Elég sok régi japán hangszert láttam belülről - azonnal hozzáteszem ilyet még sosem láttam! Az véleményem, hogy ezek 70-es évek előtti hangszerből lehetnek, mert a kora 70-es évektől az akkor jegyzettebb márkákba már telitalpas fém*, később már a mostani műanyag alapú pickupok kerültek.
Persze a 70-es években legalább 20-30 féle márka (műhely) létezett, kisebbek és nagyobbak vegyesen, és a legjobbakból lettek később az ismert nevek. Ezek az ismertebb és jobb minőségű márkák különböző kivitelű, de a Maxon által gyártott hangszedőket építettek be. Kezdetben ezek csak küllemre hasonlítottak az ismert amerikai márkákhoz, méretben totál eltérőek voltak (és a gyengébb eresztések borzalmas tákolások voltak, a gitárokkal együtt).
Mikor elkezdődött a klasszikus "lawsuit" korszak, akkor kezdtek hasonlítani és később egyezni a japán hangszedők az amerikai beépítési méretekkel.
Eladáskor fontos lehet a leendő vevőnek a hangszedő pontos mérete (beépítési dimenziói), az állítócsavarok és a pole-ok távolsága, ezeket mindenképpen érdemes precízen lemérni**.
* ezekre gondolok: https://claescaster.files.wordpress.com/2015/07/pickups.jpg
** jellemzően ezeket: http://www.eyguitarmusic.com/assets/images/cv_d_addd.jpg
Lenne ez a két single hangszedőm, de nem tudom miféle! 5.15kOhm mindkettő, az alsó lemezen csak ennyi, hogy "JAPAN". Tud erről valaki valamit?
Be lehet azonosítani, hogy milyen gitárból származhat?
Fel tudja valaki használni? Mert akkor szívesen tovább adom!
tel: 20-200-hetvenhét-05
Hát egy elemtartó azért kell majd bele. És maga az elektronika? Mert csak a hangszedő van meg(Seymour Duncan APB-1). A gitár meg egy Yamaha RBX200, szóval van rajta egy hangerő és egy hangszín poti.
Ez valótlan marhaság. Az arany sokkal puhább és gyengébb fém szakító szilárdságra is a vörösréz huzaltól. Még ha ötvözet, akkor is. Mikró áramkörökben használják rövid szakaszokon, de tekercshuzal nem készül belőle.
Megcsináltam, összeraktam. Igaz mást is elpiszkáltam rajta, de nekem így, most sokkal jobban tetszik a hangja. Egy olcsó kína pickup-ról vettem le a rézlemezt. A videóban a hang a pickup hangja.
Hang
nem igazán fog változtatni, az alumínium már paramágneses, míg a réz diamágneses, de minimális a permeabilitási tényezőkben az eltérés az alu és a réz között. ha leárnyékolod réz fedéllel, akkor minimális magasveszteség előfordulhat.
A réz az semmit nem csinál a mágneses térben. Mintha ott sem lenne. Ha a pickup alján van és testpontra van kötve, tud árnyékolni a zenész hasa felé, de a hangban semmit nem változtat.
Ha a rézlemezt, tekercsnek tekintjük esetleg változó mágneses térben talán kialakul valami. De hogy az számottevően befolyásolna vmit. Ki kell próbálni alárakod kiveszed. Én a zajon kívüli különbséget nem vettem észre. Okoskodás és elméletgyártás helyett ki kell próbálni. A bazi nagy rézlemez alá rakok egy mágnest azon átmegy a lemez nem lesz mágneses.
Ez így ebben a formában nem igaz. A réz diamágneses anyag, azaz saját permanens mágneses tere nem tud lenni, de a körülötte levő mágneses tér hatására azzal ellentétes pólusú mágneses tere alakul ki, azaz gyengíti azt. Viszont egy pickupban levő mágnes térerősségének hatására valszeg ez igen kismértékű lesz csak, nem hiszem, hogy ez lenne az ok. Ziggy Pop elmélete jobban tetszik.
A réz az nem befolyásolja a mágnest, átmegy rajta mint az asztallapon, viszont árnyékol. Kevesebb lesz a zajod ami változtat a hangon persze. A single coli hangszedők (egy vagy rúd mágneses) mágneses tere két helyen veszi a húr rezdüléseit. A humbuckerek egy helyen középen veszik egy nagyobb sávban.
Sziasztok
Az volna a kérdésem, hogy a tele bridge pickup alján lévő (ha van) réz lemez hogyan befojásolja a hangot? Mindenhol olvasom, hogy egyértelműen változtat rajta, levesz a magasból, kiemeli a közepet, stb. Valahol még írja is valaki, hogy a mágneses teret befolyásoló tárgy változtatni képes a pickup hangján. Igen, de a réz az nem az! Mégis mitől változik a PU hangja tőle? Arra tudok gondolni, hogy amikor ki/be rakja az illető a PU-ját a gitárból, akkor nem ugyanabba a pozicióba állítja vissza és így természetesen más hangja lesz.
Valaki eltudná nekem magyarázni, hogy hogyan "görbíti meg" a mágneses teret a réz platni a pickup alatt?
segítsetek nekem, végigtúrtam az internetet és konkrétan nem találtam bekötési ábrát a gitáromhoz…
tehát:
1 db single coil (nyak)
1 db single coil (közép)
1 db Bill Lawrence humbucker, ami felezhető, de marad soros
1 db 5W import switch
1 volume poti
1 tone poti
most jön a sakk..
Az a problémám, hogy az eredeti nem felezhető humbuckerből két szál megy pickup, váltóba, míg az új hangszedőnél, az egyik kört összekötik, egy földelés, és marad egy szál, ami pedig bemegy az switch-be…
A vastag zöld a jelenlegi, lecserélendő hangszedő vezetéke, amiből a fehér számomra még érthetően van bekötve a kapcsolóba, viszont egy második piros szál is van, az új hangszedőnél viszont már csak egyet mondanak...
Bill Lawrence kábelek, itt már gyárilag elő volt készítve (zöld, fehér összekötve), ez le lesz dugózva...
Na innentől elvesztem :(
Segítsetek: az új hangszedőnél a pirosat kell az első lábhoz forrasztani (ami most jelenleg fehér), ez tiszta sor és utána hogyan tovább? nyilván a másik két hangszedő vezetékeléséhez hozzá sem kell nyúlni!
A vastag piros szál viszi a jelet tovább ez is érthető, de valami tuti kevés így :)
Sziasztok!
Akadna valaki Békéscsabához közel, aki vállalna egy komplett pickup cserét? Aktívról váltanék passzívra, és profi szakembert keresek. Előre is köszi!
Erre nincs egyértelmű válasz sztem. Hol állsz a hangfalhoz képest, milyen a hangszedőd viaszolása és milyen a rögzítése? Milyen a gitárod? A P90-em dogear, ergo nincs rugó, a PU úgy áll, mint a pöcsöm tízéves koromban, mikor az első pornóújságomat nézegettem. Persze ettől még gerjed, ha belemászok a hangfal arcába, de ez normális. Viszont sztem a nagyobb jelű humbik jobban gerjednek, egyszerűen azért, mert érzékenyebbek. Ez is tapasztalat, de fogadd kellő fenntartással, az összehasonlítási alap egy SG, noname kerámiamágneses szedővel, illetve Seymour Duncan SH4-el (ami nem kifejezetten nagyjelű szedő, de a Gibson P90-nél azért nagyobb a jele), és ugye ott más a rögzítés is.
Sztem jó. Persze kérdés, hogy milyen zenében. Mi stoner/grunge-szerű izét játszunk, és a Big Muff plusz Gibson P90 párosítás kifejezetten jól szól sztem. De azért ez nem az a tipikus 5150-esen játszott metál. Az nem tudom, mit szólna ehhez. De a tapasztalatom az, hogy az alacsonyabb jelű szedők érthetőbb, kevésbé összemosott hangot adnak nagy gain-en is - már amennyire általánosságban lehet ilyet mondani...
Hogy lehet kisebb jelű pickupokkal (pl Seymour 59, ilyesmi) high gain gitársoundot csinálni?
Nyilván jobban meg kell tekerni az erősítőn/pedálon a gaint, de milyen lesz az eredmény?
Mik a tapasztalatok. Azért kérdem, mert a legtöbb nagy jelű pickup tiszta hangja nem igazán jó és nekem az is kellene.
Helló! Ha valakit érdekel egy Seymor Duncan SH-4 JB fekete, hosszú vezetékkel van egy eladó. sitku(kukac)netra.hu vagy 209696négyszázegy telefonon. Posta, utalás oké.
No és százforintos kérdés: nyakhoz mit tennél hozzá? Ha már AlNiCo II, akkor talán megpróbálkoznék a Slash signature APH-val, vagy az teljes képtelenség? Épp Slash-t vagy Guns'n'Roses-t egyáltalán nem játszunk, még csak távolról sem, de hangzásban passzolhat. Vagy nézzem meg a SD által is javasolt Pearly Gates-t vagy a jó öreg SH2-t? Mennyi dilemma...
Köszi, egy ideje már tököltem, hogy a SD kínálatából mi lehet jó, mert azokhoz viszonylag egyszerű hozzájutni. A Tonerider kínálata tetszett meg nagyon, de használtan a SD ugyanannyiba kerül, és ha nem válik be eladhatóbb. Josh Homme-val meg telibe találtál, nagy rajongója vagyok Hangzásban valami ahhoz hasonló a cél, de kevésbé folyós, inkább morgósabb, harapósabb, recsegősebb torzítással. Mondjuk én nem basszuserősítőt használok a gitáromhoz
sokat nem tudok mondani róla sajnos.
én mikrofóniát nem tapasztaltam,csak azt,hogy
élőbb,sűrűbb,és persze koszosabb,mint egy nagyjelű humbi.
erősítő beállításaira értve több gain,kevesebb mély,több presence kellett neki (nálam)...
zárt,fémházas kivitelű (persze ez nem jelent igazából semmit,mert lehetne nyitott is akár ugyanez a típus egy másik hangszerben)...
azt hiszem a pontos neve: wilkinson classic paf style
sajnos (elektronik terén)műszaki analfabéta vagyok, ezért cseréltetnem kell, az meg idő, pénz, ha nem tetszik akkor még több idő mire visszacserélik. sajnos ilyen vagyok :D
helló! szerintetek miben fog változni a gitárom hangja, ha a mostani seymour duncan sh-5 pickupomat lecserélem egy gibson 500t-re? kaptam egyet ajándékba, de még nem volt gibson pickupom soha...kösz szépen!
Köszi, a Wilkinsonokon én is gondolkodtam, csak már annyiféle van belőlük, hogy nemigen igazodom ki rajtuk :D Amúgy nem volt mikrofóniás? A Vintage tulajok régebben panaszkodtak ilyesmire (rég olvastam a Vintage topic-ot, meg azezzel kapcsolataos fórumokat, amikor volt még olyan gitárom)
Nekem volt anno egy westone xl-10 goldtop lp-m.
Pofátlanul olcsón jutottam hozzá.
Nagyon érdekes világú lapát volt.
Wilkinson vintage humbik voltak benne.
A klasszikus lp-hez képest az eltérés a csavarozott nyak,és a hárs test.
Emiatt alkalmasabb volt a gyorsabb játékra B-re lehangolva,de
tudott hozni kimondottan lp szerű karaktert is.
Blackmore fejjel,és MF400B ládával szólt.
Jól lehetett vele carcass-heartwork cuccokat tolni pl,de stonerkedni is eléggé
okés volt.
Persze mennie kellett,mert nem illett a profilba,de imádtam.
A saját benyomásaim alapján azt mondhatom,hogy ár/érték arányban
nagyon meggyőzőek a wilkinson vintage humbik.
Nem tudom,mahában mennyire maradna feszes,de gondolom nem is 14-68-as készlet lenne B-re hangolva. :)
GIBSON P94 hangszedő szet
- Humbucker méretű P90-es tipusú single coil
- 9.1 kimeneti jel, Alnico V mágnes
- Csak egyben eladó
- MUSE és PHILX fanoknak kötelező
Tippekre lenne szükségem... Került hozzám egy jóféle koreai Epi SG. A szedői a szokásos nagyjelű kerámia cuccok, amit szeretnék lecserélni. Jelenleg drop D-ben játszunk, de mostanában tervezgetjük a drop C-re váltást. Stoner jellegű zenéket tolunk, a torzítás nem rettenetesen sok (pl. én nem nevezném metálra feltétlen elégnek), de igyekszünk gyomorforgató módon használni Azt vettem észre, hogy kisebb jelű, vintage jellegűbb hangszedők jobban működnek, még ha a gain-t a pedálokon meg az erősítőkön így jobban fel is kell tekerni kicsit. Mármost szeretném ennek az Epi-nek a szedőit valami jobb cuccra lecserélni, de mivel a gitárt pofátlanul olcsón vettem, így ara gondoltam, hogy kísérleteznék olcsóbb szedőkkel. Van-e erre tippetek, javaslatotok? Amiket eddig fórumokon láttam, az a Tonerider, a Kent Armstrong és a kis hazánkban is jobban ismert Wilkinson. Ha nem csak az USA-ból lehetne venni, akkor a GFS-en is elgondolkodnék, olyanból volt pár hangszedőm, és egy kivétellel tetszettek. Összefoglalva tehát a cél:
- olcsó
- kisebb jelű, vintage-ebb hangzású
- közepekben gazdag, de a mélyebbre hangolás miatt a mélyeknél is feszes
Szerintem inkább rossz mint érdekes. Amúgy azt gondolom, hogy ez a pickup nem is nagyon jó. Biztos eladtak belőle sokat, hogy a palettán tartották 1980 óta, de igazán nagy usereket nem nagyon tudok, ellenben pl. a super distortionnal, vagy a JB-vel. Eléggé onlymetal pickup, viszont olyanból is vannak sokkal jobbak, amik etalonná tudtak válni, pl. EMG81, vagy a DP100. Szóval, ha olyan kell, akkor sem ezt választanám. Persze ezt most tudtam meg mikor kipróbálta. Kipróbáltam 6 féle torzítón, a metal muffon kívül mindegyiken rosszul szólt. Felezve is...
Vannak bevált sémák, de nincs olyan, hogy ezt, vagy azt kell rakni bele.Ami miatt Mákoss furcsálkodott, az szerintem annyi, hogy az általad választott pickup, valószínűleg nem a fa erősségeit emeli ki és a gyengeségeit rejti el Les Paulnál.De, ha Neked single coil kell LP-be, akkor az sem sért meg senkit, ha azt teszel bele!Én személy szerint rosszul vagyok attól, mikor elvárás, hogy egy strat csilingeljen, egy LP meg legyen LP hangú, stb.Ami tetszik azt kell beletenni!
Amúgy mit kell rakni az LP-be logikusan? Amúgy tudom, hogy tradicionálisan PAF szerű dolgokat, de árulnak LP-ket gyárilag pl. EMG pickupokkal is, nem is kis nevek.
Ugyanaz a logika amivel Evolution került az SG-mbe :) - De az nagyon tetszik!!!
Az LP-ben gyárilag JB volt ami tetszett ugyan, csak egy picit harapósabbat szerettem volna. Több fórumon is azt írták, hogy ez tulajdonképpen egy kerámiamagos JB. Szóval így.
Én sem értem, telébe már raktam valakinek, zs-be hangolt metálhoz hasított, normál hqangolásban is. De a klasszik tele hang ugrott (de nem ez volt a cél). LP-ben érdekes?
Akkor egyszerűbben: a presence a treble alatt van. Bár a fene tudja, milyen erősítőd van és milyen nyelven beszélt, aki feliratozta. Én a hagyományos Marshallokról beszélek.
Nem tudom, pontosan mit vársz, mert presence-nek általában a 4-6 kHz-et hívják, magasnak az e fölötti tartományt, ami gitárhangszórón már nem jön ki. Szerintem, ha sok a presence, akkor ne tolj rá plusz magasat, inkább ellenkezőleg gondolnám.
Az aktív pickup kimenetei hangjelét le kell szabályozni megközelítőleg a passzív pickup szintjére egy trimer logaritmikus szabályzású előtét potival és a passzív pickup kimeneti pozitív ágába sorban egy kis kerámia 100nf-os kondit kell beforrasztani és máris szépen fognak együtt szólni.
Ez egy olyan kérdés, amit csak te válaszolhatsz meg magadnak egy alapos próba után.
A JB egy tipikusan híd pozícióba tervezett pickup, de van aki kezébe és gitárjába, az ő céljaira jó lehet. Mit raknál mellé a hídba?
Béláim az Úrban! Valaki használt már SD SH-4-et nyak pozícióban? Érdemes kipróbálni?
Az egyik zenész ismerősömnek a hídnál és a nyaknál is SH4 van. Én ugyan nem halottam szólni, de szerinte jó.Valaki meg tudja erősíteni, vagy cáfolni? Köszönöm.
Nekem volt Les Paulban elől passzív, hátul aktív. Külön-külön jól szólt, viszont együtt már nem annyira, mert az aktív hangereje ugye elnyomta a passzívot. Meg az is gáz, hogy amikor ritmusról átkapcsolsz nyaki pickupra (pl. szólózni) és "összeseik" a hang (eltűnik a gain, stb...)
Valaki azt írta, hogy hárs testbe nem igazán jó az SD SH-4. Ahogy próbálgatom, meg állítgatom az erősítő hangszíneit hozzá, megtaláltam azt a beállítást, ami már napok óta tetszik. Csak azért írom, mert egy idő után "beáll" az ember füle és már nem tudja, hogy jó e az a hang, vagy sem. De ha másnap is tetszik, meg harmadik alkalommal is, akkor nem lehet rossz. Bár én még mindig a teltebb mélyebb tartományokat kedvelem jobban, de van az erősítőn bass meg depth poti is....
Amúgy meg nem csak felső kategóriás gitárral lehet létezni. Veszel pl. egy (nem kínai) epiphone SG-t. Kb 60-70-ért kapsz, ami nagyjából megegyezik egy pár aktív pickup árával. Full mahagóni, és abba már simán lehet rakni passzív pickupokat is. Nekem is van egy, azért merem ajánlani.
Gyengébb gitárba sokkal jobb választás az aktív, DE aktívat akkor is csak az vegyen aki torzítón éli az életét.
Az aktív - mivel sokat valóban nem törődik a fával - tiszta hangja ISZONYAT STERIL...már ha van tiszta hangja egyáltalán. Nekem volt Seymour Heavy Metal Livewire, és annak a tiszta hangja is full kránycsos volt.
Ez nem azt jelenti hogy nem jó cuccok pl az EMG pickupok, mivel a thrashmetal (Exodus, Slayer, stb...) legendát javarészt azokon írták.
Akkor ezek szerint aktív pickuppal sem lehet elrejteni a fa hiányosságait. De még mindig jobb választás lehet mint egy drágább passzív.
Ha lenne egy fullos felsőkategóriás gitárom mahagóni vagy kőris testtel én is kérdés nélkül passzívat használnék metálra is :) De ez már ízlés kérdése.
EMG-vel nagyon sokféle gitárhangot ki lehet hozni.Én nagyon jól tudtam használni nem metál zenében is.Még szép crunchot is tud, a tisztája viszont (85-öt használtam soká) nem tetszett, az kicsit fedett volt, de vannak már ebben is jobb EMG szedők.
Azért ez nem teljesen így van.
Sokan játszanak passzívon is metalt (pl.: Dave Mustaine-JB), és néhány esetben aktívon is játszanak más stílust (pl.: EMG57).
Nekem egyébként EMG81/85 van a mahagóni gitáromban. A másik, szintén mahagóniban gyári passzív. Az aktív jobban harap és fényesebb (hosszabb menzúra), mint a gyári Wilkinson (rövid menzúra).
Köszi. Akkor valójában az a kérdés, hogy van-e annyira erős karaktere az aktív hangszedőnek, ami sokkal szignifikánsabb szinte bármelyik passzívnál. Mert a teória az aktív és a passzív között tesz ebben különbséget. Ha hallgatok egy felvételt, akkor én nem tudom megmondani, hogy aktív, vagy passzív pu. van-e a gitárban.
És ebből mit kéne leszűrni? Nem értek az elektronikához, csak a működési elvet ismerem az alapján amiket olvastam, vagy hallottam a hangszedőről.
A kérdés egyszerű, ha adott egy olcsó kibelezett gitár hangszedő és elektronika nélkül, ami kényelmes, jó hangkitartással, jól játszható kényelmes nyaka van, de tudom hogy tüzifából rakták össze, akkor érdemesebb-e aktívat rakni bele?
Mondjuk ha elvonatkoztatunk attól hogy az értékét ez nem növeli, hiszen a hangszedőt külön is el lehet adni akár.
Vagy így se számíthatok túl jó hangzásra és akkor fölösleges egyáltalán költeni rá?
Én már raktam ugyanazon felépítésű gitárba csak a test fája hárs és maha, jelentős különbség volt. Úgy fogalmaznék az aktív hangszedő jobban illeszt nem érzékeny mibe dugod, mintha lenne egy buffered.