A külföldi dolgot én nem feszegettem, természetesen hatalmas a távolság, hiszen ott a gitár az alaphangszer, nálunk meg nem.
Igen, ez már régen filmnézés közben is feltűnt, hogy egy kinti filmen mennyien dolgoznak, és olyan titulusokkal, aminek itthon nincs is megfelelője :) Itthon lemezgyár, filmgyár, gyártásvezető stb. volt. Kinn meg prodjúszer, akinek ugyanúgy "koszos" lett a keze, mint a szereplőknek.
A hazai szaktudás... hát igen. Azért fejlődik az is.
10-20 évvel ezelőtt még 100%-osan meg lehetett mondani fülre, ha egy lemez itthon készült. Dob és ének hangos, különösen a pergő szól ki a hangképből, a gitár vékony, a basszustól pedig úgy óvakodtak, mint az a bizonyos... :)
Ha jók az alapok, a felvétel, akkor utólag már nem kell sokat szórakozni vele. Ez a régisulis módszer. A gyenge feljátszást viszont tekergetheted, mindenféle csodavasakkal, szoftverekkel, akkor is ki fog lógni a lóláb.
kisebb-nagyobb molyolással, utómunkákkal, azért ocó cuccon is lehet jó minőséget produkálni.
Ellenben sajnos én több esetben találkoztam itthon olyan kereskedelmi forgalomban elérhető zenei anyagokkal (CD), amik nálam a munkafelvétel szintjén mozgó anyagok minősége alatt maradtak annak ellenére, hogy komoly stúdiókban készültek. Ezzel most nem azt akarom mondani, hogy én bezzeg milyen hűde überprofi hangász vagyok, hanem azt, hogy valamilyen okból kaki lett a minősége.
Nyilván egy profitorientált stúdió az időpazarlást nem engedheti meg magának, leginkább ezért vesz célvasakat.
Szerintem ettől, valamint attól, hogy a stúdió személyzete tudja is működtetni szinvonalasan a technikát, lesz professzionális.
nem akarok ebből parttalan vitát, főleg hogy van a fórumon erre való topik, de...
Mindössze arra kérnélek, hogy nézz utána ennek a hármasnak: Kemper Profiler, AXE FX, AVID (régebben Digi Design, akinek a legismertebb terméke a stúdiós etalon (mondhatni világszabvány) Pro Tools) Eleven...
Hangsúlyozom, stúdióról beszélek.
Oda a legjobb cuccok kellenek.
Mi is "kölcsönerősítőkön" fogunk stúdiózni nemsokára... És nem azért, mert nincs sajátunk :)
Demózáshoz amúgy mi is használunk modellezős cuccokat.
Oké, de azt felejtik el sokan, hogy a klasszikus lemezek mivel készültek.
Az, hogy öregkorára valaki megsüketül, több pénzt akar, vagy egyszerűen csak nem akar cipekedni, és vesz (vagy csak reklámoz...) egy modellezőst, még nem jelent semmit.
Stúdióban biztosan a legjobb, eredeti, analóg cuccokat használják továbbra is.
(a külföldi sztárokra gondolok természetesen :)
a lickek kicsit halkak, a toroknak javasolnék a hangjához egy kis "tökös flegmát" ("szarok a világra, anyáddal szorakkozzá baze" feeling, pl. Shotgun Messiah, Zan Clan, Skid Row, Cinderella, Danger Danger, Billy Idol, Firehouse, RATT, Warrant, meg még egy csomó minden), sorry ez az éneklés így nekem túl iskolás, sajnos nem az jut az eszembe hogy szétszedjem a házat.
De, majd legközelebb!
Ahogy a többiek is írták, szerintem (is) jó úton jártok és sokat fejlődtetek! Grat!
Remélem a RATT-es "irány" tovább megy nálatok, mert Warren DeMartini nagyon zsír riffeket írt anno:
az utóbbi időben igen nagy nevek álltak az általad "digizizinek" mondott valami mögé.
Kemper, Axe FX, AVID Eleven, és nem utolsó sorban az általam "pőtvonalnak" becézett márka (Line6) mögé, és a laptopos gityósokról ne is beszéljünk. :)
Tény, hogy a '80/'90-es évek bandái leginkább csöves rack-ben utaztak, valamint itthon "megfizethetetlen" erősítőkben (pl. Soldano, VHT, Egnater, Bogner, stb.), sajnos van egy magyar valóság amihez Puskás Öcsibácsi kultikus szavait idézném: ..."Kis pénz, kis foci"...
Mély elemzés helyett én csak azt emelném ki, hogy az előző demohoz képest ez nagyságrenddel jobban és tisztábban szól, a fejlődés egyértelműen hallható. Szerintem ez számít a többi meg alakul magától!
Hát sziasztok! Köszönöm szépen a megosztást Richie :) . Pont most gondoltam rá, hogy megmutatom nektek. A jelenlegi demon a régi énekes hallható, aki már nem aktív tagja a zenekarnak. Pont ma lesz énekes meghallgatás. Még van 1 demonk, amit felteszünk, miután megcsináltuk a "youtube-os macerát". Kérünk szépen kritikákat!!! Ha tetszik nektek, akkor osszátok. ;) A Baretta-ról annyit, hogy tökéletesen megállta a helyét. Maximum a Line6-el volt egy kis probléma, mert egy vetta II-vel vettük fel, amin pitch-shifter volt. Nos ez stereoban nem úgy jött ki, mint ha mikrofonoztuk volna. Szóval én a soundommal úgy 10-ből 7-et adnék, de ez nem a gitár hibája, hanem a line 6, meg a hangmérnöké (legfőképpen) :D, de így is jó lett szerintem. A dobhangzáson kell még fejlődnünk, meg az új énekes remélem jobb lesz, mint a régi. Amúgy az ex-énekesünk Los Angelesben van, azért lépett ki a bandából.
A Dani még nem linkelte be ide, de én megteszem, mert szerintem nagyon nagyot léptek előre minden tekintetben! Van még mit "brutalizálni" a hangzáson, de ez már nekem tetszik, nagyon jól szól a Baretta! Gratulálok!
A piros csíkos Syrinx-et cseréltük el a Jackson Fusion-re.
Én a kék Deltára gondoltam, szerintem az volt a legjobb hangú gitárom. Az van most nálad, ugye? Mi volt a fejével, hogy a logót nem tudtad megmenteni?
Mi történt azzal a gitárral végül? (A piros csíkosra gondolsz, ugye?)
A kék Delta egész szépen felépült azóta, bár a logót végül nem tudtam megmenteni a fejen.
Jövő héten megkapja az utolsó kezeléseket is a gitár. Remélhetőleg valami audióval együtt hamarosan bemutathatom az újjászületett Deltát.
Nagyon kíváncsi lennék, hogy milyenek a mostani anyagaid!
Itt is volt sok jó téma, ezeket érdemes volna jó minőségben is felvenni és összerakni.
BZ egy igazi zenész/énekes, a többieket nem ismerem, de rákeresek.
Számomra az énekes volt a legfontosabb mindig is bármilyen zenében. Megoszthatnál egy énekes verziót is.
Sikerül összehozni egy működő zenekart Germániában? Hogy álltok?
Peti, most nem tudom ezt mivel csináltad, kisnyúlhajtó géppel vagy igazi gitárral , de ászom a szánd. Igazi 80's feelinges. Cool!
Simán beférnél egy komoly bandába különben. Jól szólnak a cuccaid!
még nem, de erre komoly okom van.
Belevágtam egy projektbe, ami rendesen kizsebelt és még egy darabig viszi a lét.
Kihoztam a családot júli elején és előzetes számítások szerint kell még cca. 2-3 hónap, mire minden a helyére kerül.
Viszont ha meglesznek az új szedők tutira lesz video is.
Igen, a Gotoh tremolón ilyenek a babák.
2 a Kapcsoló azért érdekes, mert íz íven helyezkedik el és nem csináltak neki süllyesztést
mint az átlagos archtopoknál.
Nekem spéciel, iszonyat elit kisugárzása van a cuccznak.
Gondoltam, megkérdezem, megkapta-e már a Kramer a p90-ennekel kombinált SD szedőket, amelyeket emlegettél/terveztél bele régebben. És hogyan szól, ha igen?
Még mindig eladó az ONYX gitárom egy Roland Cube 15 kombóval együtt 49.900 Ft-ért! Valamint egy Kramer 200ST sérült, kissé szakszerűtlenül javított fejjel, de amúgy gyönyörű, megkímélt és teljesen használható állapotban 60.000 Ft-ért.
a munkád optikailag tízből tíz. Talán majd egyszer kézbevehetem.
A zene az nagyon "nem Kramer", ráadásul ha Tamásunk Dirty feel-el akar játszani az nem áll jól neki, erőltetett lesz. Ő egy nagyon más világ szerintem. A Hair Metal meg nagyon kimarad az életéből. Ez most csak tízből öt, meg egy fél...
Az a baj, hogy hiába a királyságos muzsika, kevés embernek kell itthon, mert magyar szövegekkel ritkán üt, az angolt meg nagyon nem értik. (pl a Bon Jovi - Livin on a Prayer -énél is csak a "Hóóó-Hóó" -ra telik, ez azért ciki!)
Nekem áll a fiókban vagy 2 nagylemeznyi jólmegírt-kidolgozott anyag. Talán most majd a németekkel...
Ezeket egy volt fórumtárssal (Blindmouse) csináltam anno , természetesen létezik énekes verzió is kiváló torkokkal: NoaRock, BZ, Röme, Nahi, stb...
Egyszer mindenképpen próbálj ki egy 89-es Jolana Strat-ot! Már a kidolgozása is olyan igényes, mint a Kramer, és valami iszonyatosan jól szól. Tettünk bele Seymour meg DiMarzio hangszedőket, de ki is vettük, mert a gyáriakkal szólt a legjobban. Sajnos a Jolanáról még mindenkinek a Galaxis meg az Iris rettenet jut eszébe, pedig csináltak ők jó hangszereket is!
Volt szerencsém ehhez a gitárhoz még fekete korában. A fejre eredetileg is a Kramer logó volt felfestve, és a Pacer Imperial felíratos takarólemez is rajta volt. Valószínűleg a Syrinx korszak nulladik gitárja ez.
Paul Gilbert mondta, hogy akkoriban az volt a cél, hogy a stadion legvégéből is lehessen látni a gitárt, ezért jók ezek a feltűnő színek, jobb mint a sima fekete például.
Persze itthon a stadionkorszaka a metalnak teljesen kimaradt, így nem csoda, ha "értelmezhetetlenek" ezek a színek a többségnek... :)
Nincs olyan stílus, amit a világ minden táján el lehet adni! Szerintem semmi furcsaság nincs abban, hogy az élet igenlő, jórészt a szórakozásról, csajokról a buliról és a lazaságról meg néhány illegális dologról szóló haj metál (hadd írjam már magyarul), nem vert gyökeret a magyar honban, hiszen itt azért nem egészen erről szólt az élet! Szerintem itt nincs senkinek semmi baja a GR/HM vonallal, azért mert nem dobunk egy hátast egy rózsaszín gitártól jórészt érett fejjel az meg csak egy dolog! Ahogy anno 30 éve menő volt egy neon színű gitár, úgy manapság nem annyira menő, de a "szín" alatt rejtőző gitár attól még lehet qrva jó! Volt már dolgunk Syrinxel a legtöbbünknek tetszett. Ott van például a Molnár Zoli verseny nyertes gitárja, ami egy nagyon jó hangszer! Egyébként lehet hogy pont jókor vettél pink gitárt, mert a divatban épp visszatérőben van a 80-as évek színvilága!
Igen ez egy Európai, szóval nyilván Jolana gyárban összerakott darab. De szerintem nem a felirat, meg a sznobkodás a lényeg, hanem az hogy egy baromi jó gitár, kibaszott vaddisznó hangal.
Igen gondoltam, hogy ez megosztó lesz, de pont le...rom. Az a baj, hogy sokan elfelejtitek a rock legjobb korszakát a 80s éveket. Ez egy stílus Glam Rock, Hair Metál, vagy ahogy tetszik. Viszont, mint nagyon sok más dolognak itt Magyarországon, ennek sincs kultúrája, ezért ez nálunk (nagyon buta, primitív módon) max buzi gyerekek gyülekezete lehet. Hát szomorú, de ez van ...
Szerintem ez megint egy Syrinx. A nyak az biztosan cseh, és azt nem csinálták "gömbölyű" testtel. Gyári szám van rajta? Amúgy nekem bejön a színe/festése.
Sziasztok! Dehogy bántottatok meg! Ellenkezőleg! Még sok ilyet! Azért rakom ki ide a cuccaimat, mert itt sokat látott motorosok véleményezhetik a kezdő mintáimat. Elmondjátok, hogy itt és itt ez meg ez rossz, ott, meg ott jó - amit én nem is hallok adott esetben.
Csomószor volt már ilyen: "ja tényleg, ott tényleg szar" megvilágosodásom, amikor egyszer-egyszer a kommentjeitek után visszahallgattam a saját felvételemet.
Richie, ezek csak hangminták, hogy haragudnék? Köszi a hosszas választ! Igyekszem mindig jobbat. Próbálok úgy játszani, mintha csak hallgatnám magam és nem én játszanék a hangszeren. Ezt is magamnak találtam ki, mint követendő alapelvet.
És persze továbbra is figyelek az "EGY" hangokra.
Péter: a zongora megyeget. Kalapálgatom. Szeretem. Most nemrég randiztam egy igazi zongorával. Megvan az az érzés, amikor annyira átszellemültök egy hangszertől, és kizökkentek a valóságból, hogy amikor felálltok előle olyan mintha órákat aludtatok volna?
Na, ez olyan volt. Az ember az eszét elveszti egy igazi zongora hangjától... Tízezer felhang örvénylik a fában, a levegőben: egymást erősítve, kioltva... áááá
kész
Szia Richie!
Hasonlítsd össze, hogy hogyan szól egy-egy hosszan kitartott hang az új és a régi felvételeken. A mostani hosszú hangok sokkal stabilabbak. Egyértelműen látszik a fejlődés.
Szerintem erre gondolt Zoli.
Egyébként tényleg igaz, nem ez a felvétel mutatja meg a legtöbbet Zoliból.
Nos, én napokig gondolkodtam, hogy írjak-e véleményt a felvételedről, aztán úgy döntöttem, hogy nem írok semmit!
Azért nem akartam semmit sem írni mert ez bizony nekem nem tetszik, de megbántani végképp nem akartalak volna! Végül mint látod mégis írok mert belehallgattam a SoundCloud-os felvételeidbe és ott több is van ami ezerszer jobb ennél! Ez a felvétel nem tetszik mert nem jól szól, ráadásul amint megszólal a gitárod, abban a pillanatban elkezd halkuni a felvétel, véleményem szerint ennek a felvételnek így semmi értelme nincs! Legalábbis nem olyan amit érdemes megmutatni! Viszont a SoundCloud-on hallható egyéb felvételeid közül több is van amit lehetne mutogatni, mert többet mutat meg belőled! Sokkal jobb például a Classicás szólód, vagy a Maiden, de ami a legjobb (és elég jól megközelíti azt amit leírtál célként) az a Daczis szólód!
Mielőtt félreértenél, nagyon megsüvegelendő az az elv amit most követni szeretnél, totál jó utat választasz csak aki ezt a felvételt meghallgatja az nem a legjobbat hallja tőled, ha pedig sokkal jobbat is tudsz, akkor mutasd meg a legjobbat magadból! Például a Daczis szólóban sokkal inkább benne van "az az egy hang"!
Lehet hogy egy büdös köcsög vagyok, mert kritizálok, de őszintén azt gondolom, hogy ezzel talán többet használok neked, ám ha mégis érzékenyen érint, akkor elnézést kérek, tényleg csak a jó szándék vezérelt!
Igaz, hogy már nem Krameres és nem kifejezetten újdonság, de ez itt szerintem soha nem lehet off! Zseniális és egyben elmebeteg amit a gitárral művel!
Van Hallen - Van Halen - A Different Kind of Truth
Ez meg az én utolsó szösszenetem. Elhatároztam, hogy ahelyett, hogy 3 oktávos arpeggio-kon rohangálok le-fel fél másodperc alatt, inkább visszalépek az egyes mezőre és rendberakom az alapokat.
Az alábbi mintának a végén éppen a feelingre próbálok rátenni tényleg csak pár hangot.
...pár hangot, de azt igyekeztem jól.
Aztán meg gyakorlás közben mostanság a tempó helyett a pontosságra figyelek inkább, meg arra, hogy a megszólaltatott hang olyan "igazán jól szóljon".
Az az egy.
Egy hang, de az mocskosul szóljon! Na és majd ha egy hangot ki tudok normálisan pengetni, akkor hozzá pengetek majd egy másikat is. Abból meg majd lassan zene lesz.
Ez most a fő irányvonal nálam.