Még 120 perc, azaz 2 óra van hátra az őszi Szólómánia beiratkozási időszakból.
Ma éjfélig tudod jelezni a részvételi szándékodat a Zeneírás tanfolyamra és a Kvintkör Kurzusra is.
Mindkét kurzus a saját tempódban végezhető el, korlátlan ideig tartó hozzáféréssel.
Az összes tudnivalót összegyűjtöttem 2 linken:
Nem az a kérdés, hogy nekem fontos-e milyen papírom van, hanem hogy munkáltatóknak fontos-e. Mert én tudom jól, hogy szart sem ér, egyedül is meg tudom tanulni.
BTW ahhoz, hogy MÉRNÖKI titulussal használja valaki (tehát nem csak egy 1 éves hangmesteri képzés keretein belül, hanem BSC/MSC szinten, mérnöki diplomával) akkor ahhoz jó lehet pl a BME VIK tanszék 3 szemeszteres tárgya, amit felvehetsz a villanykaron.
Ha nem fontos, hogy hangMÉRNÖK legyél, csak a tudás/alapok, akkor elég lesz a hangmesteri képzés (középfokú végzettség)
Mi kell ahhoz, hogy hangmérnök legyek? Pl. milyen végzettség, mennyire számít vagy segít egyáltalán a végzettség.
Tudom, hogy sokan már maguktól foglalkoznak vele, de engem ennyire nem érdekel, inkább csak a zene. Viszont hangmérnökként közelebb lennék a zenéhez mint most a mostani munkámban, és emiatt szerintem meg tudnám szeretni.
Üdv. Van tapasztalat eggyel. Annak kicsi volt a beépített buffere, és nem vitte át a SysEx üzeneteket. Készülék számítógépen történő programozására alkalmatlan volt.
Sziasztok!
Előre is elnézést, biztosan felmerült már ez a téma számtalanszor, nálam most vált aktuálissá :)
Hagyományos PC-hangkártya-studio monitor (m-audio bx5) felállásnál a monitoroknak elég nagy alapzaja van. Földelésre gyanakszom, de hátha valaki találkozott már evvel a jelenséggel.
Laptopon használva teljesen szép, nyugodt hangja van, de a pc-be dugva a focusrite-ot azonnal egy ilyen pattogó, változó hangerejű alapzaj jelentkezik. Érdekes, hogy a vezeték nélküli egér görgő használatánál is változik az alapzaj hangereje.
Ha valakinek lenne megoldást jelentő ötlete, hogyan oldjam meg, azt köszönettel fogadnám. Szép napokat!
De jó hallani, hogy használja még valaki rajtam kívül az Acid-ot. Úgy tudom, hogy nem mindegyik drummer tud vagy nem mindegyiket tudja kezelni csatornánként az Acid. A Battery elvileg tudja ezt. De lehet, hogy már meg lettél volna vele, hogy lejátszod lábdob nélkül és felveszed az Acid-dal, aztán felveszed külön csak a lábdobot, lesz két wav.
Nem tudja valaki, hogy ACID-ban hogy lehet betenni VST hangszert (EzDrummer) úgy, hogy a keverőn ne csak sztereó kimenete legyen? (a lábdobot szeretném külön csatornára rakni)
Sajnos nem tudok megoldást. A teljes CPU terhelés nem tudom, mit okozhat a szoftverkörnyezetedben, de gyanús. Még egy gondolat esetleg, ha van ilyen lehetőség az általad használt DAW-ban, és be is van kapcsolva: realtime export kikapcsolása.
Köszönöm a választ.
Max-on van a buffer. A CPU usage is majdnem max, úgyhogy okozhatná akár az is, viszont akkor is csinálja amikor exportálom a kész számot mp3-ba tehát nem realtime visszajátszás megy.
Ha kiszólózom akkor nem hallatszik, mert nem olyan nagy a pontatlanság. Dob és zene mellett hallatszik itt-ott.
Ample guitarral is csinálja ezt, a több pluginnal még nem vettem észre.
Szia. Nem ismerem az FL Studio-t, de általában fontos, hogy a frissítések telepítve legyenek.
Lehet például attól, hogy élesítve van a felvétel, és az inputról zaj jut a bemenetére. Vagy pedig túl kicsi a beállított buffer méret.
Ha azonos beállítások mellett próbáltad, akkor szerintem nem tudsz ezzel mit kezdeni, a szoftver valószínűleg erőforrásigényesebb, mint a többi.
Alacsony buffer méret, illetve elégtelen CPU kapacitás esetén is előfordulhat, leginkább bekapcsolt dropout védelem esetén (ha van ilyen a DAW-ban), de anélkül valószínűleg recsegne. Próbáld meg, hogy mi történik, ha szólóba teszed a basszus gitár csatornáját. Akár inaktiválhatod is a többi csatorna insert-jeit. Ha úgy megjavul, akkor az első mondatban írtak az érvényesek.
Ha nem készítesz felvételt, akkor nyugodtan feljebb állíthatod a buffer-t akár 2048-ra is. Kevésbé fogják terhelni az effektek a CPU-t.
A gitár sima wav fájl + rá BIAS FX, hogy reampolni is lehessen.
A BIAS FX VST3 verzóiját használom. Ennek ugye az lenne a lényege, hogy csak akkor dolgoztatja a CPU-t amikor szükséges, de nálam akkor is izzad, amikor konkrétan le van állítva a lejátszás. Ez mitől lehet?
A BIAS nálam valamiért sokkal (de nagyon) erőforrás igényesebb mint a több hasonló szoftver pl.: Amplitube, TH-U. Van erre ötletetek?
Mivel nincs bassgitárom ezért a basszus sávot VSTI-vel oldom meg (KONTAKT+Shreddage), viszont ez meg valamiért pontatlan lesz. Nem folyamatosan csúszik, vagy ilyesmi, hanem helyenként hallhatóan, pontatlan, mintha pontatlanul lenne felgitározva, viszont ez ugye kvantált midi alapú kotta...
Erre sincs ötletem.
nem a csatolófelület határozza meg a minőséget, hanem a hardwareben (hangkártyában) lévő A/D konverterek minősége. Ezen felül pedig a felbontóképessége (mintavételezési frekvencia 44.1 KHz-től 192KHz-ig és bitmélység (16/24/32 bit). Ezek ugye minél nagyobbak, annál jobbak, viszont annál nagyobb erőforrás (processzorteljesítmény és memória) kell a gépbe, ami azt képes feldolgozni. És persze az is számít, hogy hány sávot használsz egyszerre. A gép, pontosabban az, hogy mekkora feldolgozási sebességgel dolgozik a rendszer (a latency-t) mindezek összessége fogja meghatározni.
Magyarán: a latencyt a gép (főleg a processzor teljesítmény és memória) határozza meg. A felvett sáv minőségét (mintavételi freki, bitménység és az A/D konverzió minősége) a kártya lehetőségei határozzák meg, de nem a csatolófelület, hanem a kártyában lévő hardver alapvetően.
Nincs tapasztalatom, de a forgalmat elnézve, lehet, hogy be kell érnünk ezzel.
Szerintem emberi mintavételezési frekvenciával (44,1k/48k) az USB nem lesz szűk keresztmetszet. Gyanítom, hogy 192kHz-en sem lenne, mert az általánosan használt USB 2.0 sebessége 480Mb, ami 20x nagyobb, mint amire szükség lenne a legnagyobb mintavételezés beállításakor. Persze több sáv együttes rögzítésekor fel kell szorozni, de tucatnyi sávot tudnál egyszerre rögzíteni. A protokoll is elvisz valamennyit, stb. Amelyik hangkártát USB-vel szerelik, annak minden lehetőségét maximálisan kihasználva sem lehet probléma.
Latency esetén a buffer méret számít. Ha 128-ra állítod, már nem igazán hallasz késést, csak bírja a CPU a feldolgozást. Ugyebár ez csak felvételnél számít, mert keverésnél nyugodtan fel lehet tenni sokkal magasabbra a buffer-t, és akkor esetleg tonnányi plugin-től sem kezd el recsegni a berendezés.
Nem tudom, hogy mitől szólna jobban egy hangkártya az eltérő csatolófelület miatt. A válasz szerintem a hangkártya minőségében keresendő.
Van valakinek tapasztalata az USB hangkártya és a PCI-E hangkártya közötti különbségről ?
Van egyáltalán ? Vagy semmi jelentősége ?
Alacsonyabb "latency"-t nehezebb elérni az USB-ssel ? Jobban szól a PCI-E ? Ilyesmikre gondolok.
Kösz, ha valaki megosztaná !
Nem tud valaki egy segédprogramot vagy valami működő módszert amivel az alaplapi BIOS-t lehet frissíteni ?
Az új BIOS már le van töltve, de magában a régi BIOS-ban nincsen semmilyen frissítési lehetőség, aztán nem tudom hogyan lehetne megoldani.
Kösz !
Mi úgy csináltuk, hogy rendes dobcucc, digitális keverő, amiből volt hat fülhallgató kimenet. Amelyik gitáros eősítőről játszott, az kimikrofonozva, a multit haszálók vonalból. Persze a dobokat is kimikrofonoztuk
Igazad volt! Nagyon köszönöm a segítséged!!! A sample rate volt elállítva. Egy egész délutánom ment el a nagy semmivel, mert fogalmam nem volt, hogy miért lett hulladék a precízen beállított felvétel. Még egyszer köszönet érte!
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Cubase 10.5 Elementset használok Win10-zel. A következő problémám van. Felvettem három gitársávot 135 bpm-mel egyik dalomhoz a múlt héten, szépen elmentettem az anyagot. Ma elővettem, hogy folytassam a munkát. Mikor belehallgattam, teljesen le voltam döbbenve, mert sokkal lassabb volt a teljes felvételem és a hangmagasság is több mint egy hanggal mélyebb lett. Tehát valami miatt lelassult a felvétel. A metronómot bekapcsolva is azt tapasztaltam, hogy a tempó teljesen más lett. Mi történt az anyagommal? Tapasztaltatok már ilyet? Hogyan lehetne visszaállítani az eredeti tempójába a felvételt?
Maradjunk a lényegi gondolatoknál és ne a lényegtelen kakaskodásnál
(Az amatőr a szóhasználatomban gyakorlatlant jelentett a fülmonitor tárgykörben. A lealázkodást pedig a kérdésedet követően hallgatásba burkolózó fórumtársaknak címeztem. Vicc vót!)
Én zenészként írtam, amit írtam, akusztikus és elektromos dobossal is próbáltam, füleseztünk próbán is, koncerten is. A füles jó dolog, ha profi a rendszer kialakítása, komoly tervezést, beruházást és egy zenekar headsetes monitorozása, legalábbis profi körülmények között egy plusz embert is jelent. Nekem nem jött be.
Ettől még ki lehet próbálni esetleg már meglévő fülessel, erősítőkkel, az is lehet, hogy nem kell mindenkinek, csak az énekesnek pl. 4x12-ők csöves fejekkel úgyis átszólnak mindenen.
Az se mindegy, hogy mi adta az ötletet. Ti magatok nem viselitek jól a dobos csörömpölését, vagy a helyszínt kell egyéb okokból lehalkítani. Szépen végig kell gondolni és persze hallgassatok meg mást is, guglizzatok sokat, esetleg keressetek valami ismerős bandát, ahol működik a dolog és ki lehet próbálni.
Egyrészt nagyon köszönöm a választ, és a hasznos gondolatokat.
Másrészt, bocsi ha amatőr kérdést tettem fel, de azt hittem épp arra van a fórum hogy olyanoktól kérdezhessek akik véleményére adok, és profinak gondolom a témában.
Gondolom lejött a kérdésemből hogy még soha nem csináltam hasonlót, és a neten sem találtam ilyen tartalmakat.
Köszi hogy helyretettetek, és lealázkodtatok a szintemre.
Elég amatőr kérdés, de miután senki nem akar idáig alázkodni, két gondolat:
1. Az biztos nem lesz jó, ha mindenki ugyanazt a mixet kapja a fülesébe. A többutas rendszer viszont bonyolultabb és drágább. A fülesek kényelmetlenek, szokatlanok, a kábel beakad, a vezeték nélküli drága, ehhez jön egy többutas monitorkeverésre alkalmas analóg, vagy digit. mixer és ettől nem lesznek csendesek a 412-es ládák. Szóval én elfelejteném a fülesezést.
2. A villanydobot ajánlanám a fülesekkel történő szarakodás nélkül. Annak szépen be lehet állítani a hangerejét a meglévő backline erősítőkhöz és kényelmesen, sokkal halkabban lehet próbálni, mint egy akusztikus dobbal. Persze csak, ha a dobos tud, szeret, akar padeken játszani. Egy használható, jó hangú, mindenféle plusz szolgáltatással rendelkező elektromos dob azonban nem olcsó.
Sziasztok,
bandánkkal szeretnénk átállni csendes próbára ehhez kérném a segítségetek.
Zajongáshoz adott minden. Akusztikus dob, 412-es ládák, csöves fejek, 1000W PA.
Az elképzelés szerint dobosunk beszerez egy elektromos dobot, és mindenki fülesben zenélne, ennek az elméleti megtervezéséhez kérnék segítséget.
Ahogy én gondolom (kérlek javítsatok ki):
elektromos dob + fejek csatorna kimenetei bemennek egy keverőbe… Arra egy több csatis füles erősítő --> és onnan kap mindenki egy fülesen hangot
ez ennyire „egyszerű” vagy csak nem értem a szortit? XD
kellenek a gitárok és a keverő közé Di-Boksz-ok? vagy van bármi olyan ami bonyolítja a dolgot?
Szerintem az általad keresett kategória - legalábbis Cubase-ből - nem létezik.
Amúgy hogy érted, hogy a fizetős letilt? Megvetted sok pénzért, és nem tudod használni? Hmmmm... (én inkább feltört verzióra gondolnék a leírtak alapján, bocs, ha rosszmájú vagyok...)
Ha van tanár, vagy tanbuló ismerősöd, akkor edu verzióban nem olyan vészes az Artist 11, pláne az Elements11:
https://www.hitspace.hu/shop/category/szoftver-zeneszerkeszto-daw-teljes-valtozat-698
Sziasztok! Tud valaki ingyenes Cubase softvert (Windows 10-hez)? Elegem volt a fizetősökből, állandóan letilt.. és olyan ingyenes se legyen, amit hardver termék vásárlása mellé adnak, de egy év múlva már lejár, vagy másik gépen már nem működik. Nyilván lebutított verziót adnak ingyen. De létezik ilyen?
A Guitar Rig 6-ot nem próbálta valaki ? Van demo verziója is.
Win10-re telepszik állítólag. Olyanom meg nincsen.
Azt olvastam hogy határozottan jobb mint az előzőek.
Sziasztok! Cubase LE AI Elements 10.5 progi Click Sounds-ok közül véletlenül kitöröltem egy fasza hangzást. Tudja valaki hogy lehet visszahívni ezt a metronom hangzást?
Sziasztok! Cubase LE AI Elements 10.5 progi Click Sounds-ok közül véletlenül kitöröltem egy fasza hangzást. Tudja valaki hogy lehet visszahívni ezt a metronom hangzást?
Na mindegy. Lomtár.
Nem jobb szerintem mint a GR, és zabálja a processzort. Legalábbis arra gondoltam mert volt hogy kattogott meg ilyesmi.
A GR egy egymagos benchmark 1000 pontos procival is vígan elment.
Oké csináltam képernyőképet, ha így okés Fox-nak akkor elküldeném a mail címére. Mondtam hogy nincs nálam a hangszer, de a fejhallgatót dugtam a di bementere és gagyogtam bele. látható hogy van jelbemenet.
Helló Köszi. dettó ez a beállítás van nekem is, erről találtam vidit a yuhtúróson. annyi a szar hogy kijöttem az albérletbe de a hangszert meg otthon hagytam. Most vagy veszek valamit vagy várok 1 hónapot.
Szóval nálad annyi volt hogy ezeket a beállításokat alkalmaztad és már szólt is ?
Szia. Ügyelj arra, hogy megfelelő hang eszköz legyen kiválasztva a ki- és a bemenetnél egyaránt, és a BIAS ne legyen némítva (nálam első telepítés után az volt az alapértelmezés).
Ezek az én beállításaim:
Megjelöltem a Mute opciót a képen, az ne legyen bekapcsolva.
Helló
Köszi a válaszod. Pedig már megvettem a gillette pengét. Nem tudok képet beilleszteni nagyon túl van komplikálva. Egy ID4-es van, van egy Volume poti ja, tekergettem már mindent, minden lehetőséget kipróbáltam. Facebook-om sincs de van a családban, majd rákacsintok. Köszi a válaszod eléggé tanácstalan vagyok. vagy csak nyomorék. Majd megpróbálom ezt a képbeillesztést.
A beállításokról tudsz egy képet csatolni? Milyen hangkártyád van? A fülhallgatónak nincs saját potmétere a hangkártyán?
Egyébként van egy magyar BIAS Facebook csoport: LINK
Helló
Használ valaki itt bias-t? Problémám, összedugtam mindent van jel a programban ha test-et nyomok, ha pengetek, ugyanez a helyzet a hangkártyán is, viszont a fülesen nincs hang. Van a programban egy gomb vagy valami amit be kellene kapcsolni? Már gugliztam meg YT-oztam de nem találtam megoldást. Kérem segítsetek vagy öngyilkos leszek.
Sziasztok! Egy több be és kimenetes interface-nél (pl Steinberg UR44c) lehet egyidejűleg pc-ről lejátszani és gitár mikrofonozást felvenni? Pl reampolás. Vagy ehhez 2db interface kell?
Én szinte kizárólag virtuális/mintázott hangszereket használok (mondjuk 20-30 track), és mondjuk egy sávon átlag 3 effekt plugin is van. A 2012-es i7-es minim 16gb ram-mal simán bírja. Igaz még nem dörrentettem be a Native Instruments-es arzenált, az azért gondolom zabálni fogja az erőforrásokat.
Ha hosszútávon gondolkodsz, érdemes azért jócskán fölé lőni az alapkövetelményeknek. Én iMac-ből (már ha nem idegen tőled a használt cucc vásárlás) a late 2012-es 27"-os modellt venném 3.4Ghz i7-es procival és legalább 16gb rammal, vagy a late 2013-ast 3.5 Ghz i7-es procival és szintén minimum 16gb rammal. Ilyeneket ki lehet fogni 300 ezer környékén.
Szerintem a Garage Band kevesebbet "fogyaszt", ha csak azt nyomod, oda nem kell feltétlen erőgép, az iPad-en is elfut. :)
Erre nem nagyon lehet egyértelmű választ adni. Meg kell nézni, hogy mik a szoftverek minimális os, illetve rendszerkövetelményei.
Ezután pedig a felhasználás erőforrás igénye szerint fog változni a teljesítmény, nyilván egy zongorasáv kevesebb erőforrást igényel, mint egy 60 sávos keverés telerakva natíb pluginekkel. Nálam a Garageband gond nélkül fut az iPhone 5S-emen, ami elég régi telefon.
A late 2012mac minimen is rendben fut mind a Logic, mind a Garageband. Persze meg lejet annyira rakni, mint mondtam már, hogy elfáradjon. Ebben az esetben meg le lehet renderelni, illetrve freezelni a plugineket.
tud valaki abban segíteni, hogy milyen/mikori IMAC bírja a zeneszerkesztést akár Garageband-ben vagy Logic Pro X-ben? Főleg tapasztalat alapján érdekelnének a vélemények.
köszönöm előre is,
Köszi. Nem fejhallgatót használok keveréshez, az csak kiegészítő eszköz más célokra. Saját anyagok demó-szintű keveréssel foglalkozom, többre nincs szükségem. Itt van egy (esetlegesen) induló project-em (csak ötletgyűjtemény), nagyjából ennyire vagyok jelenleg képes, de ez elég is most nekem. Majd fejlődni fogok még.
Az a helyzet, hogy azért még sok mindenben a jobb az drágább logikus alaptézise működik. Azért a fejhallgatóval való keverést nem tanácsolnám, csak a keverés kontrolljaként, ugyanis egyrészt soha nem úgy fog szólni, mint a hangláda, másrészt súlyos károsodást lehet okozni a fülnek és az egyensúlyrendszerednek - tapasztalatból mondom, évekig heverten ki egy ilyen "keverést". Legfőképp a szubbasszusos groovok esetében gyilkos a dolog. Meg kell tanulni hallani. A technika fejlődése lehetővé tette, hogy már otthon a sarokba lehet kész hangzó anyagot csinálni, de azért a hangmérnökség mégis csak egy szakma, amit intézményben oktatnak és diplomával igazolnak.
Én egy olcsó fejhallgatót vettem, mert csak néha kell. Amúgy stúdió monitort használok (nem drágát). Arra gondoltam, hogy az AKG-vel nagyon nem lövök mellé, még az alsó árkategóriában sem (AKG K72). Dehogynem. Annyira nincs basszusa, hogy nagyon (külső hangkártyával használom). A negyed annyiba került Zallman jobban szól a mélyebb tartományban, de még az utóbbival azonos árkategóriájú Panasonic 10-es is, ami eltört, és ahelyett vásároltam az AKG-t. Vagy túl sokat várok egy fejhallgatótól?
Én az AKG Q701-est használom. nagyon szépen szól és a kb. 5 m hosszú vezetékkel lehet mozogni a helységben, nem kell állandóan levenni. Ha Quincy Jonesnak jó...
Sziasztok, érdeklődni szeretnék, hogy gitár rögzítésére, saját gitár centrikus zenék keverésére, ki milyen fejhallgatót javasol, nyitott vagy zárt stb. az Árfekvés a 100 e körüli kategória lenne
Sziasztok!
Van egy gyári dobozos Logic Pro 7-em (7.2) mindenestül, ha valakit érdekel. Régebbi konfigokhoz ideális, ha valaki szórakozni, vagy ismerkedni akar a programmal. 15e Ft ;)
Segítségeteket kérném. Esetleg van-e itt olyan valaki aki Ipad - USB-s billentyűzeten zenél koncerten, illetve milyen alkalmazásokat használ hozzá, vagy milyet ajánlana.
Amire leginkább szükségem lenne szoftverek: synth, zongora, orgona, vonós, illetve ha ezek keverhetők lennének.
A válaszokat előre is köszönöm.
Robi
Sziasztok! Ajánljatok szinti vagy zongora oktató programot, vagy midi lejátszót, ami teljesképernyős billenty
űn mutatja melyik hang szól. Esetleg amivel lassítani is lehet a dallamot. Vagy olyan oktató programot ami ezt tudja.
Sziasztok!Segítségeteket szeretném kérni! Cubase Elelments 7-et szeretném használni midihez,egy Yamaha Moxf6 társaságában.Az a helyzet,hogy midi tekintetében teljesen az alapokról kezdeném,ebből a szempontból pedig talán nem a legszerencsésebb a Cubase-el kezdeni,mert azt hallottam elég komplikált.Hangszerhez is ezt a programot kaptam eredetileg, lehetetlen nem létezik alapon úgy gondoltam belefogok.Kerestem videókat,de csak a Cubase 5 ről találtam olyat ami szimpatikus és nem más nyelven van.A kérdés az lenne,hogy nagy vonalakban a 2 program hasonló, tehát segítene a videó,vagy felejtsem el? Más témában fotózásban Photoshop-ot használok ,azt tudom hogy ott gyakorlatilag kicsi különbség van az egymást követő generációk között.Esetleg tudnátok valamit ajánlani ami segítség lenne a kezdéshez?
Sziasztok!Segítségeteket szeretném kérni! Cubase Elelments 7-et szeretném használni midihez,egy Yamaha Moxf6 társaságában.Az a helyzet,hogy midi tekintetében teljesen az alapokról kezdeném,ebből a szempontból pedig talán nem a legszerencsésebb a Cubase-el kezdeni,mert azt hallottam elég komplikált.Hangszerhez is ezt a programot kaptam eredetileg, lehetetlen nem létezik alapon úgy gondoltam belefogok.Kerestem videókat,de csak a Cubase 5 ről találtam olyat ami szimpatikus és nem más nyelven van.A kérdés az lenne,hogy nagy vonalakban a 2 program hasonló, tehát segítene a videó,vagy felejtsem el? Más témában fotózásban Photoshop-ot használok ,azt tudom hogy ott gyakorlatilag kicsi különbség van az egymást követő generációk között.Esetleg tudnátok valamit ajánlani ami segítség lenne a kezdéshez?
Tudna nekem valaki segíteni? Kaptam egy midi billentyűzetet - ICON iKeyboard 8x - és nem működik a Macbookommal. Ugye fel kellene ismernie, de nem teszi :( ... Mivel lehetne ezt orvosolni? Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Tényleg jók, főképp az amp simek meggyőzőek. Kérdés,hogy valóban a dawban is jobban szólnak, vagy csak a versenytársak nem csináltak elég jó demót. Itt is sok jó dolog van most leárazva: pb
Kiegészítés: a kizárólagos mód be-, vagy kikapcsolása nem okoz változást.
A CPU terhelés lejátszáskor a DAW-ban mérve: 40-50% között van. Ha megnyitom a Start menüt, megugrik a CPU használat, és olyankor recseg. Ilyenkor értelemszerűen kevesebb CPU időt kap a DAW. Kiderült, hogy van egy VST-m, ami elég sok a CPU időt használ. Ha kikapcsolom, akkor nem lesz kritikus a CPU terhelése a Start menü megnyitásakor.
Amikor Studio One-ban lejátszok, és eközben Windows 10-ben visszaállítok egy minimalizált ablakot, vagy megjelenítem a Start menüt, akkor recseg a hang. Nincs túl sok sávom és hangszerem, és a gépem sem annyira gyenge szerintem: Intel i5, 16 GB RAM, SSD. A Windows lejátszójával nincs problémám (tudom, hogy sokkal könnyebb dolga van ). Az ASIO buffer mérete 128, de felvételkor 64 esetén sincs drop (felvétel közben nem nyitogatok ablakokat ). Exportnál eddig nem tapasztaltam problémát. Van egy beépített hangkártyám is, amit Skype-ra használok, tehát kellene ezután is, ha lehet. Az energiagazdálkodás teljesítmény-centrikusra van állítva, és nincs kizárólagos eszközhasználat bejelölve a hangkártyánál.
Tud valaki megoldást a problémára?
Sziasztok! Működhet olyasmi hogy a gitár száraz jele felvétele után,egy Vst plugin erősítőt rákeverve kiküldöm hangkártyán a gépből egy tranyós erősítőbe (Marshall MG Gold), majd kimikrofonozva ismét felveszem PC-n?
Tudom di box kell hozzá..