A limonádé a kraftra vonatkozik? A tuningolás ilyen irányú?
Ehhez kapcsolódik egy kérdésem mindenkihez, aki tud-akar segíteni: fontos lenne tudnom, hogy a Seymourok és DiMarziok közül melyik alkalmasabb leginkább hi-gain környezetben kifejezetten metalra. Tehát nem csak amivel lehet, hanem ami leginkább hozza az agresszivitást-erőt.
Komolyan érdekel és ha lehet, akkor ne a "szinte bármivel lehet metalt játszani" kezdetű választ írjátok.
Most ezekből tudok válogatni, de írhattok más gyártót is.
Kipótolom neodymium mágnesekkel azt az űrt a szerkezeti felépítésükben, ahová anyagtakarékosság, vagy mittudomén, milyen okokból kispórolták a mágneseket.
Dimarzionál és Seymournál limonádék a bridge humbuckerek. Nem véletlenül azokra kaptam az elmúlt évek során számtalannyi tuningolási megrendelést. De azok legalább szerkezetileg tökéletesen alkalmasak rá.
Általánosságban nagy DC ellenállás nagy kimenő jelet jelent, de nem feltétlenül, és semmiképpen nem egyenes az arányosság. Dimarzio oldalon pl megnézheted, fent vannak az egyes típusok kimenő jelei és DC ellenállásai.
Szakik!
Van-e érdemi különbség ugyanazon gyártó, ugyanazon pickupjának nyaki és hidi változata között?
Általában a nyaki és hidi szedő között mi a különbség?
Nemrégen feltettem egy kérdést arról, hogy milyen pickupot vegyek. Most cseréltem le az EMG 81-esemet egy Bill Lawrence l500xl-re. Nos a tapasztalatok. Hiába tranyós az erősítő a hangja összehasonlíthatatlan sokkal több erő és dög van benne, ráadásul nem olyan sika mikás mint az EMG hanem sokkal pontosabb. Szóval aki metál zenéhez keres pickupot bátran tudom neki ajánlani. Aki meg azt mondta nem lesz érezhető különbség nagy bizonnyal nem próbálta még.
Szinte mindegy, milyen kondenzátort teszel bele, inkább számít az értéke, mint a márkája vagy satöbbi.
Sokszor még mérni is alig lehet a különbséget két kondenzátor között, nemhogy hallani. Én pl. a hangszórókábelemet cseréltem le vékonyabbra, mert az istennek sem akart bemenni a hifim és a hangfalam csíptetős vacakjába, semmi különbséget nem hallok. (Pioneer SA-770 és Videoton DCR-2520A)
Az alább említett 50-es bekötéshez keresnék Orange Drop kondenzátort. Néztem a helyi boltokban (debrecen) de nem tartanak, helyette ezeket ajánlották:
http://www.hqelektronik.hu/info/hu/c_22n_1600_fkp.html
http://www.hqelektronik.hu/info/hu/c_22n_1600_mkp.html .
Nektek mi a véleményetek erről, vagy ti honnan szereznétek be a helyemben!
Köszönöm a segítséget
csere. de ha ennyire gázos a dolog akkor szerintem vigyétek el valahova, cseréljék ki benne ami szar. hangszerész ki tudja mérni, hogy melyik poti fos és kicseréli. ha esetleg eme megoldás mellet döntötök akkor lehet megérné egy kis gányolás, ha már úgy is meg fogja csinálni szakember: forrasszátok ki (ha van rá lehetőség) a rossz piköpöt és egy az egyben nyomassátok rá egy jack-re, és úgy nézzétek meg. ha így szól rendesen akkor csak a többi alkatrész a fos.
de azért várd meg mit mondanak a hozzáértők, én a gitárokhoz annyira nem értek, csak inkább a forrasztáshoz, építgetéshez, és ezért gondolom, hogy ilyesmi problémák lehetnek
Most itt van nálam a gitár, bele néztem, nincs olyan vezeték, ami lógna. Amúgy a nyak potik, kontaktosak, azzal mit lehet csinálni? Csere, vagy van valami más megoldás?
lehet csak megszakadt a forrasztás valahol.nézzetek bele, ha láttok levegőben lógó vezetéket, akkor vissza lehet forrasztani, csak rá kell jönni, hogy hova.
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni hogy, az egyik haverom vett, egy tök fasza állapotban lévő, epiphone les paul standardot, semmi baja sem volt az elektronikának, nem recseget egy poti sem, meg semmi :) Ez 1 hete történt, azóta a híd pickup, nem szól, illetve, ha néha szól is, akkor sípol. Ez mitől van? Mit lehet csinálni? Előre is köszi!
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni hogy, az egyik haverom vett, egy tök fasza állapotban lévő, epiphone les paul standardot, semmi baja sem volt az elektronikának, nem recseget egy poti sem, meg semmi :) Ez 1 hete történt, azóta a híd pickup, nem szól, illetve, ha néha szól is, akkor sípol. Ez mitől van? Mit lehet csinálni? Előre is köszi!
Jimmy Page féle bekötésnél ez a bridge földelés dolog elhanyagolható? Nagyon zajos lesz, ha azt nem kötöm be? Ha csak amolyan single coilos zúgásra lehet számítani akkor talán még elmegy
a fender, szkvájer az ellenkező végletet képviseli: mindenhová százkvadrátos pushback drót, amit a mehikói munkás könnyen tud forrasztani... viszont viccesen néz ki, de 'vintage wiring' címszó alatt sokat lehet érte elkérni
az olcsóbb gitárokban a belső kábelezést mindenképp érdemes kicserélni, mert elképesztően vékony és rossz minőségű.
jópár esetben kellett ilyet javítani, mert a forrasztásoknál egyszerűen szét van olvadva a szigetelés, és 'nemszól'
zárlat miatt
Ne csinálj belőle nagy ügyet, a gitár nem hifi, és az a pár centi kábel nem igazán számít a pickupban levő kilométerek mellett.
Tisztességes (nem cérnavékony) rézvezeték, és szépen csillogó forrasztások, ez az, ami a leginkább számít. Biztosan akad valamilyen kábel a ház körül (én még mindig a 90-es években vett kábeleimből 'élek' :) , de ha nincs, akkor Obiban, vagy hasonlóban vegyél valami rézkábelt, márka mindegy. Ha nagyon hifista akarsz lenni, akkor oxidmentes típust vegyél... :)
A profi forrasztások nagyon fontosak (megfelelő hőmérséklet, nem túlmelegíteni semmit, mert akkor jönnek a kontakthibák), tudod, a leggyengébb 'láncszem' minősége lesz a meghatározó...
Ha esetleg koax. kábel mellett döntesz (szerintem felesleges, ha az üreg árnyékolt...), akkor ügyelj a csillagpontos földelésre, tehát csak az árnyékolás egyik vége legyen a földre forrasztva...
Sziasztok!
Bocsi, hogy ide is beteszem(talán van helye).
Gondoltam kipróbálom az 50's wiring-et,de ha már így is úgy is forrasztani kell, miért ne cserélném ki a kábeleket is.(Vintage V100 -ról van szó) Van valami "ajánlott" márka vagy típus, amit érdemes használni?
Előre is köszönöm a válaszokat.
További jó zenélést.
Tudom a V100 nem egy Gibson, meg amúgy sem vagyok hifista, csak amikor belenéztem elégé összevisszaság fogadott, ezért gondoltam arra, hogy egy pár méter kábel nem nagy pénz :)
Miért, 3db ilyen aktív single-ed van, és tutira egy gitárból ?
Az OLP Luke az H-S-S... úgy emlékszem pirosak a vezetékeik, nem gyorscsatis, az alja most nem rémlik hogy fekete vagy zöld, de ha látnám fotón a pickupot, akkor felismerném valószínűleg...
Az a baj, hogy a testbe csavarozott szimplák alá szinte mindig raknak fekete szivacsot (én is szoktam), van aki ragasztja, így már a hóhér sem emlékszik, hogy milyen színű a pickup alja eredetileg... :)
Ezt mérni kellene, mert lehet, hogy szemre 'jó' egy forrasztás, közben meg szakadt, csak a gyanta tartja ott...
Vidd el guitarplayer-hez, ha tuti, hogy a gitár a rossz. (más cuccon is ugyanezt produkálja a gitár)
Nem tudja valaki fejből, hogy milyen pickup lehet az aminek a pickup hátulján a mágnesek zöld műanyaggal vannak kiöntve és aktív pickup, single.
tudom, hogy jó szarul írtam le de hátha így is rájön valaki ...
Kramerből kiszedett fekete single coilt cserélnék egy 'akármilyen' fekete humbuckerre, ami használható, és melegebb hangú (tehát AlNiCo mágneses előnyben).
Ajánlatokat a nevem alatti emailre várok.
És ha be sem dugod a gitárt a cuccodba, akkor is zúg ? :) Ha igen, akkor a cuccban van a gond.
Illetve, ha letekered, akkor elhalkul nullára a gitár ? Ha nem, akkor pl. a hangerőpoti nem kap földet.
Szinte biztos, hogy meg van szakadva valahol a föld.
Ez lehet konnektor, hosszabbító stb. de akár a gitáron belül is. sőt, hibás poti vagy pickupváltó is lehet, ez konstrukciófüggő.
Le kellene mérni végig az egész földelést egy egyszerű ellenállásmérővel, eljut-e a konnektordugótól, a hosszabbítón keresztül egészen a gitár jackig és a húrokig.
A számítógépház egy külön problémakör, ha az nem kap rendes földet, felmehet akár 100 voltra is, rázhat, és persze zajos is...
Mintha egy passzívat nem árnyékolsz le a hídhoz
Ha letekerem akkor is zúg.
Mindíg Emg 81 volt,páréve vettem a 89-et.
Otthon a jamvox hangkártyán is zúg,ha levan véve a gitáron a hangerő és elengedem akkor is,ha fogom akkor lényegesen kisebb a zaj.
Minőségi kábeleim vannak (Klotz) és mindegy melyik van bedugva.
Földelt a konnektor,otthon és a próbateremben is.
Természetesen elemről:)
Vintageben is kötötték, természetesen a árnyákot leszedték a hurlábról,ahogy a szakrajzon is van,de akkor mégszarabb lett,így visszakötöttem.Évekóta így van,csak most megkérdeztem hátha van megoldás.
A pickupnak mindegy, hogy fix vagy Floyd, a húrokat ugyanúgy földelni kellene, ennek a legcélszerűbb módja a húrláb földelése.
A pickupot jól kötötted be, a húrláb földelése a pickuptól függetlenül szokott menni.
Ha olyat tapasztalsz, hogy zajos a gitár, amikor elengeded a húrokat, akkor valószínűleg hiányzik ez a földelés.
Sziasztok! Van egy BKP Aftermath-om amit én kötöttem be. Múlthéten viszont olyan infót kaptam ami nekem új, hogy a hídhoz/húrlábhoz is le kell földelni. Nem teljesen értem, hogy miért. Ami a hangszedőből jön fekete és burkolatlan kábel azokat össze sodrottam és a hangerő poti hátuljához forrasztottam. A jack aljzatot is leföldeltem. Ennyi földelés nem elég?
- milyen zaj, búgás ?
- ha letekered a hangerőpotit, akkor is zajos ?
- korábban passzívak voltak a gitárodban, és akkor még nem volt zajos ?
- változtattál-e bármit a cuccodon ? (más erősítő, effekt, effektek sorrendje, elem helyett adapter stb.)
- a konnektorod földelt ? (nem szemre, hanem igazából)
- próbáltál-e cserélni gitárkábelt ?
- az EMG elemről megy ugye, nem tápegységről ? :)
Sziasztok!-
A gitáromba EMG 81-89 pickup van.Borzastóan zajos.Az árnyékot lekötöttük a hurlábra(tudom elvileg nem kell,de így ha fogom a húrt legalább nem annyira zúg,ha elengedem vége.Úgy van kötve,ahogy a rajzon,hangszerész is kötötte,úgyan az.Mi lehet a gond??????
Köszi
EMG707-el nekem is ilyen tapasztalataim voltak. Mahagóniban nem igazán nyerő annak, aki a határozott hangot szereti, bár masszív kombináció, azt el kell ismerni.
Még egy dolog az EMG hülyebiztosságához: a kompresszálás miatt nem olyan kritikus, mennyire egyenletesen (erősen) penget a kolléga, 'kijavítja' a hibákat. Cserébe oda a dinamika, pl. amiket Paul Gilbert csinál, hogy a pengetés erősségével gyakorlatilag krancs és torz között tud váltani, na az ilyet nem lehet megcsinálni EMG-vel. Nem is értem, minek adnak hozzá hangerő- meg hangszínpotit, olcsóbb lehetne anélkül, mert úgysem tekergeti, aki dzsi-dzsi riffeket akar játszani... :)
Csapokat, meg minden mást is rákötnek, de ezek nem tekinthetők szabványos földpontnak, mert nem az a funkciójuk, és ha akarom megszakítom (pl. szétszedem a vízvezetéket, rakok valami szigetelő-tömítőgyűrűt a csapba, és máris nem vezet). Ráadásul, ha jól rémlik valami 0.2 Ohm körüli értéket kellene produkáljanak, ami egy zománcozott kádnál nem mindig van meg.
No, a nagy fene EMG okfejtéshez friss tapasztalat. Az RG7620-ban, amit a héten zsákoltam be két EMG707 hangszedő van. Tegnap tettem be egy telecaster hangszedőt, mert a hídi direktbe volt csak bekötve, és kicsit tesztelgettem.
A cucc egy Bajkeverő SLO fej, Peavey412 láda.
A tiszta hangszínek, olyan jellegtelen HIFI hangúak. Totál jellegtelenek.
Ami érdekes volt, hogy a BOSS AC-2 akusztikus szimulátorral viszont hihetetlenül jó akusztikus gitár hangot hozott középső állásban. Ami nem meglepő, lévén nem színezi a hangot.
Egészséges krancs hangot képtelenség kitekerni belőle.
A drive csatin brutál zúzda. Ott voltak olyan beállítások, ahol még, meg merem kockáztatni, tetszett is.
Vídia kemény száraz hang.
Ellenben totál rátelepszik a hangszedő karaktere a gitárra. Ugyan azoknál a beállításoknál csináltam A/B tesztet a 2570-el, amiben a gyári Dimarzió/IBZ szedők vannak, a két hangszer egyéb speckói, fa, hardver tekintetében egyébként szinte teljesen megegyeznek. És a 2570 hangja sokkal melegebb fülre kellemesebb volt.
Az viszont ismét világossá vált, kezdő metalisták miért kedvelik ezeket a szedőket.
Totál hülyebiztos cucc, ha darálós metált szeretnél tolni. Arra tökéletes.
Ezt én is megszoptam, a konyhából húztam be hosszabbítót, mert a panelban csak ott van földelt konnektor, de volt olyan zaj, majd beszartam. Aztán fogtam magamat, a fűtőtest csövéhez húztam egy külön szálat a földelt elosztóból, és láss csodát, rögvest megszűnt a zaj.
Meg kellene mérned, hogy a piros-fehér (összekötve) és a fekete között mennyi az ellenállása. Ezenkívül azt is, hogy a pu alsó lemeze és a fekete vezeték össze van-e kötve. Arra kellene rájönnöd ezzel, hogy melyik a zajmentes (legnagyobb ellenállású) soros bekötése és le van-e földelve a pu-d.
Igen, ez a gyanús nekem is... :)
A 3 vezetékesek általában olyanok, hogy föld (mondjuk egy fémharisnya) és vörös, meg fehér vezeték...
Ha külön van egy fekete vezeték is, akkor esélyes, hogy lesz egy zöld/kék/barna stb. is negyediknek, meg a fémharisnya.
Meg kellene mérni a pickup ellenállását, hogy tényleg a fehér a felezőpont ?
Tehát fehér-fekete és fehér-vörös között ugyanannyi ellenállás van (pl. 6-6kOhm), és híd üzemmódban sorba kötve pl. 12kOhm-ot produkál-e (mondjuk a hangerőpotin, vagy a kimenő jacken).
Mármint torzítottan a nyaki is zajos egy kicsit, de lényegesen kevésbé, mint a hídi.
A híd pickupból jön három vezeték: egy fekete, egy fehér, és egy vörös. A fekete a föld, a vörös és a fehér meg a hangszedő váltóra megy alapból. A hangszedő váltó felől is jön egy föld a hangerő potira. Én úgy csináltam, hogy a hídi pickup földjét a hangszedő váltóból kijövő földvezetékre forrasztottam a hangszedőváltón. Ez fasza?
Ezt eddig nem írtad, csak hogy a hídi zajosabb, mint a nyaki...
Minden pickup zajos, ha elég gaint tolsz rá.
És nincs olyan szabály sem, hogy ugyanannyi gainnél ugyanannyira zajosak a különböző humbik.
Az is lehet, hogy 'hibás' a pickup, vagy mókolt, pl. kevesebb menet van az egyik felén.
Szerintem túl sok gaint használsz, ez megmagyarázza az állandó kosz-problémádat. Tipikus kezdők hibája az embertelen sok gain...