á, öreg, most te viszed erdőbe
a power tabok már rég beimportálódtak GP-ba keresni meg tudni kell. sajnos a mai kor a szénakazalnyi infóban lévő tű mennyiségű érték felleléséről szól. olyan mint a gugli, szartengerben lapátolás. keresni tudni kell...
végülis mindenki esküszik valamire. én nagyon sok jó GP tabot találtam már. a komplett számok a best-ek. olyat a PT meg nem is tud :-/ ja, hogy ez megint az egymás melletti elbeszélés? a süketek párbeszéde szokás szerint...
Guitar Pro-t sürgősen felejtsd el! 99%-a használhatatlan, teljesen kezdők által megírt sületlenségek halmaza, rossz hangokkal, és még rosszabb ujjrenddel!
Ha használhatót akarsz, akkor inkább power tabok közt keresgélj, ott régen volt egy adatbázis, ahonnan nagyon jó kottákat lehetett letölteni ( nem tudom, hogy manapság mi van vele )
slash nagyon szeretem, és Sweet Child O' Mine elejét próbálom az lassú viszonylag egyszerű :D de csaltam is egy kicsit guitar proval, mert amelyik részt leveszem fülel ellenörzöm ott... hát csak az a baj guitar pro sem tökéletes legalábbis úgy tudom... utánna a november rain re gondoltam az is egy jó soloja :) az alap akkordokat felismerem szerintem... de ha bontva van akkor talán nehezebben :)
Én úgy csináltam, hogy mikor már ismertem a pentatont, megpróbáltam kikeresni az egyszerű slágerek hangnemét. Szóval ment a szám, én meg kikerestem, hol szól jól az az egy szál pentaton fekvés amit ismertem. És akkor ott próbáltam alkotni egyszerű dallamokat. Pár hangos blues szólókat lefülelni is hasznos szerintem. Van egy sor gyakorlat ami direkt fülre van kitalálva. Én azt szoktam csinálni, hogy befogok pl. egy Cmaj7 akkordot és rádúdolok egy C dúrt, egy C lídet, négyeshangzatokat stb. Ez még szórakoztató is és elsőre nem is olyan könnyű.
sziasztok! mondjatok már egy jó techikát arra hogyan nyiljon ki gyorsan a fülem... rég óta gitározok de szinte csak taból... anyi hoigy fülre hangolom a gotárt... szerintem a jó zenészek egyáltalán nem taból tanulnak... és fül után tanulják meg a fő sklálákat is... és ha van fül gondolom csak úgy lehet jó zenét írni :D
"nekem a zenélés így is akkora élmény, pedig nem is tudok igazán jól játszani"
A zene nem arról kell szóljon, hogy ki milyen jól csinálja, hanem csakis az élvezetről! Szerintem mindenki hasonló módon élvezi a muzsikálást, legyen is szó bármilyen szintről. Én szerintem 3 akkordot ismerve is ugyanolyan boldog voltam, mint most..
A sweep-től nem lesz halkabb a játékod, csak más. Annyi történik, hogy mondjuk uazt a futamot eljátszva alternate-el és sweep-el, az előbbinél pregnánsabb lesz a hangsor, míg utóbbinál picit "folyósabb"..
Köszönöm (igazából arra gondoltam, hogy halk pengetéshez nem jobb-e a sweep?)
Különben a váltott pengetést már 2-3 éve gyakorol(gat)om - persze időhiány miatt csak módjával. Azért - igaz lassan, de mégiscsak - haladok előre.
(nekem a zenélés így is akkora élmény, pedig nem is tudok igazán jól játszani).
Mindent érdemes megtanulni, ha az embernek van rá ideje és módja, attól csak több leszel. Én keverem a két technikát, ha olyasmit játszom, ahol ennek helye és értelme van, de abszolút nem tudatosan..
De sztem az a legfontosabb, hogy az ember a fő stílusának legmegfelelőbb pengetési technikát sajátítsa el először tisztességesen, utána lehet mással is foglalkozni.. Picit belekapni mindenbe, de egyiket sem csinálni igazán jól, annak nem sok értelme van..
Hú (): én folyton csak a váltott pengetést "erőltetem".
Nem volna érdemes megtanulni a sweep-et is (merthogy főképp halkan gitározgatok) - eddig ilyen vontakozásra nem is gondoltam.
Tőle sem jön be, maga a mű nem tetszik. De, például a Final Countdown szólója már igen, és remek technikai gyakorlat. Hasonló gitárszólókra vadászok (nem feltétlenül ilyen hero metál harmóniamenettel).
Tanultabb kollégáktól kérdezném:
Probléma lehet-e, ha én az ilyen 3 hang/húr témákat is úgy tanultam meg, hogy le-fel pengetek(alternate picking), tehát az economy picking-et egyáltalán nem használom?
Úgy gondolom, hogy képességeimhez mérten fel tudom pörgetni.
A skálázós témához fűzve: metronómmal én is tolom rendesen a különféle variációkat oda-vissza, de ez egy idő után unalmas, zeneietlen. Tudtok ajánlani olyan számokat, amiknek a szólói alkalmasak a pengetés és a sebesség fejlesztésére? Olyasmikre gondolok, amikben vannak kromatikus futamok, skálázós részek.
én 9-kor kelek :)
1 délután nem sok idő :))
ajánlom a teljes videót mert a leghasznosabb ebben a témakörben azok közül amikkel eddig találkoztam
Ennek a videónak is az első fele foglalkozik a skálázással-
Nézegesd meg fenn van u-tube -on
vagy a ennek a videónak a 2. része - Paul Gilbert - Rock Intense 2. is jó gyakorlatokat tartalmaz
Régi trükk, de nemhiszem, hogy azért mert lusta lenne tremolózni, de nemtudna egyszerre tompítani és karozni is.
Amúgymeg, hogy a faszba lehet ilyen beteg zenét megírni. :D
Nem tudom hogy ti láttatok-e már ilyet de 0:48-nál az arc úgy viszi mélyebbre a legmélyebb húr-t, hogy ugye tremolo-s a gitár és gyakorlatilag az alatta lévő húrokat melyeket nem pengeti, nyújtja meg, hogy a tremolo elengedje azt ami éppen szól - mert lusta tremolozni :D
(mindig 4.20-kor kell kelnem).
Persze csak szeretném 1 délután megtanulni - mert különben elég lassan haladok (lehet, hogy nem a korom, hanem az időhiány miatt - de az előző is sanszos lehet).
De tényleg tetszik - és megint köszönöm a jó tanácsokat (sajnos egyelőre semmi esélyem normálisan tanárhoz járni - pedig hasznos volna, és kedvem is van).
Megpróbálom amit linkeltél - aztán hátha fejlődök valamit.
Eddig csak azt csináltam, hogy az alsó G-től kezdve fel"pengettem" a hangsort a vékony E húrig (ebben az esetben - azt hiszem - ez B) aztán meg vissza. Utána hangonként egyre feljebb kezdtem a nyakon egészen az oktávig és vissza. Elejétől fogva igyekeztem persze váltott pengetést alkalmazni.
Tudom, hogy ez 1 pancser megoldás (pl.az egyik hibája, hogy nem lehet jól megtanulni vele a fekvések váltogatását). Dehát egyelőre erre "fussa". Aztán meg tanulok Tőletek, amit csak lehet.
Boss DR-5 - de nem használom, csak folyton tervezem a "rendszerbe állítását" - ha van egy kis időm, akkor (inkább) rögtön pengetek. De majd most nekiveselkedek!
zenei alap is jó,
nem a tempóról kell hogy szóljon, hanem hogy szépen játszd
a takt jel segít abban hogy egyenletesen szóljon minden hang akár merre is játszod
még egy tanács:a dobgépnek(metronómnak)a fényét is figyeld,mert hajlamos az ember "belehallani" a saját játékát a gépi ütembe,mégha pontatlan is!-egyébként milyen dobgépet használsz a gyakorláshoz?
Köszönöm szépen. (Van egy százéves Boss dobgépem, egyelőre nehezen alakul a "beüzemelése", de akkor majd most jobban ráhajtok). Különben az általam említett "gyorsaság" nem nagyon hasonlít a Te játéksebességedhez - én a saját korlátaimon belül észlelt különbségen morfondírozgatok...
Doki bá! :)
metronóm, vagy dobgép...szigorúan
mert tempóra nevel
fontosabb hogy tiszta szépen játszott hangok legyenek mint az hogy gyors legyen
idővel jön a sebesség
tudod a szinapszisok:)
Tisztelt Mesterek!
Azt vettem észre (mivelhogy rendszeresen próbálgatok skálázni), hogy a magasabb hangoktól a mélyebbek felé haladva gyorsabban tudok játszani, mint fordítva. Az a kérdésem, hogy ez lehet - egyelőre - normális (később magától kiegyenlítődhet)? Vagy próbáljam a másik irányt többet gyakorolni?
A legjobb tíz között a Metallicából KIRK HAMMET megelőzte a radioheades Johhny Greenwoodt, Prince-t, Jack White-ot (White Stripes) és Peter Buckot az REM-ből.
ha ugyanezen technika brutálabb változatát akarod hallani,
akkor keresd meg a Tátrai Band "Ördögi szimpátia" koncertfelvételét.
na abba amit gitározik a TÁTRAI az a vég. És van benne egy figcsi a szólója elején, ami ugyanilyen technikát kíván, csak 3xgyorsabb...
Slashes keménységű rockhoz szólózgatni melyik skálákat érdemes benyalni? pentatonokat? nyilván célszerű lenne mindegyiket betanulni, idővel be is fog következni, de melyikkel kezdjem?
olyan hangzás,mintha ringmodulátor lenne,a tremolo rendszer saját rezonanciafrekvenciája-ami a néhányszor 10 Hz lehet kb.- "ráül" a játszott hangra,akkordra
lenne még1 kérdésem
http://www.youtube.com/watch?v=DSlR90VEKlY&feature=player_embedded
ebben a videóban "John Petrucci" 47- és 48 másodpercnél mit csinál? :D milyen technikát :)
tényleg az ebow. de kb. ez is olyan mint a zongorázás. könnyen megszólal a dolog, de igazán gyorsan és tisztán játszani vele nagyon sok gyakorlást igényel. érdemes a webhelyről letölthető segédanyagát végig hallgatni, hogy lásd "tanult" elkövetők mit hoznak ki belőle. az advanced használat pilótavizsgás
én hegedűimitációra vettem, de nem sikerült kellően összebarátoznom vele ;-/
A sustainer más. Ott ugye egy elektronikát kell a gitárba szerelned, ami elég macerás tud lenni, míg az E-bow-nál meg van egy apró kütyüd, amit bmilyen gitárhoz tudsz használni.
Múlt héten volt szerencsém kipróbálni egyet, óriási találmány.
Taníthatatlan. De van egy jó módszer: kapcsold be a metronómot mondjuk 120-ra és tapsolj a leütésekre. Ha a metronómot magát nem hallod már, akkor csinálod jól. Ez hozzászoktat a tökéletességhez és elkezded érezni, mikor játszol majd off-beatesen.
mikor egy hangot a végtelenségik gerjesztenek... hány féle módon tudom megcsinálni? :D mert ha jól tudom anyi h odatartom az erősítő elé és gerjed... vagy hallotam valami mágneses izéról is .D stb :)