Egyébként a Vio-lence-et ugyanaz a Robb Flynn alapította,miután eljött a Nevermore-féle technikás metal egyik előfutárából,a Forbiddenből,aki a Machine Headdel lett a modern thrash emblematikus alakja,illetve a Vio-lence-ben volt a gitárpáros másik tagja az a Phil Demmel,aki az uccsó két MH lemezen penget Robb mellett.
namondjuk hozzá kell tenni, hogy itt Hetnek meg Hammettnek is oylan hangzása van, amilyen talán sohasem volt utána...
hihetetlenül eltalálták, meg mikor Het mélyen énekli: yeah-yeah....nah ott kész.
ez így elsőosztályú ahogy van, sztem..:)
Az elsőt rake-nek hívják ecsém
Egyébként a szólógitározás alapja a gyönyörű vibrátó.
Rohadt sokan úgy vibrátóznak, mintha a 220 vágott volna beléjük, túl gyorsan, idegesen rángatják a húrt.
A múltkor vettem észre, hogy a Kirk Hammettnek is időnként borzalmas vibrátói vannak, méghozzá abban a klipben, aminek hatására gitár fogtam: Fade to Black Itthon a szép vibrátókban szerintem Daczi Zsolt a legjobb!
vagy ami szintén nagyon fontos, csak valahogy mégis elveszik, az a hangsúlyos pengetés
az, hogy nem akkusztikus hangszeren toljuk, nem zárja ki, hogy ne lehetne a dinamikát érvényesíteni, hogy ne minden hang tökegyforma hangerővel szóljon, hanem legyenek eltérések 1-1 motívum hangjai közt, amik egyfajta ívet adnak nekik
pölöígy (persze nyilván tökigtorz hangszínnel ilyesmit bajosan lehet...)
hogy lehet gitárra vinni?
megfogod a gitárt, oszt elnyomod, kísérletezel vele, dúdold magadban a dallamot és egyszercsak összejön amit hallani akarsz...
meg érdemes sok riffet(úgy értem már meglévő zenekarok riffjeit) gyakorolni, próbálgatni..ugyanolyan mint a szólózás: ha nincs benned egyfajta rutin, akkor nem megy...
nekem az egyik kedvenc tehnikám (rockzenei elem főként), mikor végigsöpörjük egy adott hang előtt a mélyebb húrokat, tök jól szól, próbáljátok ki. ígyszó" vagy egy szép nyújtás utáni lebegtetéshez is ügyesen kimunkált technika kell pl. emmegígy ezek apróságok, de sokkal profibbá teszik a soundot, ha ki vannak fejlesztve.
Mert a topic címe "játéktechnika"... Persze lehetne szó a zenei dolgokról is és nem csak a technikaikról, de tény, hogy ha valakire azt mondják, hogy "technikás", akkor az azt jelenti, hogy teker mint állat.
gyakorolják a hangsúlyokat, a megfelelő zenei kifejezést, a stílusok sajátosságait, az akkordfűzéseket, az improvizálást, a zeneírást, stb. kiaszartérdekela turbótempó? :)
2 óra csak skálázással? Jessz...:) Kitartó vagy, bár egy barátom 3 órát skálázott régen, utána 1 óra más, majd szintén 3 óra klasszikusgitározás. Huhh.
Erre a legjobb példa a csecsemőknél található. Mikor fekszenek a kiságyban és a belógó játékaikat próbálják megfogni, amelyek össze-vissza forognak. A gyermek ekkor még egy egyhelyben álló tárgyat sem tud megfogni, mert még nem alakult ki az agyában az a szinapszis, amely a koordinált mozgásokért felelős. Minél többet gyakorol, annál biztosabban meg tudja majd fogni a tárgyat, amit szeretne. A gitározás ugyanez. Addig csinálod, míg rutinná válik a mozdulat, és bármikor elő tudod hívni később. Ha nem csinálod, kijössz a gyakorlatból és nem fog menni. Én is érzem, december óta folyamatosan ínhüvelygyulladásom van, és mivel alig tudok játszani, gyakorolni meg végképp nem, így az én kezem sem olyan pontos, mint kéne.
Nagyon jót mulattam ezen a videón.
Egyszer láttam egy manust aki kézen állt egy gitáron és nem törte össze magát.
Ennek a videónak zenei értéke nincs, de cirkuszba baró lenne mint pl a "recska kezü"
Már leírtam valahol a múltkor, hogy ez egyetlen dolognak köszönhető, mégpedig annak, hogy az agyban a szinapszisok megerősödnek. Egy mozdulatot minél többször ismételsz, a szinapszis annál inkább megerősödik, és annál biztosabb lesz ezáltal a művelet, amihez kapcsolódi, jelen esetben a kezed is. Ha ezt nem fejleszted, vagy tartod szinten, az agy elkezdi lebontani, és elveszíted ezt a képességed. Úgyhogy csupán ennyiről van szó. Mivel az agy gyermekkorban még üres, és minden infó új, ezért mint egy szivacs szívja magába. A lányom anyanyelve angol volt, és 3 hónap után tökéletesen megtanult magyarul úgy, hogy magyar gyerekek között volt az oviban. Erre egy felnőtt se képes. Nálunk már szelektál az agy, annyi az infó, hogy csak a számunkra igazán érdekeseket tartja meg, a többi megy a levesbe. Ezért nehezebb tanulni is. A lassú gyakorlás pont ezért fontos, rögzíted az mozdulatot helyesen, és annyiszor ismétled, hogy utána már nagyobb sebességen is képes leszel megcsinálni, mert a szinapszis megerősödött.
nemtudok feltenni hangmintát,mert a munkahelyemen net-ezek.
Ki kell próbálni az általam leirt módszert,szerintem más is megtapasztalja.
Milyen "furcsa" az agyunk,milyen lehetőségek vannak bennünk:
Ma délben hazamentem ebédelni,azt mondja a feleségem ,hogy látott valami müsort a TV-ben,amiben az is elhangzott többekközött,hogy kisgyerekekkel állitólag 5 nyelvet is lehetne egyszerre tanitani,de még mondtak egy érdekesebbet,hogy egy pici gyerek(nemtudom hány évesre gondoltak)egyből megtudná mondani,hogy egy ha lapot ha eléraknának,hogy hány piros pötty van rajta.pl. hogyha 60 pötty van rajta,kapásból rávágná,hogy 60.Egy felnőttnek meg meg kéne számolni,hogy megmondja a helyes választ.
Mondjuk ezt én is nehezen hiszem el,de csak azért hoztam fel ezt a példát,hogy rámutassak,hogy egy "tiszta" gyorsan tanuló aggyal,külvilági befolyások nélküli aggyal,milyen gyors eredményeket lehet elérni.
Azért mondtam ezt a példát,mert lehet,hogy amikor én is folyamatosan monoton tetütempóban játszottam egy dallamot sokáig,annyira belemerültem és kikapcsoltam mindent,hogy az agyam és a kezeim egy idő után akadály nélkül be tudtak baromira gyorsulni(vagypedig baromira szinkronba jött az agyam és a két kezem)
metronóm nélkül játszottam,de tényleg bivalygyors lettem(magamhoz képest).Olyan gyors biztos nem voltam mint Francesco Ferrari,de magamhoz képest feltünő gyors lettem.
(régebben tanultam instrumentális gitárszámokat,Vinnie Moore,Tony mcAlpine,Szekeres Tamás stb,tehát van viszonyitási alapom.)
Tényleg próbálja ki már valaki otthon,hogy neki működik-e?
Metronómmal is leellenőrizted, hogy ténylegesen hihetetlen sebességgel játszod-e? Csak mert a tetűlassúság után lehet, hogy úgy regisztrálod, hogy ez már fénysebesség, de valójában meg nem is.
igazad van,mindenki igy skálázik,még én is,de én nem erről a módszerről beszélek.
Egy egyszerű skálát(pl.egy egyoktávos dúr skálát)játszál tetülassan oda-vissza folyamatosan baromi sokáig,de ugy hogy egyáltalán ne gyorsits,szinte olyan lassan játszd,hogy majdnem elalszol közben.
Jó sok idő mulva(talán 1-2 óra,de egyénileg változó lehet),nem tudom hogy-hogynem,de olyan gyorsan elkezded játszani ezt a skálát,hogy nem hiszel a szemednek.
Talán az agyban annyira "összeszinkronizálódik" a két kéz mozgása a lassu monoton skálázás hatására,hogy az agyad megelégeli,és válaszreakcioként villámgyorsan beinditja mindkét kezedet.(vagy csak az én szüleim ufók voltak)
Kedves gitáros zenészkollégák,kérlek próbáljátok már ki otthon ezt a módszert,kiváncsi vagyok,hogy másnak is bejön-e?
Mindneki így csinálja szerintem. Szépen, lassan, mindent tisztán kipengetve és fokozatosan gyorsítva. Véleményem szerint ez több hónapot is igénybe vesz, nem egy-két órát. :)
Én majdnem mindennap skálázok kb. 2 órát ezzel a módszerrel.
Ha 80-100 bpm-en már nagyon megy a skála, akkor használom a guitar pro speed trainer-ét. Ezzel tudom csekkolni, hogy mennyi idő alatt fejlődok mondjuk 170-190 bpm-re.
egyébként egy érdekes dologra jöttem rá nemrégen.Volt egy viszonylag egyszerü dallam ami nem ment olyan gyorsan ahogy szerettem volna.Mérgemben "tetülassan" elkezdtem játszani,de direkt nem gyorsitottam tetülassan játszottam vagy 1 óra hosszán keresztül,mint egy megszállott.Lehet,hogy még több is volt mint 1 órahossza.
Egy idő után szinte nem tudtam visszatartani a kezem,ugy begyorsultam,hogy majd elélveztem,szinte alig akartam hinni a szememnek,ráadásul teljes szinkronba volt a két kezem.(persze már vagy 9 év gitározás van a hátam mögött,egy kezdő növendék nemigen tudná ezt megcsinálni)
Igazából sokszor az a baj,hogy nincs szinkronba a két kéz,hiába külön gyorsak.
Mindenki azt mondja,hogy sok év gitározás,skálázás kell ahhoz,hogy látványosan gyorsuljon az ember,és ez igaz is,de egy bizonyos idő után ki lehet próbálni,amit én kipróbáltam,hogy tetülassan játszunk baromi sokáig egy dallamot,1-2 óra mulva ugy begyorsulsz,hogy alig akarsz hinni a szemednek!
Ha erre a gyorsulási módszerre még senki nem jött rá,csak én, akkor törvényesen levédem:"FGGYZ módszer" törv.véd.
mondjuk tényleg gyors a csuklója,de viszont megnézném ugy,hogy minden pengetésre más hangot fog le balkézzel,húrváltással is fűszerezve.Ugy már nembiztos,hogy megmaradna a szinkron ilyen sebességnél,deaz is lehet hogy az is menne neki.
Nézzetek be ide: http://www.guitar-dreams.com! Ez az egyik legjobb (v. tán a legjobb?)olyan oldal, ahol tanulni lehet, amit mostanában láttam. Leírás,TAB,hanganyag lassan-gyorsan.
Arra gondoltam igazából hogy jó volna ha mondjuk 4 húrt tudnék könnyedén variálni azaz jutna mind a 4 húrra egy
ujj. De végülis próbálgatva a dolgot nem kell feltétlenül
4 szabad ujj egy akkordbontáshoz.
miért ne lehetne? sokan csinálják...
nem feltétlen kell kisujj, mint ahogy nem feltétlen kell mind a 6 húr sem egy akkordbontáshoz; ügyeskedni kell, azt meglátod, meg lehet oldani, nem olyan nagy kunszt
Lenne egy olyan kérdésem hogy aztat meg lehet-e oldani valahogyan
hogy akkordbontás játszak ujjal pengetve úgy hogy közbe kézben tartom
a pengetőt. Szóval mintha klasszikus gitárolnék pengetővel a kézben.
Olyan jazz jellegű kíséretekhez gondoltam nem valami country
virgázáshoz. Gondolom a megoldás attól függetlenül hogy pengetővel
vagy hüvelykujjal nyomom a basszut csakis az lehet hogy a kisujjamat
is bevonom a játékba, legalábbis én erre a következtetésre jutottam.
Itt Friedman sokkal izgalmasabbakat játszik, viszont a Lukather-el szemben vhogy nekem az volt az érzésem, hogy alul maradt egy hasonszőrű jam videóban.
Ja, és kezdésnek vágd be fejből az összes keresztes meg Bés hangnemet. Olyan, mint a szorzótábla, be kell magolni, de ha az megvan, akkor utánna elég nagy segítség lesz...
úgy döntöttem teljesen nullárol kezdem a gitározást mert sok dologgal nem vagyok megelégedve a játékomba ami szerintem az alapok nem megfelelő beidegződésére vezethető vissza. várom a tanácsokat ötleteket, hasznos feladatokat, gyakorlatokat.
Most a Meltdown nak vagyok az egyik gitárosa és Dobozy Dóra mögött is pengetek. Ez a kettő van. Most elég, időm se lenne másra. Egy pici időm van arra hogy skálákkal bíbelődjek, gyakoroljak, elméletet tanuljak.(cél hogy értsem Greg howe muzsikáját)
Van egy rahedli okató videóm mindenféle stílusban, azokat szeretném tanulgatni.
Tool - iszonyat jó az album borítójuk. A 3d-s képek.