Nem értem ezt a vitát. Egy kábel az erősítőbe, aztán kalap. Nem kell se kispedál, se multi.
Igazából egy Kustom Defender 5h már majdnem tökéletes lenne, csak a hangerő potit kár, hogy rárakták...
Arra vonatkozott ez a mondatom, hogy egy multival nem szívesen foglalkozok mert macerásabb változtatni a hangszínen, mint mondjuk egy hét, három potis kispedál. Azt menet közben tekergetem, próbálgatom, állítgatom a hangerőt, gaint, akármit. A multival erre nincsen idő. Ha multieffektem lenne, akkor valószínűleg sokkal kevesebbet állítgatnék a hangszínemen.
Pszichológia, azért mert tudod, hogy az egy multi...
A gyógyszereket pl úgy tesztelik (a hatásosságukat), hogy a páciensek egy része placebot, kap a másik a gyógyszert. Persze mindkettő ugyanúgy nék ki, és még az orvos sem tudja melyik melyik.
Csak aki vizsgálja a hatásosságot...
Az emberi agy csodákra képes, előre ítélkezik, és ez abszolút nem tudatos...
Persze van, eki erre még tudatosan is rásegít.
A vakteszt ezért is jó :)
De persze nem vérre megy ez, aki harsolni akar ellene, tegye, annak is megvan a szépsége.
Aki kellőképpen nyitott, másképp éli meg ezeket a dolgokat.
Az expression pedált programozni kell, hogy melyik paramétert szabályozza, másrészről lábbal például nem lehet tekergetni a potikat (ahhoz gyengék és nehezen is nem is erre lettek kitalálva). De azért az tény, hogy sokat tudnak, jó minőségben és egészen megközelítik a pedálozás világát, de azért a hardcore pedál fanoknak ez kevés.
A másik nagy hibája szerintem a kijelző mérete/felbontása nem tudom. Én nem vagyok túl magas és a szemem is jó, de például ha ott álltam előtte akkor nem láttam hogy mi történik lent, a potik milyen állásban vannak. Bár lehet csak rosszul emlékszem, de az biztos hogy nem véletlen adtam el.
A Szekszardi EST cafeban pont ugyanazon a 100-as fejladan jatszottam, mint a nyiregyhazi Bujtosi arenaban. Olyan cucc kell, ami megszolal, es tudni kell hasznalni.
Ezt nem nagyon értem, egy M5-nél miért nincs lehetőséged ilyesmire?
Nem kell programozni, tud ugyanúgy működni, mint egy kispedál.
Itt megvan a potitekergetés lehetősége, de akár expression pedállal is megoldhatod, vagy akár presetet is válthatsz...
Nem látom hol a szűk keresztmetszet.
A multikkal az a legnagyobb baj szerintem, hogy hiába szólnak pl. majdnem ugyanúgy mint a "kispedálok" (vagy amiről modellezték őket), egyszerűen például más reakciót váltanak ki belőlem, mint a különálló effektek.
Nekem volt egy ilyen M5-ös Line6 pedálom, azért vettem, hogy majd jó lesz zengetőnek és csak azt fogom belőle használni. Egy részről a hangja nem tetszett és amíg egy "analóg" pedált folyamatosan tekergetek kézzel, lábbal; addig egy multi arra "kényszerít", hogy egyszer lődd be a hangszínedet, feküdj rá egy hétvégéig utána meg hagyjad úgy amíg meg nem unod/el nem adod.
A régi EHX SMM pedálomat, például témák között simán lábbal áttekerem delayből boostolásra aztán vissza zengető-szerű hangra, aztán átkapcsolom kórusra. Nem sokkal nagyobb feladat mint egy egy presetet váltani és mégis megvan a lehetőségem, hogy kicsivel nagyobbra állítsam a feedbacket vagy kicsivel kevesebbet emeljek a hangerővel stb.
Én meg tapasztaltam olyat, hogy önmagában zizis-kaka hangszin zenei környezetben sokkal jobban szól (nem azt mondom hogy túl jól, csak jobban mint önmagában)
Van egy BOSS JS10-em abban a GT-100 Amp-jai és effektjei is benne vannak, meg több száz zenei alap különböző stilusokban, ott tapasztaltam ezt.
A HD500X meg ha megjön , egyből próbálom ki keverőre dúgva is.
(hetek ótta várom,állitólag a Yamaha bekebelezte a Line6-ot, átrendeződések vannak, késik a szállitmány)
Voltam pár hónapja egy koncerten, a gitáros egy ilyenen játszott valami tranyós végfokra kötve.
Hát az összes fülzsír kiolvadt a fülemből.
De mondjuk olyan is volt ugyanezen a helyen, hogy egy C-re hangolt metálzenekar és az egyik gitáros nem hozott fej-ládát (mert előre meg volt beszélve), a hangosító srác mondta, hogy nem gáz, van neki cucc, a másik gitárosnak meg volt fullcső 100watt + 412.
Erre megjött a banda és elővett a hangosító srác a sarokból egy 15 wattos tranyós gyakorlókombót. :D :D :D
analóg kispedálokat. Nyilván nem a két említett gyártótól. (nota bene, line6 valszleg nem is gyárt analóg kispedált).
Cry free-ben volt egy régebbi gitáros, emlékszem valvestate-n tolta az orci kertben. Tök úgy szólt, mintha multizna, aztán amikor koncert végén megnéztem az effektes bőröndöt, csupa analóg pedálka volt benne. (vót köztük Boss is, egy NS2 zajzár).
TS-t próbáltuk egy eredeti mellett (öreg marshallon, drága fenderrel), és abszolút nem volt hangkülönbség.
Szerintem a többivel se nagyon lenne.
Nem mondom, hogy nincs jobb hang, de ez már bőven ez a szint, ami elég bárhova.
Magyarországi koncertviszonylatra különösen bőven.
A 3. mondatodra gondoltam. És az számomra elég fontos. Meg szerintem mindenkinek, aki kispedálozik.:) Minden pedálja line6-ül szól, mint a boss-multiknál minden boss-osan szól.
Kispedálnál (főleg a helyi szakik által gyártottaknál) van lehetőség belenyúlásra, hogy teljesen az ízlésemhez alakítsam a hangzást. Custom-cuccot is simán csinálnak, ha kell. És meg is javítják, ha gond lenne...
Továbbá valószínűleg javíthatatlan, ha bekrepál. Ha bármi gebasz van, az egész cucc kuka az aznapi koncertre. Kispedálnál elég kivenni a hibás részt.
Ezt Te is megerősíted a kapcsoló minőségéről írva. Kijelző-mizéria is ismeretlen a kispedálnál.
Szóval ez számomra erősen kapufa. Annak, aki multi felől kacsingat kispedálra, de nincs benne próbálgatási hajlandóság, meg pedálbeszerzési-szindróma, annak jó lehet.:D
De egyébként komolyan kérdezem mire gondolsz.
A sorrend tetszőlegesen változtatható, sőt akár balról jobbra vagy jobbról balra és kapcsolható.
Ha meg arra gondolsz, hogy nem tudod benne kicserélni a phasert az persze igaz, de a legtöbb effektből egy rakat féle van benne.
Chorusból 3, tremolóból 2, phaserből/flangerből vagy 5-5, delayből vagy 15...
Ha meg ezekből nem találsz kedvedre valót, akkor van rajta effekt loop, ahova bármi plusz beköthetsz és tetszőlegesen elhelyezheted a láncban.
Valamint ráköthető 2 expression pedál, amivel bármilyen és akárhány paramétert vezérelhetsz tetszőlegesen egyszerre.
Van benne hangoló, zajzár, EQ hegyek...
Pont olyan egyszerű használni, mint a kispedálokat, mert ahova betekered a kis potikat az úgy marad, nem kell mentegetni (de van mentegetős mód is az óvatosaknak), de mindemellett elmenthetsz 24 komplett pedalboardot, amiket váltogathatsz akár presetenként is, így nem kell szteppelni sem, ha 4 pedált 4 másikra akarsz váltani.
Ja és van benne egy 28/56 másodperces looper is...
És nincs benne semmi fölösleges előfok/hangfalmodellezés sem hálistennek.
Szóval szerintem a legértelmesebben megcsinált pedál a piacon, ehhez képest olcsó és jól is szól.
Hogy negatívat is mondjak azért: a lábkapcsolók hulladék minőségűek, a kijelző nagyon pici és nehezen olvasható, valamint szerintem rohadtul hiányzik belőle a Bossokban pl megtalálható erősítő kapcsolás funkció.
Még szerencse, hogy utóbbi 14 évben egyedüli gitáros voltam minden zenekaromban.:)
Havernak eladni ciki, mert alkudni akar, vagy nincs pofám annyit kérni tőle, mint amennyit mástól kérnék a pedálért.:)
A gyártóknak viszont az a céljujk, hogy mindenki megtalálja rajta a megfelelő hangzást.
(és ezért legyen rajta kis kapcsoló :) )
Nem konkrétan Ricisnek csinálják :)
Az ár érték dologba én se mennék bele. Mindenki eldönti neki mi a jó, és mennyiért.
Az utóbbi pár évben az építtetett pedálokat részesítem előnyben, ahol lehet. Pl. olyan delayem van, amin van boost-poti is, hogy szólókiemelőként is működjön. A tremolo-ra is tétettem hangerőpotit, stb..így teljesen az ízlésem szerinti dolgokat használhatok, a lehetőségeiket is kihasználom, nincs felesleges tudás bennük, felesleges pénzért. És ha változik az ízlésem, akkor át lehet őket hegeszteni, vagy lesz valami új. Sokkal cserélhetőbbek az egyes elemek.
Ha effktet veszek, nem az lebeg a szemem előtt, hogy a másik gitárosnak is tetsszen, és ezért legyen rajta kiskapcsoló.:)
Pl. az F59-féle Ola sok lehetőséget rejt, de pl. ahogy nézem, nem tudod egyszerre használni a vibrato-t és a chorust; van rajta envelope, hogy pengetésérzékeny (?) legyen az effekt. Érdekes újítás, de nem látom értelmét, ráadásul a lényeg (számomra) mindezt a dolgot kb. 100.000 ft-ért veheted meg. Ennyiért baromi jó chorust vehetsz/csináltathatsz, nem egyet..szóval ár/érték problémáim is vannak.
Nem használok sok effektet.
Chorus, Delay, Reverb... a flagenrt még nem sikerült megszelidítenem.
Előny, hogy így többféle reverbet tudok használni más hangzásokhoz.
EQ-val, vagy simán a MIX résszel pedig tudok variálni az effektezett hangzás hangerejével.
Pl ahol tisztát játszom a híd és nyaki szedővel egyszerre, ott halkabb jelszint elég, mint ahol ugyanezt csak a híd szedővel. Vagy pl ahol tiszta részre játsszom szólót, oda egy halkabb szóló elég, mint ahol egy torz részen, durvább basszus kísérettel kell szólózni. Oda hangosabb kiemelés kell. Persze lehet mondani hogy hangerőpotival lehetne operálni.
De ahhoz meg kéne tanulnom gitározni :D
Így kényelmesebb :D
Szerencsére az effektköröm is felhasználóbarát.
Meg persze midis, így nem kell szteppelnem. Nekem midi nélkül elég sokat kellene lépegetnem pl egy torz tiszta váltásnál. Ezért is váltottam multira, tartottam tőle, de nembántam meg.
Gyakorlatilag a chorus pedálom árában vettem a Quadraverbet, 23k-ért.
Még alkudni se volt képem...
Ha még kellett volna vennem egy delay-t a chorus pedál mellé az megint egy 20-as lett volna, így jobban kijöttem anyagilag is.
De nem is az a lényeg :)
Ha a kis kapcsolónak az lenne a funkciója hogy menet közben váltsd, lábkapcsoló lenne.
Én is többnyire egy kapcsolóállásban használtam az OCD klónt, de lehet a másik gitárosunknak meg a másik kapcsolóállásban tetszene.
A lényeg hogy ő pl be tudná állítani a neki tetszőt minden gond nélkül.
Ilyen alapon a TV távirányítón is csak csatornaváltó meg hangerő állító gomb kellene hogy legyen. De akkor az asszony meg nem tudja állítani a színt, nézni a teletextet stb. :)
Igen. Alapvetően én sem voltam nagy multis. Vannak felhasználóbarát multik, amik nem űrhajók.
Ha én variálni akarok valamit próbán, nem több idő, mintha potival tenném. Az űrhajókat én sem szeretem, szerencsére ez egyszerűbb. Nagyon meg nem variálok, én szeretem a megszokott bevált hangzásokat.
..bocs, most nézem, hogy a jelek szerint lehet egyszerre használni a két effektet.
Akkor marad a kiskapcsoló , mint számomra felesleges dolog.
Pl. volt nála kipróbáláson OCD-klón, igazából már akkor rájöttem, hogy nem nagyon fogom használni az LP-állást; vagyis akár nem is kellett volna kérnem EWR-től ezt a funkciót. Ezt értem azalatt, hogy ha már tudom, melyik hang tetszik a sok lehetségesből, akkor nem fog kelleni a többi variáció, hiába nem rossz az sem.
Én időnként lehajolok, és tekerek egy-két potit. De elég minimális a variálás.
Arra céloztam, hogy NEKEM feleleges az ilyen nagytudású pedál, mert messze nem használom ki a lehetőségeit; nekem inkább több kispedál való, amik nagyjából fixen vannak beállítva. Főleg, mivel pl. az F59 által használt Strymonok is kb. két pedált egyesítenek egyben, viszont NEKEM túl macerás lenne számok közt átállítani tremolo-ról reverbre. Ráadásul mi van akkor, ha egy dalon belül szeretném mindkettőt használni? Ehhez túl drága egy ilyen Strymon-színtű pedál.
A midi meg a multi szintén nem az én világom, mivel előfordul, hogy koncerten más effekteti beleteszek egy dalba, mást, mint amit korábban ott használtam.
Tekergetni meg egyrészt azért kell, mert minden koncerthelyszín más, nem csak egy gitárt használok, ráadásul variálom az adott nóta hangzásait, úri kedvem szerint. Ezt multival/midivel macerásabb, bonyolultabb lenne.
Én meg azt vettem észre magamon, hogy a kétfunkciós, kétkapcsolós pedálokat szeretem igazán. Egy overdrive-on legyen boost is, hogy ne kelljen két pedált drive bekötni (mint most nekem itt) a boardba, a delayen legyen tap-tempo, a tremolo tudjon reverb-et is, stb. Pont ezért izgultam rá a Strymono9kra is. Iszonyat okosan ki van találva a két funkció.
Én is az egyszerűbb dolgokat kedvelem, és tényleg el lehet veszni a részletekben egy sok-kapcsolós, mindentudó pedál esetében, de ezeknél én tudtam találni kompromisszumot.
Ráadásul ez a Strymon olyan fasza, hogy kb. akárhova tekered jól fog szólni. Néha ide tekerem, néha oda, ahogy épp kedvem tartja.
Szerintem nem is az a lényeg, hogy mindig tekergetve legyen, hanem az hogy mindenki más variációban találja meg a neki való hangot.
Tehát ugyanabban a pedálban te is, én is, más is megtalálja a nki való hangot, kombinációkat.
Ilyen szempontból irreleváns, hogy hány funkciós és hány potis :)
Nyilván a potis dolgokat nem arra találták ki, hogy több variációt használjon belőle az ember.
Arra ott vannak a programozható cuccok.
Szerintem kevesen hajolgatnak a pedálbordba két szám között bármit is tekergetni, bármilyen cuccról legyen szó.
Nekem programozható midis multim van, én sem használom ki az összes funkcióját, és néha jól jön hogy van benne ez meg az, mégha gyakran nem is használom.
Azt se nyomkodom folyton. Megtaláltam a hangzásaimat, és használom őket.
Ez ilyen gyermeki reflex, hogy mindent mindenáron tekergetni kell, mert azért van :)
Én azt vettem észre, hogy a sokpotis/sokfunkciós pedálok beállítgatásaiban elveszik az ember..előbb-utóbb az van, hogy megmarad kb. két hangzás. Legalábbis koncertszituációban nem nagyon tekerget az ember totál más variációkat, főleg ennyi lehetőségnél. Még az OCD-klónnál sem használom a kiskapcsolót..:)
Szóval én maradok a három/négypotis cuccoknál.
Mielőtt valaki betámad, ez természetesen rám vonatkozik.