Csak effektként használom a kétszólamú részét, nem kifejezetten harmonizr-ként, mivel a torzítók elé kötöm. Amúgy csak annyira inteligens, mint aki használja mivel a pedállal állíthatod, hogy pl. kisterc, vagy nagyterc szóljon.
Igen? A lényeg, hogy tök olyan, mint nálam az SD-1+DS-1, szóval királyság!
A Whammyt szoktad harmonizerként használni?
Ez is ilyen intelligens harmonizer?
Peta te az SD-1, DS-1 hogyan használod?
Meghallgattam az egyik videót amit linkeltél, és tök olyan karakterű hanggal játszottál mint ami nekem van...
Imádom azt a hangot!
Én együtt használom őket, néha boostra, néha tisztára.
A lényeg, hogy tökös kis high gain hang legyen belőle.
Egy ötlet a true bypass-os dologhoz: sztem relé helyett lehetne mondjuk FET tranzisztort használni kapcsolóként. Még nem volt időm kipróbálni, de szimulációt már futtatam rá, és egész bíztatóak voltak az eredmények... (kb 20-22kHz-ig közel 0DB-es csillapítás)
Arra, hogy máshogy. Mondjuk mint Guszti (saját maga). Az ugyanis, hogy valakinek a játékában felfedezhetők a "nagy példaképek", az természetes. Sőt, elkerülhetetlen. (Mint említettem, Steve Vai-ban is erősen jelen van Hendrix és Zappa) Azonban az, hogy valaki egyazegyben reprodukálja valakinek a játékát, nóta és hangszerelési megoldásait, az már nem olyan jó dolog. Szerintem.
Hát, csinálja otthon magának ezeket a számokat, de olyan bandája amiben ezeket játsza nincs. Van egy keresztény rockot játszó zenekara Safe Solutions néven. Már egy ideje poróbálnak demót csinálni, nemtom hogy állnak vele. Valamint van vmi pesti projectje, ahol nagyzenekarral játszik, szóval mindenféle hangszer meg 3-4 gitár. Ezt nemtom hogy áll, milyen néven fut és hogy koncerteznek e még. (Tavaly Pécsen tuti voltak) Mostanában 2 fő elfoglaltásga van. Építgeti az otthoni stúdióját, meg X-box 360-ozik reggeltől estig. Meg persze tanít.
Hát a relé mint kapcsoló a true bypass. Ennek a minőségétől függ minden. De lehet kapni kimondottan audio reléket, amik gyakorlatilag felfoghatók táppal vezérelt kapcsolónak.
Adott egy looper rész - ami áll egy kétáramkörös reléből - ami behúzott állapotban beleküldi a pedálba a jelet, másik - kikapcsolt állásában kikerüli azt. Minden pedálhoz egy ilyen fokozat kell. A ki be kapcsolást a táp csinálja. Ez ki van vezetve Jack aljon. Vegyünk ebből egyszerűbb esetben 4 db-t. Ha van mondjuk egy 4-es MIDI switcherünk akkor a tápvezérlő bemeneteket össze kell kötni a MIDI switcher kapcsoló kimeneteivel és kész a dolog. Olyan és annyi kombinációt állítasz be amilyet csak akarsz illetve amit a MIDI switcher tud ez általában 99 program. MIDI switchert sok cég gyárt különböző árfekvésekben, de olyan 25e körül azért lehet kapni. és ezt csak egyszer kell megvenni. A pedálokat meg a rendszerben tetszőlegesen cserélgetheted ízlésed szerint.
Én már terveztem egy ilyent (nekem ez a szakmám) - aztán a megépítés előtt rájöttem, hogy egyszerűbb (és nem sokkal drágább) venni egy programozható MIDI switchert ami a reléket húzogatja és így minden meg van oldva, még a pedáloknak sem kell a lábadnál lenni. Most ez irányba mozdulok először.
Pont ilyesmit tervezek építeni. Nem mostanában, mert most éppen egy csőves kombó projekt közepén vagyok, ami anyagilag eléggé lenulláz, de majd....
Egyébként úgy tervezem, hogy lesz a cuccon 8 darab nyomógomb (persze taposásálló), ami egy mikrovezérlős elektronikán keresztül kapcsolgatja a reléket. A gombokra különböző pedálkombinációkat lehetne beállítani, mint egy multi presetjeiben, csak itt az effektek sorrendje fix lenne.
Az anyagköltsége kb. 10-15ezer forint + doboz.
Az elektronika megtervezés nem túl nagy feladat, a mikrovezérlő programját megírni már nehezebb ügy. Mivel ahhoz nem értek... Még! :))
Azért olcsóbban is meg lehet úszni.
Igaz, itthon csak 2körös kapcsolót lehet kapni, de meg lehet oldani úgy a dolgot, a kapcsoló egyik köre a ledet kapcsolja, a másik meg egy relét, ami pedig a gitárjelet. Tény hogy pöcsölősebb dolog mint a 3körös kapcsi, de megoldható. Asszongyahogy.. kb 1000 forint 1 ilyen kör.. 8kör + a házikó a dolognak.. olyan 10-12ezer forint anyagáron kb.
Van egyébként olcsóbb megoldás is, a 2áramkörös, 6lábú kapcsoló. Ezek darabja úgy 1-2ezer Ft. Ezzel csak annyit vesztesz, hogy nem lesz led visszajelzésed. (Merthogy ahhoz kell a harmadik áramkör.)
Nekem egy ezeknél egyszerűbb true bypass dobozom van. Ezeket már programozni is lehet, (sorrend variálás stb.) az enyémet nem. Én csak arra használom, hogy ha pl. a torzítót kikapcsolom, az valóban ki legyen kapcsolva. Mivel az olyan pedálok, mint a Boss, Ibanez stb. nem true bypass-osak, tehát ha kikapcsolod az effektet, akkor is átmegy a hang egy áramkörön, ami belenyúl a natúr gitárhangba.
Az én verzióm lelke 6db Fulltone 3DTP (3 áramkörös, 9lábú) kapcsoló. Ezek darabja 5-8e Ft körül mozog, csak itthon nem lehet kapni. Így egy ilyen doboz elkészítése kb. 50-60e Ft.
Sok függ a relék minőségétől. Ha van viszonylag jó minőségű akkor elvileg fillérekből megvan. Nekem is most építettek egyet . de árnyalatni változás van (mondjuk nem sok) és valóban így nagyságrenddel olcsóbb.
Sajnos ez még az olcsó kategória. Ennél sajnos csak drágább van. Pl T-Rex MAC1, Custom Audio Looper. Maszekban ugyan meg lehet csinálni, ha valakinek van 8db aranyérintkezős kétáramkörös "high quality audio relay" a tulajdonában és tud hozzá intelligens vezérlést szerkeszteni, de félő hogy hamar 100e-nél lesz mire elkészül.
Peta! Lenne egy kérdésem, a "kisvonatod" dobozán látok egy kapcsolósort, szeretnék egy ilyen pedalboard-ot én is alkotni, mert nagyon unom már a pedálok ki-be pakolgatását...mi ennek a kapcsolósornak a neve/típusa, és hol lehet beszerezni? Ennek ugye az lenne a lényege, hogy csak az van bekötve amire szükség van éppen, minél kisebb jelút vagymi...?
Köszi előre is!
Guszti (egy másik)
Szerintem Vai egy nagy kortárs művész aki éppen gitározik,de azért szeret a szinpadon is "mozogni".Egy igazi Művesz.De ha holnaptól nem gitározhatna nem hiszem hogy kétségbe esne.
Nos, így is lehet... Én azonban nem szeretek énekelni. (Nem is tudok) Viszont imádok gitározni. Nem azért, hogy "kijátsszam bárki szemét", hanem pont azért, mert én így tudok kommunikálni. Csak így tudom pontosan "elmondani" mindazt, amit érzek, gondolok. (Meg persze a nótaírásban, de az egy külön történet.)
Én nagyon szeretem Steve Vai-t, bár igazából műhelygitáros. Azonban ha jobban odafigyel az ember, a legtöbb hangja, motívuma, frazírja, hangszerelési ötlete Hendrixet és Zappát idézi. Mondjuk nem is lehet kikerülni ezt a két "iskolát". De pont ezért nem ér fikázni ilyen arcokat!
Jaja, de Guszti számára tudtommal ezek nem nagyon számítanak sokat. Amikor én jártam hozzá, akkor mondott egyszer valamit, amit leírni is szégyellek: " Hendrix az szar..." Na, ezt azért én is zokon vettem, pedig akkor még nem is nagyon tudtam, hogy miért is jó igazán Hendrix. Szerintem Guszti egy csodabogár, akinek már tíz éve is így szaladt a keze és valamiért talált magának egy hobbit: úgy akar játszani, mint Vai... Persze ez egy elég gyenge ötlet, de ismerve őt, én értem. Ez van. Egy nem teljesen komplett:), harmincakárhányéves fazon, akinél a legfontosabb: (sorrendben) Istent és Vai-t ne szidd. Viszont ne is dícsérj más gitárost előtte (ha nem akarsz vitatkozni), mert nem fogod tudni megvédeni az álláspontodat:)...
Én nagyon szerettem hozzá járni, nagyon rendes srác, csak a Hendrixet otthon kell egy kicsit utánapótolni...
Mondjuk azért annak ellenére hogy ez szép és jó,ne felejtsük el hogy CC Devilt meglehetősen frusztrálta hogy nem ismerték el szakmai körökben.Pedig óriási nótákat írt a Poison-ban mégis állandóan bizonyítani akart ezért is voltak a10 perces kiállásai is a koncerteken,viszont azért olyan jó gitáros tényleg nem volt mint mondjuk egy Paul Gilbert.
"How have your style and technique changed over time?
When I look back, I realize that from 1988 to 1991, I really tried too hard. Playing guitar was never fun. Every time Id play a solo, Id agonize over what to play, how to play it, and if people would love it. I was playing for the seven people who had their arms folded, and neglecting the rest of the audience. No matter what I played, the people who had their arms folded would never have liked it anyway, so all I was really doing was isolating the true fans in the audience who were enjoying the show.
But once I realized that and got comfortable with who I am and what I do, it became a lot easier for me to be a songwriter. My heart has always wanted to write songs more than play solos. When I was younger, I really loved to play solos, but as I got older, I realized its easier to express things with lyrics and melody. A song like Cause Weve Ended As Lovers is a great example of fulfillment as a guitar player, but a hit pop song that might not have as great of a guitar solo is going to reach millions more people. Thats really why I started singing.
When Nirvana became popular, it woke me up and changed my life, musically speaking. It was everything I thought I should be doing. To me, it was saying there was more than one way to be great. Theres more than one way get your point across and to be respected as a musician. When I heard In Utero, I realized the genius in Curt Kobains writing and melodies. I realized there was so much more to guitar playing than just hammer-ons and guitarhead noodling. Thats when I started singing. I realized no one was going to do it for me and I had to just do my own thing.
I love Kurt for that. Most people dont realize the gift he has given us and theyre still taking in the repercussions of what he offered as a musician. Just that brutal honesty, it was great. When I saw the Beatles, I knew I had to play music. Then, when I saw Kurt do it, I knew what I needed to do was to start singing, get more serious about my songwriting, and not worry so much about playing guitar solos."
Állat! Én is gusztihoz jártam gityózni, vagy tíz éve!! Nagyon csíptem, csak aztán mégis billentyűs lettem... De csajozásnál mindenképpen sokat ért az általa leadott anyag...
Még mindig csak Vai az egyetlen gitáros?:)
Hűha ha most lenne pénzem...
Mondjuk én inkább azt csinálnám, hogy vennék egy TS-808 Reissue-t és azt küldeném el moddolásra.
Az már süti kis cucc lenne...
Ez meg csak úgy eszembe jutott...
Igen,ezzel teljesen egyet tudok érteni.Azok az emberek tényleg példa értéküek.Soha nem felejtem el milyen hatással volt rám az első Gitárpárbaj album a 80-as években,többször láttam élőben is.
Nem csak a gitárhősök kora járt le, hanem a valódi érték, a valódi teljesítmény, az igazi tudás kora is. Van egy vékony de annál pénzesebb rétege a társadalomnak, amelyik teljesen átneveli a manipulálható tömegeket a gyors, felszínes, értéktelen produkciókra, mert ezekből lehet a legjobban és leggyorsabban meggazdagodni. Összedobnak egy műsort, felvesznek egy lemezt, stb. Macska Jancsik ugrálnak szerte a világban a színpadokon. Valamelyik nyikhaj azt álmodja, hogy gitáros és vesznek neki két PRS-t mer az majd visszajön mint befektetés. Régen amikor pl én is fiatal voltam (tehát az ősrobbanás előtt) tudtuk hogy melyik Magyar gitáros milyen szinten van hangszeres tudásban, muzikalitásban stb. És az igazi tudást tiszteltük, bálványoztuk. De ahhoz nagyon rögös és kínkeserves út vezet. Szűcs Totya, Tátrai, Karácsony stb. Szóval az értékítéletünk az értékrendünk a valódi teljesítményen alapult. Én pl ezért nem gratulálok A.Pistinek a B"52 szerződéséhez. A tudásához igen. Őszintén és szívből! De az üzlethez, meg a vásárláshoz nem szoktam gratulálni. Pénze sok féle képp lehet az embernek...
sajnos én is egyet értek veled
még elég fiatal vagyok és nem éltem a hőskorszakban:) de sokat tudok arról hogy régen megőrültek az emberek ha valaki pl odacsapott a húrok kozé, megbabonázta őket a jó gitáros de ez igaz más hangszerre is
sajnos vagy inkább nem sajnos ma már rengeteg profi zenész van az embereknek pedig egyre magasabb az ingerküszobe
sztem ha pl az egyik én általam nagyratartott gitáros játszana itthon egy kisebb rendezvényen mondjuk slash, petrucci, zakk wylde, de még sorolhatnám a jobbnál jobb gitárosokat ,az emberek le se szarnák őket
sajnos ez van, megszokták az emberek a profi hangzást meg a playbacket
sok zenekar már élőben se élőbe nyomja
az emberek pedig azt hiszik hogy minden csak tőkéletes lehet
ezért aki élőben játszik sokszor hátrányban van
én nem értek egyet azzal hogy élőben sok zenekar használ kiegészítőket
pl. a bikini viszi minden koncertre a a harddisket vagy mit és rányomnak még vagy 10 sávot
vagy egy komolyabb koncerten mondjuk ott figyel a macintosh a színpad mogott
az élő legyen élő
viszont ugy látom hogy kezd hála istennek újra divatba jonni akár itthon is a gitározás és az élő zene és egyáltalán a hangszeres zene
vagy netán csak túl optimista lennék?
Egyébként ez tényleg komoly dolognak ígérkezik,legalábbis amennyire az szervezők erejéből és kapcsolataiból kitelik.Tényleg a lehető legszínvonalasabb tehetségkutató megszervezése a cél.Rendes megszólalás (nem 50W-os márkás,de szar tranyós kombók pl.) a zenekaroknak és a korrekt szakmai zsűrizés a fő szempontok.
Ez tök jó, régen jártunk ilyen tehetségkutatókra, tök jó volt nézni, ha jött egy tényleg jó produkció. Eccer meg a pierrot volt a zsűrielnök... És SÉTAPÁLCÁJA is volt!!!!!