szal nem akarok sznobi lenni,de használtban sokkal jobb ládák
mennek király árakon.
most is van egy Vass Csabi féle Tribute 412A V128-akkal töltve 65-ért!!!!!!!!
és persze túlárazott cucc...
mondjuk a K100-as 412 ára már nem olyan rossz,de ott meg
arra nem merek gondolni,mennyire lehet maga a láda strapabíró...:S
Szia!
Nem adtál elérhetőséget, nekem van egy 1960AC ládám, ami gyakorlatilag ugyanaz, mint az AX, csak design szemponból más egy picit, de ugyanúgy 4*12 Greenback szórók, és ez még egy régebbi, angol láda. Ha érdekel akkor kontaktolj meg (axestheguitarist kukac gmail pont com) vagy adj elérhetőséget lécci :)
A Magyar Powerstate oldalán található,ugyn. Skeleton ládákról mit lehet tudni?
Mert nem igazán találtam róluk bővebb infót...hol gyártják,részletes specifikációk,a hangszórók milyenségén kívül(mért,faanyag stb)
erről lenne szóhttp://www.powerstate.hu/index.php?mod=sh_det&&kat_id=11&&ter_id=889
Csövesnél nagyon fontos az illesztés--a fejnél és ládánál ugyanannak kell lennie. Tranyósnál el lehet térni--ha pl. 4ohm-os erősítőre 8ohm-os ládát kötsz akkor halkabb lesz.
Hello!
Segítséget szeretnék kérni, tudatlan vagyok ohm ügyileg. Az erősítőmön állítható 4,8,16, e pillanatban 8 ohm-on áll. A láda tipikus marshall láda, sztereóban 8, 8, monóban pedig(és számomra ez érdekes) 4, illetve 16 ohm-ra lehet állítani. Mit, hogyan érdemes? A halkabb megoldás most jobb lenne.
Eladó egy nagyon szép, és kiváló műszaki állapotú Tribute 4x12 ( Vass Csabi ) Eminence Legend V128 szórókkal szerelt, 480W, 8Ohm gitárláda.
Most, 65.000.-ért vihető!
RFT ÜRES 2x12-es gitárláda eladó. Jó állapot, 76x50x34cm, műbőr, fémsarkok, benyúlós fül, gumilábak, és kerekek is, csatlakozótálca, hangszigetelve. Ára fix 15.000ft, képet küldök.
Vox Defiant copy 2x12-es 1964-es stílusú 2db új, üres gitárláda eladó. Gyári méret, anyagok, a jellegzetes Vox kereszt a hangszórónyílásban. A legjobb 2x12-es gitárláda, amit a Vox valaha csinált , ára 100.000ft/db. Csere nem, további infó, képek
pesten nem tudtok valami helyet ahol, jóféle fenyőfaanyagot lehet kapni, és esetleg le is vágnák nekem méretre? 2x12-es hangfalhoz használnám kávának; borovi fenyőre gondoltam...
Nem tudom ,meddig ,de egyszer az egyik hangszóró megadta magát és egy darabig csak egy hangfalat használtunk.Tehát 16 ohmot.Mainapság is van olyan hogy lusta vagyok vinni mind a két falat,és csak egy tizenhat ohmos van rákötve.Igaz,hogy időnként egy ellenállás megadja magát,de rövid ideig a tizenhat ohmot is birja.A nyolcat meg kifejezetten imádja.Valszeg az egyikbe 8-ast a másikba 16-ost a legjobb megoldás
Csak a pontosítás végett!Az a kétszer 12 ohm az párhuzamosítva van,tehát az erősítő 6!ohmos .Azért két hangszóró bemenetes.,ha a részeg szinpad látogató kirúgná az egyik hangfal csatlakozót,akkor még a másikkal az erősítőnek semmi baja nem történik.Ha csak egy hangszórót kötsz rá ez a lehetóőség ugrott.Azonban ha nyolc ohmmal használod,semmi baja nem lesz az erősítőnek,söt ha tizenhat ohmot használsz akkor sem.A lényeg ,hogy ne legyen zárlatos a hangfal vezeték,mert akkor annyi!Ja,és ha kicsi a hangszóró teljesítménye,a hangerőt csak módjával.
nem...
a beag impedanciák a szintén beag,meg hasonszőrű ősöreg 6 ohmos tányérokkal szerelt
hangdobozokhoz való. 8,16 ohomos tányérokkal sosem fogsz 12 ohm eredőt kapni.csöves erősítőnél meg az impedanciának pontosnak kell lenni.tranyós cuccal játszható meg az,hogy a legkisebb impedancia,ami meg van adva,az alá nem szabad menni,ha meg felette van,akkor kis teljesítményvesztés történik,de más nem...
Na tehát csak hogy tisztázzuk a dolgokat, mert már nagyon sok különböző választ kaptunk Tehát volna egy csöves Böhm Regent 60-as és annak egyenként van 2db 12 ohmos kimenete erre rámehet vajon egy 8 ohmos Ashdown Mag410 anélkül, hogy bármilyen probléma lépjen fel? nagyon nagyon köszi a válaszokat előre is :D
Van egy SS-E411 3 utas Sony hifi hangfalam, amit már kb. 15 éve nem gyártanak. A mély hangsugárzó rendben van, de a magas és közép cserére szorul. 6 Ohm-os. Hozzáértőtől kérdezném, hogy érdemes javítással próbálkozni, vagy mindenképpen csere? Egyébként gyakorláshoz használnám.
Tudok hangfalszimulált jelet produkálni, de már többen felhívták a figyelmem, hogy kis klubban a FOH, ami egy közepes ének cucc szokott lenni, nem bír el mégegy High Gain gitárt.
Igen, pont valami ilyesmire gondoltam, de 800 dolcsiba kerül. Kb 2x annyit kérnek érte, mint amennyit ér. Ja és ez amcsi ár, ahol minden feleannyiba kerül, mint itthon. Ha lehetne kapni az országban, gyanítom 200 fölött lenne az ára. Nonszensz, és nem is álló kivitel. Azért köszi a linket!
Én Thomann-nál néztem: fender caster set Valószínűleg jövő hónapban esedékessé válik egy rendelésem tőlük, akkor hozzá csapom még a kerekeket, ha érdekel, akkor megkereslek előtte.
Vox Defiant copy 2x12-es 1964-es stílusú 2db új, üres gitárláda eladó. Gyári méret, anyagok, a jellegzetes Vox kereszt a hangszórónyílásban. A legjobb 2x12-es gitárláda, amit a Vox valaha csinált , csere nem, további infó, képek emailben.
Nem lehet Fender kereket venni itthon sehol, én mindent végigjártam, TAD-tól lehet rendelni, nekem is kéne 4 szet, de még nem futottam neki. Viszont társulnék...
Marshall 1960AV ládára szeretnék süllyesztett fém fület. A mostani műanyag és nyekereg és nem szeretném ha megadná magát...
Minden webáruházat feltúrtam, de minden fém (pl adam hall) túl nagy vagy túl kicsi, ami meg jó méret az műanyag.
Cserélt mrá valaki fület Marshall ládán?
Honnan szereztetek újat?
Eladó ez a nagyon szép, és kiváló műszaki állapotú Tribute 4x12 ( Vass Csabi ) Eminence Legend V128 szórókkal szerelt, 480W, 8Ohm gitárláda.
Ára most: 75.000.-
4db Peavey VK hangszóró. 16 ohmosak, hibátlanok, és kipróbálhatók.
Áruk 40000FT/4db.
Ennyiért 4db 12"-os hangszórót nem nagyon kapni, és ezek nagyon jól szólnak!
Szerintem itthon sztereózni tökfelesleges. Először a legtöbb helyen meg kéne tanulniuk legalább 1 nyomorult jelet JÓL hangosítani. Amíg ez nincs meg, a sztereód semmit se ér.
A másik hogy 2 gitárosnál megint csak gondot okoz, itt ugyanis azt kéne megoldani hogy amikor nincs szóló egyik oldalon egyik, másikon másik gitár szóljon, míg szóló alatt az egyiknek sztereóban kéne mennie a másiknak pedig mindkét oldalon adnia a kiséretet.
A harmadik probléma hogy ha még ki is tudnák hangosítani, a legtöbb helyen nincs akkora tér, ahol ez valóban ki is hallatszik. Persze ha valaki mindig Pecsa méretű helyeken tolja, lehet
Ha ezek után mégis sztereó kell, akkor szerintem a legjárhatóbb út hogy vonalból köldöd a jelet a keverőbe az effektprociból, már ha tud hangfalszimulált jelet küldeni. Ezzel sok szívást megspórolsz, és a különböző helyek különböző mikrofonjai sem befolyásolják a hangot. Innentől meg csak az a kérdés akarsz e egyáltalán ládát vinni.
Ha pedig 2x12, akkor álló ládát vegyél, pl ENGLnek van. A felállítás pedig valószínűleg úgy a legjobb ahogy 11422ben írtad.
De mint az elején mondtam, szerintem ma, itthon, az élőben sztereózás felesleges.
Szija! Jaja, rég beszéltünk. Azért mondom a 2x12-t, mer' az ember a legtöbbször megszopatja csak magát a halfstackel... pláne a fullstackel. :) Biztos, hogy van az a zenekari szint, ahol már érdemes ennyi motyóval kimászni a színpadra. Azért 50kg-t cipelni és szállítani nem olyan leányálom. Vagy kell ród :D
A sztereózás pedig továbbra sem nagyon működik klub szinten. Illetve sokkal kevesebbet ad a végeredményhez, mint gondolja az embőr :)
Itt a mester is 2x12-t használ, szerintem rendben van a sound és a mély is.
Ja igen. Korábban már leíram, de akkor még nem voltál itt. A lexicon térszimulációs zengetőjében és egyéb stereo efektjeiben rejlő lehetőségeket akarom kiaknázni.
Az a válasz, hogy amúgy rack mániás vagyok, és az előfokon meg az efekten van egy csomó kezelőszerv meg kijelző, a végfokot viszont nem kell piszkálni. Igy maradhat a 4U flightcase-em könnyű, a láda súlyán meg már nem dob sokat az a tranyós végfok.
Bár pozdorjából vannak,de azért jó kis ládák ezek,jó ideig megvolt nekem is.Elég jól össze vannak rakva.
Én mondjuk az enyémből kibasztam a hangszórótartó előlapot,és lett a helyére egy 20mm-es rétegelt lemez.
Meg szintén kapott egy fém rácsot,mint a tied. :)
Megoldható ötlet.
Felmerülne a kérdés,hogy akkor már az előfok miért nem kerül a dobozba,és miért nem hívjuk gitárkombónak de erre a kérésre megadtad a választ azzal,hogy sztereózni akarsz.
Amúgy mi állítja elő a sztereó jelet? Oké,hogy van egy csöves előfok,meg két ilyen aktív gitárláda,de van közben valami effektproci,ami sztereósítja a jelet,vagy mi?
Najó. Leírom a másik ötletem, amitől ki fogtok borulni!
Csöves előfokot használok és nagyon rég gondolkodom azon, hogy ha létezik olyan, hogy kombó, akkor miért ne lehetne aktív gitárládát építeni, aminek a hátulján van egy bemenet (XLR és/vagy jack), egy IEC aljzat, mellettük pedig egy poti és egy bekapcsológomb.
Szerintetek ez szentségtörés? Minek még egy külön végfok dobozolva, amikor a láda aljába be lehet építeni szépen egy tranyós végfokot? Ilyen kb az atomic is, csak az csöves és benne van az a buzi dokkoló a modellezős játékoknak.
Mit szóltok? Van itt most kapásból két erősítőépítő mester is.
Ez még a régi tulajánál készült az üres ládáról, a rács az elején ki lett cserélve, meg a fogantyúk + fektetve használom. Sajna nincs képem róla, majd ha megjön a Máki fej meg kész lesz a próbaterem szigetelése akkor csinálok 1-2 képet, meg hangmintát.
Középen vannak a szórók,mint a Mesa és az ENGL hasonló ládáiban. Belső térfogatra is nagyjából akkora,mint azok. A felső szóró enyhén döntött,az alsó egyenes.
Raul, kiralytamas! Toljatok már légyszíves ide egy képet a ládtokról, ha tudtok. Köszi.
Mákos! A pontos típusát írd már le légyszi annak az ADA-nak, utánanéznék a cuccnak!
Az már valami. Ha azt vezzül, hogy egy 412 szemből kb négyzet, akkor a 212 oldalarányának 1:2-nek kéne lenni, ez meg legalább 30%-kal szélesebb. Természetesen én is állítva gondoltam, nem is értem miért tervezik a 212-ket fekvőre. Egy oka lehet. Megszokásból, hogy egy 412 tetejére tervezett fej jól mutasson rajta.
:D
Amúgy az előbb láttam egy álló Laney 212-t az adokveszekben, arról jutott újra az eszembe ez a rég dédélgetett ötlet.
760x510x35cm - Ekkora a 212-esem, de rengeteg mélye van, és elég feszes is. Azt nem mondom, hogy jobb, mint egy XXL ENGL vagy oversized Krank, de azé nem rossz 212-höz képest.
a 2db 212-es megfelelő méretű ládákkal és erre valóhangszórókkal, adhat elég mélyet, és állítva a hangot is elég jól terítik, ha modjuk a terem két szélére rakod őket.
A hangerő pedig nem a láda méretétől függ, hanem az erősítőtől. A végfokom még mindíg 2x100 watt (tranyó), aminél nagyobban nem is akarok. A négy hangszóróban azért gondolkodom, mert alap a metálban, nagyobb felület, nagyobb dinamika és több mély, bár a 2x2x12 soha nem lesz olyan telt hagzás mint az 1x4x12, ami korábban elhangzott.
Ha már szóba kerül a végfok, ha csőre váltok (bár ez sem igazi csöves), még mindig erre vagyok rákattanva:
Szeva Delo! Rég hallottam felőled. Amikor utoljára beszéltünk, épp egy 4x12 ENGL ládikót vettél, ezért furcsállom kicsit hogy most a 2x12-re voksolsz. A sztereozásról már személyesen is beszéltünk. Azért eröltetem, mert a cuccom képes rá és ha nem hallatszik vagy direkt monora kötöm a végét, a lehetőség akkor is adott. A hangtechnikusok meg örüljenek csak. Néha úgy ki vagyok akadva amikor egy klubban (legutóbb saját haverjaim) TIZENHÁRMAN léptek fel egy zsebkendőnyi színpadon. Ehhez képest, ha egy öt tagú rockzenekarban az egyik gityós két XLR kábelt lóbál a kezében, az kisebb szívás, mint: három gitár, szaxi, két szinti és két perka a dob-basszus mellett, mindez két énekesnővel és egy énekessel megspékelve. A buli után meg is mondtam őszintén nekik, hogy ez több mint túlzás, és simán szétválhatnának 2-3 zenekarrá. :D
Hááát... szerintem egy kicsit túlzás itthon sztereózni koncerten :)
A legtöbb helyen nemhogy a reverb, de a delay se hallatszik ki a közönség felé. Főleg úgy, ha mondjuk nagyon kevés része áll a sztereó tér közepén. Adjuk hozzá a hazai termek akusztikáját és azt, hogy a hangmérnök milyen fejet fog vágni, ha sztereó kábelt nyomsz a kezébe. :)
Szerintem 2x12 és megspórolsz egy csomó zsetont. A 4x12-nek az előnyeit kb. hangszigetelt próbateremben lehet csak élvezni, élőben nagyon ritkán lehet annyira felhangosítani, hogy legalább magadat halld :)
Na igen, de amúgy azért is vetettem fel ezt a 2x2x12 ötletet, mert mobilitásban nyerőbb, mint a bazi 4x12, másrészt el lehet azt játszani, hogy picsányi klubba, csak 1 ládát viszek és ott leszarom a sztereót.
A mélyvesztés komoly érv, ugyanis eddig mindíg 1x12 nyitott kombókat használtam és pont az volt a bajom, hogy hiányoltam a mélyeket. Mondjuk egy (vagy kettő) zárt 2x12 már így is előrelépés.
Egy hangzás, semmi gitárszinti hozzákeverés és egyéb agyament dolgok. Elsősorban a Lexicon-om világhírű térszimulációs zengetőjét szeretném kihasználni, ami itthon fülessel hallgatva g***ijól szól. Másrészt használnék sztereo modulácioós efekteket (chorus, phaser) illetve stereo delayt. Szóval az efektek miatt, illetve a térérzet növelésére.
Miket akarsz sztereóban megszólaltatni? Effekteket? Vagy két különböző hangzást?
Szerintem a 2X2X12 az életszerűbb sztereó témában, viszont hiába rakod őket össze, nem fog úgy szólni mint egy 4X12, persze csak kicsit fog máshogy szólni, talán kicsi mélyvesztés lesz (nekem ez volt a tapasztalatom mikor 4X12ről 2X12re váltottam)