Most két dolog van, amiért nem készítek felvételt:
1. Kurvára eltévedek a nyakán egyelőre...fura ez a 24 bund
2. Elég ratyik a húrok rajta már, tehát hamis, és nincs pénzem húrkészletre..
Ha ezek a problémák elhárítódnak, akkor teszek fel egy-két dolgot.
Sceletor! Most hogy megvan az új gyöngyszemecske nem kaptál kedvet pár új videó elkészítéséhez? :D Mondjuk néhány fülbemászó kis árpedzsócska vagy valami...;)
hát azért ne vedd készpénznek, neten nem lehet találni zongorához skálákat ujjrenddel együtt?
Én amikor a Für Elise-t tanultam, ott a végén van ugye kromatika lefelé. Aztán a kottában valami totál bonyolult ujjrend volt leírva, de szerencsére csoporttársam elmondta, hogy hogyan érdemes, szóval kromatikánál, mondjuk ha C-ről indítom, akkor az ujjrend: akkor 2, 1, 3, 1, 3, 1, 3, 2, 1, 3, 1, 3, 2 (újra C-n), én így gyakoroltam a kromatikát, szerintem ez így eléggé egyszerű és jól fel lehet gyorsítani, a többi skálát meg nem tudom biztosra...:(
Meg kell várni, amíg betöltődik a file az oldalra.
Csak az elejével foglalkoztam, többre nem volt enerdzsi, meg amúgy is eléggé nehéz harmónia. Legalábis nekem.
Épp Tommy Emmanuel dvd-jét nézem, a koncert után beszereztem. 100% pure játéktechnika, bár úgy érzem, hogy ezt nem lehet megtanulni, olyan egyedien penget.
A következő kérdés zongoristáknak szól:
hogyan érdemes egy gyors futamot kijátszani, ami tele van színező/átmenőhangokkal, kromatikákkal? Használjam csak az 1,2 ujjakat, vagy mehet a 3,4 is? Előbbi könnyebbnek tűnik, de persze egy billentyűs tanácsát szívesen meghallgatnám ez ügyben!
mert ott már nekem nem olyan kényelmes nyújtani, így meg könnyebb, jobban lehet vibrátózni meg ilyesmi... persze ha az egész fogólap ki lenne szkalopálva, az már nem biztos, hogy túl kényelmes dolog, bár gondolom leginkább megszokás kérdése.
A P1-en is csak az alsóbb húroknál..
De engem idegesítene sztem..
(Meg találtam egy nagyon jó eladót itt Európában, úgyhogy ha minden igaz, holnap útjára indítja a kis P4-esemet a srác
Amikor a bundok közt a fogólap fáját kimélyítik..vagy hogy is fogalmazzak.
Épp most akarnak nekem eladni egy Petrucci JPM P1-et, aminek az uccsó 4 bundja scallopálva van..hát ezért nem fogom azt megvenni...
Állítólag arra jó, hogy gyorsabban lehet így játszani..én nem tudom, mikor egyszer próbáltam a Malmsteen Fendert, ahol az egész nyak ilyen, én biza 3 hangot nem tudtam játszani rajta..
"Ja, azért az hozzá tartozik, hogy ez nem saját téma, már nemtom, hol találtam, de nem én írtam"
ezt írta land úr.csak bemutatott egy tulképp tanulságos kis videót nekünk.
Uhh. Ugy latszik itt sok mindenki egy video alapjan akarja leszurni, ki hogyan jatszik (ez olyan, mint nezegetni a tusoloban, h kinek hosszabb...), ill hogy remelhetoleg nem jatszik jobban, mint "en". Ez eleg rossz hozzaallas. Majd kinovitek. Nem irigykedni kell, hanem a masiktol tanulni. Nem kell megsertodni, ha valaki - valszeg segito szandekkal - megjegyez valamit.
En pl. bekapcsoltam a fenykepezogepet es feljatszottam, nem vagtam, nem kevertem ra, stb, natur szol a gitar. Sokat hibaztam, nem magyarazkodom, miert. Kerdes volt, jo gyakorlat, ezert lassan eljatszottam, h konnyu legyen leszedni. Ha igeny van ra, feljatszom gyorsan is nagy torzitott gitarral. De azt hiszem, itt sokan megfeledkeznek a lenyegrol, h egymast segitve fejlodjunk.
Ezert tobbre ertekelem a magyarazatot es a 300-zal valo tekeres helyett a jo otleteket, mint pl Landmine temajat. Bocsi a sok offert.
Nesztek egy regi hulyesegem: Zene, mutattam mar.
Szia!
Meghallgattam amit játszottál. Tetszik. Ha megengedsz egy tanácsot: ha ugyanezt kevesebb hanggal oldod meg, tehát a harmónia szempontjából értékesebb ("izgalmasabb") hangokat kitartod a diszítő hangok helyett, érettebb és maradandó lesz az egész. A blues egyik fontos ismérve, hogy hagy időd gondolkodni. Nem csak Neked, hanem a hallgatónak is. Ettől sokkal személyesebbé válhat a zene, amit játszól, így mindig Hozzád fogják kötni, amint meghallják. Szerintem ez a zenében az egyik legfontosabb.
Mikor hogy. Az adott témától függ. Valamikor csak játszom, és elképzelem a dallamot, így tudok konkrét hangnemváltásokat létrehozni:)
Valamikor elméleti síkon gondolom végig ezt, bár ez ritkább.
na meghallgattam csak gyorsan az mp3-at, meg a kottát, és anélkül, hogy az egódra akarnék dolgozni azt mondom, hogy ez jó, nekem tetszik...:)
tudod mire lennék kiváncsi, hogy hogyan szoktál összeállítani egy harmóniamenetet? Meg ami érdekelne, hogy hogyan lehetne jó kis hangnemváltásokat csinálni?
Elemezhetnénk itt egy pár bonyolultabb harmóniamenetet, az azt hiszem a hasznomra válna, mert nem mindig vagyok tisztában a dolgokkal...:)
Nem semmi a megfogalmazás...mi az alábbiakat úgy szoktuk mondani, hogy "...figy" vazz, nyomjunk má" egy déblúzt...".
Kár, hogy most nem tudok ebbe belehallgatni. Na majd otthon.
Tervezek én is feltenni egy blues témát ide, de én nem fogom tudni ilyen szépen leírni, hogy mit hogyan játszom. :D
Dehogy kellene hazudni, ez így OK, csak mindig a negatív hullámokat érzem részedről...:) nyilván te meg a részemről érzed, nem gond, majd mindjárt leszedem és meghallgatom/megnézem mit kreáltál, de sajna az elkövetkező pár napban nem lesz túl sok időm, úgyhogy nem biztos, hogy MSNen egy jót tudunk dumálni, de ami késik nem múlik, úgyhogy előbb utóbb úgyis összefutunk...:)
Sztem egyáltalán nem állok olyan kritikusan semmihez sem. Senkinél sem tudok jobban semmit, és nem is akarok. Néha elmondom a véleményem, és ez nem mindig pozitív, de nem dolgozok senkinek sem az egojára, inkább őszintén leírom, hogy mit gondolok. Ez csak egy fórum, de ez nálam így megy a való életben is. Most miért kéne hazudnom? Elmondom mit gondolok, és érvelek.
Na, sztem ezt folytassuk msn-en, sztem nem érdekli az embereket :))
Najó, ha már ígértem, akkor felrakom...
Ez egy moll blues téma lenne, kicsit rockos felhanggal.
És akkor most jönne az a rész, hogy mit lehet tanulni belőle:)
Egyrészt a műfaji szabályosságot, tehát 12 ütemes moll hetesekre épülő körről van szó. Két részre osztható: először a téma megy, majd egy kör impro (itt néha kiesek a ritmusból, mert most ezt nem nagyon gyakoroltam).
Megfigyelhetőek a bluesra jellemző beérkezések a 3. (tonikai sorú), a 7.(szubdom. sorú), ill. a 11. ütem első negyedében(domináns sor), végül egy átvezetővel a következő tonikai sor első negyedére.
Dm a hangnem, így meglepetésszerűen D-moll pentatonból (és modálisaiból) szólózunk rá:)
Harmóniakörben semmi meglepetés nincs, tipikus blues séma.
A dallam-szóló technikai részében pedig (ha vki megtanulná a témát) figyelni kell a pontos nyújtásokra, a nyújtások hoszzára, visszaengedésére, ívére, kifejezésére, aztán az apró slide-ok dinamikai szerepére, és bizonyos részeknél (pl. szubdom-dom sor átkötése) a szintén blues-stílusú ritmikai késleltetésekre.
Na, ennyi egyenlőre elég, ha vki többet akar tudni, kérdezzen!:)
A videót egy fényképezővel vettem fel, ezért a minőség eléggé gyenge. Sorry. A hangot (hála az antiprofesszionális moovie makernek:) ) nem sikerült már rákeverni a képre, így a kamerahang szól...
De, mivel közbe rögzítettem a szólót, normális hangminőségben hallható az mp3-on (szelíd torzítással!!!).
Ééééén? :D
Csak szóváteszem néha, hogy mindenhez olyan negatívan és kritikusan állsz, mintha mindent jobban tudnál, előfordul hogy néha én is okoskodom, persze, mindenkivel megesik, de én inkább örülök, hogy ilyen házi videók kerülnek elő, ahol megosszák egymással az emberek, hogy mit csinálnak, meg szerintük mi jó gyakorlat, ezért nem akarok belekötni a videókba, mert minden videóba bele lehetne kötni, még a profikéba is, mert ők is szénnétorzítva mutatják a gyakorlatukat (persze nem mindig és nem mindenki), no szóval inkább csak pozitívabb hozzáállásra ösztönözlek...
A vágással meg ne foglalkozz, nem azt fogjuk nézni, legalábbis én biztosan nem, tényleg érdekelne, hogy mit hoztál össze...:)
És Te miért kötözködsz?
Azt meg úgy értettem (úgylátszik nemjól fogalmaztam), hogy ha valaki megnézi azt a videót, akkor azt látja majd, hogy olyan hangszínen kell elnyomni azt az arpeggiót, hogy hasonlóképpen szóljon. És ez csalóka lehet, mert köztudott, hogy egy torz hangszínnél sokkal jobban "el lehet rejteni" a hibákat, mint egy naturálisnál.
Ez inkább csak figyelemfelhívás volt, hogy "azért vigyázzatok, ne csak ennyire torz hangzással gyakoroljátok ezt a gyaxit!"
Lehet, hogy kötözködés-látszatot keltek néha, de nem annak szánom, de Te pedig sokszor úgy állítod be. Tehát, ha Te, vagy Krisztián annak vélte, akkor bocsánat.
A videó végülis elkészült, csak nem tudomn, hogy felrakjam-e, mert nagyon szar a videószerkesztőm, és kissé béna lett a vágás....
meg miért kellene hibát keresni? Krisztián azért rakja be ide a gyakorlatokat, mert például én kíváncsi voltam rá, meg mások is, és nem pedig azért hogy elemezzük a játékát, legalábbis nem emlékszem, hogy kérte volna, hogy minősítsük mit miért hogyan játszik...
Várom a videódat, remélem sokat fogok belőle tanulni...
háát, arpeggio-kat nem nagyon hallottam még tiszta hangszínen..
Ez egyébként egy saját szólómból vett kis részlet volt, igaz 2 bunddal lentebb játsszva, mivel a JS-en nincs 24 fret.
Azért szól olyan rondán, mert csak natúrba van bekötve a gitár az erőlködőbe, tehát semmi kompresszor, zajzár, delay, stb. nincs a hangzásban, ezért bizony elég koszosan szól, és vhogy az utolsó tapping hang az Istennek nem akart szépen, sokáig kiszólni..és hát a középső ujjam is rottyra ment a pengetős kezemen, mivel azzal nem nagyon szoktam tappingelni, és a felvételt megelőzően hosszú ideig próbálgattam írni vmi jó kis slide-tappinges arpeggio-t, aminek köszönhetően már tegnap is úgy fájt az ujjam, hogy majd be...
Azért nem volt értelme alá alapot tenni, mert ez csak egy lick, egy gyakorlat, és nagyon rövid.
rP, sceletor, köszi, hogy raktok be gyakorlatokat, figyelemmel kisérem ám őket...:) szerintem jók és használhatóak...
Landmine-nak üzenem, hogy várjuk a dalt...:) Persze biztosra veszem, hogy kottát nem fogsz mellékelni hozzá, szedjük le fülre majd, mi? :D
Amúgy igaz, hogy kijönnek a hibák, ha kevésbé torzítja szét az ember a hangot, de mondjuk pont az arpeggioknál kell szerintem szénnétorzított hangon gyakorolni (jó persze a legelején még nem, de amikor már a sebességet fejlesztjük akkor igen, amikor már nem azon agyalunk, hogy mi hol van), mert akkor kijön, hogy mennyire tisztán játszuk a dolgot, ha szarrátorzítva is érthető marad, akkor nincs gond. Ez az én véleményem.
elpengeti a G húrt miközben nyomja be a tremolót, a húrok meglazulnak, aztán csak a kívánt hang fölé rakja az ujját és voila...:) Matthias Ia Ekludth (fogalmam sincs hogy írják a nevét) ezt annyiban csinálja másképpen, hogy ő nem pengeti meg előbb a G húrt, hanem simán ráüt a húrra, ahol szeretné a hangot képezni, miközben a több húrt letompítja, hogy azok ne szóljanak...
Volt az a Dimebag-es üveghang video, ott nem értem, hogy csinálja egy kézzel a természetes üveghanot, amikor a jobb kezével csak a tremolót izélgeti. Visszapenget mondjuk gyűrűs ujjal, és a mutató meg ott van a 3-4-5 stb bund fölött? Valaki vágja ezt jól?
Bocs, nem kötözködésképp, de miért torzítod ennyire szét a hangzást? Szívesebben meghallgatnám ezt a témát mondjuk egy nem torz hangszínen (ott jönnek csak ki igazán a hibák)
Másrészt feljátszhatnál egy teljes számot/témát is alappal, abból sztem többet lehetne tanulni.
(lehet, hogy én is felnyomok ma egy ilyet)
Ifju titanok! Tessek!
Itt egy rovid arpeggio futam, lassan jatszva, a dallamra figyeljetek, nem lesz nehez leszedni, nagyon jo kis gyakorlat (inhuvelygyuszim van, bocsi a sok hibaert).
Ezeket a klises akkordokat hasznalja, paratlan akkordok E6-tol E1 iranyaba, paros akkordok visszafele: G, D, Em, Hm, C, G, C, D
2 ujjrend kell hozza: felfele mintha egy 6 huros dur vagy moll akkordot fognal, lefele mintha egy 5 huros C akkordot fognal. Termeszetesen mas ujjrendekkel konnyebb (pl nem E6-on pengetni 2 hurt, hanem A-n), de nem akartam ugy, h ne keverjek meg barkit is.
Nna, csináltam egy arpeggios kis videót, fent van a honlapomon a leckék menüpont alatt. Most jöttem rá milyen nehéz ezt a technikát effektpedál nélkül, natúrba bekötve megcsinálni...
target=_blank>videó Tab
Pardon, most nezem, elirtam. Nem 22-23, hanem 2 oktavon felulire gondoltam, tehat 26-27 bund korul van a negyedik ugyanolyan uveghang, amely megtalalhato egy huron. Tehat ebben a peldaban elotodoltuk a hurt, mely egyebkent az alaphurhoz kepest 2 oktavval es egy nagy terccel szol magasabban.
Snakepit , rP végülis leirta...
fizikailag annyi hogy a hurt felezed, és ha a hullám,hossza feleződik, akkor az pont egy zenei oktáv, és akkor felezed, 3adolod,4edeled... aztán kész.. nekem is csak a fizikai megértés után sikerült létrehoznom... http://www.cyberfret.com/techniques/harmonics/pinch/index.php itt nézzél széjjel!!! videoval is illusztárlaj a természetest is, meg a mesterséges üveghangot is..
Nincs erre valami fizikai magyarázat? Arra kennék kíváncsi, hogy ha vizsgáljuk a sinus hullámot, azon az üveghangok milyen formában tüntethetőek fel? Nem vicc, csak nem vagyok valami penge fizikából. Fel tudná valaki vázolni?
Tudod hogy vannak uveghangok a gitarhuron?
1/x-nel. Tehat, ahol elfelezed, harmadolod, negyedeled, stb a hurt. Ezert van az, h harmadtol felfele egyre tobb helyen meg tudod szolaltatni ugyanazt az uveghangot (pl 4. bund felett, 9. felett, 16. felett es 22-23. kornyeken, nincs annyi bundom - itt pl 5 reszre osztja a hurt a 4 hely, ahol az uveghangok jonnek). Probald ki, egyszeruen csak huzd vegig lassan az ujjad a huron, de NE nyomd le. Minel magasabbat hallasz, annal nagyobb az X (amit irtam az elejen). Ezek a termeszetes uveghangok.
A mestersegesnel annyi a kulonbseg, h ugyanezeket az uveghangokat megtalalod es ugy kepzed, h a pengetovel megpengeted a hurt, mikozben a huvelykujj koromvege kornyeken a borrel hozzaersz egy ilyen 1/x helyhez.
Hát igen...SRV nagyon tudott.
Állítólag többször előfordult vele, hogy a húrok letépték az ujjbegyeiről a bőrt, és pillanatragasztóval ragasztotta vissa.
Szerintem azért SRV nem az "egy jól megfogott hang" mestere.
Tekert jó sokat, mindamellett, hogy a "megfogott" hangokat jól meg is tudta fogni. Jól kidolgozott vibrátói voltak.
Az "egy jól megfogott hang" inkább B.B. King, de azon meg el lehet aludni...
Akkor meg kell bíznod bennem és elhinni, hogy nem érek hozzá ujjal:)
Olyan ez, mikor úgy dobod el a focilabdát, hogy magad felé "pödröd". Mikor leér a földre, feléd fog visszapattanni, és nem amerre dobtad...
hülye hasonlítás, na mind1.