Bizony ez a megfejtés! Én az SG-nél jöttem rá, bár a nagy jelszintű chopper a telémben még hajlamos megtéveszteni, de már 75%-ig tekert hangerővel használom :)
A PRS k. jó gitár, a Gibson is az, meg a Music Man is, de mindegyiknél láttam már gyengébb darabokat, szóval ott is van szórás.
Én nem komálom a Gibsont, met szerintem nehéz és három hangot tud, m,eg a fekete LP Cutom már kötelező viselet klippekben, lemezborítókon, ha játszanak rajta, ha nem, de ez nem jelenti, hogy szarnak tartom. Ha valakinek nem tetszik vmi, még nem biztos hogy szarnak tartja...sőt volt nálam egy bubinga topos S széiás Ibanez, gyönyörű volt, de az tényleg nem szólt sehogy.
A PRS perben a döntését azzal indokolta a bíró, hogy csak egy idióta téveszti össze a két gitárt vásárlás közben.
2008-05-13 23:32 |
#1310
Nyuggalom senki nem mondta hogy szar. Sokkal kevesebb hibája van mint a gyári Gibsonoknak, de van a mélyen tisztelt PRS-nek is. Sorozatgyártásnál mindig van szórás (pl a szerzett selejt testem)
És a kásztom sopos gibbereket meg télleg ne bátsuk és akkor písz lesz. A per meg hogy miért volt, döntsék el ők. Az biztos hogy PRS nélkül nincs per meg Gibson Custom ennyiért.
sokkal, de igazából az én lelki nyugalmamat nem fogja az se zavarni, ha beírod hogy szar a prs. engem úgysem érdekel, mert nem személyeskedésnek veszem, mert ugyanúgy megfér nálam az ibanez is, a gibson is meg a prs is :)
még most is van arra esély, hogy leszólja a kolléga fosanez gitárja a cu22-t :D amúgy a cu24 nem az én gitárom, erre rájöttem. jobb a kisjel+vastagabb hang kombináció :)
Csöppet ugyan túlárazott ahoz képest amit kínál, DE NAGYON JÓ GITÁR A PRS!!! Én különösen kedvelem a 95 előtti szép K-i parti mérsékelten fodros juhar topos CE-ket , EG III-at domino pikáppal. Lélegzetelállító a szépségük, mint egy földreesett angyalé. Minden KORAI PRS nek.
Paul Smith meg nagyon sokat tett azért hogy történjen valami innováció a tömörtestű gitárok konstrukciójában, és hogy a gyártás minősége jeletősen javuljon az összes gyártónál. Egyszóval magaután húzta az egész ipart. Kellemetlen következményeként az árakat is, de nembaj mert legalább azt kapjuk a pénzünkért amiért fizetünk. És ha nem lenne PRS, a Gibson még mindig u.olyan fostalicska reszelőnyomos tuskó lenne mint a 80-as években.
Hát azért még emlékszem arra, mikor megvettem első PRS-em, és pont Te voltál, aki azt mondta "jó a custom 24 csak ne dugd be ibanez s classic mellé sh6-al, mert te is eladod". Változnak az idők.
ezen meg ne akadj meg, mert nem rólad meg rólam szól, hanem az amerikaiakról. nemhiszem, hogy a magyar piac miatt perelt volna a gibson :)
minden gitár lehet szép, lehet jó, de a prs topicban, szerintem nem arról kell beszélni, hogy miért szar a prs, hanem arról, hogy dejó hogy van, dejó hogy létezik stb..
ez premium plus :) sima standard-en nincs AA top. szép egy ilyen persze, gyönyörű, de van lespaulom, szép fehér. prs-em meg nincs, és ezért veszek inkább prs-t, mint gibsont.
Mondom, annak fényében amit szeretnél legjobb választás.
Csak ez a fapad Gibson Custom Shop vs. gyári fullextrás PRS dolog akasztott meg...Mint ahogy a sötétített üvegtől sem lesz egy Toyotából Lexus.
nézd, egy általános véleményt írtam le, nem a sajátom. ettől függetlenül hadd vegyek már artist package custom 22-t :D nem Neked kell kifizetned, hanem nekem ;D
Jó, legalább bevallod... a kinézet nekem naon nem dukál.
Nem harcolni akarok, bölcsen döntöttél de látom te is tele vagy Gibsonokkal... egy fáról meg akkor derül ki milyen, amikor megszólal...
Artiszt Pekidzs az minek? vagy "madárkák" +300? Arany +200? Meg Ten Top... Pól bának ki kell fizetnie a hitelt. Pedig ha jóárasítva adná gyorsabban menne, csak annyit nem győzne jól...
Ha nem az íbéjt veszed, ma már egy CS gibbon ugyanannyi "utcai áron" (2,8-3,5) mint egy ÚJ "futószalagos" PRS, vagy egy CS Fender... kicsit merész... a historic meg egyszerűen nyílt rablás.
Zsoltilield!
Igen, de a McCarty 22 bundos, ezért "laposabb"... és a "szásztéjnevő" wraparound híddal se olyan magas mint Egy LP
Az alapötlet, meg hogy létrehozzunk egy klasszikus vonalbeli "szupersztratot", ami a hagyományos építésen alapszik meg úgy is néz ki... és a gitárosok "svájci bicskája" szóval a 80-as években ez volt a big idea... És abban tökéletesen teljesített is!!!!
Persze hazudok kicsit, hogy nincs egyedi hangja, mert az a nyitott kemény középdús torkos éneklő hang az se egy LP-ből , se egy Fenderből... talán a Teléhez van még a legközelebb!
A 9 fokos fejszög űberhetetlen egyszerűen nincs az ami a fendereken a legnagyobb probléma, hogy összevissza állnak a húrok a csontban, szinte meg se töri sehol a húrt csak odavezeti a kulcsoz... , meg a "kis megoldás" a nyakon , hogyne törjön le a fej, de mégse legyen ott egy hegy.. pazar! Annyira, hogy a Gibson is lekoppantotta... ergonómiával is egyetértek, habár nekem jobban tetszik, hogy ott van a test...főleg egy CE-nél nyújt komfortosabb érzést a tudat, hogy nem törik ki a testből a nyak!(sajnos ez nyugodtan mondható konstrukciós hibának is,) Ülve vagy felránva is lehet mint Slash))) Szóval azért ezek az úgynevezett zenészek is mint mi vagyunk, nagy nyafiparádé... klasszikkus gitáron játszó művészt nem tudom hányszor hallasz panaszkodni, hogy nem jut a 14. bund felé... pedig ott nincs cutaway ... Igen .. játszani is meg kell tanulni, meg meg kell tanulni játszani... ez nem nyaralás! Nem tudom feltűnt-e ... az hogy vágja a húr a kezed nevetséges? Ez meg nem?
Hát bizony ... JAVJíTANI SOKKAL NEHEZEBB mint csinálni vlmit a nulláról...(ezt a saját hibáimból tudom))) Minden nagy mesterember akit annak lehet mondani a javításokon tanult meg igazán...
Az is furcsa, hogy ebben a bizniszben soha nem a csillagász fedezi fel az új csillagot... Kovács Pali nem hagszerkészítő, Seymour Duncan (nagyon!) nem elektromérnök, Larry DiMarzio, de még Bill Lawrence sem... Leo az volt, és szakszofonista, Randall Smith, ? és klarinén játszik, Jim Marshall bolttulajdonos, dobos... stb... és mind "javítással" kezdte .
2008-05-13 11:09 |
#1292
Höhh... indul a szkander... persze nem a PRS topikba kéne ilyen pofonegyenes kijeletéseket nyomnom... lehet sokan kivánják most, hogy húzzak a Gibsonba.... el
Naszóval, ja a 25" valóban National, stb.. és ha megnézed, nincs mélye, viszont nagyon sok közepe az van... a Singlecut se "sikerült" rögtön elsőre... először annak is vékonyabb teste volt, és csak utána jött rá Pól hogy a mélyebb, öblösebb hanghoz u.olyan test is kell...(ezért fogom én is kettévágni fűrésszel az eddigi marhaságaimat. Pl Gibson is inkább kikönnyíti, kivállya a testeket, mintsemhogy vékonyítaná) utána azt is ragozzuk, hogy a Mccarty-kon is ez a helyzet + a fej sokkal vékonyabb, könnyebb, mert ezek adják "vintédzs hangzást", az SC245-ön meg eljutottunk a "Gibson kópiáig" a skála 24,5" + 1/16 coljával. Másik , hogy a 25"-ös skála igencsak feszes... mondjuk inkább Fender játszhatóság felé húz.. viszont rövid ujjakhoz még ez is jobb mint... sokat gondolkodtam én is mi lenne az ideális, ahol már nem "Gibsonos" a magas, de még nem túl nagy a fesz, és már nem "csúszik össze" a felső regiszter, de még lehet 3 ujjal szólózni (na a Taylor ezt is megoldta!)...
á, a per nem azért volt, hanem azért, mert a gibson hasonló katetóriában kiadott modelljeit eladásokban porig alázta a prs singlecutja (5000 dolláros historic collection-re gondolok). miért vettek inkább prs-t? mert szebb. csak az 59 meg 60 reissue-n vannak csíkok, sunburst szín, inkább csak fekete gitárokat hozott ki a gibson és szerintem itt baszta el. a legtöbb gitáros beszart, mikor meglátta, hogy van egy gyártó, akinek nembiztos hogy jobban szól a gitárja, de az biztos hogy 50x jobban néz ki, mert a prs-nél brutálisan jók a finish-ek meg a fedlapok és az anyagok, és nem kerül 5000 dollárba, hanem 3000 körül tudja adni. na, ezért volt a per!
Sziasztok! :o)
Na, jó ez a kis mozgolódás a fórumon. Hogy pontosítsak:- igen a test fedlapja elvékonyodik, 10mm a nyakfészek végénél.( a Mc Carty-nál 130mm)és erre még jön egy a hídnak megfelelő dőlésszög. Ez a tremolónál kisebb, a stpotail-nél nagyobb értéket jelent.
Palibácsinál valóban az volt koncepció (Concipio :o) ) hogy egy olyan modellt akart megformázni, amely az említett másik két cég álltal gyártott hangszer közé "esik".De a célja egy olyan újításokon alapuló hangszer volt, ami Fender és Gibson legjobb tradícióit ötvözi. Tudta jól hogy nem lesz sem Fender, sem pedig Gibson hangja a jószágnak. A végeredmény egy modern, innovatív(tyűha:o) ) könnyen megszólaló és szerintem gyönyörű gitárálatkirályság" lett. Az első dolog ami feltűnt a zenészeknek, hogy szemben a Les Paul modellel, nem kell leterrorizálni a gitárt ahhoz hogy megszólaljon.Ha a Singlecut modellt nézzük;mentes minden olyan gyerekbetegségtől, mint amivel a Les Paul bír.Pl a nyak-test kapcsolódási pontja. Teljesen ergonómikus. Emiatt rágott be Gibson is. Valamint hogy a felső fekvésekben is elfér az ujja a polgárnak a bundok között. De biztos vagyok benne, hogy Palibácsinak nem az volt a szándéka hogy bárki is pálcát törjön Leobácsiék vagy Gibsonék felett!! A könyvében többször leírja hogy rengeteget tanult aban az időben amikor elkezdett gitárjavítással foglalkozni és főképp ha a páciense egy Strato vagy LP, volt. Sokat méltatja ezt a két nagy nevet és esze ágában sem volt keresztbe tenni nekik. ....őőő elnézést de most rohannom kell elfele, innen folytatjuk
Hm... érdekes amiket írsz, de azért nem minden állításod úgy van, ahogy gondolod. PRS-nél is meg van az a dőlés szög ami a Gibsonnál. Erre Zsoltifield hívta fel a figyelmemet. A test vékonyodik a szarvak felé és ez határozza meg a nyak dőlés szögét. 25" menzúra nem új keletű dolog: Dobro, National, Carvin, Danelectro is használja. Pl a Santana modell nem is 25" menzúrával van...
Gibson jó beperelte a PRS-t, pontosan azért mer egy tökéletes Singlecut-ot hozott létre.
amúgy életemben nem állnék neki saját projekt keretein belül PRS-t koppintani (szorri).. sztem jobban néz ki mint ahogy szól... hamár valamit csinálnék az Gibson (szerű) lenne.. az idők során sokmindenre rájöttem, hogy az alap Gibson dizánban nagyon nem véletlenül vannak úgy a dolgok, ahogy... pl nyakszög, híd, nyak/test illyesztés,skála, stb... ezek mind nagyonis hozzájárulnak a hangszer hangjához, karakteréhez, hangkitartásához, stb... veszeed az "evezőlapát" Fendert, akkor ott is ez a helyzet, a híd a nulla nyakszög, stb... de ami megkülönbözteti őket a PRS-től szerintem, azaz hogy ezek HANGRA tervezett gépek, meg egy adag szerencse is hozzájárult... a PRS meg Kovács Pali matematikai modellje... még a skála hossza is direkt olyan hogy mindkét rendzserben kerek számmal le lehessen írni 635mm / 25 " ... és a mértnai köezpe a Gibson Fender skálának ( Leo Fender egyébkénta Gretch-ről koppintotta a skálát pl.) ... SAzóval jó dizájn, nem mondom, oylan érzés mintha nem is lógna rajtad gitár, meg nagggyon kitalálta a fószer a gyártási folyamat összes lépését, és felnézek rá mint mesterre, meg minden, de egyedi hangot azt nem sikerült, a Gibson /klikk/ Fender hangnak meg mi értelme ha nem tudja replikálni tökéletesen egyiket sem, és kapható mind a kettő igaziban))) Nem véletlenül küzködig mindenféle McCarty-kkal amik Gibson nagykönyv alapján vannak csinélva... de sztem a CU24 és a régi éger CE24, meg USA EG-nek van a legeslegjobb hangjuk akkoris..
de de azért lesz majd kérdésem még!))) kösz , hogy felajánlottad....
2008-05-12 18:33 |
#1285
Hi Zsoltfield.
Habár egyáltalán nem engem illet meg, hanem vlmi munkást ott Marylandben... Ez ugyanis egy gyári selejt test amit az e-bayról lőttem még vlmikor 2004-ben 260 dolcsiért diákhitelből..
Csak tessék jobban kinyitni a szemeteket és hinni annak amit láttok... hátul a nyak illesztés részén hiányzik egy jelentős darab... vlmi kukoricazabáló belerakott egy darab juhart műgyantával, azt már kiszedtem, és tettem bele égert.. nem sokkal szebben, sajnos... hiányt szenvedek a műhelyben és megfelellő eszközökben, ezért stagnál... meg mert a nyakzseb jobbrafelé ferde az első pikáphellyel együtt a 2 pikáp közt meg repedés van szintén műgyantával kiöntve, és az egészet hűzza/pöndöríti a juhar top... (nem) hiába, gyári selejt de mink szeressük!
ha lesz egy kis időm csainálok több képet az élvezetetekre!
Sziasztok!
Látom mások is belevágnak a gitárkészítésbe, aminek nagyon örülök!Én is úgy voltam vele sokáig, hogy mivel nem volt pénzem eredetire, ezért csináltam magamnak egyet. Pont most futunk össze a fórumon, hogy hamarosan elköltözöm egy időre... De ha itthon leszek jelezni fogom és akkor várok sok szeretettel minden kedves érdeklődőt a műhelyemben.
Kedves warhol! Csak most vettem észre az irományt, gratulálok a képen látható testhez!!! Szép a fa anyag is! Bár nyilván közelebről is jó volna szemügyre venni. De csak így tovább!
A gyalu téma viszont egy olyan dolog, ami nem feltétlenül kell hogy bejöjjön mindenkinek. Én csak vésőt és "kisgyulát" használok, mert nagyon gyorsan lehet vele dolgozni és persze precízen. Ha van bármilyen kérdésed az ügyben , nyaggass nyugodtan :o)))
2008-05-10 13:15 |
#1283
Oké, meglesz))) Bár nemtom mikor.. ))) .. nna menjünk dolgozni mer kifutunk a hétvégéből...
Igen... a picurka gyalut nem kell ütögetni kalapáccsal... most látom...(nem vagyok profi, nem tudom mia rendes neve) de végülis ez csak egy lapgitár lapát.. nem hegedű.. na ott elkel a vésés az biztos...
nnno... végre egy ember! Lenne egy kérdésem. Nem tudod véletlenül hol lehet itt magyarhoban Joha pácokhoz jutni, vagy vlmi hasonló kaliberhez... valahogy nézzen már ki az a top... örök hálám ha tudsz nekem segíteni! Alig alszom emiatt mostanában...
Vésővel "aszkétább" meg kamikázésabb szamurájos szenvedés az biztos... a vége úgyis csiszolás... csiszolás.. csiszolás..
csak akkor vésővel hogy csinálod meg a homorú mélyedéseket a széleknél valyon.. ott egy hiba, egy mélyebb ütés és kész... kuka , újra játszhat... persze ez a vésős dolog jó kihívásnak hangzik... új mozdulatok, stb... játszani meg végleg elfelejtek
hát azért nem, mert nem tudsz olyan íveket csinálni flexel... a véső és a kis gyalu sokkal precízebb... meg kell tanulni használni...
ezt a gitárt most csinálom és azelőtt még soha nem használtam vésőt, de rá kellett jönnöm, hogy sokkal jobb vele dolgozni mint egy flexel:
mondjuk nagy segítségemre van Nemessányi László és Zsoltifield okító szavai...
Szia Zsolt! Persze, holnap ha lesz időm, akkor hívlak... Én csak mostanában tudtam bele fogni a gitár építésébe. Már szinte mindent sikerült beszerezni hozzá, csak a satus kulcsra várok, meg kéne vennem egy fix hidat...
ide tettem fel pár képet: crow001.extra.hu
Szia crowoo1, talán még emléxel rám :o)
Na van egy új PRS DVD-m, amit japánban szerváltam. Vettem ott egy PRS könyvet és hozá volt csatolva. Ha érdekel szólj, a számom a régi. Hamarosan elkészül a kiállítási darabom is amit viszek majd magammal. Ezt is meglesheted.
Egy gond van, hogy nem tetszenek... :))))) Talán majd ha rendelnek akkor esetleg, de saját szórakozásomra nincs szívem elpazarolni a fát :))))))
Meg van valakinek a PRS DVD 2008? Honnan lehet beszerezni?
Hello!!
Eladó egy SZ320-as és egy RG470-es gitár!
SZ320 85.000HUF
RG470 125.000HUF
Azt hiszem nagyon nem kell fényeznem őket, csak vágjátok mit tudnak! Aki nem az kérdezzen!
email: katona_gergo@hotmail.com
a kettőnégyért én kérek elnézést, gondolom azt láttad hogy én normális vagyok :PP
hát, szerintem nézz valami manufaktúrát, pl a mayones elég jó gitárokat csinál és biztos vagyok benne hogy balkezes is van belőle, de azért hívd fel a medgyesit
hááát, szerintem csak rendelésre tudsz kérni ilyet (private stock) de azok valami brutálisan drága hangszerek... próbálj meg beszélni azért az illetékessel, kérdezd meg, ennyit megér, de én úgy tudom egyikből sincs opciós balkezes modell
Mekkora fájdalmat kell elviselnem, és mennyi mátyást kell lepengetnem, ha mondjuk Megyó úron kereszül egy balos PRShez szeretnék jutni? Sexy főleg neked megy a kérdés, mert te rendeltél most is... :)
Ó értem :))))) Köszi! Láttad a fejlécben a madarakat? Azok mennek majd a fogólapra :)))) csak majd kell csinálni egy baglyot az nem volt benne a készletben gondolom 22 bundos gityohoz csinálták
Én most egy PRS kópiát csinálok és ahhoz keresek én is valami faszányos hangszedő párost...
a q-tunert egy ismerősöm mondta... a shadow 25 ezer pénz itthon
elvileg adjustable tailpiece van, a vastagabb húrok/lehangolás miatt... na mindegy, következő sc250 vagy mccarty II lesz :) bár, szemezek a SAS-al is :P
Nem hallottam, de asszem Bluevoodoo-nak ilyen van. Alnico5, leírás szerint sok mély. Nekem a PRS pickupokból inkább a közepek hiányoztak. Legalábbis az én Cu24-em sötétebb karakter mint a Singlecut.
Hát nemtom.
A Disappear-ben ahogy hallom akusztikus gitár viszi a főtémát, jön 1-2 üveghang mellé aztán akkordozás megy a háttérben tisztán, de az elég szűk tartományra van keverve.
Kérdés az milyen tiszta hangot keresel. Jazz-es füstös búgós, sima natúr tiszta stb. Strat hangja sose lesz. Kicsi kórussal, reverb-el és egy kis slapback echoval szépen üt a single is szvsz. Én mondjuk szeretem a vibe-os hangzást tisztára. Szépen meglebegteti.
Bare Knuckle Crawler szett van benne.
Nekem nagyon bejön így a hangja. Az eredetikkel kicsit steril volt, most kapott egy kis vintidzs karaktert, szerintem még metálra is megállná a helyét. Igaz mi csak fél hangot hangolunk le, nem tudom, hogy szólna C#-ben.