Az az igazán érdekes,hogy miközben jól kivehetőek a többrétegű átmenőnyak keresztirányú rétegei,a dió top "örvénylő" mintája folytatódik ezen a részen is...hogy is van ez?
Mondjuk lehet hogy a lakkozás előtt az átmenőnyak-részt "megfestették" úgy hogy folytassa a top mintáját,mert így sokkal esztétikusabb,homogénebb látványt nyújt.
Mindenesetre igen szépen sikeredett.
Én azt nem értem ezen, hogy a gitár szélén úgy néz ki, mintha ez csak egy fedlap lenne (van az a vékony világosabb csík), viszont látszik az átmenő nyak is, ami meg nem szokott a fedlapos Carvinoknál. Vagy ez valami nagyon custom?
Nem génmanipulált,csak gyökér.Ezek az igazán "örvénylő" csodás minták,amiket a méregdrága cuccok topjain látsz,szinte mind különböző fák gyökérközeli részéből készülnek.
A diónál az Ed Roman lapon ott a fotó ahogy áll a dió (nem diógyökér,csak natur dió) palánkok mellett,darabja 1200 USD és örül ha két gitárra való top (8-15mm vastagságban) kijön egy palánkból.
Ezek tükrében nem is mérem drágán a Musiciant,ami viszont mahagónigyökér - igaz nem csak a top,hanem teljes vastagságában az...
Kurva jó bazz!!!
Ezek valami génmanipulált fák,vagy miszar???
Sose láttam ilyeneket!
Amúgy nekem is tetszik,csak gitárnak nem tudom milyen lehet.Ilyen szempontból kicsit konzervatív vagyok. :)))
Nekem bejön, mindenesetre elég sokféle mintázat/színezet lehet, mert az oldalon ahonnét szedtem van ugyanebből a fából olyan cucc, amiről meg nem mondanád, hogy ugyanez, szal tök más. Olyan, mintha nem is fa lenne, hanem valami márvány, vagy ilyesmi ;]
A tölgy nem igazán gitár alapanyag.
Igazából nem tudom miért,gondolom szar a rezonáns tulajdonsága.Sokszor csomós is,meg nincs szép erezte sem. :))
Ha gitár,akkor: mahagóni,kőris,jávor,hárs,éger,stb jöjjön számításba,esetleg a különleges (alább tárgyalt) fák,ezekről nem sokat tudok,de biztos elég drága fák.
De pl a hárs és az éger viszonylag "olcsó" fa,jól megmunkálható,és jó gitár csinálható belőle.Pl az Ibanezek jó része hársból van.
Szevasztok! Segítségre volna szükségem! Tudna valaki mondani valami okosságot a tölgyfa/gitár kapcsolat lehetséges tulajdonságairól? Előre is köszönöm!
A bubi az csodás,de a másik már télleg kicsit sok. :))
De mindenesetre érdekes,még nem láttam ilyen fát!
Olyan,mintha olajfestékkel leburították volna,és utána elmaszatolták volna.
Ez a fa természetes színe? Kurva érdekes!
jé
és pont a kérdésem alatt....süsüüüüüüüüüüüüüüüüüü
na akkor ennyit rólam hihi
és bocs a sok szövegelésért...offolásnak hívják ezt?
mit jelent egyáltalán az offolás?
Egyszer volt egy gitárom paduakból,ébenfa fogólappal nagyon állatúl rezonált a hangszer.Igazából elég száraz volt a hangja,de azóta sem hallottam olyan rezonanciát.
A fő ok, hogy megőrülök az ilyen mintázatú fáktól, ennél szebb gitárok nincsenek számomra. Csillivilli csíkos, meg habos jávor tetők labdába nem rúgnak nálam egy ilyen mintázat mellett.
Egyébként meg áradoznak a walnutról, mint gitáralapanyagról, bár elsősorben bézgityókat csinálnak belőle. Nehezebb és keményebb a mahagóninál, súlyos mélyei de magasai is vannak a keménységből fakadóan.
Egy biztos, hogy iszonyat szép, és nagyon különleges gitár lenne, ami szintén nem utsó szempont nálam. Nagy valószínűséggel a hangja sem átlagos lenne. Ára meg még olcsóbb valamivel a mahagóninál a Carvin esetében.
a diofa engem is erdekel, bar eleg nehez fafajta. De talan leginkabb a koa erdekel. Nagyon erdekes kinezetu fa, es hasonlo a mahagonihoz hangzasban, talan kicsit fenyesebb.
"1. Spruce - this is the most common wood used for acoustic guitar tops. It is whitish in colour and a strong one even if used thinly. Commercially, manufacturers used Sitka or Indian Spruce. The most beautiful variation IMO is the Engelmann Spuce - which is usually seen on the most expensive Taylors, Martin D-45s, and the like (maybe the Gibson J-200 but I"m not sure)
2. Maple - this is a very light coloured wood. I wonder if there are manufacturers use Canadian Maple....This is the most common wood used for guitar necks and usually ribs and back of acoustic guitars - Gibson jazz guitars for example. During the early stages of Fender electrics, there is no distinction between the fretboard and the neck itself, they simply place the frets directly on the shaped neck. 90% of Fender electrics use maple neck and so does most of the manufaturers.
3. Rosewood - this is usually associated with fingerboards, acoustic guitar bridges, ribs and sides. All LP standards use rosewood boards. So does modern variations of Teles, Strats and a host of others. Before, the most desirable variation is Brazilian Rosewood - now an almost extinct tree. This has the most beautiful tone color, grain and overall sound projection. You will see Brazilian rosewood on a lot of vintage Ramirez, Torres and Rodriguez classical and flamenco guitars - also on vintage Martin Dreadnaughts. Though you can still find Brazilian Rosewood guitars for sale, be prepared to shell out at least $7,000.00 for one. Today, rosewoods for guitars come from India and Indonesia. Not as tight grained and beautiful to look at but the tone is very similar. To give you an idea, look at recently made Les Pauls, the rosewood fretboards has lots of blemishes.
4. Ebony - I have yet to hear a guitar whose body is made of ebony because it is extremely heavy but it is very successfully used as fretboards. Les Paul Customs, a lot of PRS, Gibson Super 400 are the most commonly associated ebony fingerboards. On the other side a lot of Signature modeled guitars have ebony fretboard - in short mostly used for top dollar models. This wood is known for having a bright but even and tight sound.
5. Mahogany - The Les Paul wood! It is known for a very warm sound and balanced tone projection though it tends to be muddy at times that"s why a lot of LPs have maple tops to accentuate the treble. Les Pauls, PRS, most acoustic back and sides and a lot of guitar necks used mahogany. Need I say more that the Burns Brian May guitar used a lot of mahogany.
6. Basswood - a soft wood good for guitars needed for massive distortion. Majority of heavy metal guitars (Ibanez, Washburn, Jackson, ESP) rely heavily on basswood. basically, it has a good treble response and accentuates a lot of harmonics - needed for feedback and whammy bar antics.
7. Ash - This is known for all those blond Fenders. It has a warm tone that also complements the treble frequencies. So all blond Teles and Strat of the 50s used ash. Lately, some top of the line Fenders use ash again.
8. Alder - Very similar in tone to ash but have a more consistent grain and will be good for bookmatching electric guitar bodies. Most regular strats and teles have alder bodies.
9. Poplar - quite an unusual wood to me, this wood has a sound which crosses alder and basswood. It has a strong midrange but not as defined as ash or mahogany. Jackson and Charvel guitars use this as well as Mexican Fenders.
1. Pau Ferro - this is ironwood Deke. This wood is as good as ebony when it comes to fretboards. Usually used as fretboards for electric basses but administered efficiently on guitars too. The Jeff Beck Strat is the most famous guitar with the Pau Ferro fretboard. But lately, Fender has been cranking out new renditions of Strats and Teles with ironwood fretboards.
2. Cypress - this wood is the second best for acoustic guitar tops. Though this is mainly used on classical and flamenco guitars. This wood gives a more mellow tone that spruce.
3. Cocobolo - an exotic wood more associated with Hindu religious beds that can also be administered well on guitars. Probably the most famous guitar with this wood is the one used by Jerry Garcia - though I don"t remember if it is Rosebud or Tiger. Cocobolo most of the time is used as a guitar body in conjunction with other woods - making laminates perfect for basses. Ken Smith, Alembic and Wal have been known to use Cocobolo.
4. Wenge - another exotic wood used mainly for bass fretboards. Usually used for the high end basses.
5. Korina - this exotic and quite rare wood responds like mahogany except that it has more resonance and sustains better. The earliest Gibson Flying V"s and Explorers used Korina. On the other side of the fence, vintage Ibanez Destroyer (their copy of the explorer) and Iceman (associated with Kiss" Paul Stanley and Steve Miller) used Korina wood.
6. Agathis - an asian timbre that is used on low end, semi-pro and beginners electric. As well as student classical guitars that are made of solid timbers. I don"t know about the sound og this one but if we take into consideration how the cheap Ibanez guitar sound, they present a shrill tone and perfect for kids into punk and hardcore.
7. Nato - another Asian timber used for guitar necks, and back and sides of inexpensie acoustics. Properly aged nato actually sounds good. Try to check out those inexpensive Yamaha folk guitars. They are most probably sold with Nato back and sides, and necks too.
8. Kamagong - this is the Philippine ebony. Before yo-yo became a famous toy, it used to be a famous weapon used by the early Malays that settled in the Philippines. These yo-yo"s used Kamagong. A lot of jazz guitars used Kamagong for fretboards.
9. Lauan - This is used on some mid-priced classical guitars. Another wood abundant in the Philippines.
10. Oak - I doubt it if American guitars used oak but I know that many European electrics specially Hofner used oak for guitar bodies. The Red Special has an oak body that is 100 years old.
11. Birch - notoriously used on Marshall speaker baffles, birch is commonly seen on vintage Hofner Jazz guitars like the Hofner President. But it is sommonly seen as drum shells. "
hasonló okok miatt petike+esztétikai okokból.
egy öt millis jávor top nem sokat szól bele a hangzásba.tíz millimétertől számit valamit a jávor,akármilyen fa fölé.
nos én úgy tudom,hogy pl a mahagóni testű gitárokra azért raknak jávor topot,mert a jávornak elég sok a magas tartománya és ezzel ellesnúlyozzák a mahagóni brutális mélyeit
Hali, ugy hallottam hogy egy kiskunhalasi srac, arulta ill. arulja a Daczi Zsolti regi Kramer Sustainerjet, 160e Ft-ert. Bar annak egyszer letort a feje es profin meg lett javitva allitolag.
En itt nem nagyon szoktam latni, amikor van akkor is szinte ereklyeszambameno arral kinaljak, kb 600-1000 dollar kozott.
De most egy ideig altalaban veve amugy sem tudok segiteni ilyen ugyben.
Petike, milyen fabol van? Szerintem "tréfából" van a gitarod... mert az RG170 az egy vicc...
Ez csak poen volt, meg mielott valakit megbantanek (ezt nem hagyhattam ki... lehet hogy gyenge vicc volt de most amugy is faradt vagyok :).
Amugy kezdo gitarnak nem rossz az. Az ilyen szintu gitarok azert jok kezdesre, mert megveszed, jatszol rajta par honapig, netan 1-2 evig, es azalatt rajossz, hogy mennyire gondolod komolyan a gitarozast. Ha komolyan gondolod es sokat gyakorlosz, fejlodsz stb., akkor elobb-utobb erdemes feljebb lepni hangszerileg.
na ez a baj...nekem nem jazzpikap kell,hanem metál.És az eemgé ezek szerint nem metál?Mennyivel szólna jobban egy EMG,mint az Epi humbukker?Annyival,mint amennyivel jobb a meleg gulyás a hidegnél?
nézd! most van egy meleg lecsód de tojás nélkül és még kenyeret sem kpasz! amennyiben cseréled a pu-t akkor lesz egy hideg karalábé főzeléked viszont ha akarpd kapsz bele tojást.
és anó réig visszatérő kérdés a pickuppal kapcsolatban. rájöttél, hogy van-e akkora különbség a 2 pu közt mint a hideg vagy meleg gulyás közt? esetleg mákos guba és pacal pöri közt?