Brian ismérve hogy a szólói eldalolhatóak. A nagyja legalábbis. technikailag nem azért nehér mert genyó az ujj rend vagy gyors lenne hanem mert úgy megszólaltatni ahogy ő csinálja nagy feladat. De ennek köszönhetően pár hang után felismerhatő a játéka, elismert csákó aki előtt a szakma nagyjai térdre borulnak
Majdnem ugyanazt mondjuk, csak teljesen másképpen.
Nem azt mondtam, hogy 200-al nem lehet zenei valaki. Nem lesz az automatikusan.
De van aki kevés hanggal zenei, van aki 200bpm-el. Stílus, fantázia, kreativitás kérdése az egész.
Ha már Brian May-nél tartunk, naggyon jó példa!!! Én is imádom, ahogy játszik. Vegyük az A kind of magic c. Queen nótát. A közepém szóló, ugyebár. És a szóló közepén, csak úgy egymás után, 2 db dúr skála. Lentről felfelé. Sima ujjgyakorlat, szar, semmit mondó dúrskála. De ott, abban a számban, azon a helyen mennyire jó!!! Piszkosul el van találva...na, erről beszélek. Vagy mondhatnám az Invisible man-t is. A szólója csupa tekerés...és kurva jó.
A Friends will be friends intrója meg az egyik legszebb szóló, amit valaha ember eljátszott. A Bohemian Rhapsody közepe nemkülönben...igen nehéz szépen, jól, pontosan eljátszani, pedig technikailag nem nehéz.
Ez amúgy azért van, mert mindenki először gyors akar lenni (ez a kezdő gitárosok álma manapság), és csak később jön rá, hogy ez még kevéske.
Petrucci egy fura eset, mert Ő már rég rájött erre, de aztán pár éve mégis elszaladt vele a ló.
Szerencsére most visszatalálni látszik a dallamosabb/zeneibb oldalra, remélem legalábbis:)
Bár ebben más szempontok is közrejátszanak.
Mikor már úgy eltekertem egy-egy Petrukki szólót, akkor nekem még nem ment a szép lebegtetés, sem a dinamikai fokozások.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nekem nehéz volt, és nem vagyok ezzel egyedül.
A zenei gitározás meg épp hogy ezeket igényli, és nem a tekerést. A dallamalkotás az nem technikai rész, az nem illik ide.
amúgy szerintem sokszor nehezebb lassan játszani mint gyorsan. Nekem nagy kedvenc Brian May. Ő abban a bizonyos értelemben nem az a technikás gitáros, de azok a dolgok amiket landmine említ teszi az ő játékát olyanná amilyen. Azaz hogy számomra (nem mindenkinek így jön le valszeg) él az ő zenéje és nem csak egy skála egy arpeggio után amit játszik.
Azz is igaz, de egyrészt ezek már nem annyira nehezek technikailag vkinek, aki 200-al teker, másrészt az igazi zenei gitározás, a zenébe "beépülés", dallamalkotás nem feltétlenül igényli mindezen technikák magabiztos birtoklását.
Stílus legyen...BB King, vagy Petrucci...mindkettő nagyonnagy király és csúcs a maga műfajában. Más kérdés, hogy BB 1 hanggal, Petrucci 1000-el. De ez nem változztat a tényen, hogy ők a császárok.
írigylem is a technikát (és azt, hogy van idejük gyakorolni). én is gyakorlok idestova a 17. gitáros évemet taposom. de inkább a fíling és a rákenról tetszik.
abszolute nem rólad írtam hanem általánosságban. Nyílván a blama nagyobb Mr. Petruccitól mint xy-tól. Nem láttam télleg a felvételt, de ezekután kiváncsi lettem rá
Technikába nem csak a tekerés tartozik bele, meg a tepping. Egy jó slide, vagy lebegtetés, vagy a dinamikai kihangsúlyozások is technikák, és már nem egy gitárossal találkoztam, akik tekernek, de ezek nem mennek nekik.
A technikázás nem egyenlő a képzettséggel, és az átgondolt, profi, zenei gitározással. Nem attól lesz vki technikás, ha le tud fogni 200 hangot egy mp alatt apreggiók nélkül és még teppinget is tesz bele...:)
én meg arra hogy a kettő között az igazság. és sajna sok olyan alkot negatív véleményt akinek nincs kompetenciája. pl petrucci eset: mint néző mondhatom szerintem hogy ha már fizetek a buliért akkor gyakorolják össze főleg azon a szinten, de mondjuk millió oka lehet annak hogy miért nem tették. élő műfaj a hiba lehetőségek adottak. de eszem ágában nem lenne odamenni john -hoz mint gitáros és pofán röhögni, hogy de béna vagy menj haza gyakorolni. és különben is így kell belépni wazze. de megintcsak különbséget kell tenni kritika és fikkantás között. mert nem ugyanaz
Az a baj ezzel az egész technikázással, hogy elveszik mögüle/belőle a ZENE, és csak az marad, hogy ki hány hangot tud lefogni egy perc alatt. Kit érdekel? Szerintem a "feeling" , az érzés, az érzelem a legfontosabb a zenében, ami nem a technikából, hanem a SZÍVből fakad. Rengeteg gitáros arc, mindegyik úgy szaladgál a gitár nyakán mint pók a falon, de egyet hallok, és tudom hogy a többi száz mit fog csinálni. Ugyanakkor tisztelem az ő kitartásukat és munkájukat, amivel az évek során elérték ezt a szintet.
sajátszámainkban, az ilyesmi "rontás", hogy nem jókor száll be vki, simán lehet korrigálni sőt azóta már így is játsszuk. én sem vagyok gitár zseni, csak szeretek játszani és ez nagyon hallatszik koncerteken mikir jammelünk, hogy az agyonképzett konzervatóriumos srác(ok) valahogy a fílinget nem érzik de zenei képzettségük sokkal magasabb, de mégis sokszor a közönségnek(is) az én ("béna") játékom jobban tetszik.
Ja, és ha valaki továbbra is cikizi az ilyesmit az meg eccerűen irígyli a tudást. Én mondjuk ezér a csekélyke technikai tudásért má 10 éve szenvedek, és ha valaki tulságosan is kötekedne, akkor ugyanolyan autodidakta módon, mint ahogy gitározni tanulok, spontán és nagy átéléssel orrbaverném.
Nem láttam a felvételt, de őszintén szólva nem is érdekel, hogy hogy sül bele a számba Petrucci, én nem fogok ilyesmin fennakadni, inkább hallgatom a zenéjét és nem azt keresem, hogy baszott el és mit nem!!! És mindenkinél így vagyok, persze mindenkinél lehet találni hibákat, MINDENKINÉL, aki keres talál! Én továbbra is igyekszem élvezni a zenét és nem agyonelemezni, mert akkor elcseszem a szépségét, persze kíváncsi vagyok a különböző technikákra, zenei megoldásokra, de nem azért, hogy utána azt mondjam, hogy "huhh kihagyott két hangot a kromatikás tekerésnél és még a pengető is kicsúszott a kezéből" vagy hogy "oda jó lett volna egy hangnemváltás"...
Hát ha előröl kell kezdeni egy nótát az má télleg gáz. De apróbb hibákat szerintem yugodtan le lehet sz..ni mind előadói, mind hallgatói szinten. Véleményem szerint tisztelet érdemli a fanatikus hallgatót, ha tikkre tudja az összes nótát. A másik oldalról tekintve pedig osztom a lentebb leírt vélemény....én így játszom és kész.
Mindenki tudja, hogy sokmindenen múlik a sikeres intonáció: hangulat, fáradtság, cefre,stb...
Volt "szerencsém" felrakni egy külföldi oldalra a zenéimet, és csak azt láttam, hogy mindenki 10-est ad rá... de nem csak az enyémre. Mindenki mindenkiére csak jót szól. Ez amolyan íratlan szabály. Csak jót mondj, csak az előnyöket, pozitívumokat hangsúlyozd ki.
Ez sztem nevetséges, akkor sokkal inkább erre a "magyar mentalitásra" szavazok!
Ront a koncerten nem egyenlő azzal, ha belesül egy számba, és az egész zenekarnak előről kell kezdenie...
láttad Te ezt a koncertfelvételt?? Sztem ha megnéznéd, más lenne a véleményed.
Arról van szó, hogy Petrucci nem tudja, mikor is kell belépni pontosan, (vagy késik egy fél ütemet, már nem emlékszem), egy másik számba meg beleront, és megállnak újfent.
Tudom, hogy ezek az arcok el tudják játszani a témáikat hibátlanul is...csak egyszerűen itt nem gyakoroltál össze. Lehet itt szépíteni, akkor is ez nagy hiba, profiktól nem ezt várja az ember (legalábbis én nem).
és ha valaki télleg béna? akkor mi van? senki sem úgy kezdi hogy egyből pörög az ujja és mindent tud. én mindíg azt nézem hogy én mit nem tudok és nem azt hogy más mit nem tud. de hát Magyarország magyar mentalitással. na mindegy, csak olvastam a hozzászólást és ezt muszály volt leírni )
ismerem a srácot eléggé elviselhetetlenül fikázós, ő egy igazi kritikus semmi sem jó neki egyszer majdnem kapott mindketten jól bevoltunk rúgva, és jött a szokásos parasztságával előtte meg már felbosszentottak, hogy a pogózás közben kiszakadt a dob és a dobmiksi is tönkrement, a sört meg a mittomén mit meg öntözték mindenhova a drága effektekbe is (azóta folpakkolom). szerintem is paraszt dolog, soha nem tenném, ha a zenébe és a hangultba paszzol akkor pont jó, hogy egyéniségt viszek a zenébe.
szerintem tök paraszt dolog koncert végén odamenni és fikázni meg okoskodni, mit, hogy játszál. Én tuti lerendezném annyival hogy kuss én így játszom )
én pl. begyakorlom a számot a szólókat, de koncerten a hangulattól függően vhogy mindíg kicsit mást játszok máshogyan, egyszer a szünetben oda jött hozzám egy srác, hogy majd megmutatja, hogy is kell a szólót eljátszani. én meg elmagyaráztam neki, hogy ez nálam "rákenró" és máshogyan játszom, meg is mutattam neki, hogy is van eredetiben, és a ráadásként mégegyszer eljátszottuk neki. a legutóbbi koncertünkön (meg már jópár előttin is) felfigyeltem, hogy sok az elcseszés a számokban, szégyeltem is magam, most odafigyeltem, gyakoroltam és hát nem is én voltam a ludas, hanaem a többiek, jó mérges is lettem rá, sőt szám közben olyannyira csúnyán néztem rá, hogy inkább letette a gitárt és csak énekelt. off vége, bocs.
hmmm,csak úgy:)
hányszor csesztük már el mi is régen a számokat fellépéskor.nem izgattuk magunkat miatta kivéve,ha csúnya nemtörődömség volt az oka.
te inkább egy klasszikus zenész igényességével állsz a dologhoz,én meg inkább....rákenró:)))
na jó, csak ezért gáz, ha valaki megszól valakit azért mert ront koncerten, mert ez azért nem egyenlő azzal, hogy nem tiszteli a közönséget vagy hasonló, hanem egészen egyszerűen nem sikerült az, amit akart, gyakran előfordul az élet minden területén...
Haverom mesélte, hogy egyik srác megemlítette neki, hogy milyen gáz, hogy Petrucci vagy 3x ront a G3 koncertvideón (bár gondolom többször ront, csak egyszerűen ennyit vett észre), de persze azt nem említi meg, hogy mellette egymillió hangot meg tökéletesen játszott... Ilyen a hálátlan hallgatóság...:)
és te ha kigyakorolsz valamit, akkor mindig minden körülmények között ugyanolyan jól sül el a dolog? vagy neadjisten olyan is van, hogy valami nem mindig sikerül...:) na jó, ilyesmire még csak nem is merek gondolni...:P
És találtál hozzá zenészeket??
Bárcsak én is találnék olyan szintű hangszereseket, akikkel ilyesfajta muzsikát lehetne csinálni.
Az a baj, hogy még hírből sem ismerek...
Ja, így is fel lehet fogni, de azért a felkészületlenség eléggé gáz, akárhogy is nézzük (a rajongókkal szemben főleg)...
Amúgy nekem volt LTE cover-bendem, és mi legalább nem rontottunk bele a számokba, mert kigyakoroltuk, mielőtt kiálltunk a színpadra vele...
Most nézem a Liquid Tension videót, és hát hihetetlen mennyi elb...ás van ezen a koncerten
A Petruccinak kb. ha kétszer összejön pontosan a Universal Mind fő témája. A végét pedig annyira elcseszi, hogy meg is kell állniuk.( a közönség meg jól kiröhögi, de nem gúnyból.)
Szóval erről beszéltem, ettől ők még nagyszerű zenészek, nem mellesleg pedig megmutatja, hogy mindenki emberből van, és hogy a tökéletlenség a legáltalánosabb tulajdonságunk.
Ebben egyetértünk.
Amit pl. a Tokyo-i 93-as videón csinál a szóló részénel, az zseniális.
Ahogy fel van építve, a dinamika, van benne némi jazz, szóval tiszta élvezet meghallgatni. De az a jellegtelen tekercselés, amit a G3 jam-nél művel, az nekem nagy csalódás volt..( mondjuk a Vai és Satriani játéka is )
Egy kicsit az volt az érzésem, hogy minden G3-on uaz történik már.
A megírt dalok más tészták, de az improvizációkban vhogy nem remekel egyik sem.
Például ott van az Ibanez cég 90. szülinapján rendezett koncert, Andy Timmons, Steve Vai, és Paul Gilbert közreműködésével.
Hát a Timmons szénné alázza a másik kettőt..
Hiába a technikai bravúrok, meg a szinkron kéz az a fickó improviban verhetetlen, és nem csak a feeling miatt, hanem a dallamok erejétől is. Nna, ezt tudják rohadt kevesen.
Egyébként most nemrég láttam egy 91-es NAHMM videót, ahol a Vai, Satriani, Gilbert, Timmons, Beach, és Shawn Lane is játszottak. És vmelyik G3 jamben is felbukkanó dalt nyomtak, asszem C-ben.
Amikor a Lane belekezdett, mindegyik csak lesett..Az a faszi technikailag és gyorsaságban nem nagyon überelhető.( agyban sem különben)
Igen, Petrukki(talán ezért gyakorolja a technikai részt 2 órán át naponta) az utóbbi időben eléggé ráfeküdt a sebesség-mániára (sajna), de most talán leszokóban van újra és a dallamok felé irányul a játéka (nekem ez jobban fekszik).
Persze ízlések...
A sima napi zenéléssel(nem koncept gyakorlás) is szinten tudja tartani magát egy valamirevaló játékos, sőt, ezzel fejlődik.
Hát az nagyon gáz volt..
Rohadt sokat kellett várni a hidegben, mire bejutottam a próbaterembe, teljesen elgémberedtek a kezeim.
Valamint idegen hangszer, és számomra túl kevés volt a gain az erőlködőn. Volt 4 percem, mert próbálni akartak..
Az nem a technikáról szólt, és arról, hogy hogy játszom, hanem kíváncsi voltam, hogy a nyak pu úgy szól-e, ahogy szeretném, és kellett ez a megerősítés, mielőtt döntöttem, hogy belefektetem-e a pénzem. És gondoltam megosztom veletek, hogy hogy is szól. Egyébként már le is szedtem a honlapomról, pont ezek miatt.
Egyébként ha megnézi vki a DT-t például, mindegyik tag rendesen melegít koncert előtt. Amíg nem játszottam ilyen durva témákat, addig sosem éreztem a hiányát, viszont ma már tudom, hogy mennyit számít, ha előtte az ember megmozgatja a kezét egy fél órán át.
Utána minden simán megy, nélküle meg nem jönnek össze a dolgok. És hát azt is tudni kell, hogy a Petrucci pl. minden nap 2 órán keresztül csak technikázik, nem játszik, csak a figurákat csinálgatja, hogy szinten tartsa a tudását.
Akárcsak a sportolók. Ha nincs minden nap edzés, a Csollány sem csinálja meg sérülés nélkül a "keresztet" a gyűrűn
Lehetne ezt még tovább fokozni, de semmi értelme sincs.
Nincs miért magyarázkodnom.
Játszom, ahogy játszom, lesz ez még jobb is
( a hibáim én tudom, ha meg más is észreveszi, az csak azért van, mert jó a füle, úgyhogy büszke lehet)
Hát mintha pont nem lett volna tisztában, hogy pontosan hol érzed a szinkronhibát... megjegyzem én csak egyszer néztem meg a videókat, így nem tűnt fel annyira ez a dolog, azon a videón lehet nagyon érezni ilyen hibákat, amelyiken egy JPMet próbál valahol, de ott megemlítette, hogy hideg volt, és 5 percre volt a kezében a gitár, szóval megértem, hogy nem tudta a maxot kihozni.
Én most azért nem szóltam semmit, nehogy az legyen, hogy megint én vagyok az, aki negatívan állít be egyes embereket és hozzászólásait.
Én személy szerint örülök, hogy rakosgatják be az emberek a videókat, és nem akarok minden áron hibát keresni.
Mivel alaplapi szar hangkártyám van, ezért a digitalizáláskor elég rossz lesz a felvétel minősége, hát még ha felteszem a netre, mert a tárhelyemen max 20 Megás videó file-ok lehetnek, úgyhogy sokszor még butítatni is kell az anyagot.
Ettől függetlenül a kromatikus felmenet pontos a felvételen-legalábbis nálam..
Vki másnál még esetleg más a helyzet?
Ja, és kösz a könyv ajánlót, utánanézek.
Végülis pontosan nem tudom másodpercre megmondani, mert nálam valamiért csúszik a kép a hanghoz képest....
De a gyors részeknél éreztem, mikor van az a felfele futam, meg talán a végén. Azért is lennék kíváncsi, hogy szól ez önmagában.
Hát igen..az a szóló nem éppen a technikáról szól, viszont kétségkívül gyönyörű..
Erről a kőbányai suliról mesélhetnél egy picit mailben-hogy mennyibe került volna, hogy zajlott a felvételi, mik voltak a követelmények stb. Én régen nagyon szerettem volna bekerülni, de sajnos nekem elméleti tudásom egy deka sincs, így esélyem se sok..Egyszer a G3 koncerten elcsíptem a Maróthyt egy percre, és kérdeztem tőle ezeket a dolgokat, akkor azt mondta, hogy 3 eltérő stílusú dal kell, köztük egy akkusztikus.
Én a Mystical Potato-ra, A Sacred Wonder-re és a Day at the Beach-re, vagy a Barokk-ra szavaznék, ha egyszer felvételiznem kéne..
Neem, egy jazzsuliba épp.
De a felvételi a Kőbányaiban volt (mondjuk azzal nem is kerültem be, hanem csak másodszorra egy Vai-val, csak nem volt rá lém, így nem jártam oda...)
Lte: én elhiszem, hogy hamar megírták, persze nem nulláról.
Gondolom, mindenkinek volt ötlete, és azokat dolgozták ki. Nem nehéz dolog ez azért annyira. Én is elég összetett zenéket írok, mégis némely dal megvan 1 nap alatt.
Ezek meg amúgy is őrültek, úgyhogy fossák a témákat:))
Az unisono oké, hogy megírt, és a többi szóló is néha, de 5 percnél tovább egyiket sem írták, az tuti.
Egyébként honnan vannak az alapok?
Nincsenek meg a teljes verziók?
2006-02-04 18:33 |
#470
Milyen felvételin?
Milyen suliba jársz?
(Kőbánya?)
Azt a szólót én is nagyon szeretem, mindjárt meg in nézem
A LTE tele van jobbnál jobb szólókkal.
Egyébként nem hinném, hogy improvi szólókról van szó, mert ha megnézed őket, igenis nagyon ki vannak dolgozva.
A Petrucci nem csinál ilyeneket improvizációkba, nézd meg a Budokant, vagy G3-at, sehol nem játszik ilyen jókat. Többnyire csak teker össze-vissza..
Szóval a jobb nóták szólói fullra meg vannak írva, ez tuti.(egy halom szóló egyébként is a billentyűvel együtt fut, tehát mindketten megtanulták)
Ez csak duma volt, hogy egy hét alatt megírták és felvették..Az ilyet én nem veszem be..
Persze, ezzel egyetértek! Én sem tanulom meg soha a szólókat egyben (főleg, ha impro, mint az Universalban is) :)
Nem ezért említettem, hogy nem hasonlít az eredetihez egy az egyben. Azért, mert én úgy hallottam ki, hogy a futamoknál vannak szinkronhibák, bár kicsit eltűnik az alap mögött.Ezért is érdekelne, hogy szól magában.
Na, nem fárasztalak tovább a hülyeségeimmel, bocsi:)
As I am-et keresem.
Nekem a "When the water" egyik szólója a kedvencem, úgy 2és fél perc körül. Egyszer azt játszottam felvételin:)
Ja, meg a Paradigm shift, azt meg egy zenekarommal toltam, jó emlék (amúgy meg Petruccin nőttem fel, igazán kreatív gitáros, csomó mindent lehet tanulni Tőle).
Na, ezeket találtam, nem túl jó minőségű alapok, de végülis megteszi...:)
A Kindred-nél nem akartam követni az eredeti szóló ívét, direkt eltúloztam a vibrátókat, és eltoltam a hangsúlyokat.(egyébként rohadt ideges is voltam a tremoló miatt, a szóló indulása előtt dühömben kitéptem a kart belőle, és ezért is szaggattam ennyire a húrokat. Ja, meg nem is nagyon hallottam az alapot, csak magam..)
Universal Mind-Nem szeretem mindig uazt csinálni, mint a felvételeken, nincs is türelmem pontosan leszedni.
Az eredeti előadók sem csinálják kétszer uazt. Sztem ez nem vizsgafeladat, hogy tökéletesen kelljen megoldani.
Elnyomom, ahogy jön, aztán kész. Itt-ott vannak kisebb hibák némelyik videón, de hát Live felvételen még sosem hallottam hibátlan gitározást senkitől. Nézd csak meg, bmilyen híres gitárvirtuóz is vki, a játéka tele van hibákkal élő felvételeken-amit nem javítanak ki utólag persze.
Nem is ez a lényeg. Ettől élő a dolog, ettől emberi.
Elvégre nem gépek vagyunk.
Ülhetnék órákig és gyakorolhatnék egy-egy szólót, aztán rögzítgethetném hosszú időn keresztül, míg végre minden smakkol, de erre se időm, és energiám.
És kedvem sincs Ha stúdió felvételt készítenék, nyílván én is törekednék a tökéletességre.
Illetve attól még, hogy vki más dolgát pengeti az ember, még bele-bele lehet imprózni. A főbb vonalak megvannak, a többiben pedig lehet élvezkedni. Szerintem.
Alapok- Jó lenne, ha találnál vmi jót, az As I Am alapját keresgéltem tegnap sokáig, de sehol nem találtam rá..
Annak nagyon örülnék. ( csak ne midi legyen, attól frászt kapok)
Ha megengedsz egy (ezúttal negatívabb) véleményt, sztem egy kicsit sántít ;)
Inkább úgy vedd fel, hogy ne legyen ott a háttérben a cd, mert így néha kivehetetlen.
A kindred jobb, bár a vibrátók néha nem illeszkednek a tempóhoz, Nálad lassabbak itt-ott, mint kéne.
Ha küldök alapokat, felnyomod arra? megpróbálok keresni.
Köszi, szép volt, de már ahelyett is strato van! :) Egyszer azért szeretnék egy rg-t!!! Válaszoltam!
2006-02-04 14:39 |
#459
Nem lesz, mert azt mondják, hogy tképpen 3-an a 4-ből együtt nyomják a Dream-ben, ezért nincs értelme.
Mondjuk ezzel nagyon nem értek egyet..
Sztem az a felszabadult zsenialitás nem nyílvánulhat meg a Dream nótákban, mivel ott az éneket is figyelembe kell venni.
A LTE teljesen izzadság mentes munka.
Én nagyon örülnék, ha egyszer átgondolnák ezt a dolgot
Universal Mind, Paradigm Shift? Hmmm, egyszer már tudtam őket, mindjárt átnézem, kedvet kaptam hozzá..
király a videó, meg a gitár is szép...:)
LTE-nek amúgy nincs szar dala, pont a napokban hallgatgatom mind a két albumot, eszméletlen muzsika...:)
Nem lesz 3. album?
A LTE tényleg nagyon jó kis muzsika, bár nekem a kindred spiritsnél jobban tetszik az universal mind és a paradigm shift. Ezeket is felnyomhatnád... :D
Hát van két 9-es készletem, amit nem használok mert áttértem 10-re egy ideje. EB mindkettő, én Pest környékén lakok, ha erre jársz szivesen odaadom, de akár postán is elküldöm!
2006-02-04 14:12 |
#451
Az előadó John Petrucci
A Liquid Tension Experiment project első lemezén hallható ez a nóta.
Sztem az egyik legzseniálisabb muzsika, amit valaha csináltak a Portnoyék.
Szerezd be mindenképpen mind a 2 lemezüket, sokkal jobb, mint a Dream!
Alapban 9-es húrokat, de ez a gitár 10-essel érkezett, és az eladó mondta, hogy erre van belőve a nyak, úgyhogy vigyem hangszerészhez, ha 9-est akarok.
Mivel nincs pénzem új húrkészletre, ezért az itthon tartalékban lévő 9-esből kiszedtem az alsó 3 húrt, és rátettem, így tképpen olyan, mintha hibrid lenne.( az alsók borzasztóan el voltak már nyúlva)
Gondolkozom, hogy lecseréljem-e 9-re, vagy maradjon 10..
Egyelőre eléggé ledarálta az ujjaim, nem vagyok hozzászokva. Égnek az ujjhegyeim rendesen
Meg aztán ennek a gitárnak a tremolóját rendbe kell rakatnom, mert nagyon gáz..remélem egy csavarcsere megoldja a dolgot..
Egyébként én is Ernie Ball-t használok