Nem nagyon ismerem ezt a Crate-et, de valami olyasmi van a manuáljában, hogy a tisztábbhoz a gitárodon kell lejjebb venni a hangerőt. Ha így letisztul akkor próbálkozz a DS-1-el elöl a wah után.
Egyiknek a külső borítása(a gumi) meg van szakadva, de eddig is ezeket használtam, és zúgott, amikor a kábel jó volt. Ezz is oka lehet? Ezt milyenre érdemes lecserélni?
No hát, a polip rendben van, gyári kábel. Humbuckerek vannak, de gyári, nem valami nagy cucc. Ezért cseréltetem a legtöbbet használt-at Dimarzio-ra. Delay + Wah-al volt próbálva, és úgy is volt zúgás. Lehet a pickup a hibás?
Nem akkor nincs zaj!
A zaj akkor van ha a gitár fel van hangosítva, és a pedálok közül mondjuk 2 be van kapcsolva. Delay + torzító.
De ha két torzító van egyszerre bekapcsolva, iszonyat nagy a zaj
Nem tudom be van-e kötve a föltelés, de a másik gitáros csöves cucca 4 pedállal nem zúg ennyire.
Mi a különbség ha búg, és ha sistereg?
A földhurkot hogy tudom megtalálni?
Minden pedálnál van zúgás, de ha az összes be van kötve, akkor elég nagy.
Az erősítőnek is van egy kis alapzaja de az nagyon minimális.
A gyakorlott szakemberek véleményét szeretném kikérni egy olyan problémában, hogy ha a cuccomat összekötöm (Gitár --> Pedálok --> Erősítő) akkor miért van alap zúgás?
Hallottam a következő indokokat már:
- Tápegység (Adapter) hibája
- Hangszedő hibája
- Pedálok hibája (4 pedál vagy sorba kötve)
- Erősítő - pedálok frekvenciája, vagy valami ilyesmi (Ezt nem igazán értettem)
Amit használok: Egy gyenge gitár, de most az egyik hangszedő Dimarzio-ra lesz cserélve. ' dunlop Cry Baby, 1 Tech21-es pedál, 1 Boss pedál, és egy Artec Delay. Most a Tech 21.-es Boss-ra lesz cserélve.
Elég nagy a zúgás, tehát nem a normál alapzajról van szó.
Bizakodom abban, hogy kapok egy olyan megoldást, ami segít.
Hogyha a fej beépített torzítóját használod, és simán a gitár és az input között van a booster (gitár-booster-előfok-végfok), akkor az történik, hogy a pickupod nagyobb tiszta jelet ad le, hangosabb lesz mikor beér az előfokba. Viszont ha az előerősítő leszabájozza a hangerődet (van a drive channel-nek független master/volume potija), sokkal hangosabb nem lesz, csak nagyobb lesz a torzítás mértéke mire végerősítésre kerül a sor. Ha az erőítő effekt loop-jába kötöd (gitár-előfok-booster-végfok), akkor az előfokból kijövő jelet boostolod meg, így egy emelt jelszint kerül végerősítésre, szóval hangosabb lesz a jel. Ugyanaz, mintha egy sima torzító elé vagy mögé teszed a boostert.
A két pedál közül az lpb-1 az egy clean booster, ami igyekszik nem belenyúlni a hangképbe, viszont a jelszintet tudod vele emelni (vagy akár csökkenteni). Az Artec pedig egy torzittyó. Azzal a tiszta jelből csinálsz zúzdát. Szóval szóló kiemelésre mindenképp inkább az lpb-1. Olcsó és jó.
Szerintem a sima "01"-es dunlop fogólap tisztító is jó lehet, vagy talán a GHS fast fret. De lakkozatlan maple nyakra amúgy lehet, hogy jó a citromolaj, csak a nitro lakkot kezdi ki. Ha azt vesszük, a rózsafa fogólap sincs lakkozva, bár ott más a fa "szövése". Keresgess gúgliban "cleaning unfinished maple fretboard" keresőszavakkal!
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni! :)
Arról lenne szó, hogy szeretnék venni egy pedált, ami alkalmas a szóló kiemeléshez. Booster pedálban gondolkozok inkább, mint EQ-ban. Az lenne nekem a lényeg, hogy kb legyen rajta egy hangerő, meg egy kapcsoló, valamint, hogy vonalba be tudjam kötni, ne kelljen ilyen kábelrengeteg, mint a loophoz:)Torzító pedált pedig nem használok, a fejjel torzítok:) A kérdésem pedig az lenne, hogy van két pedál, amit most nézegettem, és hogy ezek eleget tudnak-e tenni óhajaimnak, vagy pedig nézzek mást:) Ha igen, akkor melyiket tudjátok javasolni, ha pedig nem megfelelőek, akkor mit nézzek?:)
A két pedál:
Electro Harmonix nano LPB-1 Power Booster pedál
artec hyper gain se-hpg
Értem, köszi... pont a napokban rendeltem dunlop 65-ös citromolajat, de jó nagyon káromkodtam, mikor olvastam a flakonon, hogy "not for use on maple fretboards". 4 hangszeremből 3 juharfogós...:D Mondjuk a másik 2-nél nincs gond, mert azok lakkozottak, és azt ugye nem fogja meg a mocsok, könnyen tisztítható. Viszont akkor az ilyen lakkozatlan nyakra mivel lehet rámenni?
A kézen levő zsír+kosz+izzadság foghatta meg. Vannak különféle fogólap tisztító- és ápolószerek, bármelyik hangszerboltban kapsz, vagy ha az nem használ, hangszerész biztosan el tudja tüntetni, de én tutira nem fizetnék érte.. :) A hangszer legyen kényelmes, jó hangú és jó játékérzetű aztán kész.
A kézen levő zsír+kosz+izzadság foghatta meg. Vannak különféle fogólap tisztító- és ápolószerek, bármelyik hangszerboltban kapsz, vagy ha az nem használ, hangszerész biztosan el tudja tüntetni, de én tutira nem fizetnék érte.. :) A hangszer legyen kényelmes, jó hangú és jó játékérzetű aztán kész.
Nem tudtam, hová kéne ezt írni, de talán itt látja valaki, aki kompetens a témában: Szóval az érdekelne, hogy a lakkozatlan(?) juhar fogólapokon megfigyelhető húrok közötti "vintidzs sötétedést" mi okozza, és el lehet-e tüntetni? Ha igen, hogy/mivel? Azért kérdem, mert tegnap hozzám került egy Cort NZS-2, konkrétan az alábbi videón szereplő:
A videón is látszik kicsit a dolog, főleg az alsóbb fekvésekben. Tulajdonképpen nem zavar túlzottan, meg sok hangszeren láttam már ilyet videókon/képeken, csak nem tudom, mi okozza? Dzsuva, esetleg napfény (lehet h baromság, de hülye vagyok a fához...)? A lakkozott juharos gitárjaimon egyáltalán nem figyelhető meg ez, sőt, rövidebb ideig volt nálam egy lakkozatlan strat, azon sem volt ilyesmi, és korából adódóan (2008-as) szerintem az említett Cortnál sem lenne indokolt. Lehet tenni valamit ez ellen, vagy ez már ilyen marad?:)
Köszi a válaszokat!
Én szívesen "belemászok" egy multiba, ha van rá lehetőség, nem rettent el a bonyolultsága, szívesen tanulom meg a rendszerét... Meg motivál az is, hogy ha már átlátom, megtanulom az effektet, tök saját hangzást hozhatok ki... Nem egy internetes "metallica középhiányos" patch-et viszek be Valóban szimpatikus a GT-8, a Line6-ok terén meg körbenézek
Az előttem szólóhoz csatlakozva,én is azt mondom,hogy a gt8 teljesen jó,de nem egy egyszerű multi.A legapróbb paraméterekig minden állítgatható és állítani is kell,ha jó hangot akarsz kihozni belőle.El lehet veszni benne hamar.Szerettem,de nem sírom vissza.Metálhoz meg szerintem nem az igazi.Vegyél inkább line6-et,azok jók nagyon.
Igen, de az meg... hát, finoman szólva nem olcsó Kárpátaljáról írok, itteni keresettel (UAH) kb. baromisokidőbe telne, mire össze tudok szedni egy fej + 4x12 cuccot. Ezért tetszett a Vox, ami előfokcsöves... de akkor ilyen téren jobbak a Bossok...?
Metalra inkább GT-6 vagy GT-8. A hatos is teljesen jó már, ha olcsón hozzájutsz, vedd azt. És akkor rögtön el is kezdhetsz spórolni egy csöves cuccra, mert azt mondják, 'igazán jó' torzítás metalra leginkább olyanból jön... :)
Sziasztok!
Kérdezni szeretnék valamit és úgy gondolom, ez a leginkább megfelelő topic ehhez:
Szeretnék venni egy multieffektet, de nem tudok dönteni a következők között:
VOX Tonelab SE
Boss GT-6
Boss GT-8
Boss ME-70
Boss ME-25
Igaz, ezek elég különböző multik Egy Epiphone G-400-at dugnék bele, zenekarunkkal leginkább klasszikus heavy metált játszunk.
Egy igazán jó torzításra lenne szükségem, mellette pár egyszerű effektre.
Az egészre maximum 60 000 forintom lenne, és még nincs meg a teljes összeg De most van annyim, hogy a GT-6, ME-70 és 25 elérhető lenne.
Igaz, a kezdő topicba írtam, de ANNYIRA NAGYON nem vagyok kezdő Volt már multim (Boss ME-30, beszélni sem akarok róla ) és volt effektekkel dolgom, próbán és koncerten is, tudom, mit jelentenek az erősítőszimulációk, jelutak, elboldogulnék pl. egy GT-8-cal is (igaz, meg kellene ismernem).
Előre is köszönöm megtisztelő figyelmeteket, segítségeteket
Ja, elő lehet venni a nagy rock'n'roll póztok c. kézikönyvet, és gyakorolni: dobszerkóról spárgában leugrás, szinkronizált barázdabillegetés stb. :)
Csak viccelek, be kell lakni a színpadot, de az vicces, mikor egyes zenekarok előre megbeszélik, hogy 'na, ennél a refrénnél egyszerre mindenki széttárja a karját' stb. :)
ha már van rutinjuk klubkoncertekről akkor valszeg már nem lesz akkora para hogy (sok) ember előtt kell játszaniuk. Inkább a kérdés az, hogy ki tudják-e használni a nagyobb színpadot
Amit még nem árt végiggondolni, hogy a jó produkcióhoz kevés a jó zenei teljesítmény, kell a látvány is. Be kell lakni a színpadot, aki pl keményebb/pörgőssseb (akár pop akér rock/metal)
zenét csinál, annak a síinapod is aktívnak kell lennie, a buli halála az egyhelyben, az állanfóan agitár nyakát néző zenészek.
Igenis mozogni kell, mászkálni, ugrálni, headbangelni, mert ha a közönség nem látja rajtad, hogy maximális beleéléssel és odaadással csinálod amit csinálsz, akkor nem veszik meg a produkciót.
Van benne valami, de mégis azt mondom, az első (!) koncert legyen full józan. Legyen miből kiindulni... mit tud a banda józanul :)
Alapvetően minél több dolog 'eltér' a próbatermi környezet és a fellépés között, annál több a hibalehetőség. Ha próba közben nem iszogatnak, akkor koncerten sem kellene :)
Hangsúlyozom, kezdő zenekarról, első (komolyabb) koncertről beszélek. A profi más (aki, ha iszik, akkor sem ront), de arra a szintre el is kell jutni, és leginkább józanon, sok gyakorlás segítségével.
Ha valaki izgulós, akkor inkább a próbákra hívjon el néha ismerősöket, illetve tartsanak egy-két nyilvános próbát, haveroknak, családnak, hogy szokja a közönséget...
A buli előtti piálással nekem csak rossz tapasztalataim vannak, akár saját, akár mások példáját nézem... Persze biztos vannak ellenpéldák, de saját praxisban ebből még csak gond volt. Összevissza játszás, szerkezetfelejtés stb.
Én mondjuk nem is nagyon eszek-iszok bulik előtt olyan 2 órával, hasonlóan a sportolókhoz. Nem nehezül el az ember, és tele hassal nem is lehet jól énekelni, ráadásul a gitár is nyomja a tele pocit, ami kellemetlen... Buli után persze jöhet a jól megérdemelt eszemiszom :)
Másik dolog, hogy énekeseknek a hideg-szénsavas-alkoholos (azaz a sör :) az nagyon nem használ, mármint annak, aki technikásan akar énekelni, magas hangokon... legalábbis hosszútávon.
Amúgy nem vagyok antialkesz, a jóféle bort szeretem :)
Az említett dolgokat (lámpaláz stb.) inkább mentálisan, fejben kell lekezelni...
ja és ami még fontos: nem tudom eddig mekkora színpadokon voltatok és hogy ez mekkora színpad lesz, de ha nagy a különbség akkor megfelelő mennyiségű és főleg HOSSZÚSÁGÚ kábelekkel készüljetek. Ha pl a gitárosok ahsználnak padlóeffektet, akkor lehet hogy a szinpadfront és a stack között 5-6 méter is lehet, és akkor gebasz lehet ha nincs elég hosszú Jack kábel.
És igaz ez a gitárkábelekre is, valamint utóbbinál nagyon kell fogyelni a gabalyodásokra, mert nagyszínpadon szívesen megindulna az ember keresztbe kasul, aztán hirtelen visszaránt a póráz!!
Továbbá a kábelekbe olyan szépen hasra lehet esni! Egyrészt egymás gitárkábelébe, másrészt a színpadon fektetett kábelekbe! Jobb helyeken a színpadi jelkábeleket leragasztózzák, de ha mégsem akkor abból lehet szép ki perec...
A gitárkábel-parát megoldhatja a wireless cucc, de a többi színpadkábel (pl a padlóeffekt jack kábele) igencsak útban lehet.
Amúgy is érdemes felkészülni tartalákkábelekkel is, mert ha pont buli közbe mondja be egy tyúkbél az unalmast, akokr legyen kéznél AZONNAL tarcsi cserekábel.
Nem tudom mennyire szaggatjátok a húrt, de nem árt tartcsigtárt is oldalra bekészíteni, mert ha szakad, nem lesz idő újrahúrozni, vagy mindenki "imádni" fog, ha ezzel húzod az időt. Azt már meg sem említem, hogy a tarcsihangszert is buli előtt be kell hangolni.
ez személyiségtől is függ, mert aki lámpalázas, az lehet hogy a tömegpara miatt felejt, és lehet ha előtte megiszik MAX! 1-2 felest, kissé oldottabb lesz és minden megy olajozottan
Hetfield alkoholoizmusa is onnan indult (bár szélsőséges példa) hogy a korai bulikon a lámpalázat (volt benne para állítólag) piával kompenzálta, régi videókon látni, hogy bár a szövegeket nem téveszti el, de a konferáláskor hallani hogy mata részeg. (Cliff'em all klubkoncert videók).
Ezzel nem értek egyet :) Első koncert alkalmából semmiképpen nem javaslom az alkoholt, mert akkor jön a szövegelfelejtés, az összevissza gitározás stb. azaz a beégés. Ki kell próbálni, anélkül milyen, ne egyből azzal indítsanak. Aki felkészült, gyakorolt, tudja a dolgát, az nem izgulhat különösebben, ergo nem kell neki a pia sem.
Kulturáltan alkoholizálni majd a turnén kell megtanulni :)
sosem lehet elég korán elkezdeni felnőni a feladathoz Meg aztán ha ezzel állnak elő, mégiscsak profibb benyomást keltenek. Végül is az igényeket össze tudják írni, a felállás már adott ki hol lesz, min játszik...
Ja, és nyugodtan kérjetek tanácsot a rutinosabbaktól, mármint akik ott vannak, és már ismerik a helyet, a hangtechnikát, a keverőst. Utóbbival érdemes különösen jóban lenni, még akkor is, ha... szóval ha 'magas lovon ül', na ennél szebben nem tudom megfogalmazni a dolgot, ami egyébként nem ritka jelenség itthon... :)
Szóval a kollegákkal udvariasan, de ha már játszatok, akkor szedjétek szét a helyet, a közönséget, a színpadot és ne kérjetek elnézést semmiért ! Maximum utána... :) A színpadon a maximális előadás legyen a lényeg, ezért kell előre mindent megbeszélni, lefixálni, beállni, hogy odafenn ne legyen tökölés.
Ha lesz hangmérnök (vagy hasonló :), akkor alapvetően majd ő mondja nektek, hogy mikor mit csináljatok. De:
Azt találjátok ki előre, hogy melyik számmal akartok beállni. Lehetőleg legyen benne minden, ének, vokál, szólók stb. az összes hangszer.
Azt is előtte találjátok ki, hogy ki hova fog állni, és amint lehet (megkérdezés után), vigye is fel a cuccát az illető a színpadra. (mert a roadok, ha vannak is, valószínűleg nem nektek fognak roadolni :)
Ha ezt a kettőt a színpadon, a beállás ideje alatt akarjátok kitalálni, az nem jó, morcos lesz mindenki, mert csúszik a program.
Azt, hogy mi a pontos felállás (pl. 2 gitár, ebből az egyik vokálozik) még a beállás előtt jelezzétek a hangmérnöknek/technikusoknak/színpadmesternek stb. hogy tudja, hány mikrofonállvány és kábel kell majd, és hova.
A lényeg, hogy időben kommunikáljatok mindenkivel, ne rátok várjanak, hiszen ti vagytok a vendégek.
Emellett, mindenki tudjon egyedül is játszani valamit beálláskor. A cél szintén az, hogy belőjék a hangerőket. Tehát pl. a gitáros játsszon akusztikuson, torzítva, szólóhangszínen stb. amit csak használ. Ha az énekesnek mondják, hogy énekeljen, akkor tegyen úgy stb. Aki nem hallja magát a monitorban, az jelezze a hangmérnöknek azonnal, hiszen ez a lényege az egésznek.
Beállás után pedig már NE tekergessétek el a cuccotokat, a hangerőket, és ne rakosgassátok máshová a cuccot, hiszen már be lett állítva, mikrofonozva. A főbanda cuccait meg pláne ne birizgáljátok, csak ha meg van beszélve, hogy szabad :)
Koncert közben sem szabad eltekergetni a dolgokat. Teljesen máshogy fogjátok hallani magatokat és egymást, mint próbateremben, ezt meg kell szokni, rá kell készülni. Nem az a megoldás, hogy mindenki szépen elkezdi feltekergetni a hangerejét, mert abból káosz és ricsaj lesz. A profik úgy is tudnak játszani, ha nem hallják magukat, csak látják egymást...
Ha nagy gáz van a hangzással a koncert közben, akkor mutogassatok a hangmérnöknek, pl. halk a monitor, akkor az adott monitorra/mikrofonra mutogatsz és utána felfelé. Vagy estleg két szám közben gyorsan le lehet rendezni szóban is, bemondva a mikrofonba, hogy kell még egy kis kontroll ide.
A koncert végén pedig illik megköszönni mindenkinek a segítséget, a hangmérnöknek és a többieknek is. És persze a főbandának is a lehetőséget.
Bízván a nagy sikerben, legyen egy ráadásszám is a tarsolyban :) Mert az elég cinkes, ha újra el kell játszani egy számot mégegyszer. Persze a megadott műsoridőt csak akkor lépjétek túl, ha ezt a főzenekar megengedi.
soundcheck-hez nem árt betanulni egy közismert számot lehetőleg a stílusotokban, amit vélhetőleg a keverős is ismer, ez megkönyítheti a dolgot, hogy egyfajta "referenciához" tudja belőni a cuccot. Nem árt, ha a dobosnak van egy technikusa, mert mindíg azzal van a legtöbb bíbelődés (dobszerkó felállítása és bemikrofonozása) ezért a beállásí idő legszűkebb keresztmetszete gyakorlatilag a dobszerkó. Nagyobb helyen ha van hely/mód/lehetőség a dobszerkó valamilyen szintű eleőzetes összeszerelése, hogy átálláskor minél kevesebbet kelljen azon összeállítani, mert ahogy emlytettem, az lesz időben a legszűkebb keresztmetszet.
A hangszererősítőket (fejeket) érdemes vinni amibe az előre beállított hangzás már benne van, hogy azzal se kelljen bíbelődni. Idegen cuccot sokáig tarthat beállítani, a legtöbben nem is hagyják hogy elállítsák, így legalább a fejeket vigyétek.
Nem árt előzetesen stage plan-t küldeni a keverősnek, hogy tudja miből hova mennyi kell, de legalább a helyszínre vigyetek. Ezen érdemes feltüntetni ha van esetleg valami extra igény is.
Jobb helyeken több monitor út is van, így minden monitor arányát külön-külön lehet állítani, de gyengébb helyen lehet hogy csak 1 monitorút lesz, akkor minden monitorládából ugyanaz az arány fog szólni. Ez azért érdekes, mert ekkor kompromisszumot kell kötni, kiből mennyi szóljon a monitorba.
Kerüljétek a túl nagy színpadi zajt, tehát a hangszeralapokat nem küldjétek meg nagyon, mert láncreakcióként többet kell adni pl az énekre monitorba, ami begerjesztheti a mikrofont. Érdemes mindnekinek mindenből annyit bekérnie monitorba, hogy a dobok mellett biztonsággal hallja az adott hangszert a monitorból, ehhez a dob legyen a mérce.
Egy gyors soundchecket csináljatok ha minden kész, egy olyan dalból pl 1 percet amit nem játszatok (magyarán nem lövotek le a poént) de be lehet állítani mind a kimenő, mint a monitorszinteket (előzetesen csak nagyjából adnak be, de komplett zenekari hangzásnál már finomítani kell az arányokat)
Ha menő helyen játszatok, akkor lesz monitorkeverős külön, aki csak azt keveri, hogy mi szóljon a monitorba. Roszabb esetben 1 keverős lesz, aki egyszerre állítja hogy mi menjen monitorba, mi menjen kifelé.
sziasztok.
tudnátok egy két hasznos tippet adni nagyobb színpadon való beálláshoz?
Eddig csak próbateremben vagy klubokban játszottunk. Eljött az idő hogy egy nagyobb banda előtt lépünk fel, és ehhez kérnék pár hasznos infót. Mire figyeljünk?
Ilyen bagatelnek tűnő kérdéseim lennének hogy: pl monitor hogy szóljon?
van bármi ami segítségével gyorsan és hamar be tudunk majd állni?
igazság szerint nincsenek konkrét kérdéseim. tippeket várnék :- )
Köszi.
Hát, csak tipp, de a windows mixere is bekavarhat. Alapból csak az outputokat mutatja, de pár kattintással előjönnek az inputok, ott is meg kellene nézni és beállítani, mert néha magától is elállítja a win az inputokat...
A mikrofon amúgy tuti jó, máshol szépen működik, nem kell neki fantomtáp ?
A Maya44 hangkártya kontroll paneljén állítom. Egy bemenet van line/mic célra (szimmetrikus nagy jack) és a kontroll panelen lehet kiválasztani, hogy "line" vagy "mic" bevitelt akarok-e. És line módban iszonyú halkan de szépen tisztán szól a mikrofon, mic módban pedig totál csend van ...
Sziasztok !
Vettem egy ESI MAYA44 hangkártyát. A gondom az, hogy a mikrofont "mic" módban abszolút nem hallani, viszont "line" módra klikkelve halkan de tisztán hallatszik. Mit kéne tennem, hogy a mikrofonom a rendes "mic" módban is hallható legyen ? Köszönöm előre is ha tud valaki segíteni !
...azt azért érdemes hozzátenni, hogy Steve Vai elég egyedien formázza meg a hangokat, pl. a "körkörös" vibratoját nem nagyon látni másoknál. Ettől még persze nagyon jó, csak pl. egy kezdőnek én lehet, hogy nem mondanám, hogy szedje le Steve Vai "hangformálási stílusát":)
Valahogy úgy. Én is válaszoltam neked a Jónás Tamás topicban. Egyik legjobb példa a jó vibratora: Temesvári vasárnap Azt figyeld meg, hogy hogyan fogja és tartja meg a hangokat!
Érdekes, hogy bizonyos dolgokban (pl tappinges rész meg a gyors pengetések) mennyire előrehaladott a tudásod más dolgokhoz képest. Kezdetnek nem rossz!
Ha lehet jó tanácsom: ezt a klasszikus gitáron megszokott vibrato-t felejtsd el, nagyon lehúzza a játékodról az összbenyomást. Az ujjadat nem a bundokra merőlegesen, hanem azzal párhuzamosan kell mozgatni vibrato-nál, hasonlóan, mint amikor nyújtasz. Egyenletesen, állandó amplitúdóval le és fel, a zenének megfelelő ütemben. Hidd el, sokkal fontosabb, mint a tapping a jó hangképzés és sokkal könnyebb megtanulni, ha időt fordít rá az ember.
Sziasztok!
Egy barátomnak holnap koncertje lesz,és véletlenül,fordítva rakta fel a gitárra( Epi Lp standard)a húrlábat húrozáskor,de nincs másik húrkészlete,holnap pedig már koncert!
Fenn áll a veszélye,hogy így szakadni fognak a húrok,vagy nem lesz vele baj???
Azt értem az alatt, hogy mikor utána olvastam, akkor az egyik oldalon, ahol sorolták fel a tulajdonságait, így szerepelt az egyik, hogy "hangszín: clean". Egyébként köszönöm a segítséget:)
Lehet.
"egy EQ pedál hangszine clean"
Ez mit jelent emberi nyelven?
Bekötöd a loopba, emelsz picit a jelszinten, meg a hangszínen állítasz, ahogy tetszik és kész.
Erősítő elé kötve sokkal kevésbé hatékony.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy szólót kiemelni lehet EQ pedállal? Ha igen, akkor hogy? Az számít valamit, hogy egy EQ pedál hangszine clean? Kombón szeretnék kiemelni szólót, torzítottat. Köszönöm szépen:)
Schaller honlapján írták, hogy lehet külön is kapni, bár sejtettem, hogy nálunk nem...
Amúgy amit még olvastam, hogy gumi tömítőgyűrűt lehetne felrakni, elvileg az megakadályozza, hogy lecsússzon a pánt.
Valaki próbálta már, és mennyire vált be? :D
A Schallert ajánlom én is. Asszem a Fender straplock is kompatibilis vele, szóval a használt gombok ügyében ott is nézelődhetsz. Illetve, a felsőbb kategóriás gitárokon gyárilag is előfordul Schaller, és ha a havernak nem kell, akkor tudsz vele cserélni. Hagyományos hevedert (tehát ahol csak a bőr van kivágva) nem is célszerű Schaller gombra rakni (ellendarab nélkül), mert könnyen lejön róla. Tehát egy ilyen cserével akár mindkét fél jól járhat, azaz a haver Schaller gombjaiért cserébe adsz neki hagyományos, jó nagy (trombita :) gombokat.
Nálam elég sok 80/90 évekbeli hangszer járt, amin gyárilag Schaller volt, pl. Kramerek stb. szóval ilyenekről lehet szerezni.
külön jellemzően nem lehet kapni, maximum használtan véletlen, ha van valakinek elfekvőben. talán jó megoldás lehet ha a neten rákeresel hogy 'diy straplock' több jó megoldást is lehet találni - persze könnyen előfordulhat hogy akkor gitáronként kell egy-egy heveder.
esetleg még költséghatékony megoldás lehet az ebayen nézni kínából olcsóbb, noname straplockokat. nekem volt egy, azzal semmi gond nem volt, mondjuk nem próbáltam megpörgetni a gitárom velük.
Gondolkodom abban, hogy talán már ideje hevederzárral felszerelnem a hangszere(i)met. Schallert néztem ki, lehet kapni külön az anya részt, tehát ami a gitárra megy? Szóval így elég lenne csak egy pár a hevederre és már csak külön a hangszerekre kellene.
Persze ha bármi más ötletetek van erre írjatok, sajnos néhányszor már zuhantak a hangszerek, de szerencsére megfogtam őket, mielőtt baj lett volna. Így már csak az a gond, hogy kicsit tartok az újbóli repüléstől. :D
Erősítőkhöz még egyáltalán nem értek, hol tudnék utánaolvasni, hogy egyrészt milyen erősítők vannak, milyen tulajdonságokra kell figyelni, másrészt hogyan is kell beállítani rendesen egy erősítőt?
Pc-re kötve egyszál torzítót,minden jön belőle de rendeshang nem, ehez kell hogy ne a mikrofon bemenetre hanem a rendes vonal(Line In (általában kék színű))bemenetre kösd. és kell hozzá még egy hangflszimuláció,vagy egy komoly eq (okos beállítással),és nemutolsó sorban jelszintezés.
köszi, ma végre ki tudom próbálni mással is a cuccot. gondoltam hátha kapásból ráismertek a problémára.
amúgy a zaj, amire utaltam olyan, mint amikor több húr szólal meg, meg nem némítod le rendesen valamelyiket. 1-2 másodperc után eltűnik, és minden pickup állásnál jelentkezik, híd + nyak állásnál a legdurvább. nem gerjedés, nem is földeléses gond, szerintem.
Minden pickuppal, minden pickupállásban ?
Mi az, hogy fülsértő ? Nincs mélye ?
Nem igazán érthető a leírásod, milyen rezonancia (ez alatt általában mély búgást ért az ember, de az hogy jön a tone potihoz, az érthetetlen)
Nem lehet, hogy valójában begerjed, vagy búg a cucc, csak nem pontosan fogalmaztál ?
Vagy az is lehet, hogy valamit túlvezérelsz, tehát a túl nagy jel miatt torzít a hangkártya...
Ki kellene próbálni mindent mindennel, tehát másik gitárral a cuccut, a gitárod másik erősítőn, mert ez így nem világos...
Sziasztok!
Abszolút kezdők vagyunk zenekarommal ebben a témában, ezért is fordulok hozzátok! Igyekszem a tudásomhoz mérten a legpontosabb lenni.
Tehát szeretnénk számítógépen megcsinált hangzásokat billenytűvel megszólaltatni a zenénkben a próbákon (tehát a cél az elektronikus hangzás). Ehhez van egy yamaha piaggero np-v80 szintink, melyet ez esetben midi billenytűként használnánk, van egy creative e-mu 0202 külső hangkártyánk, és egy számítógépünk, és persze egy keverő, ami majd megszólaltatja hangosban a dolgot. Hogyan kell mindezt összehozni ezek után? Gondolok itt arra, hogy mit mibe dugunk be (csak nagy vonalakban, elég hogy melyik szerkezetet melyikkel), milyen kábelekkel, milyen programokat ajánlanátok ehhez (legalább elindulási nyomnak valamit)? Fülest hova érdemes dugni, hogy a billentyűsnek legyen saját kontrolja játék alatt?
Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm!
Üdv:
Nalzsoro