A bostoni rock legenda, az Aerosmith észak-amerikai turnéjának utolsó pillére is a helyére került a Midas XL 8 Live Performance System-jével, Jim Edbonnal a keverőpult mögött. Az Aerosmith nyár elején kezdett bele a 2007-es világturné amely világszerte hallható koncertsorozatába, a földkerekség számos rajongójához juttatva el a saját maguk által fémjelzett rocknrollt.
Feleljen meg a legmagasabb igényeknek, amelyek az ilyen és ehhez hasonló események velejárói, a zenekar legjobb hangzás eléréséhez való megszállott ragaszkodásának, jól szállítható és kiváló hangminőségű legyen - ezek voltak a legfontosabb választási szempontok a készülék jellemzőinek vizsgálatakor. Ezeket a feladatokat kellett teljesíteni úgy, hogy az lehetőség szerint kifizetődő legyen embernek és berendezésnek egyaránt.
Az XL8 és Ebdon - aki dolgozott Stinggel, Annie Lennoxszal és az amerikai Megasztár vetélkedő meghozta neki az Aranyfül elismerést ez az a két dolog, ami egy ilyen magas minőségi követelményeket támasztó produkcióhoz szükséges. Ebdon mellett Chuck Wells végezte a keverőasszisztensi feladatokat, valamint a berendezések technikai felügyeletét is ellátta.
Jim Edbon XL8 mögöttMikor a keverő bekerült a turnéba levettük a fedelét és az ott állók közül jó néhányunknak uuuh és aaah hagyta el a száját összegezte Ebdon. Gyönyörűen nézett ki és kisebb is volt, mint amire számítottam, ami előnyös. Elkezdtem programozni és rövid idő alatt sikerült a saját beállításaimat, csatorna kiosztást, effekt utakat, küldést fogadást, kimeneteket beállítanom. A roadokból álló zenekar játszott nekem így szoktunk csinálni a hangbeállást és néhány perc múlva már biztosan kezeltem a pultot és nagyon jól szólt a banda. Már az első bulin nagyon jó eredményeket értem el és a turné folyamán egyre szorosabb ismeretségbe kerültem a pulttal.
Ebdon és az XL8 számos koncerten vett részt és rengeteg kilométert tett meg, mire visszatértek Torontóba az észak-amerikai turnéból.
"Digitális keverőket használok, amióta csak megjelentek a piacon és tényleg mindet kipróbáltam folytatta Ebdon. Azonban az XL8 hangminősége a legjobb és túltesz bármelyiken, amelyet hallottam a digitális birodalomban. Meleg, analóg Midas hangja van, mind az előfokok, mind az EQ-k a Midastól elvárható minőségűek. Ezenkívül ott vannak a VCA-k (Variable Controlled Association) és a POP (Population) csoportok, amelyek lehetővé teszik a gyors csatorna beállítást és könnyű szabályzást.
Ezekhez még adjuk hozzá azt a tényt, hogy a kezelőfelület teljesen testre szabható nagyon analóg-szerű és valóságos élvezet volt használni ezen a turnén. Ezenkívül remekül beleilleszthető az általunk használt ProTools HD rendszer is. A plug-inek hangjától kezdve kezelőfelületen és a Linux operációs rendszeren át az első osztályú EQ-ig és előerősítőkig valamint a korlátlan hálózati lehetőségekig, az XL8 egy fantasztikusan jó keverő. Remélem a közeljövőben más hasonlóan igényes munkához is használhatom majd.