nem leszel népszerű ezen a fórumon ha az átlagtól jobvba cuccod vagy jobban zenélsz
úgy vélem a zenéhez kibaszott nagy alázat kell
de a szerénység a tehetségtelen emberek menedékhelye
Ő egy jó kontroll. Nem engedi hogy túlzásba vigyem a dolgokat. Inni is azért szeretek vele menni mert akkor sose ütöm ki teljesen magam.
De így hogy kevés a szabadidőm le van szarva nagyrészt a gitárolással kapcsolatos fejcsóválás.
Valahogy én is így vagyok vele. Jó lenne ha csak az asszony fejcsóválása lenne az egyetlen dolog ami arra késztet hogy tegyem le az állványra a gitáromat.
Én, olyan zenekarban szeretnék elhelyezkedni, akiknek főállású foglalkozásuk a zene és kizárólag abból élnek meg. Én nem akarok zengeni semmit, amit leítam magamról, az csupán egy lekerekített tény. Egyébként kíváncsivá tettél, hogy ki vagy, milyen hangszeren játszol, hol és hány éves vagy, hogy ennyit foglalkozol a megjegyzéseimmel?
ezen az első pár mondaton csak kacarászni tudok...bocs
mivel látom,hogy nem értetted pontosan mire gondoltam leírom máshogy: a bölcs ember nem merül el saját bölcsességében,és az igazán nagy emberek se zengik saját nagyságuk,már ha érted miről van szó
Az tanúl önmérsékletet, akikbe beleinjektálták a szülők a kommunizmusból megörökölt szürkeség szeretetét. A zenei társadalomban akkor is és most is a farkastövények uralkodnak!! Különben éhen halsz! Ismeritek a mondást: az vagy, amit megmutatsz magadból!!!! Én annakidején az 1974-es évvekben elmentem vagont kirakni, hogy össze tudjam hozni a saját és a zenekari felszerelésemet, amibe kis híján belerokkantam!! És azután, még bizonyítanom kellett a zenekarban a szorgalmammat, a kreativitásomat a trógerolástól berepedezett kezemmel!! Ha valaki nem tud áldozatot hozni, hogy minden alárendelt a zene mögött, maradjon meg konyhazenésznek! A suszter maradjon a kaptafánál!!!!!!!!!PAPA
ha jobban szétnézek én itt csak két-három profi zenészt ismerek,a többiek CSAK NORMÁLIS KULTURÁLT emberek,akik szeretik a zenét.ha ezt nézzük ez tényleg nem a te helyed.viszont remélem összejön valami zenekar,mert valószínűleg sokkal kellemesebb jelenség vagy bőgővel a kezedben,mint így klaviatúrával
Én hajlandó lennék reggeltől estig próbálni minden nap a nemes cél érdekében.(Egyszerűbb touch-technika mellett is vokálozok).PAPA :keri_janos@freemail.hu
Lázadó vagyok, tele energiával, mint 18 évesen! Gyűlölöm az állóvizet! Szeretném a mozgalmas, alkotó életet! Ezerrel hirdetem magam zenekar ügyben, többször is átbújtam a lábam között, de a végén, még kiderül, amire néhány zenész figyelmeztetett, hogy ez az amtőr zenészek rovata!!
ez a szöveg.
biztos büszke vagy rá,és lehetsz is,hogy komoly zenész múlt áll mögötted de lehet ezt másképp is.az emberek nagyrésze az idővel alázatot és önmérsékletet tanul
Budapesten, alakuló profi (csak) Red Hot Chili Peppers számokat játszó zenekarhoz keresünk énekest.
Ha téged érdekel, vagy ismersz valakit akit érdekelhet a dolog, dobj egy mailt.
Feltétlenül olyat aki szereti is a Red Hot-ot!
Segítséget előre is köszönöm!
Samu
Érdekelne ez a dolog! Kik vagytok? Hány éves rutin van mögöttetek, mik a távlati célotok, mennyi időt szánnátok naponta a délelőtti próbákra? PAPA: keri_janos@freemail.hu
előbb tanulja meg ő kezelni a helyzetet,hogy olyan bandákban zenélt amiket megtalálhatunk a rocklexiconban,ha már ekkora élettapasztalata van.ha ezt megteszi akkor én is megtanulom kezelni ezt a lekezelő stílust
Emberek én több,mint két évig homokoztam egyfolytában mindenféle kétes nemzetiségű egyénekkel,még a kettes oviban itt Tiszavasváriban.Aztán nyomultam feka testvéreinkkel és csapattuk a tutit a Debreceni egyetem tornatermeiben,kurvák és pia mindenütt...azok voltak a szép idők,ha jobban belegondolok szinte tegnap volt...na kemény vagyok?
BASSZGITÁROS PAPA, 40 körüliekből alló lemezes, főállású, BLUES, ROCK, FUNKY stílusokban működő csapatot keres, amiben ródok is dolgoznak a bulikon!! SÜRGŐS!! mob:06204757100
A dobnál az az ütés, olyan, mint a hangszereknél az induló hang=amplitudo, vagy talán csúnyán inpulzusnak is nevezhetnénk. Mondjuk ha a hangszeres erősítésben tökéletes hatásfokú a lánc, egy kávás ütés ausztikusan kb. egyenértékű hangérzetet ad 170W-on egy kattintással!
hát, ezt nem tudom mikor mérted ki, remélem vágod, hogy a 170 W villamos teljesítményből mekkora hangnyomásszint lesz, elég sok mindentől függ. Membránfelülettől, hangszóróérzékenységtől, és még kismillió dologtól. Szal hangerőt az erősítő villamos teljesítményével megadni... hát hogyismondjam...
Akusztikus teljesítmény az egy kicsit más, már bocs. Az akusztikai teljesítmény hangnyomásból, felületből sugárzási ellenállásból számolandó.
azért írtam a 170W akusztikai teljesítményről, hogy odébbtolná a stadiont, mert: gondolj bele. Van egy 100W-os erősítőd, amit ráköűötsz egy jó minőségű hangszóróra. Még manapság is csak egy-két százalék a hatásfoka egy jó hangszórónak. Tehát a 100W vill. teljesítményből lesz neked 1-2 W akusztikai teljesítményed.
Te 170 W akusztikai teljesítményről beszéltél, namost azért abból a 170 W kicsit erős lenne egy pergőtől...
Hát nézd... Őszintén szólva én még nem játszottam szabadtéren, szóval ilyen tapasztalataim nincsenek. De az a pár technikus, akit ismerek és szabadtéren is dolgozik, azokra vakon rábíznám a munkát, nagyon tapasztaltak és lelkiismeretesek. Ettől még biztos igazad van neked is, van nagyon sok hanyag is, de ők nem biztos, hogy kapnak szabadtéren munkát.
Hát az tényleg elég szar, amikor a monitorból a fos jön vissza. Ha egyáltalán visszajön valami a sokadik kérésre. Nade aki szabadtéri koncerteken technikus (vagy egy szabadtéren koncertező csapat saját technikusa), az általában szokott annyira érteni a szakmához, hogy ne csináljon ilyeneket.
Tévedsz!!! A 74-es és a 80-as évek között a SCAMPOLO csapatban nyomúltam, (nézd meg a rocklexikont), utána NEW YORK-ban a BROADWAY-n mindenféle rokkerekkel és fekákkal nyomúltam három éven keresztül, minden este hat órát! Van egy kis élet és hangszer tapasztalatom! Utána Nyugat-Berlinben Bluest és eezel egyidőben Bécsbe átingázva Ír kocsmában bőgőztem. Azért én tisztelem apiramist is a magam módján!
Úgy van! És közben évek szaladnak el. Sok idő pazarlódik el az adom veszemre, ahelyett, hogy ez idő alatt keresnénk a pénzt és önmagunk zenei egyéniségét! Kevés olyan család van ma magyarországon, akik jó koncepcióval, jó anyagi háttérrel tudják porontyaikat elindítani! Én is anno, vagy 15-20évig fázislemaradásban zenéltem!!
Előbb jó hangszerek és erősítők kellenek, mer azokon nem lehet sokat bukni, ha netán mégsem jönne össze. Én is az időtájt kezdtem. Tujátok a mondást: egyszer vesz, aki jót vesz! 30 éven át használtam olyan alapot, amit, még anno vettek a szüleim! Egy a lényeg: sokat zajongjatok, azután kialakúl! Ne törődjetek a környezetetek pesszimista megjegyzéseivel!!
Vagy 15 évvel ezelőtt, amikor egy zenekart összehoztam, mink is kerestünk énekest. A 98 százalékuk azt kérdezi, hová lehet bedugni a mikrofont. Két százalékuk, még mikrofont sem hoz! Egy alkalommal felment a fejemben a gőz és azt mondtam: ide, miközben letoltam a gatyámat és széthúztam a seggem lyukát. Vérig sértődött.
Igazad van! De, ha szabadtéren elsétálsz pár méterre az alapodtól, lehet, hogy csak a többiekét hallod, a te alapodból semmit. De, ha a keverőnél olyan ember ül, aki sok évig zenélt, vissza tudja adni neked a kontrolba azt a tónust, amit az alapon beállítottál, és nem fogja elbaszni a saját ízlése szerint!!!!
A Patakit egy bandába velünk? Még viccnek is rossz :)
Mi túl kezdők lennénk neki, ő meg nem eléggé rocker nekünk (a hangját nem is említem, kiráz tőle a hideg).
Még mindíg él a soha visszanemtérő alaklom!
Aki tud énekelni, jó hangú és szereti a hard-rockot jelentkezzen bátran:
neonknight@freemail.hu
próbahely Miskolcon van.
Ha nem jelentkezik senki, akkor az én énekhangommal fogjuk büntetni Borsod megyét! :)
Hát nem, de az esetek többségében a kontrolból nem azt a tónust hallod vissza, amit az erölködődön szeretsz hallani és, amit beállítottál. Ezért azt ajánlom neked, ha lehetősg van rá, olyan keverőembert szerezzetek a pulthoz, aki sok évet töltött el zenészként a pályán! Ő nem fogja elbaszni azt a kedvelt tónusodat!! Akkor lehet kisebb alapod is! Ha bulit köttök, tartsátok szemelőtt ezt a fontos szempontot! Möggöttem 38 év zenélés áll és én is sok évet szoptam, mire ez kikristályosodott bennem!
lehetne úgy is koncrtezni pld. szabadtéren, mint, ahogy USA-ban az autós mozik vannak hangosítva, hogy 4000 ember feje felett, 4000 headpons lógna. Úgy összetekerednének, hogy sorban állhatnának a hullaszállító kocssik! Tehát marad a jól bevált hangerő! Azt úgy találták ki, hogy nem kell mindent csutkán hasznnálni, de az energiatartalék jó érzés, ahhoz, hogy az arányokat be lehessen már a szinpadon is állítani!
A 170W akusztikus teljesítmény jelen esetben azt jelenti, hogy, ha egy gitáros 170W-ra tekert erölködővel eggy rövidet sztakatósan belecsap a húrokba, egyidőben egy energikus kávás dobütéssel, azt hangerőben teljesen egyformának hallod. Továbbá egy kisebb stadion behangosításához, ha még nem tudnád, minimum 2X 12000W szükséges a központi cuccra!!! Amit te a saját alapodból és a kontrolból hallasz, az lepkefing ahhoz képest, amit a közönség hall!!
Ez igaz az ac30ra nézve. De olvass egy kicsit vissza, én is pont a hangerő ily mértékű fontossága ellen kampányolok.
Direkt egy kis teljesítményű, de jófajta erősítőt akartam írni, mert valami nem attól lesz jó, hogy 600watt. Mondom, olvass vissza, az utolsó mondatodat ne nekem mondd, én is abszolút egyetértek:)
Bocs, hogy én is offolok, ráadásul éjjel, de csak az AC30CC egyik fajtája 1x12, az összes többi 2x12. "Olcsó" Vox custommal, vagy Celestion alnico-val szerelik őket, szóval azért csak szól valahogy. Nem mindenhol a hangerő a lényeg.
Na jó, mondjuk attól függ, mekkora szabadtéri színpad. Mucsajröcsögei motorostalálkozón egy IFA plató, vagy Puskás stadion. De a végletektől eltekintve tartom magam az előző hozzászóláshoz.
Micsoda stílusváltás!:) Igazad is van, meg nem is. Az AC30 önmagában nem szól olyat, mint mondjuk egy 100wattos fej+300watt láda, ez nyilvánvaló. De ki lehet mikrofonozni. Ahol szintén nem a kis teljesítménnyel lehet baj, hanem hogy 1x12, tehát kevés a rezonátor felület. Nade ez legyen a legkevesebb. Szabadtéren is elég kell hogy legyen egy kimikrofonozott ac30. A technikus meg ne integessen, az a dolga, hogy a keverőn ő tolja fel a hangot. Szerintem. Nade nem offolok tovább, továbbiakban az "egyéb kérdések" topikban beszéljünk erről.
Elnézést, hogy belebrekegek a témába, de azt a tényt szem előtt kell tartani, hogy szabadtéren 200W hanghatása akkora, mint klubban egy AC 30-as VOX-é!!!!!!!
Ha megengeded, hogy leírjam a véleményemet....
Én is ekkortájt fogtam a kezemben hangszert először.
Kb 2 hónap múlva leültem "jammelni" (MUHAHA) egy basszgitárossal. Hát ne tudd meg, mekkora kínszenvedés volt, szinte a akedvem is elment tőle. Szóval én a helyedban azt csinálnám, hogy jó fél évig-évig keményen gyakorolnék, mire zenekarosdizok, meg komolyabban beleinvesztálok. Egyrészt megismered önmagadat, és a többieket, ki hogy halad, mennyire veszi komolyan, egyáltalán érdemes-e, másrészt addigra eljutsz egy olyan szinre, amikor már ha lementek próbálni, nem nyőgvenyelős lesz a próba, hanem megy minden olajozottan. És a sikerélmény inspirál, majd meglátod. Hajrá, sok sikert.
Rá kellett jönnöm nekem is, hogy 600watt az 600watt.
Brian May vagy Angus Young is egy csiranyomorék az ac30cal és a jtm45-tel. Hol vannak ők a 600watthoz? Sehol...
Végülis olyan, hogy KIMIKROFONOZÁS, olyat nem ismerünk.
Én is lecserélem a szar gané Marshall 6100at egy Boss GT8ra és egy naaagy 2000wattos 5.1 hifire. Végfok nem is kell. És akkor nekem 2000wattom lesz, meg hatezermilliárd hangszínem. JUHHÉJ!
No most viccet félretéve aki csak annyit tud hajtogatni, hogy 600watt, 600watt, az annyit ér. Na bocsi az offért, de ez a hülyeség eszembejuttatta egy korábbi rossz emlékemet és mérgemben le kellet írnom.
Hát ez általában így szokott menni...
Énektanár. Azért az ének merész vállalkozás!
Meg sok énekes esik abba a hibába, hogy úgy gondolják, nekik nem kell erősítő, csak egy Jefe mikrofon...
Szóval készülj fel, ha meg akarsz szólalni, mától csak vajaskenyér...
Csak azzal lehet
Énektanár évekig, sokat használ.
Én is jártam 3 évet, és megtanultam énekelni üvöltözés helyett.
Érdemes készíteni egy felvételt mielőtt nekilátsz, és minden évben egy újat, elképesztő lesz a különbség.
Én 13,95 éves vagyok (ápr 7-ben leszek 14) és már 8 éve játszok billentyűs hangszereken,nemrég alapítottunk egy zenekart és még így is elég bénák vagyunk.Persze amikor mi vagyunk az egyetlen zenekar akkor még elég jól megyünk,de amikor már más is nyomja,felnőttek,akkor jövünk rá hogy milyen semmit tudunk hozzájuk képest.Szóval azért a tapasztalat az elengedhetetlen zenekaralapításban!
Én meg azt mondom, vágjatok csak bele. Nemsokára úgy is kiderül, ki gondolja komolyabban, ki fogja abbahagyni hamar. Legfeljebb egy jó ideig ne akarjatok koncertezni.
Én is ennyi idősen kezdtem, no de azért nem egyből zenekar alapítással..
Azzal nem árt várni egy-két évet. Addig meg tanulni a hangszeren ezerrel. Különben az ember hamar közröhej tárgya lesz helyi zenészberkekben..
Nem késő elkezdeni, csak:
Elég gáz úgy zenekart alapítani, hogy még senki nem tud semmit, mert így nehéz összeállni...
Meg ezt csak akkor érdemes talán elkezdeni, ha az ember tényleg komolyan gondolja, mert talán egy hétvégi ötletért kár felvásárolni egy csomó hangszert.
Szóval hajrá, de csak okosan.
Hy Emberek!!
Lehet h most hülyének fogtok nézni...de pár haverral(csajok) zenekart akarunk alapitani...már mindenki megtalálta a neki való feladatot...csak egy bibi van...még senki nem tud hangszeren jáccani..ami elég gáz...szerintetek túl késő 14-15 évesen elkezdeni??
És hogy vághatnánk bele?
Kezdő zenészek figyelmébe ajánlom azt a tényt, hogy szabadtéren egy 100W-os gitármotyó hangteljesítményét annyinak halljuk, mint a szobában egy 20W-osét, talán!!!! Jó érzés, ha van még mit tekerni, ha a ródok a keverőtől kezüket felfelé lengetve mutgatnak!
A multkor vettem kető darab 15W-os regent combot, mert nem találtam Pesten megfelelő fejhallgatót, amiben nagyobb átmérőjű hangszóró van. Eleinte nehéz volt a fejemen, bár a mumszom elmúlt tőle, de később csináltam a székre egy fejtámlát, amire ráépítettem. Elég jól hallom, ha a nagyothalló apám nem néz focimeccset! A szék aljára hat téglát erősítettem, hogy amikor felállok, ne dőljön hátra! Szóval a kis regentek univerzális felhasználásra ösztönöznek!!!!
A pregnáns, kristályos, tiszta bsszushanghoz, hogy az úgy szóljon, mint a Stamvay zongora alsó húrjai, nagy teljesítmény kell! Abból max. a 60%-át lehet studio minőségben használni. Egy fémpergő kávás, energikus megütése 170W, csupán csak akusztikusan!!
Hány évesek vagytok? Ha összehozna minket netán a sors, 600W nem lenne sok a ti alapotokhoz? Remélem nem ti trógeroljátok át a közönségen a motyóitokat és nem toporogtok egyszál faszban a nézőtér sarkában, hogy átcseréljétek a teleizzadt szinpadi ruhátokat! keri_janos@freemail.hu
Alulról építkezzetek felfelé! A kását kapcsoljátok le és blues sémákra inprovizáljatok tisztán kipengetett hangokkal! Ha ez csukott szemmel, kandesz nélkül is működik, egy stílust léphettek felfelé! Még ráértek piszkosítani! Előbb rakjatok jó erős cölöpöket!
Sajnálom, hogy Budapestről nincs közvetlen repülőjárat Tatára! Nem járnátok jól velem, mert minden próba után újjá kellene építeni a várost, két akkora bsszuscuccom van! De előtte minden alkalommal, az összes nőt kinyalnám a tatai fényes szaunában!! Lafaty.
Hát azért nem feltétlenül igaz, hogy gitározni jóval olcsóbb:
Mikor elkezdtem, akkor a minimális dolog ami a kezdetekhez kellett, egy vacak használt gitár, használt regent-erősítővel + olcsó használt torzító.
Ennek az árából meg lehetett venni egy Amati szerkót.
Most, hogy már középkategóriás cuccokra van lóvénk (100W-os fej+ láda, nem rossz gitár, így is kábé annyit érhet az össz motyóm mint a dobosunk cucca.
Talán annyi a különbség, hogy az ember előbb megveszi a gitárt olcsóért, aztán jut eszébe, hogy mi minden kell még...
Ebben van vmi...
Meg abban is, hogy a gitár jóval olcsóbb, és kevésbé körülményes. Én is dobolni szerettem volna eredetileg, de se pénzem nem volt, se helyem...:)