Bocsánat Jeti, de én ezzel rohadtul nem értek egyet, persze sejtem hogy csak egyszerű provokáció volt :))
Totál nem mindegy, hogy milyen fából van a gityó.
Szerintem még a fantasztikus jetibuckerek is másként szólnak egy full mahagóni gitárban, mint egy full juharfa testben. Ha mégsem, akkor úgyis mindegy :))
és mennyire igaz, látod pl neked is van egy placc ahol jártathatod a bagólesőt
azér nehogymár így fél évszazádából te találd fel a spanyolviaszt, valszeg ha nem lenne különbség a fák között akkor az már kiderült volna
Totál mindegy, milyen fából van a gityó, ha jó pickup van benne! Egy a lényeg: ne puhafa, ne rétegelt lemez, ne pozdorja legyen! Teljesen felesleges ez a topik!!!! Csak arra jó, hogy megossza a véleményeket és foggyanak a bitek. Nagy lópimpi a verebeknek. Ismeritek amondást: ahol lószar van, ott verebek is vannak.
Ugye egy alder LTD M-400 nem zúzna annyira be mint egy mahagóni LTD Viper 400-as? Még mindíg ezzel baszódom, félek hogy egy alder gityó nem tudna rendesen lehangolva zúzni
szóval teljesen feleslegesen ütöttem le akár egyetlen billentyűt is,mert mint kiderült viccelni támadt kedved.
te,mondmá meg a párodnak,hogy üssön a kezedre ha a számítógép felé veszed az irányt...
Szoval,a pozdorja test csak egy "kacsa" volt. Rakapcsoltam a temara es idoben tovabb fejlesztettem. Termeszetesen az "isa" is be segitett egy kicsit.
Viszont a mehviasz az nem hulyeseg mert regebben alkalmaztak a fa kezelesere. En szemely szerint fogolapra nem alkalmaztam. Azert nem zarja ki a lehetoseget, hogy ne lehessen megprobalni.
A sorok kozt mindig rejtek ell olyan megjegyzeseket amire erdemes odafigyelni. Ilyen peldaul a "harmonikusok" szerepe a hangzasban es sorolhatnam. Igazibol nem foglalkoztam a lapgitar testek elmeletevel es anyaganak hatasaval a hangzasra. Meggyozodesem, hogy a hang kitartasaban van szerepe a fa anyaganak. Konkret elmeleti levezetest meg nem lattam.Hetfon felhivom a hangszergyarat es beszelek egy kicsit az ottani szakikkal, hogy mi a velemenyuk. Habar azok a regi sracok akikkel en annak idejen targyaltam_mind mar irtam volt,hogy a 70 - es evekben gyartottuk nekik a "hambuckereket" es nem is voltak rosszak a mai szemmel vizsgalva_ nem leteznek vagy nyugdijasok.
Termeszetesen elszurtad mert a meritesi szoget nem tartottad be. a technika az, hogy 45 fokos szogben kell beaztatni es miutan az egyik fele megszivta megat utanna megfordittod.
Utanna 40 fokon szarittod 24 oran keresztul. Ez ido alatt van ideje a beasztato szernek, hogy difuzios uton az anyag belsejebe hatoljon. A behatolas sebessege 40 fokon kb. .6 mm/ora. A beaztato szerbe azert tegy 12 % fenolt meg 3 % hidrokinont mert katalizatorkent hatnak es a difundalast elosegiti. A testet miutan formaltad (design ha nem ertened)a feluletet fedd le tukorvagassal vagott rozsafa csikokal(hosszanti iranyban _ tehat a nyakkal parhuzamosan) valamin a szelleket is, mind annak mellett, hogy egy kulonleges feluletet ad a rezonanciat negymertekben megnoveli. A meresek szerint (RCA/Bell telephone) a megpengetett hur 4.536 mp - el hosszabban szol mind a tobbi fa eseteben. Mivel a rozsafa csikok hoszanti iranyban vannak elhelyezve a felharmonikus tartalom erossege megnovekszik (foleg a 3 - 5 -7 )melyet a hangszedo is erzekel es egy kulonleges enyhen a csello hoz hasonlo hangzast eredmenyez de ugy , hogy azert a gitar jellegzetes hengzasa megmarad csak hosszabb lecsengesi idovel. Alittolag a Satriani - nak kesziotettek egy ilyen technologiaval keszult gitart es erossen kiakadt a srac miutan kiprobalta.
Meg egyszer fekudj neki es kezd ujra mert nem banod meg mert egy csodas testet es hangzast nyersz a faradozasert.
a mintázata. semmi más.
hozzá szólva a pozdorja témához. amit én tudok az az, hogy egy nagy gitárgyártó cég se gyárt pozdorjából mivel rossz a hangvezetése. én ezeket a harmonikus dolgokhoz nem értek ami a testeket illeti, de a tapasztalat az az, hogy a fa hangvezetése akkor a legjobb, ha nincs száltörés benne. Például, akár mennyire is szép a madárszemes jávor nyak, sokkal rosszabb a hangtulajdonsága, mint a sima maple(jávor) nyaknak.
2- harmon. tisztasagot es fenyesseget kolcsonoz a hangnak.
3-harmon. fenyesseget es melyseget kolcsonoz (fuvos hangszerekre emlekezteto hangzas).
4-harmon. fenyesseget es karakteres melyseget kolcsonoz.
5- harmon. gazdagsagot kolcsonoz a hangnak.
6- harmon. finom hangzast kolcsonoz.
7- harmon. eles metal hangzast kolcsonoz a hangnak.
A fentiek szazalekos aranya hatarozza meg a hangszer jellegzetes hangjat.
Ahogyan no a harmonikus ugy csokken a szazalekos ertek.
A harmonikus tartalmat a hur hossza atmeroje valamint a tomege hatarozza meg.
A megpengetett alaphangot - a fentiek mellett - a hur feszessege adja.
Vannak hangszerek melyeknel esetleg a harmadik harmonikus a dominans (egyes utos hangszerek es keleti huros akarmik).
Pozdorja, es elotte a testet 80 fokon kiszaritjak (nedvesseg tartalom 1.5 -2 %) es utanna teszik a gozbe es meszivja magat.
A kezeles utan fokozatosan _tob oran keresztul _lehuttik a szoba homersekletre. Miutan ez megtortent nekilatnak a test formalasanak.
oké...tehát hozzátettek még valamit a mérnökök:)
akkor már nincs messze az a gitár a szénszál-grafit gitártól:)
nem tudom zoltán,nem akarok kötekedni,és lehet hogy csináltak egy ilyen csodabogarat az amcsik,ami meg is szólal rendesen.
de nem hinném,hogy a közeljövőben teret nyerne a felfedezésük:)
Dehat minden fa hangszigetelo lenyegaben.
Termeszetesen fureszpor a belseje pont az adja meg azt a kulonleges "metal" hangzast. Meg annyit elmondok _kifelejtettem_ , hogy miutan a testet kivagtak utanna "cerium" oxid gozben egy orat tartjak 45 fokon. Az igy begozolt test telyesen mas karakterisztikaval rendelkezik mind a nem begozolt. Egy kulonleges frekvencia rezonanciat kolcsonoz a testnek.
Ez tudomanyos adat es az RCA hanglaboratoriuma vegezte a mereseket amerikaban.
gyakorlati ember vagyok zoltán.irodabútor stúdióban dolgozom és hobbiból,ökörködésből már csináltunk az asztalos kollegákkal nem egy gitárt 38-as pozdorjából,jolana nyakkal.
ilyen alakút,olyan alakút,jó buli volt:)
de a hangzása szörnyű.
zoltán én nem értek a tankokhoz,csak vezetem.
nem vagyok műszaki ember,te meg nyilván az vagy,de a gyakorlat (még ha viccből is készült) nem támasztja alá a mérnök urak feltevéseit.
a forgácslap meg egész jó hangszigetelő.egy 25-ös pozdorja alja és teteje kb,5-5mm-en keményre préselt,a közepe pedig egy jóval lazább ragasztó fűrészpor keverék.
persze uram,bizonyára értesz a metalhoz.
csak gondoltam,hogy te is gondoltad,a mérnök urak nyilván marhaságot írtak.
ez olyan mint a cd térnyerése előtti időszak.digitális,nincs jelveszteség,halál steril,csak éppen hallgathatatlan:)
A masik igen jo megoldas amikor egy agas bogas fa gyokerbol egy szep vastag lapot vagunk es utanna 12.5 fokos szogben (+/- 4 fok) kivagjuk a testet. Kituno rezonanciaval rendelkezik komoly "sutain" - je van es gyonyoru rajzolata amelyet a lakk meg nagymertekben fokoz.
Mind tudjatok a harmonikusok szerepe a meghatarozo egy egy hangszer hangzasaban. A gitar eseteben az elso harmonikus a dominans es sorban a harmonikusok csokkeno ertekkel mind megjelennek. A harmonikusok szazalekos aranya (igy alakul ki a hang csipkezetsege)adja meg a hangszer jellegzetes hangzasat es ezrt nem tevesszuk ossze a hegedut a gitarr hangzasaval. A tudomanyos meresek szerint a forgacslap legalabb 8 - 15 % - al javitja a hetedik harmonikus szazalekos aranyat a tobbi hez kepest es igy a "Metal" hangzas hangsulyozottabban ervenyesul a tobbi faanyaggal szemben.
Minden esetre "Metal" zenehez a legjobb fa a kozonseges "forgacslap" amelyet a butoriparban alkalmaznak. Kituno rezonanciaval rendelkezik amely negymertekben elosegitti a "Metal" hangzast mert a hetedik harmonikust is kituno jelleggorbevel viszi at. Ajanlom figyelmetekbe.
szerintem nem rétegelt, csak a fa erezete ilyen szabályos. ha a hátsó éleit megnézed, ott látszik, hogy ferdén mennek a csíkok, ha rétegelt lenne, akkor ott is vízszintesnek kéne lennie...
De nebazz, milyen nyelven líra a hárs??? +a JEM7V egyáltalán nem is hárs. A pickupokat meg nem is lehet máshogy fordítani, elég nagy a különbség a Breed meg az Evolution szavak között... Szóval innen valszeg nem lesz gitárom...
Hát vannak kételyeim a minőséget illetően, de itt lehet venni külön testet/nyakat az alkatrészek között: http://www.olcsohangszer.remit.hu/?oldal=Cort&kat=gitar
Tudnátok, valami más statikailag és egyéb szépségi szempontok szerint hasonló nemesfát, mint a bubinga? Mert hamarosan lúdtalpbetéttel kell gitároznom!
tekintve, hogy a szandot még ezer más dolog befolyásolja, elég nehéz ilyen jóslásokba bocsátkozni. Pikaptól is nagyon függő, hogy mennyi mélye lesz végeredményben a gityónak.
Teszem azt, van egy éger gityód, csináltatsz egy egyazegyben ugyanolyan, ugyanakkora mahagóni testet, és átszerelsz mindent rá a gityóról, akkor valószínűleg lenne különbség.
de hogy két különböző gitár esetében melyiknek mennyi mélye van, meg milyen a hangja, az bonyi kérdés. legegyszerűbb meghallgatni
Kedveskéim! Hétvégére teljesen elkészül a 7620-as új testje, bizomááááány! SGA Mester kitett magáért: B-E-S-Z-A-R-Á-S-H. Valami csodálatos lett, remélem, hangzásban is hozza, amit elvárunk tőle. Kép is leszesz hamarost!
Sziasztok!Ha egy mahagóni gitárt összehasonlítunk egy égerrel, akkor nagyon lehet köztük hallani a különbséget? Mert azt hallotam hogy a mahagóni fának ilyen "durva" a hangzás és jobban kiadja a basszust, de viszont nem tudom mi a helyzet az égerrel
Ezért töri a fejét sok hangszergyártó, hogy mivel tudná helyettesíteni az egyre ritkább fafajokat. Pl. a Gibsonnak volt egy kezdeményezése ezzel kapcsolatban. Azért ez üzletpolitika is, mivel ami ritka, az drága is. Ha ezt beépítik az árba, egy idő után egyre kevesebben vesznek hangszert és be lehet csukni a boltot. Bár a hangszervásárlás most se könnyű (lásd pl. EUR-HUF arány), de ez már egy másik topic témája ...
Ebben teljesen igazad van.
Természetesen a mahagóni családon belül is több alfaj létezik. Amiről pl. Zolinterfan beszélt, az un. valódi mahagóni vagy más néven brazil mahagóni. Brazíliában fordul elő, kiváló faanyag, egy hátránya van, hogy elképesztően drága. Vannak még az afrikai mahagónik, ilyen pl. a Sapeli stb. Aztán hogy a hangszergyártók melyiket használják ezekből... Ez szerintem az akusztikai tulajdonságok, a beszerzési költség, az egyéni ízlés és a minőségi elvárások függvénye. Nem valószínű, hogy brazil mahagónit használnak, de attól még más mahagóni alfajt használhatnak.
persze ez is igaz, de érted, az hogy mahagóni, az egy olyan kategória, mint az, hogy kutya.
kutya a dán dog is meg a csihuahua is (bár az nekem nem az :D )
Szerintem a hangszereknél felhasznált mahagóni is mahagóni. Legalábbis az ismertebb gyártóknál egész biztosan. Elég égő lenne nekik, ha más derülne ki. Azt azonban tudni kell, hogy a faanyagok felépítéséből adódóan nincs két teljesen egyforma fa. Tulajdonképpen a fa szövetszerkezete olyan, mint az ujjlenyomat. Nincs két egyforma szerkezet. Ebből adódóan nincs két egyforma gyümölcsíz, súly, szín stb.
hááát. nekünk két cseresznyefánk van egymástól 10 méterre, de tök más ízük van. persze jobban hasonlít a másik cseresznye íze az elsőére, mint a rántott húshoz, de cseresznyeviszonylatban más.
és hogy van az a hipotézis hogy a hangszeres mahagóni az nem a true mahagóni?! ,hanem egy Afrikai cucc,amit csak mahagóninak csúfolnak... ijenról halott már valaki? mert a true mahagony drága, meg mondjuk bútor készül belőle. szerintetek?