1990-ben érettségiztem jó ember.
Ellenben ha erre vágysz, igen, megvacsoráztam, viszont az ilyen állatokat még nem sikerült a mai nap folyamán likvidálnom a GULAG-ba.
De ha szeretnéd, szólok az érdekedben, a répatermesztés most divat lett arrafelé.
Fogok is f*szfej. Amúgy hány éves vagy? Lehet, hogy én kétszer annyi mint te "kisfiam" . Nekem már saját kisfiam van, de ha ilyen lenne mint te, mindennap megrugdosnám, hátha osztódik tőle az az egy nyomorult agysejt, ami egy tér-idő eltolódás miatt került a buksidba. Apropó! Te már gondoltál arra, hogy elköttesd magad? Nehogy szaporodni kezdj!
Egyszer meghallgatnálak, be is kapcsolom a Budapest Tévét hátha ma este látlak titeket a Szuper Buliban
Szólj ha játszotok valahol, nehogy véletlenül arra járjak
a dal maga teljesen lényegtelen, csak ha konkrétan így rajzoltad le és jelölgetted be a gitár nyakát akkor a Cdúr-Amoll skála hangjait jelölted meg ezért mondtam hogy valamit ebben a skálában tegyél be mert arra passzolni fog.
ha lehangolsz egy fél hangot akkor például az összes Malmsteen dalra játszhatsz például...siramlas de igaz:)
backing trackes oldalakon sokszor ki van írva (mondjuk zárójelben) milyen skálában van az adott track, azok például tökéletesek
természetesen bármilyen más skálát be lehet jelölgetni, csak a skála hangjait "kell kihúzni a filccel" végig a nyakon
szerintem ezeket kezd el megtanulni előszőr, mert ha ez megy minden sokkal de sokkal könnyebb lesz!
Egyszerűen fogod és lerajzolod a gitár nyakát és minden húrra ráírod minden bundon a hangokat. Ezután fogod és egy színes kihúzóval vagy filccel vagy akármivel csak bejelölöd az egész hangokat. Így megkapod a Cdúr-Amoll skála hangjait végig a nyakon. Én így csináltam. Majd fogtam egy számot vagy valamit ami Cdúrban vagy A mollban van és leraktam magam elé a papírt és elkezdtem csak azokat a hangokat játszani rá ritmusban, nem skála szerűen hanem ahogy gondoltam.
Ha ezzel elbíbelődsz egy darabig akkor ezeket a "mintákat" már egy idő után a lelki szemeiddel látni fogod a gitár nyakán és tudni fogod hova nyúlhatsz. Ezután csak ezt az egész nagy "sablont" kell képzeletben eltologatni a többi skálához.
Ez így csak a dúrt-mollt fedi le, meg a pentaton is benne van, csak ahhoz ki kell hagyni 2 hangot.
Gyerekjáték rajzolni egy ilyet, azért mondom hogy rajzolni és nem leszedni a netről mert sokkal jobban megmarad. Aztán ha játszol szépen letenni magad elé és memorizálni. Egy idő után teljesen természetes lesz hol vannak a hangok és nagyon fogod élvezni az improvizációt. Baromira nem egy olyan bonyolult dolog ez mint amilyennek hangzik elsőre, csak a zenei elnevezések olyan tudományosan hangzanak, hogy már ijesztőek ezért csomóan visszariadnak az egésztől. Én a fülem után megyek, amit belülről hallok a fejemben (végtére is az a lényeg amit halllasz nem az hogy magyarázod meg zeneelméletileg amit csinálsz...ami jól szól az jól szól ami szar az az meg szar, teljesen mindegy, hogy meg lehet-e magyarázni hogy ez a "mittoménmilyen dúrmoll egészhangos akárminek a szubdomináns alterált fordítottja") azt próbálom kijátszani és ha sokat prünytögsz ilyesmivel az is egyre könnyebb lesz, hogy amit a fejedben hallasz azt a dallamot játszd a gitron. Nagyon sokat segít, ha megpróbálod énekelni amit játszol. Nagyon vicces érzés mikor sikerül, de marhajó és eszméletlen jól fejleszti a hallásod:)
Próbáld ki ezeket a dolgokat ha van kedved, nekem elmondhatatlanul sokat segítettek, az egész zenei improvizációs dolognak az alapja szerintem
"Élethűbbek" ? Ez mit is jelent pontosan? Ha vmit leszedtem, azt meg is tanultam közben, nem kellett leírnom. Ha meg kell a növendéknek, majd ő lekörmöli. és élethű lesz.
Nemtuttam :fejérehamutszóróssárgagömböc:, sokmindent nem tudok még :). Én pl. nem tudom még megmondani, hogy ez ilyen skála, meg olyan skála - legalábbis hallgatva, fülre nem. Tudom, hogy léteznek, meg hogy a gitárnyakon ilyen-olyan minták szerint lehet őket lejátszani, meg, hogy hogyan épülnek fel, de itt még nem tartok sajna :(.
háhá, nekem is van vagy 2 füzetnyi ilyen kézzelírt tabokból dream theater, LTE, meg amiket anno hallgattam/tanultam
még mikor polgári szolgálatos voltam és benn unatkoztam, akkoriban írtam őket
én legelőször is megnézem milyen skálában van a szóló, melyik fekvéseket használja a gitáros, ezek után már fényévekel könnyebb a dolog, mert ha nem hallasz túl sok "vendéghangot" akkor gyakorlatilag kb felére csökken azoknak a hangoknak a száma amik következhetnek éppen mert már látod is a skálát a nyakon és tudod hova nyúlhatsz.
Szerintem a legnehezebb azt levenni, hogy milyen ujjrenddel játszaott az illető a dolgot és melyik fekvésben. Ez a két dolog nagyon összefügg mert vannak dolgok amiket csak egy fekvésben lehet csak ugyanolyan tempóban ugyanúgy eljátszani. A többi nagyon fontos dolog persze a hangok kötésében rejlik és igazából ez adja a szóló legeslegfontosabb részét szerintem, az ízét. Végül de nem utolsó sorban pedig a hangsúlyozás az a mi még nagyon sokat számít! Ha ezekre odafigyelsz tökéletesen le fogsz tudni szedni egy szólót, nem állítom, hogy 2 perc alatt, de hogy a végére tökéletes lesz az biztos
én pl úgy tanulok szólókat, dalokat, főleg olyan előadóktól ahol egy gitáros van, hogy meghallgatom a lemez verziót, majd minnél több koncert verziót, lehetőleg képanyaggal, + kották. Ekkor rá jövök hogy a kotta 70% pontos, a koncertverzióból meg egyből kitünik mi az ami fix a dalban, fontos hogy megszólaljon és mi az amit ő is improvizál, feltehetően a lemezre játszáskor is így ment.
Ezekből össze lehet rakni egy jó verziót.
Amikor én szedek le dalt általában csak egy darab papírra írom le. Mint a Caravan volt a Daczi topicban vagy a Gazember szólója a tab topicba. Ha akarok alapot csinálni hozzá azt meg midizős programba belekottázom.
Szívesen vennél 1-2 leszedést? Akkor ess neki mert csak úgy tanulod meg. Én annó egyszerű dalok akkordok leszedésével kezdtem, pl Nothing else matters, Knockin on heavens door.....
Szerintem elég sok ilyet lehet találni. Legalábbis ami tabokkal nekem eddig dolgom volt, azokhoz voltak szólók is, bár néha szarok, de voltak
Ellenben szólók, dalok, ill. ezek elemzései nélkül nem sok értelme van gitározást tanulni.
Hali!
szerintem mindkettőtöknek van igaza. Vannak olyan szólók is, amit szinte lehetetlen leszedni, mert maga a szóló is tele van improvizatív elemekkel (pl. Diamberg). Ott lehet hogy tényleg be kell egy kis részt imprózni. Mondjuk nekem az még nem annyira megy. A pontos leszedésnek pedig az az előnye, hogy egyrészt közben majd" meg is tanulod, másrészt pedig valahol tényleg sikerélmény.
Amikor leszeditek a dalokat, azt hogyan rögzítitek? Fejben, papíron vagy esetleg guitar-pro-ban? Ha kedvelitek a metal-t, esetleg szivesen vennék 1-2 ilyen leszedést tanulásként, akár tabban vagy gp fileben. Sajnos kevés olyan tab van ahol a szólót is leszedik, inkább a ritmus és a basszus van meg hamarabb, a szóló meg kimarad...
jrm
Attól függ mi a célja, ha meg akarja ismerni az adott zenész játékát, vagy még nem tud imprózni akkor szedje le. Jópár szóló van ami annyiró jó hogy sohasem jutna eszembe improvizálni helyette. PL Hammer to fall.
De sok olyan van ami "gyárilag" gagyi és ott megéri valami jót kifundálni helyette.
Sokszor nehéz jót csinálni, mert könnyen fikkanthatják az embert azzal hogy nem tanulja meg a szólókat és hogy magamutogatás az egész. áá lusta megtanulni, vagy csak nem tudja..... Ha megtanulja akkor meg miért nem imprózik?.......
Sosem árt ha fülre leszed az ember egyrészt fejleszt, másrészt azért nagy öröm megoldani a feladatot.
Én is nagyon örültem amikor megcsináltam a Caravant a Carpathia Projectről. Hogy magamnak leszedtem az összes hangszert és feljátszottam.
Köszi a hasznos tippeket és a progit. Ez nagyon tetszik, hogy a hangmagasság nem változik, és az eq-val is tudom előtérbe hozni azt a hangszert, amit le akarok szedni.
Buck tanácsa is megfontolandó, de egyelőre ezzel a progival egy kicsit "csalok" a leszedéseknél.
üdv,
jrm
Hello!
Egyetértek sceletor hozzászólásával, meg ezek a programok is biztos tök jók. De szerintem ne akard feltétlenül leszedni a szólókat. Megtartasz belőle pár motívumot, a többit meg improzod, sztem sokkal egyedibb. Meg aztán a tekerős részeknél nem mindegy mit tekersz?:) A dallamrészek fontosak.
Akkor érdemes kottázni, ha tudod, hogy "mi hülyeség, mi nem az "
Ha valaki tapasztalat nélkül akar tabból játszani, akkor eléggé bemehet az erdőbe, mert az esetek nagy részében tele van baromsággal minden kotta, és napokat-heteket cseszhet el, hogy szenved egy-egy figurával, mikor másik fekvésben meg 1 óra alatt meglenne..szóval vigyázni kell vele. Váznak jó, de tudni kell használni.
Szerintem próbálkozz lassítás nélkül is, jó kis hallásgyakorlat. Ha már alapszinten képben vagy a zeneelméletben is, akkor csak megnézed a hangnemet, abból már tudod, milyen skála megy rá; egy-egy gyors futamnál csak a kezdő és véghangot kell megtalálni, hiszen a gyors futamok leginkább szekundlépésű menetek, tehát skálázások. A legtöbb gitáros egyszerű dúr/moll 7 fokú, ill. pentaton skálákkal operál, ráadásul gondolom nem valami extravirga, vagy jazz őrülettel akarod kezdeni/gyakorolni a leszedést
Én annak idején Metallicákkal kezdtem, azokból is a dallamosabb szólókkal, eleinte volt vagy egy óra, mire leszedtem egy 8 ütemes szólót. Aztán egy év múlva már Petrucci, Vai témáit szedtem le; hamar bele lehet jönni, csak kitartónak kell lenni.
Másrészt meg ha már technikailag is tanulsz ezt-azt, már hallás alapján vágod majd, hogy az a teppinges figura kábé hogy fog kinézni, milyen fekvésben jön ki kényelmesen, stb.
Step 1: Install the program
Step 2: Copy the rmlluf32.dll file to the install
directory.
Step 3: Run the application
Step 4: Use the serial to register the app.
Enjoy!
Serial :DF5-65P-ZS-8K
Note : you must copy the rmlluf32.dll file
to the install directory
Ja igen. Beállíthatod, hogy egy kis részt ismételgessen az adott dalból. Tempó lassítással és akár a dal hangolásával is. Tehát csak a kigyakorlandó részt fogja ismételgetni. Én ezzel a cuccal tanítok már jó ideje. Nagyon hasznos.
Vannak nagyszerű progik erre a problémára. Amazing Slow Downer Ezzel a cuccal a dalt oda hangolod ahová akarod(pl. Malmsteen, Symphony X cuccoknál jól jön, ha te meg normál hangolással dolgozol). + Nem változik a hangmagasság ha lelassítod. Van benne eq, amivel megpróbálhatod jobban kiemelni a szólót és a többi hangszert a háttérbe tenni. Sőt, gyakorlásnál is jól jön, nem kell metronómmal fokozatosan felgyorsítani egy nehezebb részt, hanem az eredeti dallal együtt tudod ezt csinálni, ami azért sztem élvezetesebb, mint metronómra nyomni. Próbáld ki, érdemes.
hali!
Nem kezdő, de még nem is haladó gitárosként lenne egy kérdésem szóló leszedéséről. Hogyan kellene leszedni a szólót, mert ha lelassítod, akkor milyen taktikával dolgozol, mert ugye a lassítás miatt a hangmagasság változik. Vagy fogod, nem foglalkozol a hangmagasság beli különbséggel, hanem a legvégén transzponáltatod a hangsort a guitar pro-val? Vagy az első hangot a helyére rakod, és ahhoz be tudod igazítani a többit? Mert ugye a szólók legtöbbször skálák.
Illetve vannak a szólóban gyors skálalefutások, vagy tappingek, azt szinte lelassítva is nehéz leszedni. Oda kell valamit improvizálni? Elvileg az amatőr fül nem igazán hallaná ki az eredeti és a leszedett közti eltérést...
Sziasztok!
A budapesti OneHeadedMan zenekar rutinos gitárost és/vagy zajszintist és/vagy bármi olyan zenészt keres, aki a zenéhez hozzá tudna tenni. Zenei hangminták a weboldalunkon (www.oneheadedman.com - legalul a belépés alatt) és videóklip pedig
itt: videa.hu/videok/zene/oneheadedman.
Itt tudtuk minket elérni: oneheadedman [kukac] oneheadedman [pont] com
Ha meg valaki szólózni szeretne nálunk, akkor fel kell szívnia magát a non-konformista módokból is, hogy passzoljon a zenéhez. Mindenesetre türelmes keresgélőnek és kísérletezőnek kell lennie. :)