Itthon a Line6-en szinte mindegy milyen kábelt használok, de próbán vagy koncerten az Orange érzékeny rá nagyon. Szerintem erősítőfüggő is. Amelyik alapból mossa a hangot, nem annyira részletgazdag, annál nem biztos, hogy ennyire számít. Én tompaságot, gain vesztést veszek észre a gyengébb kábeleknél és tisztán nem pattan a hang úgy ahogy az jó.
Most egy deszkamodell csöves előfokot használok, de olcsó kábellel is teljesen jól szól, mert amúgy sok magasa van a torzítás miatt.
Persze nemcsak a magasvágás van ezek szerint egy vacak kábelnél, csak azért írom hogy ez nem mindig probléma.
DSL401 szólókiemelést úgy oldottam meg, hogy tettem egy hangerőpedált a loopba, szólónál tökig kinyomtam. Ez kb fél hangerőig működik, utána már nem ad hangot. Egy tubescreamer a gitár és az erősítő közé jó megoldás lehet, mert kicsi hangot ad meg egy kis közepet így kihallatszik a szóló, de ez is kb fél gain-ig működik. Annak idején próbálkoztam sokat a párhuzamos loop-al de nem mentem vele semmire sajnos, nem lehetett átépíteni sorossá. Mókolni felesleges, szerintem próbálkozz Peavey Classic30 kombóval, nagyjából ugyan az mint a DSL401 csak soros a loopja és talán olcsóbb is, meg van boost funkciója ami talán jobb mint a DSL kombóé. Én DSL401-ről Peavey Classic 50/212-re váltottam és nem bántam meg. Egy hátránya van a 401-el szemben, hogy nincs csatornánkénti hangszínszabályozó, de az a DSL fejeken sincs.
Ezt majd kipróbálom, bár engem a Vox is meggyőzött, de színpadon tök mindegy volt hogy Klotz neutrikkal, vagy Vox. :) Ezek már a használható kategóriába tartoznak és inkább önmagában hallható a különbség, zenekarban nem. A rossz pl Fender kábel simán hallatszik zenében is, hogy tompítja a hangot elvesz a dinamikából, a hangerőből és a gainből. A másik gyakori hiba, hogy a loop kábelre nem adnak pedig annak minősége még fontosabb talán a gitárkábelnél is.
Én is sima 2 eres 1,5-es átlátszó burkolatú réz hangfalkábelt használok neutrik dugókkal. Felesleges csilliárdokért kész hangfalkábelt venni, bár ez így sem olcsó, de tartós és a csöves fejnél a hangfalkábel tartóssága igen fontos. Amire rájössz, hogy azért nem szól a cucc mert szakadt a hangfalkábel, már késő. :)
Sziasztok! Dsl401-el az a problémám, hogy nem tudom használni a loopját rendesen, mert párhuzamos, ezért chorus, pitch shifter, torzító utáni hangerőpedál, szóló kiemelés nem működik megfelelően. Az a kérdésem, hogy tud-e valaki valami ötletet arra, hogy hogyan lehet a loopját (lehet-e egyáltalán) átalakítani sorosra. Marshall fórumon utána olvastam és állítólag az fx mix poti cseréjével (a speciális poti úgy működik, hogy 0-5 ig száraz mellé effektezett 0-100%, 5-10ig 100% effektezett mellett 100ról 0ra vissza száraz jel) megoldható a dolog. Kerestem kapcsolási rajzot, de nem értek hozzá eléggé, hogy most a száraz jellel kapcsolatban van-e az fx mix poti. Tud erről valaki valamit? Vagy esetleg valami egyéb megoldás a problémára? A cserén is gondolkoztam, de ha jól tudom a tsl kombóknak is párhuzamos a loopja, a dsl fejeké elvileg soros, de fej ládát ha egy mód van rá nem szeretnék, elég a kombó. Egy jcm900 vagy jcm800 is jó volna persze, de ezekre egyenlőre nincs pénzem.
Ja még valami! A fejbe be van építve egy plussz poti,egy főhangerő poti, balról az az első.
Sápi Géza csinálta,ha igaz. Nem tudom ez mennyit szól bele az egészbe..
"Normál" árú kábelből én Van Damme márkéjút javaslok ( vicces, mint a színész :D), ebayről veszem ilyen 4-500 volt métere, ha jól emlékszem. Sokkal trenszparensebb hangja van, mint egy sima Klotznak pl, részletgazdagabb, több a magas (mert kisebb kapacitású). Hátránya, hogy kisebb átmérője miatt kevésbé stapabíró, ha párszor átgurulsz rajta a kerekes fotellel, mikrofóniás lesz.
A legtutibb, ami még megfizethető, nem 234324324/méter, mint a stúdió kábelek, az a Sommer Colonel Incedible. 2 eres, vastag, masszív, és gecijó a hangja. Nyitott, 3D-s, körbeölel. Nem viccelek. 1200/ méter. Ezt nem taposod össze soha, de épp ezért merevebb is valamivel a szokásosnál.
Köszönöm :)
Egyébként a fej 50-es és egy 1936V ládával használom Ibanez 2570-nel és egy régi Epivel OBL pickupokkal.
Egész este csavargattam, a mélyet alaposan visszavettem, 2-3-ra, közép 7-esen, magasat is vissza, 2-3 körülre és a preszensz-szel nem barátkozom egyelőre,pedig erőltetem,de zizis lesz a hang.. az is 2-3 nál van.
Legjobb hang talán a lead 1-en van fél gain körül,talán picivel fentebb és boostolva a drivemasterrel vagy a bad monkeyval, utóbbi nagyon levágja a széleket, eltűnnek a részletek.
Kábel, na az kell! Régi klotz... sokat használtam
talán a 2 hangszóró okozza,h amúgy is süket vagyok és keveslem a felületet.
próbálkozom!
mindent kipróbálok,amit írtatok, a pedálokat leszámítva, az nem megy kapásaból és itt ahol én lakom nem tudom úgy próbálgatni, mint többetek
A DSL csatornaváltóját nem kell birizgálni. Állíts be egy jó kráncsot.
Gitár és fej közé egy DLT9 vagy akármi amit előbb írtam.
Loopba egy delay meg egy Kasleder Wild Horses amit lábbal egyszerre kapcsolsz szólónál. Tiszta hangot pedig úgy kapsz, hogy overdrive ki, gitár hangerőpoti vissza. A hangolót teheted bárhová. A lényeg a loopnál is a jó patch kábelek.
Hallottam néhány DSL fejet. Az kell, hogy mondjam, azok Greenback ládával szólalnak meg igazán, vagyis Marshall hangon. Bár egyszer hallottam hagyományos G12t75-el is, meggyőző volt. Egyik ismerősöm Blues Driver-al, a másik DLT9-el, a harmadik TC Electronic Mojomojoval tolja meg. Van aki kitekeri a tiszta csatorna gain-jét, van aki a kráncs csatornát fél gain-el, háromnegyed gain-el tolja meg overdrive-al. Sokan a BB Preamp-ra esküsznek. Dandó Zolikától másodkézből hallottam, hogy a DSL100-ban, igen a 100-ban nem az 50-ben megvan a JCM800 hang majdnem. Esetleg fordulj hozzá bizalommal, írj neki, nagyon készséges és tapasztalt. Az overdrive-okban sincs szentírás, mert nagyon gitárfüggő, na meg fejfüggő is. Ahogy egyik tanult barátom mondta a napokban, Marshallnál típuson belül is nagy a szórás. Mielőtt boosterek és overdrive-ok vásárlásba fognék, beállítanám, megnézetném a gitár elektronikáját, hangszedő beállításait, próbálnék minőségi jó kábeleket vásárolni esetleg a fej csőbeállításait megnézetném, kipróbálnám egy 1960BX ládán. Nem biztos, hogy az overdrive a megoldás, vagyis de az, viszont a többi dolognak rendben kell lennie ahhoz, hogy a megfelelőt kiválaszd.
Tapasztalatból mondom, hogy a jó csőbeállítás esetleg csőcsere (nem azért mert rossz) kábelcsere, egy jó láda 90%-ban megoldja a hangzás problémáit.
Igaz Viktor? Egy jó láda és egy jó kábel csodákat tud művelni :)
Zolikának sincs több pedálja, mégis ott figyel a glab neki is! Én is gondolkod(om)tam egy ilyen beszerzésén. Itt a trükk egyébként is az lenne, hogy csatornát is váltson a fejen. Szóval szerintem van alapja az igénynek.
Én is tornáztam ezen jóideig a 2205-ön... :)
A vége ez lett: gain majdnem fullon (8-9), gitáron volume vissza, szólónál odahúz, Tubescreamer ON. (M.M. effects 808 klón). Öröm, boldogság.
Lehet,h érzékeny vagyok! :)
nem szeretem, sőt,ha olyan stílusban írnak...
Mind1,megoldódik majd, a csatornák kezelése lett volna a fő, ki milyen trükkel használja a fejet. Mert kell trükk kicsi.
Így fogok tenni, próbálgatom, amíg nem tetszik!
köszönöm
A kérdésed az volt, hogy milyen pedállal érdemes boostolni a DSL-t, de gondolom te is valami OD-ra, boostra gondolsz. Ezekből pont van pár száz típus a világon, nálad is játszik már eleve három. Nem hiszem, hogy van itt olyan ember, aki minden pedált végigpróbált...
Sajnos nincs más megoldás, mint cserélgetni a pedálokat meg próbálgatni a beállításokat, aztán egyszer majd azt mondod ezt kerestem!
Vagy megkeresed a Magnás Szabó Tibit, ami neki nem volt od-boost pedálja, az nincs is... Bár ő nem DSL-en tolja, meg nem is a varacskos metált.
Értem,h nem érted,értitek..
nincs rutinom ezzel a fejjel, ezért akartam megoldásokat szerezni,h melyik csatornát mire,milyen pedállal...
Köszönöm annak,aki segíteni akart és nem tök mást!
Nem sok kedvem maradt írni erről, mert egy fórumba hadd írjon már midnenki azt, amit szeretne, ha az oldalhoz kapcoslódik.
Ezek a hangzatos mondatok, h dobd ki vagy vegyél másikat, meg senki nem oldja meg helyetted stb.. valakinek biztos jól cseng és más ezzel reméli magát nagyobbnak, közben pedig... :)
azért egy boost, meg egy delay kapcsolásához, meg csatornaváltáshoz ilyen komoly rendszert kiépíteni teljesen felesleges. egymásmellé kell tenni a három pedált, egy lábbal kikapcsolod a delayt meg a boostot egyszerre (a legtöbb delay úgyis "trail"-es és kikapcsolás után lecseng még a delay, ergo nem vág le olyan hirtelen a hang) és utána váltasz csatornát és senkit se fog érdekelni hogy az az átmenet nem volt annyira fonom meg stb. ennél sokkal komolyabb feladatokat könnyedén meglehet oldani, nem kell akkor problémát csinálni ilyen szintű pedálozásból.
a másik meg Attila, hogy senki se fogja megmondani helyetted, hogy milyen pedálokat vegyél, meg hogyan használja hardrock-ra a dsl marsallt. ott van nálad a cucc, tekergessed meg és amelyik beállítás tetszik neked és jól szól a zenédben azt használd. lehet itt valakinek a rock zenekarában a basszeros állandóan egy fuzz-t tapos és amellett az ő gitárja, az ő beállításai jók lesznek és a te bandádban meg ugyanezek elvéreznének. egyszerűbb megtalálni a neked jó beállítást azon a ~10 potin, mint végigpróbálni mindenki beállítását. eq-t középre és megnézek hogy melyik csatornából tudsz jó clean, crunch és lead hangot csinálni. ha valami hiányzik veszel egy akármilyen ts alapú pedált, megnézed hogy milyen a clean boostolva ritmusnak, crunch boostolva leadnek és kész. ebből az 5 verzióból kiválasztod azt a 3 hangot ami neked kell. nem egy akkora atomfizika hogy ehhez tanácsokat, meg kiindulópontokat kelljen kérni, amennyi időt eltöltöttem ennek a bejegyzésnek a megírásával egy 20 potis erősítőn megtalálnád azt a pár hangot amit keresel kb.
Így rendszerben viszont már elég húzós ára van...
Nyilván többet is tud így.
Én a sima 2x ill 4x looper manualját néztem. Abban fix loop-lábkapcsoló kombinációk vannak (voltak).
Nekem egy 12k értékű ADA midi pedálom van, eddig mindent kapcsolt amit kellett (fej, effekt, most már rauley is). A g-lab looperével nem sokra mentem volna. :)
De egy ilyen tudású pedál nekem bőven elég...
Nem érné meg másba beruházni emiatt :)
ez nem pont igaz ,vagy inkább ebben a formában igen, de ha van egy olyam midi pedálod ami tud midi 1+ midi2 + esetleg midi 3 üzenetet küldeni egyszerre akkor semmi gond. pl G-lab Gsc
http://www.glab.com.pl/gsc-3_en
nekem GSC3 + MIDI 4 X LOOP M4L van és minden ok sőt még van a láncban egy Smooth Delay SD-1 ami szintén midivel vezérelhető (ki-be kapcs vagy az időt is lehet presetenként.
Marshall JMP 1978-as vintage 1960A láda gyűjteményből eladó. Szép állapot, Blackback G12M 25W 75Hz 16 ohmos T 1221 és FL5 teljesen egyforma kódú! gyári állapotú hangszórókkal. A láda gyári szignós, keresztmerevítéses előlap! minden sarok, fül, tálca rendben, a gyári száma 13586. A képeken mindent látni, nagyon feszes, ütős hang, ára 180.000ft, csere nem, további infó mobilon vagy emailben.
Marshall JMP 1960A gitárláda jó állapotban és alkalmi áron eladó. ÚJ állapotú 3db G1280-as és egy Fane fémdómos szóróval, nem véletlenül van így! Elnyűhetetlen, ütős torkos hang, a képeken mindent látni. Ára 89.000ft, további infó emailben és mobilon, csere nem.
A g-lab buta :(
Kötött programokkal működik.
Ezzel elvész a szabadsága az egésznek.
Ez kb azt eredményezte hogy számomra ily módon használhatatlan lett volna.
A Rauley tetszőlegesen (és pofon egyszerűen) programozható, kötöttségek nélkül.
A g-lab buta :(
Kötött programokkal működik.
Ezzel elvész a szabadsága az egésznek.
Ez kb azt eredményezte hogy számomra ily módon használhatatlan lett volna.
A Rauley tetszőlegesen (és pofon egyszerűen) programozható, kötöttségek nélkül.
nem kell szteppelni...
egy midi pedállal 1 gombos beállításaid lehetnek...
egy taposással kapcsolhatsz 2 erősítő funkciót (pl csatornaváltás, mód váltás stb) + 2 db effektet is kapcsolhatsz. Ezeknek a funkcióknak természetesen tetszőleges kombinációja kapcsolható 1 gombnyomásra. Azt most nem vágom, hogy az megoldható-e, hogy az egyik effekt az erősítő előtt a másik loopban legyen.
Köszi szépen! Erre, ezekre gondoltam.
Egyedül a torzról a tisztára a nehézkes egy szóló után vagy a szóló előtt,mert delay és egy boost egyszerre kéne,de talán az még megoldható, picivel előbb kap delayt, nem fogják hallani, aztán a boostot.
Nem merem hosszabbra ereszteni, mert itt hülyének nézik az embert, ha más a fontos neki... :)
Egyébként a boostok eddig szinte mind vett el az alap lead 1-es hang szövetéből sajnos.
Bizony a dual overdrive nagy királyság, csak baromi nehéz hozzájutni egy olyan pedálkához :)
Attila1980: Én a dsl-t úgy használtam, hogy az 1es csati volt a tiszta, crunch gomb kinyomva, meg a tone shift és a 3. gomb is már hirtelen nem is tudom a nevét, torzítottra a piros csati 1es állásban, a 2esben kicsit zizi, gain ízlés szeirnt, azért 5-6nál már eléggé megjön a hangja. cruhc-hoz visszatekertem kicsit a hangerőt a gitáron és kész. Szólókhoz meg ahogy Mákos is írta, kell még egy od pedál elé, kísérletezni egy sd1 is megteszi, csak akkor van gond, ha 2 gitáros bandában vagy, mert akkor nem feltétlen emel annyit egy od vagy booster, a torz csatin hangerőben, hogy kiszóljon a szólód a zenekarból.
Sosem értettem, hogy ha valaki nem tud segíteni, akkor miért ír olyat, amitől senkinek sem jobb... nekem nem... :S
Ha tud segíteni és nem sajnálja rá az idejét megírni, akkor pedig én mindenképpen meg fogom köszönni, mert naphosszat tekeregetem egy satchuratorral, egy bad monkey-val, egy drivemasterrel, a sok lehetőség miatt nehéz. De egy pedál is elég lesz, a stratégia érdekel, a megoldás, hogy ki hogy használja 3 dologra :)
Esküszöm mondatelemzőhöz és hanszermesterhez megyek először, mielőtt írok! :D
Jó, oké, másképpen írom.
Szóval szerintem, a crunch csatornán rengeteg mély van és talán összemosódósabb is a hang,ha a gaint feltekerem majdnem tökig.
A lead 1-nél pedig 6-7 nél a legegyértelműbb a hang, de ott még kevés a gain, ha fentebb rekerem kezd folyósabb lenni, nem rossz, de nem is jó.
Stratégia vagy bevált módszer kéne,hogy melyik csatornából érdemes riffre valót és hogyan a szólóhoz!? illetve még ott van a tiszta is...
ja és az alap dolog,h de ebben már benne van,h mivel érdemes boostolni vagy milyen viszonyoknál?
a legjobbnak úgy tűnik,h félig visszatekert gain és azt boostolni a riffhez pl. de csak tapogatózom, érdekelne,h ki hogy használja tisztára, riffre, szólóra a fejet, a csatornákat
Ghoost kollégának van egy VOX Dual Overdrive!
Azt már próbáltam a DSL-jével.
Az mindent elpusztít! Nagyon komoly együtt az a két cucc!
De sima boostra szerintem egy TS, OCD stb (klón) is tökéletes lehet.
Vagy Kasleder DLT, Rocker szintén jól teszi a dolgát.
Ezt hányszor fogod megkérdezni még?
Nincsen kőbe vésett szabály, millió féle lehetőség van.
Én személy szerint semmivel nem "torzíjjóznám", mert csak zajt meg folyást csinál.
Sziasztok!
Milyen pedállal érdemes boostolni, overdrájvolni, torzíjjózni egy Dls-t?
Még a logika sincsen meg,h a tisztát használjam vagy melyiket boostolgassam.. Tudtok tanácsolni valamit? Keményebb rock-hoz,meg varacskoláshoz kéne,de a közép is kellene.
Nekem ez az Ohmozás soha nem ment..
A Silver kombó alá bedobám a 1912-es ládát, mindkettőben 8 Ohm van. Mire állítsam az erősítőt? 4 Ohmra, ha a két szóró egyszerre megy?
"A" ládám van, 1936 van, egy rakat hangszóróm is van, így kell még egy "B" is. Mindenféle variációban használhatom. Bár még nem nagyon láttam mástól az alól 1960B, felől az 1936 kiosztást, de ezt tervezem. A dontött ládán nem áll meg a kicsi. Azért ez nem full stack és érdekes is.
Ha normálisan néz ki a doboz lehet, hogy többet is adnék érte.
A masik dolog, hogy mi konkretan vettunk 67-ert 1960-at (jo, ez 3 eve volt), ket honapjameg MF400-at 75-ert, ennek fenyeben soha nem dnek ketszer ennyit se semmilyen Marshall ladaert :D
mákoss rohadtul nem vágom miért kell minden topikban bunkó megjegyzéseket hagyni.... (ne írd hogy nem igaz...) megbeszélünk valamit, vitázunk te meg ilyen hsz-el jössz. kösz szépen. : ) mást nem írok mert úgyis én vagyok a hülye meg a többiek. de meg vana véleményem ezekről elhiheted...