bár egyik sem faipari készítmény, de a 10W-40, és az 5W-30 sem ugyanaz :)
a száradó olajok (ez a nevük) konkrétan beleszáradnak az edénybe, ha úgyhagyod őket.
Ez sem más mint bármely faipari készítmény.
Olaj, és ennyi.
De mindenki úgy csinál magának mindent, ahogy jónak látja.
De egy biztos, a fogólap nem ellensége a lakknak
lsd. juhar.:)
ha valaki mégis ilyesmit tervez, van olyan festék/színezőpaszta (Trilak asszem), ami higítatlanul is használható festésre, persze elsősorban festékbe való.
na ilyenből használtam feketét, töményen egy menetben befed bármit ében színűre :)
én ronggyal vittem fel, száradás után már nem vízoldható.
ha nem kezeled utána mással, lehet hogy megfogja a kezed, de az se biztos.. testre használtam, lakkozva van.
Black Fingerboard Stain
Concentrated oil-base stain makes streaked ebony fingerboards and bridges more uniformly black. Wipe on, and wipe off the excess as needed. 4-ounce bottle.
link
Igen,amúgy is úgy gondoltam,h mivel kismilliószor pácoltam,és lakkoztam már,ezért ezt fogom választani. Nem tarthat meglepetést számomra,csak odafigyelés kell,mint minden munkához. Az RR-en már elég szépen beérett-sötétült a rózsafa,kb ébennél árnyalattal világosabb,így a másik Jackson-ra gondoltam...azon vhogy szúrja a szememet :)=
Nem akarlak befolyásolni, de még egy utólsó tanács.
Nem lesz az olajtól annyival sötétebb, ráadásul ha jól bekened
jobban ragad hozzá a por, kosz és a kezed is olyan lehet.
Ellenben ha lepácolod és lakkozod, tiszta lesz, és nem amolyan "tákolás". Ugyan is az olajnál valahogy nekem hiányérzetem lenne, a tiszta munka után.
Igazság szerint a mintázat a legkevesebb számomra. Az ében jellegű sötét szín az elsődleges. Utánna a lakkozással nem lesz gond. Milyen olajra gondolsz konkrétan? Gondolom azért annyira nem lesz sötétebb,h ébenszínű legyen a rózsából... Köszi! Minden ötlet jól jön most.
Én személy szerint nem ajánlanám ezt az eljárást. Ha lepácolod, a rózsafa elveszti mintázatát.
Ha rálakkozol az nagyon rizikós, / márpedig ha pácolod, kell a lakk / vagy csak tuti szakemberrel bazi kemény és vékony réteget.
Én a helyedben felcsiszolnám és tung olajjal párszor rámennék. Gyönyörűen megmarad a mintája és néhány árnyalatot sötétedik.
Ha lepácolod, nyugodtan vékonyan le is fújhatod lakkal.
Nem egyedi dolog ez, Squier pl. rendszeresen csinálja.
Ha nem teszed, lejön a pác előbb-utóbb, és foltos lesz.
Szeszes, vagy vízes mindegy, lényeg, hogy lakkozd is le.
Hi! Kíváncsi lennék véleményekre.
A rózsafa fogólapos gitárom fogólapját szeretném ében jellegűre lepácolni.
Vizes,és oldószeres pácom is van,és 14 éve asztalosként dolgozom.
Igaz nem hangszerkészítő,de csináltam már magamnak pár gitárt,de ilyen jellegü munkafolyamatot nyakon nem csináltam még.
Van-e vmi,amire ügyelni kell ilyenkor stb...?
Köszi!
Á nem. Az USA fa szebben nő, magasabbra, eleve gitárok potyognak róla késő nyári estéken (persze már érett hanggal). Jameg minden USA fában benne vagyon: made in USA :D
Nekem olcsó gitárom van. Juhar nyak, éger test.
Szerintem ezekkel semmi baj nincs.
A fa gondolom Kínában is ugyanúgy nő mint az USA-ban. Talán őket még nem érintette meg az ideológia.
" Peterr 2009-08-28 14:04 | Válasz erre | #3022
Egy olyan kérdésem lenne, hogy egy vadonatúj hangszer körülbelül mennyi idő alatt érik be?
Sabbat 2009-08-28 15:32 | Válasz erre | #3024
Ha olcsóbb gitár, akkor kb. nem fog változni sokat.
Ha normális anyagból van, akkor használat kérdése, de csodát ne várj."
hasznalat kerdese? tulajdonkeppen mit jelent egy gitar erese, mi valtozik a hangban a hasznalat miatt? a rezgesektol valtozik valami a fa szerkezeteben?
Nagy hangerőn a gerjedés miatt nő a sustain. Amúgy szerintem még mindig akkor nő a sustain, ha a szerkezet merevebb. És igazad van többféleképpen lehet ezt elérni.
Előzmény:"Magyar hangszer manufaktúrák" #5907
Ez a téma talán ide jobban illik!
Szóval nem kell annyira sietni!Nem vagyok fizikus, én is utánanéztem,mert ugye gyanús, pontosabban egyértelmű volt,hogy a "sustain",függ a pengetés erejétől,vagy az amplitúdótól.Ezt tudjuk gyakorlatból,tehát valamit nem érthettél pontosan a belinkelt,és nyilván helyes ,pontos leírásban,és képletben.A megoldás egyszerű,és is guglizam,nem vagyok ilyen okos!
"A periódusidő vagy rezgésidő az egy teljes rezgés megtételéhez szükséges idő. Jele: T, mértékegysége: s (másodperc)."
a forrás Nekünk viszont a lecsengési idő az érdekes,ez sok-sok rezgésből áll,függ a kezdeti amplitúdótól is.
A faanyagoknak többféle akusztikai jellemzője van.
Vajon mi az ami általában számíthat elektromos gitár esetében? És egyáltalán melyiknek lehet szerepe a hangkitartásban?
(Rezonálóképesség,ami a rugalmassággal szorosan összefügg,hangsebesség amely rost irányban többszörös mint a rostokra merőlegesen,hangellenállás,kisugárzási csillapítás,veszteségi csillapítás,hangelnyelés ,más néven hangabszorbció)
Forrás: Kovács Illés Faanyagismerettan,Mezőgazdasági Kiadó 1979
Vannak utalások a tulajdonságok hangszerészeti szempontajaira,de ezek inkább akusztikus hangszerekre alkalmazhatóak,az elektromos gitárra nem( vagy csak nem jövök rá),mert más a működési elve,nem a levegőt kell rezgésbe hozni.Szóval nem egyszerű dolog ez,ki tudja mi az igazság a sok elméletből,vagy legendából amelyek közszájon forognak.
Talán nem is kellene ezzel foglakozni,csak kísérletezgetni,aztán ha jól szól oké,még ha nem is tudjuk,hogy miért!
Ha majd új,nehezebb testet akarsz,szólj,mert van raktáron eladó felesleges dögnehéz fám,pl. bubinga,wenge,amaranth.
Egyik hangszergyártó kimondottan a bubingát dícséri,miért hazudna,hiszen sokféle anyagot használ testnek.
A sustain,és a súly összefüggéséről is írnak,de itt szerintem inkább a faanyagok fajsúlyáról,és nem a gitár tényleges súlyáról írnak,bár ez azonos méretnél összefügg.
Warmoth Kérdés,hogy egy vékonyabb testű bubingának,vagy egy vastagabb,de ugyanolyan súlyú égernek nagyobb-e a hangkitartása? Szerintem akkor tudjuk meg,ha kipróbáljuk!
Szóval most se érts félre,nem kekeckedni akartam,csak boncolgatni a támát,és helyreigazítani a dolgokat,ahol szükségét éreztem.
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Gitárépítéshez keresek mahagónit (khaya ivorensis fajtájút). Voltam az Erdértben, de ott azt mondták, nincs 52 mm vastag, csak 26-os és soha nem is volt annál vastagabb. Tudtok esetleg más helyet, ahonnan be lehetne szerezni, esetleg még le is vágnának nekem egy másfél méteres darabot? Hátha más is keresett már rajtam kívül mahagónit és van tapasztalata.
2009-09-20 20:52 |
#3087
ez a cég hozta be Magyarországra, bátyám fotós és ő hívta fel a figyelmemet erre... http://www.cpd-kft.hu/index.php/hu/szolgaltatasaink/fotolevilagitas
Mi lenne, ha beletennél egy hangszedőt előre, mondjuk ami gyárilag is benne volt, csak nem kötnéd be? Viszont ha átalakíttatod, és ne adj Isten, el szeretnéd adni a gitárt, akk garantálom, h a kutyának sem fog kelleni!
Uh, basszameg, aztakurva! Az legalább egy sovány 60-80 pénz lenne szerintem Ugyanis az EGÉSZ gitárom festett. A feje, a nyak hátsó része, minden. Mondjuk gondolkodtam már ez előtt is átfestésen, úgyse jön be annyira ez a fekete. De nem hiszem, hogy megcsináltatom. Nem érne ennyit.
Végülis azért érdekelne a gitárod átalakulása. A Jackson topikban nem találtam meg. Jöhetnének azok a képek, esetleg egy kis magyarázat is hozzájuk, ha van kedved. Előre is köszi!
Az ún. photoflame eljárást már a 90-es évek első felében használta a Jackson gyár az olcsóbb gitárjaik dekorációjára,amikor is extravagáns mintázatú fák fotóit tették lakkozás előtt a testekre.
Hamarosan egy új technikával rukkol elő a sümegi Jeti gitárklinika elsőnek Európában.
A zenész igénye szerint, hozott kicsi, jó felbontású fényképről, akármilyen fénykép felkerülhet egy speciális fotóeljárással a hangszere előlapjára, vagy a hátoldalára, amit természetesen kopásálló lakkal fedünk.
Szia!Mielőtt elrohannál egy hangszerészhez nézd meg az én átalakított jacksonomat(sárga)a jackson toppicban.Annak idején én is javítottam hangszert és minél drágább egy cucc annál nagyobb a kockázat annál magasabb az ár(általában).A hangszer értéke szokta meghatározni hogy érdemes-e egy határon túl költeni rá.Ha úgy akarod megcsináltatni hogy
ne legyen nyoma a festés és lakkozás is komolyabb munkát igényel.Ilyenkor érdemes elgondolkodni a bejövős színeken
és lesz egy egyedi színű gitárod.Az én gitáromnak pattogósabb lett a hangja mivel egy zárt egységes felületről "jönnek" vissza.Ha érdekel hogyan készült képeket szívesen küldök mailben.Üdv.
Persze, ez egyértelmű volt, ott lesz a rés a kocka és a test között. Ezt tényleg nehezen, vagy egyáltalán nem lehetne eltűnteni. Max akkor, ha valami kitöltő anyagot nyomnának a 2 érintekző felület köré, hogy eltűnjön a rés, majd az anyagot is átfestenék, dehát ez kurvasok macera.
Ezt vágtam én is, csak akkor félre értettem drd-t, amikor azt írta, hogy "a lakkozást nem fogják tudni helyreállítani".
Így már tiszta minden, köszi a segítséget!
Nem sérül a lakk, de látszódni fog, hogy be van ragasztva egy bazinagy fakocka...
Míg ha újrafestenék/lakkoznák az egészet, akkor teljesen el lehetne tűntetni a nyomokat.
Viszont ezt nem teljesen értem. Mi baja lenne a lakkozásnak? Legyártanak/legyártatok egy fa kockát, amit színre fújnak (vagy majd én színre fújatom valakivel, ha ők nem tudják megoldani), aztán valaki berakja ezt a kész, a gitár színével egyező fa testet. Vagy az, aki elkészítette, vagy valaki más. Ez szerintem max. ragasztást igényel, nem értem, hogy itt miért sérülne a lak.
Sőt, elméletben jobb is lesz a hangja, mert megnő a rezonáló tömeg. De ez a gyakorlatban annyira elenyésző, hogy talán még műszerrel sem lehet kimutatni.
A Stageshop-ot javasolnám, én szinte minden cuccomat oda vittem eddig javíttatni/beállíttatni és sose bántam meg. A Vintage '52-t szokták még ajánlani, de náluk már volt olyan, hogy nem voltam 100%-osan elégedett.
Ja, és még egy dolog: a lakkozást nem fogják tudni helyreállítani, max. a teljes test újrafestésével/lakkozásával, úgyhogy nem biztos, hogy esztétikailag sokat nyersz vele... Hacsak nem költesz tricsilliárdokat az újrafestésre is...
Üdv, egy kis segítséget/tanácsot szeretnék kérni. A gitáromban gyárilag 2 pickup volt, de kicsit moddoltam az elektronikát és jelenleg egy szedő van a hídnál. Nem is tervezek egy másik szedőt a nyakhoz, így ott most csak egy nagy lyuk tátong. A kérdés az lenne, hogy ha (csupán esztétikai szempontból) egy hangszerésszel legyártatnék egy fa testet és berakatnám a nyaki hangszedő helyére, akkor az milyen hatással lenne a hangra? Pozitív, negatív, esetleg abszolút nem is lehetne észrevenni semmi különbséget?
Persze, azért a rezgéseket ne oltsa ki. Csak attól kapok agyfaszt, h pl. mindenki a hársból készült gityókat fikázza. Én játszottam sokfajta gitáron és abszolút nem rosszabbak a többinél. Meg valószínűleg a legtöbb gitárhíró se teljesen hülye, hogy hárs gitárokon jáztszik. Voltam olyan faáruházban, ahol árulnak drága hangszerfákat, meg körül is néztem a neten. NEM a faanyag kerül olan sokba egy drága gitárban.
naja. ez a kínai vs USA stb dolog is lerágott csont. aki nekem azt akarja magyarázni, hogy a kanadai godinomhoz akár csak hasonló minőségű az ő akár többszázezres kínai tüzifája, azt táncolva körberöhögöm. ha akarja, vegye, lelke rajta. ez a szép az egészben
Mindezzel csak azt akartam mondani, hogy k...vára nem értem ezt a "csak éger meg mahagóni meg juhar meg csak japán és amerikai dolgot",. Az egész marhára túl van misztifikálva, fele minimum szobizmus. De igazad van, lerágott csont. Hagyjuk.
ahha...és akkor azt mivel magyarázod, hogy én is és egyik nagyratartottam is nm az origi, hanem a Filtertron pikkekkel hazsnáltam...és mégjobb volt:DDDD
Szerinted.
Arra akartam utalni, hogy attóül még fenyő.
Nyilvánvaló, hogy csak az olcsóbb gitárokban használják.
De mint tudjuk, előszeretettel használják a kanadai juhart
ami ugye ha az előzőeket figyelembe vesszük, csakugyan kemény.
Szerintem lerágott csont ez már, a fenyő az fenyő ennyi.
Nem duma. Az északi fák általában lassabban nőnek, pont az éghajlat miatt, ezért sűrűbbek, mint a déli hasonló v. ugyanolyan fák. Amúgy szerintem egy elektromos gitár hanzásában, tónusában sokkal több múlik az erősítőn meg a hangszedőkön, elektronikán, mint a fán.
Így van.
Akusztikus gitárra fedlapnak jó.
De amíg a Fender, Gibson, ESP és tsai azt használják amit, addig nekik hiszek.:)
Biztos nem fognak változtatni.
Az északi fenyőnek valóban sűrűbb a rostozata, mert így a fagy nem kezdi ki de ez az északiakra vonatkozik ... ja, és azért fenyőfajta is rengeteg van.
Ettől függetlenül az éger eszméletlen jó , lehet hogy jobb , de a hárst rossznak mondani elég meredek kijelentés szerintem. Amiket én zenéket hallgatok , konkrétan 30-35 százalékban hárs baltán tolják.
JS is ugyanolyan baltán játszik mint amit reklámozott, csak éppen a 10 évvel korábbi modeljén.
Vagy rosszul tudom ?
Amúgy amit mondtam nem én találtam ki Peta forumján írta hogy ez tévedés hogy a nagy nevek nem ugyanazon a gitáron játszanak, mint ami a katalógusban van. Ugyan az legfeljebb 10 darabból kiválasztják a legjobbat.
Mindenki hozzapiszkal.
Nem csak a sztarok.
Ott sem a sztarok,
hanem a gityotechnikusok.
Olvassatok el Clapton Blackie-nek tortenetet.
Mar semmi sem eredeti azon a gitaron, csak a test.
aztan az agyonmoddolt fost lemasoltak,
es lett belole signature.
A basswood(hárs), egy elég szar fának számít a hangszerek körében, bár naon sokat ebből a fából csinálnak. Az égernek csilingelősebb a hangja, a hárs az úgy félúton van a skálán, kicsit testes kicsit csilingelős a hangja. De nincs olyan "egyedi" karaktere, mint pl az égernek, vagy a kőrisnek,
Lehet, hogy a specifikációk nagyjából megegyeznek, de az apróságokon meg a beállításokon sztem getszisok múlik. És a sztárok hozzápiszkálnak a cuccokhoz :)
De nem odaírtam, hogy ízlés kérdése?:)
Aki égert használt, az 90%-ben biztos nem fog átszavazni.
De egy példa.
A JS modellekben (japán) Edge Pro trem van.
De JS Edge tremet használ, amit még a legcustomabb modellbe sem tesznek bele.
Szerintem a szériában gyártott sgn. modellek, nem sokat hasonlítanak az eredetihez.
hallani szerintem a simán .....
amúgy Petrukki kb 90-től használta a hárs ibit(pontos dátumot nem tudok) , utánna átment MM-hez ott is hárst csináltak neki. a tón blokkos bigyó meg ha jó tudom pár ( talán 2-3 ) éve van. Az barátok közt is kb 15 év.
de én mentem , ebédszünet....