Marshall JCM900 Lead 1960 gitárláda!!!SÜRGŐSEN!!! Eladó !!! A láda érintetlen, ez még angol gyártmány. A gyári 4db Celestion G12T-75 hangszókat tartalmazza.
Ár: 80.000Ft
bzs1988(kukac)gmail(pont)com
vagy
kevin_b(kukac)vipmail(pont)hu
-Eladó 2 db Laney 212-es gitárláda( 70 watt, 8ohm, celestion G12L-35 szórókkal szerelve).
Székesfehérvári átvétel, csak kp jöhet szóba.
Áruk 35-35 ezer Ft, egyben 50
Marshall 1960B jcm 900 gitárláda( celestion G12T-75 szórókkal szerelve, mono4-16 ohm 300 watt, stereo 2x8 ohm 150-150 watt) hibátlan műszaki állapotban, kerékkel eladó. Székesfehérvári átvétel. Csere nem, köszi.Kontakt a nevem alatt.
Ára: 99 ezer Ft
-Eladó egy Marshall AVT 412A típusú gitárláda, hibátlan műszaki állapotban( 200 watt,mono 8 ohm). Székesfehérvári kipróbálási lehetőség. Csere nem érdekel, csak kp. Ára 49 ezer Ft.
Kereket adok hozzá pluszban.
-Valamint eladó egy Marshall 1960AV láda( 280 watt, mono 4-16 ohm, 2x140 watt, sztereo 8-8 ohm), hibátlan műszaki állapotban, kerékkel, huzattal.
Székesfehérvári átvétel. Csere, beszámítás csak kp-re.
Ára: 110 ezer Ft
Valaki tudna nekem pro/kontra dolgokat mondani, a láda bélésével kapcsolatban, hogyan változtatja a hangot a csupasz fa felülethez képest? Illetve jó az, ha annyira le van szigetelve, hogy egy lepkelihegésnyi levegő sem tud bejutni a ládába?
Hát én sem szívesen állnék neki még egynek kézzel kivagdosni. Nem fehér embernek való munka.
Egyébként a sarkokban a léc kurva sokat tud merevíteni rajta,az tuti!
De én a ládám konstrukciója miatt nem is tudtam volna ilyen léceket betenni,mert hátulról van becsavarozva a hangszórókat tartó előlap.
Kérdezted,hogy hogyan szerelik össze a gyári ládákat.Van egy elég nagy gyűjteményem láda képekből,külső belső fotókból,és a legtöbb láda elején duplán van a rétegelt lemez,és belülről van a belső rétegelt lemez éléhez csavarozva az előlap. A hátlapot meg lécek tartják. Ez talán a legelterjedtebb.
Meg vannak persze az elölről beszerelt előlaposak,sőt,van olyan,aminek fix a hátlapja,és mindent elölről kell szerelni.
Az összerakást általában sima négyzetes fogazással csinálják meg (pl Marshall),de erről nincs sok infóm,kevés kopasz ládaképet találni.
Egyébként ebay-en olcsón lehet venni fogazáshoz sablont,ami megvezeti a felsőmarót,de nekem egyelőre se felsőmaróm,se ilyen kütyüm nincs,mert nem gyártok egyébként ládákat,így nem láttam értelmét beszerezni.
De egy ilyennel egy komplett láda anyagának befogazása szerintem max egy fél óra.
Itt van például egy ilyen egyszerűbb kivitelű fogazókütyü.
Én is 18-as orosz nyír rétegeltből csináltam a ládám,ha jól emlékszem,az anyag+vágás nekem is olyan 9-10e körül volt. 4x12-t nem akartam,mert nem is nagyon fér el a lakásban,a kocsimba is csak akkor fér be,ha ledöntöm a hátsó ülést,és úgyis általában egyedül mozgatom a ládát,azt meg szar lenne egyedül. :)
Így maradt a 2x12,abból viszont egy méretesebb. De azért néha elborul ám az agyam,hogy kéne egy 4x12.
Najó, igazad van, tényleg van értelme, akkor inkább azt mondom, nem muszáj. A 412-esemet sima tiplikkel csináltam, ültem is már rajta, elég stabil lett. Most csinálok egy 212-est lamellóval, ha kész lesz, letesztelem, de szerintem megbírja. Mondjuk én a sarkokra belülre ragasztok még egy-egy lécet, meg az előlap, hátlap is tart. A gyári cuccokat hogy szerelik össze?
Fecskefogaznék én, de nincs hozzá szerszám, és kézzel ki nem vagdosom az tuti. Ha meg szétesik, csinálok új dobozt.
Amúgy tájékoztatólag, mert felmerült, a 18-as nyír rétegelt méretre vágatva olyan 8-9e körül van egy 212-es ládára. A 412 se sokkal több, az olyan 12e környéke. Többet egyszerre megvége (ha kijön 2 táblányi) akkor jóval olcsóbb lehet, a táblás ár számít és bérvágás. Legalábbis itt fehérváron az ERFA-nál.
Ezzel nem értek egyet,egy ládánál szerintem kell azért a fogazás. Egy erősítőfej-doboznál nem,ott teljesen jó lehet a lamellózás,vagy a tiplizés,de egy láda,ahol hosszú,széles,és tömegben jelentős falak vannak....az azért más.
Ha csinálsz egy sima lamellózott L illesztést,ahol az egyik anyagdarab éle,és a másik anyagdarab lapja találkozik,akkor lehet akármilyen erős a ragasztás,akár erősebb a fa anyagánál,akkor is lényegében a rétegelt lemezt összetartó ragasztóra,és a lamellóra van bízva az illesztés erőssége.
Tapasztalatom szerint pedig a rétegelt lemez rétegei közötti ragasztás nem valami erős,szeret a felső réteg (amihez a másik lap éle csatlakozik!) letörni,pláne a szélén,ahol találkozik a két lap!
Úgyhogy egy ilyen lamellózott,élben ragasztott L alakú illesztést szerintem,az L összecsukására irányuló erőhatásra viszonylag könnyen el lehetne törni.
Egy fogazott illesztésnél,pláne ha fecskefarkú fogazásos,a ragasztón kívül nagyobb a ragasztott összetartó felület,ráadásul a fogak+ragasztó közötti súrlódás is sokat tart rajta,na és akkor még ott van a fecskefark formából eredő öntartás.
"sose jön szét magától."
Ez így igaz,de általában nem is magától jön szét,hanem valami behatásra. Mindezek arra az esetre érvényesek,ha a ládát valamilyen nem rendeltetésszerű behatás éri. De akár ilyen behatás lehet az is,ha kereke van a ládának,tolja a tulaj,majd hirtelen elakad a kerék valamiben.
Én gyakran ücsörgök is a ládán. Meg általában egyedül cipelem,kocsiba be,küszöbökön át,stb.
Na meg az sem elhanyagolható dolog,hogy ha jól meg van küldve egy láda,akkor mennyire bírja a belülről ható hangnyomást!
Én azt mondom,ládánál igenis van értelme a fogazásnak! Vagy hol lenne értelme,ha itt sem?
Nekem HCM412 ládáim (1 egyenes és 1 döntött)vannak. Azt hiszem az ugyan olyan mint az LV412, csak a HCM eleje fémrácsos nem pedig szövetes. Ugyanúgy Celestion Rocket 50 hangszórók vannak benne.
Nekem teljes mértékben megfelel. Soha nem volt még bajom vele (2006. novembere óta van meg), megbízható, strapabíró és jó hangú láda. Szerintem teljesen megéri az árát.
Egyszer egy haverom Marshall ládájával összehasonlítottuk. Egy Mesa Dual Recto fejet tettünk a Marshallra (1960 B láda V30-akkal), aztán átraktuk a Laneyre. Mindössze annyi volt a különbség, hogy egy picit több gaint kellett adni a Laney-nél, de egyébként ugyanolyan frankón szólt ugyanazzal a beállítással.
Szerintem nyugodtan vegyél olyan ládát, nekem bevált.
Szerintem nincs értelme itt a fogazásnak, simán lapostiplivel vagy sima tiplivel jó minőségű faraagasztóval összeragasztva is tökéletes lesz. A ragasztás konkrétan erősebb, mint maga a fa. Ha egyenesen vannak vágva az anyagok, sose jön szét magától.
Kösz a segítséget. Pár napon belül jövök az új rajzokkal és a látvánnyal.
Hidd el jó lesz a pácolt-élvédős változat. Jellegében olyan lesz, mint a rack.
Én is fűrésszel csináltam az enyémet,egész jó lett.
Szerintem a fecskefark sem sokkal nehezebb.Pontosan ki kell mérni,be kell rajzolni mindent,meg jó fűrésszel,pontosan kell vágni.
Lehet gépesíteni,de kell hozzá egy felsőmaró gép,egy fecskefark csapoláshoz használatos V alakú marófejjel,meg kell egy sablon,ami megvezeti a gépet.Meg némi gyakorlat.
Vannak speciális marósablon asztalok is,direkt az ilyesmikhez,ebay-en egész olcsón be lehet szerezni őket.
Befogazni általában csak a kávát szokás,szóval a doboz oldallapjait,tetejét és alját. Az elő és hátlapokat általában lécekhez szokás csavarozni. Sok ládánál elölről nézve dupla az anyagvastagság,és a +1 anyag éléhez van belülről hozzácsavarozva az előlap.A hátlaphoz meg általában van egy léckeret a ládában,amihez támaszkodik és csavarozódik a hátlap. A támasztótuskó meg középre kell a hangszórók közé,a végén egy kis polifoam vagy egéralátét darabbal,ami lógjon ki a hátlap belső síkjából.Így elkerülhető a hátlap döngése.
A borítást azért én javasolnám mégiscsak.Esztétikailag is,meg védelmi okokból is.Meg esetleg később eladni is könnyebb,ha jól néz ki. Véleményem szerint egy pusztán élvédős láda olyan túl háztáji,gagyi benyomást kelt.
A fecskefarkúra gondoltam, de azt szerintem nem tudom megcsinálni.
Egyenes fogazással igen, kérdés mennyire lehet gépesíteni.
Úgy döntöttem nem teszek rá borítást, csak élvédőket.
A hátulját és az elejét is csapolni kell?
Hogy milyen fogazatmintával csapolod össze,az szerintem mindegy.
Van ugye a sima négyzetes fogazás (az enyém is ilyen),aztán van ez a fecskefarkúnak nevezett,ami olyan,mint a képeden a bal oldal. Aztán vannak ilyen extrák is,mint a képeden,hogy felemás minta jön ki az egyik és a másik oldalon. Vannak félig rejtett és rejtett csapolások is.De ezeknek gitárládánál nincs sok értelme,mert úgyis le lesz marva a láda éle rádiuszban,meg úgyis megy rá a borítás.
Szerintem egy sima négyzetes,vagy sima fecskefarkú fogazás minden igényt kielégít gitárládánál.
Azért kell ugye a fogazás,hogy nagyobb felületen érintkezzenek az anyagok,nagyobb felületen legyen ragasztás.
Így nem csak az "élek" találkoznak,hanem a csapok oldalai is,Így nagyobb az illeszkedő felület,mint ha csak simán egymáshoz tennéd mindenféle fogazás nélkül a két anyagot L-be.
Ok, akkor teljesen zárt elöltöltős lesz, semmi extra
18 mm nyír rétegelt lemezből. Még egy utolsó kérdes:
A rajz szerint ez csak össze van csapolva, de valójában ez
éleket össze kell dolgozni. Annak nem tudod milyen a geometriája?
Én a helyedben 18mm-esből csinálnám,ahogy csináltam is. Szintén nyír rétegeltből.
A legtöbb gyári láda is nyírből van.
A 16mm-es anyagot meghagynám Marshalléknak. :D
A bassreflex téma csak az én véleményem.Mert ha esetleg feszesebb,ütősebb mélyeket akarnál,és helyette egy bálnaszív mélyet kapsz a reflex miatt,akkor nem nagyon tudsz mit csinálni,max előlap cserét.Meg a reflexcsöves dolgot elég szar méretezni,hogy jó is legyen.
Én jobban preferálnám ezt az osztott hátlapot.Ha zárt láda kell felrakom,ha nyitott,akkor leveszem.
Hogy ez az 1/3 nyitottság hangban mennyiben különbözik egy sima bass-reflex kiviteltől,azt a fene tudja.
Rétegelt lemezből. Nyír mondjuk, bár én a bükköt szeretem.
Azért gondoltam, hogy elég a 16 mert csak 2x12.
Ez 21 mm-es bükk.
A Bassreflex jó ott? Meddig kell hátravinni. Még nincs berajzolva,
V alakban akarom 2 "léccel" megoldani, természetesen ugyanabból az anaygból.
Annyiféle 2x12 van annyiféle mérettel,hogy szerintem nincs aki megmondja,hogy mi a tuti megfejtés méretileg.
Kezdve a kis 2x12 Marshall 1922-vel,az 1936-on át az ENGL vagy Mesa álló 2x12-kön keresztül a nagy,4x12 méretű 2x12-kig,amilyen van a Marshallnak (átlós hangszóró elrendezéssel),és a Mesa-nak is (egymás feletti hangszóró elrendezéssel,az alsó hangszóró különválasztva egy zárt dobozban,a felső meg nyitott kivitelben.
Szóval sokféle megoldás van.
A te megoldásod szerintem teljesen jó,jó nagy űrmérettel.De azt a bass-reflex nyílást gondold át,hogy tényleg kell-e,és ha igen,akkor előre kell-e?
Én a helyedben inkább előlről zártra csinálnám,és a hátfalat csinálnám esetleg 1/3 vs. 2/3 arányban oszthatóra,így az 1/3-ot levéve bass-reflex szerű hatás érhető el,visszatéve meg egy zárt láda,feszes mélyekkel.
Az én hasonló ládám 62x76x36cm-es,felül döntött hangszórós,zárt,kerekekkel.
Keresnék lehetőleg Miskolcon vagy közelében basszusláda borításához fekete filcet!
180*150cm-es darab elég lenne!
Esetleg más jófajta anyag is szóba jöhet,más színben (is)...
csak az a "PA szürke" ne legyen!
Ha van valakinek valami,jelezzen!
kontakat a nick alatt!
Működő konfig.,de csöves erösítő esetén az impedanciának egyeznie kell a hangfal eredő impedanciájával.
Tranyósnál kisebb nem, nagyobb viszont lehet a terhelő (hangfal) impedancia, de halkabban fog szólni a cucc.
Sziasztok! Következő lenne a kérdésem ha valaki tudna ebben mondani értelmest. Ha egyazon ládán belül két 8 ohm-os hangszórót bekötök egyszer párhuzamosra, egyszer sorosba, és kivezetem két jack-ra az egyik 4 ohm a másik 16 ohm, értelemszerűen egyszerre csak egy bemenet használóható. A kérdése hogy ez teljesen működő konfiguráció, vagy veszélyes lehet az erősítőre nézve, és inkább csak egyfélére kössem be?
Vox Defiant copy 2x12-es 1964-es stílusú 2db új, üres gitárláda eladó. Gyári méret, anyagok, a jellegzetes Vox kereszt a hangszórónyílásban. A legjobb 2x12-es gitárláda, amit a Vox valaha csinált , csere nem, további infó, képek emailben.
-Eladó egy Marshall AVT 412A típusú gitárláda, hibátlan műszaki állapotban( 200 watt,mono 8 ohm). Székesfehérvári kipróbálási lehetőség. Csere nem érdekel, csak kp. Ára 50 ezer Ft.
Kereket adok hozzá pluszban.
-Eladó egy Marshall 6960A 30th Anniversary gitárláda( 300 watt mono 4-16 ohm, 2x150 watt 8-8 ohm stereo, celestion G12T-75 szórókkal szerelve), kerékkel.Ára 99 ezer Ft Csere, beszámítás nem érdekel.
Kérésre küldök képeket mélben.
Kontakt a nevem alatt.
Sziasztok! Érdekel valakit egy Vintage korú, nagyon masszív ÜRES gitárláda?
Hirtelen ezt a fotót találtam, de ha valakit komolyan érdekel, csinálok még párat.
Hallgassatok a Mákosra, egyáltalán nem túlzott, sőt...
Csak többért lehet megcsinálni-már aki tudja- mint a gyári, ezt a ktget csak egy értékes vintage láda bírja el. Nem érdemes nekiállni.
Az a baj, hogy jó minőségben ládát építeni nyilván reális áron van értelme, és ez a reális ár az viszonylag elszállt. Mákos jól mondja. Ha összerakod az anyagárakat, és még mellé a munkadíj...vegyél inkább 212 ládát valahol, és tuningold fel. De tényleg.
Ha belegondolsz, hogy egy 412 ládára csak a bőr cirka 25 ezer forint, a fa 10, a szerelékek 8-10, és még sehol sincs a munkadíj, meg főleg a hangszórók ( 80-100 ezer), és ahol egy használt 1960 Marshall ládát cakk um pakk 80-85 ért kapsz... :)
Tud-e esetleg vki tanácsot adni, hogy milyen hangfalat vegyek, ami könnyű, és méltó párja az 500W-os Orange Bass Terror-nak? Elsősorban rock, és nagyon kevés metál van a műsorunkon, basszusgitáraim közül legtöbbször az Aria Pro II-t használom. Előre is köszönöm. (J)
LANEY 412 láda legalább 30 éves, kiváló vintage hang, 4 db eredeti Goodmans AUDIOM 12-P, 50 W (nem volt soha tönkretéve, nem volt felújítva) 200w-os a láda és nekem 100w-os kell, csak ezért adom el. Csak a láda eladó!!!
Ár.: 80.000.- vagy csere (ráfizetek, ha kell) Marshall 1960AX Classic 100w
212-es Bugera V-BK (2 hónapos) ládámat cserélném 412-es ládára!Márka szinte mindeggy a szórók legyenek benne jók! Továbbá keresnék 200-300Watt körüli hangfaj párt 15-30ezer forint közötti értékben! Énekre kéne!
Ha egy 412 döntött ládának a hátsó lapját úgy alakítom ki, hogy az alsó 10 cm sáv nyitott, akkor több lesz-e a mély? Illetve mi várható hangzásügyileg?
Urak! Amit lehetett átnéztem Celestion gyári szám ügyben a neten, de nem találtam választ. Mia túró lehet a DE S pecsét a kosáron ? Elvileg lehetne a DE 1972 április, de az S helyett egy számnak kéne állnia akkor. 4 egyforma G12M, 25W, 16 ohmos hangszóró van ugyanígy jelölve: (2 db 55 Hzes, kettő 75Hzes) T 1221 DE S, a membránon nem látok semmi fehér számokat.
Valami ötlet a hangszórók korát illetően?
nem csak ez,de valószínűleg sokat b***t a latban ez is...
ha valóban csak a hangtechnikai része számítana,akkor tényleg lökőtípusonként
eltérőek lennének a ládaméretek marciéknál is,meg persze más cégeknél is...
B láda nagyobb űrtartalma miatt nagyobb a mély emelése. Ha meg 1960B, az nem fog derékmagasságban elszólni, (ha nem 10 centire állsz tőle) mert az egész előlap - ahol a hangszórók vannak - meg van döntve egy kicsit. Szerintem jobb választás a B.
Tegnap én is láttam 4 db angol szórót címkével a mágnes oldalán.
És a celestion-os címkén is england felirat volt,nem csupán az international.
Egyéb nem kizárt hogy england címkével is ment kínai az átmeneti időszakban, amíg ki nem futottak a készleten levő címkék. Ki tudja.
Hát sokan mondják hogy az A láda azért jobb, mert ugye az felfelé is többet tol, te is jobban hallod magad, emg akik közel vannak a ládához. De tegnap játszottam egy 212 kombón, simán állt a földön, nem is volt megdöntve, kb 2m-el mögöttem. A hangszórók egymás mellett vannak benne, szóval nem jön semmi az arcomba, mégis teljesen rendben hallottam magam, a magasakat is...
Oi,
in medias res:
post punk(drive like jehu ,hot snakes ,pretty girls make graves)zenét játszom és van egy marshall 8100 fejem
most nézek ládát és a nagy dillema ,hogy marshall 1960a vagy 1960b vegyek.van egy botfülű tenmagamnak észrevehető különbség a két láda hangja között
scorpion hangszóró.
2db van a kombómban(30 évnél öregebb).
tegnap elvittem valahova, közepes hangerőn a bal hangszóró recsegni kezdett.
levettem(!) a mágnest, 3 torx csavar fogja, kifújtam a légrést levegővel, megnéztem a lengőcsévét.(5perc)
még mindig recseg.
levettem az előlapot,(tépőzáras rendszer, 2 perc)
nézegettem egy kicsit.... a membrán széle ragasztva van az alukosárhoz. de hogy!
a membránszél a 'rugalmas' hamónikán kívül nem csak oda van taknyolva a kosárhoz, hanem a membránszél része egy műanyag gyűrű, és ez van odaragasztva egy horonyba, illetve ez VOLT odaragasztva...mert alul elengedett jó 120fokban körbe.
az újraragasztás újabb 5 percet és 5 perc száradást vett igénybe.
adok neki még 30 évet.
grat Mr. Peavey, komoly minőség, tényleg cserélhető a membrán 15 perc alatt, ez nem csak marketingszöveg...és javítható is speciális eszközök nélkül.