Dolly Parton két Midas PRO rendszerrel turnézik
2013. január 06.
Dolly Parton a digitális Midas PRO keverő sorozat két pultjával turnézik: egy PRO6 szerepel frontkeverőként, amelyet Mike Fechner kezel és egy PRO9 monitorkeverőként, mindkettőt a detroiti Thunder Audio bocsátotta a produkció rendelkezésére.
A Better Day albumot népszerűsítő világ körüli turné az Egyesült Államokból indult, hogy további teltházas koncertek sorozatával folytatódjék európai arénákban.
Dolly monitorkeverő hangmérnöke Jason Glass, aki első alkalommal használta a Midas digitális pultját úgy vélte, felbecsülhetetlen a rendkívül összetett koncert szempontjából, ahol bluegrass, pop, gospel váltakozik a színpadon, hét, több hangszeren játszó muzsikus és három vokalista is szerepel. „Leginkább a scene-eket használom, mivel rengeteg változás történik olyan területeken, amelyeket nem látok és nem tudok rájuk figyelni, miközben Dollyra összpontosítok” – mondta. „Számomra nagyon leegyszerűsíti a munkát, megbízható és nagyon meggyőző. Ha van egy jelem a műsorban, a scene pontosan akkor vált amikor behívom, nem kell menet közben állítgatni.”
„A POPulation csoportokat szintén nagyon szeretem. Minden, amire szükségem van mindig a kezem ügyébe esik, pont ott van, ahol akarom. Úgy dolgozom, hogy a keverő jobb oldalamon lévő B területe mindig Dolly, a bal kezemnél pedig a zenekar csatornái vannak. Minden szereplő számára beállítottam egy VCA csoportot,melyből egy a vokál és a POP csoportokat használom az olyan dolgokhoz, mint a közönség mikrofonok és zengetők. Így azon kívül, hogy a POP gombokat megnyomhatom, a zenészekhez tartozó faderek is előttem vannak. Amikor egy zenész hangszert vált és nem tetszik az arány, ott a saját VCA-ja előttem, játszhatnak bárhogyan.”
„A scene szerkesztő pompás, folyton használom. Ha az egyik zenész azt kéri, hogy változtassak valamit, belépek a scene szerkesztőbe és mindegyik scene-re érvényesítem a változást, így egészen biztos lehetek benne, hogy legközelebb, amikor behívom a scene-t nem fog visszaállni a módosítás. Az is tetszik benne, hogy olyan részletes: bármely paraméter állítható bármely bemeneten, vagy kimeneten.
Glass külső effektek nélkül turnézik, kizárólag a PRO9 fedélzeti effektválasztékában bízik. „Tetszenek a zengetők. Régebben nem használtam dobhoz plate reverbet, mert sosem szerettem ahogyan szól, de ezen a keverőn a plate nagyon jól kidolgozott, tökéletesen megfelel a dobhoz” – mondta. „Olyan zengető, amilyen még nem volt: teret varázsol a dobfelszerelés köré anélkül, hogy élesen, szörnyű pergőhanggal szólna. A DL431 mikrofon splitterek olyan tökéletesek, amilyen tökéletes egy előfok tud lenni. Kisebb helyeken előnyös, hogy nem szükséges plusz effekt racket vinni és ez azt is jelenti, hogy nem kell a brumm és zúgás okát keresgélni, amit analóg kábelezésnél gyakran meg kellett tennem. A pulton különféle kompresszor típusok is megtalálhatók, felesleges magammal vinnem egy klasszikus készüléket ha vintage hangzást akarok, minden eleve ott van a keverőn.”
Mike Fechner a frontkeverőnél ugyanennyire elégedett a Midas PRO6 rendszerrel. „Mint két évtizede a szakmában dolgozó nashville-i keverőhangmérnök, akinek nagy produkciókban és vendéghangmérnökként a keverők széles választékával volt dolga, csaknem valamennyi digitális pultot kipróbáltam már” – mondta. „Egyszerűen kijelenthetem, a Midas PRO6 nem úgy szól, mint egy digitális keverő – pont. Végül is mindez lejön egy olyan nagyszabású koncerten, ahol világklasszis zenészek játszanak a színpadon.”
„A keverő tömören szól, ha arra van szükség, ugyanakkor finom és meleg hangzású” – mondta Glass. „A bluegrass rész jó példa erre. Két bendzsó, két akusztikus gitár és egy mandolin szól egyszerre, de ezek a hasonló hangzású hangszerek jól elkülönülnek a mixben, jól meg lehet különböztetni őket, kiemelkednek a hangképből még ha hasonló karakterűek is. Számomra ez jelenti az áttetsző hangzást. A zenekar is észrevette ezt. A zenekarvezető, aki egyben Dolly felvételi hangmérnöke is azt mondta, hogy ez a legjobb monitor hangzás, amit valaha hallottak, pedig a muzsikusok közül néhányan már több mint negyven éve zenélnek. Ez valódi elismerés. A Midas jót tett velem!”
A Better Day turné néhány ausztrál koncert után, ahol Dolly harminc év után először lépett fel, szeptember végén tért vissza az Államokba.
HANGMESTER.HU
A cikkhez kapcsolódó anyagok: Midas PRO9 csúcsra járatva Dolly Parton két Midas PRO rendszerrel turnézik Alex Cooper (Midas/Klark Teknik) Gottelier díja A Midas XL8 a Led Zeppelin Reunion koncert A Midas XL8 emelte az Aerosmith turné színvonalát MIDAS XL8 keverőrendszer A WE Audio cég újabb MIDAS pulttal...
|