Hát nem tudom :D Néztem képeket a D-12 beléről :D
Volt Meazziban, meg Echolette ben is, azok - állítólag - jobban szólnak, és nem is 15 ezerbe kerülnek, hanem 20-ba :D
Nincs kimondottan basszusláda mikrofon, ahogy a kifejezetten gitárláda mikrofon is ritka. Mert a basszusgitárról a mélyhangokra aszzociálunk, a kereskedők is általában a jó mélyhang átvitelű miksiket ajánlják basszusládához, jellemzően lábdobmiksit (pl. D112) vagy karakterisztika szerint is a 100 Hz körül is lineáris hangszermiksiket. A fő gond azonban az élő hangosításnál van, leginkább nem az átvitellel, hanem a maximális hangnyomás korlátjával (nagy energiájú beütéseknél mechanikusan is betorzíthat a membránfelfüggesztés) és a gerjedékenységgel (kondimiksik általában gerjedékenyebbek, mint a dinamikus miksik).
Studiófelvételnél a gerjedékenység nem igazán probléma, nagymebrános kiváló átvitelű stúdiómiksik is szóba jöhetnek, amit nem kell feltétlen a hangszóró torkába dugni. Sőt több különböző miksivel rögzítve cifrázni is lehet a hangzást. (Kérdezd meg a bajai kötsögöt, ő mivel mikrofonoz basszusládát:)))
persze, próbálkozni lehet, másról sem szól egész pályafutásod :)
tuti sikeres leszel ezzel a kondimiksivel, ha folyamatos gerjedéssel szeretnéd fűszerezni a mélyhiányos bézszándot... hajrá!
Néhány hete cserével került hozzám egy kedves basszmanó kollégától. Jó hangszernek tartom, saját árkategóriájában szerintem jelenleg az egyik legjobb vétel. Ami azt illeti, erőteljesen felkeltette az érdeklődésemet a márka iránt... :)))
(Ha valaki esetleg német gyártású, 4 húros Sandbergjébe beszámítaná, legyen kedves jelezni!)
Az Agu nagyon komoly cucc, aki használt már, akár koncerten, akár stúdióban, tudja mit tud. Én használom a preckóhoz és a JB-hez is, csak hozzátesz, nagyon finoman és jól dolgozó EQ-kkal operál, sokszor arról megyek a pultba is, annyira jó a szimmetrikus kimenete.
tud valaki olyan netes felületet, ahol "csoportot" lehet létrehozni (mintfb-on, google-nál), csak nem kell hozzá sem fb, sem google accoun, hanem bármilyen maillel lehet tolni és jól használható?
Próbáltam nemrég egy Marcus Miller Jb-t, és abban nekem elég jónak tűnt az elektronika.Sajnos az ergonómiájával nem tudtam megbarátkozni.Nekem a G húr túl közel van a koptatóhoz.
Matheos, amivel eddig találkoztam Fender onboard aktív elektronikával, finoman szólva nem nyűgözött le. Elég alaposan elvett a jellegzetes JB hangzásból, miközben nem tett hozzá semmi karaktereset. Ráadásul még csak kikacsolni sem lehetett. Egyetlen előnye a passzív JB elektronikával szemben a zajtalansága volt, de aki JB-re vágyik, az viselje el a single coil brummot :) Én személy szerint egy figyinget nem szánnék a dologra, pláne, hogy megvannak a jóminőségű outboard előfokaim (Prolude, Tech 21 VT Bass).
Jól érted, a puki lehet passzív is, az az elektronikától független.
Létezik külső preamp, vannak nagynevű jóságok (pl. Musicman Agu-ja), de lehet készíttetni is (pl. Zolkow-tól kispedál formában).
nem
"emeletes poti mind a 3.
tehát mintha ezek a gombok "ketté lennének végvan vízszintesen. az alsó rész egy "funkció, meg a felső egy.
tehát ilyen az "alja"
...csak még az nem dőlt le, valószínűleg nem is fog csak a "megtekintés után", hogy a felső sorban a kis potisapkák krém színűek lesznek-e vagy feketék. a plate és az "alsó sor", meg a kis kapcsolók, az min fekete. :)
De a JB- n legalább ki tudja cserélni az eló tartólemezét valami óccó kínaira, amit aztán szabadon furkálhat, egy esetleges eladáskor pedig visszarakhatja rá az eredetit.
Tényleg nem akarok okoskodni, meg hifizni, de egy komplett rendszernek is kell lennie valamilyen fix és stabil referenciaként használható tagjának. Nem arról a bizonyos "legjobbról" van szó, ami nem is létezik, hanem egy vagy több olyan fix pontnak, aminek minden csínját-bínját, kvalitását, előnyét, de hátrányát, hibáját is ismerjük, amolyan fix társnak, családtagnak, amit akkor se dobunk ki, ha ismerünk nála szebbet, jobbat is. Egy ilyen fix pontok nélküli, minden elemében folyton változó rendszerben ugyanis reálisan értékelhetetlen bármelyik tag cseréje, változtatása.
a passziv-aktív puki és elektronika kérdésben olvasd el a fb-on fellelhető többszáz hozzászólást, ha igazán tudni akarod, hogy mennyire fingja sincs a kérdésről a zenészeknek :))))
nem akarom rontani a hazai vállalkozók bótját, de tényleg miért kell az összes hozzád kerülő hangszeren mindent kicserélni arra a két hétre, is, amíg nálad van?:) Melyik lesz az a gitár, amihez már nem mersz hozzányúlni, csak játsszani rajta?
Elnézést a dilettáns kérdésért, de nem találok választ egy kérdésemre. Az aktív és a passzív bass-ek között ugye az a különbség, hogy az aktívba be van építve egy preamp (ettől ha jól értem, maga a pickup még lehet passzív).
A kérdésem: ha van nekem egy passzív basszusgitárom (J-bass), akkor lehet-e hozzá olyan ketyerét kapni, amitől úgy szól, mint egy aktív bass? (Tehát: létezik-e külső preamp, és ha igen, akkor milyen formátumú: pedál vagy rack).
Alapvetően azért érdekel, mert szeretnék a jövőben egy amcsi Fender Jazz bass-t vásárolni és érdekelne, hogy megéri-e 100 ezerrel többet fizetni a deluxe-ért a standarddal szemben. (Tudom, a faanyag, kidolgozás, stb...)
Csak egyszerűen zenész a tulajdonos. Úgy vettem észre, nagy részüknek a legkisebb technikai kérdés is nagyon misztikus tud lenni, amit csak a beavatottak értenek (elemcsere, húrmagaság, pu magasság, stb..) Én meg valószínűleg soha nem fogok tudni úgy játszani, mint ennek a gazdája. Nem vagyunk egyformák.. :)
felkerült a cimar jb-re a labella nikkel bevonatos szett.
0.45-0.65-0.85-.105
nagyon zsíros jb sound még így passzívban is...
hát majd a zolkow elóval...
Igen, az a néhány ezrelék ötvözetbéli eltérés a csapágygolyók anyagában drasztikus különbséget okoz a gyártósorról lekerülő hangszer megszólalásában. [Más néven, ez a pillangóhatás :]]
Egyáltalán nem kizárt, kérdés, hogy a felhasznált fadarabok közti különbségek okozták-e (mint tudjuk, fa hangszerek esetén nincs két teljesen egyforma), vagy valóban az eltérő festés/lakkozás. Netán a húrok különböző állapota...