Makulátlan állapotban lévő (angol) Marshall 1936 láda. (Budapesten, Óbudán próbálható ki.) Ára: 75.000.- HUF, csere nem érdekel! A képeken látható kerekek nem járnak hozzá!
méret - 750 x 600 x 310 mm
tömeg - 24,6 kg
hangszóró - Celestion G12T-75 (2x12˝)
teljesítmény - 150 Watt
impedancia (mono) - 8 Ohm
impedancia (sztereó) - 16 Ohm
Érdeklődni lehet:
mélben: ads kukac tms pont hu
telefonon: nullahat húsz kilencszázhetvenkettő tíz tizenhárom
Egy külföldön élő barátom megbízásából értékesítem ezt a makulátlan(!) állapotú Laney GS210VE gitárládát. Budapesten, Óbudán lakik. Ára: 45.000.- HUF (új ára 69 000 körül van), csere nem érdekel!
- 8 Ohm
- 70 Watt RMS
- 2 x 10" Jensen C10Q16
- súly: 26.5 kg
- méretek: 560 x 420 x 250 mm
Érdeklődni lehet:
mélben: ads kukac tms pont hu
telefonon: nullahat húsz kilencszázhetvenkettő tíz tizenhárom
Ha bugázol 80ért egy 1960-at, azzal sokáig el leszel és ugyanennyiért el is tudod majd adni, ha nem kell. Az előttem szólóhoz szintén csatlakozom, a Behringerből csak mínusszal tudsz majd kiszállni és annak az anyaga sem olyan, tehát alapvetően rosszabb alapból is építkeznél rá.
Ráfordítás kérdése, hogy megéri-e.
Normális szórókat 15-25 körül kapsz használtan.
Az kb 60-100E Ft ráfordítás.
A gyári szórókat nem hiszem hogy valami bazi jó áron el tudod passzintani.
Legyen mondjuk 5-6E Ft darabja... Ez csökkenti a beruházási költségeidet.
70-90 körül kifoghatsz Marshall 1960, Laney Klipp ládákat, amik már eredendően rendes hangszóróval vannak töltve.
Innentől kezdve meg már csak számolni kell, mi éri meg jobban neked anyagilag.
Az sem utolsó szempont, hogy mennyiért tudod majd eladni a heringert jobb szórókkal.
Kétlem, hogy a hangszórók árát meg tudnád közelíteni kompletten, ha később eladásra kerül...
Lehet, hogy nem sikerült egyértelműen fogalmaznom... nyilván javít, csak a ráfordítás megéri-e a nyereséget? Nyilván hiába csavarozok bele bármilyen, elvben jól szólós, stílusomhoz passzoló hangszórót, ha a láda gyenge minősége miatt sose fog úgy szólni, ahogy kellene neki, akárhogy merevítem/szivacsozgatom...
Sziasztok!
Valószínűleg hülye kérdés, és már a könyökötökön jön ki a hasonló, de biztos nagyobb a tapasztalatotok ilyen téren, mint nekem.
Van egy Behringer 4x12-es döntött gitárládám. Érdemes hangszórócserékkel kísérletezgetnem vele, vagy alapjáraton olyan gyatra az anyaga/konstrukciója, hogy mindegy, mit rakok bele, úgyse lesz jobb, jobban járok, ha eladom így ahogy van, és lecserélem valami értelmesebbre?
pont azért készítettem magamnak. Nem akarom eladni, mert nem lehet annyiért, amennyiben nekem van.
Így tudom, hogy rendes anyagból van. Nem törnek a műanyag fülek ala Marshall 1936, Marshall 1966, nem zörög mint az MDF ala Marshall 1936, nem jön ki belőle a csavar, nem törik le a hátlap sarka, mert nem farostlemez, ala Marshall 1936. Stb.
Természetesen vannak jó minőségű gyári ládák is ettől függetlenül.
Nagyon jó minőséget kell csinálni, amit az ember el sem akar adni/ cserélni, mert mire ?
Akkor megéri.
Különben a gyári(használt) olcsóbb mindenben. (szerintem)
tényleg nem olcsó előállítani. a 2x12 ládám így néz ki költségben (Diezel 2x12 méret)
- 18mm-es nyír rétegelt lemez -9.000ft
- frontszövet - 8.000 ft
- tolex - 15.000 ft
- sarkok, csvarok - 3.000 ft
- fém fülek: 3.000 ft
- ragasztó, festék: 4.000 ft
- jack csatlakozó tálca: 2.000 ft
44.000 ft, és még nem számoltam a saját munkámat (összecsapolni, ragasztani, tolexezni -stb).
Az üres Marshall 1936 ládámat 35.000 -ért adtam el. Persze teljesen más minőség és hangzás a kettő. Ha a marshallhoz hasonlítom a 44K-t, akkor sok, de ha egy Diezel vagy Bogner láda árához, akkor nem.
Nem magyar piacra gondoltam egyébként.
Webshop profin megcsinálva, különböző nyelveken, a megrendelő kérheti milyen fából, natúr/bőrözött stb. + fényképek..
Ilyesmire.
A Fibenare sem élne meg a magyar piacból, gondolom.
nem olcsó előállítani és szállítani. egy használt marshall láda hangszóróval 80-100 között van - anyagköltségen egy 412-es láda szerintem legalább 35-40e forint (ha nem több) és akkor még munkadíj stb. eléggé szűk piac ez az üres gitárládát vásárlók köre, főleg itthon.
Volt rá próbálkozó, de sajnos nem vált be a dolog, pedig engem is érdekelne, ha lenne itthon valami szaki aki jó áron csinálna ilyesmiket.
Ez a 200 rugó egy üres 2x12ért tényleg eléggé a valóságtól elrugaszkodott ár, itt nyilván a márkát kell megfizetni elsősorban.
Üres láda 2 kilóért azért durva nagyon - ilyen germán, luxemburgi, holland, észak-európai árszintre van belőve, nem ránk -, de szerintem az ötlet maga profi. Vegyél egy faszán összerakott és esztétikus (!) dobozt, aztán vegyél bele olyan hangszórót, amilyet akarsz.
Marshall 1976-os vintage JMP 1960B láda szép állapotban eladó. Blackback G12M 25W 55Hz 16 ohmos eredeti hangszórókkal, a képeken mindent látni. Úgy szól ahogy egy ilyen ládának kell, eredeti kábelezés, nem volt megbontva! típusa 1984B, a száma 1071, ára 180.000ft, csere nem, további infó, képek emailben.
erről megoszlanak a vélemények, egy ismerősöm pl régi bassman fejet használ, ami 4 ohmos és igazából 8 és 16 ohmos ládán használja sok éve, minden probléma nélkül.
Szerintem ez pont fordítva van. A 16 ohm nagyobb ellenállás, kisebb jel, 8 ohm kisebb ellenállás, nagyobb jel megy át rajta. Magyarán 8 ohm-on nagyobb teljesítményt tudsz elérni, mint 16-on. Ha egy X méretű jelet ráküldesz egy X/2-re tervezett szóróra, az nem igazán fog neki örülni. Egyébként 8-as kimenetre 8-as láda, 16-ra 16-os és békesség van.
16 Ohmos ládát össze lehet kötni 8 Ohmos erősítőkimenettel, igaz?
Az adott Ohm értékű erősítőkimenetbe csak annál kisebb terhelés nem szabad dugni, nagyobbat lehet, igaz?
Szerintem a szinpadi sztero gitározás parasztvakítás. Gondolj bele, ha a dobosod két oldalára rakod a két ládát, akkor se a gitáros, se a basszusos nem hall sztereót, csak az egyik ládát. Mondjuk a dobos hallja, ha nem éppen fülesen hallgat valami mást, pl. metronomot. A zsürinek az a kis része hall sztereót, aki a szinpad közepe táján gyülekezik. nagy színpadnál elég sokan állhatnak a sztero kép tartományán kívük, jobbra ill. balra. Ők megint nem hallanak sztereót. Lesznek néhányan, akik részesülnek az élményből, de szerintem ez nem éri meg a cirkuszt. Nagy koncerteken is 99%-ban monoban tólják a pa-t, pont azért, hogy a nép kb. ugyanazt hallja mindenhol.
Egy esetben van értelme, ha magad mögé, vagy elé állítod a két ládát, akkor te élvezheted a ping-pong delay-ket, széles kórusokat, stb. buli közben.
Egy céges zenekarom is van, akikkel évente 3-4 alkalommal elég színvonalas körülmények között tudunk, rendes nagy színpadon zenélni. Igen mondjuk a többi lehetőség az nem ilyen A stílus az leginkább sima rock, hard rock (magyar és külföldi).
DV Mark Multiampet szeretnék venni márciusban. Ehhez a DV Mark 2 db 1*12 egyenként 150W ládát vagy egy 1 db DV Mark 2*12 ládát. Utóbbi 300W-os láda. Az effektek benne vannak a Multiamp-ben. Ezek a kis ládák talán a világ legkönnyebb ládái. Az 1*12 az 8kg a 2*12 pedig 10, 8kg. Meguntam a málházást.
Teltebb, masszívabb hangzáshoz 412 kell, nem 112... :)
Érdekesebb lehet, de hol?
Magyar színpadokon kicsi a hely, szar a mikrofonozás, konkrétan 0 esélyt látok, hogy neked ezt igényesen ki is mikrofonozzák sztereóban.
Próbateremben saját szórakoztatásra lehet, hogy jó móka.
Egyébként milyen erősítőről, stílusról, milyen effektekről van szó?
Biztos, hogy tényleg sztereó az erősítő, nem csak két kimenete van?
Köszi az infót! Egyre drágább ez a hobbi
Emlékszem, amikor még jó volt egy zoom 505 effekt is egy kis gyakorlóval.
Koncerten egyébként szoktat 2*12 ládát mind a két hangszórón mikrofonozni? Mármint, ha valaki stereoban használja. Vagy ez már elvetemült ötlet? Gondolom így jobban kijönne az egyébként csekély stereo hangzás.
Valószínűleg maradok a 2 db 1*12 ládánál.
2db 1x12-t szét tudod rakni oldalra,jobb a sztereó hatás. Viszont így drágább,meg kisebb a lesugárzó felület.
A 2x12-nél elég soványabb lesz a sztereó térérzet,de nagyobb térfogatban mozoghatnak a hangszórók,és olcsóbb a dolog.
Szerintem ha van elég gempa,akkor jobb megoldás lehet a 2db 1x12.
Sziasztok! Szerintem ez megfeleőbb topic, mint ahova az előbb írtam. Csak egy kérdésem lenne: Adott egy fej egység, ami képes STEREO-ra. Költséghatékonyság szempontjából érdemes-e egy 2*12 ládát (hogyha képes rá) STEREO módban használni, vagy inkább 2db 1*12 az igazi? Utóbbi persze majdnem kétszer annyi pénz...
1978-as Marshall JMP láda eladó. Blackback G12H 30W 55Hz 16ohmos gyári állapotú hangszórók. Minden sarok, fül, tálca adattábla ép, a hangja meg olyan, hogy csak tolod neki. Ára 180.000ft, csere nem, további infó, képek emailben.
Mi az az ésszerű ár, mert ami nekem ésszerű lehet neked sok. Használtan 60-70 körül már korrekt 212-höz hozzá lehet jutni, viszont 90 környékén meg van 1960b is, az meg mégis 412.
Szerencsére Pesten vagyok. Holnap elmegyek a kábelért + jackekért aztán beforrasztom a koliban. Aztán pénteken megyek haza vidékre, ahol majd jól kipróbálom. A szüleim azt mondták, az erősítő már megérkezett, a láda talán csütörtök-péntekre.
Én a 2x120W hangszórós ládámat hajtottam a kis 1W-os csövesemmel.
Valóban nem mozgott igazán a membrán (pedig ezek azért viszonylag érzékeny hangszórók),de mégis egy szobai hangerő szintű,egészséges gitárhang tudott kijönni belőle.Fullra kitekerve olyan Marshallos-szerű kráncsot hozott.
Egyszer ki lett próbálva viszont egy Videoton hangszórós ládán is,na az kurvára nem volt érzékeny,ezért halk volt,és nem is szólt valami jól,ott tényleg csak ciceregtek a hangszórók.
Ezek az 1 wattos dolgok egyébként szerintem szimpla parasztvakítások, kb ugyanott vagy, mintha 1ig tekernéd a hangerőpotit.
Arról nem beszélve, hogy az 50-60 (vagy kitudja hány) wattos hangszórót 1 wattal hajtod. Kb meg sem moccan.
Szerintem már volt róla szó, hogy ha otthon 0.1-ig feltekered a hangerőt a csöves cuccon úgy sem fogsz értelmes hangot kapni.
A hangfalkábelen egész garantáltan nem fog semmi múlni.
A hang 2-3 állás fölött kezd megjönni, ahol már dolgozik kicsit a végfok meg a hangszóró is, igazán jól meg 6-7 körül szólnak a cuccok.
Na most otthon 0.5ig sem fogod tudni tekerni.
otthon kis cuccon egyrészt nem veszed észre a különbséget, másrészt otthon nincsenek annyira igénybe véve a cuccok, mintha pl folyamatosan turnéznál. jóaza planet waves.
- minél jobb minőségű kábel és robosztus legyen a jack
- legyen minél rövidebb
- legyen minél nagyobb a keresztmetszet (kicsi legyen az ellenállás és oxigénmentes réz legyen alias OFC).
És most ott pihennek a szobádban "összekötetlenül"? :D
Könyörgöm, ennyire nem lehetsz körülményes, bemész az első hangszerboltba, vagy rendelsz netről egy márkásabb hangfalkábelt és mehet a rákendról.
Ránézésre látszik (csatlakozók, kábel vastagsága), hogy melyik normálisabb.
Ha meg otthon gitározol kb soha nem is fogsz hozzányúlni többet a hangfalkábelhez.