Valamikor csellózni tanultam és annyira belémrögzült az ott tanult vibrátó ( húr hossz irányában fel-le ), hogy rettenetesen küzdök a sűrű, nagy amplitudójú rock-blues gitár vibrátózással, ami 90 fokkal más irányú, mint a csellóé. Gyakran erőből rázom, az esetenként egész jól is szól, de az a gyanúm, hogy ezt lazábban is kéne tudni. értelmes youtube-ot nem találtam erről, mindenhol szépen elmagyarázzák, hogy tologassuk, húzogassuk, oszt annyi. Mozogjon csak a csukló, csak a kar, mind a kettő ? Nem tud valaki valami értelmes linket erről?
Hát ebben magad ura vagy. Miki azt írta hogy nem árt tanár a könyve mellé, azaz kell hozzá valamennyi alaptudás, hogy boldogulj vele. De megmondja Neked, hogy mennyi. Nem ismerem pontosan a könyvét.
Köszönöm szépen : most BirtaMiki gitársulijával "kacérkodom", de olyan kevés időm van, hogy már attól félek, úgy járok, mint az "egyszeridagadtszomszédcsaj": qrvajó kondigépekre költötte minden pénzét, de nem fogyott egy dekát sem, mert mindig csak készülődött, hogy elkezdi az edzést( vagy inkább:?)
..olyan ez a téma, mint a Gulliver Lilliputban....hogy melyik végén töröd fel a tojást.
...avagy kisujjal,vagy mutatóujjal piszkálod az orrodat?
...a lenti bácsik meg fakezűek mind.
..."vagy papucs orrán pamutbojt".
van itthon olyan "tanár" aki hadjáratot indított a kisújj kvint ellen...
szerintem kényelmes legyen a kéztartás, hátrány még nem volt belőle hogy vki kisujjal fogta!
Akik kisujjaznak kvintnél:
John Petrucci
George Lynch
K.K. Downing
Én... :)
Gilbert, igen. Csak azt a két skálát próbálgatom, amire felhívtad a figyelmemet. Nemrég Birta Miki mutatott pentaton skálákat - azokra próbálok "dallamkodni". De tényleg, megpróbálom a Gilbert félékre is.
nyílvánosan szerintem már nem.
pl az 5150 erősítős család is az "övé" azaz a név, amikor eljött pevay piacra dobta helyette a 6505-öt ami gyakorlatiléag 100% ugyanaz csak picit más a kinézet és a név. az 5150III most a fendertől jön ki
Megtaláltam a "hangszer-parkját": tényleg, van vagy 15 EVH Wolfgang - ezek formára egészen olyanok, mint amit Beetlejuice tett fel (#6030). Szerintem olyanon is játszik, nem?
Ami a videón van gitár szerintem már nem Peavey. Ez az azutáni korszakban született. A gitár formájának joga ha jól tudom ill a wolfgang név is EVH tulajdonában van. Ezért ugyanolyan, azaz itt a fej véke nem csak csiszolt, hanem kivágott.
De aztán lehet összevissza irok, nem néztem most utánna, de én így tudom.:)
A wolfgang elnevezést ha jól tudom, a Peavey gitároknál kezdték használni. Így hívják a fiát Eddie-nek.
AMúgy sok verziót csináltak belőle mind színben mind felszerelésben, floyd-os, fix lábas, egy potis, több potis......az enyém pl 1 potis.
EVH a Musicman cégnél korábban volt szerződtetve és sokáig a 90-es évek közepén MM axis vagy sport (sosem tudtam a különbséget) gitárt használt. Innen ment át a peavey hez. Ez a lila szépség MM termék.
Keresd meg a legkényelmesebb pozíciót a kezednek, a könyököd helyzete sem mindegy. Ha a csuklód minél jobban magadfelé fordítod annál jobban fordul a kisujjad a gyűrűsujj alá.
Tiszteletem,
Tanulom a modálisokat, egy ideje ezt a 3/ húr kiosztást és economy pengetést gyakorlok. Le fel Le Le fel Le Le,húrváltás irányába. Szeretnék tanulni váltott pengetést is, mindkettő szeretném egy szinten tartani, és mindkettő használni,mikor melyiket kell. Csak simán kromatikával gyakoroltam minden húron, metronóm 1234 oda vissza,le fel le fel.
Mi mást csináljak még? A skálákat ugyanígy 3 hang/ húr érdemes, vagy kinek van ilyen jellegű anyaga?
Köszönöm,üdv,
GáboR
Üveghang pengetésnél ti hogy fogjátok a pengetőt?
Tudom, hogy valahogy úgy kell pengetni, hogy a hüvelykujjal és a pengetővel egyszerre penget az ember. Sajnos nekem nem mindig jön össze az üveghang.
Nyújtástechnikával kapcsolatban kérdezném, hogy nem fordult-e elő másnak is az, hogy egyik húr nyújtásánál a felette lévő húr becsúszik az ujj/köröm alá, ami miatt visszaengedéskor az pattan egyet (jobb kézzel tompítva)?
Különösen "unison bending"-nél (bocs, nem tudom a magyar nevet) jön ez elő, mert nyilván akkor a mutatóujj nem tud segíteni a nyújtásban.
se tanár nem vagyok, se túl nagy tapasztalattal nem rendelkezem
a kéztartásnál arra figyelj, hogy minél lazább és 'kényelmesebb' legyen a bal kezed állása.
gyanítom, hogy valami feszülés van, ami miatt a kisujjad nem függetlenedik.
a gyorsaságot ne erőltesd amíg a békésebb tempókban teljesen el nem hárítottad a problémát.
szóval én a balkéz csuklótartásában gyanítom a megfejtést.
+türelem+downtempo
Sziasztok!
Az alábbi probléma megoldásában kérném elsősorban tapasztalattal rendelkező gitártanároktól, de szívesen fogadok mindenféle segítséget segítségetek:
Kb. 2 hónapja a bal kezem (jobbkezes vagyok) kisujja olyan lomha lett, nehezn birom gyorsabb játéknál felemelni a húrról. Még a kvintfogásnál is problémás a húron való gyorsabb mozgás. (A kvintet mutató- és kisujjal fogtam eddig)
Amit még észrevettem, hogy lefutásoknál a kisujjam a húrról való felemelés után szinte bebújik a gyűrűs alá. Idegesít mert olyan dolgokat nem tudok lejátszani, amit már egy éve is le tudtam.
Most próbálgatom a kvintet is inkább gyűrűsujjal fogni, de ezelőtt ez nem volt probléma.
Gyanítom, hogy nem vettem észre, hogy valami rossz kéztartást vettem fel és ez rögződött.
Próbálok nagyon lassan játszani, de a kisujjam a felemeléskor azonnal bebújik a gyűrűs alá.
Nem tudom van-e valakinek hasonló tapasztalata, vagy valami hasznos tanácsa, de már nagyon elkeserítő a dolog.
Konkrét kérdéseim is vannak ezen kívül:
1, a kvintfogásánál érdemes -e áttérni a gyűrűsujjra? (most sok témánál könnyebb lefognom úgy, de régebben simán kisujjal fogtam)
2, mennyire fontos az, hogy két bund (nagyszekund) távolságot a mutató esetén a gyűrűsujjal fogjam át minden esetben (esetenként, ha kisujjal fogom az problémás lehet-e)
Na így nekem egyszerűbb volt, mint írogatni a hangokat.
Mégha lassan is ment fel a netre:)
katt ide Persze én is tanulócipőben, szóval játéktechnikát ne tanulj tőlem!!!
Csak a hangokat figyeld. Az uccsó felkanyarintó futam előtt
van nálam egy tétova hang, az nem kell oda.
Ha letöltötted szólj és törlöm.
Az lenne a kérésem hogy valaki segítsen a Moby Dick keresztesvitéz számának a közepén lévő szóló részben mert nem tudok rájönni pontosan melyik hangokat kell melyik fekvésben játszani!Azaz lefüleltem de valami mégis nem jó!
Kszi előre is a segítséget a szám többi része fülelhető
én jó húsz éve állandóan szarban voltam a stratómmal, mert nagyon tapadt a nyak buli közben. mindenféle varázslásokkkal próbálkoztam: púder a kézre, törölgetés. de nem volt jó. most pronto-val fújom le, akkor jó egy rövid ideig. arról a régi gitáromról acélgyapottal "letoltam" a lakkot. jó lett!
az yjm stratómról még nem mertem leszedni, mert csak. azokon a gitárjaimon, amik satin lakkozásuak egy nagyságrenddel jobb játszani. szóval lehet a tükörlakkra esküdni, csak tényleg nem az a tuti
Azécsak legtöbbünknek tapad a keze a fényes felületen,ez hétszentség.Nekem van-volt hangszerem,3 is,amelyekről lekerült a lakk,vagy a festék....hát a különbséget nagyon is érezni lehetett.Az egy másik dolog,hogy gyalázatosan tudott kinézni az a nyak a kosztól egy idő után-dehát annyit megér.
Igen, de te már nem a kéztartás alapjaival vagy elfoglalva...nem az alap technikára kell figyelned...
...Így tőletek teljesen elfogadom...de egy kezdőtől hülyeségnek tartom,mert nem ez lesz a legkisebb gondja...
A különbség ég és föld. Ahogy wgs mondja, nem vagyunk egyformák, van, akit semmi nem érdekel, és here alá eresztett 4,7 kg-os lakkozott nyakú gitárokon tolja egész életében, de van aki a lehető legkényelmesebb megoldásra törekszik.
Amíg nem éltem együtt MM-el, nem tudtam én sem, hogy mekkora a különbség, csak az tűnt fel, hogy nem kell a gitár nyakát állandóan szappannal mosnom játék közben, ahogy azt korábban a Hamer Californian-emmel pl. tettem.. Ez főleg próba, koncert szituációban lehet "életmentő", ahol nem tudsz fél óránként kezet mosni, és a hangulatod nagyban befolyásolhatja a buli alakulását.
Csekkold azokat a gitárokat, amik gyárilag lakking nélkül jönnek
Másrészt pedig nézd meg, hogy a "profik" keze is izzad. Nem a kéztartás miatt izzad valaki.
Nem jöhet be mindenkinek ugyanaz. Vannak, akik lejátszák az életüket úgy, hogy ragad a kezük a nyakhoz, de nem érdekli őket. Nem vagyunk egyformák.
Mondom: próbálj ki egy ilyen nyakat!
jajjj ne mááár...ez a most lett divat itt fórumon, amiben teljesen egyet is értek és elfogadom olyan zenészektől, mint Harry, Krisz ...ésatöbbi, de ne egy kezdőre, vagy haladóra akarjuk már az épp aktuális divatot ráhúzni...múltkor meg a wd40 volt a divat...
Lakkozatlan nyakú gitár a megoldás. Ha nem gyűjtő vagy, hanem használod a gitárt, és nem tervezed sznoboknak eladni a jövőben, akik azon is kiakadnak, ha a backplate csavarja véletlenül nem eredeti, akkor szedesd le a nyakról a brébe a lakkot, és megoldódik a problémád. Persze minden gitározás előtt szappanos kézmosás, én próba közben is szoktam, de lakkozatlan nyaknál ez kb. elég 2-3 óránként egyszer bőven elég.
...vagy gyakoroljon és ne bassza szét a gitárját.
Eddeg is voltak nagy zenészek lakkozott nyakkal... Az hogy egy 20 éve zenélő valaki leszedi kicsit más, mint egy relative kezdő teszi, mert az csak szétbaszás...olyan ez mint mikor az okosak wd40el tisztítják a nyakat...
Le szokták csiszolni a lakkot a nyakról.
Vagy van olyan hogy selyemlakk (?), ahhoz állítólag nem tapad a kéz.
Én az enyémet 1000-es csiszolópapírral enyhén megcsiszoltam.
A lakk is megmaradt, és kb. 1/3-ára csökkent a nyak tapadása.
(800-as talán jobb)
A következőben kérném a segítségeteket: van egy olyan problémám, hogy a próbán, mikor játszunk, megizzad a tenyerem a gitár nyakán rendesen, s ezért, mikor a szólót akarom játszani, sokkal nehézkesebben megy, mert egy csomószor letapad! Van erre valamilyen megoldás?
Illetve, lehet ez attól, hogy túl görcsösen fogom le az akkordokat/hangokat?
(bakker, elolvastam, amit írtam, hát tök röhejes...de sajnos a gond attól még fennáll, így ha valakinek van valamilyen ötlete, légyszí ne tartsa magában!)
ha nincs egetverő nagy baj akkor ennek a technikának, bármilyen húros hangszeren mennie kell, legyen az mandolin, citera, bass, nagybőgő, hegedű, jolana stb. kierősítés nélkül is kell szólnia (de halkan) a húron végig lehet ballagni és mindenhol szól az üveghang, előbb említett helyeken nagyon jönnek. ráadásul a pengetős kezet is lehet előrébb hátrébb vinni így más más lesz az "üveghang". gyakorlás és menni fog
egyszer összejött, kb egy hónapja és fogalmam nincs hogy mit csináltam, de majdnem beszartam, hogy vééééééééégre na majd holnap próbálkozok, mert a szomszédok megölnek lassan.
akkor a pengető kezednél a hüvelykujjad nem jó helyen van, előrébb, hátrébb pengetve esetleg megszólalhat. konkrétan én előrébb próbálnám.
vagy ha döglik a hang, akkor belelóg nagyon az ujjad, ha meg 'semmise' történ, akkor nem ér bele eléggé a pengetett húrba pengetésnél.
nekem fél óra is eltelik, mire a kezem hozzészokik a gitárhoz, és beáll az 'ütéstáv'
E , A üres húr megpengetsz és közben finoman megérinted egy kis pillanatra az 5, és a 3. bund között valahol, akkor se vonyít?
az 5. bundnál ordenáré visítnia kell.
pinch harmonicról szeretnék kérdezni.... Hogy kell? standard hangolásban vagyok, és a D húrtól kezdve, attól fölfele szinte minden hangon elő tudom hozni, viszont a két mély húromon meg soha, vagyis az a-n néha, a felsőbb bundokon. van valami technikai videó vagy leírás erről pontosan?
Még 3 hétig lehet nevezni a Shred This 3 gitárversenyre a YouTube-on, ezúttal Brett Garsed részvételével. A backing track itt: http://tiny.cc/brettbt Az egyéb tudnivalók itt: http://tiny.cc/garsedreply
Nevezzünk minél többen, a Shred This 2-n is sok hazai résztvevő volt.
Az én videóm:
2010-07-05 19:21 |
#5962
Zseniális, csak nem totál kezdőknek készült. Nem ismerem FG többi oktatóvideóját, de szerintem biztos kell legyen olyan, ahol el is magyarázza mit-hogy-miért. A chop(body)builder az egy remek edzésterv. Akinek viszont még az kell, hogy most "alternate"-be, vagy "economy"-ba skálázzon az inkább maradjon meg a rockdiscipline-nél.