Megpróbálom linkelhetőre berakni a képet:
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/150819/SAM_2001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]
http://kepfeltoltes.hu/thumb/150819/SAM_2001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu
Hello,
Van egy humbucker kinézetű pickupom, amit szétszedve, megdöbbenve tapasztaltam, hogy csak egy tekercs van benne... Látott már valaki ilyet? Milyen pick-up lehet ez? Annyira nem lehet gagyi, mert egy godin flat5x-ben volt... (szerintem nem ez volt az eredetije.)
Én sem, de vannak akik csak a lehetőség miatt találnak ki olyasmit, hogy a gitárjuk hangszedőit az összes lehetséges kombináción kapcsolgatni tudják, még a fázisfordított variációkat is.
A Jolana Tornado jut eszembe, vagy a hasonló zongora és gitár mutáns szörnyek.
El nem tudom képzelni azt a szituációt, ahol ilyesmire szükség lehet. Gondolom azért van szükség 75 pedálra, meg hét fejre és nyolc gitárra egy koncerten.
Én a gitár, drót, fej konfiguráció híve vagyok. Amit ezek nem tudnak nekem nem is kell.
Volt már néhány Ibanezem, alapból az ötállású kapcsoló, típustól függően sokmindent tud. Pl. a két humbis verzióknál 2-4 állásban felez, középen a felezetteket adja össze, ehhez csak a középső hangszedőt kell hozzáadni kívánság szerint, ami azt jelenti, hogy egy push-pull poti kell.
A két humbi és egy single verziónál az ötállású kapcsoló is több féleképp szokott működni. de a nyaki és hídi felezettet nem köti össze, ehhez szintén kell egy push-pull poti.
Nagyon megbonyolítani nem érdemes, mert nehézkes lesz kiválasztani egy-egy kombinációt. Nem is értem miért van szükség arra a középső hangszedőre, csak egy elméleti variációs lehetőség.
Két push-pull poti kell.
Az egyik (kihúzva) felezi a humbuckereket.
A másik meg (kihúzva) ráköti a szimpla hangszedőt a kimenetre (pl. a hangerőpotira).
Hozzáértő be tudja kötni anélkül is, hogy lerajzolnám :)
Ezzel annyi a gond, hogy két push-pull poti kell hozzá, mert vagy a szingli jelét kezeli,
vagy a felezést. Többet lehet felezni egy kapcsolóval egyszerre, de külön műveleteket nem.
Legalábbis a piaci alap push-pull potival.
Venned kell egy A500K push-pull potit a hangerő helyére és egy B500K push-pull-t a hangszínhez.
Egyiket megcsinálni felezősre, a másikat meg hogy a szinglit bekapcsolja.
Szerintem.
Van egy RG1570-es gitárom, hídnál és nyaknál is dimarzio d activator humbuckerekkel és a gyári S1 single coillal.
Az lenne az elképzelésem, hogy a pickupváltót 3 állásúra, és a hangszín potmétert egy kétállású kapcsolóra (mint mondjuk egy killswitch) cserélem. Ezzel szeretném felezni a dimarziót, illetve aktiválni a középső pickupot az alábbiak szerint:
1)kétállású lent
háromállású hídnál: csak a dimarzio híd felezés nélkül
háromállású középen: mindkét dimarzio felezve
háromállású nyaknál: csak a dimarzio nyak felezés nélkül
2)kétállású fent
háromállású hídnál: dimarzio híd felezve + S1
háromállású középen: csak az S1
háromállású nyaknál: dimarzio nyak felezve + S1
Ez megvalósítható-e, illetve ha igen akkor honnan/milyen váltókat érdemes beszerezni? (Gondolom a beszerelést bármelyik hangszerész el tudja végezni, de ha van pro tipp azt is szívesen fogadom)
SH-4-et én max D-ig ajánlom, nagyon sok az alja, DropC-n már a mély nagyon mosott és puffogós.
Sh-1-em van jelenleg a gitáromban, de egyrészt igazából kb nem használok nyaki pickupot, másrészt szerintem teljesen rendben van a hangja arra a kis időre amíg kell, így marad.
Hát, az SH1-től sem dobtam el az agyam.
Az SH-4 meg standard, minden ötödik gitárban az van.
Ha zúzni akarsz, akkor Sublime is befigyelhetne, a Jagged Wound modell AlNiCo és nagyon jó. Persze a többi Sublime is remek, DE nem koszolós pickupok, kijönnek a technikai hibák, adott esetben meg kell újra tanulni gitározni... :)
Részemről az SH6 nem jött be, ezért nem tenném bele.
Általában véve sem tennék egy ilyen gitárba kerámia mágneses hangszedőt, sem aktív hangszedőt. Mert akkor már nem LP.
Ha van egy jó erősítőd, úgy értem gain is van benne, tehát nem kell nagy bemenő jel, akkor egy jóféle, karakteres hangú AlNiCo mágneses hangszedő lenne a stílusos belevaló. DiMarzio, BKP, ilyesmi.
Helló srácok
Egy leszpól kasztöm-be ( copy ) milyen pikapot lenne érdemes rakni? Nem defmetál a cél, mondjuk nem is blúz, szóval azért reccsenjen. Úgy értem hogy szakitsa a paraszt fejét lefele. 500t-496r vagy egy sh6 páros már jaú?
Köszi
Hozzám került egy Gibson Dirty Fingers pickupsett. Olyan 80-as évekbeli.
Ami az érdekes, hogy 2 db 2 erű ( árnyék plusz jel ) kábel jön ki a pickupból.
Az egyiken mérek 16, a másikon 8 K körüli értéket.
Szétszedni nem szeretném, valahogy így kötném be, de nincs ötletem, hogyan ..
Valaki esetleg találkozott már ilyennel??????
Belülről ilyen, ezt a képet a neten találtam… Ha van ötlet szívesen várom...
Ceki Productions
Zene: Reklám anyag, intro-outro, hanganyag promóhoz.
Külföldi és hazai dalok instrumentáljánk elkészítése. Karaoke, fellépés, egyéb komolyabb felhasználásra.
Egyedi beatek saját igény szerint stílustól függetlenül széles palettán. Hazai legjobb rap beatek innen származnak!
Dalszövegírás énekesek, rapperek számára. Gyors válasz és munkaidő! Több év a szakmában! Egyszerűbb igénytől slágerszintű premium kategóriáig!
Mindez alacsony áron!
Érdeklődés : cekiproductions@freemail.hu email címen!
Ceki Productions
Videózás: Klippek, rövidfilmek videós utómunkák elvégzése.
Intrók-outrók tervezése, forgatókönyv írás.
Műfajtól és felhasználási céltól függetlenül előre egyeztetve bármi elkészíthető!
Képszerkesztés: Portfoliók, természetképek, képmanipuláció, képi utómunkák.
Logótervezés: Cégek, előadók és magánszemélyek számára.
Mindez alacsony áron!
Érdeklődés : cekiproductions@freemail.hu email címen!
Szerintetek mennyi értelme van újratekercseltetni egy gyári pickupot?
Mennyire marad ugyanolyan a hangja? Jelentősen változik, vagy csak apróbb változások jelentkeznek majd?
Köszi Gábor!
Valahogy sejtettem, csak most végignézve a gyári adatokat, elvileg mind2 közepes jelű. Na ennyit a közepes jelről :)
Egyébként meg üdvözlet Fóris Tamástól, a szomszédom! Ha erre jársz, megkereshetnél engem is!
Volna egy harci kérdésem.
A Harry által frissen elkészített telémbe egy STK-T1N Vintage Stack Rhythm illetve egy STHR-1B Hot Rails S&D pu-ot raktunk.
A hídi qrvára leszólja a nyaki szedőt, pedig már jelentősen lejjebb raktam a nyakinál. Ez normális jelenség? Mind2 rámérve gyári ellenállást produkál, szép is a hangjuk (habár a hot rails tisztára nem nagyon tetszik).
Off: volt neked valaha Crate (talán Blue Voodoo ?) ládád, 4x12, ami Eminence hangszórós ? Szemezek egy olyannal, de nem tudom, milyen lehet a sound egy Vintage30-hoz képest...
Nem igazán hallom, hogy sztrató hang jönne belőle, aztán átkapcsolással meg 'Gibson'. hol hallgassak bele pontosan és melyikbe ?
Nem azt mondom, hogy rossz hang, csak nehogy azt gondolja bárki, hogy '2 in 1' :) Inkább kompromisszum.
Nekem is volt singlebuckerem :)
Hát... egyébként eléggé a szívemhez nőtt... és volt már egy elődje, ami szintén hiányzik. Akkor megfogadtam, hogy nem adok el többé gitárt! :D Inkább gyűjtök..
Lehet hogy veszek a nyakhoz egy singlebuckert...
Persze, okés! Csak itt a TB-4 egy fixhúrlábasba lett beletéve (most mindegy miért) és a húrtávolság nem egyezik, van kis eltérés, nem pontosan fedi a mágnest a húr, ezért gondoltam, hogy hátha amiatt.. :)
Itthon észre sem vettem, pedig esküszöm, mint a hülye, figyelek mindenre, de együttesben vettem csak észre, hogy halkabb, de ne nagy különbséget képzelj el, viszont észrevehető.
Azt hiszem jól forrasztottam be, de holnap csak megnézem azt is! :)
Írtam egy hosszabbat, most erős gyűjtök újra írni.. :)
A nyakik lenn vannak, az nem lehet baj, ez a TB-4 is a 2570-be került volna, ha szólna vele, de nem szól :) jól..
Nagyon fel kellett tekernem, magasra, mert csak ott jött meg, viszont ott egész jó, így maradt benne pár hete.
A többi Crunchlab, Bare Knuckle Rebel, Blackout. Talán csak a leguccsónak van egyértelműen nagyobb jele. Akkor talán tényleg az lehet, hogy sima SH-4 kéne bele.
Az sem mindegy mihez hasonlítod, az SH4 nem kifejezetten nagy jelű pickup, inkább olschool közepes. De például az is lehet hogy a nyaki pickupod van magasan, így annak sok a hangereje ezért tűnik a híd kevésnek.
TB-4 az alany. Les Paulba tettem hátra és együttesben vettem észre, hogy halkabb, mint az összes többi. Nyilván nem drasztikusan, de egyértelműen és úgy,hogy nagyon fenn van!
A húrtávolságra gondoltam, lehetséges, hogy mivel ez tremolosba való, a fixesnél (egyébként még éppen fedésben vannak a szélső mágnesek is) így viselkedik? Ha nem, akkor keresnem kell tovább az okot...
A nagyobb hangszínkondi csak annyit eredményezne, mintha picit letekernéd a tone potit. Azt meg tudod csinálni már most is, hogy halld a hatását...
Ha a soros állás tetszik a legjobban, akkor neked lehet, hogy nyaki humbuckeres gitár kellene inkább...
Én a helyedben eladnám ezt a gitárt. Ha az 5 pickup állásból csak egy tetszik, akkor nincs értelme teljesen átalakítani... Lehet, hogy "készen" tudnál venni egy olyat, ahol minden állás tetszik.
(Feltételezem, hogy jól van bekötve minden, és a pickupok is megfelelő távolságban vannak a húroktól ! Úgy veszem ki a leírásodból, hogy már gyárilag is ilyen volt. Ha kétséged van, ha lehet hogy már buherálták, átkötötték, akkor nézesd át inkább egy hozzáértővel !)
Sziasztok!
Lenne egy olyan amatőr kérdésem, hogy van egy Fender USA HSS FR Showmaster gitárom. Egy super switch van benne, aminek a 2. állása a nyaki és a középső pickupot teszi aktívvá párhuzamosan, a 3. állás pedig ugyan ezt a kettőt sorosan. Az a helyzet, hogy a hangzást tekintve ez a 3. állás nagyon kirívó a többihez képest, sokkal több mélye van, dögösebb, talán nem olyan dinamikus a hang, mint a többi állásnál, viszont sokkal jobban tetszik a hangkarakter. Igazából cserélgedtem már pickupokat benne, hogy kicsit mélyebb tónust varázsoljak a többi álláshoz is, de nem jártam nagy sikerrel... hátul most egy Dimarzio Air Zone van. A mély húroknál még nincs is akkora gond, de a magas húroknál egyszerűen nem érzem az erőt a megpengetéskor, nem üt rendesen.. ellentétben azzal az állással, ahol sorosan van kapcsolva a két single pickup..
Valójában az lenne a kérdésem, mi ennek az oka, és hogy hogyan tudnék egy kicsit mélyebb karakterű hangot kicsiholni a humbuckerből avagy a nyaki single pickupből? Tudnátok adni valami tanácsot?
Van ilyen, persze törvénytelen. A dolgozók összefogása megoldás lehetne, de ez nem az az ország, ahol ez működni tud.
Ez a tipikus rossz szemlélet "a gépnek mennie kell" , gondolom okádja a selejtet, és addig megy, amíg le nem rohad. Megelőző, előrejelző karbantartásról még csak nem is hallottak.
Nem is fog változni ott a helyzet, amíg a régi rossz szokásokat örökítik tovább, az eleve elcseszett szemléletűeket léptetik elő vezetőnek. Ördögi kör.
Szerencsére tapasztalatból tudom, hogy lehet ezt másképp is csinálni :)
1981-es gyártású Ibanez V-2-es pickupok eladóak. Hangban, mint a korai DiMarzio Super Distortion. Keretet, csavarokat, rugókat adok melléjük.
Youtube-on van néhány tiszta hangminta. Jazz, blues, rock.
Csere nem érdekel. 30e. + posta.
Mondjuk gyakran a cég is "lop" a dolgozóktól.
Persze ez sokszor a főnökök észérségén múlik. Voltam én is úgy hogy nyugodtan ücsöröghettem elméletileg órákat is a kajáldában, de a gépnek mennie kellett. Szóval gyakorlatilag 1 perc szünetem sem volt enni, örültem ha annyi időre tudtam valakit keríteni hogy wc-re ki tudjak menni.
A vércukorszintem gyakran negatívban volt.
A 80-as években sem kaptak elég bért ?
Pedig loptak akkor is...
Ez nem lázadás.
Egyébként ne értsétek félre, nem nézek le senkit.
De a megélhetési bűnözés szöveggel nem értek egyet.
A szakmunkás színvonal is megérne egy misét. Papírja van sokaknak, de ettől még lehetnek rossz szakemberek. Persze mérnökökre is igaz ugyanez. Aki jó a szakmájában, azt megfizetik. De egy akármilyen végzettséget igazoló papír még nem jogosít kiemelkedő fizetésre. Bizonyítani is kell. (és persze olyan helyre menni, ahol azt tudja kamatoztatni, orvosi diplomával hiába áll be az összeszerelő sorra)
Vannak kivételek persze, de az átlag nem magában keresi a hibát, hanem a nagy gonosz multiban... Egyszerűbb így, mint tanulni, képeznie magát az embernek, meg nyitottnak lenni a változásokra...
"Még mindig a 80-as évek hozzáállása, meg a lopás a nemzeti sport, sajnos. Én nem bánom, hogy összeszerelő ország vagyunk, de ezzel a mentalitással az is maradunk. Ha a melós nem lát tovább a saját zsebénél."
Mondjuk ehhez hozzájárul az is,hogy egy átlag gyári melós egyáltalán nincs megfizetve itthon,még akkor sem,ha esetleg szakmunkás.Hazaviszi a nyugati bérekhez képest nevetséges fizetését,és az pont arra elég,hogy a hónap minden napján be tudjon menni melózni,meg ne dögöljön éhen. Félretenni bármire,már nem jut.
Talán ezért is alakult ki ez a mutyizós,munkahelyről lopós szemlélet itthon,hogy abból egy kis pluszt lehessen szerezni a házi kasszába,és benne van talán az is,hogy "kurvaanyját a cégnek,kilopom a szemét is,amiért ilyen szar fizetést ad ezért a melóért".
Szóval egyfajta dac,ellenállás is ez.
Én egy német cégnél vagyok,elég normális cég,a bér se rossz,és nem kell megszakadni sem. Volt már jobb,kreatívabb melóm,de kevesebbért,és több izzadsággal.
"a visszaélések miatt megszűnt" - igen, ez a lényeg.
Hidd el, hogy ha egy gyártócég nincs "egydarabos" eladásra berendezkedve, és be is akarják tartani a törvényeket, akkor vakarhatják a fejüket, hogyan papírozzák le. Az adminsztrátor kislányok nem fognak ezzel órákat elszúrni, kitalálni, (ki fizeti ki azt) meg hát van nekik standard munkájuk.
Mellesleg, minél nagyobb egy cég, annál jobban be kell tartania a törvényeket, mert rájuk vannak szállva. Kis "emberközeli" cégnél én is sok mindent elképzelhetőnek tartok, de talán pont nekik kellene jobban erőlködni, hogy hatékonyabbak legyenek, ne legyen annyi selejt, mint utólag a selejtet elpasszolni...
Igazság szerint a selejt még többe is kerül, mint a jó termék, hiszen kezelni, tárolni kell, a standard folyamaton kívül. A cégnek mindenképp bukta, nem akar még bele további munkaórákat ölni, csak hogy pistabácsi felépíthesse otthon a fészerét.
Az élelmiszeripar (késztermék, romlandó) nagyon más, mint pl. ipari alkatrészbeszállítónak lenni, sokadikként a láncban. Nem kiskereskedelemre vannak berendezkedve. Nincs erre ember, se rendszer. Egyszerűbb, ha egy cég elviszi, kiválogatja, és még fizet is érte. Ha a te céged lenne, azért fizetnéd a dolgozókat, hogy munkaidőben ezzel pöcsöljenek, hogy ki mit visz haza ?
De a lényeg: visszaélnek vele. Ez van. Még mindig a 80-as évek hozzáállása, meg a lopás a nemzeti sport, sajnos. Én nem bánom, hogy összeszerelő ország vagyunk, de ezzel a mentalitással az is maradunk. Ha a melós nem lát tovább a saját zsebénél.
Kösz hogy szólsz, de a kidobást én sem úgy értettem hogy a kukába az almacsutka mellé.
Nem a munkaadó cég termékét akartam megvenni, hanem egy alapanyagot, amit ők is úgy vesznek, de már nem használják többé.
És mielőtt odamentem volna, volt rá lehetőség hogy pl. leamortizálódott szerszámokat odaadtak jelképes összegért a dolgozónak, csak a visszaélések miatt megszűnt. Persze ezt nem úgy kell elképzelni hogy mindennap bement 1-2 dolgozó a személyügyre kicsorbult csavarhúzóval, hogy hazavinné.
Nem tudom mennyire egyszerű ezt adminisztratív megoldani, de szerintem könnyedén megoldhatták volna, ha lett volna rá bennük akarat.
A FALC*-ban is jónéhány dolgozó könnyűszerkezetes háza is az ott gyártott CK lapokból épült, úgy hogy amelyek gyártás közben megsérültek, azokat kedvező áron elvihették.
Ill. a N*sTlé P*rina gyárban is kedvezményes áron kapták a dolgozók az állateledelt, amíg néhány észér el nem kezdte hirdetni és árulni. Azután megszűnt ez a lehetőség.
Szóval nem lett volna lehetetlen.
Csak szólok, a "nagy, személytelen cégek" nem dobják ki a rezet.
Amit te "kidobásnak" látsz, azt úgy hívják, hogy szelektív hulladékgyűjtés, és a hulladékkezelő cégtől pénzt is kapnak érte, a rézért ráadásul nem is kevés pénzt. Ráadásul ezek a cégek sokszor kizárólagos szerződést kötnek. Más nem turkálhat a hulladékban, nem mentheti ki magának az értékesebbjét.
Szintén egy téveszme, hogy el lehetne adni a dolgozónak. Ez sem ilyen egyszerű, mint ahogy Móricka elképzeli. Számla, áfa stb. egy gyártócég meg nem arra van berendezkedve, hogy mindezt leadminisztrálja.
Az ott gyártott terméket sem tudod megvenni közvetlenül, a legtöbb esetben. Ez nem tűnt még fel ? (elektronikai gyártókról beszélek, nem a kenyérgyárról :)
Még selejtes terméket sem. Ez is logikus. Nem ér annyit a márkanév, hogy aztán a selejtes termékeket árulják a dolgozók a vaterán, rombolva a márkanevet.
Aztán a végén meg direkt gyártanak selejtet, hogy legyen mit "önköltségi áron" hazavinni... Még mit nem.
Jó lenne már végre elszakadni ettől a melós felfogástól, és tényleg nem azt nézni, hogy mit lehet hazavinni a cégből...
Ha a te céged lenne, te sem engednéd/engedhetnéd mindezeket, gondolj már bele...
Nem gondoltam a lopásra, hanem egy ilyen kis cégben talán adnak a dolgozónak önköltségi áron, vagy ilyesmi. Egy nagy és személytelen cégnél meg inkább kidobják ami nem kell (volt 0.036-os is, gondoltam pickuphoz de jó lenne, ott meg már nem tekertek vele semmit)mintsem akár beszerzési áron eladják a dolgozónak. Sajnos ezt tapasztaltam.
Azért nem olyan gyorsan kopik el egy ilyen,nálunk cirka 2 éves darabok is használva vannak,pedig lenne pénz cserélni őket.Meg szerintem nem olyan bazi drága,hogy megérje csinálni,meg baszakodni vele.
Jah,nagy sebességű tekercselés megy vele javarészt,egyszerre négy orsón,négy automata huzalfeszítővel,napi cirka 4-6ezer darab.
Vasmagos tekercsek tekerődnek belőle,amik aztán szenzorokká gyártódnak. :)
Nem,nem tudok / nem akarok huzalt lopni,meg csak 3-4 féle vastagság van,0,063 a legvékonyabb. :D
Ismerem ezeket. Egy idő után szépen elkopnak a damilok, aztán lehet kidobni.
Két kerek kartonlap közé sugárirányban néhánycentis damildarabokat ragasztottunk, magunk gyártottuk az ilyet. Spórolós volt az üzemvezető, az időnkbe meg mondjuk belefért. (EPC*S)
Már nem emlékszem pontosan milyen vastagságoknál használtuk, de a vékonyaknál nem. 0.038-as volt a legvékonyabb amit használtunk.
Itthon a 0.05-től a 0.5-ig tekertem mindenfélét, de sosem volt ilyenre szükségem. Szerintem az ilyen csak nagy sebességű lecsévélésnél kell, üzemi körülményeknél, meg talán kisebb csévéknél. Ott tud szakadni, vagy rángatni a csévét ha a szélét eléri.
De már rég volt, annyira nem emlékszem.
A lényeg hogy nincsen rá szükség, különben már csináltam volna.
De jó hogy írtál mert akkor már tudom kit kell keresni ha esetleg bizonyos vastagságú huzalra van szükségem.
Mit gyártatok ti ott ezekkel ?
Ilyenről lenne szó.
Ez nem bántja a huzalt,mi 0,063-as huzalt használunk ezzel a Wisker Disk-el.
Van természetesen vastagabb,és vékonyabb huzalhoz való is,és attól függően erősebbek vagy gyengébbek azok a kis damil szálak benne.
Nem az átlátszó doboz a lényeges,hanem létezik olyan korong,amiből ilyen kis damil szálak állnak ki körbe,és amit ha ráteszel a tekercs tetejére,akkor az megvezeti a szálat,és megakadályozza a letekeredését,de közben meg ha húzod a drótot,akkor engedi.
Ha megvan az eredeti színtelen, átlátszó plexit doboza, amiben tekercselés közben (nyilván a sapkája nélkül) benne kelle lennie, 16-18 ezresért el tudod adni.
Értelmes ajánlat esetén eladó 4062g (csévetesttel) japán 0.05mm-es tekercselőhuzal.
Nincsen sérülés, szakadás rajta, hibátlan állapotú. Kúposra van feltekercselve a csévetestre (a képen nem látszik) hogy könnyedén letekeredjen használat során.
Rengeteg hangszedőt meg lehet ennyiből tekerni.
marone és freemail
Nem akarok felezni, azt szeretnem ha a regi helyere be tudjam ugy forrasztani mint egy humbit.Ugye egy "eredeti" humbinel a ket tekercs egymas mellett van ott feltuntetik melyik az "eszak" es "del", viszont itt egymas felett vannak a tekercsek. De ugy latom Te is ugy latod (alap bekotes) hogy a fekete--feher a kozos.