bocs,csak gitár volt az ölemben, és ugy nemtudok irni... na szóval próbálgatás közben leszakadt a g hurom... ügyes én, na mindegy, szerelhetem a gityót. Tényleg a legszarabbal is meg lehet csinálni
rakj már be egy felvételt vagy valamit, amiből kiderül, hogy mire gondolsz, mert nekem így egyedül a "mesterséges üveghang" jut eszembe arról, amit írkáltál, annak meg az a neve...:D
de az előző kérdésemhez visszatére (amiből kiidnult ez a mesterséges üveghangosdolog vagy mi :P (1704es hozzászólás)) annakmio a neve annak a technikának???
Nem, idővel kialakul. Gyakorolj sokat tiszta hangszínnel, hogy rá legyél kényszerítve hogy rendesen odacsapj. Ha így jól megy torzítva se lesznek különbségek! Ez természetesen nem 2 nap. Utána lehet 2, 3, 4 ujjal... Jó szórakozást!
Nah nekem viszont lenne egy olyan problémám, hogy már régóta érdekel ez a tappingelés dolog, csak eddig még nem foglalkoztam vele igazán. Fő problémám az, hogy nem szól olyan hangosan pl, mint a simán megpengetett húr, s így kellemetlen hangerőkülönbségek adódnak. Ezellen mit lehet tenni? Kompresszor esetleg, vagy a technika alapvetően rossz nálam? :)
Ja ja szerintem is sok torzítás meg egy jó hangszedő (szerintem ez a legfontosabb a jó technikán kívül), pl az axis-on nekem még a nyaki hangszedővel is jönnek az üveghangok.
Ennek a tremcsihez semmi köze nincs! Azt + hogy mit értek jól szóló cuccon, azt 1ből megérzi az, aki +porbálja ezt a fikcsit! Sztem a boostolás segíti a dolgot!
ezt ha jól szól a cucc...nemigazán értem.....:) valószínű tremolóvas is lehet ezt csinálni...nekem a tanárom mutatta egyszer.... ahogy elmagyaráztam...de tremolóval is láttam már ilyet persze...
Na mostmár végképp nemtom miről is volt szó, a poén hogy nem is én kérdeztem, de mostmár én se értem!
Ez a mesterséges üveghang téma nem az amit pl. Satriani csinál rakat számában??? Csak ő tremolóval tolja.
Arról a technikáról beszéltek ami a Rage Against The Machine-Killing in the name szólójában van végig... nahát az baszottul nehéz végig üveghangokat nyújtasz..olyasmi technikával, hogy üveghangot pengetsz és a miköben ezt nyújtod még a hüvelyk vagy a gyűrűsujjaddal hozzáérsz az épp aktuálisan nyújtott húrhoz....az a nyak végétől a húrlábig ki kell tapasztalnod melyik ez a hely a gitárodon...vhol ott lesz..hát ez amúgy baszott nehéz..remélem tudtam vmit segíteni...sok sikert hozzá.. :P
Eddig ok, meg tudom hogy mi az a mesterséges, csak elgondolkodtam hogy miért nevezik mesterségesnek? Ezt is ugyanígy én csinálom, nem egy gép vagy effekt hogy mesterséges legyen.
Amikor megpengeted a húrt, a hüvelykujjaddal fogj közel a pengetőd húr felőli sarkához, s amikor megpengeted, kicsit hozzá tudsz igy érni. A mozdulattal is rásegithetsz pl ha kicsit "kifelé" pengetsz.
Hasonló hatást lehet elérni úgyis, ha lefogod a húrt, a húrra teszed a pengetőt, de pl a gyűrűsujjaddal pengeted meg a húrláb és a pengető közötti részen a húrt. Bár az előző egyszerűbb.
Ha valami nemstimmel, javítsatok ki:)
LEnne egy kérdésem, remélem megtudom majd ugy fogalamzni h értsétek.. Na szóval van egy oylan technika amit az istenbe se tudok rájönni h kell csinálni .( gitártanárom vmi oylat mondott h miközbe nyújtunk akkor a pengető kívül még egy ujjal hozzá kell érni a hurhoz)
Ha vki ezalapján nemtudja miről beszélek (megértem azt) akkor ezt a techinkát a master of puppets gyórs szólójában találhatnja meg mikor Kirk a H-húr 4ik bundjánál nyujt:D, cska azt nemtudom hogy hogy.. namidnegy, szoval ha vki érti miről beszélek és tudna segitenia kkro pls fontos lenne!! ksözzi szépen
Múltkor kapcsolgattam tévén, mezzo be van állítva 5-ösre, szoktam nézegetni, főleg ha vmi háttérzaj kell csak :)
Bejött valami jazz köv felállásban: dob, bőgő, zongora, két gitáros, énekes, szaxofonos. Kb bekapcsoltam fél6kor, fél7kor még ugyanazt a számot játszották, de nem volt rossz, abszolút változatos volt. Minden hangszer szólózott, aztán egyszer érezni lehetett hogy vége, csak a zongorista meg a gitáros+a bőgős nem szállt ki, utána nevetés és jammeltek még egy fél órát :)
Szal vannak jókis adások az adón:)
Annyit sikerült így utólag kiderítenem, hogy február 23 előtt történt néhány héttel (mivel akkor már "panaszkodtam" valakinek e-mail-ben erről). 21 és 23 óra közötti időpont ugrik be. Ez nem sok, tudom, de megpróbálok még utánanézni.
Mondjuk a műsor tényleg valós volt. Brr... Az milyen jazz lehetett? Gondolom, így nem könnyű megmondani. Hangnem nélkül, eltérő "dallamot" játszottak eltérő ritmusban. Tiszta horror. Fúvosok, gitár, talán zongora is volt. Úgy képzeld el, mintha véletlenszám-generátor állította volna elő a hangokat.
Akkor már tudom mi volt az, amit a múltkor láttam a tévében. Minden egyes dallamhangszeren játszó zenész a kromatikus skálán rohangált, ráadásul egyszerre. Hallgatása közben - kb. 3 percig bírtam - depresszióba estem, és majdnem kiugrottam az ablakon.
Eddig azt hittem - és környezetem is minduntalan próbálja az értésemre hozni -, nem zene az, amit művelek, de rá kellett jönnöm, egyszerűen csak free jazz-t játszom.
Erre a zenere meg Bartok is elismeroen bolintana. :)
Alairom, hatalmas zenesz, nezzetek csak meg az utolso masodperceket, a szemen latszik, mennyire egyutt el a zenevel.
Szerintem nagyon nagy hiányosság ebben a free-műfajban, hogy a zenei jelentéseket, érzéseket alárendelik annak, hogy mindenképp valami feszült-befejezetlen hatás alakuljon ki a hallgatóságban. Persze, kivételek, jól sikerült improvizációk mindig lehetnek, de egy abszolút szerkezet nélküli zenét szinte lehetetlen megalkotni, és ha még sikerül is, a könönség valószínűleg azzal az érzéssel fog hazamenni, hogy -ez meg mi a szar?
Az csak a baj, hogy vannak tényleg nagyon szar free lemezek, előadók, stb. A műfaj fele télleg egy sznob összevisszaság. De, mint ez általában lenni szokott, vannak normális free zenészek. Coleman, Coltrane (pályája vége felé), Don Cherry, Pharoah Sanders, Archie Shepp.
A normális free jazzben az egyes improvizációkból bontakozik ki a következő, aztán van olyan, hogy egy alapritmust hozó zenészre egy másik pont ellene játszik, hogy tobb feszültséget alakítson ki.
Hogy mennyire van "tudásuk" arra a legjobb bizonyíték akár Coltrane (aki játszott bebopot, a maga szabályaival), vagy Coleman (aki a Londoni szimfonikusoknak is komponált).
De mondom, az is igaz, hogy vannak szar zenekarok is... és ezek sajna elrontják a stílus hírét.
Gondolj arra, hogy a nagymamáink (sőt, nekem szüleim is) a rockot csak kiabálásnak tartják, nem zenének... (itt is vannak ilyenek, de mi tudjuk, hogy ez hülyeség).
Lehet, hogy kontárság, de nekem a free jazzről egy anarcho-punk gitáros jut az eszembe, aki előadja nekem, hogy ő azért nem játszik négynegyedet, meg nem fog le egy normális akkordot, mert az ő zenei tudása messze túlszárnyalja a pórias földi zeneművészetet- hol számít neki a modalitás, vagy akár az alterát játék? Ő ezen már rég túllépett, és azért játszik mindenféle baromságot... :S
Ezek után van igazság?
Abban, hogy ez nem a tekerésre megy ki. Az egy dolog, hogy kurva gyors részeket játszik be,és irgalmatlan a billentéstechnikája, de emellett elképesztő ennek a zenének az egyedisége. Hogy nem össze-vissza kapargászás, azt sztem azért látni, vannak elég jó kis formulák, amikben még dallam is van.
Persze, most nem a kb. felénél elkezdődő részre gondolok:)
Cecíl Taylorról tudni kell, hogy zeneművészetit végzett, és a free jazz egyik kiemelkedő alakja. Az ő stílusa viszont nem túl jazzes, inkább egy lineáris zenefolyam.
Én nagyon érdekesnek találtam, de aki szokványos akkordos zenékhez van szokva, annak egy darabig gyűrnie kell.