Először is jazzrock:) Nálam most ez a ...tudodmi.
Jó volna még egy külön jazz zenekar is, valamint szeretnék különböző hangszeresekkel duókat, triókat, sok tervem van.
Ja, és egy Tool-tribute mindenképpen, hogy egy kis rokk/metál is legyen:)
Te hogy állsz ezekkel? Mik vannak, miket szeretnél?
"A lényeg, hogy működjön és ne legyen benne akadályozó tényező."
Végülis tényleg ez a lényeg.
Legtöbbüknél (legalább is akik hozzán járnak) viszont akadályozó, ez egyértelműen látszik. Főleg abból, hogy akik kijavítják, azoknál elhárulnak ezek az akadályok.
De akinél nem jelentene gondot, annál én sem erőltetném (eddig viszont ilyen alig akadt)
Persze ez igaz. Számtalan eltérő példa van az ellenkezőjére (amikre mi is nézünk példákat a srácokkal). Ez nem ökölszabály, inkább amolyan ajánlatos megtanulandó valami, az ALAPOKHOZ.
Ha már helyes a technika, akkor valóban lehet hagyni kibontakozni. :)
Csajt nem cserélek, legalább is nem sajátot. :D
A hangsúlyost meg ennél érthetőbben mp3-mal sem tudnám alábbtámasztani.
kezdőknél lehet tényleg lehet hangsúlyozni a lefelé pengetés, de így ökölszabályként, már ne haragudj, nem szabad.
ha sweepelsz, tudhatod soxor felfelé jó indítani - és máris ? a szabály...
Ögyem mög a szívedet én sem azt írtam ,hogy hagyjuk rá a tanoncra mindent csak - az ajánlások mellett - hagyjuk egy picit szabadon szárnyalni, hogy ki tudjon bontakozni egy sajátságos stílus. Ez a legfontosabb. Sajátomnak érezni a dolgot...
Már miért csak az alternatívot erőltetném? Mivel én sem csak azt használom, mindent megtanulunk a maga idejében.
"Nálam soha semmi nem kötelező csak ajánlás van"
És ez jobb? Én úgy látom, ez pont nem jó. Ha mindent ráhagyunk a tanoncra, semmit sem fejlődik. "nem jó a pengetés? rossz a ritmika? naés... csináld, ahogy akarod" -sztem ez butaság. Ha vki tanulni megy, azért megy, hogy az oktató rávezesse egy felfogásra, megtanítson neki HELYES, JÓL HASZNÁLHATÓ, LOGIKUS dolgokat, ne pedig koncepciótlan ráhagyás legyen az egész. Annak nincs értelme.
"Tehát kaptunk egy egyveleget egy általános szabályt"
Erről van szó. Csak nem értem, miért kötöttél bele, mikor sztem több helyütt is elhangzik az írásomban, hogy ÁLTALÁNOS.
"Nem zúdítani csak elmagyarázni."
Mindent a maga idejében, és nem egyszerre. A váltott pengetés a legtöbbet használt pengetési mód, ennek kell tehát az elsőnek lennie és nem pl a sweep-nek.
"Néha úgy hozza a sors, hogy a kettőt kevernem kell, vagy egszerűen csak legato, pull-off , hammer-on technikát használok. Mikor mi van. "
Én detto.
"nem fér a fejembe, hogy miért kell a hangsúlyozásnak a lefelé pengetéssel együtt élnie"
Mert így válik világossá a metrum. Az pedig a ritmus alapja. Ha vmit metronómra gyakorlunk, számoljuk magunkban, vagy hangosan a mérőt. Közben a lábunk is jár. Vagy épp finoman biccentjük a fejünkkel (nem hedbeng). Biztos észrevetted már... mikor nagyon együtt élsz a játékkal, átveszi a test a ritmust, és negyedekre mintegy vele együtt mozdulsz, előre dőlsz.
Nna, ennyi idézgetés meg satöbbi után leszűrhetjük, hogy semmivel sem jutottunk előbbre, mindenki a saját igazát gondolja helyesnek:) Úgyhogy részemről vége.
Ebben hol van az, hogy mást nem lehet használni? :).."
Ebben nincs, de nem erről beszélek. Gondolom nem vagy olyan hülye, hogy csak az alternatívot erőlteted a tanulóidnak. :)
Nézd, ez a "lecke" olyan kezdő, tanuló gitárosoknak készült, akik most ismerkednek ezzel az egésszel. Szted az lenne a megfelelő út, ha egyből rájukzúdítanánk az összes technikát, vagy mi? ..
Nem zúdítani csak elmagyarázni. Nálam soha semmi nem kötelező csak ajánlás van. Ezek alapján idomítja a delikvens a hallott és látott szabályszerűségeket saját magához. Ha belegondolsz ez helyes is, hiszen a szabályok csak azután íródtak le, miután jónéhány zseni gitáros játékát elemezték zenetudorok. Tehát kaptunk egy egyveleget egy általános szabályt amit olybá veszünk, hogy kötelező betartani Hát nem. Ezek csak ajánlások, amit célszerű betartani, de el lehet tőlük térni, testre szabni, ha úgy tetszik. A lényeg, hogy működjön és ne legyen benne akadályozó tényező. Nem azt mondom, hogy a tanuló találja fel saját maga a spanyolviaszt. Sokkal inkább önmagát.
A gitározás nem a szabályokról kellene, hogy szóljon. Félre ne értsd, nem vagyok a tanulás és a szabályok ellen! Követni lehet, de személyre szabottan.
Vegyük pl. a vibrato-t. Le lehet írni, meg lehet tanulni, de igazából ennek a saját belső ritmusunkból kellene fakadnia. Játék közben nem a sextolákra meg a tizenhatodokra gondolok, ha meglebegtetem a hangot. Lehet rossz a példa - nem pengetés - de a lényeg benne van.
Nyilán, először a legalapabbat kell megtanulni. Ez pedig a váltott pengetés. 10-ből legalább 8 oktató ezt "erőlteti". Nem véletlen. Egyszerű logikai okai vannak: a megfelelően ritmizált pengetési mód már az elején nagyon fontos, mert segíti a ritmusérzék fejlődését, a dinamikai síkokon való gondolkodást. Erre a legmegfelelőbb a váltott pengetés. Erre most had ne térjek ki, mert baromi hosszú lenne
A váltott pengetés nagyszerű dolog én is alkalmazom, de rájöttem arra, hogy ez nem mindig jó nekem. Pl. 3HH technikánál csakis a le-fel-le (vált) le-fel-le dolog jön be. Viszont ha 2 vagy 4 hangot pengetek húronként ott már váltottat használok. Néha úgy hozza a sors, hogy a kettőt kevernem kell, vagy egszerűen csak legato, pull-off , hammer-on technikát használok. Mikor mi van.
A ritmizált pengetési mód dologban igazad van, de a metronóm nagyszerű segítség, elősegíti a másokkal való közös játékot ill. a ritmusérzéket sem hagyja cserben. Ezzel persze nem azt mondom, hogy kizárólag metronómra gyakoroljunk.
A példa jó, csak az nem fér a fejembe, hogy miért kell a hangsúlyozásnak a lefelé pengetéssel együtt élnie.
Nem kekeckedés, tényleg nem vágom. Tehetnél be egy mp3-at egy hasonló helyzetre, hogy világos legyen a különbség.
Egyébként most, hogy visszaolvasgatok, egyről beszélünk mégis kicsit másképp..:)
Ebben hol van az, hogy mást nem lehet használni? :)
Nézd, ez a "lecke" olyan kezdő, tanuló gitárosoknak készült, akik most ismerkednek ezzel az egésszel. Szted az lenne a megfelelő út, ha egyből rájukzúdítanánk az összes technikát, vagy mi?
Nyilán, először a legalapabbat kell megtanulni. Ez pedig a váltott pengetés. 10-ből legalább 8 oktató ezt "erőlteti". Nem véletlen. Egyszerű logikai okai vannak: a megfelelően ritmizált pengetési mód már az elején nagyon fontos, mert segíti a ritmusérzék fejlődését, a dinamikai síkokon való gondolkodást. Erre a legmegfelelőbb a váltott pengetés. Erre most had ne térjek ki, mert baromi hosszú lenne.
Csak egyetlen példát:
Van egy 4/4-es egyszerű ritmika: az első negyedre két nyolcad esik, a másodikra egy nyolcad, és két tizenhatod, az utolsó kettőre meg egy pontozott negyed, és kiegészítő nyolcada, majd a következő ütem újra nyolcaddal folytatódik.
Erre az ésszerű pengetés a következő:
hogy ez miért épp így van? Hogy a kezdő gitáros megfelelően tudja hangsúlyozni úgy, hogy a negyedekre mindig lefelé kerüljön a pengetés (mint ahogy el is vannak különítve a negyedek ritmikailag).
Ha a negyedes lüktetést nem érzi, akkor később megszívja. Ezeket nem én találom ki, nehogy azt hidd. 28 embert oktatok, és majd" felénél még mindig rengeteg ritmikai probléma van. Ez ebből ered.
Egy olyan gitárosnál, akinél már megvannak az alapvető dolgok, technikák, ritmusérzék megfelelően fejlett, dönthet úgy, hogy a másik fajtát választja.
Mint ahogy rengeteg ellenpélda akad arra is, hogy különböző helyzetekben, zenei környezetben, más és más pengetési megoldás a jó.
Sweep, chicken, alternate, és néhol kifejezetten az, amit te használsz. Nyilván mindnek természetesen kell jönnie, de ez nem jelenti azt, hogy kibúvókkal ki lehet kerülni a helyes technikákat, mert vki lusta arra, hogy vegye a fáradságot, és kijavítsa, s inkább kifogásokat keressen;)
(nem rád értem)
-Váltott (vagy alternate) pengetésnek nevezik, mikor a folyamatos le-fel-le-fel pengetésből nem térünk ki. Tehát, ha egy húron 3 hang után lépünk egy magasabb húrra, és lefelé kezdtük (le-fel-le), akkor azon felfelé kell pengetnünk, és nem a húrváltás irányával megegyezőleg. Ez is nagyon fontos, ne higgyük, hogy később nem lesz jelentősége..!"
Na erre gondoltam.
3hang húronként technikánál ésszerű a le-fel-le (húrváltás) le-fel-le. Én ezt használom és jónak tartom. Nem látok korlátokat, de:
"...Ez is nagyon fontos, ne higgyük, hogy később nem lesz jelentősége..!"
Micsodaaa???
Ne hülyéskedj már, hol állítottam én ilyet? :)
Azt hiszed, én kizárólag váltva pengetek? Ha normálisan végigolvastad volna a múltkori írásomat, láthattad volna, hogy szerepel ott a sweep picking is, többek között.
Szóval?
Hát nem. De alkalmazza az összes pengetési technikát. Lássuk csak. Ha jól láttam van ott chicken picking, sweep, alternatív esetleg Gambale-féle is ,de ez utóbbit nehéz megállapítani. Érdekes mennyire mesterien alkalmazza ezeket összevegyítve a - többek között - legato technikával. Na szerintem így kellene gitározni. Nagyon bejön a csávó technikailag. Elképesztő.
ez tök stílus függő
Én delay-t használok leginkább azt sem sokat és arra hogy tere legyen a soundnak. Van aki csak reverbet használ, van aki mindkettőt. És a volume boostolva van, azaz hangosabb mint a többi sound illetve a közép frekik meg vannak emelve hogy jobban átszóljon a zenekaron. Ezeket torzított szóló hangszínen használom
nemtudom hogy ez e a legmegfelelőbb topik, de meglássuk:)
Szóval arra lennék kiváncsi hogy szólókoz (szólókiemelésnél) milyen effekteket kéne használni ami jól hangzik??
remélem értettétek mire gondolok
kösszi segítséget!!!
Pff de sajnálom:C
Mondjuk már az is furcsa volt,hogy a Scott Kinsey Band-ben
egy ideje egy szaxis van Henderson helyett,és
Nowak helyett Covington dobol.
Nekem ez tipikusan az volt, amikor vigyorogva ulok amonitor elott es ingatom a fejem es felhangos "beszaras"-t mormogok. De jo otletekkel operal a srac, ritmikailag, hangvalasztasban es meg izesen is nyomja. A fesu mogotti nyujtasnal kezdtem elfeheredni. Neztem volna meg egy darabig.
Lehet, hogy az elejen rosszul fogalmaztam meg a link megjegyzeset, de itt arrol van szo, hogy van egy ceg aki "backing track" CD-ket arul es folkertek a csokat, hogy toljon valamit kulonbozo stilusu alapokhoz.
Érdekes, hogy nem látod (vagy csak nem akarod?) :)
Lehet, hogy nem szó szerint kilógva odaragasztja a kisujjat, de ettől még ott egy jól kivehető, biztos kéztartás és támasz. Na mindegy.
Amúgy sztem abszolút saját stílusban játssza ezeket, én sem értem, miért írták ezt.
Amúgy érdekes a többi videója, ahol egy-egy ismert név stílusában játszik... Mondjuk BB King stílusa, azért ha ezt hallanám, lehet, hogy nem BB King jutna eszembe.
Bár lehet, hogy csak magára a zenei alapra gondoltak, amikor beírták Hendrix-et, BB Kinget, stb.
Hát igen. Bár nem ismerem a fickót, de úgy tűnik, ő sem ragadt le egyetlen gitárosnál.
(aztán még az is lehet, hogy a neve Vai-val vetekszik, csak én vagyok míveletlen)
helló!!!az a helyzet, hogy mostanában meglehetősen "bepunnyadtak" az ujjjaim és szeretném felturbozni őket...:)tudna vki esetleg egy link segítségével kész helyzet elé állítani, hogy milyen gyakorlatokkkal lehet kicsit felpörögni...pengetési technikák, ritmus, arpeggiok, míííííndennel..?:)
A Hetfield-Hammett páros védjegye a "csak lefelé riffelés". Nem is szól úgy egy téma, ha oda-vissza van pengetve.
Petrucci küzd us rendesen abban az ominózus videóban, és bár mindkettőjüknél sokkal jobb gitáros, vhogy nem jön a Metallica feeling sem az ő játékából, sem a többiékéből
No, meg nyakban hordott gitárral elég nehéz csak lefelé pengetni, arra jobb a Hetfield által preferált herék alatti játék
A master of puppets számban miért penget a Hammett folyamatosan
lefelé? Csak a sound miatt?
Ha jól emlékszem pl. a Petrucci váltott pengetve játszotta.
Nem fogalmaztál valami pontosan...
A beállításoknál a plug-inek között be kell kapcsolnod a programot (amit előzőleg installáltál) és aztán meg eléggé egyértelmű lesz, hogy mi mit csinál.
A főtémákat biztos le tudod szedni, az nem olyan vészes... a szóló meg úgyis impro...bár azt is érdemes, mert van ott 1-2 érdekes figura! Egyszer én is nekiültem ennek, bár csak azokat a részeket szedegettem le, amiket érdekesnek találtam, nem végig.