Maxwatt szériában valamilyen Hiwatt szóró van, nem tudni, hogy ők gyártják-e, vagy gyártatják saját névvel ellátva. (Egyébként jól szólós cucc ezért a pénzért, használtam pár évig.) A "kásztömsoppos" ládáikban Fane van (nem találni róla infót, hogy melyik), egyszer játszottam ilyenen, erősen V30 feeling volt, csak kicsit símább magasakkal és több méllyel, jó cucc, de drága. A "hájgéjn" ládákban szintén valami Hiwatt cimkés a szóró. Meg most nézem, hogy van US maxwatt is szintén meg nem nevezett Fane-nel... Úgyhogy szerintem le lehet vonni a tanulságot, hogy Hiwatt-ék magasról szarnak a tudatosan vásárlókra. :)
-Eladó egy Orange PPC 412 HP8 egyenes láda. 400 Watt sztereó, hibátlan állapotban.
Székesfehérvári kipróbálási lehetőség.
Ára: 169 ezer Ft
-Eladó a képen látható Laney 212-es egyenes gitárláda( 70 watt, 8ohm, celestion G12L-35 szórókkal szerelve).
Székesfehérvári átvétel, csak kp jöhet szóba.Kontakt a nevem alatt.
Ára 27 ezer Ft
-Marshall AVT 412A láda eladó( 200 watt, 8 ohm), hibátlan műszaki állapotban. Kérésre küldök képet. Székesfehérvári kipróbálási lehetőség. Csere nem érdekel.
Kontakt a nevem alatt
Ára: 49 ezer Ft
Nem egyszerű dolgok ezek, mert teremfüggő is, no meg a tömegmennyiség sem mindegy.
Szinte mindenhol másak ezek a dolgok, viszont azért persze vannak alap dolog, amit jó tudni. :)
Nem, csak kis klubban játszunk, de ahol lehet mikrofonozva ott is. Eddig ahol csak PA volt, ott szinte mindig szopás volt, mert csupa 100W-os fullcsöves fej volt 412-es ládákkal, amik aztán mindent elnyomtak, dobot, éneket, basszust, mindent. Legalábbis én a színpadon nem hallottam semmi mást. Egyébként van olyan oldal vagy valami, ahol írnak ilyen hangosítási alapokról? Tök jó lenne kicsit olvasgatni erről, akkor én se kukán állnék ott a beálláskor és nem lennék 100%-ban a hangosítóra utalva (nomeg az elég gyér tapasztalatomra...) Mert pl.az is tök alap lenne, hogy az ember tudja, hogy mit hova helyezzen el. Intuitíve megoldjuk valahogy, de azért az ugye nem feltétlen optimális.
Rengeteg minden beleszól a közeli mikrofonozásnál is. Az, hogy egy láda nyitott, csak egy dolog. Más lesz a karaktere az egésznek az biztos. Mikor a Framust emlegettem én első sorban a szórók miatt tettem...a V30-asokra gondolok. De a Framusok hátsója is levehető. :)))
Viszont nem tudom...Te mindig nagyszínpadon játszol? Mert rengeteg olyan klub van, ahol nem is mikrofonoznak, csak egy PA cucc van éneknek.
És nyilván a öntés az enyém volt, majd kiderül, hogy mennyire volt szar döntés. Tisztában vagyok vele, hogy nem ez a legjobb láda, ami kapható, de egyelőre azt gondolom, hogy a célnak megfelel. De ez majd kiderül - puding próbája az evés, ahogy a művelt marslakók szokták mondani.
Igen-igen, épp ez az, hogy azt értem, hogy a hangszínnel tolja ki, node pont azt egy EQ vagy egy hangosító is meg tudja csinálni (és ugye akkor külön kérdés, hogy hogyan szól a színpad és hogyan szól az egész kifelé) Ha jól sejtem pont ezért vannak olyan törekvések, hogy a hangszóró legyen teljesen lineáris (pl. Fane Studio12). Sőt, ha jól sejtem éppen ezért törekszenek sokan arra is, hogy a végfok is lineáris legyen, így a hang színezéséért cask az előfok/effektek felelnek. Ami lássuk be nem volna totális hülyeség, mert nem kellene azon szöszölni, hogy melyik előfokhoz melyik végfok megy, és ezekhez aztán melyik szóró, hogy ne pont egymás "ellen" dolgozzanak a karakterükkel.
Ja, és továbbra is érdekelne a vélemény,hogy közeli mikrofonozásnál vajon mennyit számít a láda, amiben a szóró van? A dolog fizikáját végiggondolva egy zárt láda nyilván többet, de egy nyitott sztem szinte semmit.
Nahát éppen ez az, hogy nem hangerővel tolja ki a láda a zenéból, hanem hangszínnel. :) Butuska! A többihez, meg annyit, hogy ez a Te döntésed. Majd meglátod később mi lesz. Ezek már csak utólagos beszélgetések, nem rábeszélgetések. :)))
Egyébként most nekem sem Framusom van, hanem Tech 21, amiben ugye Eminence tonkerek vannak.
Bocsáss meg Saci, de egy kicsit nekem ellentmondásosnak tűnik, amit mondasz... #11982-ben azt írod "...A Framus pontosan úgy dolgozik, hogy a középmagasaival kitolja a hangszeredet a zenéből...", utóbb pedig, hogy "...Ha mindenkinek jó cucca van, akkor mindenki szépen tisztán fog szólni és megfelelő hangosítással arányosan is..."
Akkor most hogy is van ez? A Framus kitolja a zenéből az én hangszeremet, de azért mindenki szépen arányosan fog szólni? Ne érts félre, nagyjából tudom miről beszélsz, csak éppen sok hangszóró- meg ládakészítő cég jön ezzel a dumával, hogy majd akkor ez meg az a láda vagy szóró kitolja a zenéből az én hangszeremet. Hát ne tolja ki! Tolja ki a hangosító, ha éppen a hangzásnak ez az alapja, vagy egy pedál, ha egy szólóhoz az kell.
Ugyanakkor megjegyezném, hogy igen szegény, igen kezdő és igen kicsi banda vagyunk. Nincs saját cuccunk, egyelőre csak nekem van cuccom. Koncerteken kölcsöncuccokon játszunk. Nem ideális, de ez van, asszem elég magyarázat, ha elmondom, hogy a bandában csak nekem van normális állandó keresetem, a basszer épp csak megél a fizujából, a dobos és a másik gityós pedig még állandó munkahellyel sem rendelkezik, nemhogy fizetéssel Ez a nagy magyar valóság, de azért zenélni kell. De nem akarlak untatni ezekkel a részletekkel...
Az, hogy egy keverős mit tesz/tehet meg... Jogos a meglátás, csak éppen utólag a felvételről derült ez csak ki, akkor meg már veszett fejsze nyele.
Na és végül a gondolatmenet, ami elvezetett a döntésemhez (és mivel van benne szubjektív meglátás és vélemény ezért nem kell egyetérteni): a netes felvételek alapján a V30 különösebben nem tetszett, az Eminence jónéhány szórója viszont igen. A Rocket50-ről nem találtam felvételt, de készséggel elismerem, hogy kevésbé definiált, bár hozzá kell tennem, hogy pl. a Harmony-central-os vélemények szerint messze nem akkora szar, mint amilyennek sokan lefestik. De erről majd akkor nyilatkozom, ha próbateremben is kipróbáltam. Ugyanakkor a Laney nyitott láda, ergo sokkal kevésbé szól bele a hangba a láda építése és anyaga (nem mellesleg közeli mikrofonozással vajon mekkora lehet a különbség a ládák közt...? Erre tényleg kíváncsi lennék). Emellett jóval olcsóbb, kisebb és könnyebb, ami mind fontos szempont nekem. Ráadásul ha meghallgatod Gerendás Péter bemutatóját a Laney Cub fejről, ott a bemutató első felében a saját ládájával szól, és egyáltalán nem érzem kalap szarnak. Szóval a végkövetkeztetésem kb. az lett, hogy 1) nem 20e-el szarabb a Laney a Framus-nál, 2) egyéb tekintetben szimpatikusabb és 3) később úgyis hangszórót cserélnék mindkettőben.
Egyébként a gitárvásárlás terén szerzett tapasztalataim alapján azt gondolom, hogy ugyan ez életem első gitárládája, de nem az utolsó
Látom, baromira nem vagy tisztában ezekkel a dolgokkal. :)
Nem baj. :)
Ha mindenkinek jó cucca van, akkor mindenki szépen tisztán fog szólni és megfelelő hangosítással arányosan is.
Ha a többieknek jó cucca van Te majd szépen belemosódsz a nagy semmibe.
Hogy egy balfasz keverős mit csinál, az más kérdés, ehhez a témához nincs köze.
Velem csak egyszer csinálná meg ezt egy keverős.
Ezt a "kitolja" dolgot nem értem... Mármint értem mit mondasz, de miért akarnék én kiszólni a zenéből? Illetve miért pont én? Miért nem a másik gitáros, a billentyű (igaz az nálunk nincs, de egyébként lehet, és ugye az is abban a frekitartományban dolgozik jellemzően) vagy az ének? Vagy akár a fúvósok, ha vannak, bár ők kicsit talán már többet mozognak a magasabb tartományokban, különösen a rezesek. Vagy mindenki Framus ládákon fog szólni, azaz még pontosabban V30-akon, és akkor ott vagyunk, ahol a part szakad. Plusz - és még mindig elismerem a jó láda fontosságát - egy EQ ugye csodákra képes... És ez mind nem kötekedés, csak az én tudatlaynságom és értetlenségem. (Zárójelben jegyzem meg, hogy a legutóbbi koncertünkön egy kölcsön 112-es Mesa ládán volt szerencsém játszani, az nagyon tetszett, csak aztán a videót vissszanézve hallottam, hogy úgy a negyedik szám táján gondolt egyet a hangosító srác, és lekeverte a picsába :( Innentől aztán akármilyen ládám lehet, szart se ér, max. a színpadon én hallom magam rendesen...)
Marshall JMP 1960A láda checkerboard vászonnal, 1974-es Whiteback T1221 G12M 25W, 75Hz, 16ohm/db hangszóróval új állapotban eladó, kód mind a négynek DG 5! Egy utolsó hibátlan db a klasszikus vintage ládák közül, a hangja meg olyan, amiről nem kell beszélni. További infó, képek emailben.
Sziasztok!
Egyetértek Sacival!
Lehet, hogy a nagyobb különbségek a stúdióban jönnek elő a ládák közt, de ha már mikrofonozva van a cucc, akkor máris hasonló a szitu, mint stúdióban, illetve füllel is ki lehet azért hallani a különbségeket. Pl én lecseréltem a JCM900 ládámat egy MF400-ra, és már próbán előjött, hogy a szólók jobban hallhatóak, ami nem csak a hangzásváltozásnak köszönhető! Aztán stúdióban kiderült,h a MF400 a magasabb hangokat is ugyanakkora amplitúdóval nyomja, mint a mélyeket, azaz tökre kiegyensúlyozott láda, míg a JCM900-nál a felvett jel amplitúdója megzuhant, amikor a mélyebb riffről egy húrral magasabbra ugrottam.
Ez pl mikrofon nélkül is kijön egy klubban!
Érdemes befektetni egy jó ládádba, mert ez a legolcsóbb tartozéka egy fullos cuccnak, mégis lehet ez adja a legnagyobb eltéréseket a soundban, azaz a láda pecsételi meg végül a hangzásod, jobban , mint ahogy azt elsőre az ember gondolná. (Lehet nem gitárokat meg pickupokat kell először cserélgetni, de még csak nem is fejeket, hanem elég egy jó láda, vagy hangszórócsere a kívánt soundhoz.)
Bármilyen helyen kirí a különbség a két cucc között.
A Framus pontosan úgy dolgozik, hogy a középmagasaival kitolja a hangszeredet a zenéből, ezért jól kivehető lesz, míg a másik majd szépen beleolvad a környezetébe. :)))
Ezt bármikor készséggel aláírom, ellenben én dürhő punkrock-ot játszom, még a kvintelés is kihívás, asszem a hangzásomban a kezem a leggyengébb láncszem, és nem ez a láda ;) És ahogy írtam: most ez a 20e különbség is számít. Egyébként nem vagyok biztos benne, hogy kis klubok színpadán, az ottani ilyen-olyan hangosítókkal érdemi különbség lenne nagy átlagban a két láda közt, de lehet, hogy tévedek... Stúdióban, rendesen bemikrofonozva nyilván erősen előjön a különbség, de ilyen bulikon aligha.
Mert kíváncsi voltam a véleményetekre... Ez nem azt jelenti, hogy aszerint is döntök. És természetesen köszönöm, hogy vettétek a fáradságot válaszolni.
Elhiszem, hogy a Framus jó vétel, de a Laney kisebb, könnyebb és nem stúdióba kell. Valszeg se a V30-akat se a Rocket50-eket nem tartanám meg, az eklézsia meg igen szegény, szóval a Laney maradt, akkor is ha kiröhögtök Legalább másvalaki jól jár a Framus-al
Szaki Urak!
Újabb kérdés, ezúttal egyszerű és gyors: Framus 212 V30-asokkal 50e-ért vagy Laney Cub Cab Rocket 50-esekkel 35e-ért? És persze a pénz számít, tehát ha a Laney nem annyival rosszabb, mint amennyivel olcsóbb, akkor inkább azt választanám. Hosszútávon se a V30-asokat se a Rocket 50-eseket nem valószínű, hogy megtartom, az Eminence-ek hangzása jobban bejön nekem.
Gazz mester korábbi hozzászólása elindította a vezérhangyát: 210-es ládákról van valakinek tapasztalata? Nekem 100W/8Ohm vagy 150-250W/4Ohm kellene. Ilyesmit vajh gyárt valaki? A Laney 210-ese szimpi, csak nekem kevés. A végfokom pont 70W/8Ohm-ot ad ki, oda azért illene legalább 90-100W-os ládát tenni, ha rendesen ki is akarom hajtani, márpedig koncerten ki kell. Pedig egy kellemesen kicsi és könnyű 210-es láda jó lenne.
-Eladó a képen látható Marshall MG 412 A és B láda, mindkettő hibátlan műszaki állapotú( 120 watt, mono 8 ohm, kerékkel szerelve).
Székesfehérvári átvétel, csere nem érdekel.
Ára egyben 75 ezer Ft, külön-külön 45-45 ezer Ft.
Kontakt a nevem alatt.
Most alkalmam volt összehasonlítani egy Framus 212-t és egy Tech 21-es 212-t. :)
Az egyikben Celestion V30-asok vannak, a másikban Eminence Tonker-ek.
Nem gondoltam volna, hogy két láda között ilyen különbség van.
A Framus nagyon jó cucc, nyomatja a középmagasakat és elég konkrétan visszaadja a hangokat.
A Tech 21 pedig szép mélyeket ad és mellette a középmagasat is tolja.
Hosszas próbálgatás után a Tech 21 mellett döntöttem. Igaz valamivel drágább, de szerintem annyival jobb is. :)
Gondoltam leírom. :)
Halihó!
Van nekem egy Framus Cobra 4x12-esem, V30-okkal szerelve. Ilyen fémrács van az elején. Tegnap leszedtem róla, és megdöbbentő volt a hangzásbeli változás. Hirtelen kurva jól szólt minden. :)
Ezzel volt már valakinek hasonló tapasztalata? Milyen hálóra cseréljem vajon a fém rácsot?
sziasztok! picit off de nemtaláltam rá megfelelő topicot.Ilyen ládával találkozott már valaki ?
ÉNEKRe szeretnénk használni. a láda tartalmaz felül 2db 20W-os (8ohm tesla) szórót majd középen és lent 30-30W-os 16 ohmos szórók vannak.na most mindkét ládából úgyszintén kivan kötve az egyik 30W-os szóró gondolom hogy kijöjjön a megfelelő ohm érték.Amit végképp nem értek hogy miért van rajta két kivezetés(ez a képen eléggé jól látszik) hisz ugyanarról a körről van leágaztatva. Kipróbálni sajnos nemtudtuk még mert valami ősrégi csatlakozása van ezt majd cserélem jackesre.
A fő kérdés az lenne hogy lehet-e ezekből hangszórócserével varázsolni két türhető énekládát? mi kéne hozzá? tweeter,hangváltó? A láda szerintem nagyon jó alap elég masszív és nagy.
Sztem kábé az, hogy a 10-es hangszórók eléggé kevéssé elterjedtek. Mint ahogy a 15-ösök is gitáros körökben, illetve a 18-asok úgy általában. Pedig nem lenne hülyeség, kis klubokban koncertező zenészeknek jó alternatíva lehet a cipekedésre :) Én is gondolxom, most hirdetnek egy 210-es régi Laney ládát Ragin Cajun tányérokkal, csak mondjuk meghallgatva a többi (12-es) Eminence mellett azért nem volt olyan meggyőző: http://www.youtube.com/watch?v=8PJdgh-T6CA
-Eladó a képen látható Laney 212-es egyenes gitárláda( 70 watt, 8ohm, celestion G12L-35 szórókkal szerelve).
Székesfehérvári átvétel, csak kp jöhet szóba.Kontakt a nevem alatt.
Ára 27 ezer Ft
Ha monoba kötöd nemterheli túl, mert akkor 150-wattot bír a láda. Ugyanakkor tuti nemfogod kihajtani a 100- wattot a Marshall fejen, mertaz már "halálos" :)
Szakik, hozzáértők vagy bárki aki véletlen tudja a választ!
Egy ismerősömmel egy koncerten ugyanazt a ládát szeretnénk használni. A kérdés az, hogy: az ő 100W-os feje (Marshall JMP) bármilyen módon túlterhelheti e az én 2X75W-os ládámat (Marshall 1936)?
előre is kösz a válaszokat!
Mi a véleményetek a Marshall MBC410 basszusládáról? Inkább az érdekelne, hogy ebben az árkategóriában hol van a többiekhez képest, és kevésbé, hogy mit érné meg jobban venni helyette ennyiből.
Tehát akkor ha rádugom egy 8 ohmon üzemelő 4x12 es ládára, akkor ugyanazt a teljesítményt le tudja adni, csak több hangszórón keresztül szól.
Köszönöm szépen a segítséget!
A 8 Ohm az 8 Ohm, mindegy hogy 4x12 vagy 1x12 vagy 8x12 stb.
Akkor feleződik a teljesítmény, ha 16 Ohmost teszel rá.
Ezt amúgy csak tranyós végfokú cuccnál lehet megcsinálni, hogy nagyobb impedanciájú ládát kötsz rá. Kisebbet arra sem érdemes.
A csöves végeket meg pontosan kell illeszteni, hacsak a hátlapon más nincs írva.
Sziasztok! Biztos felmerült már százezerszer ez a kérdés a fórumon, de meg kell kérdeznem valamit, mert nagyon nem értek hozzá.
Van egy Vox ad50VT-XL212 es kombóm, annak van 8 ohmos external speaker kimenete.
Ráköthetem 8 ohmon üzemelő 4x12 ládára? Az igaz, hogy akkor mondjuk feleződni fog a teljesítménye? Ha 2x12-re kötöm, akkor megmarad az 50 watt?
hellósztok, nagyon új vagyok ebben a topikban! kínáltak egy pedálomért cserébe egy Selmer Goliat 18˝/120watt/15ohm mélynyomót.
ha ez eltűrné a nagy amplitúdójú, mély frekvenciás négyszögekjeleget, akkor belemennék a seftbe valószínűleg.
mekkora böhöm ládát kell ehhez éppíttetni illetve kit ajánlanátok, ki épít ilyesmiket budapesten emberi áron és jó minőségben?
az sem kizárt hogy a ládán belül még lenne 1-2 db 10-es vagy 12-es szóró is.
Sziasztok!
Van egy eladó 4x12-es ládám. Műbőrrel be van vonva vannak rajta fogantyúk. A műbőr borítás kicsit viseltes, de szerkezetileg semmi baja a ládának. Tudok hozzá adni 2db Celestian G12-100-ast.
Üresen:15000 HUF
Hangszórókkal:25000 HUF
Esetleg balos telecasterre, wah pedálra, vagy valami torzítópedálra cserélném.
Marshall JMP 1960A láda checkerboard vászonnal, 1974-es Whiteback T1221 G12M 25W, 75Hz, 16ohm/db hangszóróval új állapotban eladó, kód mind a négynek DG 5! Egy utolsó hibátlan db a klasszikus vintage ládák közül, a hangja meg olyan, amiről nem kell beszélni. További infó, képek emailben.
Fender Twin Reverb Silverface 1980-as a push-pull masteres 135W-os eladó. Az európai modell, mindene eredeti, még a kézi szerelésű, JBL D120F alnico hangszórók, oldaltámasz, kerekek, lábkapcsoló. Új HARMA CRYO angol végcsövek, állítható bias, átnézve, beállítva, szép állapot, ha soundot akarsz, itt van. Csere nem, további infó, képek emailben.
Orosz military ÚJ 6L6(6P3C-E) és EL84(6P14P-EV) 5000 üzemórás végcsövek quadba válogatva eladók. Hibátlan minőség, hibátlan hang. Ár fix 12.000/quad+posta, további infó emailben.
Marshall JMP 1960A láda checkerboard vászonnal, 1974-es Whiteback T1221 G12M 25W, 75Hz, 16ohm/db hangszóróval új állapotban eladó, kód mind a négynek DG 5! Egy utolsó hibátlan db a klasszikus vintage ládák közül, a hangja meg olyan, amiről nem kell beszélni. További infó, képek emailben.
-Eladó a képen látható Marshall MG 412 A és B láda, mindkettő hibátlan műszaki állapotú( 120 watt, mono 8 ohm, kerékkel szerelve).
Székesfehérvári átvétel, csere nem érdekel.
Ára egyben 75 ezer Ft, külön-külön 45-45 ezer Ft.
Kontakt a nevem alatt.
-Eladó 2 db Laney 212-es gitárláda, a felső döntött( 70 watt, 8ohm, celestion G12L-35 szórókkal szerelve).
Székesfehérvári átvétel, csak kp jöhet szóba.
A két láda ára fix 39 ezer Ft, csak mai átvétellel. kontakt a nevem alatt
Tech21 412TM Gyönyörű, megkímélt állapotban!
Elöltöltős kivitel, tépőzáras védőszövettel.
Made in USA, N.Y.
I. osztályú minőség, ez masszivitásában és kivitelében is megmutatkozik.
A gyári hangszórók még jobb minőségűekre lettek cserélve: Eminence Texas Heat 150watt/db.
Jelenleg 600watt/8ohm-mono a láda, fűzhető.
Ezek 3 évesek csupán és 20e/db áron kerültek a ládába.
Ennek a ládának az új ára 180e!
Újpesten próbálható nagy hangerőn!
!SÜRGŐS ezért csak 105e!
Üdv! Kis segítségre volna szükségem: Vettem egy Reloop Dominance 702 (ilyen) végfokot, hogy azzal küldjem rá a Podomat a gitárládára. Na most a helyzet az, hogy a végfok leírásában min. 4 ohm, és maximum 8 ohm terhelhetőség van megadva. A Marshall ládámnál ez nem gond, ugyanis azon monoban az egyik bemenet 4ohmosként viselkedik, a másik 16, tehát lehet választani. Viszont anyagi okokból terveztem a Marshallt lecserélni egy Peavey Valveking ládára. Ennek a tulajdonságai (a hangszórók típusát leszámítva) megegyeznek a Marshalléval (300w, 2x8ohm stereo), viszont monoban mindkét bemenet 16ohmos, ha jól tudom. Szóval akkor ha jól gondolom, erre nem szabadna monoban rákötni a végfokot. Akkor viszont kérdés, hogy mit lehet tenni? Át lehet kötögetni valahogy a hangszórókat, hogy úgy viselkedjenek monoban, mint a Marshallban (egyik bemenet 4, másik 16 ohm)? Köszi előre is...
2 db Rola Celestion G15/100 8 ohmos hangszóró gazdát keres. 15 colos, de állítólag gitárszóró, bár volt, aki basszusra használta, öreg, mint az országút (70-80 évek?). Mindkettő közepéről hiányzik a kupak, nem tudom, van-e más bajuk, de működnek.
Ajánlj valamit - irányárról a hiányzó kupakok miatt fogalmam sincs –, cserét valamire.
(Szlovákiából vagyok, de Salgótarjántól csak 15 km-re. A súly miatt nem érdemes határon át postázni, inkább a személyes átvétel lehet jó.)
plectrum kukac plectrum .sk