HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Jónás Tamás (instrume

2024. június 19

***GIBSON***

2024. június 10

In Memoriam...

2024. június 09

***YAMAHA billentyűsök

2024. június 08

JÁTÉKTECHNIKA

2024. június 05

KRAMER KLUB

2024. június 01

Zenekar alapítás

2024. május 31

Zenészeket, zenekart ke

2024. május 31

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. május 29

Csöves Gitárerősítő

2024. május 26

ZENEELMÉLET

2024. május 23

Akusztikus gitárok

2024. április 30

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

A számítógép és a z

2023. november 10




HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 10000
HANGSZERUTALVÁNY 10000

HANGSZERUTALVÁNY 10000


Akciós ár:
10 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 1000
HANGSZERUTALVÁNY 1000

HANGSZERUTALVÁNY 1000


Akciós ár:
1 000 Ft



hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT VASKÓ MAKKA ÚJ VIDEÓKLIPJE
2024. február 28.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

JÁTÉKTECHNIKA
Játéktechnikai nehézségek, tanácsok.

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák

Első <<1000 <500 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... >500 >>1000 Utolsó

- 2009-05-27 16:01 |  #5152
Így 1xübb:
Ez jazzstandardra való rázás, amin jól látszik amiről beszélek:

- 2009-05-27 16:00 |  #5151
Befittyen? Ezt hogy érted?
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-05-27 15:54 |  #5150
Akkor nekem van fogalomzavarom, mert nálad is befittyen néha a kisújjtámasz Miki!
Válasz '' hozzászólására (#)

andris2009-05-27 15:46 |  #5149
Na vmi ilyesmit akarok én is elsajátítani, ugyanis baromira tetszik, amikor a pengetés nem csak a pengetővel hanem az alsó három ujjal is történik.Erőltetem is, hogy ne támasszak, de sokszor ösztönből jön és talán néha hasznos is. Lehet kombinálni kéne a kettőt.
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2009-05-27 17:12 |  #5165
Engem az érdekelne hogy hol láttál engem úgy gitározni hogy a kisujjamat támasztéknak használom?
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-05-27 15:44 |  #5148
Mert nincs is értelme. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2009-05-27 15:42 |  #5147
Ja igen a végéről lemaradt hogy az az előnye hogy így azok a húrok amelyeken épp nem játszunk azok így nem is szólnak
Válasz '' hozzászólására (#)

andris2009-05-27 15:40 |  #5146
Értem én hogyan gondolod.:)
Érdekes dolog ez, de ezt a csukló mozgást meg a mechanikát nem nagyon értem.
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2009-05-27 15:40 |  #5145
Én valóban nem használok kisujjtámaszt, és ezt nem is szoktam javasolni. A kisujjtámasznak az lehet az oka, hogy a pengetős kéznek kell valami támpont amivel pontosan beméri a húrtávolságot játék közben, biztosítva a 100%-os pengetési arányt. Ez azonban egy idő után inkább korlátozza a játékot, mind sebességben, mind technikai dolgokban, gondolok itt elsősorban arra a technikára, mint amikor a pengető és az ujjak is együttesen pengetnek.
A kéz tájékozódására mindenkinek szüksége van, de erre van más módszer is ami mellett „szabad” marad a kéz. Én a kezemet egyszerüen csak ráteszem a húrokra és ez elég támasz ahhoz hogy bemérjem a húrok távolságát. Figyelem! Ezt sem gyakoroltam külön, ez is a gyakorlás által alakult ki „magától”. Ez hasonlatos a mute gitározáshoz, de természesetesen nem tompítom a húrokat. Ennek megvan az az előnye is ami szintén sok növendékemnél hiba, hogy a megpengetett húrok után mikor más húrokra tér át, nincs tompítás és hárfaszerüen szólnak halkan az otthagyott húrok és ez mondjuk torzitó esetében már igencsak koszos játékot eredményez.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-05-27 15:34 |  #5144
Bocs, hogy belszólok, de ezt a kisújjtámaszt ne úgy képzeljétek el, hogy hatalmass ujjterpesszel kell nyomni a gitártestet. Ez csak egy laza referencia pont.
Válasz '' hozzászólására (#)

andris2009-05-27 15:29 |  #5143
Miki! Jól láttam, hogy te nem használsz kisujjat támasztáshoz?Szerinted melyik módszerrel lehet hatékonyabb pengetést elérni? Bár ez is egyén függő. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-05-27 15:28 |  #5142
De támaszt csak nem veszed észre.
A kisujjtámasz a legkézenfekvőbb megoldás, hogy tökéletes legyen a kontroll, ezen kívül ott az egész tenyerünk is, ki hogy szereti, de aki lebegő tartással pengetve szólózik úgy, hogy tátva marad a szám, annak minden elismerésem!

Ne beszélj már zöldeket. Összezavarod a népet. Így is már túl van bonyolítva a dolog.
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2009-05-27 15:25 |  #5141
Ha megengeditek a pengetéssel kapcsolatban:
Mindannyian más manuális képességekkel rendelkezünk, és persze más-más technikákta is tanulunk, de a sokszinüséget a pengetés mozdulatában a különböző manuális adottság adja. Az a tapasztalatom hogy a pengetésnél csak egyszerü dolgokra kell figyelni, és a kitartó gyakorlás meghozza gyümölcsét, a kéz „beáll magától”. Ez a pár dolgo pedig a következő:
1. Mindig figyelj arra hogy laza maradjon a pengetős kezed. (de ne annyira hogy a húr kiverje a kezedből a pengetőt) r-go ha csak erre figyelsz az már kizárja hogy karból pengess, mert az lemerevíti a kezet.
2. Ha fárad a kéz azonnal le kell tenni a hangszert és pihentetni kell a kezet, mert egy inhüvelygyulladás beszerzése, már visszatérő jelenség lehet, és ez igen megkeserítheti a gitáros pályafutásunkat, szélsőséges esetben tönkre is teheti azt. Általában egy ilyen kézfáradás azért csak 2-3 órás skálás után kezd bejönni, de itt persze megint csak a manuális adottságok döntenek.
3. Mindig metronómra és minden tempót végigjátszva kell gyakorolni.
A többi dolog már tanár dolga, gondolok itt a pengetés irányára például (oda-vissza avagy sweep) Addig nem lehet beszélni grooveos pengetésről amíg nem tudunk tempóban játszani pontosan. Minden ezután jön! A többi megy magától nem kell minden fázist külön leellenőrizni mert akkor pont a lényegre nem figyelünk, és pont ettől lehet merev a dolog. Szóval laza kéz és pontos játék Hajrá!!!



Snakepit2009-05-27 15:23 |  #5140
A mechanika a szakterületem.
Szóval a csuklós dolog nem nyert.

"...Amúgy hatékony módszerek alatt azt értem, hogy hogy tudod a pengetést maximálisan kontrollálttá tenni, oly módon, hogy a lehető legkisebb stressznek tedd ki az izületeidet, ezáltal az egész könnyen, stabilan, tartósan kivitelezhető legyen..."


Én meg az mondom, hogy az ég kék.
Most a levegőbe beszélsz vagy mondasz is végre valami konkrétat?
Válasz '' hozzászólására (#)

Subsonic_22009-05-27 15:17 |  #5139
Al Di Meola se támaszt kisujjal, mégis, a koszológépről nem pont ő jut eszembe:D Mondjuk mindegy, csak meglátás, attól még lehet jó a támasz is.
Válasz '' hozzászólására (#)

Subsonic_22009-05-27 15:15 |  #5138
Az a baj, hogy már látom, a megértéshez kellenek bizonyos alap ismeretek a felépitéssel kapcsolatban, amig ez nincs meg, tökmindegy mit irok.

Azt azért csak vágod, milyen sikokban, milyen tengelyek mentén tud a csuklód mozogni...

Ha ez megvan, akkor gondold át, melyek kombinációjából lehet sztereotipikus pengetés szerü mozdulatot megvalósitani. Próbáld ki mindet, és rájössz, mit irtam, ha még mindig nem megy, irj:D

Amúgy hatékony módszerek alatt azt értem, hogy hogy tudod a pengetést maximálisan kontrollálttá tenni, oly módon, hogy a lehető legkisebb stressznek tedd ki az izületeidet, ezáltal az egész könnyen, stabilan, tartósan kivitelezhető legyen.

Hö.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-05-27 15:15 |  #5137
A kisujjtámasz kell. E nélkül nem lehet belőled csak tábortűzi gitáros vagy koszolóművész. Hidd csak el.

A pengetésed unalmas gyakorlatokkal tudod fejleszteni.
Kidolgoztam pár pengetési és szinkron gyakorlatot, illetve a mindennapi gyakorlás menetét, ha érdekel személyesen átadom a fórumtalin.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-05-27 15:09 |  #5136
A pengetés az alkar a csukló és az ujjak összehangolt mozgása. De, hogy ne legyen egyszerű, ez nem mindig igaz. :)

A dolog mikéntje sokkal inkább ott rejlik, hogy milyen módon közelítesz a pengetőddel a húr felé, illetve hogyan hajtod végre a húr megszólaltatását.
Ez is olyan dolog, hogy könnyebb megmutatni, mint leírni, szóval nem kell túlmisztifikálni a dolgokat. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-05-27 15:04 |  #5135
Melyek ezek a módzserek?
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-05-27 15:04 |  #5134
Én azt szeretném, ha te magyaráznád el.
Válasz '' hozzászólására (#)

Subsonic_22009-05-27 14:45 |  #5133
Amúgy a videóban igen, csak bemozdul az alkarja, a mozgás a csuklójából jön. Megtévesztő, de igy van.

Subsonic_22009-05-27 14:44 |  #5132
Amúgy nekem totál mindegy, ki hogy penget, csak vannak módszerek, amik hatékonnyabbak az átlagnál. De persze ez kézfüggő is.

Subsonic_22009-05-27 14:40 |  #5131
Nézz utána, hogy müködik a kezed, és akkor talán leesik:)
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-05-27 14:24 |  #5130
Ez mekkora szar zene nélkül...
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-05-27 14:05 |  #5129
Én is így szoktam a tábortűz nellett a börtönablakábá-t játszani. :)

Egyébként szerintem most is szar nem csak kezdetben...:)
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-05-27 14:02 |  #5128
Baszki az uccsó mondatodnak semmi értelme! Miva?
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2009-05-27 13:54 |  #5127
Sztem meg mindkettőt lehet használni, sőt.

wgs2009-05-27 13:49 |  #5126


Az uccsó tekerésnél nem alkarozik? Az csak bemozgás lenne?
Válasz '' hozzászólására (#)

wgs2009-05-27 13:43 |  #5125
"A tenyér sikjával párhuzamos kitéritéseket hagyd, az nem egészséges, a mozdulat a hajlitó-feszitő mozgásból, meg a forgató mozgásból jöjjön!"
Uh ezt most durván nem tudom elképzelni :S

Amúgy én asszem Dave Mustaine-től hallottam, h ő direkt támaszt ujjal, merthogy úgy biztosabban manőverezik a húrok között... mondjuk ő nem egy nagy shredder :)

Subsonic_22009-05-27 13:39 |  #5124
Én még azzal szoktam magam kinozni, hogy nem támasztok ujjal, kezem csak lóg a húr felett... kezdetben kurva szar volt, de pár hónap alatt ráálltam, és valahogy sokkal stabilabb vagyok, mert az ujjaim lazábbak, nem "tartják" a tenyerem!

Subsonic_22009-05-27 13:38 |  #5123
De nem biztos ám, h alkarral rásegit, max bemozog a karja a lendülettől! Nem ugyanaz. Amúgy énis csak egyetérteni tudok az előttem szólóval, ha dinamikus, pontos, neadjisten gyors pengetést akarsz, amiben erő is van, akkor csukló. Megéri, abszolut.

De óvatosan, mert nem mindegy, hogy mozgatod!

A tenyér sikjával párhuzamos kitéritéseket hagyd, az nem egészséges, a mozdulat a hajlitó-feszitő mozgásból, meg a forgató mozgásból jöjjön! Rászánsz fél évet, és fasza lesz.
Válasz '' hozzászólására (#)

wgs2009-05-27 13:31 |  #5122
Ja. Csak mert néztem pl petruccit, aztán ő is néha rásegít alkarral a gyors tekerésekre.
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2009-05-27 13:19 |  #5121
Hát jó szarul...de majd kialakul, MINDENT meg lehet szokni.
És igen, azokat is úgy kéne, a könyök max. akkor mozog, mikor a karodat kicsit állítod a magasabb húrokhoz pl., mint egy darut.
Legalábbis nálam mindig ez volt a módszer.
Válasz '' hozzászólására (#)

Csiga2009-05-27 13:00 |  #5120
Vettem egy réz slide gyűrűt pár hete. Akkor még szép fényes volt, de ez a fényes réteg már kezd lekopni. Ez szerintetek nem para, normális? Dunlop márka. Köszi a segítséget!

wgs2009-05-27 12:44 |  #5119
És most hogy megy Neked?
Amúgy az ilyen gyors, többhúros tekeréseket is csuklóból kéne csinálni akkor?
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2009-05-27 12:28 |  #5118
Na nálam is épp ez megy...szerintem valamivel kifizetődőbb a csuklózás, kisebb energiával van meg ugyanaz a tempó. Meg van egy határ, amin alkarból már nem igazán lehet túlmenni, és ez a határ nincs is túl magasan.
Gyakorold, én is ott kezdtem, ahol az elején: halálosan egyszerű skálák, semmi nagystílű, nehéz gyakorlat. Az a lényeg, hogy mint mondtad, zsigerből menjen a dolog, mert ha erre külön kell figyelni, akkor nem lesz ott semmi fejlődés.
Válasz '' hozzászólására (#)

wgs2009-05-27 12:23 |  #5117
A nyújtásokkal egyelőre nincs gond. Inkább a két kéz közötti szinkron ami furcsa most.
Ha alkarból pengetek, akkor úgy érzem, hogy nem tudom eléggé kontrollálni a pengetést. Ha meg csuklóból tolom, akkor nem érzem elég biztosnak a játékot, és a két kéz együtt mozgatása sem pontos, meg ugye nem fáj, ha gyorsítok.
Válasz '' hozzászólására (#)

tupu 2009-05-27 12:02 |  #5116
Igazából az a helyes, ami neked jó, ami működik. Ha csuklóban akarsz fejlődni, szerintem a fokozatos, lassú gyakorlás használ, kis tempóemelésekkel. Nem is kell mindig a maximum sebességig felnyomni a tempót. Inkább a mozdulat legyen ösztönös, aztán jöhet a gyorsítás. A sok nyújtás is fontos, a csukló-kéz elég érzékeny terület.

wgs2009-05-27 11:57 |  #5115

Nemrég hallottam, h csuklóból kéne pengetni szólóknál, skáláknál, stb. (eddig többnyire alkarból játszottam). Namost én próbáltam is ráállni, de most olyan, mintha újra tanulnék pengetni. Egy bizonyos sebesség fölé nem tudok menni (fáj), és oda is kell figyelnem, tehát nem megy zsigerből.
Kérdés: gyakoroljam ki ezt a pengetést, vagy hagyjam a francba és úgy játsszak, mint ezelőtt?
Eddig is az volt a bajom, h nem voltam elég gyors. Néztem pár profit videókon, hogy hogy pengetnek és többnyire csuklóból tolják, de ha gyorsra fordul a helyzet, akkor ők is "alkaroznak".
Any idea?

Subsonic_22009-05-23 15:51 |  #5114
Jajaja... értem... rég hallgattam, csak a fiszt a tetején kerestem az eadd9nek, pedig nem ott van abban:D Gréjt.
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2009-05-23 12:58 |  #5113
Mondjuk a legeleje.

De itten terminológiai gondok lesznek, ha lesznek.
Az Em9 nekem nem az Em7/), amit kilencesnek szoktak emlegetni, hanem az angoloknál add9-el jelzett cuccos.
De írható Esus2 nek is, bár ebben van terc...
Magyarázd meg légyszíves, miért vagyok hülye, a látszat ellenére nem szeretek úgy okoskodni, hogy baromságot beszélek.
Válasz '' hozzászólására (#)

Subsonic_22009-05-22 21:22 |  #5112
Azt úgy tök zárójeesen megkérdezhetem, hogy a For the love of god melyik része alapul Em9-re?
Válasz '' hozzászólására (#)

wgs2009-05-22 21:03 |  #5111
kezdem kapisgálni, köszi! :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2009-05-22 20:56 |  #5110
Egyre gondolunk, csak én szoktam elszállni a magyarázatokkal...

A G-akkordja sima G-dúr(a mórdenvördzös...), amiben a G-húron 2. bundot fog. Mer ugye 9es akkord, a G-dúr 9. foka A. És azt tezsi rá, ennyi a trükk. Egyszerű, de nagyszerű.
Meg van ilyenje F-el is, ott meg sima F kvint, és egy üres G-húr.
Válasz '' hozzászólására (#)

wgs2009-05-22 20:40 |  #5109
Nembiztos, h egyre gondolunk... vagy én nem értem, amit mondasz :D

Elvileg egy C "petruccsiakkord" ilyen:
E1 3
H 3
G 5
D 5
A 3
E6 3

Namost ő ebben a videóban tol C-t így. A metropolisban is így játsza. Ezt így el lehet játszani az összes akkordal amit az A húron fogsz (persze egy fekvés után már gagyi :).
De mutat valami G akkordot is, ahol pár üres húrt is játszik. Azt hogy? (nem konkrétan arra gondolok, hogy mit is fog)
Getszidurván szól és ez tetszik :) Az elején épp ecseteli, hogy kiktől leste el, hogy hogy lehet a gitárt ilyen vastag hangúvá tenni.
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2009-05-22 20:20 |  #5108
Sajna a videót mos valamiért nem akarja megenni a gép, de anélkül is sejtem, mire gondolsz.

Magyarázni nem nagyon van mit, funkcióra a sus2 és a 9es(NEM 7/9es!!!) lényegében ugyanaz.

A trükk annyi, hogy veszel egy sima dúr vagy moll akkordot, és a szokásos oktáv helyett egy 9edik fokot teszel a tetejére. Péleda: "nothingelsematters" E-moll, az pont üreshúros. D-húron E(2.bund) helyett F#-t(4. bund) fogsz. És kész is vagy. Pl. a Vai-féle For The Love of God alapul erre az Em9-re

Öt húrra meg a sima üreshúros A-dúrból kiveszed a tercet, magyarán a H-húrt üresen hagyod.

4 meg 3 húrba már nem megyek bele, az alapok megvannak, ha akarod kigondolod magadnak.
Válasz '' hozzászólására (#)

wgs2009-05-22 18:54 |  #5107
Valaki vágja ezeket a Petrucci-féle 2es meg 9es akkordokat, meg ezeknek az openstring változatait?
Erre gondolok. Nemmellesleg egy kurvajó és kurvahasznos videó szerintem.

jwolf 2009-05-20 12:23 |  #5106
gyakorolj, minél tisztább játékot. főleg torzított hangzásnál lényeges a minél tökéletesebb tompítás, maszatolás, zajok csökkentése.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2009-05-20 12:02 |  #5105
Ha otthon kijön, akkor próbán is kijön, legfeljebb nem hallod ki a masszából
Nem sok lehetőség van:
- túl durván engeded fel, ill. fogod le a hangokat, finomíts... hosszadalmas folyamat
- rossz a hangszín, pl. tökig torz, zajzár nélkül
- hibás balkéztompítás (vagy jobbkéz)
- vagy amit te is írtál, magasan vannak a húrok
Válasz '' hozzászólására (#)

Mazsi82009-05-20 11:25 |  #5104
Szakértő Urak! Miközben gitározom elég sok a zaj, amikor lefogok egy hangot és a húr a bundhoz ütődik, illetve amikor felemelem az ujjam és az üres húr megszólal.
Ezen hogy lehet segíteni? Lehet, hogy magasan vannak a húrok? Bandában ez nem jön elő, igazából egyedül gyakorlásnál zavaró.

Puppy On Acid2009-05-01 18:39 |  #5103
Na VÉGRE valaki megérti a dolgot!

Különben is, csak a buzik játszanak gyorsan, mer" nemtom.
Te, sajtreszelés az egész, hagyjuk is a toszba a metronómot meg az ilyen szarokat, elveszik a feelinget. Mint a hangolás. Felesleges, nemkell.
A gyakorlásra feleslegesen szánt időt meg fel lehet majd használni az összes jútyúbos videó végignézésére és noname fikázásra, "nekemúgyisjobbanmegy!".
Válasz '' hozzászólására (#)

Subsonic_22009-04-30 19:12 |  #5102
Persze. Maga az elektromos gitár egy szar hangszer, nevetséges vinnyogás az egész.

Én az ilyen gyors dobosokon is csak röhögök.

Meg különben is, maga az egész technika egy rakás szar, minek az. Együnk banánt fáról.
Válasz '' hozzászólására (#)

Áron2009-04-30 18:50 |  #5101
Naja, nekem is most mondta meg a tanár, hogy rossz a pengetési technikám. Megmutatta, hogy hogy kellene pengetni, persze amikor megpróbáltam nem ment. Akkor odajött hozzám, moegfogta a kezem, és elkezdett pengetni a kezemmel, úgy, hogy közbe fogtam a pengetőt. Gyorsabban, és tisztábban pengetett egy emberi kézzel, mint én pengetővel. Meggyőzött, hogy melyik a jobb technika.:D
Válasz '' hozzászólására (#)

Nick22009-04-30 15:43 |  #5100
Dallamjátéknál feltétlenül,és szerintem elég is.
Válasz '' hozzászólására (#)

Nick22009-04-30 15:38 |  #5099
Gyakorlatban nem is használnám,csak edzésre!
Válasz '' hozzászólására (#)

Nick22009-04-30 15:33 |  #5098
Nekem is az a célom,hogy zenéljek,és nem feltélen a gyors játék érdekel.Huszonéve gitározom,és mostanában jöttem rá,hogy rossz technikával pengetek.A csuklóból pengetést szeretném megszokni,erre jó gyakorlatnak tűnik ez a gyors pengetés,mert rábírja az embert a helyes és laza technikára,mert másképpen nem lenne pontos az egész,és másodpercek alatt elfáradna a kezem.Tegnap újdonságként hatott a dolog,kb. reggel ötig nyomtam,valamikor este 9 körül kezdtem gyakorolni,ez a tremolózás több óra volt belőle.Nem fájdult meg a kezem,most sincs semmi baja a csuklómnak,tök laza.Szóval volt értelme,mert rávezetett valamire,amit eddig nem éreztem,máskor jobban ki szokott lenni a csuklóm.Szóval ezt a dolgot inkább csukló edzésnek szánom,rám fér.A tekerős gitározás nem az én műfajom,nem is lesz már,de a pengetésem sokkal pontosabb kezd lenni így,és a lassú dolgokat is szebben játszom.Akik jó technikával kezdtek gitározni(nekem három tanárom volt,neves jazz gitárosok,és egyik sem tett említést a rossz techikámról)azoknak biztosan nincs ilyen gondjuk,de amikor az új technikával 1-2 óra alatt elfáradt a kezem,pontatlan lett a játék kicsit megijedtem,hogy "elfelejtettem" gitározni.Ha ez a "sport" segít,akkor megpróbálom.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-04-30 14:54 |  #5097
200 felett a triola is szupermárijó.

jwolf 2009-04-30 14:04 |  #5096
a 260-280-as 16od már remegés nagyon nevetséges.
Válasz '' hozzászólására (#)

Subsonic_22009-04-30 13:28 |  #5095
Amúgy én egy szóval nem mondtam, hogy ez zenei, ez csak bővíti az eszköztáradat, amit, ha ügyes vagy meg tehetséges, akár zeneivé is tehetsz:D Önmagában a trillázásnak sincs sok értelme. Aki gyúr, annak sem az az életcélja, hogy vasrudakat emelgessen, hanem, hogy jól nézzen ki (bár ki tudja, láttam már érdekes arcokat), csak ahhoz meg az kell, hogy eőtte emelgesd azokat a szarokat.:D
Válasz '' hozzászólására (#)

Subsonic_22009-04-30 13:25 |  #5094
Félreértést elkerülendő, nyilván nem a 260 ban 32ed re gondoltam, hanem 130 ban:D Nme hiszem, hogy emberileg kivitelezhető a 260ban 32ed, meg azt valszeg az ember már folyamatosnak hallja:D
Válasz '' hozzászólására (#)

tupu 2009-04-30 13:16 |  #5093
Válasz '' hozzászólására (#)

Andy 2009-04-30 12:23 |  #5092
na meg hogy értelme is legyen, azaz mondjuk fel tudd használni zenében, különben csak szép izmos csuklója lesz az emberenk, de nem tuoudom mennyire buknak erre a csajok szóval csak ezért megéri-e
mindent zenében kell, hiszen azért is kezdte el az ember.

(ezt most nem neked szántam oltásnak csak a 32-ed kicsit már soknak tűnt nekem:)
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2009-04-30 12:12 |  #5091
Jóég, tényleg méritek a tempót, hogy mennyi hangot tudtok rá kijátszani? Inkább zenéljetek vazz

tupu 2009-04-30 10:10 |  #5090
Ti egyébként mit fórumoztok meg gyakoroltok hajnalok hajnalán?!

Subsonic_22009-04-30 09:25 |  #5089
Lekapart pengetőn azt értem, amikor már semmi "hegye" nincs, és csak úgy siklik: olyankor sokkal könnyebb pengetni, mert nincs akkora elenállás.

260 (280...) körüli tempóknál nem csak egy húron lehet 16odozni, lehet rövid sorozatokat nyomni, tompítva játsszani, vagy akár koordinációs gyakorlatokat is tolni, de azt csak sokára! Különben szétmegy a kezed. Fontos, hogy ott is csuklóból pengess, pontosan és dinamikusan! A 4esével hangsúlyozás itt már annyira nem poén, de 8asával, ilyen 32ed szerű lüktetést adva simán kivitelezhető!

És persze nem öncélúan a sebességre kell menni, hanem hogy extrém körülmények között is kontrollált legyen a mozdulat, és annyira gazdaságos, hogy ne feltétlen halj bele 8 hang után!
Válasz '' hozzászólására (#)

tupu 2009-04-30 07:34 |  #5088
Igen, a hangsúlyozást muszáj észben tartani. Nem jó rászokni egyfajta monoton, lüktetés nélküli játékra.
Válasz '' hozzászólására (#)

tupu 2009-04-30 07:32 |  #5087
Ezt a csökkentős módszert én is kipróbálom. Nálam leginkább azzal van gond, hogy egyszerre legyen a pengető kéz laza, mégis gyors és erős.
Válasz '' hozzászólására (#)

Nick22009-04-30 04:40 |  #5086
Hasznosnak tartom változó hangerővel csinálni ezt a gyors pengetést.
Válasz '' hozzászólására (#)

Nick22009-04-30 04:38 |  #5085
Na kipróbáltam,nem is rossz a hatás!Először tiszta hangszínen max 190-ig ment,torzítva 280-ig,utána viszont tisztán is ment a 280.Percekig megy ilyen tempóban,és nagyon rávezeti az embert ez a gyakorlat a laza pengetésre,egyébként nem menne.Ezután azt vettem észre,hogy skálázáskor sokkal inkább a pengető hegyét használom , nem úgy mint előtte.

A "lekapart" pengetőn mit értesz pontosan?
Válasz '' hozzászólására (#)

Peta2009-04-30 03:42 |  #5084
Bocs, hátha itt is van, akit érdekel...
EZ

Nick22009-04-30 02:58 |  #5083
260-as tempónál ugye csak egy-egy hangon pengeted folyamatosan a 16-odokat?
Válasz '' hozzászólására (#)

Subsonic_22009-04-29 23:06 |  #5082
Ja, és összesen az egész kb 20perc, és 2-3 naponta ha csinálod karban tartja a jobb kezed izomilag:D
Válasz '' hozzászólására (#)

Subsonic_22009-04-29 23:05 |  #5081
Olyan 210-220 körül van az a határ, amikor már szar kéztartással, merev csuklóval nem nagyon tudsz hosszan pengetni 16odokat soha a büdös életbe... Érdemes ilyen tempókban is megtanulni pengetni, mert ha lejjebb mész, meglessz az a jó kis "effortless" érzés, nem fogsz görcsölni...legalábbis nekem ez működik... Én ezt úgy szoktam gyakorolni, hogy kicsit bemelegítek, aztán metronóm, leggyorsabb tempó, aminél még full laza vagyok (mondjuk 210, de kinek mi), és 5 percig 16odok. Aztán meg 190-től 16 odok egy percig 10esével emelve a tempót, ameddig bírod, nekem olyan 260körül van a max. Nem mondom, hogy ez használható tempó (mondjuk extrém metálra igen), de nekem személy szerint ez a módszer rengeteget segített, hogy rendesen tudjak pengetni, hosszan, erősen, pontosan egyenletesen.

És nem mellesleg rendbe teszi az ilyen szar, kamu, inkonzisztens "tremolo" pengetéseket, amiktől a falra mászok. Tudjátok, a lekapart pengető+merev csukló+randomtempó reszelés.
Válasz '' hozzászólására (#)

Nick22009-04-29 22:45 |  #5080
Ez viszont hasznosnak tűnik,kipróbálom én is,egyelőre jóval 200 BPM alatt.
Válasz '' hozzászólására (#)

tupu 2009-04-29 06:39 |  #5079
Nagyon egyszerű egy húros gyakorlatokat tizenhatodokkal, mert 200 BPM felett még nem tudom szinkronizálni a két kezemet. Most úgy gyakorlok, hogy külön gyorsítom/pontosítom a fel-le pengetésemet tremolóban, ill. jóval lassabban nyomom a jobb-bal kéz gyakorlatokat. Egyelőre az a lényeg, hogy a megfelelő pengetőtartást meg az apró csuklómozdulatokat ösztönös szintre fejlesszem, mert ha nem figyelek, automatikusan visszaállok a régi hülye tartásra
Válasz '' hozzászólására (#)

Nick22009-04-28 23:27 |  #5078
205 BPM-en mit játszol? Soha sem próbáltam ilyen tempóban játszani,felbuzdulva az írásodon kipróbáltam.Néhány egyszerűbb
figurát minden hangot kipengetve le tudok játszani triolában,tizenhatodban már esélytelen.A triola is már olyan gyors ebben a tempóban,hogy ennél már minek még gyorsabban játszani? Vagy esetleg a tremolós pengetést gyakorlod?
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2009-04-28 14:48 |  #5077
Mind a kettőt lehet folytásra használni, teljsen helyzetfüggő, ill. egyénfüggő.
Válasz '' hozzászólására (#)

createseparate 2009-04-28 14:20 |  #5076
Hát általában a jobb kéz élével szokták letomptani ha elérhető akkor lehet parasztba, bal hüvelyk ujjal. bár én nem vagyok nagy "szaki"
Válasz '' hozzászólására (#)

Gyugyoo2009-04-28 14:14 |  #5075
sziasztok,

szerintetk mi a helyes technik abban az esetben ha a mély húrokon játszom valamit, majd hirtelen átugrom a legmagasabbakra, akkor a mélyek zengése abbamaradjon? folytás gyoran váltáskor jobbal vagy ballal? vagy valami más trükk?

köszi

rv (A megnemértett)2009-04-26 02:28 |  #5074
Nemhiszem, hogy külön neve lenne, semmi extra nincs benne egyébként, üveghang két magasabb húron, összecsengve és tremolókarral megtrükközve.
Satriani szokta így "visszafelé", mert ha elsőre nemsikerül jól megpengetni, akkor tud korrigálni.
Válasz '' hozzászólására (#)

VermonaLisa2009-04-26 01:45 |  #5073
vinnyogtatott üveghang
Válasz '' hozzászólására (#)

Petrucci152009-04-25 22:44 |  #5072
Sziasztok!
Sorry, hogy sceletor egyik youtube-s videoját kell linkelnem, de hirtelen sehol sem találtam meg azt amit keresek. Szóval:
http://www.youtube.com/watch?v=PWQzcAq8Yag&feature=channel_page

Mit a technikának a neve amit 1:27 és 1:28-nál csinál??
És valaki elmagyarázná hogyan kell? Thx:)

tupu 2009-04-25 22:13 |  #5071
Köszi az ötleteket A fájdalom ma reggel úgy ment, ahogy jött, szóval talán nem komoly. Minden esetre a hétvégén kihagyom a gyakorlást, és visszaveszek a tempóból az elején. Lehet hogy nem is a gitározás hanem az egerészés (számítógép) okozta.
A nyakammal amúgy semmi gond, persze a monitor előtti meló annak sem tesz jót nyilván.

PB 2009-04-25 21:47 |  #5070
zongorista vagyok. :))
Válasz '' hozzászólására (#)

D2009-04-25 20:36 |  #5069
Olvasgattam amit írtál... Azt hittem a gitárok nyakáról van szó... :) Aztán elkezdtem visszaolvasni és megértettem. :)

Válasz '' hozzászólására (#)

PB 2009-04-25 20:24 |  #5068
Bizony, bizony, lehet az nyaki probléma is, bármilyen hihetetlen. Ha úgy érzed, egyik irányba nem fordul annyira a nyakad, akkor érdemes felkeresni egy jó ortopéd orvost. Az idegek, amelyek a nyaki gerincben húzódnak egy esetleges csigolya-elmozdulás miatt gyulladást okozhatnak máshol is. Szoktad "ropogtatni" a nyakad?
Válasz '' hozzászólására (#)

Randall2009-04-25 20:12 |  #5067
Dicofenac bogyóban is van...

Randall2009-04-25 20:11 |  #5066
Tupu, a nyakad nem fáj? Mert ha erotlen is lett pár ujjad, az lehet nyaki gerincsérv is.

frettila 2009-04-25 08:56 |  #5065
Flector EP tapasz, Flector EP Rapid por (diclofenac), éps elég hatásos.
Válasz '' hozzászólására (#)

Subsonic_22009-04-25 08:45 |  #5064
Diclofenac nem bogyó, és tényleg nagyon jó izületi és izom fájdalmak kezelésére:D

Szeirntem nem csak a csukló lazasága a szempont hanem a környező izmok lazasága is... példa lehet, hogy valamelyik ujjadat túl görcsösen tartod pengetés közben, és annak a feszítő izma állt be... ez elég gyakori.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2009-04-25 07:20 |  #5063
Figyelni leközelebb, hogy ne történjen meg. Mást nem igen. Lazának kell lennie a csuklónak minden tekintetben, különben súlyosabb dolog is lehet belőle. Ha amúgy is fájós a csukló, be kell melegíteni csuklókörzéssel minden gyakorlás/egyéb megterhelés előtt. Sztem most pihentesd, bogyókat felejtsd el.
Válasz '' hozzászólására (#)

tupu 2009-04-24 22:36 |  #5062
Elég rendesen gyakoroltam az utóbbi hetekben és ma reggel arra ébredtem,hogy beleállt a fájás a pengető kezembe: tompa, égető fájdalom, az ujjaim erőtlenek, elmerevedett az alkarom. Diclofenac-kezeléssel kicsit enyhült, de még messze nem az igazi. Mit lehet tenni a pihentetésen kívül?

Dave2009-04-22 15:36 |  #5061
Talán ez lehet a megoldás:

The “seagull” effect in the mid-section is achieved by using a wah wah and reversing the input/outputs.
Note that this effect doesn’t work that well with humbuckers or active pickups pickups. It’s best achieved with either Vox or Cry Baby wahs.
1. Connect the guitar to the OUTPUT and your amp/next effect to the INPUT on the wah wah,- reversed connection.
2. Set the pickup switch on the guitar in the 4. position (2. position from the bottom). Make sure that all 3 knobs are on 10.
3. Turn on the wah wah and let it stay with the “heel” all the way down. Turn the lower tone knob “off”. You should now hear a loud feedback.
4. Adjust the pitch of the feedback by carefully rolling down the lower tone knob (farthest from you). You should hear that the tone is pitched down. Somewhere between 2-3 the tone fades and by making a really slow fadeout you can achieve the “laughing” effect.
5. Combine these techniques with switching the pickup switch up and down from position 1-5 and by adjusting the pitch on the wah wah.
- you’ll need to play quite loud and use some delay, 310ms.

Gilmourish.com
Válasz '' hozzászólására (#)

Dave2009-04-22 15:16 |  #5060
Szerintetek mi adhatja ki és hogyan azt a hangot, amit 2:21-3:30-ig lehet hallani. Gilmour szórakozik a delay-jel?


tupu 2009-04-21 20:25 |  #5059
Egyébként én is 1-2 hónapja mentem rá megint a csuklóból pengetésre az alapoktól, és sikerült fokozatosan emelni a tempót, viszont pár napja elakadtam 205 BPM körül. Bemerevedik a csuklóm, lassul a pengetés. Kíváncsi vagyok, másnál is voltak-e ilyen megtorpanások a fejlődésben, és mennyi ideig tartottak, ill. van-e valami trükk erre az esetre a türelmen és a gyakorláson kívül. Rendszeresen nyújtom, bemelegítem a kezem, ez nem gond.

Nick22009-04-16 21:20 |  #5058
Lehet így is:

Nick22009-04-16 21:13 |  #5057
Köszi!Én Al Di Meola videókat nézegettem mostanában,nekem az ő pengetése teszik a legjobban,és azt próbáltam utánozni.Hasznosnak tűnik,hogy ha gyakorlok akusztikus gitáron,és elektromoson torzítás nélkül.Én klasszikus blues-rock zenéken nőttem fel,és inkább hasonló zenéket játszom,a nagyon tekerős metálzenék nem az én világom.
Válasz '' hozzászólására (#)

Subsonic_22009-04-16 20:56 |  #5056
Radásul én pl. kevés (kb 0) olyan gitárost láttam, akinek tényleg jó pengetés technikája van, dinamikus, kontrollált, ha kell veszettül gyors, és alkarból pengetett volna, vagyis kötött csuklóval.

Subsonic_22009-04-16 20:54 |  #5055
Bocs, hogy belepofázok, de sokszor gond, ha az alkar is mozog. Ha jó a csukló technikád, ergo erős és laza, akkor effektive nem tudsz érdemben nagyobbat pengetni alkarból, mint pusztán csuklóból, viszont sokkal kevesebb energiába kerül, vagyis tovább tudod csinálni. Persze ez nagyban függ attól, hogy mit akarsz játsszani, de vannak stilusok, amik intenziv, gyors, egyenletes, hangos pengetést igényelnek, ami az alkarodat elég rendesen szétszedi (velem pl ez volt régen).

Szerintem az a lényeg, hogy pl. ne tricepszböl pengess.
Válasz '' hozzászólására (#)

Nick22009-04-16 20:12 |  #5054
Valamit biztosan rosszul csináltam régebben,mert ezzel a szinte csak csuklóból történő pengetéssel sokkal pontosabb lett a játékom.Sokszor én is úgy érzem,hogy nincsen azzal különösebb baj,ha a karom is mozog kissé,de nagyobb tempónál való próbálkozáskor elkezd pontatlan lenni a dolog,ha az alkarom is erőteljesebben kezd mozogni.Talán ez azzal lehet összefüggésben,hogy ha kar egész hosszban mozog,nehezebb koordinálni a mozgást,mintha csuklóból indítanám.Egy hegyes tűvel rajzolni egy miniatűr ábrát is sokkal nehezebb lehet felemelt karral,mint letámasztva csuklóból,rövíd csukló,és ujj mozdulatokkal.Valószínűleg eleve rövidebbek a pengető mozdulatok csuklóból,karral bemozdítva viszont könnyebb "túllendíteni" feleslegesen.Csak agyalok itt,hátha valaki meg tudja magyarázni ezt tudományosabban is:) Én eddig még nem ástam magam bele ebbe a témába,pedig ezzel kellett volna kezdeni.
Válasz '' hozzászólására (#)


Első <<1000 <500 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... >500 >>1000 Utolsó

Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu