Na, de amikor vki teszi az agyát, hogy ő milyen gyors, meg neki nem tempó, amit a landi tisztán kijátszik, utána meg betesz egy ekkora koszhalmazt, ami egyértelműen bizonyítja, hogy fele tempón is bőven van még mit gyakorolnia, meg ő már 93-ban MacAlpine-t játszott a Pecsában, mikor riffelni is csak ÍGY TUD, akkor azért nem kell megvédeni, hogy nem olyan rossz az..
Értem. Nem tartom magam "olyan nagynak", különösebben gitárhírónak sem, nem is akarok azzá válni. Sokkal inkább foglalkoztat a zene egésze, zeneszerzés, az egyes hangszerek (nem kizárólag gitár).
Népszerűsítésnek meg ott vannak a lemezeim.
Minden bantas nelkul mondom ezt: a kis arpeggio szornyu.
Tele hibaval, hangok osszemosodva, utem nulla, neha meglodulsz, aztan belassulsz, 1x felrenyulsz.
Erre igazan nem kene buszkenek lenni. Ime lassan, amit jatszol. Landmine tiszta hangszinnel tette fel, kivancsi lennek, neked hogy szolna ugy. Ez a torzitas meginkabb elfedi a hianyossagaid.
Kivetelesen 2 dologban is egyet ertek Landmine-nal:
- lassan kell jatszani, legyen folyamatos, kulonvalo hangokkal.
- tekerni jo, ha funkcioja van. De csak a vakitas kedveert nem.
Ok Ok. Semmi gáz, csak nagyon hiányoltam, hogy tőled még nem láttam semmit. Nem hiszem, hogy arcolásból kéne feltenni anyagot, hanem ha olyan jó vagy, akkor hadd tanuljuk belőle. Én sem azért teszem fel az anyagom, hogy itt nagypályázzak, hanem a népszerűsítés, illetve, hogy érdekel az emberek véleménye, főleg szakmai véleménye. Nekem van hol fellépjek, tehát bárhol kiélhetem magam. Csak, hogy félre ne érts.
nincs kedvem itt "faszverni" idióta figcsikkel, és sebességmániával... én zenélni szeretek, nem mutogatni meg tekerni.
múltkor volt fenn pár videó, de azok mind szarok voltak, 1-2 órás munka, így letöröltem.
nincs rá szükségem. inkább néztelek volna téged valami nagy figcsit mutatva a gitárodon
ja nem tudom miröl szoktál le, de egy videót se láttam tőled itt. egy van amin a pengetést mutatod, de az nem tiszteletet parancsoló.
bocs nem kötöszködni akarok, csak megnézni mit is tudsz valójában. a mp3-at hagyjuk.
hát ez ilyen lett
de tudom még gyorsabban is
egyébként amolyan amelodikus, gambales "hanghalmazokat" is tudok lökni, de gondoltam csak nem nyitok egyből azzal
ha jó leszel nyomok még jó kis malmsteenyos tekrenceket is
cseppet koszos...
de lehet belőle tanulni:
ezért nem érdemes hibás pengetéssel, és olyan sebességgel gyakorolni, ami meghaladja a képességeinket, mert ilyen szép kása lesz belőle.
GUTHRIE GOVAN - Erotic Cakes
Ez pedig az albuma. Nezzetek meg a honlapjat is, par "nevesincs" ember (pl. Kotzen, Howe) beszel az albumarol. Kesz az album, ez a tag legalabb annyira ujito, mint Vai. Youtube-on is van egy csomo videoja.
Nem épp rossz, csak az általános szabályokhoz képest hibás. Én pedig azt mondom, előbb tanuljuk meg a szabályokat, és utána újítgassunk.
Ezért nem vagyok híve pl a különböző elhangolásoknak sem. Minek összezavarni egy kezdő gitárost?
Ez csak az én véleményem, de talán szerencsésebb lett volna úgy bemutatni, hogy "sokévi tapasztalatom alapján nálam így meg így alakult ki a dolog, próbáljátok meg ti is így csinálni, hátha pont erre van szükségetek", mert te egyértelműen kijelented, hogy az rossz technika, ez pedig nem igaz.
á, dehogy! csak pont a lényeg maradt ki abból a részből, amibe belekötöttem: A SEBESSÉG, amiért az egészet jó birtokolni.
és akkor a kisujjletámasztásról még nem is változttunk szót hüleségeket nem kell mondani, mert még valaki véletlenül úgy tanulja meg és később nem győzi a küzdelmet a rossz szokások leküzdésével...
Persze, mindig van egy másik megoldás.
Amit én leírtam, az az általános. Ha elmész tíz oktatóhoz, nyolc tuti így tanítja.
Azért írtam meg pont most ezt a fejezetet, mert mostanra vált világossá, mi a legfőbb hiba a pengetésekben a kezdő gitárosoknál. Többüknek sikerült kijavítaniuk, és továbblépniük, tehát nem írtam hülyeséget. Mindenki azt hisz, és csinál persze amit akar.
faszság egy módszert isteníteni a többit lehurrogni. Ahány ház annyi szokás, és mindegyik lehet jó. Biztos Friedman sem tud pengetni mert olyan kéztartással nem lehet :)
sok lehetséges módszer van. Kinek melyik a legkényelmesebb
aki akar jó gityós tekerős sok mindent magába foglaló hogyan szólózzunk könyvet akkor ott van Guthrie Govan Creative Guitar 2 alkotása és mp3 ban is beszerezhető
Persze, mindenkinek van mindenféle figurája és mindenki úgy csinálja, ahogy jól esik neki, az a lényeg, hogy jól szóljon, szóval én csak azért bátorkodtam írni Landmine-nak, hogy nem biztos, hogy egyértelműen ki lehet jelenteni, hogy ez jó, ez meg nem...
Pl. ott, amikor mutatja, hogy pengetés közben nem csuklóból történik a pengetés, hanem inkább ujjal, és erre azt írja, hogy helytelen, akkor azért én nem lennék ilyen magabiztos a helyében, mert én láttam pár gitárosnál, hogy besegítenek ujjmozgással is és nem akármilyen tempón játszott és hihetetlenül jól szólt.
Az lehet, de sztem sokaknak elég lenne ez a sebesség, nem mindenki akar malmsztín, vagy rodnas lenni ;)
"egy húron több (3) hangot kell megszólaltatni sweepszerüen"
Egy húron nem hinném, hogy létezik sweep, alapvetően a sweep bontást jelent, egy húron pedig elég nehéz bontogatni:)
De ha neked ez is megy, nosza, mutasd be nekünk, valódi gyors tempóban, hogy is kell ezt csinálni! ;)
/fikázás on
nem megy az a sweep neked
a te gyorsad nálam a lassú kigyakorlás
ráadásul nincs benne a nehezebb mód, amikor egy húron több (3) hangot kell megszólaltatni sweepszerüen le- és fölfelé ....
persze bemutatónak tökéletes az oldal, igaz a "támasszuk le kisujjukat" halk kacajt váltott ki belőlem
/fikázás off
Azért nem minden esetben lehet elmondani, hogy valami egyértelműen jó és valami egyértelműen rossz... Szerintem. De ettől függetlenül egy kezdőnek biztosan segít az írásod!
Landmine, kíváncsiságból kérdezem, miért erőlteti mindenki a váltott pengetést?
csak kíváncsi vagyok....
nekem sose ment, idegesített is a sok "felesleges" mozgás a húrok fölött.
és mostanában próbálgattam megint, és "magától" megy kb. lassú-közepes tempóig. tehát ez egyfajta "hordalékként" jött nekem. sose tanultam.
minek erőltetni?
Petrucci az oktatóján nagyon pontos, koncerteken már kevésbé, szereti elkoszolni a dolgokat, de rendesen. Mondjuk ez annak is köszönhető, hogy a Portnoy sosem képes gyorsulás nélkül játszani, és olyan sebességbe "kényszeríti" a zenekart, hogy azt már nem lehet kipengetni 2 évtized gyakorlással sem. ( Konkrét példa: Budokan koncert Instrumedley nóta, erotomania és universal mind részeknél. halál pontatlan.
Bár nem szoktak gondot jelenteni a Petrukki tempói, azon a sebességen nekem sem sikerült pontosan kijátszani a témákat)
Mellesleg meg a Gambale egyik oktatóján van egy rész bizonyos "monster lick" néven fut, ami az ő általa és általad is használt sweep -el van játsszva, na, azt ember el nem pengeti oda-vissza
Nekem rohadtul nem megy ez a fajta pengetés, mondjuk nem próbáltam csak egyszer, de el is ment tőle a kedvem.
(Harry barátom viszont kurva jól nyomja, irigylem is érte, rendesen )
Komolyra fordítva a szót, vhol nagyon szeretném ezt a pengetési módot is elsajátítani, de nem tudom van-e értelme ezzel küzdeni..A Gambale oktatóból az jött le, hogy ehhez a skálákat is újra kell tanulni, pentatonnál pl. 2 hang húronként helyett 3-1 a rendszer.
Nagyon tetszik az a könnyedség, amivel játszik, ugyanakkor gondolom embertelen meló megtanulni így is, ha már a másik fullra berögzült.
Vannak erre jó kis gyakorlataid?
Ez is csak egy zenei eszköz semmi több. Kétségtelen hogy virtuóz, de érdekes hogy a közönség sokkal jobban értékel egy hosszan kitartott visitó hangot mint egy 16-odos tekerést......
"Bizonyos szinten tutira vonz mindenkit a gyors játék, de mondjuk azzal nem szoktam foglalkozni, hogy számokban is ki legyen fejezve egy-egy sebesség."
Ezt köszönöm, mert ennél pontosabban nem is tudtad volna megfogalmazni a lényeget
No comment)))
Bizonyos szinten tutira vonz mindenkit a gyors játék, de mondjuk azzal nem szoktam foglalkozni, hogy számokban is ki legyen fejezve egy-egy sebesség. Nekem még a 180 is elérhetetlen távolságban van, bár hozzáteszem nem is törekszem rá, hogy elérjem, valahogy nem olyan zenét játszok. Kb. 150bpm nekem a határ, ha tizenhatodokról van szó... No nem azért mert mértem, hanem mert szoktam metronómra, dobgépre játszani, és ott be kell állítanom a bpm-et.
Megnéztem, de sajnos annyira rossz a felvétel hogy egyáltalán nem lehet érteni a kíséretet így azt is nehéz megmondani hogy mennyire játszik pontosan a felvételre. Nekem az az érzésem (ne legyen igazam) hogy ez inkább egy beállított szóló tehát nem ott helyben imprózta. A másik pedig hogy ebben a tempóban általában úgy szoktak játszani hogy tudja előre hány hangos figura fér bele egy adott időbe és arra figyel hogy az indulás és a megérkezés időben legyen. tehát a 16-odoknincsenk kontroll alatt. Ezen a módon viszonylag könyebb játszani bármilyen furcsán is hangzik. Egyébként ez kisebb tempóban ugyanígy van 200-as v. 210-es tempóban könyebb "darálni" mint mondjuk 176-nál megfogni dögösen a 16-odokat.
Hát igen arról akkor még nem is beszéltünk hogy mit értünk az alat tpontosan hogy vki gyorsan játszik. Egy beállított begyakorolt körben tud mozogni, vagy szabadon improvizál mintha csak mitomén" 160 bpm lenne a tempo?
Akkor hallgasd meg a youtube-on a Francesco Fareri felvételeket. Én ott már meg nem mondom, hogy az halálosan pontos-e, mert olyan tempóval nyomja. Persze neked edzettebb a füled, szóval te attól még meghallhatod, ha valami sántít.
A honlapomra feltettem egy példát még régebben 210 bpm-re azt hallgassátok meg. A zenei alap egy rakás fos, és nem is tökéletes a gitározás de jelzi a tempó felső határát, ahol a zeneiségnek lassan vége...210 bpm alias miki birta Nincs kötözgetve vagy ilyesmi. Egyben lett felvéve
régebben olyan pengetőt használtam, hogy a normál fender stilusú pengetőnek lenyestem a csúcsát, hogy kb. 160 fokos szögbe álljon a két oldal. na azzal tudtam gyorsan játszani . ha lekopott a hegyecskéje (hamar) akkor új elővesz. na ezt az amatőr közelítés! mamár 1.5 dunloppal nyomom és nem sírom vissza azt a koszos játékot. de azt a gyorsaságot technikai megújulással próbálom elérni...