Ezt zoltan írta: Peldaul villamlas eseten amikor rovid ideig tarto tranziesekkel kel szamolnunk a varisztor egy bizonyos biztonsagot nyujt, hogy a pC ne egjen le. Vagy esetleg a hirtelen felugro halozati feszoltseg.
Ezt zoltan írta: Nem eleg a varisztor hanem meg szukseges egy ugynevezett gaztoltesu kiss meretu akarmi , magyarul a nevet nem tudom de a kenyege az , hogy szikrakozkent szerepel a kapcsolasban amely a varisztorral egyut komoly vedelmet biztositt. Az egyes katalogusokban megadja a bekotesi rajzot is. Egy varisztort kotsz a nul fazis koze es utanna a nul es faziskoze teszel ket varisztort es a ket szabadveget osszekotod amely a gaztoltesu akarmin keresztul csatlakozk a foldelesre. A varisztor s20k275 a kisulo akarmi amit szinten lehet venni es a katalogusokban meg van 230 v -os.
Ezt Gregorius írta: összeraktam a kis cuccost, végülis nem túl zavaró kopp hangerőn az a zaj ami jön belőle...
ami idegesít az az, hogy ez a zaj NEM MINDIG jelentkezik, és nem ismerem a faktorokat, amik okozzák.
legutóbb a kis rettenetest amit összeraktam, semmi zaja nincs, egy szabadtéri bulin is megállta a helyét és a gain beállításokon meg végfok bias dolgokon kívül más csiszolgatni való nincs rajta... két büdös nagy trafó meg 2 el34 meg 3 db ecc83 van besűrítve egy kis dobozba, bent alkatrésszel "kitömve", mégsem zajos... ugyanazt az előfokot ebben a dobozban használva meg susog mint állat... szóval itt más dolog van mint előerősítő konstrukciós hiba... nem tudom, mi lehet...
Ezt kenez írta: Zoltán, hát az egyik oka, hogy nem saját kimenőt használtam a Champ-hez, az pont az, hogy együtemű kellett. Bár mostmár belevágnék egy saját együtemű kimenőbe is. A méretezést a Hanna-módszer alapján csinálnám. Ami ugyan nem veszi figyelembe az AC komponenst, de valószínűleg használható eredményt ad. A módszer adott vasmaghoz, L és I értékekhez megadja az optimális menetszámot és légrést. Szóval ezt használnám együtemű tervezéshez. (a Hanna módszer le van írva az RDH-ban, http://geek.scorpiorising.ca/RDH4.html, 5.fejezet)
Ezt kenez írta: a friss studio22mmel még egy problémám van, ha elég sok gaint és magasat adok rá, olyan 10kHz környékén begerjed. Gerjedés frekvenciája változik, ahogy éppen teszem rá a sasszi fedelét és közelítem. Ez mitől lehet? Talán a tápvonalon csatolódik vissza valahonnan az első fokozatra? Talán pl. a a kimenő mágneses teréből? Azt hiszem, ez valami ismert dolog lehet, és hogy ezt kivédjék, szokták összekötni 50p körüli kondival a fázisfordító triódák anódjait. Gyárilag ebben nincs ilyen kondi, de majd teszek bele.
Ezt zoltan írta: Koszi az oldal cimet . Meg nem ismertem de korbenezek rajta. Szeretem mert tomor valaszokat adsz. A tervezesei modszereket ismerem csak en is kerdezoskodtem - csak ugy. Az erositod nem ismerem "studio22mmel" esetleg nezd meg, hogy nem e valahol arnyekolasi problemad van. Valamelyik csoved nem e mikrofonias? Valamilyen uton azonos fazisban kerul vissza jel es begerjed. Ez egy olyan eset mind amikor akarhova nyul az ember kezd recsegni az erosito. A tapvonalra altalaban szuro kondikkal van ellatva es keves a valosaga, hogy onnan gerjedjen. Esetleg a kimenet es bemenet tul kozel van egymashoz es ha fazisazonos a jel konnyen begerjedhet. Esetleg valamilyen ki-bemeneti huzal kozel van egymashoz es a szort kapacitas egy bizonyos frekvencian kezd mukodesbe lepni. Abbol kiindulva, hogy 10 kH - en kezd gerjedni. Ezt hogyan merted?
Ezt zoltan írta: Basszus ezt fordisd le magyarra "csillagföldelést". Ha az arra amire en gondolok, hogy a megfelelo szalakat egy kozos pontba forrasztottad es onnan foldelted akkor a helyes utat valasztottad. Ugyan is a szetszort foldeles eseten , tehat amikor a megfelelo foldelesi pontok tavol vannak egymastol a ket pont kozotti tavolsag egy mikroinduktivittasnak is felfoghato es bizony nagyon kellemetlen dolgokat muvel neha. Talan valahol a temet vitattuk itt a forumban es nem terek ki reszletesebben. Minden esetre orulok, hogy a problema megoldodott mert gondolom, hogy sok fejtorest okozott neked. Hiaba na "a tudas az hatalom".
Ezt kenez írta: 10khz, az csak úgy fülre gondolom. Egyébként bizony a bemenet és kimenet közel van, mert azt a konstrukciót csináltam, mikor a sasszi két szemközti szélén van a hálózati és kimenő trafó. Természetesen a kimenő trafó azon a szélen van, ahol a bemeneti jack és az első fokozat. Szóval ott lehet baj.
Egyébként ez egy 2xEL84-es push-pull gitárerősítő 3x12ax7 előfokcső + 1 reverb + 1 fázisfordító.
Ezt zoltan írta: Ez egy hazi gyartmany?? Kozben valamiert kiesett az internet vonalam most az elobb jott vissza. A kimeno le kel, hogy legyen arnyekolva. Kozben letoltottem azt az oldalt beleneztem es egyszeru matamatikai modszerekkel van a tema targyalva. Ki fogom nyomtatni mert igy en nem szeretem bongaszni. A ket EL 84 - el mekkora telyesitmenyt ad le?? En ugy szeretem, hogy a pappir a kezemben meg a zsebszamologep az agyban es kozben nezem a TV - et.
Ezt kenez írta: Házi gyártmány, persze. Mesa/Boogie Studio Caliber .22+ a teljes neve. 22W a névleges teljesítmény, természetesen ez tisztán nem jön ki belőle. Kimenőt mivel kéne árnyékolni, rézfólia körbe? Majd lecsavarozom és forgatom, hogy változik-e a gerjedés.
láttam marshall chassist párat és ott nem a szélére van "kibaszva" a kimenőtrafó, hanem a kb. közepén a doboznak, és merőleges a tápfesztrafóra, a lemezcsomag gyakorlatilag párhuzamos az előlappal...
a szélén meg fészkel a rigó, annyi hely van... oka ?
Ezt zoltan írta: Egy kicsit azert a vegcsovek meg vannak eroltetve. Igazibol 15 W - ig szereti az El 84. Legalabb is mar ami az elettartamot illeti. Kuld el a rajzat, vagy esetlek egy linket ahol meglehet tekinteni.
Ezt GREGORIUS robika írta: több fogy belőle... én is lementem 100 ohm közös katódellenállásig, de 300v körüli anódfesznél már picit izzott az anódlemez, bár ez 6p14p orosz cső volt...
Ezt kenez írta: http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/tom/files/22_cal_plus.pdf
Nyugalmi disszipáció kb = a max megengedett 12W, de szerintem ez nem is nő a kivezérléssel. Ahogy néztem, az benne a trükk, hogy elég nagy a hálózati trafó ellenállása (2x350VAC ból lesz 400VDC anódfesz). Szóval mikor belepengetek, és kicsit több áramot venne fel a végfok, egyben le is esik a tápfesz, csökkentve a disszipációt.
A végfokba meg bele is van kombinálva, hogy pozitívba vezérelné a rácsot a fázisfordító: az EL84 vezérlőrácsokhoz 22k ellenállásokon keresztül megy a jel, ez küszöböli ki a blocking torzítást. Szóval nem még véletlenül se 22 hifi wattra gondolj.
Ezt GREGORIUS robika írta: persze, feltolja a munkapontot az A osztály felső részéig, de ott már a karakterisztika "döcögős" része van de nagyobb anódáramnál úgyis nagyobb feszültség esik rajta, így visszaszabályoz...
be lehetne lőni egy stabil tudathasadásos állapotot .-)
Ezt zoltan írta: Aha. Most mar ertem. Ha ragozzuk A D betut akkor valahogyan a kovetkezokepp alakul: Di;Dil;Dili - es most mar etet, hogy miert vagy te olyan nagy "csödilis".
Mi a helyzet, csövesek? Remélem egyikőtöknek se görbült le a munkapontja... :) Most én egy MOSFET-es végfogok fabrikálok, van tápom meg minden hozzá ezer éve, akartam valamit kezdeni velük. Papír szerint 0.01% a torzítása, ettől még korántsem biztos, hogy jól szól, még akkor se, ha nem szúrom el.. :) Meglátjuk mi sül ki belőle, még az is lehet, hogy lesz egy jó hangú valamim.
Ezt zoltan írta: Esetleg mind ket anod es a kozepleagazas koze tegy egy egy 500 - 1000 pF - os kondit sorban egy 2 k ellenallassal. Regi megoldas de altalaban a gerjedest megszunteti.
Ezt Gregorius írta: letöltöttem azt a könyvet, amit mutattál nekem pdf-ben... remélem, a főnököm nem fog megsértődni, ha mind az 1422 oldalt kinyomtatom az irodában, munkaidőben...
Ezt LILIOM írta: a .22 Caliberek NYÁK-ja a gerjedések,zajok legfőbb forása,én egyet átépítettem forrlécesre,határozottan csendesebb így szubjektíve,akit érdekel szívesen megmutatom neki,személyesen.
Ezt Raul NL írta: Na srácok,müxik a cuccom! :)) E öröm,e bódottá! :DDD Egyelőre még csak az előfok része,vagyis az effekt send-ig,mert a végfokból még néhány alkatrész hiányzik.Az ithoni tranyós rádióerősítőmre kötöttem próbaképp. Full drive-on is elég kicsi a zaja,tetszik nagyon! Még lóg a bele a cuccnak,de a napokban összerakom tisztességesen!
Ezt Raul NL írta: Nekem szól,mint állat,pedig csak 3db ECC-83 van az effekt send-ig. Onnan a végfokig még van egy ECC-83,plusz a fázisfordító. Majd meglássuk! :DD
Ezt Raul NL írta: Soldano SLO-100 lesz,ha elkészül. De ez nem az,amit majd magamnak csinálok,ezt el akarom majd adni. Ez tulajdonképpen egy régi erősítőm teljes átalakítása és felújítása.Régen csak egy EL-34-es végfok volt,most meg nem az! :)) A kimenőjét kimértem (ezt egyszer még beszéltem is veled),2500 ohm primer és 16 ohm szekunder,de a szekundernél két tekercs van,úgyhogy még lesz más variáció is a kimenetre. Majd küldök képeket,csak most még eléggé darabokban van.
Ezt Gregorius írta: szétkaptam a kis zajtalan rettenetest ma, és azt látom, hogy az előfokot én bizony nem a végfoknak szánt tápfeszről nyúlom le RC szűrővel, hanem egy külön a végfokcső segédrácsának tekert tápfeszről megy... ami jó dolog... ezek szerint... no meg a legelső trióda mikor megkapja a feszkót, még egy 22k ellenálláson kersztül van párhuzamosan kötve egy 100mikró kondi... grátisznak...
és így a cucc kis zajúra sikerült, még igen harapós gain mellett is...
persze, ez elég alkatrészpocsékolós megoldás, de a kutyát nem érdekli :-))
illetve ez van benne, és ezzel párhuzamosan a cucc nem zajos... lehet, nincs a két dolog között semmi összefüggés ?
Ezt GREGORIUS robika írta: ez nem nagy cucc... bármelyik amatőr programozó megcsinálja... egy haverom rendes robotot csinált, illetve tervezett, ami táncol... nem építette meg, mert sok kütyü kellett volna hozzá...
Ezt Raul NL írta: Na megfejtettem a kimenőmet. Két tekercs van a szekunder oldalon,ha ezeket sorosan kötöm,akkor 16 ohm,ha párhuzamosan,akkor 4 ohm lesz a kimenet,mindkét esetben 2500 ohm mellett,ami jó lesz 4db 6L6-hoz. 8 ohm sajna nem lesz,de sebaj.
Ezt Gregorius írta: én meg átszabattam a téemká műhelyben a scassist a következő kisretteneteshez, mivel finoman szólva elbasztam... csak két centivel lett szélesebb...
Nekem meg kurva mákom volt! Van egy fasza 8,6H-s fojtóm,csak így ránézésre azt hittem,hogy fektetve kell majd a sassziba tennem,mert kisebb a sasszi belső magassága,mint a fojtó magassága.A sasszi tetejére meg nem akartam rakni. Beletettem aztán rendesen,és rátettem egy vonalzót,hogy mennyivel lóg fölé a sasszinak! És SEMENNYIVEL!!! Pont akkora,mint a sasszi bele,így nem kell elfektetnem. :)) De ha 1mm-rel magasabb lenne,akkor már nem lenne jó,bammeg!
Ezt Raul NL írta: Kicsit muzsikáltam a cuccomon,csak elég problémás összerakni.Fojtót beletenni,még csavarok nélkül,a csatornajelző led is csak lóg még,meg sokminden más is. Rádugtam a tranyós rádióerősítőmre,és csak játszottam! :)) Már a Master szekció hiányzott,mert így nem volt teljesen összehangban a tiszta meg a torz hangereje. De a master is készül majd.
Ezt Gregorius írta: tervszerű megelőző karbantartás... a lényege, hogy nem akkor kell javítani, mikor elromlott, hanem tervszerűen... no, ez egy nagy mese... mindenből kihajtják a szart, aztán mikor elromlik egy kis toldozás-foldozás, hogy még húzza egy ideig...
Ezt isa írta: Hello! Jelentem haladok a csövessel!Chassis kész galvánra vár.Táp és kimenő(ultrás) megvan (25cm2EI) mind a kettő(tesztelve).Choke-t a hétvégén tekerem(made in SZU hipersil) hétfőn cégnél bemérve.Forlécek megvannak,a táppanelt most tervezem.Kapcsolás "vacila",de azt majd a kisérletezés dönti el,amit a műszerek ,de főleg a fülem érez.
Ezt isa írta: Csak forfüleket és pl. bakelitot kell beszerezni a többi nem ügy,csak szegecselés kérdése(ha kell úgy alakítod ahogy az alkatrészek "kivánják")popszegecseléssel is csinálhatod,de vigyázz a réz és az aluminium galvánelem!(vas alátét és védelem festés vagy lakkozás, mert "megzabálják"egymást)
Ezt isa írta: Dobom el az agyam!!!!Cégemnél mindent kidobtak,(leselejteztek)egyiknap beszabadúltam a raktárba,hogy egy pár kerámia csőfoglalat kéne,NO!,pedig mázsaszámra volt,minden tip.Csak csővekből tudtam "feltankólni"