Akkor az még a facelift előtt volt, most is van monitorkeverés, Roland M400 digitpultokkal dolgoznak, Martin monitorládákkal, kifelé meg Danley és EAW a cucc Labgruppen végfokokkal, elég fasza
Ami sztereó nálam, az a tiszta hangszín ill. a szólók, de ott is csak a sztereó delay dobja szét térbe, mivel van másik gitáros is a bandában, így nincs szükség arra, hogy mindkét oldalon szóljon az én hangszerem. Nálam az elsődleges szempont, hogy minél kompaktabb legyen a történet, úgyhogy ezért lesz aktív láda, nem akarok kismillió racket cipelni magammal, egy 3U-s vállra akaszthatóba befér a gitár adó-vevő, a fülmonitor és az axe, mellé már csak a midivezérlőt és a gitárokat kell vinni.
2 monitorút általában szokott lenni, annyi meg nagyjából elég, a dobosnak meg nekem kb ugyanaz kell (ami végül is kb majdnem megegyezik azzal ami PA-ra megy), a másik meg a gitárosoknak. Mivel ők nem használnak fülest, a dobot általában eleve hallják, magukat meg az bézt alapról a hátuk mögül. Legfeljebb keresztbe szoktam nekik bekérni, hogy a másikat kontrollból hallják. A lényeg, a szinpadi zaj minimalizálása.
Mondjuk legkedvesebb emlékem a Barba Negrában volt, ahol végre EU konform módon még monitorkeverős is volt nemcsak FOH, igazi kényeztetést éreztem.
Sajnos néha már annak is örülni kell, hogy ha van 1 normális kontrol út.
Mivel nem dalolászok, a pergő, lábdob és valami az énekből, nekem már elég. Így is jobb mintha azt hallgatnám a keverőstől, hogy vegyél vissza, leszól nagyon a gitár, fent meg közben emlékezetből játszom. Ö meg rém büszke a Behringer Xenyx-ére. Tiszta Deja Vu.
Kukovecz Gabi mesélte is a dunaújvárosi Terminál báros bulink után, hogy először nem is értette, mire fel mondom a keverősnek souncdchecknél, hogy miből kérek még a monitorba, mikor nem is volt előttem a lábmonitor... (mert első közös buli volt és nem látta a terem másik feléből hogy fülmonitorom van )
a helyzetet nekem bonyolítja, hogy azért a fülesben lehet egész más arányok kellenek, mint ami pölö lábmonitorba mennek alapból, sőt, mivel izolált a füles, emiatt gyakorlatilag nekem mindent be kell kérnem a monitoromba a pergőtől kezdve a gitárokonn és a bassgitáron át az énekig, saját tetszóleges arányban (az énekből egy kicsit több kell) viszont ennyi mindent splittelni elég bonyis lenne. értem mire gondolsz, de sem beállási időben sem bonyolultságban sajnos nem lennék előrébb, sőt még kellene a splitter is pluszba.
a hiperkariodid Beta58 elég zajt szed össze 180 fokból, emiatt én általában azért hallom a közönség reakciót a mikin keresztül.
A fülre öntött cucc jó, de ne feledjük, hogy csak egy ideig, ugyanis a fül sem állandó méretű életünk során, sőt, évente-két évente újat kell készíteni, mert a fülünk kinövi...
A különség annyi, hogy a gitár maradhat sztereo és nem kell az Fx előtt monosítani egy mix blokkal, (persze ha alapból mono akkor mindegy). Az RCF jó, de érdemes esetleg egy D osztályú végfokban és egy full range dönthető passzív ládában gondolkozni, költség takarékossági megfontolásból.
ja és füldugóval egyáltalán nem egyenértékű, ugyanis a füldugesz egyszerre csillapítja ÉS tompítja a zajt, frekvenciában NEM arányosan. A magas hangokat jobban lecsapja, mint a mélyeket. Olyan, mintha nemcsak a hangerőt, de a tone potikit is koppra letekernéd.
Ehhet képest a füles kellemes hangerőt biztosít, minőségben viszont ugyanúgy szélessávon szól, mintha egy discmant hallgatnál.
Annyiban közös, hogy mindkettőnél van valami a füledben.
Ez a gerilla megoldás.
Saját Splitter, saját XLR kábel. Monitorból kihúz, split, bedug ide, bedug oda és hajrá. Nem változik semmi, a saját jeledet kevered hozzá a kontrollhoz a füledre, a Behringerből csak a mix kell, de tud split-et is. 1U magas így nincs dráma.
a fülmonitor használatát erősen szokni és tanulni kell. Elég más világ, de hálás tud lenni. Ha jó a monitorkeverés, akkor olyan, mintha discmanről hallgatnád a koncertet. mind minőségben, mint hangerőben. Szerintem jobban rá lehet koncertrálni, mert a túlzott hangerő pszichikai stresszt is okoz, viszont kellemes hangerővel nincs ez a plusz stressz, szerintem segíti a koncertrációt. Igaz, hogy ez egyúttal el is izolál (hangban szó szerint) a produkciótól, van aki ezt nem szereti, emiatt nem preferálja. PErsze műfajfüggő is, én kemény/hangos zenéből tudok kiindulni. OTT, NEKEM bevált ;)
én konrétan első emeleti kecómban próbáltam, ami ugye rádiózaj szempontjából gázosabb és ott eléggé sustorgós volt a jel, igaz, hogy a Prolude cuccomon van tweeter, akinek nincs talán sosem hallja meg. továbbá új elemmel is érezhetően torzított, pedig az érzékenység trimmer csavart letekertem, pedig úgy is. Ilyet a Line6-el egyáltalán nem tapasztaltam, ott pont az jön ki a vevővől jelszint és jel/zaj szempontjából, ami bemegy. Nem csillapítja, és HALLHATÓAN nem rontja az S/N-t. Ja, és az AKG-val már a konyhából akadozott a jell, pedig csak 10 méter, a G90-el az akkor vágóhidi próbateremben majdnem lementem az udvarra és akkor is kifogástalanul ment a jel, ott már csak legfeljebb a hangsebesség késés volt zavaró :D
Szóval nekem ég és föld volt a különbség, bár igaz, hogy ez az árban is érezhető, DE csak egyszer kell megvenni az életben.
A füleskábel sajnos valóban szűk keresztmetszet, de pont azért választottam az SE215-öt, mert az SE szériának cserélhető a kábele, igaz, hogy ez utóbbi önmagában is 14 ropi, de még mindíg nem 27, mint amennyibe most a komplett szett kerül...
Az furcsa lehet. Én nekem nincs nagy színpadi tapasztalatom. Eddig még monitor nélkül toltam. Mondtam is a dobosnak (aki egy őrült volt) hogy örülök hogy te vagy a dobosunk, mert legalább téged biztos mindig hallani foglak
Mást nagyon nem is hallottam magamon kívül
Attól függetlenül állítólag kintről rendben volt...
Ha jó fülesed van, vagy olyan cucc, mint a Microsonic-féle saját fülre öntött illeszték, akkor elég durván izolál, pl. az egyik kollégám zenekarában (Rómeó Vérzik) van a basszer-énekesnek ilyen személyre szabott fülmonitora, de őt pl. zavarja a kommunikációban az izoláció, meg nem tud annyira stenkesen játszani fülmonitorral.
én egyszerűen úgy oldom meg, hogy vagy a lábmonitorról veszek le egy szimmetrikus jelet (általában ugye párhuzamosan 2 XLR van rajta erre a továbbfűzés célra) vagy szimplán a lábmonitor kábelt lecsatlakoztatva annak a jelét a PSM200-ra küldetem. Főleg legutóbbit preferálom, olyankor el is pakoltatom a lábmonitoromat a szinpad közepéről, hogy ne legyen útba/láb alatt ÉS/VAGY kikerül szélre a gitárosoknak ha nekik esetleg nem jutott volna elég lábmonitor. A keverősnek meg úgyis mindegy, hogy lábmonitorba vagy fülmonitorba küldni, így is úgy is én mondom, hogy miből mennyit adjon be.
Jó ötlet a splittelés is, csak elég körülményes és időigényes, főleg ha több zenekar van. Így is örülök, ha a PSM200-at sikerül a rendszerbe iktatni a kapkodásban, nemhogy még splittelgetni a FOH keverőt...
Ezen a splitteres történeten én is agyaltam már, idővel össze is rakom a motyót hozzá, mert akkor ki lehet védeni, ha nincs +1 monitorút a helyen, vagy mondjuk kevés a monitorút, és szívás lenne abból egyet saját célra lefoglalni. Az FX loopos dolgot megcsináltam minden presetnél, így az 1-es kimenet megy kifelé vonalba, a kettes a fülmonitor, de egyébként a bodypacken is tudok arányt állítani a két bemenet közt, így azért jobban állítható a dolog. Aktív monitor lesz a következő lépés majd, ha a Marshall ládámat megveszik, én egy RCF ART325A-t néztem ki.
Én is a vudu által említett "mennyire hiányzik hogy ordít a cucc a hátam mögött" oldalról közelítettem meg a dolgot.
Ezzel kapcsolatban mi a tapasztalat. Nagyjából füldugóval egyenértékűnek képzelem... Valamennyire azért csak szűri a "kinti zajt"...
Ezzel kapcsolatban mi az észrevétel?
Basszusgitár sokkal érzékenyebb a wireless cuccokra, nekem gitárra teljesen jól működik ez az AKG szett, nem volt még vele sosem gondom, nem nyeli a dinamikát sem érezhetően (kölcsönadtam Rikk cimborámnak, aki bőgővel használta, és azt mondta, hogy ha a hangerő ki volt tekerve a wireless-en,akkor neki sem volt vele gondja). Távlati cél nekem is a Line6, illetve majd egy Microsonic füles a fülmonitorhoz, egyelőre az LD gyári cuccát fogom vele használni. Amúgy az ilyen fülmonitorhoz való füleseknél sokszor probléma (meg fejmikrofonoknál is), hogy nem bonthatók, vagyis ha megtörik a kábel, akkor lehet az egészet dobni kifelé, ami nem egy túl szimpatikus hozzáállás a gyártók részéről.
Javasolnék egy saját XLR splittert és egy Behringer Splitter/Mixert. (Ez kivételesen egész jó). Mindegy van e külön utad, szépen megcsapolod a splitterrel ami van.
Bármi jön a kontrollban be tudod lőni magadnak a gitár/mix arányt kényelmesen. Érdemes egy jó fülesbe beruházni, pl UE Pro széria, stabilan űl a füledben.
Beraksz egy FX loop blokkot a végére egy külön sorban, így az Out2-n kapja a mixer splitter a gitárt, Out1-en meg mész a PA fele. Így 2 külön "Output" leveled van és nem lesz probléma, hogy túl sok/kevés a jel megy a pultba/fülmonitorba.
Elsőre igazán fura, de megszokható, ne vedd ki az egyik fülhallgatót, mert szét fogod csapni a másik füled. Én átálltam egy JBL EON 10" aktív monitorra.
nekem az analóg adóvevők csúnyán elvéreztek zavarérzékenység szempontból, igaz, hogy GB40-et próbáltam, nem SR40-et, de amóta kipróbáltam a G30-at, tudtam, hogy ilyen kell nekem. Viszont mivel rekkbuzi vagyok, ezért a G30 helyett a G90 jött a képbe...
A fülesben vaciláltam még az Audio Technika M2 szetten is, de a PSM200 alkalmi vétel volt, így végül is az lett. Ott inkább a füles a gyenge pont, sajnos a SE215 már kontaktos, bár elvileg a kábel részét lehet cserélni, de nehéz CSAK a kábelhez hozzájutni.
Aha, a te rendszered komolyabb akkor, nekem egy AKG SR40 Diversity van gitárhoz + egy LD Systems MEI1000T (Sennheiser EW300 IEM G2-est akartam venni, de az most nem fért bele a keretbe)
másfél éve játszom fülmonitorral, azt kell mondjam több előnye van mint hátránya.
1. tetszés szerint alakít(tat)hatod ki a hangszer arányokat (már amennyiben van külön monitorutad)
2. soha nem gerged be sem a mikrofon, sem a hangszer
3. mindenhol ugyanúgy hallasz mindent és mindnekit CD minőségben, kellemes hangerővel és nincsenek holtterek a szinpadon.
4. Nem súg a füled buli után 2 napig.
Hátrány:
1. figyelni kell, hogy ne merüljön le (jobbak leddel figyelmeztetnek fél órával a végük előtt)
2. a kábel ügyesen kell elvezetned magadon úgy, hogy ne akadjon a hangszerhevederrel, mert hajlaom kihúzni a füledből.
3. Jobban rá vagy utalva a (monitor) keverős ügyességére, mert ha elcsszi az arányokat, az izoláció miatt lehet, hogy valamit egyáltalán nem fogsz hallani.
én pont ezért vettem egy ceriatone tweed deluxe kópiát, de az a klasszik megoldás metálban nem működik persze, oda ez az axe cucc nagyon betaéált, ahogy nézem.
Azt én is imádom, csak egyrészt ha nincs autóm, amivel tudom vinni a cuccot bárhová, az rögtön +1 probléma (vagy kiadás, ha taxizni kell), ezért döntöttem úgy, hogy kipróbálom ezt a vonalas megoldást, mentem én is játszani Rocktogonba 2db 4x12"-es ládával meg 100W-os csöves cuccal, de az szívás, ha nem lehet normálisan megtekerni, hogy dinamikája is legyen a cuccnak. Majd ha lement a mai meg a szombati buli, mindenképp mondom a tapasztalatokat
majd írjad meg a tapasztalatokat, érdekes dolgok ezek.
Mondjuk én imádom, ha lobog a gatyám szára koncerten.
A hangmérnök gondolom mindenesetre boldogabb, mint amikor betolja az ember a 4*12-t az ötven fős klubba
Majd ma kiderül, hogy mennyire hiányzik esetleg, hogy ott ordítson a hátam mögött a cucc. Ha azt vesszük, hogy klubszinten csak a folyamatos ökölharc megy a hangosító személyzettel, hogy milyen hangos a gitár (mondjuk én átérzem a hangosító problémáját is, álltam már eleget a "túloldalon"), így viszont biztosan jól hallom magamat és minden mást is, a hangosító is örül, hogy nem kell folyamatosan tüzet oltani amiatt, hogy egy kicsi helyen mindent túlüvöltenek a gitárok, és hogyan pakoljon eleget kifelé az énekből, szóval a pozitív hozadéka elviekben mindenképpen több, mint az, hogy esetlegesen hiányzik egy koppra tekert csöves erősítő 4x12"-es halmokkal a hátam mögül. Itthon kipróbáltam egyébként, hogy betoltam gépről alapot, fülmonitorba bekötöttem azt is és az Axe-t is, tökjó volt.
Kétféle módon használható a cucc. Alapvetően a full range üzemmódra van kitalálva, tehát hogy vonalból mész ki PA-re, kontrollnak fülmonitort vagy szélessávú aktív PA ládát használsz. Ha normál gitárcuccra szeretnéd kötni, akkor kiiktatható a hangfalszimuláció, sőt a végfokszimuláció is, ilyenkor úgy működik, mint egy rackes előfok, de ezt a módszert viszonylag kevesen használják, bár van egy rétege a felhasználóknak, akik ilyen 1U rackméretű transzparens, tranyós végfokkal küldik gitárládára. Utóbbinál van értelme a hagyományos analóg gitárcucchoz hasonlítani, a full range felhasználás esetében pedig úgy kell kezelni, mintha lenne egy saját monitorutad, ahol egy mikrofonozott gitárjelet kapsz vissza. Nálam ma debütál koncerten a cucc, tegnap vettem fülmonitort is hozzá, nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a hagyományos felálláshoz képest
Majd most ha veszünk fel, akkor a gitársávjaimhoz hasonlítgatom, tényleg kíváncsi vagyok. Bár gitárt felvenni végül is nem olyan borzasztó munka, meg nekem nem is kell csak kb két hangzás:)
Vagy élő zenekari környezetben próbálgatva, és kihajtva lenne érdekes a dolog, mint írtam lejjebb.
Jól hozza a krancsot is teljesen, sőt, a fuzz-os old school dolgok is nagyon élethűen szólnak rajta, veszek majd fel vele vmi olyasmit, de egyébként ami nagy királyság, hogy nincs az a tipikus multieffektes játékérzet, ami ilyen tök dinamikátlan valami, tényleg nagyon élethűen hozza a csöves cuccok dinamikai reakcióját is. Mondjuk azt nem szabad tőle várni, hogy vonalból olyan jellegű hangot hallasz, mint amikor csumára van tekerve mögötted vmi 100W-os régi Plexi, és lobog a gatyaszár, vonalba kötve olyan, mint egy jól felvett és utómunkázott lemezes gitárhang.
Jól hozza a krancsot is teljesen, sőt, a fuzz-os old school dolgok is nagyon élethűen szólnak rajta, veszek majd fel vele vmi olyasmit, de egyébként ami nagy királyság, hogy nincs az a tipikus multieffektes játékérzet, ami ilyen tök dinamikátlan valami, tényleg nagyon élethűen hozza a csöves cuccok dinamikai reakcióját is. Mondjuk azt nem szabad tőle várni, hogy vonalból olyan jellegű hangot hallasz, mint amikor csumára van tekerve mögötted vmi 100W-os régi Plexi, és lobog a gatyaszár, vonalba kötve olyan, mint egy jól felvett és utómunkázott lemezes gitárhang.
A tweedet meghallgattam, nem olyan rossz, de nem estem hasra- igazából gondolom gitárládára kéne kötni nagy hangerővel, és egy dobost, meg egy basszgitárost is odaültetni, aztán érdekes lenne milyen az érzet, kiszól-e, természetes-e a játékérzet, mittudomén. Felvételhez fasza lehet mondjuk.
De függ, igazából az a király a motyóban, hogy tényleg csak és kizárólag az a szűk keresztmetszet, amin megszólaltatod, a saját szolgáltatásai a legmagasabb szintű stúdiótechnikával vannak pariban.
Igazából egy baromi hasznos kütyü, amiből szobashredder státusszimbólum lett, ha pontosan akarunk fogalmazni. Én pl. azért váltottam tizenévnyi csöveserősítőzés után most erre, mert a komplett koncertmotyó (erősítő, adó-vevő, fülmonitor) elfér egy vállra akasztható rekkben,nem kell fejeket, ládákat cipelni, a hangminőség meg olyan, hogy beszarás. Kipróbálnád Tibi, meglepődnél, de komolyan
Uuuuh, erről még én is tudom, hogy mi ez.
Ez a 7 és 8 húros szoba-shredderek legalapabb felszerelése.
Egy Axe-Fx fontosabb, mint maga a gitár. Enélkül nincs szoba-shredder...
A legbalszélsőbb már régi darab, e hónapban tölti be az 5. évét, a legyezőbundos Fly az új jövevény, még annyira új, hogy pickup sincs benne, viszont bitang hangszer Kösziköszi amúgy
Én birom őket, meg nem véletlen, hogy ZZTop-ot akarnak játszani a srácok kezdésnek, mert amúgy nagyon egyszerű, de azért fasza nóták. Két ZZTop nóta volt mára így meghallgatás gyanánt, és mind a kettő elsőre lement szinte hibátlanul.
Nyilván nem ez a klasszikus rock meg blues igazán az én zeném, de legalább lesz végre zenekarom, muzsizhatok megint rendszeresen, és 5 év kihagyás után nekem már az is nagy boldogság.
Amúgy bevettek. És nem is annyira rossza a zenekar. Ilyen igazi old school rock/blues hakniarcokkal fogok muzsizni, és állítólag minden hétvégén van koncert meg ilyenek. A dobos kifejezetten jó. Nagyon tartalékosan dobol, de látszik, hogy vagy 20 éve tolja már a haknit, és így nagyon benne vannak a tempók. Olyan, mint egy dobgép, csak vokálozik is...
Még egy kicsit csendben maradok, és csak tolom, amit kell, de aztán majd megpróbálok odahatni, hogy legalább pár Black Crowes-t csempésszünk be a műsorba, és én attól már boldog leszek...
Épp akartam írni, hogy ez inkább humbucker zene.
Egyébiránt van egy nagyon jó mod a strathoz, aminél a 2-es és 4-es állásokban humbuckerbe kapcsolja a single coilokat, nem párhuzamosan. háromsoros kapcsoló kell hozzá, de ez egy nagyon jó mod. Tomisimon fórumtárssal beszélgettem egyszer erről, ő mondta hogy van ilyen.
Igen hasznos tud ez lenni, onnan kezdve tud a strató mindent.
Stratot egyelőre, mert azt nagyon ismerem. Aztán, ha összejön a dolog, majd szépen előszedem a többit is. Meglátjuk mi lesz. Ilyen idősebb arcok nálam, remélem azért még nem ilyen trottyos Old Boys feeling lesz az egész.
Nagyon hiányzik a zenekarozás, úgyhogy azt találtam ki, hogyha ilyen koncertképes szinten zenélnek az arcok, akkor mindenképpen maradok - persze, ha bevesznek. Szinte mindegy már nekem mit játszok, csak játszhassak valamit. Végülis az is egyfajta iskola, ha olyat kell játszanod, amit nem szeretsz annyira (mondjuk ezt a Sharped Dressed Man-t pont csipázom).
Direkt a telémet vittem el amúgy kipróbálni az erölködőket, és veszettül a bridge-en toltam végig, mert most ezzel fogok próbálkozgatni, hátha ráérzek a lényegére...
Amúgy azért vettem az erölködőt, mert holnap megyek meghallgatásra. Ez a beugróm:
Gondoltam, eleresztem az Orange-ot ilyen jó enyhe crunch üzemmódban meg ráteszek egy kis ilyet olyan jó fuzzosra állítva, aztán lesz ami lesz...
csak az ad30-at próbálgattam de csak megzörgetés szinten, a th-t meg csak videókon láttam. élőben nekem bejött nagyon a drive az ad-n és a tisztája is szép - persze az árkülönbség is jelentős.
Ahh, megnéztem, elolvastam. Kínai a Dual is! Hangban nem ismerem a TH-t, de az tuti hogy a Tiny meg a Dual nagyon eltalált hang ügyileg. És hát a súlya.. az igen fasza,ha próbára cibálja az ember. Ja, hát a lopp...igen, az lehetne a dual-on is..ha kell reverb vagy delay akkor az nagyobb gain-en bukó.... Mindenesetre grat, tuti jó gép ez is, csak érdekelt hogy milyen azokhoz (dual/tiny) képest! (Azt nem tudtam hogy ilyen kicsi az árkülönbség)
Mármint nem a lenti TH-hoz képest miért pont az (sajnos olyat még nem próbáltam), hanem egyáltalán miért pont az ha erősítő, de szerencsére mindenkinek másra dobban... :)
AD30-am volt, szép a tisztája, drive nem túl emlékezetes, pedálokat nem nagyon szerette, oldschool-nak nem nevezném azt sem. Összességében nem rossz az sem, de nem sok érvet tudnék mondani hogy miért pont az...
erre a leírásra szerintem az ad30 lehet a jó/jobb megfejtés. a th az pont inkább ilyen mindenes erősítőnek tűnik nekem, van benne a cleantől a higain-ig minden - nincsen annyira kihegyezve valamire.
A Jolana is lenyúlta a Superstar, Disco és Galayis szériájában. Utóbbinál el is nevezte Zaphirnak az "új" hansgzedőt. Még megjelenésre is majdnem olyan mint a Peavey. Hangra persze nem :D