A leleményes és lusta zenészek megoldják Én amúgy hordtam fullstacket koncertezni egy időben, semmivel nem hasonlítható össze az élmény, amikor mögötted van feltornyozva a kétládás motyó, és tényleg fejmagasságban adja a sound. Mondjuk mindkét ládám kerék nélküli volt, úgyhogy nem volt para a stabilitás. Viszont anyázás az volt, mert a Laboga láda volt egyedül vagy 60kg, mellé a Marshall 1960A 36 + a rackem még olyan 40-45. De kísérleteztem azzal is, hogy sztereóban szétraktam a színpad két oldalára, az is jó megoldás volt, mert nagyon jól szólt lefelé a színpadról egy gitárral is a zenekar.
Az üres helyre megy be az igazi? :)
Egyébként én nem nagyon érezném biztonságban (ha lenne) a full stackem, feltornyozva a színpadon.
Biztos felállványoznám vagy valami....
Kifogástalan állapotban lévő Celestion Vintage 30 hangszórók, 60W - 16 ohm, eladók! 22.000/db
A 4db egyben 80.000Ft!
CSERE IS ÉRDEKEL, első sorban Celestion-K100, vagy Mesa Black Shadow, de csak 16 ohm-os!
Tel: 30/2763675
http://www.harmonycentral.com/t5/Misc-Gear/Celestion-G12K-100-16-ohm-almost-brand-new/td-p/29978293
Én csak a számokat tudom olvasni idegen nyelven,de rápillantana valaki?
Lehet,hogy én tévedtem...
k100ból szerintem venni csak 8 ohmot lehet, legalábbis a honlapon nincsen feltüntetve hogy lenne 16 ohm-os, mondjuk lehet gyártanak valamilyen ládába, speciálba.
Meg tudná mondani valaki, hogy a K100-ból és a Black Shadow-ból létezik 16 Ohm-os, vagy csak 8 Ohm-ost gyárt ezekből a Celestion??? Előre is köszönöm!!!
Nekem volt egyszerre T75 és V30-as ládám, jók voltak együtt, szerettem azt a setupot, de ha nem volt lehetőség két ládát vinni, akkor mindig a V30-at vittem inkább, önmagában teljesebb hang.
ezek a videók azon kívül, hogy az egymás közötti különbségeket feltárja semmi másra nem jók. ez torzító, két különböző erősítőn teljesen máshogyan tud viselkedni. olyannyira, hogy az egyiknél azt mondod, hogy szar a másiknál meg ez életed hangja. ugyan ez igaz a hangszórókra is, csak saját erősítőn ér valamit a tesztelés, mert amúgy csak az egyes modellek közötti differenciák kerülnek felszínre. azt, hogy a te motyóddal melyik fog jól szólni, azt egy videóból nem igazán lehet megmondani. mondom ezt úgy, hogy én is lutrira vettem 2 különböző eminece-t a ládámba - de szerencsére bevállt. de egy összehasonlító videóban a gitár, a játéktechnika nagyon befolyásolja az összképet. arról nem is beszélve, hogy oké - hogy ugyanazon a beállításon vannak az erősítőfejek csak a láda változik, de lehet hogy az a beállítás valamelyikre optimális, a másikra meg nem - mi a referencia hang? mert lehet hogy valamelyikhez egy középre állított beállítás megfelelő, a másikhoz meg nem az igazi, viszont ha minden potit 1-2 egységgel arrébb mozdítanának már az is ugyanolyan jó lenne.
Én mindig mondtam v30 és t75 nyerő páros....csak vannak itt okosak, akik soha nem próbálták csak jöttek ilyen érzékenységmatematikával...jókat röhögtem rajtuk.
Meg tudná mondani valaki, hogy a K100-ból és a Black Shadow-ból létezik 16 Ohm-os, vagy csak 8 Ohm-ost gyárt ezekből a Celestion??? Előre is köszönöm!!!
Ha találtok valami videót/hangmintát, amiben értékelhető V30 T75 E50(Rocket) és K100 összehasonlítás van légyszíves posztoljátok!
Ez alapján nekem V30 jön be, de együtt szólnak jól igazán.
V30vsT75 Ez alapján is azt mondom, hogy valahol a V30 és a T75
közötti hangzást keresem, a K100 nem jön be.
V30 vs G12H30 vs G12T75 vs K100
Ilyen videó kéne nekem, de olyan amiben a Rocket is benne van.
Én adok lehetőséget,mint már említettem,hogy több ládát és hangszórót is kipróbálj nálam. Hozhatsz erősítőt is,de nekem is van pár csöves fejem.
Van lehetőség T-75, Greenback, V30, K-100 hangszórókkal szerelt ládákat hasonlítgatni,tesztelgetni. Van MF400 ládám is K-100-asokkal,de van rétegelt lemez ládám is K-100-asokkal.(EGYIK SEM ELADÓ)!
Tudom Baranya kicsit messze van,de talán segítene a helyes döntésben.
Minél több ládát próbálsz ki, annál jobb, hiszen annál több tapasztalatot szerzel. Viszont azt is figyelembe kell venni, hogy nem tudsz objektíven tesztelni, mivel nincs olyan tesztkörnyezeted, ahol a hangszórón/ládán kívül minden más (teremakusztika, erősítő, hangszer, kábelezés, erősítőbeállítás, láda anyaga, konstrukciója) ugyanaz lenne, és ezek sokat számítanak, tehát egy körülbelüli képet fogsz kapni arról, hogy milyen 1-1 konkrét hangszóróval szerelt láda hangja milyen, de nem tudod objektíven csak a különböző hangszórókat letesztelni. Épp ezért ha úgy érzed egy ládánál, hogy megtaláltad azt a hangot, amit keresel, arra érdemes lecsapni szerintem. Ha neked ez épp a Rocket 50, akkor így esett, nincsenek ebben a témában bevált tuti receptek, mindenkinek a saját ízlésén múlik.
Én azt vettem észre az említett 212 ládával kapcsolatban, hogy higain hangzás esetében a mélyek már puffogósak voltak. Nem tudom hogy a hangszórók miatt, vagy az mdf, vagy a reflex nyílások miatt. Jó lett volna kipróbálni más szórókkal is. A hangszórók tekintetében szerintem nincsenek kész megoldások. Érdemes minél több ládát kipróbálni. A v30-at előszeretettel ajánlják metál zenére, én videók alapján sosem voltam tőle elájulva. Remélhetőleg lesz alkalmam hamarosan kipróbálni egyet. A t75-öt meg sokan szidják, nekem kifejezetten nincs vele bajom, használható cucc. Szerintem egy végcső cserével megoldódik a problémám. Sok metál zenekart halottam már élőben és lemezen is t75-el jól szólni. Nem hiszem hogy a puffogás az mdf miatt volt, az MF láda is mdf, mégis sokan használják metálra. Szerintem az a kulcs, hogy minél több ládát ki kell próbálni...
Gondoltam, hogy ezt fogod mondani. Nyilvábnvalóan van oka, hogy ezek a hangszórók sokkal drágábak és népszerűbbek is. Én viszont az ellekezőjét tapasztaltam, illetve azt tapasztaltam, hogy egy Rocket is képes arra, amire szükségem, van. Most kétségbeesetten próbálok informálódni. Igen, tetszet a Rocket-es láda, tehát egyszerűen vegyem meg és örüljek neki, vagy hallgassak meg még 50 ládát?
Mindenre lehet önigazolást találni a neten, én egyetlen ilyen véleményből nem vonnék le messzemenő következtetéseket. Nem véletlen, hogy komoly ládákba V30-at, T75-öt, Greenbacket, K100-at, EVM-12L-t, Eminence Legendeket raknak, és nem Rocket, Seventy 80, HH Invader és egyéb tányérokat. De a lényeg, hogy neked tetsszen, amit hallasz.
"I got my orange cab off ebay, which was supposed to ship with a brand new pair of "vintage" celestions, and i opened it up and it has Rocket 50's in it. I complained to him on ebay, hopefully i'll get some kind of compensation.
But i am surprised at how good they sound for what they are, they arent as beefy in the low end or as smooth in the high end as V30's, but i would compare them to t-75's, kinda brittle in the high end, they arent aweful but to me it seems like a waste of a good orange cab if i dont at least put good speakers in it."
Ezt a véleméyt találtam egy fórumban:
"rocket 50's are good for high gain tones but they break up quickly with cleans. vintage 30's are a lot more versatile imo."
80%-ban high gain-ban szólalok meg, de a cuccom a Laney-val olyan szép és telt cleant produkált (a szokásos beállításaimmal), hogy nem győztem gyönyörködni. A H&K-nál valamit be lehetett állítani, de egyálltalán nem tetszett. A torz hagzás crunch-tól high gainig jobb volt, de csak közvetlen szemből és úgy sem nyújtotta azt az élményt számomra, mint a Laney. Olvastam, hogy a Rocket belépő szint és nincs is róla nagyon infó róla, hogy milyen a karaktere, mihez hasonlít. Amit én hallottam az jó és karakteres volt, vagy a H&K láda van bagyon elbaszva. :)
Akkor ezt magyarázd meg: Múlt héten meghallgattam egy 2 éves Laney ládát Rocketekkel. Már akkor tetszett, de hallgattam azokra akik azt ajánlották, szűkítsek a T75 ls a V30 szórókra (valaki azt is mondta, hogy ne vegyek új Laney-t, max régebbit).
Ma meghallgattam a H&K-t V30-cal és nem jött be. A Laney dögösebben és érthetőbben szólt valamint a hangkaraktere is jobban illett az elképzeléseimhez. Szóval a majdnem fele annyiba kerülő, el nem ismert Rocket szórókkal tákolt láda nálam 8 pont, az igazán mutatós MDF láda a megálmodott szórókal 3 pont (tízből)... vagy 9,4
Na igen. Én inkább úgy kérdezném: Ki milyen metálról beszél?
Ehhez a stílushoz amit mutattál szerintem is jobb ez a hangzás,
ehhez képest én mélyekben dúsabb, röfögősebb soundot keresek.
Sztem EZ azért elég metalos Én V30-at használtam hosszú évekig (tulajdonképpen 2002-től 2010-ig csak V30-as hangszórókkal szerelt cuccaim voltak egy 2-3 hónapos időszakot leszámítva), és a K100 nekem sokkal jobban bejött. Mondjuk ki mit ért metal alatt nyilván...
A H&K ma úgy szólt, hogy pont szemből megvolt a részletgazdag sound, szögbe kitérve viszont ez egyre tompult és 30 fok után elveszítette a karakterét.
Talán arról van szó, hogy a K100 magasokban gazdagabb hangját nem befolyásolja annyira a szűk sugárzási szögés ilyen ládába K100 való.
Nekem volt 1x12-es kombóm k100-al. Most megnéztem pár összehasonlító videót.
V30 vs T75 vs K100. Egyrészt felismertem a régi rockos kombóm karakterét a K100-ban, ami persze itt teljesen más setupban szólt, másrészt rájöttem mennyire nem illik ahhoz a kombóhoz ez a szóró.
Ma már metálosabb hangzást keresek, és igy hangminták alapján a V30 "kerekebb" hangja nekem jobban bejön, mint a T75, a K100 pedig kifejezetten nem tetszik.
Azt biztosan nem okozza a láda anyaga, nem is okozhatja. Nekem ilyen gondom sosem volt az MF400A-val, nem volt kisebb besugárzási szöge, mint más jó 4x12"-es ládáknak. Sztem belefér itt is a hangszórózás, mégiscsak szervesen a láda része.
Most értem haza. Meghallgattam a v30-as MDF H&K-t.
Kis szögben sugároz, 30 fokon túl pedig tök más a hangja.
Ha ezt a jelenséget a láda anyaga okozza, akkor számomra
kész a válasz. Rétegelt lemez ládát szeretnék.
Hangszórókról is szívesen elbeszélgetnék.
Átjöttök velem a hangszóró topicba?
Marshall MF ládák is MDF-ből vannak, és nekem sokkal jobban bejön a hangjuk, mint a hagyományos rétegelt 1960-aknak, a súlyán sem éreztem, hogy olyan könnyű lenne.
Kifogástalan állapotban lévő 4db Celestion Vintage 30 hangszóró, 60W - 16 Ohm, eladók! 22500/db
CSERE is érdekel, első sorban Celestion-K100, vagy Mesa Black Shadow!
Tel: 30/2763675
Ez kétségtelenül MDF. Ha akusztikailag jobb, és a te tapasztalatod szerint elég merev és strapabíró volt, akkor talán jobban is járok vele mint egy rétegelt lemez ládával.
Nem pozdorja. Az MDF nagy nyomáson van tömörítve, a pozdorja (faforgácslap, bútorlap) pedig csak össze van ragasztva. A rétegelt lemezt azért szeretem amúgy, mert sokkal több köze van a valódi fához, mint a másik kettőnek. Mechanikailag pedig a valódi fánál is masszívabb a merőleges szálirány miatt. Építettem rack szekrényeket magamnak 19-es nyír rétegeltből. Atombiztos!
Bár most nézem az mdf és a rétegelt lemez súlyra kb forma-forma :P
Előgubiztam pár képet, ami alapján tényleg mdf-nek tűnik link. Töredelmesen el kell ismerjem tévedésemet... Viszont az hogy minden H&K láda mdf, azt továbbra is hülyeségnek tartom.
Az én fejem doboza pl rétegelt.
Egyébként jó kis cucc volt az a fenti láda, meghallgattam volna egy modernebb szóróval. És egyébként eléggé elpusztíthatatlan kivitel volt...
Ezekkel a szórókkal iszonyat rock hang volt benne. Meglepő hogy pozdorja...
Kizártnak tartom hogy egy H&K láda mdf-ből legyen. Nekem volt átlós attax 212 ládám, 37kg volt, mint egy 1960. Kizárt hogy mdf volt. Én úgy tudom szélessávú hangfalnak jó az mdf, ahol belül csillapítás is van. A gitárládának viszont inkább rezonálni kell, és a rétegelt lemez erre jobb.
412 ládát szeretnék venni. Belefutottam egy H&K Attax-ba. Az eladó azt mondja MDF-ből van, mint minden Hughes & Kettner. Eddig fel sem merült bennem, hogy gitárláda készülhet más anyagból, mint rétegelt lemez. A monitorhangfalam MDF-ből van, csak ugye egy ládánál más kritériumok is vannak.
Hangfalépítős fórumokon azt írják, hogy az MDF jobb akusztikailag, viszont a rétegelt lemez mechanikailag ellenállóbb és könnyebb azonban drágább is.
Én ebből azt hallom ki, hogy egy olcsó, kevésbé masszív és feleslegesen dög nehéz ládát készülök megvenni. Ha jobban szól, rendben van, de engem nem nyugtat meg az a
mondat, hogy akusztikailag jobb tulajdonságokkal rendelkezik. Mit jelent hangzásban a két anyag közötti különbség?
Egyszerű jelenidő az angolban úgy néz ki, hogy e/3. kap egy "s"-t az ige végére, a többinél változatlanul marad, nem kell sem elöljárószó, sem létige elé. Folyamatos jelenben nézne úgy ki, hogy is/are killing, egyszerű jelenben I kill, you kill, he/she kills, we kill, you kill, they kill.
azért nálam talán nem ekkora a baj, bár szeretek kúrni az asztalon!
de elárulhatad mi a baj, ha nem akarsz nagyon égetni jöhet privátban?
van egy megfejtésem, de megvárom a helyreigazításod, a németeknél megszoktam, hogy szarok a nyelvtanjukra és a 3 hülye névelőjükre, valahogy mindíg megértik különösebb "activity" nélkül, hogy mit akarok... :)
(amúgy meg lehet, hogy nem adom el a ládát, hanem veszek egy 1U-s rackes végfokot Rocktron Velocity - ADA Microtube vonalon, és ha olyan a hely, akkor viszem a ládát + Axe + végfok, ha van rendes kontroll, akkor meg elég a fülmonitor és az Axe)
Ja, aszittem a Roadking ládát mondod. Tényleg ez a legjobb Mesa láda, viszont vmi 90kg a súlya, biztos nem vennék ilyet. (Most adtam el majd' a komplett cuccomat, Axe-FX lesz meg wireless fülmonitor, a színpadon nem fog szólni semmi, a többiek meg kapnak belőlem vissza a kontrollba, amennyi kell nekik.
Én is ellennék egy ilyennel,bár beérném 1db-bal is.
A derekam viszont nem szeretné,mert bár még sose emeltem ilyet,de állítólag nagyon nehéz ládák ezek.
Két emberes művelet a cipelése.
Annyiban igaza lehet Daninak,hogy lehet full zárt és full nyitott,csak a törtes részt írta el,mert 1/2 és 1/2. :)
A te képeden is látszik a felső résznél a csavarok helye,ami a felső rész hátfalát tartotta.
a kis dobozban a mély frekik "megfullasztják" a hangot ha zárt a doboz, a közép tartomány a mi a gitárhang "lelke" és a magas szinte eltűnik, olyan hülyén tompa lesz a hangja.
érdekes kipróbálni azt, ha van fal a kompót mögött miként változik a hangja hogy milyen messzire van a faltól (0cm-max. 2m!, utána már nem hallod).
A mesának a legjobb 4x12"-es ládája úgy van megcsinálva, hogy az alsó két hangszóró zárt, míg a felső kettő nyitott!
Szinte teljesen zártból csináltam nyitottat egy ismerősömnek.
Fordítottal még nem próbálkoztam, de azt a legkönnyebb lemodellezni, hogy hogyan szólhat.
Valami falapot hozzászorítasz hátulról.
Amúgy elég lutri dolog ez a változtatás, mert függ a hangszórótól, a kombó falvastagságától, mekkora teret zársz le, vagy hagysz hátul nyitottan,stb.
Vmilyen szinten én is Mondjuk nálam van pörgés a hangszereknél (illetve volt, mostmár hálistennek úgy tűnik, hogy megállapodtam),de vannak állandó elemei a setupnak.
Én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a fej és a gitár (meg hangszedő) nagyrészt mindig ugyanaz. (na meg a kéz, de ez már nem biztos hogy szerencse )
Én csak a saját tapasztalataimra tudok támaszkodni, 3db 4x12 és 1db 2x12 ládát emlékszem, hogy próbáltam, volt közte többféle Eminence-es, V30-as is, egyik sem szólt jól sajnos. Ettől még igényesen van összerakva, kinézetre szuper volt mind, de sajnos ott véreztek el, ahol a legjobban kéne domborítani. Sztem nem véletlen, hogy egy időben annyit lehetett belőlük látni használtan.
Bár most hogy gondolkozom, lehet nem 4 db k100 volt benne, hanem 2 db, és még 2 db Celestion V60.
De ebben már bizonytalan vagyok, lehet 4xk100 volt.
Egyébként a gazdája tudtommal megelégedéssel használja.