csak kár telerakni az összes topicot ezzel. aki érintett a témában , meg fog találni a megfelelő topicban
magadnak is megsporolsz egy csomó "fölösleges" beírást
üdv
cs
písz
Hello!
Basszusgitárhoz multieffekt pedált vagy overdrive pedált keresek 20 000ft-ig. Akinek van az írjon e-mailt vagy vegyen fel msn-re!!!
e-mail: kimidani@citromail.hu
msn: kimi-dani@hotmail.hu
Ott csak a vempek mennek, de arról sem szabad tudnia az iparoson kívül senkinek, hogy az vemp, mer még megrémülnének.
-Mit jáccó??? Vempet? Jáccá inkább mulatóssat, mer én fizetek bazze...
nyilván nem bombáznám a közönséget dúr és moll skálákkal.
úgysem értenék meg az ilyen bonyolult zenéket mint pop és rock
pentaton is gáz
zavaró hogy olyan sok hangból áll
valójában egy lagziban semmilyen skálát nem szabad játszani, csak szépen mosolyogva sutulni a drótot, mert a skáláktól az igényes közönség megijed, azt kezdi gondolni hogy itt most valami jazz hangverseny lesz, és semmi bódi guszti, és a puszta gondolattól is hanyatthomlok elmenekülnek a teremből...
na jó, talán a júzer és a benyák skála még nem riasztja meg őket
de ez csak a temperás hangrendszerben van így
a normálisban nem.
nyílván fontos tudni hogy merről fel játszod a hangsört.
ha én játszanék esküvőn tuti csak a benyák skálát használnám, azzal nagyon szép esküvői sramlit lehet csiholni a hangszerekből
a bugrisokat nem érdeklik az ilyen részletkérdések, csak szóljon a kékaszeme, vagy valami más amire lehet toporzékolni meg csettintgetni félrészegen behugyozva
fontos a kan dúr a lej moll és a dúr moll közti különbség
illetőleg tanult kollegám Leo Sunshine tanított meg a benyák skálára, de már nem nagyon tudnám elmondani
azt tudom hogy van benne bisz hang
És az feltűnt már, hogy ha nem céről kezded, hanem áról, akkor: Á Bé Cé Dé É eFf Gé Há, tisztára mint elsőben a zábécé eleje...
CSak nem folytatódik Í, Jé, Kával...
Meg az milyen lenne már? Ű moll... Zsé dúr....
sziasztok mit tudtok a pentattonról?mondjuk moll pentaton?használod az E moll pentaton-t aztán egyész hang fel F# moll pentaton,majd onnan G moll pentaton stb...
semmi nem lehet olyan jó, mint amikor álmaid szólóját 3 nap után felizzadod végre hibátlanul és a 22 bunon nyujtasz az e húron amikor megszólal a hang....brékó...brékó kéne egy kocsi a Damjanich utcába...gyerekek ki van a közelben?
egy ujjas tappinget alkalmazok minden hozzászólásnál és nem gyakoroltam még ki a a shift meg a karakterkészlet közti nagy fekvés távolságot
meg az egér is számomra szokatlan 11-es dróttal van felszerelve.
meg nem is az én cájgom ez most, szóval szokni kell sokmindent
pentatonokkal is lehet okosan mahinálni, de ezt sztem már dumáltuk régebben :)
több a skála, több a lehetőség, nagyobb a szókincs.....megéri foglalkozni a skálákkal
Amúgy én pont azért mentem el tanárhoz, mert baromira untam, hogy mindenhova csak azt tudom nyomni, és amint előkerült valami, amiben van valami érdekes is és nem csak a szokásos szimpla három akkord, akkor meg meg voltam lőve.
Ez igaz, és nyilván nem is lehet mindig pontosan lekövetni a dalt. Én is egyszerűsítve játszom, ha pl. egy major7 van, akkor ott gyorsan egy dúrt pengetek. De jó játék, kikapcsol a valódi gyakorlás közben, és még fejleszt is
a rádióval való gyakorláshoz szerintem hallás kell, különben nehéz dolog, illetve imprónál ismerni kell a harmónia sort amire játszol, ez nem mindenkinek egyszerű eleinte, sőt dala válogatja.
Én nem ezt ajánlanám kezdőknek, bár jó gyakorlat
Az sem rossz módszer, ha kikapcsolódás képpen a száraz gyakorlás mellett az ember valami zene mellé gitározik, próbál szólózni rá. Meg marha jó, ha néh fel tudod venni, amit játszol v. gyakorolsz. Akkor aztán akadnak meglepetések...
Ezt már Marcellus Wallace is megmondta Butchnak: az agyad baszakszik veled. Ha fejben nincs kedved gyakorolni, meg nem figyelsz oda, az agyad öt perc után kitalál mindenféle kifogást, hogy miért ne. Nálam is ez van állandóan. Aztán meg, ha rendesen belemerülök, néha csak azt veszem észre, hogy úristen, hajnali három van és én már délután óta pengetek. Na, akkor sosem fáj meg kényelmetlen semmi.
Hát... határeset: sajnos általában csak heti 5 alkalommal tudok 1-1.5 órát gyakorolni. Ha ez lehet az oka, akkor talán bizakodhatom, hogy egyszercsak - ha lassan is,de -elmúlik?
(Bár szerintem ez nem annyira kampányszerű gyakorlás. De nem túl kevés?)
Előtte mindig alaposan nyújtsd be a csuklót, ujjakat, és közben is állj meg 10-15 percenként lazítani, nyújtani, kezet rázni. Én még napközben is már megszokásból nyújtogatok, azóta a barrés fájást kivéve nincs gond a kezeimmel.
Azért nem tudod, mert türelmetlen vagy. Ha nem megy gyorsan, akkor az azt jelenti, hogy maradnod kell az adott bpm-en továbbra is. Előbb utóbb magától jön a dolog. :)
Ez a folyamat nem két hét és nem is két hónap.
Olyan létezhet, hogy gyakorlás közben (mondjuk kb. 40 perc után) az ember pengetős keze lazulás helyett merevebbé válik? Vagy csak azért pengetek ki hülye hangokat a gitárból, mert akkor már nem koncentrálok megfelelően?
Jaja, nálam is ugyanez a helyzet. Ha lassan, metronómmal szép fokozatosan emelem a tempót, akkor egészjól felgyorsulok, de csak nem tudom átlépni a bűvös határt, ahonnan már igazi virgázás van. Kezdek beletörődni a korlátaimba és ízes dallamokban gondolkodni inkább.
Nem szabad eröltetni, bármilyen tempóval játszol, az első szempont hogy pontos tiszta érthető legyen. Ne siettesd a folyamatokat, majd jön a sebesség is. De ne ess abba a hibába hogy inkább a gyorsabb de maszatos játékot választod, mintsem a lassab de pontosabb szebb játékot.
Sok skálázásall megszokja a kezed a hangszert, a pengetéseket. Aztán majd gyorrsul az