na ja... amúgy nemtudom mi történik manapság, de újabban mindig bejelentkeznek a "potenciális vevők" emailben, hogy kell nekik a cuccos. Rögtön nyitnak egy kérdéssel, amit teljesen tisztán leírtam a hirdetésben. Majd megadja a számát, hogy majd én biztos felhívom....há dikk.
Nem is adtam el semmit mostanában. :D
Celestion Silver Series G 12 75W 16ohm 4db hangszóró eladó. 2001-es éjárat, újszerű eredeti gyári állapot, angol gyártás, látható a címkén.
A hang olyan ahogy kell, csak egyben eladó a quad, nem bontom meg. Ritka az ilyen állapot, a GS képeken mindent látni, ára 79000ft, csak kp, csere, beszámítás nem, további infó mobilon vagy emailen.
Egyébként a számírás lett itthon a hobbim. Próbálom a jó minőséget kicsiszolni. Ezért keresem az ideális hangládát is. Tényleg kell a doboz. Folytassuk privibe: sikloselod@gmail.com
Kombócskázom az utóbbi időben- a maga kompromisszumaival... Úgyhogy végső leszámolás a zártládás időszakkal. De nagyon szépen kiszolgált.
(viheted, ha kell)
Lesz egy ilyenem eladó, hangszórók nélkül. Osztott, zárt gitárláda, a gitárhanghoz (szerintem) a létező legalkalmassabbra hangolt méretezéssel.
15-ért elvihető.
Azt sefelejtsük el, hogy a kollega nemigen részletezte, hogy mire is kellene neki az a láda, mit akar felvenni, milyen célra. Nyilván ha egy komoly házistúdió megépítése a cél, ahol netán kisebb lelkes feltörekvő zenekaroknak akar szolgáltatást nyújtani, akkor egészen más az ábra, mintha csak a saját ötleteit, netán a saját zenekarát akarja valaki demózási céllal felvenni. Cimborámék rendszeresen a dobot vették csak fel stúdióban, a többit otthon, hangkártyával, ládaszimulációkkal, miegyébbel. Persze nem mondom, hogy Sound City minőség, de egy hobbizenekarnak saját demók készítésére (amit aztán nem is nagyon promóztak, mert csupa családos, napi munkával rendelkező ember lévén nem volt komolyabb ráérő idejük a zenekarra) teljesen megfelelt.
Hát erre mondtam, hogy a fülem már kurvára elkanászodott, mert ha hozzászoktál a jóhoz, akkor szerintem nem nagyon hallod az egetverő otthoni plugin vs miksi különbséget, legalábbis velem szerintem ez történt.
Mondjuk pont a gitárral szöszöltek stúdióban életemben a legkevesebbet, az is igaz.
...de amúgy a youtube telis tele van mindkét megoldást bemutató videókkal, szoftveres vs igazi amp, másképp kell utómunkázni mindkettőt, ampsimnél nekem még életemben nem volt a "figyelj, egyből jó!" érzésem, míg miksinél hipass lopass és az esetek nagytöbségében máris használható.
Nekem egyszerűbb volt mindig is bebökni elé egy miksit aztán rec. (úgyis én vagyok a leggyengébb elem a láncban, nem a technika :D). Mondjuk az elmúlt 8-10 évben volt is mindig hely ahol bármikor tudtam bármennyit hangoskodni.
Interfész mindenképp kell, ha szoftverezel, akkor is. Ráadásul akkor már DI box is, mert kriminálisan szar a direkt gitárbemenete minden interfésznek (kivéve Audient) az 1000+ ojró kategóriáig. DI box meg ugyanannyi, mint egy miksi.
egy interfész, meg egy sm57/md421/stb nem lesz jobb alapból, mint egy modellezős cucc szerintem, 2-4 csatornányi ipari sztenderd előfokba meg szerintem nincs értelme otthon befektetni, aminél már kijönnek a különbségek, persze én tényleg újabban el vagyok kényeztetve felvételügyileg, szóval abba is hagyom a home megfejtés taglalását, mert nem hiszek benne istenigazából.
Mindenképpen Reamp-al érném el a nagyobb hangerőt. Az ISO cab valóban működik?? Tudtok ahoz is szakirodalmat?
..egyenlőre vst-kel oldom meg a hangzást, de nyilván érdekel az analóg megoldás is..
Egy interfészbe, meg egy lerúgott sm57/i5/e906 stb-be senki nem rokkant még bele anyagilag. A 412 meg persze, hogy jobban szól, 112-t max isoboxnak használnék, ha tényleg komoly hangerő limit van, mert az, hogy amaga hangszóró megmozdzljon, már 5 w bemenettel is kényelmetlenné teszi a létezést bármekkora lakásban :D
NIncs mit. Nyugodtan lapozz nagyjából a 150. oldalig, gondolom nem akarsz dobot felvenni, meg pozant.
Mondjuk nem árt párban lapozni a mixing engineers handbookkal, ha már handbookokat olvasgatsz, akkor majd az is kiderül, miért lesz a mixben olyan kezelhetetlen szarhalom az egyedül jó kis kövér gitárhangod.
Magyarán még mindig a modellezést javaslom, hacsak nem egy új szakma kezdetének szánod az otthoni felvételeket.
Igen.
Mielőtt elköltöd egy családi ház árát feleslegesen, némi szakirodalom nem ártana.
Mondjuk egy recording enginers handbook, vagy valami alapcucc kezdésnek.
Ezekszerint tévedek hogy ha a kimikrofonozott hangszóró mellett másik 3 is van egy közös térben mint 1 szóró kisebb térben, akkor testesebb lesz a hangzás?
Ezt fejtegettem a Barkács-ban én is. Nem mellesleg az IRT-nek egész használható hangkártyája van tudtommal, első körben lehet inkább azzal és valami ládaszimulátorral próbálkoznék.
Ha mikrofonozni akarod otthon, minek a 4*12?
Vagy akár a 2*12?
Pláne ha metál, mert akkor gondolom nem akarsz teret mikrofonozni a lakószobádban.
Mondjuk szvsz metálhoz valami normálisabb modellezős cuccal otthon kb. semmi baszkódás sincs, és jobb eredményed lesz, mint egy átlag erősítő/átlag hangszóró/átlag mikrofon/átlag alatti hangmérnöki tudás/átlag hangkártya átlag előfoka által átlagos szobában felvett bármilyen jel.
Látom olvastad a Barkácsban a választ, de itt valóban jobb helyen van. A második kérdésedre: passz... Ki kell próbálni. Amit fórumokon olvastam, azalapján sokkal nagyobb hatása van a helyesen megválasztott szórónak és a láda geometriájának. Ráadásul adott szóróból ha létezik is különböző impedanciával ugyanaz a típus, akkor is biztos lehetsz benne, hogy a frekvenciakarakterisztika ugyan hasonló lesz, de tutira nem azonos. És még az is jó kérdés, hogy mekkora a gyártási szórása a hansgzóróknak. Én nem szeretek és nem is szoktam ennyire belemenni a mélységeibe a dolgoknak, mert nem látom értelmét. Élőben az ilyen nüanszoknál sokkal erősebb hatások is elvesznek - meg a kutyát sem érdekli, lényeg, hogy a buli jó legyen. Stúdióban meg annyit processzálsz a hangon amúgyis, hogy amiatt nem lényeges. Persze mondhatod, hogy hol húzzuk meg a határt, akkor vegyünk fel mindent gagyi RFT mag SAL cuccokkal, aztán majd szétbuheráljuk. Jogos meglátás, és fogalmam sincs, de én biztosan nem mélyedek el ennyire a dologban, magamnak feleslegesnek tartom.
Szevasztok! Otthoni stúdiómba, Laney Ironheart Studio (csöves 1 vagy 15W) gitárfejem mellé szeretnék egy komoly ládát berakni. A hangerőt csak mérsékelten tudom kitekerni, de azért dinamikus metal hangot szeretnék mikrofonozni. Szerintetek ezek alapján a 4x12" is rendesen megmozdulna, vagy szobai dübörögtetéshez ne menjek 2x12" fölé? Továbbá 8 vagy 16 ohm? Vintage 30 lennének a hangszórók.
Ezt úgy érted, hogy mindkét láda használatban van 1 időben, és az A felül a B alul?
Szerintem az elrendezés...
Mondjuk a B ládának több a mélye, vastagabb hangja van, de ekkorra különbség nincs a 2 hangszóró között.
Próbáld meg azt, hogy távolabb álsz, hogy mindegyik ládának legyen esélye arcon tolni....
A közönség meg igazából csak az alsó ládát hallja.
Ha te elég távol állsz, akkor a kettő mixét. :)
De leginkább a felsőt.
Van 2db marshall 412 ládám, egy A és egy B. Az A ládában t75,míg a B-ben v30 van. AZ mennyire normális,hogy a B-nek sokkal fedettebb hangja van,sokkal több benne a mély ,illetve halkabb is. Ennyivel másabb lenne a két hangszóró vagy az a titok,hogy az A láda az arcomba tolja a hangot és a B pedig a térdemre ?
Egy normális pillanat páka az igásló. Ha csak egy két forrasztásra kell elővenni, még úgy is, ha elégett a hegye és csak össze van tekerve a másfeles villanydrót. Egy negyven éves Teslát őrizgetek ilyen használatra. Evvel az SMD-ről leesett másfél szer két millis ellenállást is vissza tudom rakni.
Marshall ládákhoz való vintage angol Homa kerékszet eladó.
Hibátlan műszaki és optikai állapot, a régi vintage Marshall ládákat szerelték ilyennel, de a maiakra is rátehető. A GS F képeken mindent látni, csere nem, ára fix 30.000ft, további infó mobilon vagy emailben.
Hát igen, ilyen páka csúcs nincs itt a cégnél, vagy legalábbis ezen a területen.
A páka állomás amúgy bírta volna, jó cucc, csak tényleg valami megfelelő csúcs kellett volna. De itt csak ilyen hegyes végű csúcsokat használnak többnyire, aminek a hőátadó felülete igen kicsi egy 2,5-es vezetékhez.
A Wellerhez nekem van többféle csúcs is, többféle formájú, és többnyire 7 és 8-as hő értékűek. Finom munkákhoz a hegyeset, turret board forrasztáshoz az ék alakú végűt használom, hangszóró vezetékhez meg a legnagyobbat.
Van egy szép piros pillanat pákám, céges. Egyszer használtam, vagyis csak akartam. Néhány másodperc alatt vörösre izzott a hegye, na evvel nem lehet hideget forrasztani.
Pákahegy csere vastagra (méretet ne kérdezz, olyan mint a laposcsavarhúzó feje), na meg 1 mm-es ón 5 csatornás. 7 milis ónnal szerintem aki forraszt nem dolgozik, csak akkor ha nagyon szűk a hely és ninca lehetőség a felesleget a pákával lehúzni. Visszatérve, a 2,5-es kábelt gyönyörűen átmelegíti és szépen megfolyik az ón. SMD-re "való" weller pákával dolgozok, ha becsúszik valami vastag kábel vagy csati, kötöm ki a vékony hegyű pákát és megy rá a vastagabbal szerelt. Pontosan ugyanilyen hangfal kábelt forrasztok ily módon és tökéletes. Ami a képen szerepel a hideg forrasztás iskola példája. Látszik hogy nincs megmelegítve a forrasztott felület csupán a kábelen van széttaknyolva a már folyasztószer és gyanta mentes ón. Nem csoda hogy letört. Persze vannak fortélyok forrasztásnál is én nem mondom hogy nem mert tapasztaltam magamom hogy az idő teltével jobb a kézügyességem, szebbek a forrasztások és hamarabb, szebb a végeredmény, de én pl az elején is láttam hogy na ez most randa vagy hidegforrasztás lett.
Amit kiraktál fotót az amatőr szarvashiba, nem fényes a forraszanyag ergo nulla folyasztó maradt benne, a jack aljzatra fel se szaladt az ón, ergó nem melegedett át. Látszik hogy csúnya. Ezt bárki megmondja szerintem, ehhez nem kell tapasztalat sem.
Nem tudom ki csinálta azt a ládát,egy fekvő 2x12 amúgy.
Az sem mindegy ugye hogy milyen pákával ugrik neki az ember egy ilyennek.A múltkor az egyik kollégám (mellesleg zenél),egy jack-jack kábelt akart csinálni a hangfalához,de ilyen jó vastag 2 x 2,5mm-es Klotz kábelből. Megpróbálta a céges,amúgy kurva jó JBC forrasztóval megcsinálni,de hamar rájött,hogy az elsősorban SMD-hez és kisebb furatszerelt alkatrészekhez használt pákával nem fogja tudni átmelegíteni a 2,5-es vezetéket és a jack forrszemeit se,és csak taknyolni fog vele.
Megkért,hogy vigyem haza és csináljam meg. Egy öreg Weller 50W pákám van,azzal pillanatok alatt teljesen jól meg tudtam csinálni,jól át lehetett vele melegíteni.
Van egy nagy,90W-os pákám is,de azzal én se szeretek dolgozni, megfut rajta és golyókká válik az ón,még ha vastagabb ónt használok is. Bádogozáshoz lehet hogy jó. :D
A másik oldala a dolognak, aki nem tud, vagy nem akar valamit megcsinálni tényleg bízza szakira, mindenki jobban jár vele. Biztosan tudnék én is szart lapátolni, de nagyon nem akaródzna.
Nem kötekedni akartam, nem is a letakarást kritizáltam, csak a forró gyanta képességeiben kételkedtem.
Vannak emberek, akiknek nemhogy az élet nem való, de semmi. Tényleg vannak olyanok, akik egy lyukat nem képesek a falba fúrni, vagy bármilyen tárgyat megalkotni, hát azoknak a forrasztás is űrtechnológia. Profikkal is megesik egy-egy rosszul sikerült mutatvány, de attól még nem kell tőle félni.
remélem ezt a ládát nem én csináltam, nem ilyen vezetéket használok.
Ki nem lyukasztotta,de beleolvadt a gumi membránszélbe,kis krátereket hagyva azon!
Most komolyan,nem egyszerűbb letakarni? Most ebbe kötsz bele tényleg?
Más:
Nemrég hoztak egy csöves sztereó végfokot,hogy az egyik oldal recseg.Átnéztem,saját ládán kipróbáltam,semmi baja.
Srác hazavitte, aztán hív,hogy még mindig recseg.
Aztán abban maradtunk hogy hozza már el a ládáját is.Elhozta,háztáji,de jól megcsinált láda.
Viszont azzal tényleg recsegett az egyik oldal.
Belenéztem:
Az egyik forrasztás teljesen le volt törve,a többi is igen szarul volt megforrasztva,mint látszik!
Alig tartja valami a huzal végét,mert a barom szinte merőlegesen forrasztja rá,nem fekteti a forrszemre,és nem hevíti át rendesen.
Ezzel csak annyit akarok mondani,hogy ezt is el lehet baszni,ahogy az élet,így a forrasztás sem való bárkinek. :D
Pedig a láda nem rossz munka,már ha abból indulok ki,hogy egy ember csinálta a ládát,és a forrasztást is valószínűleg.
És kilyukasztotta? Pettyes lesz, talán az átlátszó membrános kis hangszóróét kilyukasztja.
Másik dolog, ami szöget ütött a fejembe, a hegesztőtrafó váltóáramú, jobbak egyenáramúak, ott van értelme polaritást cserélni, sőt néha kell is.
Hogy mi mindent össze tudtok hordani?
A gyantából kilövellő buborékok ki tudják lyukasztani a 12"-os gitárhangszóró papír membránját? Kilövellés atomvillanás is van?
Mikor a sok ón lecsöpög,vagy a gyantából kilövellnek apró buborékok, amik aztán átlyukasztják a hangszóró membránt,akkor azért rájön az ember, hogy ennek se lehet csak úgy neki esni.
Jó azért, ha szép, és ugyanakkorerős az a forrasztás,a hangszóró membránt meg le kéne takarni.
A sok ón kevés, ha fizikailag nem ér össze a két forrasztandó anyag, az ón egy ideig tölti ki a rést, a hangszóró rezgései miatt biztos reped és utána meg kontakt hiba.
Barkács ketagóriában "saját magunk (vagy más) szopatása" bázikus elektródát használni.
És valóban a legtöbb barkácsgép nem alkalmas rá, mert fixen van bekötve a munka és a testkábel, a bázikus elektródával meg fordított polaritással illik hegeszteni, és úgyis szopás.
Semmilyen előnye nincs amit egy mezei halandó a kerítés hegesztésekor élvezni tudna...
Otthonra mezei rutil cellulóz a legjobb. Könnyű vele ívet gyújtani, tartani és a többi...
Amennyiben naponta csinálnád, úgy lennél vele mint a forrasztással.Érdekesség, például anno aki a soproni tv torony antennáit röntgen alá hegesztette (minősített vizsgával), a vegyes tüzelésű kazánját egy kollégájával "varratta" össze.De hány, meg hány profi hegesztő nem tud argonnal dolgozni? Vagy akár awizni? A régmúltat is megelevenítve lánggal tükörből, fej fölött vízzáróan hegeszteni.
Egy mondat a valamikori foglalkozásaimról.Kíváncsi lennék akár István, akár Te beülve egy nyergesvontatóba, vagy egy 1,5, vagy 40 tonnás kotróba mit alkotnátok? Pedig egyszerű, mint a faék.
A hegesztéssel egyetértek! Én se tudok folyamatos szép varratot, van benne ami szép de inkább hanyagolom. Persze ha valami kell hirtelen kénytelen vagyok én megcsinálni, de nem híresztelem :)
Minimum annyira kényes művelet, mint egy bármelyik hegesztés.Most nagyképű leszek!Száz barkácsolni szerető, hegesztő készülékkel rendelkező embernél kicseréljük a rutilos pálcát bázikusra, elindítani sem tudja!És most ne kössünk bele, hogy megfelelő e a készülék hozzá!
Még egy sima szigetelőszalagozás is másként néz ki egy profitól, mint egy teljesen laikustól.
Szerintem!
Azt is állítom, hogy alapesetben olcsóbb egy szaki.
4 forrasztás az egész ne csináld már : ))) Veszel egy fos piaci pákát meg egy kis ón-t elektromos boltba, vezetékeket forrasztgatsz párat és ráérzel, vagy saruzd meg. Pénzt nem adnék ilyen melóér, tök bugyuta munka, nulla elektronikai végzettséggel meg lehet csinálni szépre, nem kell félni tőle! Oké, biztos nem egy tankönyvbe illő forrasztást dobsz majd össze, de nem hiszem hogy kifog rajtad, ha meg nagyon nem megy írj itt én segítek de mások is :)
Viszont ha semmiképpen nem akarsz vele bíbelődni Winkler István Pécs(asszem pécsi) és környékén vállal elektronikai javítást (én csak őt ismerem arrafelé, lehet a többieknek van még felmerülő neve).
Helló! Remélem elfér itt, ha nem akkor bocs, hagyjátok figyelmen kívül.
Szombathelyen keresnék valakit, aki hangszórókat be tudna kötni nekem egy 2x12 és egy 4x12 ládát. A hangszórókat beletettem, viszont az elektronikai részéhez totál hülye vagyok és nem pont ezeken a szórókon tanulnék forrasztani sem. Természetesen nem ingyen gondolom, viszont szállítás híján a próbateremhez lenne kötve a dolog. Köszönöm!
Rola Celestion G12-65W angol gyártású 16ohmos hangszórók quadban eladók.
A ma egyik legnépszerűbb Celestion szórója, hangja valahol a régi Greenback és a V30 között van.
Gyári eredeti állapot, egyforma kódok, hibátlan hang, ez még a legelső Silver széria, az alucímkés!, ezt használja Richie Kotzen is.
A GS F képeken mindent látni, csak együtt eladó, nem bontom meg!
A 4db ára 100000ft, csere nem, további infó mobilon vagy emailben.
Vintage30 4db 60W16ohm hangszórók eladók.
Újszerű állapot, a GS F képeken mindent látni.
A quad ára 100.000ft, csere csak ugyanilyen de 8ohmos V30-ra.
További infó mobilon vagy emailban.
Adott egy saját készítésű 212-es félig nyitott láda. 2 db greenback lakja.Méretei nagyjából megegyeznek egy 1936 ládával,vastag rétegelt lemezből építettem.
Pár hete szereztem egy régi jmp ládát, 4 db szintén régi angol v30-cal. Nyilván tudom,hogy nincs nagy értelme őket összehasonlítani,de nekem a saját ládámból nagyon hiányzik a mély a másik láda miatt.
Szerintetek elcseszhettem az építést vagy az normális ,hogy sokkal több a közép és mély hang a jmp-ben?
Esetleg tanács,amivel tudok segíteni a dolgon? Ha pl zárt lenne a ládám?
Celestion Blue Bulldog hangszórók eladók. Új állapot, 12˝, 8ohm 100db 60W! Azért 60W teljesítményű, mert a membránja ki lett cserélve egy gyári Vintage30 membránjára a nagyobb teljesítmény miatt. Nem hiszem hogy be kell mutatni, mert így a kis teljesítményének a problémája lett megoldva. Végre lehet hajtani, bírja a teljesítményt, a klasszikus hangja mellett. A képeken mindent látni, a gyári dobozában vannak. Csere nem, ajánlatot várok, további infó mobilon vagy emailben. A GS-en megtekinthetők.
Eminence USA Red Fang új hangszórók dobozában eladók. 12˝ alnico mágnes, 50W, 8ohm 102db! jellegzetes brit hangzás. A képeken mindent látni, ajánlatot várok. Csere nem, további infó mobilon vagy emailben. A Gs-en megtekinthetők.
Ha odafigyelsz, akkor nem olyan ördöngősség. Én életemben először feszítettem fel Marshall checkerboardot, csont nélkül elsőre sikerült, évek óta feszes. Mondjuk a mintára nem figyeltem, ezért sajnos 90fokban elfordítva került föl véletlenül, de ezt eddig csak Franky vette észre :) Lehet, hogy anyagfüggő is, a Marshall frankó, kemény, formatartó cucc.
Ja értem. Segítségem lesz, majd kiokoskodjuk hogyan legyen :)
Köszi a segítséget !
Egyébként derékszögű sarokvédőt ládára szerintetek lehet kapni ? Az összes amit láttam az lekerített élekre van.. :/
Neeeeem, dehogy. Hülyén jött ki a szövegből, arra gondoltam hogy amikor csinálod az új front szövetet és feszíted szét a kereten, akkor nehézkesebb a jó feszesség megtartása. Akkor tuti ha nem lötyög, meg a mintázat is szép (pl vibtage marshall frontoknak van egy kis mintája). Ha jobban húzod valamerről akkor arra elmászik a minta, el fog ütni. De ez már csak esztétikai dolog.
Pl az enyém lötyög mert szarul feszítettük annó, plusz elengedte a szögbelövős cucmák :D
Azt mondod egy idő után már nem lenne feszes ?
Ezeket az anyagokat fa keretre szokták kifeszíteni és kitenni a falra,gyakorlatilag én is így használnám. Gond lehet vele ?