Jó zsíros kis torzítás, bár a vége felé nekem ez már inkább valami amerikai hangra emlékeztet, nem feltétlenül marcira, de attól még jó :) Nem is olyan drága, 160 dolcsi kint egy ilyen.
Csak azt nem értem, hogy miért épp ezüst levant-ot gyártanak mostanság? Szerintem elephant kelendőbb lenne...
És ez az utángyártott amit most a Marshall használ? Erről tudható valami?
Ha esetleg valaki rendelkezik Budapesten JVM205C kombóval, és nyugodt körülmények között kipróbálhatnám a saját gitárommal/effektjeimmel, akkor legyen szíves írjon nekem egy mailt. Cserébe viszek sört vagy amit szeret az illető. :)
Mail: nagy(pont)gergej(kukac)gmail(pont)com
Az már nem ugyanaz a bőr.. Én vettem meg az utolsó rollt.. Azt még Olaszországban gyártották, pont annyit rendelt a Marshall, amennyi elég volt a Silver szériához. Az egyik régi mérnök ki is röhögött, amikor nála próbálkoztam a kérdéssel. Az utolsó pár deka Kanadába került, én onnan hoztam haza. Ja és Franky restaurálta vele a Silver fejem.
1973-as G12M 25W 75Hz vintage celestion greenback hangszórók szép állapotban eladók. Nem hiszem hogy be kéne mutatni, egy szet, hibátlan működés és hibátlan hang, a képeken mindent látni. Ára 120.000ft, csere nem, további infó mailben vagy mobilon.
1970-es Marshall 4x12-es ÜRES vintage 1960B gitárláda eladó. Teljesen restaurálva, csak gyári anyagokkal, eredeti fémfülek,hangszórócsavarok, hangszórókábel, hátlapcsavarok és fém kerékadapter. Igény esetén van egy A láda is, akkor megvan a stack! A képeken mindent látni, ára 140.000ft, csere nem, további infó, képek mailben vagy mobilon.
Nekünk erre a terem-kérdésre van egy módszerünk:
Van egy élő felvételünk dobbal, gitárral, bőgővel és énekkel a 8 sávos Hard Disk felvevőn, amit beteszünk a rendezvény előtt.
A cucc master szekcióját ezzel a nyers felvétellel állítjuk hozzá a teremhez (nem mérőmikrofonozunk, meg ilyesmi).
Eddig bejött....
5. elemnek én a megfelelő teremakusztikát tenném be. Egy csengő-bongó klubban/helységben még a 4 pont meglétével is komoly kihívást jelent érthető hanzást kicsiholni.
A monitorkeverés az nem "csak". majdhogy fontosabb a frontnál szerintem, mert azon múlik, hogy hogy játszik a szinpadi zenész. És ha jól, felszabadultan nyomják, az fontosabb, mint egy-két apró frontkeverési hiányosság. meg nyilván tudod, hogy a monitorban tudsz bűvészkedni: pl.az ének, vagy pergő hangerővel. Ha finoman és észrevehetetlen lassúsággal kicsempészel pl. éneket a monitorból, akkor önkéntelenül hangosabban énekel a főhős, vagy üti a pergőt. Néha erre szükség van, mert jobb is lesz ettől a hangminősége esetleg. persze csak óvatosan, észrevehetetlenül. A monitorkeverés a legfontosabb meló szerintem.
Ez tipikusan az a helyzet, amit én így hívok: amikor az egyéniség győzedelmeskedni akar a produkció felett.
Ennél csak egy rosszabb van: amikor az egyéniségEK győzedelmeskedni akarnak a produkció és egymás felett.
A 2. ponthoz még annyit hozzá lehet fűzni, hogy legalábbis rock/metal vonalon a zenekarok többsége nem tud "hangszerelni". Rengetegszer van olyan, hogy nyomja a dobos mintállat, nyitott cinnel vagy crash-en kísérve, a gitárok széttorzítva reszelnek végig, basszgitáros szintén, pengetővel, neadjisen még a szinti is tol valami szőnyeget alá. Törvényszerű, hogy ez bármilyen technikával meg cuccokkal csak egy nagy massza lehet, mert annyi a zajkomponens a mixben, amivel nem lehet mit kezdeni. Pláne ha egy kis klubban van valami szutyi hangosítás. Hatványozottan érvényesül a "kevesebb több" effekt.
Keverős-ember témához:
Hál'istennek mindkét oldalról van némi tapasztalatom, a zenélés mellett hangosítunk is, ha van rá lehetőség.
Előrebocsájtom: nincs diplomám róla, viszont én csak monitort keverek a színpad szélén .
Nem nagy dolgokat, nem nagy teljesítménnyel szoktunk hangosítani: 6kW QSC KW szériából, monitorok is QSC aktívak, 5 monitor-úttal, normális (AUDIX) dobmikrofonozással, Shure Beta és SM sorozatú mikrofonokkal, akusztikus hangszerek általában EV PL37-el, hardver-es mastering szekcióval.
Amikor hangosítani megyünk, akkor előtte mindig elkérjük a zenekarok nevét, utánanézünk, hogy mi a felállásuk, és előre kidolgozunk egy koncepciót arra, hogy mit hogyan fogunk csinálni.
Hangosítottunk már 6 tagú citerás népizenekar és elektronikus mindennel teletűzdelt metál zenét is, meg Megasztáros "megasztárt" is.
A rider (ha van) alapján előre elkészített alapbeállítások elmentésre kerülnek (Yamaha digit keverő, 32 csat), a helyszínen már "csak" finomítunk. Általában minden csatornán van gate és ha kell, akkor kompresszor is, továbbá ahol szükséges, ott igenis használjuk a csatorna mélyvágó szűrőjét is. És mocskos szemét módon beleszólunk abba, hogy milyen hangos legyen a színpadon az alap ahhoz, hogy egészséges legyen az overall hangzás (és kultúráltan kommunikáljuk le a zenésszel...).
Eddig még nem volt panasz. Na jó, egyszer a Caramel...
Szumma szummárum szerintem 5 dolog szükséges ahhoz hogy jó legyen a hangzás:
1; Jó cucc (és ebben benne van a gitárhúrtól, dobbőrtől kezve a P.A. hangszórókig MINDEN elem)
2; Jó zenekar (mindenki tudja a dolgát és a helyét a bandában és a produkcióban)
3; A hangosító részéről a cucc minden elemének maximális ismerete és a zenei kultúra minél mélyebb ismerete
4; Egy nagy adag KULTÚRÁLT VISELKEDÉS és TOLERANCIA a produkcióban résztvevő minden személytől, legyen az technikai személy vagy művész.
Furcsa egyébként,hogy ilyen alap dolgok pl nekem sem jutnak soha eszembe...
Viszont,ha kipróbáltad,annyit írj már be ide légyszi,hogy működött-e.:)
Igazán nincs mit.;)
Szívesen!
Amúgy nem értem a Marshallt,miért nem egy sztereó jack aljzatot tett oda a fejre,akkor mindenféle átalakítás nélkül használható lenne a PEDL00009.
Inkább odaírják a manualba,hogy a reverb lábkapcsoló az "Optional". :D
Ha már ott a lehetőség,akkor az ember nyilván használná,akár "satterolás" nélküli gyári lábkapcsolóval is.
Igen, az lesz a megoldás, ha egy kettes lábkapcsolót kanócát ágaztatom ketté mono-mono-ra. A két egyes lábkapcsoló elég bután nézne ki.
Nagyon köszönöm a segítséget!
Viszont továbbra is keresek kétgombos (channel/reverb) Marshall lábkapcsolót!
Pont azt linkeltem. :)
De amúgy nem,nem az való hozzá,legalábbis a Manual szerint,hanem amit lejjebb írtam.
A PEDL00009 vége sztereó,ide meg két monó kéne,szóval gyári állapotában ugyanúgy csak 1 funkciót tudnál vele kapcsolni,mivel a fejben az aljzat az monó.
De ha levágod,szétágaztatod kétfelé,akkor tökéletes lesz a PEDL00009.
Én úgy tudtam, hogy a pedl00009 tipusu pedál kell hozzá, de annak csak egy jack van a végén. Akkor nem értem, hogy miért ez való hozzá?
Természetesen, ha nem lesz más megoldás, akkor két mono jackel fogom megoldani. :)
Létezhet, hogy a Marshall DSL100-as fejhez olyan lábkapcsoló kell, aminek kettő jack dugó van? Az egyik megy a reverbbe, a másik a Channelbe?
Mert hiába próbáltam olyan lábkapcsolóval amin 1 jack dugó van. Ha a reverbbe dugom akkor csak azt kapcsolja, ha a channelbe, akkor pedig csak a csatornákat kapcsolja.
'69.
Lead/bass hibrid, leadként születhetett, az EQ-t átkötötték bassz változatra. Semmi extrább para nincs vele 1-2 kondi nem eredeti, szűrőkondikat cserélni kéne újakra ( mondom újakra, figyelsz, Cicó? :D ), meg a kacspolókat. Szép, rendezett Marshall kábelezés. LOL.
Tök jó, hogy bebaszol egy képet, meg egy kommentet, amit így ránézésre, kép alapján, csak pár műszakilag képzettebb kolléga ért meg...
Engem pl. érdekelne az analfabéták szintjén is kibontva, hogy mi ebben az esetben az "ő már látott egyet s mást" komment lényege. Nagyon szét van kúrva? Az honnan látszik? Nagyon öreg? Nagyon régi?
Igen, de egy bomba nő Marshall logós (csak hogy ne legyk OFF) tangában sokkal kívánatosabb, mint ha azonnal kilógna a csupasz izéje... Marad egy kis titokzatosság körülötte, ami felkelti és fenntartja az érdeklődést, kíváncsiságot...
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Az lenne a kérdésem, hogy van egy Marshall MF350- es fejem + 2 ládám. Az egyik 8- a másik 16 ohm- os. Jól gondolom, hogy ezt a két ládát nem tudom egyszerre használni ezzel a fejjel? Előre is köszönöm a segítséget!