igen, azért nem tudtam (sztem Beetlejuice sem) mondani érdemben többet annál, hogy hamis, mert mindjárt az elején lelőttük a videót, ahogy hallatszott a hangolás... de a topicgazda összegezte
Egyébkén a Mininova.org-ról mindenféle regisztráció nélkül letölthetőek , hanganyaggal együt, csak nemtudom hogy mostanában nekem miért nem műxik ez.( mármint hogy a mininova mindenre azt dobja ki hogy nincs találat, pedig pár hónapja még innen szedtem le )
A topikomban a #60 hsz a 2. oldalon tartalmazza a modális skálák ujjrendjét, azzal kezdj el ismerkedni.
A Sfogli nóta A-dórban indul, ez azért szerencsés, mert az ujjrendeket pont így írtam le, tehát játszhatod rá mindet, tképpen az egész gitárnyakat lefedve ezzel oktávig, onnan meg indul előről az egész!
Helló!
Nekem van egy oktató cuccom amit pont most nyúzok én is. Troy Stetina metal lead guitar vol1. Ha gondolod és megadsz valami elérhetőséget akkor vasárnap este feltöltöm vmi megosztóra és küldöm a linket. (65MB) Lickek, skálák, technikák, szóval sok hasznos dolgok vannak benne, 6 szólón keresztül bemutatva.
Ha érdekel küldj egy emailt (pvtfoley@msn.com) -ra vagy hszben leírod a te mailedet.
A kritikát abszolút építő jelleggel írom, nem bántásiból, úgyhogy ne szívd mellre, de a lenti hozzászólásotól nem fogsz tudni előrébb jutni, így muszáj feltárni a tényleges problémákat!
Szóval, nem a hangolás a legnagyobb baj, hanem hogy totál össze-vissza gitározol. Koncepciótlan az egész játék, valószínűnek tartom, hogy nem tudod, hogy milyen skálákat kellene használnod-feltehetően magukat a skálákat sem ismered-, és sajnos a rossz hangokból sincs összerakva egy épkézláb figura sem az egész videó alatt. Ráadásul a vége előtti modulációnál már teljesen más hangnemben próbálsz játszani, mint amiben a dal van, és a hangnemváltást sem követed le, hanem játszol tovább a rossz hangnemben, mintha semmi nem történt volna.
Ezek voltak a problémák, amit javaslok a javításukra:
Modális, blues, pentaton skálák elsajátítása, sok-sok gitár lick megvizsgálása, majd később ezek mintájára az ismert skálákból épkézláb figurák, dallamok gyártása.
Egy jó tanár mindenképp sokat tudna segíteni abban, hogy ezt hogyan csináld!
...csak azért mert mostanság zongorával kezdtem el foglalkozni...és ha utánna felveszem a gitárt mindig hamisnak hallom:DDDD...meg kell még szoknom :DDDD
nem a hangolóhoz kell hangolni, hanem a backinghez
már ha nem tünik fel kapásból, hogy más mozsárban őrölsz, te meg a backing...
valahol valami nem klappol...
szia! te, most ezt nehogy a lelkedre vedd. Itt most csak annyit mondtak, ami igaz is, hogy elsőként abban tudnál jól változtatni, hogy mielőtt felveszed, és belinkeled, behangolod a gitárodat... ez hangozhat fikázásnak, de valójában építő jellegű kritika! mert tényleg nagyon hamis
nem bántásiból szórtam az ikonokat, hanem véleményként.
próbálkozni természetesen lehet, de olyan produkciók után, amik már itt bemutatkoztak nehéz rózsaszínben látni a tiedet. sok sebből vérzik. nagy "kilométerhiány" van a kezedben és minden ami ebből következik. a lécis nagyon fenn van ráadásul...
Jól van, bocs mindenkitől hogy betettem ezt a videót ide. Csak azt szerettem volna tudni, hogy miben kellene változtatnom, tanulnom, hogy jobb legyek. De látom mindenki csak fikázik. Nem esik jól, de legalább valami tanácsot adhatnátok...
Remélhetőleg fel fog pörögni ez a topic mert már nem kell sokat várni hogy elinduljon az első netes gitárversenyem ahol értékes nyeremények várnak majd az első 3 helyezettre. Az új zeneiskolám és egy neves hazai hangszerkereskedő támogatásával. Természetesen itt nem kívánom külön reklámozni hiszen az nem lenne korrekt, de a videóból úgy is ki fog majd derülni. Jövőhét végére talán kész is leszek vele addig lehet izzítani a "puskákat"
Nem tudom. Mármint hogy hamis?
Rossz hangokat játszok rá, vagy a dallamokkal nincs gond, csak szarul játszom le őket?
(Minden segítséget elfogadom, mivel csak gyakorolgatom a szakmát.)
Látom nagyon kihaló félben van ez a topic sajnos.
Na de gondoltam én is a rájátszok valamit Shred this too backtrackingre. A videót fogalmam sincs hogy kell ide betenni, de remélem sikerül.
Amatőr vagyok eléggé még a felvétel készítésben, de majd tanulgatom hogy is kell csinálni.
Ebben a zenében az tetszett hogy 3 perc a zene ami egy komplett szám. Ebben jórészt csak basszus és dob van. Ezért a basszusváltozásokat úgy értelmeztem ahogy akartam, olyan harmóniákat raktam rá amilyet csak akartam. Egyedül a középrészben van fix akusztikus gityóbetét. Az kötött. Szóval én a backgrounra rájátszottam a dzsindzsi riffeket meg harmóniákat terítettem, meg egy kis NYC groove-ot tettem rá amit még megboldogult Steve Logantől tanultam. Így aztán a témát is én találtam ki. Szóval lehet kreatívkodni!!!!
A szabályok azért kellenek hogy megértsük az összefüggéseket. Enélkül tényleg összevisszaság lenne az egész. Amikor ezek "megvannak" akkor viszont az a jó ha ezeket lerugjuk mint korlátokat)))))
Köszi, én kérdeztem a dologról sceletor topicjában. Ezzel végülis eljutunk oda, hogy a zenében tulajdonképpen minden szabály megszeghető, csak érzékkel, ízlésesen kell csinálni. Meg ugye hozzá kell tenni, hogy a mi európai fülünk (legalábbis az átlagemberé) teljsen hozzá van szokva a megszokott 7fokú skálákhoz, és talán egzotikusabb zenékben gyakoribb az ilyesmi (mármint a kromatikus hangsorok). Én jelenleg kb. így látom:).
Ezt lehet sok példával gyakorolni, mint például a jazzben használatos u-n- kromatikus váltóhangokkal. Ez pl. azt jelenti hogy a dallam törzsét a modális hangos adja, de a hangsúlyokon lévő hangok megközelíthetőek hangsúlytalan kromatikus hangokkal. Lehet sokféle példát csinálni amivel szemlélteted a dolgot
Ha te mondod.. Én itt pl. totál nem tudatosan használtam..
Zeneíráskor csak a belső fülemre szoktam hallgatni, soha nem gondolkozom azon, hogy mit, miért ..
A vicc az, hogy a riff utáni egyből következő 2 körös kis interlude, vagy a tököm tudja mi..szóval ami magához a szólóhoz vezet, az is csak úgy jött, és hónapokig nem tudtam megfejteni, hogy mit is játszom, aztán mikor GMC-zni kezdtem, akkor találkoztam a japán skálákkal, és az pont egy iwato skála hangjaiból épül fel
Most csinálunk egy dalt mivel alterről van szó így elég gyakran nyúlunk hozzá főként fokozás gyanánt, vagy egy témacsúcs lezárása gyanánt...de most egy dirtysebb felállásban is igan jól kihazsnáljuk....adhat egy fura ízvilágot, ami nem megszokott jelleget ölthet.
Én is valami ilyesmit gondoltam, írtam ezzel kapcsolatban, csak nem tudtam, hogy létezik-e erre vmi külön elméleti fejtegetés, de akkor ezek szerint nem. köszi!
Nyilván ezt is sokféleképpen és sokféle értelmezésben használják. Én azt tudom elmondani ahogyan nálam működik.
Gyakorlatilag bármilyen hangnemben és annak bármely fokán ellőhető a kromatikus hangsor mind a 12 hangja. Itt ami a lényeg hogy a dallamomnak van egy gerince amit a harmónia vagy harmóniasor alkot. Ha egyharmóniás szituációról van szó, akkor én magam ( a szólista) vagyok a hangnem és a hangnemi hovatartozás megteremtője. Ami köt az az alaphang.
Egyszerübben fogalmazva a kromatikus skála önmagában nem koncepció, tehát nem dallam és nem végcél az improvizációban. Kell egy jó ötlet amire fel lehet ezeket fűzni. Az ötletet pedig a harmóniák adják.
A topikomban kérdezett valaki a kromatikus skálák szerepéről, használhatóságáról, ha esetleg van erre vmi elméleti megfejtés, megtennéd, hogy leírod? :
Uhhh ez álllat:) 2.22 2.32-ig van egy kedvenc rész, ami valami miatt tisztára a roxettesnek hangzik számomra, és az nagyon állat me én szeretem a roxettet:))) A többi meg olyan hogy uhhhhhh
hát ez marhajó volt :D és bitangúl szól az a nyaki pickup, nagyon király!
Fúrógép, Tom Morello, boci boci tarka és szerintem te hasonlítasz legjobban Marco Sfoglira az egész mezőnyből, ez valamire csak elég kell, hogy legyen :)