Celestion oldalon elég jó hangminták vannak.
Tök jól lehet velük összehasonlítani a karaktert, főleg ha az ember már hallotta egyiket másikat élőben is.
WGS oldalon viszont elég fos hangminták vannak, legalábbis ami a torz hangszíneket illeti...
Az gyakorlatilag semmire sem jó.
WGS Hangszórókkal valakinek tapasztalata?
Úgy látom a standard Celestionok "másolatai".
Tehát azokra próbálnak hajazni.
Viszont árban talán jobb, és elvileg amcsi méd...
G12H30 55Hz és G12H30 75Hz hangszórók között van hallható különbség?
75Hz-est már próbáltam, az fasza volt.
Kérdés az 55Hz-es miben más.
Régi zöld kupakosról beszélek mindkét esetben :P
Nekem a 30-as úgy tűnt kb t75 karakter, de annak minden hátránya nélkül.
Tehát nem lesz szőrös a hang szövete nagyobb torzításnál se, fasza sima hangja van.
A V30 meg teljesen más karaker, kissé darabos hangja van. Minden hang mintha külön külön akarna (jól) szólni.
Mondjuk annyi különbség volt a ládák között, hogy A/B 4-12 ládákról volt szó.
De mondjuk én A-ról váltottam B ládára, de a karakter nem változott, a hang lett testesebb, egészségesebb lett a mély tartomány. De a hangszórók ugyanúgy reagáltak.
Az egyik igen, a másikkal meg azt a tapasztalatot kell megosztanom veletek, hogy a zenekaron belüli kúrás nem használ a zenekar integrációjának. Szeretném gyorsan leszögezni, hogy nem voltam a résztvevők között.
Azok kurva jó szórók! A 25-ös greenback milyen hozzá képest?
Én még eddig olyat nem próbáltam...
Zöld goodmans-t már igen az annyira nem jött be.
Mély volt mint a mocsár...
A piros goodmans érdekelne még, ahhoz sem volt szerencsém.
szevasztok,
csak egy érdekes tapasztalat: pár éve 1960AX-ezek 25-ös Greenback-ekkel, egy hónapja viszont szert tettem egy 1971-es Laney 2x12-re, 30-as Greenback-ekkel. Mit mondjak, nagyon komoly... Régi PA fej alatt volt 2 ilyen láda, állítva, Goodmans-ekkel is gyártották őket. A doboz elég kicsi, nincs vmi nagy mélysége, alig nagyobb a fejnél. A hang viszont über!!
A Laney IRT112-ről mit gondoltok? Majdnem fele annyiba kerül mint az Orange 1x12. Az Orange-ban viszont V30-van, ebben meg valami Custom designed hangszóró.
Gyárilag a lenti láda egyenes, alsó párja 2x12-es átlós cucc volt.
Basszerok is szoktak adott esetben a 15"-ös szórók mellég valami 2x10-es 4x10-es kieg ládát....
Próbáld ki így is, úgy is. Én próbáltam X-ben, nekem nem jött be. felül 2 azonos és alul 2 azonos, szerintem ez a legjobb. Alulra én a vékonyabb hangú szórókat raktam, ott úgy is erőteljesebben érvényesül a mély tartomány, viszont nem dörmög. Felül meg a vaskosabb, ott jobban kapod a magasakat. Az én fülemnek így volt jobb.
4x12-es ládába 2 külömböző hangszórót X-be, vagy 1 sor ilyen, 1 sor olyan formába kell/érdemes, lehet/ berakni. Milyen szempontokat kell figyelembe venni az elhelyezésnél? Teljesítmény, érzékenység, fényesebb-sötétebb ...
Van több gyártó is,akik csinálnak 4x8"-os ládákat,pl. a Roland,a Blackstar,de azt hiszem még a Marshall is,valamelyik MG szériának talán.
A Roland kombókba is teszi. Nem tudom milyen lehet,mindenesetre érdekes,hogy inkább választották ezt a megoldást,mint 1-2 12"-os hangszórót.
Na meg ez is érdekes,hogy melyik a jobb?
A kevesebb,de nagyobb hangszóró,vagy a több,de kisebb.
Végülis a példánál maradva,a Micro Cube sem szól szarul a maga....asszem 8"-os hangszóróján.
Ahhoz képest fasza!
Na meg jó néhány basszus láda is készül pl. 4x10-es kivitelben,pedig elvileg ugye a 10"-osoknak szarabb a mélye,aztán mégis.
Egy 15"os bili meg lehet hogy jó mélyeket ad,de többnyire elég lusta hangindulással.
Meg kell találnia mindenkinek a középutat,lehet hogy valakinek épp egy 10"-os láda az,mindenesetre nem annyira keresik ezeket,ha valaki használt ládát keres.
Annyiban talán mégis hangosabbnak érződik,hogy általában a 12"-os hangszóróknak kicsivel nagyobb az érzékenységük,mint a 10"-osoknak.
Aztán hogy ez észrevehető-e hangerőben,az más dolog,szerintem nem feltétlenül.
A hangerő nem tányér kérdése, decibel.
Nem fog hangosabban szólni a 12-es csak nagyobb felületen adja le ugyan azt a hangerőt ettől tömörebben jobban szól, talán úgy érezheted hangosabb, de nem az.
Ha biztosra akarsz menni inkább próbáld ki mindkettőt, de én nem akarnák 2x10-est,semmilyen műfajra sem:))
Nem mindenki ért az asztalos melóhoz,és eszközei sem mindenkinek vannak.
Meg kézügyessége,tapasztalata sem mindenkinek van.
Ráadásul ha igényesen meg akarsz csinálni egy ládát,akkor azért nem is olyan nagyon olcsó,bár nyilván olcsóbb mint egy hasonló gyári,na meg ha magadnak csinálod,nincs munkadíj.
Sokan inkább választják a jól bevált márkásat,meg az olyat,amilyet mások is használnak,és nem utolsó sorban olyat,amiből jól tudnak akkor is kiszállni,ha megunják.
Én amúgy saját ládát használok,egy saját készítésű 2x12-est. Jó lett.
Egy dolog járkál még a fejemben!
Ha olcsóbban meglehet csinálni egy gitárládát akár méret leutánzással mert az a könnyebb akkor mért van hogy mégis inkább gyári ládákat vesznek jobban a gitárosok??
Engem legutóbb a boltban még az eladó is lebeszélt arról hogy gyárit vegyek, csináljak vagy csináltassak olcsóbb:)).........érdekes..........
a 2x12 nagyobb hangszórói miatt teltebb ,több mélyet ad,a nagyobb felület jobban terít.
nincs olyan egér hangja mint a kisebb hangszóróknak :)
nem is értem miért kínozzák az embereket 6.5 meg 8 és hasonló mérető szórókkal :))
Én kisebb kombókba sem tennék 12"-nál kisebb hangszórót.
2x10-es ládát csak akkor csinálj/vegyél,ha hosszú időre tervezel vele,mert eladni kurva nehéz,nem keresik!
Tapasztalatom nincs vele,de leginkább lájtosabb hangvételű zenékhez szoktak használni ilyet,mondjuk hard rockig bezárólag.
Ok, köszi a választ, közben mások is mondták hogy az éppen nem lenne túl jó erre a célra :)
Amúgy sac/kb mennyiből lehet kihozni egy 45x45x27cm ládát? (ez csak egy nagyábóli méret)
Elllo!!
Lenne itt egy Orange ppc 412 v30-akkal.
Csak és kizárólag cserélném!!!! A k100-as változatára, Marshall 1960 B-re t-75 okkel pl, esetleg v128-as láda is érdekelhet.
Csak B láda érdekel!
Plusz egy kérdés: mit tudtok a Laboga 412-es V30-as ládáról??
helmutka19@gmail.com
Eladó egy szép esztétikai, és kifogástalan műszaki állapotban lévő Peavey Triple XXX 412A gitárláda. A ládában Celestion G12T-75 szórók vannak.
300W, 16ohm mono, 8-8ohm stereo.
80.000.-
Értem én, miről beszéltek:) Nekem egy Pyra által linkelthez hasonló, cserélhető pofás van, és megvan hozzá a betét a szigetelt és a szigeteletlen sarukhoz is. Pont azért szeretem az utóbbit használni inkább, amit emlegettetek, hogy fogja a szigetelést is, nem csak az ereket. Igaz, ez Vaterás, jóárasított volt, tizen-huszonezret fájt volna kiadni egy márkás készletért.
De megvan korábbról a gagyibarkács fajta is, ha csak 1-2 szigetelt sarut kell feltenni, gyorsabb azt előkapni, mint a betéteket cserélgetni. Csak figyelni kell, hogy jó erősen nyomjam össze, és nem csak 1, hanem egymás mellett legalább 2 helyen roppantok rá vele, úgy általában tartani szokott.
Marshall JMP 1976 B és 1978 A láda stackben de külön is eladó.
A B ládában Blackback G12M 25W 55Hz 16 ohm, az A ládában G12M 25W 75Hz Blackback szórók vannak. Szép állapot, hibátlan hangszórók, és mégjobb hang, ne hagyd ki, ritka így együtt.
A stack ára 320.000ft, külön megbeszélés kérdése. További infó, képek emailben.
Itt a cégnél az általam linkelt, a vezeték szigetelését is szorító csatlakozó felpréselésére való fogó volt.
Abban nem kellett cserélni semmit, 0,5-2,5 mm2 vezetékig megvoltak neki a fészkek, azt hiszem 5 db.
Mondjuk az is tizen-huszonezer foritos cucc...
Klipp egyenes ládája nincs valakinek üresen eladó? Nem para, ha lelakott a bőrözés, csak a fának ne legyen semmi baja, meg ne legyen belekókányolva semmi.
Én a lenti verziót sima kombinált fogóval szoktam (ügyesen) ráhajtogatni a vezetékre.
De a cégnél van rendes fogó is, ha kell. A hangfalkábeleimet inkább azzal csináltam.
Az a jó a lenti verzióban, hogy egyik karma a vezeték ereit fogja, a másik meg a szigetelést. Így nehezebben csúszik le.
Persze, csak ez már nem a praktikeres kategóriájú cucc :) De még azzal is meg lehet csinálni, csak jól meg kell rángatni utána a sarut.
Én meg lusta vagyok cserélgetni a betéteket, főleg 1-2 roppantás miatt, inkább használom a szigeteletlent és zsugorcsövezek:)
igazából csak a dobalapokat,szintit,basszust akarom összehozni ebben a programban és erre a gitár. :)
de az elején elakadtam
tehát tök alap a bajom.. szerintem :)melyik programmal,összetevővel kezdeni,mit hova? ezzel bénázok,de már nem akarok tovább rabolni senki idejét
Viszont ehhez a fajtához, ami a képeken van, vagy spéci krimpelő fogó kell, vagy rá kell forrasztani a vezeték végére (ami működik, csak nem elegáns). Ugyanennek a fajtának van a gyárilag szigetelt változata, amit viszont bármelyik sarki barkácsboltban meg lehet venni, a hozzá való roppantó fogóval együtt.
Személy szerint nem annyira szeretem, mert ha rosszul sikerül a roppantás, hajlamos kicsúszni belőle a vezeték...
rohadtul megváltozik a hangkép már akkor is, ha eltérsz valahogy a standard hangolástól.
nem beszélve a ládákról (mekkora, egyenes, döntött, a mélysége, mennyire nyitott, a szórók, hogy hova rakod le a térben), aztán a lapát faanyaga, a menzúra, a pikáp, a húr és végül de nem utolsó sorban, és hogy kinek a kezében van a hangszer, meg épp mit tol rajta...