Hát igen...SRV nagyon tudott.
Állítólag többször előfordult vele, hogy a húrok letépték az ujjbegyeiről a bőrt, és pillanatragasztóval ragasztotta vissa.
Szerintem azért SRV nem az "egy jól megfogott hang" mestere.
Tekert jó sokat, mindamellett, hogy a "megfogott" hangokat jól meg is tudta fogni. Jól kidolgozott vibrátói voltak.
Az "egy jól megfogott hang" inkább B.B. King, de azon meg el lehet aludni...
Akkor meg kell bíznod bennem és elhinni, hogy nem érek hozzá ujjal:)
Olyan ez, mikor úgy dobod el a focilabdát, hogy magad felé "pödröd". Mikor leér a földre, feléd fog visszapattanni, és nem amerre dobtad...
hülye hasonlítás, na mind1.
okké, akkor végülis nem érdemes variálni, ha valami beválik...:) én sem variálnék, hanem mindig Elixirt használnék, csak hát bassza a csőrömet, hogy 2x annyiba kerül, mint a többi húr...:)
köszi, hogy felvetted, bár így most fene sem látja, hogy tényleg nem nyúlsz hozzá a húrhoz az ujjaddal egy picit sem vagy azért leheletnyi érintkezés mégis van...:) biztosan van valami fizikai magyarázata, hogy miért is keletkezik ez az üveghang és ténylegesen hogyan jön létre.
Egyszerű: az egyik gitáromon a 11-es EB kemény D#-en, a másikon meg tökéletes ugyanez a húr ugyanezen a hangoláson. :D
Próbáltam azt a hibrid Newtone-t de nem jött be főleg hogy a vastag E húr hibás volt mert nem lehetett rajta oktávot állítani, meg keményebb is volt mint a EB úgyhogy maradt az. Ami már bevált. Bocs az offért befejeztem.
Ezzel már megy a nyújtás is rendesen meg az összes játéktechnika. :)
no ez most picit zavaros számomra, de nem baj...:) amúgy milyen húrt vettél? Húrok topicban beszámolhatnál a tapasztalatokról, hogy okosabbak legyünk mi is...:)
Te is lesemmitmondózhatod a zenémet, lehet, hogy neked nem is mond semmit(persze csak, ha elfogadható érv van mögötte). Nem dől össze a világ...
Na részemről téma lezárva, bocs ha offoltam.
Én is elismertem (#322). Amúgy melyik kijelentésre célzol? Arra, amit semmitmondónak tituláltam? Most mit tegyek? Nekem tényleg nem mondott semmit, hiába is akarnám, hogy mondjon. Az azt követő videó meg igen.
Vélemény. Erről szól a fórumozás. Senkinek sincs igaza, csak megállapítunk, közlünk, vagy vitázunk. Ennyi.
amúgy sohasem értettem, hogy miért akar valaki nagyon nagyokat nyújtani, végül is ez technikai kérdés, úgyhogy elfér ebben a topicban...:) szóval emlékszem, amikor Pyra azzal büszkélkedett, hogy ő 8-as készlettel valami 8 félhangot nyújt... én eztet nem értem...:) meg ott van a fr is (már akinek) segítségképpen. Szóval nem tudom, én általában k2, n2, k3 nyújtok, de ez már csak az én bajom...:)
Nekem,Zakk nem a kedvencem,még az Ozzy gitárosok között sem.Csak elismerem ennyi.Ami a kérdésed végét illeti,még senki nem mondta,viszont az alapján amit láttam a honlapodon régebben, nem is értem hogy mi alapján teszel ilyen kijelentéseket egy lassan 20 éve élvonalban lévő nagy gitárosról.
megaztán még játszani sem halottál...egy szóval sem modntam, hogy ne menne a nyújtás ezzel a szettel vagy ne tudnék rendesen játszani... nekem teljesen kényelmes! minden megy rajta amit akarok! ugyanezen a szetten rockolok és nyomom a nyujtogatós szólókat ha kel. engem abszolutt nem akadályoz semmiben!
Ez rendben is van. De azért egy 9-es készleten mégis egyszerűbb megtanulni, utána lehet blúzolni, meg fílingezni, stb... aztán lehet, hogy nem így van, ez csak az én véleményem.
Nem egy gitárost ismerek, akik felnyomják a 10-11-es húrt a gitárjukra, azt hiszik, egyből menni fog.Aztán mondtam, cseréljék le 9-esre, máris jobban ment nekik, még a kéthangos nyújtás is... azóta újra 10-essel játszanak.
Nekem meg van az egész Macambo-s koncer.Na ezt meg végképp nem lehet tanúlni.Itt aztán nincs mellébeszélés,színtiszta őserő.Strató 11-56 húrokkal régebben(13-56) iszonyat húrmagassággal,érdemes kipróbálni egyszer mindenkinek,ezen aztán nem lehet kamuzni.
szerintem a nagy technikázások melett elfelejtjük, hogy egy jól megfogott hangnak mekkora súlya tud lenni vagy egy 3-4 hangból jól megírt számnak mekkora tartalma tud lenni!
Blues, és pentaton skálákkal az a zseniális megoldása, hogy elcsúsztatja a hangsúlyozási pontokat. Gyakran nem ütemre penget, hanem felütésre, ettől totál máshogy hangzik az egész.
Néha hallom Angus hatását is...
Láttam egyszer egy Headbangers Ball-ban 15 évvel ezelőtt, ahogy egy Les Paulon Chicken Pickingelt...(ugyanez magyarul...?)
Na, az nem volt semmi... Pengető, meg a három másik ujja...Olyan volt, mintha hárman játszottak volna egyszerre.
gondolod, hogy kétségbe esnének? :) szerintem rövidebbre állítanák a hevedert és nyomnák, amit tudnak... eléggé furcsa dolog összehasonlítani őket, mert akkor ennyi erővel én is megkérdezhetném, hogy Zakk mit tudna csinálni a Nasa vezérlő központtal és a tonna rackkel, miközben az ádámcsutkájára van akasztva a gitár? :D
De jellemző, hogy megint topicot tévesztettetek...:P
Nem az oktató videók hangzásából kell kiindúlni,hanem a lemezek és a koncertekéből.Az meg hogy középszerű lenne szerintem nem a legjobb megállapítás.Talán az egyik utólsó nagy, hagyományos értelembe vett hard rock gitáros aki még be tudja mutatni mit kell csinálni egy nagy színpadon.Egy vérbeli ROCK zenész akinek elég egy jó les paul,néhány pedál,meg egy jó Marshall ahhoz hogy vastagon szóljon a gitárja és nincs szüksége egy tonna rackre,meg egy Nasa vezérlő központra ahhoz hogy jól szóljon.Megnézném azt a sok intelligens arpeggió bűvészt az ádámcsutkájukra akasztott gitárjukkal mit produkálnának Zakk puritán gitárcuccán.
A felajánlást köszönettel elfogadom, ugyanis jómagam ehhez a témához mit sem értek
Dobj egy mail és msn címet légyszi a lovrekkrisztian@yahoo.com -ra, hogy majd meg tudjuk beszélni a részleteket. Már van néhány ötletem, hogy mit szeretnék, de az is biztos, hogy én nem fogom tudni megvalósítani
Web szerkesztéshez nem értesz véletlenül..? Mert szegény honlapom is egy retek sz..r, ahhoz sincs semmi szakértelmem. Szeretném egy kicsit gatyába rázni
Köszi!!!!
A Sceletor oktatóvideóra én is benevezek!
A Zakk-es témával kapcsolatban meg vegyesek az érzelmeim. Megvan nekem is az oktatóvideó, de a hangzástól és a játéktechnikától nem estem seggre. Tényleg iszonyat koszos rajta a gitár. Jegyzetelgettem videó nézés közben és kb. egy fél A4-es oldalnyi remek megoldás gyűlt csak össze. A chicken pickinget nem tartom annyira fontosnak, habár vannak klasszikus előtanulmányaim. De kurva jó megoldásai vannak blues és pentaton skálákra. El lehet tőle lesni ezt-azt. Biztos jó arc.
Sztem nem szól olyan jól a gitárja, a soundja pl. eléggé zajos, és tök nyers. Lehet, hogy ez sokaknak bejön, de mikor először láttam egy oktató videóját, ott eléggé gáz volt a gitársoundja, szinte alig lehetett kivenni vmit is a tökig torzítástól...
Ettől persze Z.W. a maga stílusában jó gitáros, viszont sztem egy "középszerűnél" mégsem jobb.
(na, most kapok
Ezt már akartam javasolni neked...:) ha tényleg csinálsz egy ilyet én benevezek rá! De szerintem vannak még sokan, akik örülnének ilyen DVD-nek, mindig jó megnézni mások hogy játszani meg okulni mások játékából!
Egyébként az jutott eszembe, ha már így belekezdtem, hogy csinálok egy komplett oktató DVD-t, ahol szépen bemutatom az összes technikát, amit csak ismerek, nagy hangsúlyt fektetve a "trükkös" dolgokra. Jó sok lick-kel és néhány demonstációs "klippel". Szépen elmagyarázom, mit és hogyan érdemes gyakorolni.
Készítek hozzá egy kottafüzetet is, aztán jelképes összegért meg lehet majd vásárolni..
2006-01-23 22:35 |
#295
Ok, csinálok egyet vmikor
Sok JPM ajánlatot kaptam, vannak köztük nagyon jók és nagyon betegek, pl most két fickó a P1-eséért 2000 EUR-t akart, mikor egy amerikai bolt 1250$-ért kínál egyet.
Volt egy jó ajánlat uennyiért egy P3-ra, a kedvenc színkombinációmra, de közben megvette egy barátja..
Igazából azon görcsölök, hogy találni tudjak egy olyan megoldást, ahol van némi garancia, hogy kapok is vmit a pénzemért.. mindenki előre kéri a pénzt, és hát egyiket sem ismerem ugyebár..akár csaló is lehet..
Ha vki tud ilyen lehetőségről , akkor megköszönném, ha megosztaná velem..( esetleg a Pay Pal-on, vagy ilyesmi..)
Zakk egy igazi metal bányász,de csak annak tűnik újdonságnak amit csinál aki nem ismeri a korábbi gitárosait Ozzynak.Randy Rhoads és Jake E Lee már a nyolcvanas években megcsinálták ezt.Még a zakatolós riffelést is tőlük vette át.Ráadásúl még a legjobb Ozzy nótákat is ők írták.De azért Zakk is egy óriási gitáros,mert meg tudta állni a helyét ekkora nevek után és ne felejtsük el a No rest for the Wicked és a No more tears albumokat sem,meg azt a bődületes hangzást amit előtte senkinél nem lehetett hallani!
hellóóó, nem filmezel mostanában? :D Árpedzsó gyakorlatot még nem is mutiztál... mondjuk valami tappinggel összekötöttet...:) na jó, csak ha kurvára ráérsz és unatkozol...:) JPM-el mi újság?
Én is szeretem, ahogy játszik, de azért egy Frank Gambale-tól, vagy Michael Romeo-tól, Dimebag Darell-től, netán Tony MacAlpine-tól inkább dobok egy hátast, mint tőle.( itt még számtalan nevet sorolhatnék) Amit meg a koncerteken csinál, sztem elég gusztustalan, lehet, hogy sok kisgyerek szemében ő a kemény rocker, aki méteres vasláncon lógatja a töke alá a Gibsont, és köpköd, mint egy láma, de számomra a zene nem erről szól. Engem ez nem hat meg, sőt éppen ellenkezőleg..
Erdekesebb helyett ertelmesebbet olvastam (illetve szerettem volna olvasni). Ugyanis lattam eloben. Vegigkopkodte a koncertet, csak ugy maga fele 3 percenkent. :)
Nem egy iq huszar, de ahogy szol a gitarja, ahogy kinez a gyerek, ahogy jatszik, az nem semmi.
A No More Tears szoloja kotelezo minden koncerten, meg is mozdul ra a tomeg. :)
Hát valahogy én sem éreztem
Zakk jó gitáros, de rengeteg sokkal érdekesebbet ismerek.
Engem egy idő után nagyon tud fárasztani az a rengeteg betanult pentaton skála..de ez persze csak az én véleményem.
Nem tudom a többiek hogy vannak vele? Én nem érzem hogy bármi szabályt felrúgott volna, azt se hogy be..artam, de még csak nem is pukiztam. A mondatod vége lehet hogy igaz, de az ebből a felvételből nem derül ki.
jaja, az ember meg hiába pofázik, hogy ez a topic nem erről szól...:) nem baj, mindenki meg akarja védeni a kedvencét, nem lehet ezt rossz néven venni...:)
Hallgasd meg a tátrai band trilógia 3. lemezének(ami egy koncertfelvétel) 1. számát,aminek az a címe h Ördögi szimpátia.Ha ezt megtetted légyszíves utána minősítsd ezt az embert.
Én azért (sem) tűzöm ki ezt célul, mert annyira magamtól tanultam gitározni, hogy egyáltalán nem tudok ennyi ujjal pengetni, max kettővel Évek lennének, mire kinevelném magamból ezt a rossz technikát..
Azért a Jason Becker féle Paganininek egyszer nekiugrok majd.
szerintem ne irigyeld... ki tudja mi van a háttérben... verték, hogy gyakoroljon, nem kapott enni, csak gyakorlás után, stbstb.... Paganini is ilyen volt... Szar élete volt, persze ma legendás... Inkább ne legyek híres virtuóz, de legyek boldog.
Én nemrégen - talán egy éve sincs, hogy hallottam egy kinai csodagyerekről, talán Ő az. Én is úgy érzem, hogy ezt a technikát nem csak Te és én nem tudnánk utána csinálni, de ne is tűzzük ki élet célúl, inkább csodáljuk. Ez a gyerek zseni. Nem szívesen írom le, de irigylem egy "kicsit".
Köszönöm ezt a linket! Nagyon hasznos oldal, és amit ez a kínai lány csinál, az csodálatos. Mi lesz majd 10 év múlva, amikor már nem "csak" virtuóz lesz, hanem fejben-szívben is hozzáérik a már most is zseniális technikai tudásához?! Egyszerűen fantasztikus!
meg a régi fórumra is vagy 1 évvel ezelőtt, valaki más... mindig felbukkanak bizonyos videók...:) de nem baj, ahogy mondják, egy újszülöttnek minden videó új...:P
Ne haragudj de az ilyen beírással csak önmagadat jellemzeded és nem Tibuszt.Van éppen elég gagyi ebben az országban akit lehetne fikázni ,ha egyáltalán van értelme a fikázásnak.
Sok igazság van abban, amit mondasz.
Vegyük példának Jimi Hendrixet. Ha összehasonlítod mondjuk Tony MacAlpine-nal, akkor valójában mind elméleti, mind technikai tudásban összemérhetetlenek. Ha Jimi látta volna, hogy fognak gitározni néhány év múlva, sztem az agyát eldobja. Viszont Jimi Hendrix nélkül meg vszeg később alakult volna ki az egész gitárvirtuózitás, mint így. Mindig kell egy forradalmár, aki elindít egy folyamatot, onnantól megy minden a maga útján, szépen fejlődik lépésről-lépésre. És az elődök tisztelete nagyon fontos. Bár én alig ismerem Hendrix munkásságát, viszont pl. Satrianit imádom, tisztelem az embert, mivel nélküle nem lett volna Satriani, Metallica és sorolhatnám, és akkor én sem fogtam volna gitárt.
A 80-as években már minden végletet elértek ezen a hangszeren, nem tudsz újat mutatni. És ha megnézed a ma "ismeretes" gitár heroe-kat, akkor nagy többségük bizony a 80-években is muzsikált már. És egy idő után mindenki játéka kiismerhető, megunható, de a tisztelet attól még jár ezeknek a zseniknek, akik annyi ember életét változtatták, változtatják meg évtizedek óta azzal, hogy zenélnek, új utat mutatva ezzel számos tehetséges fiatalnak, akik így találnak rá önmagukra, arra, ami boldoggá teszi őket, a zenélésre. Én minden előd elött fejet hajtok, mert nélkülük ma semmi sem lenne uaz, én sem. Ettől persze még nem kell szeressem, amit csinálnak..
király a gyerek...:)
bár úgy érzem ehhez, amit játszik nem kell kétnyakú gitár... nem fikázás, tényleg, egyszerűen csak úgy érzem, hogy valahogy nem olyat játszik, amihez feltétlenül szükség van egy ilyen különleges gitárra... de amúgy le a kalappal, fasza gyerek! :)
Tényleg ne értsetek férre, nem lehúzni akarom, de ne legyünk szemellenzősek. Mindezek mellett én ugyanúgy drukkolok neki, mint bármely más gitárosnak és remélem, hogy a további képműtétei is sikeresek lesznek, hiszen annak ellenére, hogy az újjai már nem úgy bírják, ahogy régen, neki ez az élete.
Én nem akarom fikázni a Tibuszt, de ugyanazt csinálja 40 éve és a probléma az, hogy h vhatja ő Tátrai Rock Band-nek, vagy Hobo Bles band-nek, vagy Latinnak, vagy LatinII-nek, vagy akárminek, amit csinál, attól, mert más gitárral játszik, csak a laikus hiszi el, hogy ez most valami egészen más.
És bár valóban abban a stílusban senki nem gitározik itthon, ahogy ő, de attól még ugyanolyan görcsös marad. De persze, ő a nagy Tibusz...
Azért ez sztem nem így megy. Vannak úttörők, akik nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy egy-egy stílus népszerűvé váljon, és ezek a valakik nem épp mesterek, csak elkezdik, és később ezt fejlesztik tovább.
Már az eu-i klasszikus zenében is így mentek a dolgok... először csak a főfunkciós gondolkodásmód volt, aztán jött a romantika és kibővítette...
Vagy a rockban, jazzben is: hiába legenda egy J.Page, vagy Joe King Oliver, ők még nem voltak akkora "ászok" sem technikailag, sem elméleti szempontból, mint a mostaniak...
Ezeket az embereket tisztelet övezi, ebből fakad a hírességük. Hiába tudom, hogy BB King a mai időkben nem számít szakmai tekintélynek, attól még tiszteletet érdemel, hogy már a kezdetekben képviselte azt, amiről mi itt beszélünk, és ezt egy életen át, teljes hittel, őszinteséggel művelt.
Mondhatnám, hiába növi túl a tanonc a mesterét, attól még megmarad tisztelt példaképnek. És ez nagyon fontos.
Hidd el, nem akartam én semmilyen vitát arról, hogy ki kit szeret, ezt olvashatod az előző hozzászólásom visszafogottságából is. És abban igazat adok Neked, hogy : "nem a szakma kell, hogy híressé tegyen valakit".
Viszont ha valaki mestere a hangszerének, azt a szakma mondja el, illetve maga a zenész érzi - tudja ezt saját magáról. Szerintem ez sokkal többet ér, mint az, ha valaki csak "híres".