie, hanem az effekt is a megfelelő programra kapcsol, valamint a további csatlakoztatott eszközök (looper, switcher).
Ha az erősítőd nem tud alapból midi üzeneteket fogadni (az erősítők nagy része általában nem tud, Hughes & Kettner cuccoknál van erre modulárisan gyári megoldás, opcionálisan) akkor lehet megoldás az "okosítás" egy midi switcher segítségével.
Ilyenkor a midi pedált a switcherbe kötöd (innen is lehet továbbfűzni effektbe stb a midi vezérlő jelet ), a switcher kimeneteit pedig a fejed/erősítőd lábkapcsoló aljzataiba. A switcher a nevének megfelelően kapcsolgatja majd a fejed funkcióit, a kapott midi üzeneteknek megfelelően.
A looper, az kb ugyanezt tudja, csak effekteket (kispedálokat) tudsz vele sorba kötni, és a megfelelő kombinációban ki be kapcsolgatni. Ezt a loopert erősítő loopjába érdemes kötni, vagy éppen erősítő elé.
Ez így lehet bonyolultnak hangzik, de nem az
Nekem pl a fejem midi vezérelhető.
A fejen van 4 funkció ami kapcsolható.
Csatorna váltás, mód váltás (clean/crunch v. midgain/higain), reverb, FX loop.
Plusz van a multieffekt, amin a programokat szintén midivel váltom.
Van egy Rauley looper/switcher kütyüm is, ezzel pedig egy overdrive/boost pedál van (lesz) kapcsolgatva a fej előtt.
Ha én ezeket mind hagyományos módon szeretném váltani, akkor egy tisztáról torzra váltás az alábbiak szerint történne:
1. taposás: csatornaváltás (ch1-->ch2)
2. taposás: csatorna mód váltás (A-->B)
3. taposás: effekt kör kikapcs
4. taposás: reverb kikapcs
Ennél még lehet bonyolultabb is, ha effektet is kell váltani :)
Szólónál bejöhet egy effekt váltás is, valamint a boost pedál bekapcsolása.
Tisztáról szóló hangszínre szerintem lehetetlenség lenne váltani :D
Ehelyett midivel:
A midipedál adott lábkapcsolójához az elején betanítom a fejet (milyen funkciókat kapcsoljon), az effektet (milyen programra kapcsoljon) valamint a loopert (kapcsolja az OD pedált vagy sem).
Így egy taposással 5-6 funkció kapcsolódik egyszerre, 2-3 eszközön...
Ennél mér csak a p*na a jobb találmány
Hűha, megint csak megköszönni tudom a rengeteg hozzászólást, információt és összeállítást, ajánlatot!
A vásárlás szeptember legelején lesz majd aktuális, mert jelenleg Hollandiában dolgozom... Amúgy Kárpátalján (Ukrajnában) lakom, otthon nagyon nehéz lett volna összeszedni egy ilyen összeget is gitárcuccra. Augusztus 31-én fogok hazarepülni... Aztán csak napok kérdése, hogy bevásároljak alaposan
A célom, hogy egy lehetőleg minél jobb hangú és relatíve egyszerű cuccot rakjak össze Eddigi "karrierem" során használtam többféle multieffektet és modellezős, multis erősítőt/kombót, és rájöttem, hogy néhány alap effekten kívül nincs másra szükségem. Ezért sem gondolkodtam "nagy multi" vásárlásán, mert pl. tudom, hogy a Line HD500 igen nagyon meggyőzően szól, de négy, maximum öt beállításnál többet nem fogok használni soha. Maximum otthon ökörködésre...
Ezért is irányulok az erősítőfejek felé, meg pici effektezés, mert tudom, hogy ha valami alapból igen jól szól, szinte magában is elég (nekem).
Amúgy az említett Yamaha DG Stompot már ajánlották mások is, erősen szemezek vele
Szia Attila,
ha érdekel nekem van egy ajánlatom számodra.
Peavey XXL 100W transtube ( 3 csatornás ) fej + Behringer BG412F 400W láda ( Jensen hangszórós )+ Boss GT 10 ( eredeti doboz, táp, leírás )
Mind makulátlan állapotú, kellően nagyot és jól szól.
190e Ft az ára.
Hiszed vagy sem,de jelenleg én is így érzek.
Bár vegyítettem a poti tekergetést a presetekkel,és egy tök egyszerűen kezelhető Yamaha DG-Stomp-ban találtam meg most a számításom,ami ráadásul egy mostanában egész jó áron beszerezhető cucc.
Nincs benne ugyan 100 tök felesleges effekt lehetőség,csak ami kell,delay,reverb,chorus,flanger,compressor,cab sim meg egy modellezéses előfok,ami szintén elég egyszerűen kezelhető.Mindennek van saját dedikált tekerője,meg egy pillanat alatt ki-be kapcsolható.
Az előfok külön is kikapcsolható,így sima effekt prociként is remek,én erősítő loopjában használom így.
Tök jó cucc,tetszik.
Egyébként előfok-végfok kombinációval általában árban jobban el lehet szállni, mint egy sima fejjel.
Amíg egy használható fejet már kapsz 100-120 körül, addig ugyanez rackben 130-140 körül kezdődik...
Persze mindkettőt ki kell fogni...
Hát én első cuccnak biztos nem ilyen presetelős, bankolós, programozós dolgot vennék.
Abban könnyű még elveszni.
Persze bizonyára embere is válogatja.
Én manapság is jobb szeretem az egyszerű, potis dolgokat. Odanyúlok és kész. Gyorsabb. :)
Jaja,volt.
Bár már rég.
Nekem a sima SGX-2000 volt,de aztán upgradelve lett egy chipple SGX-2000 Expressre.Hardveresen tök ugyanaz mindkettő. Az Express verzió szoftvere viszont sokkal komolyabb,és jobban is szól tőle a cucc,kicsit több a torzítás,meg van pár plusz effekt,és más a bankok struktúrája is,négy alap bankba van rendezve a rengeteg preset,felhasználási módozatok szerint.
Jó cucc amúgy,főleg az effekt blokkja tök fasza,de egy icipicit ugyan,de színezi a hangot.
Az előfoka elsősorban a tisztától a 90-es évek metál torzításáig terjed hangban,szóval azt a manapság divatos varacskosan dinamikus rozsdásan véres torzítást azt nem tudja,még az Express upgrade-el sem.
1db 12AX7 előfokcső van benne,ez viszont félig-meddig csak "cucc eladó" cső benne,mert alacsony anódfeszültségen működik.Csak átfolyatják rajta a jelet.
Összességében egy tök jó cucc,a mai napig teljesen jól el lehet lenni vele......ha nem varacskos metál a stílus.
Ha varacskos metálra is kéne,akkor sokkal inkább ajánlanám a Digitech 2101/2112/2120 vonalat!
Ezek iszonyat jó cuccok,az effekt blokkjuk is nagyon jó hangú,és az előfokban pedig mindegyiknél 2db 12AX7 dolgozik,285V-os anódfeszültségen. Az előfoka így nagyon sokoldalú,és variálható a mellé beépített tranyós előfokkal is,akár árhuzamosan is tud szólni mindkettő.
A legkomolyabb ezek közül tudásban talán a 2101,viszont a tudása hátulütője,hogy kicsit bonyolult a programozása,pláne ha valaki nulláról akar megírni egy új presetet. De azért nem veszélyes annyira.
Bővíthető is,így elérhető az,hogy bármelyik effekt,bármilyen kötésben és bármilyen konfigurációban,bármennyiszer szerepeltethető az effekt láncban,csak a memória és a proci kapacitás szab határt. Ez a maga idejében igencsak forradalmi dolog volt,és ma is megállja jól a helyét,pláne amennyiért ezeket a cuccokat vesztegetik mostanában.
A 2101 effekt blokkja sztereó bemenetű,így sima sztereó effekt prociként is használható. A 2112/2120 effektblokkja mono bemenetű,kimenete a sztereó effektek (chorus,delay,panner,stb) miatt sztereó természetesen.
A 2101 viszont lényegében egy egybeépített csöves előfok+sztereó effektproci.
Mindhárom tud a mai kor igényeinek megfelelően durva higain torzítást is,de talán a 2101 higain hangja a leg karakteresebb.Viszont a 2112/2120 cuccok meg sokkal egyszerűbben használhatóak,és tudásban csak minimálisan maradnak el a 2101-től.
Hűha, nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget! Nagyon jó összeállítások ezek
Igen, ha lehet, fej-ládát szeretnék én is!
A Crate nagyon szimpatikus, ha már ilyen, komolyabb cuccokról van szó, kicsit lehet az végösszeg fölé menni, de tényleg csak kicsit Csak a végén még pengetőre sem marad pénzem...
Még sajnos nem volt szerencsém az említett rack-es multieffektekhez, de hangminták, demo-k alapján nagyon tetszetősek. Egyedül a midi-re nézek még úgy, mint borjú az új kapura... Még soha nem használtam ilyen rendszert, sőt, fogalmam sincs, hogy működnek, hogy lehet őket vezérelni... De remélem, lesz lehetőségem belejönni!
A játéknak, amit játszotok, asszem én lehetek az egyetlen nyertese
De végül is amit a HK-nál előnyként fogalmaztam meg...
lehet nem is előny annyira.
Később lehet a Crate-hez is egy midi switchert venni (hogy ne menjünk messzire Rauley-t ) és ugyanazok a funkciók elérhetőek.
Ha meg már egyszer fej-ládáztál, úgysem akarsz majd kombózni
150E Ft fej láda
20E Ft multi legjobb esetben
15E Ft Wah
12E Ft midi vezérlő
==========================
197 E Ft
H&K vonalon:
115E Ft kombó (alkuval)
65E Ft Peavey láda (alkuval)
20E Ft multieffekt
15E Ft wah
12E Ft midi vezérlő
===========================
227E Ft (tútótuk)
A H&K-ban egyébkétn az az előny és lehetőség, hogy kombóként is használható, és később vehetsz bele 15-20k ért egy midi modult, amivel az összes funkciója (beleértve a multieffekt funkcióit) vezérelhető.
Lehet én inkább megspórolnám a WAH pedált, néznék valami olcsóbb 2x12-t...
De a Crate konfig sem rossz, ár értékben verhetetlen.
A H&K-ra én tudnék esküdni.
Én is Heavy-ben utazom, Tube100 fejjel, Alesis Quadraverb-el.
De szerintem esetedben a Crate lehet ésszerűbb választás, az iszonyat nyomott áron van...
Ez lenne a "my way" :)
lehet kissé bonyolult, de én padlómultinak annyira nem vagyok híve :)
Wah-t meg nem használok...
Szeritnem nem ellenség a multi, bizonyos körülmények között.
Nekem rackes multim van, csöves fej loopjában.
Fe elé, vagy a fej előfokját kikerülve loop returnbe dugva viszont már kevésbé ildomos.
Legalábbis számomra kissé érthetetlen így, de vannak akik így csinálják.
Egyébként ez egy tökjó játék így
Ki tudja neked ezt így összeollózni a neten kapható használt cuccokból 200E Ft-ig
Szép küldetés :)
Szia!
Szerintem most rendesen feladtad a leckét mindenkinek.:)
Nos akkor megpróbálom összeszedni a hirtelen támadt gondolataimat.
Ennyi pénzből elég nehézkes összerakni egy teljes setupot,az biztos.
Hirtelen nekem az jutott eszembe,hogy valami végfok kéne,a mellé pedig egy értelmesebb multi.
Ez esetben pl gyorsan megnéztem mi a szitu: Egy ilyen
Matek: Használható Végfok 60-tól
Ez esetben Boss GT-10 65-90
Használható láda: 50-től.
Ehhez szerencse is kell,hogy épp kifogd a jó dolgokat.Gondolom csöves hangzást szeretnél.Ahhoz csöves végfok kell.Én úgy tapasztaltam,hogy a végfok adja meg inkább a jellegzetességét az erősítőnek,tehát egy multi előfok szimulációja el tudja látni a feladatát normálisan.
1 hónappal ezelőtt volt 3-4 GT-10-es eladó, volt,amelyik 65-ért.Most nincs.Csak ez.
Szerintem ez az egyik legjárhatóbb út,ha jó hangzást szeretnél,viszont nincs rá sok pénzed.Kevesebb a hibalehetőség.Egy Bugera cucc azért elég kompromisszumos,hogy nőies legyek...már ami a minőséget illeti.
Bocs az összeszedetlenségemért,kicsit szét vagyok.:)
Remélem tudtam segíteni.
Sziasztok!
Vásárlással kapcsolatban szeretném segítségeteket kérni... Szeretnék venni egy komolyabb erősítőt vagy kombót, mellé pedig effektpedálokat vagy egy komolyabb multieffektet. A cuccokat használtan szeretném venni, az egészre max. 200000 ft-ot szánnék. A stílus heavy-power metal lenne, szóval kell a high gain... Eddig csak kis kombót használtam, szar multieffekttel. Most egy komolyabb zenekarba kellene egy jobb cucc, ami sokáig szolgálhat. Az egészet kb. egy hónap múlva venném meg.
Ami jelenleg szimpatikus, erősítők, kombók közül: Peavey Valveking fej vagy 2×12 kombó, Peavey XXX kombó (bár ez már picit drága...), valamint a Bugera cuccok. Fej mellé 2×12 vagy 4×12 ládát néznék... De most jönne a kérdésem legfontosabb része Hozzátok:
Mivel szükségem lenne az erősítő torzítása mellett néhány effektre (konkrétan wah, delay és szólókiemelésről lenne szó, meg szeretnék egy hangerőpedált is a végfok elé), nem tudom, hogy miképp döntsek. Néhány nem-a-leggagyibb pedál ára megközelítené egy normálisabb multieffekt (Boss ME-70, GT-8, Line6 XT Live, Digitech GNX3, 3000, Vox Tonelab LE) árát. Kérdés, hogy egy multi egyeztethető csöves erősítővel? Ha igen, miért nem?
Viccet félre téve, szerintetek hogyan jönnék ki ár és hangzás téren a legjobban? A teljes összeg semmiképp nem lehet több 200 ezernél... Szóval Power Brick + három-négy pedál, vagy multieffekt az erősítő loop-jába?
Persze ha van más ajánlatotok erősítőre, effektre, bármire, nagyon szívesen meghallgatom!
Előre is köszönöm segítségeteket!
Tisztelettel
Attila
Helo Srácok!KORG is35 hangszerre cseréltem a Roland va3-at,ez a korg egy kicsit bonyolultabb,keresnék valakit akinek van kedve tanácsokat adni:vokál,stylus,adathordozó témában!Valamint vettem+cseréltem egy Ketro X1-et,ami hazavitel után 6 órás Örömzenélést követően,kiverte a biztit,már javítás alatt van,azért ajánlották ANDA ZOLIT,hogy vegyem fel vele a kapcsolatot,neki kéne :face,skype,e-mail címe!Ennyit szerettem volna!Előre is köszi!!!Szebb napokat!!!Üdv!
A fejhallgatót le kell monósítani (a jobb- és bal oldalát összekötni), majd ezt kötni a fejhallgató kimenet megfelelő oldalára. Én egy saját magam készítette sztereo kisjack aljzat - nagyjack dugó kábellel oldottam meg.
A két sávot (takk és backing) összerakni egy sztereó mp3-ba bármilyen szoftver jó, Audacity ingyenes, de lehet Cubase is.
Mi egy mp3 lejátszó kütyüt használunk, mint az iPod, csak jóval olcsóbb :)
Minden dal egy track.
Minden track elején van beszámolás is a dobosnak (általában 4 ütemnyi takk).
Ha nem tud olyan funkciót a lejátszó, hogy a számok között megáll, akkor minden trak közé berakunk egy-egy 5 perces néma tracket is, nehogy idő előtt elkezdődjön a következő dal :) Ha kezdünk, akkor csak léptetni kell egyet.
Mp3 lejátszó.
A dalokban egyik oldalon a háttérzene, szinti megy.
A másik oldalon a takk a dobosnak.
Kis keverőt viszünk, abból megy a takk a dobosnak, a keverő fejhallgatókimenetéről. (itt egy kábellel meg van trükközve, hogy a fejhallgatóban mindkét oldalon szóljon ez eredetileg mono jel)
A másik csatorna megy ki koncerten a PA-ra.
Érdemes jobb minőségű keverőt használni, mert különben áthallás lesz, azaz a közönség is kaphat egy picit a takkból, persze ez csak dalinduláskor vehető észre.
Hasonlóképpen, egy zárt, vagy egyéb módon szigelet füles kell a dobosnak, különben a dobok fölött elhelyezett overhead mikrofonok vehetik a takkot, és szintén a közönség felé kihallható lesz.
sztereo sávban, egyik (pl bal) oldalra azt keveritek le, ami nektek kell befelé, a másikra meg ami kifelé kell. A dobos kezeli a laptopot és a kis keverőt, ő indítja a tracket, beálláskor pedig úgy kell panorámázni, hogy a front keverősnek csak a panorámázott jel menjen ki, így a dobos hallani fogja a takkot, kifelé csak a sampler és gitár szól.
3 tagú a zenekar (git+bassz+dob hangszerekkel), felvételen több sáv gitár van + kis sampler is.
Ezt hogy tudnám élőben is játszani?
Ergo a kérdés technikai. Hogyan tudom azt megoldani, hogy a dobos fülébe menjen a takk, de kifelé csak a +gitár + sampler szóljon?
adott:
metro, fejhallgató erősítő, 6sávos kis keverő, laptop, + a felvételek mp3-ban (illetve cubase fileban)
hogyan kellene összepakolni, illetve miket kellene még venni, hogy ez működjön?? esetleg van erre szoftver?
először azt gondoltam hogy a keverőbe bemegy a metro + a backing track, de akkor hogy lehet megoldani hogy együtt szóljon a zenével… főleg ha a backing kicsit később lép csak be
Sziasztok!
már 1-2 topic-ba beírtam a kérdésemet, de nem kaptam még reakciót. Remélem ez lesz a megfelelő
nos,
próbatermi metronóm hangosításához (illetve cover gyakorláshoz) keresek fejhallgató erősítőt.
Elsősorban dobhoz kell, de praktikusság miatt több sávban gondolkodok- később más is hallja.
20körülig mennék el.
Van véleményetek pl a Behringer AMP800 4 sávos erősítőjéről?
Hosszas kihagyás után szeretnék ismét hegedülni.
Korábban zeneiskolásként kb. 12 évig hegedültem, azonban most hogy már megtehetem hogy vásároljak egy hangszert nem tudom hogy milyet érné meg.
Hobbiként játszanék rajta, ezért nem kell hogy új legyen, a lényeg hogy szép legyen a hangja és ne kelljen rögtön a felújítással kezdeni.
Tudnátok tanácsot adni, hogy a tanulóhegedűtől a mesterhegedűig mit érdemes és mennyiért beszerezni? Valamint hogy mire érdemes figyelni?
Hegedű+tok+vonó max. 80.000Ft-ra gondoltam első körben.
Sziasztok!
Rövid kérdésem lenne: mennyire valóságosak a Bugera "Infinium"-os erősítők tulajdonságai? Értem itt a cső hosszú élettartamára, szabad cserélhetőségre, visszajelzésre...
Mennyi valóságalapja van, esetleg ezzel valakinek tapasztalat?
Válaszokat köszönöm előre is
Nekem egy hangszerkészítő ugyanígy magyarázta, de szerintem nem szükséges vastagon rákenni.
Azért olajozni nem havonta kell, szerintem fél, max negyedévente, vagy ahogy a fogólap kívánja.
Tisztításhoz én mást használok. Dunlop Guitar Polish&Cleaner-t. Az a testhez is jó. Lehet nem épp erre való, de nekem bevált.
Nem nagyon hallottam még olyan erősítőt, ami ne szólt volna szarul fülessel.
Szerintem mindenképp el kéne vonatkoztatni a színpadi setup-odtól.
Ha jobb hangzást akarsz, akkor valami multiszerű dolog lehet optimálisabb.
Azok jobban szólnak fülesből. Én valami külső hangkártyát ajánlanék, de a PC kizáró ok.
Egy POD talán szintén jó lehet fülesben.
Nekem volt Roland Micro Cube-om, az tök jó gyakorló cucc volt, a pedálokkal sem volt baja, de fülesből az is dróthangon szólt.
Bocs elírtam fogólap ápoló, nem tisztító.
Hallottam több helyről, hogy a citromolaj jót tesz neki. Háááát, szépnek szebb lett...
Amúgy meg ganézás előtt szoktam gitározni, utána sosem... így mindig tiszta a kezem gitározás előtt
Komolyan: a Dunlopnak biztosan van leírása, videója arról, hogyan optimális.
Mindenesetre óvatosan ezekkel a szerekkel, nem kell agyonhasználni. Tényleg jobb, ha eleve nem kerül fel a kosz a hangszerre, mint utólag kenegetni, vakargatni...
kb. 1 éves a gitárom (Vintage V100), de még sosem használtam hozzá fogólap tisztítót.
Ma viszont vettem Dunlop Fretboard 65 citromolajat.
Húr csere közben a fogólapot/bundokat letisztogattam 70%-os alkohollal, majd jó vastagon átkentem a fogólapot az olajjal. Fél óra után a felesleget letöröltem.
Jó ez így, ismételjem meg, vagy kell még valamire odafigyelni ilyenkor?
Elképesztő, hogy mennyivel szebb lett a színe...
Mindenképpen kellene valami erősítőszimulátor, vagy legalább egy fejhallgatóerősítővel ellátott kisméretű gitárerősítő, mert ha csak a pedáljaid után rakod a fülest, akkor borzasztó vonalgitárhangot fogsz hallani...
Nézd meg például a Hughes&Kettner Red Box-ot.
Hely- és családi állapotváltozás miatt a következőben kérném segítségeteket.
Szeretnék a továbbiakban is gitározni, basszgitározni, de combót nincs lehetőségem használni.
A számítógéptől szeretném függetleníteni a dolgot. Szeretném a multieffekteket is elkerülni...valahogy nem jönnek be.
Milyen lehetőség van arra, hogy fülessel visszahalljam a játékom?
Milyen hardwaret érdemes keresnem? Effekt pedáljaim vannak, így leginkább valamilyen erősítőre gondolok, de nem tudom, hogy milyet lehetne...
Érdemes a lakhely szerint legközelebbi zeneiskolába bekopogni, rákérdezni a hangoló bácsira (nénit én még nem láttam zongorát hangolni, de biztos izgi lehet), aztán a folyosón találni valakit, akinek már hangolt, és van véleménye. Aztán találni egy pletykás, ellenvéleménnyel rendelkező személyt: összerakni a realitáshoz tán közelítő képet, mint este 4-féle csatorna 7-féle híradójából.
Keres rajta feliratokat, logókat, számokat, azokból kb. beazonosítható - szakember által, van egy ilyesmi katalógusuk, melyiket mettől meddig gyártották.
Guglival keress a lakhelyedhez közeli hangolót, biztos lesz. Árban szerintem tízezer felett számolj az első alkalommal, plusz még a javítások ára, ha hozzá kell nyúlni valamihez, pl. szorul egy billentyű, törött kalapács stb.
Amikor a nem egész 40 éves pianinómon nem egészen fél hangot kellett utánahúzni költözés után (egész jó kis konstrukció a hangszer tip-top állapotban), recsegett ropogott az egész még harmadik éjjel is... Hívtunk szellemirtót, de aszonta, sok a meló a politikusokkal, nem győzi a piszlicsáré ügyeket...
Főleg, hogy jön (tavasszal meg megy) a fűtési szezon, amikor a hőmérséklet és a páratartalom is más, igencsak óvatos lennék a fával. Az sem mindegy a kora miatt, miben állnak a kulcsok, valami régi anyagban-e vagy értelmes állapotú műanyag- vagy más kulcsbetétben...
Szerintem, ha dísz, akkor hagyd díszelegni, ha használnád, akkor szakit érdemes hívni (minimum megítélni).
Hány éves a zongora ?
Ugyanis előfordulhat, hogy amikor készült, akkor még nem a 440Hz volt az A hang... ha felhúzod 440Hz-re, akkor összeroskad az egész (itt 10+ tonnányi húzóerőről van szó... nem vicc)
Ha belevágsz, nagyon óvatosan hangold. Tegyük fel, hogy most kb. 420Hz-re van lehangolódva a zongora. Akkor állítsd a hangolót ennél egy kicsivel feljebb, hangold fel az egészet, hagyd egy pár napig, hétig, utána mehetsz fel 1-2Hz-enként hetente. Közben persze ellenőrizni kell, hogy nem akar-e szétválni valahol a zongora.
Természetesen semmire sincs garancia ilyen öreg zongoráknál, úgyhogy mindent csak saját felelősségre ! A zongorahangoló is egy szakma ám...
(én a helyedben az első alkalommal elhívnék egy zongorahangolót, átnézi, véleményt mond, esetleges hibákat kijavítja stb. utána magadtól folytathatod a folyamatos feljebb hangolást)
Azt mindenképp felejtsd el, hogy egy menetben felhangolod 440Hz-re ! Ki tudja, meddig állt lehangolva, hány éves stb. Tönkremehet a zongora, ha nem óvatosan fognak hozzá.
Sziasztok!
Van a mostani lakásomban egy zongora, be kell hangolni, nincs pénzem, úgyhogy nekem kell megcsinálnom.
Elég sokat olvastam utána, nagyjából világos hogy hogy kell csinálni, de sajnos van egy kis gond.
Az egész zongorán minden billentyű nagyjából konzekvensen 3 félhanggal lejjebb van, persze hamis is ahogy kell. Ha össze vissza lennének én elkezdeném föltekerni, de annyira szabályosan vannak lehangolva hogy kicsit megijedtem. Vágjak bele, húzzam fel a húrokat bátran?
Doboktatás (dobtanítás) Budapesten a Városligetnél, és Debrecenben!
• Fiatal jazz konzis sráctól
• Minden korosztálynak
• Fiúknak, lányoknak, kezdőknek, haladóknak
• 2 teljes akusztikus dobfelszerelésen (mindkettőn dupla pedállal)
• Igényes környezetben, biztonságos környéken
• Profi körülmények között, a saját, jól felszerelt termemben
• Egész évben, tanítási szünetekben is
Amit nyújtok:
• Rugalmas, szakszerű, személyre szabott oktatás
• Különböző stílusok (rock, funky, blues, swing…) játéka dobfelszerelésen
• Kedvenc számaid betanítása
• Zenekari játékra való felkészítés
• Kottaolvasás
• Improvizáció
• Kéz-, és lábtechnikák
• 4 végtag függetlenítése
• Duplapedálos játék
• Zeneelméleti ismeretek
• Profi oktatóanyagok, kották, dob nélküli zenék
• Segítőkészség, lelkiismeretesség, barátságos emberi hozzáállás
Az első óra mindenkinek INGYENES!
Jelentkezz bátran! Minden érdeklődőt szívesen fogadok! :)
Ár: 2.000 Ft / 60 perc, vagy
3.500 Ft / 120 perc
Érd.: 06-30/40-29-437
Fizetés: minden óra végén csak az adott óráért, előre nem kérek el pénzt!
A budapesti termem az Ajtósi Dürer Sor 19.-21. alatti Dürer Stúdió alatt található (Dürer-Kert épületével szemben), autóval is, tömegközlekedéssel is jól megközelíthető. Közvetlenül az épület előtt non-stop ingyenes parkolási lehetőség, valamint a 74-es, 75-ös trolibuszok megállója (Zichy Géza utca megálló) pár lépésre a bejárattól. Az épülethez 24 órás portaszolgálat tartozik.
A debreceni termem a Veres Péter Kertben található, szintén jól megközelíthető autóval is, tömegközlekedéssel is. Közvetlenül a ház előtt non-stop ingyenes parkolási lehetőség, valamint a 25-ös, 25y-os, 11-es, 23y-os autóbuszok megállója pár lépésre.
GX elég, de ebay-en itthoni GX áron kapsz UX-et is, ami más sokoldalúbb.
Gyakorlás tekintetében ugyanazt tudja, de van mikrofon előfok, line in, line out.
Én egy 1500Ft-os Philips fejhallgatóval használom, azzal is tökéletes (nekem).
ilyen célra GX bőségesen elegendő.
Füles igény szerint. arra figyelj, hogy kényelmes legyen, mert a zárt fülesek, különösen a stúdiómonitorok ugyan jól szólnak, de egy idő után elég kényelmetlenek tudnak lenni.
Srácok!
Úgy alakult,hogy koleszba költözöm.
Milyen megoldást javasolnátok a gyakorláshoz?
Saját ökörködés,meg improvizáció,számfeldolgozás lenne elsődlegesen.
Külső hangkártya?Ha igen,akkor ki mit javasol?
Köszi
Köszönöm a választ!
Igen, arra gondoltam, hogy a laptoppal vezérlem a szintit. (pl. egy karaoke lejátszó programon szóló számot megszólaltatok a szintin, miközben a dalszöveget lehet olvasni a monitorról.Ezt meg lehet oldani?)Tehát, amit a laptop lejátszik, az a szintin szólaljon meg, és úgy megy majd a hangfalra.
Ha tényleg csak ennyi, akkor csak egy keverő kell, amivel a laptop és a szinti hangerejét be tudod állítani. Sőt, ha a laptop vonalbemenetére kötöd a szintit, akkor keverő sem kell.
Persze ha pl. azt akarod, hogy a laptoppal vezéreld a szintit, hogy mikor milyen hangszínre váltson, akkor már valamilyen MIDI kapcsolatra is szükség lesz.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, miképpen kivitelezhető a következő dolog.
A szintimet szeretném összekötni laptoppal. A laptopról szólna a karaoke/midi formátum, amiről a szöveget is tudnám olvasni, ugyanakkor a szintiről játszanám alá a kíséretet és a szóló részt. A szinti egy Casio CTK-3000 lenne. Milyen cuccok kellenek az egész kivitelezéséhez. A válaszokat előre is köszönöm!
Sztem arra semmi szükség, próbáld ki amit Ricsi írt, hogy a torz csatit használod az erősítődőn minimális gainnel, vagy ha a tiszta csatin tudsz gaint álltani, akkor azt csavard ki. Vagy vmi booster pedál akkor a tiszta csatorna elé, és utána a többi effekt.
A torzított hangszín a csilinél a DS-2.
Az alaphangi karcosságot meg ki kell próbálni...vagy ki kellene hajtani az erősítőt (de az rohadt hangos lenne - szóval valami attenuator kell), vagy próbáld ki a drive csatit, minimál gainnel. Kipróbálhatod a ts-9-cel is, de azzal szerintem kevésbé megy (mondjuk ez gitár- és erősítő-függő).
Milyen gitárod van?