Aki ilyen gitárt vesz az úgyis meg van győződve arról hogy tökéletes gitárt vett, és úgysem fog ilyenen gondolkodni. Hát azért.
Esetleg 100000000000000-ból 1 ember.
Szerintem azért, hogy az állítható rész (a csavarok) egymástól lehető legtávolabb legyenek, így ugyanis jobban ki tudod használni a pozíciók adta hangzást. De ezt csak én gondolom. Amúgy bevált a puki, amire akartad?
sziasztok,
elnézést a nagyon tudatlan kérdésért. de miért fontos, hogy egy humbucker - gibson 57 classic plus - úgy legyen betéve mondjuk a nyakhoz, hogy a csavarjai a nyak felé nézzenek? (vagy a hídhoz úgy hogy a csavarok a híd felé esnek) köszi szépen előre is.
a hangszedők alatt fóliázni van értelme, ha pl. elengeded a húrokat, és zúg a cuccod,
amikor megfogod a húrokat vagy más, földre kötött fémrészt, és nem zúg a cuccod.
ennek az oka legtöbbször kapacitív csatolás a hasad és a szedő hátulja között, ami megszüntethető rézfóliázással, vagy grafit spray segítségével.
Köszönöm a válaszokat. Az a helyzet, bogy az EMG-s gitárt csak ritkán használom. Az erősítő (igen, Classic 50)sokat megy a másik két gitárral, ez a hang nem hasonlít ahhoz, mikor kezdenek kifeküdni a csövek..
Nem tudom, hogy a Pickup haldoklása függ-e attól, hogy mennyit használtam, mindenesetre a újonnan vettem a szettet 4 éves, viszont nem használtam még 100 óránál többet.
Azért, ha full csöves (Classic 50 ?) én nem zárnám ki valamelyik cső haldoklását sem. Lehet, hogy csak véletlen egybeesés, hogy mindig az EMG-nél történik a pattogás.
Lehet a pickup haldoklása is, de akár más is...
Nekem például van egy erősítő+kábel kombinációm, ami felszedi a hangját a közelben levő gázkazánnak ("hallom", amikor bekapcsol, illetve fűt). Eltartott egy hónapig, mire rájöttem, hogy ez okozza.
Másik erősítővel nincs zaj. Másik kábellel nincs zaj. Csak a kettő együtt... (mondjuk hozzáteszem, a földelés sem az igazi még...)
Sztem ez az árnyékolósdi egyébként is kicsit felesleges, de humbiknál végképp. A humbinak pont az a lényege, hogy a tekercs által felvett zajt oltja ki, a belső kábelek (jó esetben...) árnyékoltak, ergo max. a forraztáoknál vehetnél fel zajt. Az viszont antennaként elég gyatra, szóval sztem felesleges. De ha kedved van rá, meg már anyagod is, akkor ártani biztos nem árt.
Kérdezném a tapasztaltabb kollégákat, hogyha egy zajmentes hangszedővel (humbucker) ellátott gitárt is leárnyékolok belül a koptató alatt, akkor mi történik ?
Jobb, rosszabb lesz ? Teljesen fölösleges ?
Kösz !
Pickup Mesterek, a segítségeteket szeretném kérni. Már a probléma leírása sem könnyű pontosan, ezért csak bízni tudok benne, hogy valaki megérti, mit próbálok láma módon kérdezni. Ezért köszi a válaszokat előre is.
Aktív EMG szett van a gitáromban. Meghatározott időnként hallok egy "hang pattanást" akkor is, ha nem játszom a gitáron,de be van dugva az erősítőbe és a hangerő fel van tekerve. A hangot direktben nem okozhatja az erősítő (Peavey Cl 50), mert a többi gitárommal (passzív pickupok) nem csinálja és eddig az EMG-s hangszerrel sem csinálta. A pattogó hang nem azonos hangerővel szólal meg. Van akikor hangosabb, van, amikor halkabb, egy "pattanás" hallható, a hanghatósok között változó idő telik el: van akikor egy perc, van amikor 10 másodpercenként hallható, a pattogást rövid "sistergő" hang követi.
Aktív elektronikás basszgityóban érdemes jangszedőt cserélni? mennyire meghatározó a hangban az elektronika ill a hangszedők?
konkrétan egy ibanez varimid elektronika, ibanez, elvileg passzív hangszedőkkel mükszik... komolyabb hangszedőkkel vajon lehetne "szépíteni" a hangon? vagy az elektronika a dominánsabb a hangkarakterben?
Köszönöm az értékes gondolatokat eddig is!!
Nem tudom megmondani, hogy milyen jelszintnek kellene lennie és sajna lemérni sem tudom, hogy a jelenlegi mit produkál, de tény, hogy marhára gyenge.
A nyaki biztos, hogy nem szól ha a hídira kapcsolok teljesen, mert annyira telt, hogy észrevenném :)
Az árnyékolás nem túl esélyes, de meg fogom nézni. Hétvégén beszámolok, hogy mire jutottam :)
Utánanéztél , mekkora jelszintnek kell lennie? Vagy hogy a johnsonnak mekkora volt? Lehet, hogy egyszerűen kisebb a jele...
Ill. én már sokszor találkoztam olyan hibával, hogy valamelyik forrasztás v. vmelyik vezeték csupasz része hozzáér az üreg árnyékolásához, ekkor szól a hangszedő de nagyon gyíkul.
Az kimaradt, hogy a nyaki maradt ugyanolyan erős és intenzív és ahhoz képest lett a hídnál levő harmad olyan halk a csere után, szóval nem az egész lett halkabb…
Van egy érthetetlen dolog. Cseréltem a telecasteremben a hídnál levő Johnson pickup-ot egy Fender Classic Vibe-ból kiszerelt Fender pickup-ra és az új felállás harmad olyan hangos… Mi lehet az oka?
Ugyanúgy van bekötve minden, 250k-s potik vannak, érthetetlen számomra. Kétszer ellenőríztem minden forrasztást, minden jó kellene, hogy legyen.
Valami ötlet?
Hali!
Volt már téma párszor, a poti ügy, milyen értékű milyen hatással van a hangra. (mer'még kitekert állapotban is ugye beleszól)
Most néztem hogy a gitáromba egy 100K-s hangerő poti volt beszerezve. Valószínűleg meghallom majd a különbséget ha kicserélem, de elméletben minek kéne változnia, ha kicserélem 250 vagy 500K-ra?
Elképzelhető hogy eddig ettől tompább volt a hang?
Sziasztok! Talán érdekes lehet: kiszedtem a gitáromban lévő hídi humbucker egyik tekercséből a póluscsavarokat. Beszarás, milyen hangja lett, a hang vastagsága és a jelszint majdnem megmaradt, de sokkal, sokkal dinamikusabb lett, mint egy P90 zajtalanul.
Remélem valaki tud segíteni!
A problémám az lenne, hogy van egy Fender HWY-1 FR Showmaster gitárom, amiben egy Fender Enforcer hangszedő van:
* 1 Fender Enforcer Humbucking Pickup
* Position: Bridge/Neck
* Magnet: Ceramic 8
* DC Resistance: 24K
* Inductance: 7.5Henries
* Four-conductor output for split/phase options
* Fender Part No: 0992138000
Tetszik a hangkaraktere, de a magas hangoknál nagyon nincs mélye/döge a gitárnak.
Raktam most bele egy Dimarzio AirZone-t, ami jobban tetszik, jobbak a mélyek, de kevesebb a sustain és nem olyan "sistergős"...
Dimarzio AirZone:
Wiring: 4 Conductor
Magnet: Alnico 5
Output mV: 323
DC Resistance: 17.49 Kohm
Year of Introduction: 1995
Patent: 4,501,185 & 5,399,802
Tudtok ajánlani valami kettő közötti megoldást?
Egyébként a "DC Resistance" érték hangra lefordítva mire utal??
Csá csumi!
Van nekem egy DiMarzio csopper telecasterbe való hangszedőm.
Elcserélném egy DiMarzio csopper stratóba való hangszedőért.
Tehát nekem van ilyen:
És kéne cserébe valakitől egy ilyen:
Budapest
20/3868739
szekeres pont zol kukac gmail.com
Nyaki hangszedő keresős agóniám a 6 húrosomba,véget ért.
Guitarplayer kollégától ma hozott a posta két remek Sublime-ot,amiket ezúton is köszönök neki!
És itt a keresés véget is ér. :D
A híd pickupját is már jó ideje használom,abszolút elégedettséggel. Előtte volt Dimarzio-m,EMG-m,meg rövid ideig egy Seymour is,de talán elég annyi,hogy azok mentek,a Sublime-el kapcsolatban pedig meg sem fordult a fejemben a csere.
Hétvégén behegesztem az egyik nyakit is,aztán sállá-lállá.
András pedig nagyon rendes,bátran ajánlom őt és a munkáit bárkinek!
Legegyszrűbben: átmenetileg cseréld meg a kapcsolón az alsó és a középső pickup kábelét,
Középállásba kerül a bridge pickup.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Keveset használtak, de a DP404 kábele szerelési hosszúságúra van vágva.
Itthon 24e Ft körül van egy db./Újonnan/
Amerikában + 3 vélemény Nagyon szép, nem nyekergő, telt hangú, nekem eddig leginkább
hasonlított igazi vintage /nem a mai nyeszlett-csikorgó vintage
elnevezésű cuccokra gondolok/ Fender pickupokhoz,
viszont kicsi a jelszint. Leginkább 1Mohm-os hangerő potival működik jól.
A DP404 nagyon jól szól torzitóval, nagyon konkrét és mégis "folyós"
hangon, egy kicsit a DP117-nél nagyobb jel, de még mindig az átlagos
alatt egy kevéssel.
Sziasztok! Szeretnék kipróbálni a stratomba egy olyan modot, hogy a neck és a bridge pu is tudjon együtt szólni, kísérleti jelleggel egyelőre. A neten találtam bekötési rajzokat, a blender tetszene a legjobban (1 volume, 1 master tone, plusz a blending poti). Ha jól látom, a blending potméter különbözik a sima potitól, lehet ilyet nálunk valahol kapni?
Köszönöm a válaszotokat előre is. Pickupok cseréjét, egyéni bekötést már csináltam, de ez még új egyelőre..
kicsit több a teteje. nagy torzítással nem hallani különbséget.
a műhelygitáromban van egy kapcsoló, amivel szimulálni lehet, mintha 250es poti lenne és +6m gitárkábel.
sok hangszedőnál hallatszik a különbség, de a tompábbaknál, nagy gainen szinte semmi.
Végülis annyit kell tenni, hogy a hangszedő váltó felől a hangerőpoti bemenetére jutó vezetéket kikötöm, valamint kikötöm a hangerőpoti kimenetén levő vezetéket, és ezt a két vezetéket összeforrasztom.
Tegyük fel, hogy beleillik a gitárba. Tegyük fel, hogy vagyok elég ügyes, hogy beforrasszam. Én amúgy nem akarom tekergetni, csak maximum állásban tartani. Az a cél, hogy az 1M potival több magasat nyerjek.
Ez a poti kielégítő ehhez a feladathoz?
Ezt így nem lehet megmondani. Ha az értéke jó is, akkor sem feltétlen elég tartós (pl. elektronikai boltban most sikerült olyan RCA lengőaljat vennem, ami gyárilag rövidzáras volt, pedig direkt a fémházasat kértem azt gondolván, hogy az minőségibb. Hát nem.) Aztán kérdés, hogy a furatba passzol-e, nem túl kicsi vagy nem túl nagy-e. Ahogy Raul is mondta: olyan gitárhoz, ahol a testbe kellene illeszteni, oda tutira túl rövid a menetes része. Illetve még egy dolog: a logaritmikus potik az olcsóbbak között gyakran nem valódi logaritmikusak, hanem két lineáris részből állnak, és ezzel közelítik a logaritmikus karakterisztikát. Sztem a potin nem érdemes spórolni, a legolcsóbb 20e-es gitár ára is több mint tízszerese annak, amit meg tudsz spórolni.
Azért - mindazonáltal hogy nem olcsó a Stageshop - az ott kapható 2eFt-os Alpha és a párszáz forintos "elektronikaiboltos" kínaigagyi között van egy kis eltérés miőségben.
Nem,mert:
1. Rövid a menete,nem biztos,hogy át fog érni a fán,és nem fog kilógni a vége.
2. Csipkebogyó vessző.
3. Ez nyákba való,gitárhoz forrszemeset kéne venni.
4. Mi az értéke? Humbihoz 500kA,singlehez 250kA-t szokás tenni.
nem lesz olyan a hangja, mert a mágneses mezeje teljesen más alakú és szélességű a két típusnak.
Simán lehet 2,5-3 Henrys humbuckert csinálni, mégsem lesz olyan a hangja, még akkor sem, ha 063-as dróttal tekercseled meg (lásd klasszik PAF hangszedők, underwound)
A hang talán legfontosabb része az eleje, és azt meg ennyire eltérő szerkezetekkel nem lehet hasonlóra összehozni. A humbuckerek teli vannak limlom vasakkal, az behoz egy rakás örvényáramú veszteséget ('lágyítja, tompítja' a hangot, eltossza a tranzienst).
Csinálok pl. olyan humb szedőt, ami szín alnico, szinte semmi vasat nem tartalmaz, és keskenyebb a mezeje a 'hagyományos' humbuckereknél (Destiny).. na ott megvan a csattanás.
szakadás nem lesz, mert a tekercs az erősítő impedanciáját fogja látni, amibe bedugtad.
minél nagyobb potival használod, annál inkább zavarérzékeny a rendszered. Általánosságban :D
Hm... Érdekes, amit írsz, feltenném a spontán kérdést (mindenféle provokáció nélkül, tényleg érdekel): ezek szerint kellően nagy ellenállású potival akár stratós hangzást is elérhetek humbiknál? Nyilván nem lesz azonos, mert eleve pl. a humbi nagyobb hosszon "látja" a húrt, de közelebb vihető hozzá. Vagy tévedek? Egyáltalán mi szabja meg a felső határt? Szakadás esetén mi van? (Egyébként olyankor nincs kimenet, nem?)
a nagyobb értékű poti pont hogy a kimeneti jelszintet növeli egy picit, mert kevésbé terheli meg a hangszedőt.
Úgy kell elképzelni egyszerűsítve, hogy a hangszedő egy nagyon nem ideális generátor, 6-20k belső ellenállással.
nézzünk egy 10k ellenállású pikupppot.
Ha 1M potid van, az erősítőd bemenő ellenállásával együtt (1M körül ált.) 500k terhelést jelent.
A fesz az erősítő bemenetén ilyenkor (terheletlen állapothoz képest) a pikap kimenetének a 98%-a.
ha 100k potit használsz, a hangszedődet 91k terheli majd összesen.
ilyenkor az erősítőre a pikap jeléből 91% jut.
Ez a különbség igazából nem jelentős.
Viszont a hangszedő egy vegyes kapcsolású RLC körnek is felfogható, amiben van egy generátor.
ennek a kimeneti jele a frekvencia függvényében nem egyenletes, hanem van egy helyen rezonanciája, ami után meg esik az átvitel.
Minél kisebb ellenállással terheled, annál kisebb a rezonancia 'erőssége', annál csillapítottabb a kör.
És minél kisebb ellenállású a terhelés, a rezonancia frekvenciája is annál inkább tolódik erősen lefelé.
Kisebb értékű poti: tompább hang, több közép és mély.
Így van, de természetesen a végtelenségig nem növelheted a hangerőpoti értékét, mivel közben csökkented a kimenő jeled amplitúdóját, azaz amit általában "jelerősségnek" szoktak hívni. Sajnos a "mosott kása" hang nem elsősorban a potik eredménye, sokkal inkább a kevésbé jó minőségű hangszedőké.
Köszönöm a választ. Nem is gondoltam, hogy ennyire befolyásolja a hangzást. A gitárban a jelenlegi hangszedők pont így szólnak, egy mosott kása az egész. Eredetileg basszushoz vettem ezeket a potikat, de nem passzoltak méretre bele, ezért maradt vissza. Tehát minél nagyobb az ellenállás, annál fényesebb a hangzás?
Sziasztok!
Szeretném kikérni a szakik véleményét potikkal kapcsolatban. 2 passzív humbucker + 2 volume + 2 tone felállásnál bekötési rajzon 500kOhm-os potik szerepelnek, nekem 100kOhm-osak vannak itthon. Ha ezeket kötöm be, működni fognak normálisan? A válaszokat előre is köszönöm!
Teljesen zajtalan. Megnéztem én is a bekötést, nem nagyon lehet tévedni sztem, de inkabb elvittem hangszerészhez:)Szval a 2. kérdésre is (remélem) igen a válasz.
Elvileg kettős felhasználású. gondoltam hídnál jobban harap. Lehet, hogy próbaképp megérne egy cserét?
Ehhez esetleg kiegészítésként vmi olcsóbb pu-t tudtok ajánlani?
De ha marad ez a hang csere az egész. Csak még nem tudom mire(meg mikor:)