engem is érdekelne egy összehasonlítás, hogy vajon tényleg olyan jó-e.
volt egyszer nálam két KA-val szerelt gitár, nem mondom, hogy rossz volt, de hanyatt sem estem tőlük.
mondjuk a hangszínszabályzást azt pont én sem bízom a hangszerre (le is vannak tekerve az eq. potik), csakis az erősítőre. persze jó kérdés, hogy így vajon mi értelme a tonepumpnak, bár a jelkondícionálást gondolom az is elvégzi.
hja, Gilmournak meg Kerry Kingnek vannak EMG-éknél ilyen "signature" közép meg magas/mély emelőik, de nem nagyon használ ilyet senki.
Ezek az afterburner és társai meg nem hogy nélkülözhetőek, hanem kifejezetten szarok szvsz.
Nem ez nem úgy van, mint a bézeknél.
Itt maga a pikap aktív (pont az a lnyeg, hogy az előerősítő benne van a pikapban, leárnyékolva, ezért is nem szed zajt), az elektronika közönséges potik, stb.
Egy db 9V elem kell bele.
Volt olyan pl a Jackson DKMGkben, hogy passzív pikapok, és aktív booster áramkör. Na az kb használhatatlan hülyeség volt, bekapcsoltad, emelt 20 dB-t az elfok, és lett egy használhatatlan, zajos szarság. Az csak olyan kb, mintha benyomál egy clean boostert.
A hangszedők aktívak. Alapvetően gitárban nem használnak aktív hangszínszabályzást, mint basszusgitáron. Biztosan léteznek ilyen elektronikák gitárhoz is, de egyáltalán nem elterjedtek. Szólógitárhoz vannak az EMG-nek ilyen turbocharger meg afterburner meg hasonló elektronikái, de ezek általában inkább boostra valók, nem hangszínszabályzásra, és totál nélkülözhetők az én tapasztalataim szerint.
Aktívat és passzívat is lehet jól meg rosszul használni, ha valaki hülye az erősítő normális beállításához meg a rendszerelemek megfelelő összehangolásához, akkor tökmindegy, hogy milyen a hangszedő. És igen, a max. közepes kimenő jellel bíró hangszedők sokkal karakteresebben, érthetőbben szólnak, mint a nagyon hot cuccok.
egy kérdésem maradt, csak hogy ne beszéljünk el egymás mellett:
az EMG81/85 az úgy aktív, hogy a pikap ÉS az elektronika is az? tehát 2 db elem kell?
Az én bézembe pl a pikap az passzív (EMG HZ) de az elektrónika (spector Tonepump) az aktív Tehát lehet passzív puki aktív eletronikával és lehet aktív puki aktív elektronikával (és persze lehet mindkettő paszív) ezesetben akkor melyik kombinációról beszélünk?
Én azt tapasztaltam, hogy az olyan pikapok, amik passzívban csinálnak bazinagy jelet, főleg kerámiamágnessel, azok olyan jellegtelenek. Egy kisebb, közepes jelű pikap, pl egy PAF, sokkal karakteresebben szól, meg jobb attackkal rendelkezik, és ahogy vudu mondja, a mai erősítők már bőven tudják az elég gaint. Egy ilyen karakteresebb, közepes pikap érthetőbb, jobb tud lenni, mint egy passzív, kimondottan nagyjelű.
Aktív az előbb leírtak miatt más tészta, arra nem igaz ez.
Jobb is a jel zaj viszony, pont amiatt, amit mondasz. Meg még hozzátartozik, hogy maga a pikap az aktív cuccoknál egy kis impadanciájú, gyenge mágneses pikap, ergo jó a dinamika, és irdatlan kevés zajt szed. Utána jön a kis lineáris előfok leárnyélkot tokban, magyarul a dinamika is 1/1 megmarad (vagyis nem kompresszálódik, mint azt szokás mondani...), és lesz egy bazijó jel/zaj viszonyú nagy jel. Az hogy nagy, az mellékes, sztem sem lényeg. Az erősítőn kevesebb gain is elég, így érthetőbb tud maradni, nem megy át kásába.
Nekem 5 gitáromban voltak EMG-k, egyedül fullhamagóni, ragasztósnyakú cuccban nem tetszett, abban túl fedett, dörmögős hanja volt. De bármilyen jávor vagy hasonló nyakú cuccban (átmenő, csavarozott) frankó. Az egyik cuccomban konkrétan HZ passzívokat cseréltem egy ZW szettre, és kategóriával jobb lett. Előjött a zenekarból a gitárom.
Szvsz fasza, artikulált, tiszta torz hangszínen is, külön kiszólnak a megpengetett hangok. Hogy dinamikája nem lenne - van éppen elég felvétel, meg lehet hallgatni.
Csalódni nem fogsz bennük, egyedül annyi, hogy sztem ne fullmahagóni cuccba menjen.
A világ menő metálzenekarainak felét fel lehetne sorolni, akik boldogan elvannak/voltak EMG-vel, igencsak jó szanddal.
Szóval amikor valaki ebben keresi a szűk keresztmetszetet, az nagyon messze jár az igazságtól.
a jobb jel/zaj viszonyt onnan következtetem, hogy mivel már a hangszerben megtörténik az előerősítés, a nagyobb jel kevésbé lesz érzékeny a külső zajokra. Persze ezt úgy, hogy maga a puki nem zajosabb, mint a passzív társa, mert akkor azt is felerősítené. az, hogy jobban meglöki az erősítőt egy másik dolog.
Nem nyomják jobban,mint a passzívokat. Kb ugyanolyan arányban használnak a világon aktív hangszedőket, mint passzívokat. Ha belegondolsz, már rég nem gyártanák vmelyiket, ha egyértelműen jobban vennék a másikat.
Látom,te nagyon rá akarod beszélni magad az aktívokra Ha rám hallgatsz, azt csinálsz, amit akarsz Nekem jobban bejöttek a passzív hangszedők, és nem vettem észre, hogy zajosabbak lennének az aktívnál.
De,de az - mint mondtam - nem az enyém. Én a héthúrosaimban 4 éve használok Lundgrent, csípőből tudom, hogy hogyan kell szólniuk, a csajom ESP-jében meg nem tudom cserélgetni a hangszedőket, csak akkor, ha van egy kis szabadideje, amikor nem kell neki a két gitár (Mayones, ESP) pár napig.
De igen. De az enyém is. Ugyanaz a két gitár. Azért is lennék kiváncsi, hogy a kőris + átmenőnyak, + floyd + ébenfogólap + 25.5-ös menzúra mit reagál a "csak" 6 húrra.
Aranyos vagy, de nem lenne mérvadó a dolog, mert nekem héthúrosban van a Lundgren, és nem tudom ugyanolyan körülmények közt tesztelni, mert nincs ugyanilyen felépítésű hathúros gitár a környékemen.
Nagyjából hasonló eredményt várok az ESP-ben is, annyi a különbség,h az ében fogólap+átmenőnyak+floyd+normál menzúra,tehát azért elég sok. Az enyém az kőris test, ragasztott nyak, jávor fogólap, 26,5"-es menzúra, fixláb.
Én is olvastam, de a szkeptikusság-gomb benyomódott...vannak olcsóbb kopik, amik elérhetik adott esetben az eredeti színvonalát, attól függetlenül én nem sok ilyennel találkoztam.
Tervbe van véve, meg is csinálnám a műtétet, csak nincs pákám :-/ Ha meglesz, mindenképp veszek fel vele vmit (csak mondjuk az a gitár normál hangolásban van).
Bakter de kipróbálnám ez a Lundgrent a kőris Horizonnal! Szerintem a csajod sürgősen intézkedjen ez ügyben.
(Ha úgyis van ilyen terve:))
Addig várok ezzel az EMG-s őrületemmel... Ha bejön neki és tényleg arcleolvasztó lesz Lundgren a Horizonban akkor asszem átértékelem a kérdést.
Amit itt a felvételen hallasz, az kőris Lundgrennel. Ha rám hallgatsz, EMG helyett inkább azt teszel az ESP-be amennyiért EMG szettet tennél a gitárba, kijön egy Lundgren M6 hídpikap, a nyakit nem kell bántanod, és a potik meg az aljzat is maradhatnak.
A csajomnak is FR-I van,ami kőris, és abban a DiMarzio Petrucci szett nagyon nem szól jól. Illetve az Air Norton az használható, de hídnál a Steve's Special nagyon ergya, gondolkodik is vmi BKP vagy Lundgren cserén. Lundgren van a Mayones Setiusában, és az a gitárja szól a legjobban.
Igen, igen mahagónihoz szerintem is jobb pl az SH4. Én a kőrissel vagyok kicsit gondban. Ott az SH4 (TB4 mert floydos) kicsit elvérzik. Ezért is gondoltam rá, nyakon öntöm majd EMG-vel.
Amúgy a nagy okosság az, hogy jó feszes metalhanghoz nem kell olyan óriási, 1V körüli kimenő jelszint, mint az aktív hangszedőké. Más volt a helyzet a 80-as években, amikor nem voltak olyan higain erősítők, mint manapság, hanem mondjuk a JCM800 volt a gain csúcsa, ott nyilván meg kellett lökni az előfokot jobban ahhoz,h meglegyen a kellő torzítás, de amit a mai higain fejek tudnak, az már több is, mint ami szükséges. Én úgy gondolom,h a ma menő erősítőkhöz kifejezetten rossz taktika hatalmas jelű pikapokat használni, csak kása lesz a végeredmény. Én pl. úgy használom a Lundgrennel az erősítőt, hogy a gain olyan 10-11 óra közé van belőve, és brutál, mégis érthető hangszínt kapok, mert a Lundgren úgy van hangolva, hogy a mélyek nagyon feszesek, nem mosódik a hangkép alja (nálunk a drop G hangolás miatt ez fontos), ugyanakkor magasközepeket meg kiemel olyan 2 kHz környékén, amitől bármilyen zenei környezetben érthető marad a gitár hangja, és átszól a zenén. Ilyesmire gondolok: