ROLAND CUBE-15XL, CUBE-20XL, CUBE-40XL, CUBE-80XL és TÁRSAIK
ROLAND ROLAND CUBE-15XL, CUBE-20XL, CUBE-40XL, CUBE-80XL, CUBE 15X, CUBE30X, CUBE-60, CUBE-80X
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Ahoj!
Bohockodtam a Stratommal is, sztem eleg jol szol ez a kis szosszenet. Persze vonalbol, ha valakit erdekel, lefenykepezem a beallitasokat es feltolom.
Pont ez az, hogy a cube vagy egy 30as line6 áráért majdnem kapsz egy új és jó cuccot!
Digitálisan szól, mert műanyag. Egy GT8 persze, hogy nagyon királyul modellez! No de a cube beépített cuccai...
Segíteni akartam volna, mert van másik alternatíva, ugyanabban az árkategóriában. Én is cube 60at akartam volna, aztán meg line6-et, aztán meghallgattam egy haver tanácsára az ashdownt.
És itt nemcsak a fülekről van szó, hanem a divatról, meg azokról, akik bedőlnek a reklámoknak.
Mindegy, bocsánat, ha elragadtattam magam. Szándékom csak segtítő jellegű volt.
Hát figy ez tipikusan olyan hogy
1. Ízlés kérdése a hangzás
2. Aki botfülű az 1millás cuccon is ki tud hozni szar hangot.
Szóval innetől az előző hozzászólásod teljesen értelmetlen. Mi az hogy digitálisan szól? Én hallottam gt-8at is kurvajól szólni és csöves cuccot is szarul. Egyszerű a dolog, valakinek vagy van füle vagy nincs.
Szóval igenis hallja mindenki, hogy a Cube nem az igazi, de az áráért talán messze a legjobb.
Te meg vegyél mindenkinek ajéndékba ENGL, Mesa meg Marshall fejládát, és akkor nem fognak Cubeot használni, hallani fogják a különbséget és a gitárhangjuk is életben marad.
Nekem itthonra Micro Cubeom van, és nagyon szeretem, jókat szoktam vele stúdiózgatni, vannak gyenge pontjai is, de én találtam benne olyan hangot ami igenis nagyon jó.
Zenekarban meg egy csöves fejjel, 4*12es ládával, és analog kisvasúttal játszom. Valóban sokkal jobban szól.
A különbség csak 300 ezer forint.
A roland cube-ok JOBBAN megölik a gitárhangot, mint a line6. Tehát a line6 jobb. De az is műanyag. És aki nem hallja, hogy az, annak úgy is mindegy! Az első dolog az, hogy rádugod EFFEKT NÉLKÜL a gitárodat tisztán és ha jó hangja van, akkor lesz jó a sound. A line6 és a roland beépített torzítói, effektjei sajnos digitálisak és gagyik. Lehet, hogy ti nem veszitek észre, de talán ezen (is) múlik, hogy legközelebb hívnak-e benneteket koncertre vagy sem. Na mindegy, mindenki oda szórja a pénzét és a soundját, ahova csak akarja...
(Kösz a cinikus és nem cinikus szólásokat. A cinikusoknak csak annyit, hogy itt miért van akkor roland topik és fender meg miért nincsen...)
JC-120? Az királyság lehet ám. Jazzre, bluesra nagyon jó. De a Cube is hozza azt a tiszta hangot (JC modell, ha egyáltalán modellezni kell). Na majd versengünk!
Ne aggódj! A találkozásunk után le akarod majd cserélni a lénidet egy Rolcsira! Tegnap bebizonyosodott, hogy ez a 60 w mocsok hangos. Abban van valami, hogy ügyesen kell elhelyezni, hogy mindenki jól hallja, de aztán... Hej!
A tweed nekem otthon olyan, hogy félig adom a gaint, szólózni nem rossz, de kicsit orrhangú, viszont, ha E-ben blues alapot kezdek a fejnél (érted), akkor puffog, brummog. Na ez nyílt ki nagyobb hangon. Hú, hergelem magam, pedig jövő csüt-ig várni kell vele...
Akkor ezért nem szerettem a Tweed modellt...
Szobahangerőn amúgy sem az igazi a 60-as.
Néztem is furcsán, amikor azt olvastam valahol a neten, hogy a Tweed modellel játszik vele valaki ZZ Top-ot...
Azzal???? De hogy??? Még csak normális overdrive sem jött ki belőle.
Persze 2-es hangerőn... Én kis balga...
Semmi akadálya, Monsieur! Tegnap szétszólóztam a kezemet, de legalább hamar bemelegedett. Hogy új trükköt tudok-e mutatni, majd elválik. De a kocka hangjával meg leszel elégedve! Ezért kezeskedem!
Azaz! Teljesen jól bevált. Meg érdekes, hogy kis hangerőn, otthon a Tweed modell már fél gain-nél "befullad", a mély hangok muddy-k. Bocs, nem tudom jobban leírni. DE! Nagy hangerőn teljesen megváltozott, nem fulladt, és a gitár vol-lal játszva ezt is bele lehetett kergetni a "break up" mezőbe. Lehet, hogy a jövő heti próbán ezzel a modellel kísérletezek majd, mert a Marci modell olykor túl éles, rokkos az én zenémhez. Ez meg az az igazi Fender! Majd beszámolok arról is.
Na ha összejövünk kipróbálom én is azt a kockát....eddig egyszer volt szerencsém hozzá, de nem okozott maradandó élményt, valszeg a gazdija beállítasa nem volt az igazi....:(. De mindenki ódákat zeng róla....megnézem, ha megengedi mester:) Majd el is lesek egy-két trükköt a gitárjátékodól:)
Örömmel értesültem a Kocka kielégítő szerepléséről, cimbora!
Olvastam (és ki is próbáltam már a Kicsin), hogy a Classic Stack modellen minimál Gain, és picivel több hangerő mellett a gitár hangerőpotijával játszadozva lehet váltani a szép tiszta, és a kicsit harapós, kicsit karcos hangzások között, ami még nem torz, de hallatszik, hogy "ugrani készül".
Ezt még a Micro is tudja...
Picit más jellegű tiszta, mint a tiszta csatin, de nagyon jó "íze" van.
Egy kicsit, igen. Mivel szanaszét voltunk a stúdióban, a többiek felé fordítottam, úgy jobban hallották. Tényleg van benne igazság. Ráadásul a földön volt, nem állványon. Gondolom, egy másik 12-es doboz sokat segít ezen.
Tegnap élesebb körülmények között is fel lett avatva a 60-as Kubusz. Próbán volt egy korábbi filmstúdióban (Pann.).
A zene Clapton volt, illetve szabad bluesok. Dob, bas, 2 gitár, közepesen hangosan (ugye a hely miatt visszhang sem volt!).
A tapasztalatok: A tiszta csatit kb. félig (12óra), vagy kicsit alá tekertem, és a stratóval nagyon faján hozta a kíséretet. Elég volt a gitár vol-lal játszani a tiszta szókókhoz, nem kellett kiemelő. Amúgy minden eq 12 órán volt.
Overdrive: Classis stack modell, 9-től 11 óra gain, számtól függően. (Plusz néha a Tweed modell max 12óra gainnel, a bluesokhoz.) A hangerőt nem tudtam 9óra fölé tekerni (legfeljebb egy nagyon picit), mert már így is hangos volt. A gitár vol full állásakor már szólóra alkalmas üvöltés-visítás volt, visszavéve 5-re kellemes riffelős-kvintelős (pl. Cocaine, White room), 2-re visszatekerve meg majdnem teljesen kitisztult, és lehetett akkordozni szépen. Igazából sokat használtam a torz csatit, szépen kitisztítva, ha kell.
A wah is jól kiszólt a zenéből, ha kellett. Reverb volt végig, meg próbáltam a delayt, de ez nem hallatszódott úgy ki, így inkább reverbeztem tovább.
Összességében nagyon jó volt a hangja, mindenki hallotta rendesen, és még a mélye is épp elég volt. Lehet, hogy legközelebb kipróbálom egy plusz 212-es ládával, mert van ott az is, bár akkor már túl hangos lesz.
Várj csak, lehet, hogy aktív pickupos basszgitárra külön bemenet kell az erőlködőn.
Így azért más a leányzó fekvése.
(De akkor miért nem lehetett eleve így kérdezni...?)
Az 1.: Nincs szetpanoramazva, ketszer jatszottam fel a ritmust, de nem tolom ki sosem a szelere a savokat. Egy bassz sav is van alatta. Sajat temanak eros lenne hivni, hisz csak egy riff es egy szolo az egesz. Ha megis annak lehet hivni, akkor mar 20 albumot megirtam, mert hegyekben allnak a gepemen ezek az Orkenyi 1 percesek. :DD
Audition 1.5-tel dolgozgatok. Semmi extra effekt nincs a hangsavokon, csak a cube60-tol egy minimalis reverb.
Az 1.-est korábban is betetted már (legalábbis a témára emlékszem), talán nem említettem, de nekem nagyon tetszik, nagyon ütős. Grat!
(Ez saját téma? Kicsit mintha olyan satrianis beütése lenne... ha hülyeséget kérdezek, elnézést!)
Itt egy hangminta (580 KByte).
Elektroakusztikus gitár (Cort SFX-10) + Roland Cube-30, Clean csatorna (NEM az Acoustic modell!), vonalból a recording out-ról.
Mostanában én mindennap az elektroakusztikus gitáromat használom a 30-ason (Mo.-ra való hazaköltözésem folyamatban van, és már csak az akusztikus gitár meg a Cube30 van nálam, a többi cuccot hazaszállítottam), szintén clean csatornán. Szerintem nagyon jól használható, szépen szól. Próbáltam recording out-tal venni is a muzsikát laptoppal, hát az már nem annyira jó, ha gondolod tudok mintát felrakni, de élőben tény hogy szebben szól.
Ha vonalbol akarom venni, valahogy van benne egy kis digitális íz, egy kis szőr, vagy mi, nem tudom megfogalmazni. Hangszórón ez egyáltalán nem jön.
Én tényleg nyomultam a 30-ason az asszony elektroakusztikusával. JC-modelllel. Kis hangerőn nagyon jól szól, kicsit sok volt a magas, de vállalható. Nagy hangerőn meg nem próbáltam a panelben.
Kis OFF:
Megint csak ajánlom azt a kis pincét az Almássy téri SzKP. mellett. Ott mindenféle alkatrész, tartozék, kütyü van, szerintem tudnak megfejtést hanglyukba szerelhető low budget pickupra is.
Igen az a leggyengébb. A többi igen jól használható. Én mondjuk csak a tisztát és a Classic stack (Marshall) modellt használom 9óra gainnel. De innentől már ízlés és igény kérdése. De tény, hogy szépen szól, úgy ahogy a fülemben van a kialakult hang. Ez a lényeg. A többi modellel meg jól esik néha kicsit bohóckodni.
Nekem azon a modellen leghasználhatóbb hang nyak pickupon jött elő, a Gaint nem kell felénél magasabbra tekerni, mert alőjön a digitális sistergés, a magasból, meg a Presence-ből vegyél le egy picit. Így is max tűrhető kategória.
Már amennyire emléxem. Összesen kb. 3-4-szer foglalkoztam vele egyáltalán.
Nekem nem. Az Acoustic modell tényleg jópofa, végülis nem olyan rossz (bár szerintem túl sok arajta a nagyonmagas-kiemelés), de azért én nem tudnám azt mondani, hogy jó akusztikus hang, és fogalmam sincs mire lehetne használni.
Én nem is használom, és a "leggyengébb láncszem"-nek tartom a Cube-ban.
Nekem a strat közép pu-al, max tone-nal tűrhető, de mégsem az igazi. Bár nem is eröltettem sokat... A jc csati tényleg k. jó! Különösen jazzgitárral, meg fél delayjel.
az akusztik modellre gondolsz? Kis hangerőn egész jó nagy hangerőn nagyon rossz :)
Bár én csak humbukkeres gitárral próbáltam. A Clean csati jobban tetszett.
Egyszer még korábban kérdeztem, amikor majdnem vettem egy csöves fejet (de elmaradt, mert szutyok volt, és doberősítő volt!). Akkor kértem ajánlatot bluesos hangú 212-esre. Ő adott is egy nem rossz ajánlatot, de azóta, a Cube megvétele miatt változott a helyzet. Egyelőre mondjuk önmagában is megteszi próbákra, a többit meglátjuk.
Néztem, de csak Jensen sorozatú 212-es ládát találtam, az viszont 92e. Nem kevés. Igazából szerintem legfeljebb egy 112-es kéne, mert együtt már így is 212 szólna. Meg az nem lenne ennyi.
Ha jól tudom, Blue Marvel hangszórók vannak benne. Én sem ismerem különösebben :) csak gondolkodom rajta :) Viszotn ez egy olyan láda, amit elvileg tranyós erősítőhoz terveztek (az XXL fejek solidstate-ek), ezért csak ötletszinten vetettem fel, lehet megérne egy próbát a Cube60-nal is... de lehet hogy rosszul gondolom
Bazsi 60-asa nálam pihen egy ideje... De igazad lesz. Ha olyan szituációba kerülök, nézek hozzá egy 112-es, vagy egy 212-es ládát. Szerinted melyik a jobb?
Bizsibazsi!
A cube60 hangja fel hangero felett mar nem "no", inkabb csak egyre inkabb szet akar esni. :) Egy kieg. lada kell hozza es mesebe illo az eredmeny. ;)
Sajnos a lábkacsoló elég drága hozzá, ráadásul kettő kell, vagy dupla lábkapcsoló...
... én itt a fórumon vettem egy Boss FS-6-ot 7000 forintért, "sztereó" kábellel (ez igen jó árnak számít).
Nekem is az volt a gondom, hogy 2-3-as hangerőnél már zavarta a szomszédokat, de a hangja még nem "nyílt ki".
Fölötte már kinyílt, de az ajtó is, mer a szomszédasszony átjött reklamálni. Hiába... Lakásba Micro kell.
Lehet, hogy félhangerő fölé klubban sem tudsz menni a 60-assal, mert rád fognak szólni...
Pedig napközben csak akkor lehetnének itt, ha számtech óra van.
ON: A hétvégén kicsit meg tudtam bőgetni a Cube60-at (mintegy 1/5 volume!). Már hangos volt, de hallható volt, hogy egy fokon túl változik = javul, nyílik a hangja. Főleg overdrive esetén érezhető a javulás. Szeretném már egyszer vagy félig tekerni, de eddig nem volt rá módom...
Mindig röhögöm az ilyen ifjú titánokat. Idejön ez a frissen regisztrált nick 0 közeli hozzászólással, aztán osztja az észt. Éretlen tacskó, dehát indul a sulinet, az ilyen jelenségek szaporodni fognak.
Megalkuvó, szürke szaralakok vagyunk, akiknek jó a fapénz is, csak csörögjön. Megeléxünk a középszerűvel, mert nem tudjuk, mi is szól igazán jól. Bezzeg az Ashdown...(az meg mi a szar...?)
Nem is érdemlünk jobbat, mert úgysem halljuk a különbséget.
ez a legjobb ebben a kategóriában, elég sokan 1000szer elmondtuk már itt, de meg köll hallgatni, látod van itt, akinek jobban tetszik pl a line6, ízlések és pofonok.
A cube 30 és társa(i) szerintem egy divatos erősítő... mint a szuzuki autó. Megy... de nem az igazi. Jobban megöli a tiszta gitárhangot, mint az ugyanolyan kategóriába tartozó line6-ok. Csak mélyközép meg zizi van, semmi közép, ami kellene egy igazán jó és ütős, természetes gitársoundhoz. Ennyi pénzből inkább vegyetek Ashdownt. Sokkal bikább és természetesebb a hangja. Persze aki nem hallja a különbséget, annak úgyis mindegy.
A Cube30 szerintem elsősorban egy gyakorló kombó.
Ettől még kis klubban, nem túl hangos dobos mellett elég lehet, de fellépésekhez biztosan jobb a Cube60.
Mellesleg olvastam olyanan ember véleményét is (a Harmony Centralon), aki fellépésekhez is Cube15-öst (!!!) használ, annyirta tetszik neki a hangja, PERSZ BEMIKROFONOZVA! :)