megint értelmetlenül írok... olyanokra lennék kíváncsi, h a hang lepengetése-bőrhozzáérintése például hol történjék, stb... mind1 inkább mindent írjatok amit csak lehet
egy kérdés: mi a legjobb, és mi a legegyszerűbb technika a (magyarul nem tom hogy monnyuk) squelingre? Gitárvisíttatás
inkább a játék közben egy-egy hangra bevisíttatás érdekelne... a Dimebag féle elmeháborodottságot már értem (http://www.youtube.com/watch?v=HbIZIMeg-nw&feature=related)
ok, h a videók elmonnyák, de nem értem, mert van itt szó arról, hogy a pengetés után csak érincsem hozzá a kezem, de üveghangokat meg harmóniákat is idekavarnak. Valaki elmondaná h most akkor pontosan vattudú??
tudok ilyet csinálni, szoktam is használni, de inkább kezdjük a technikát elölről, mert i wanna go pro!
Persze, ilyenkor az ember kénytelen az egész tenyerét jobban kinyitni. De ekkor is fennál a lehetőség, hogy miután kipuhatoltad a megfelelú méretet, teszem egy g-dur-nál a harmadik bundtól, akkor ott is maga a tenyered "egy helyben maradhat" és már csak az ujjaidnak van szerepe.
Én jobb kezes vagyok, tehát a bal kezemről, amelyikkel a húrokat lefogom. Sztem azért van ennek relevanciája, mert az ujjak egy hierarchiaszinten vannak egymáshoz képest. nem akarok nagyon tudományoskodó lenni mellesleg:) Ha a kéztőcsontok ill. azok izmai mozgatják a mutatóujjad, akkor azt sokkal nehezebb koordinálni és hozzá képest a többi ujjad. szvsz. nekem legalábbis ez bejött. annyit még hozzátennék, hogy a kéztőizmok (nem tom így hívják-e) sokkal erősebbek és kevésbé finomak, mint azok a picik, amik az ujjaidat egyenként mozgatják. remélem így ok-sabb:)
de lehet h csinálok majd videót, h miről is beszélek.
Jó elgondolás. Nekem sajnos elég rövid ujjaim vannak, a vastag húrokon már nagyobb hangsúlyt kap a kéz és a csukló. De a magasakon kipróbálom a módszert.
Sziasztok, gondoltam megosztom kicsit a megvilágosodási tapasztalatomat, amire hosszú idő után jöttem rá. Ha bármit elkezdünk játszani, akkor 98%-ban a mutatóujjunkat tesszük le ugyebár. Namost nálam kialakult egy olyan régebb, hogy valahogy az rögzült, hogy ezen az ujjamon "támaszkodjon" az egész kezem - hogy a le nem fogott húrhoz hozzá ne érjen. Ez onnan jött, hogy az mutatóujjam kb. kéztőből irányítottam (azzal a csonttal, ami a csuklótól indul), az meg ugyebár baromi erős. És véletlenül rájöttem, hogy ha csak az ujjperceimet mozgatom akkor minden simán megy. Picit nehéz uralni egyszerre mindkét izmot, de egy idő után úgy is berögzül. Bocs, ha vkinek ez egyszerű és triviális dolog - néhány kezdőnek sztem hasznos lehet. Csak igyekeztem többet hozzátenni a "közkincshez".
Sziasztok!
Keresem a Lick library sorozatból a következő epizódokat DVD formában:
- Nuno Bettencourt,
- Zakk Wylde,
- Whitesnake
Ha valaki tudna segíteni megköszönném.
Tudok cserébe adni
- Van Halen,
- Pentatonic conception részeket.
Még január végéig lehet jelentkezni a YouTube-on zajló Marco Sfogli gitárszóló-versenyre. Egy kb. 2 perces backing track-et lehet letölteni, és erre kell egy szólót írni. Akit érdekel, pályázzon, van még 4 hét, legyünk minél többen:) Birta Miki is tett fel már szólót.
Itt látható az én videóm, és innen elérhető az eredeti versenykiírás YouTube oldala is, ahol a részletes infók vannak.
Bár a fenti dolog sem volt OFF, de az alábbi link még inkább a játéktechnikával kapcsolatos - ez itt a MyMusic.hu oldalon futó gitár-rovatom, számos játéktechnikai és zeneelméleti aspektussal. A legfrissebb anyag:
http://www.mymusic.hu/20091225_jonas_tamas_gitarsuli_51
Próbáld lazán tartani a csuklódat, és hagyd pattogni a pengetőt. Tehát ne elpengess(pull-offozz), hanem emeld fel(azaz hagyd visszapattanni). Olyan ez, mint a jó vibrato. Nekiülsz, és csak ezt csinálod egy ideig. Aztán egyszer csak rájössz, hogy ez neked hogy jó.
Köszi a válaszokat!
Akkor majd gyakorolok még jó sokat. És a pengetés-technikai javaslatokat is mindenféleképpen megnézem, mert érdekel.
Még egy kérdés, ha szabad; Nem tudjátok honnan tudnék letölteni kottákat a Király Lindu dalaihoz?
Jóusokatkő gyakorolni, oszt' 1xcsak abbamarad. Keresd meg Landmine honlapját - ott vannak pengetés-technikai javaslatok is. Hátha tudod hasznosítani.
(ja, most veszem észre: nehogymá' valami Istenezés legyen itten asztánmeg)
A technikát trillnek hívják, és tképpen uazt csinálja, mintha tappingelne, csak a pengetővel üti meg a hangot, nem az ujjával, így az jóval keményebben szólal meg!
Sziasztok Gitáristenek, na!
Azt szeretném megkérdezni, hogy néha veletek is előfordul -e, hogy játék közben beleakad a pengetőtök a húrba? Lehet ezzel valamit kezdeni vagy inkább hagyjam abba a gitározást?
Köszi a segítséget!
Valamelyik gitár híró el tudná pls magyarázni, hogy hogyan tudom rendesen gyakorolni és megszólaltatni úgy a gitárt ahogy Satriani csinálja a Surfing with the alienben? Arra a részre gondolok amikor hammer on-ozik a pengetővel magára a húrra. Ilyen furcsa technika, már elkezdtem ráérezni a hammer on-ozás megvan, de akármit csinálok a bal kezemmel nem szólal meg, csak a hammer on-ozott hang. Rwemélem érthetően beszéltem :D Csak az a baj hogy a technika nevét sem tudom pontosan, így oktatóvideót sem találtam. Ha valaki érti, pls oktasson ki! Köszi szépen
Amikor ilyet olvasok, az utolsó szó utáni első másodperc első tizedében hirtelen nem tom eldönteni,hogy az illető szivat-e vagy sem... de ha tényleg komoly van pár 5letem...
Igen, köszi, én is ilyesmikre gondoltam...csak anno nagyon elcseszem vmiért, mígnem a Jani el nem mondta, h h is kéne. de most már asszem a jó úton vagyok.
az ujjak önálló mozgása kell. úgy is lehet gyakorolni, hogy leteszed a kezed az asztalra mind a 4 ujjal, majd felemeled egyenként, úgy hogy a többi ne mozduljon és mindvégig tudd nyomni az ujjak végével az asztallapot, majd lehet variálni, egyszerre 2 ujjad emeled fel kisujj+középső majd váltás mutató+gyűrűs, ugyanezt gitáron is. de neked kell kitapasztalni a számodra legkényelmesebb pozíciót.
Kicsit bonyolult leszek: elég sok mindent elcsesztem az elmult 5 évben, amíg a tanárom fel nem hívta a figyelmemet a kéztartásomra, meg minden egyébre, csak hát 5 év beidegződését elég nehéz kiszedni...namost van egy olyan bajom, hogy amikor leteszem a mutató ujjam, a gyűrűs is automatikusan vele együtt hajlik lefele. kitaláltam egy olyat, hogy a tükör előtt gyakorolok és ott azt próbálom meg elkövetni, amit pl. a Michael Angelo csinál és nagyjából működik is. Ja, meg tükör előtt kizárólag a tükörképet követem, mert az ottani "észlelés" nem zavar be. na meg most fedeztem fel, hogy milyen pici erő elég, hogy tisztán lefogjak egy hangot. ez így célravezető lehet? én érzek némi fejlődést már 1 nap után is.
Ezt a csipkedős kétujjas technikát szeretném kitanulni. A pengető váltogatása már megyeget, meg egy-két figcsi is. Viszont amit ez a fazon művel, az már brutális.
Talán mert még szokatlan.
Nem sok tanácsot lehet adni ezügyben, legfeljebb annyit, hogy oda kell koncentrálni gyakorlásnál. Mikor nekiülsz gitározni, játszogass 15-20 percig egy dallamot, egy skálát, egy motívumot, akármit, lassú tempóban, figyelve a részletekre.
Probáltam, hogy csak a kisujjam rakom le, de sokkal
bizonytalanabb lett tőle a pengetésem és hamar
elfáradt a kezem...
Esteleg tudsz vmi jó tanácsot, hogy hogyan lehetne
leszoknom erről?
Ha senkinél sem láttad, akkor meg is van a válasz
Ettől még működhet, bár több lehetőség áll fenn:
-ha még kezdő vagy, akkor nem láthatod, hogy később miben fog akadályozni a "sajátos" technika
-ha már régebb óta tolod, akkor meg nem tudhatod, hogy egy "normál" technika mennyiben könnyítene bizonyos helyzetekben
A rálátás akkor lenne valós, ha próbáltad volna ezt is, azt is. Rajtad áll
Az helytelen ha szólónál egy bizonyos gyorsaság fölött kitámasztok pengetésnél a középső ujjammal? Eddig egy gitárosnál se láttam, hogy
a középső ujjával támasztott volna csak kis vagy esetleg gyűrűs
ujjal...
Én a tanáromtól (Szentkirályi Jani) lestem el egy olyan dolgot: berakja a számot és vele párhuzosan megpróbál hallás után lejátszani valamit, pl. egy rész riffet. Otthon kipróbáltam és bejött. Sztem jó kezdésnek a Europe-tól a Cherokee riffje, meg a szólója is, nem egy gyors valami vagy a Zöld, a bíbor és a fekete fő riffje - de pl. Ákosnak a zúzósabb riffes számai is jó kiindulóalapok lehetnek. A hallásod meg javul - én 6 évvel ezelőtt mondtam, h hú, mennyire jó az Andante album. Most is nagyon jó csak épp kihallom ahol hamisan énekel az énekes. Na ezt most jó hülyén írtam le
de amúgy ez egy olyan dolog mint bármi más, minél többet csinálod annál könnyebbe lesz, nyilván elsőre nem sikerül akkor majd másodikra több jó hang lesz és így tovább, nem kel megijedni, én egész sokmindent tanultam meg így, de mégis simán van hogy valamit elrontok leszedéskor aztán játszogatom játszogatom, és sokadszorra rájövök hogy valami nem stimmel és megtalálom a hibát...na az mindennél többet ér mikor ezt egyedül megodod
azt kéne halanod, hogy amit te játszol hang az ugyanaz-e amit hallasz. Van egy hallásfejlesztő program, Ear Master Pro-nak hívják, próbáld ki, hangközfelismerés, akkordfelismerés, ritmusvisszaadás, meg még sok sok minden hasznos van benne, érdemes kipróbálni, ha egy kicsit elszórakozol vele tuti ráérzel majd.
nekem lenne olyan kérdésem a (profikhoz :D) akik nem használnak tabot :D hanem fül után játszák el a számokat... nos én kb 1-2 éve gitározok de fül után én még soha nem probáltam eljátszani semmit :S 1-2 szer próbáképpen egy lassab számot de nehezen ment és volt ahol fél hangot elcsúsztam :S ezt mennyit kell gyxakorolni? vagy ez attól függ milyen fülem van és egyből hallanom kéne?
Kb. ezt gondolom Jan Cyrka: In The End-jéről, lassú, van benne néhány finomság, persze nincs benne ennyi minden, mint a Satriani nótában, de nyújtás, csúszás, fekvésváltás, ilyesmik vannak. Videó van fenn a neten, arról le lehet nézni mit játszik, és van sikerélmény. Én ajánlom, szép dal. :).
jól eljátszani dalt nem könnyű egy rutintalan mebernek még ha az relative könnyű is
az always kezdésnek jó, valszeg nem lesz jobb mint az eredeti de lassú mégis tele van minden féle finomsággal amivel elkezdheti a technikák tanulását
nyújtások, vibrató, legató tapping.....
és még sikerélménye is lesz. Jobban szívna egy juice-dallal :)
2009-10-14 23:56 |
#5494
Ja, oszt mégse tudja senki úgy eljátszani, ahogy kéne..
Talán még GunsnR jöhet jól - Slashnek nem túl gyorsak a szólói, pl. a havens door-ban de lehet neked ennél gyorsabb kell... Én régen ilyet játszodtam, aztán mutatta vki a malmsteent és...na, csak most 1 éve balfaszkodik a mutató meg a nagyujjam. de már jó úton vagyok
jogos .
meg ilyen Bon jovi , dire srais, stb ezek az elérhető szintek számomra kb.
meg próbálok sajátokat öszerakosgatni. Találtam ki néhány egyszerűbb, de ( szerintem jól szóló )kis lickeket. Nincs bent annyi bravúr, de próbálom ezeket szépem megszólaltatni.
köke
majd mmegpróbálom ezeket "beszerezni " .
Tanáron nagyon sokat gondolkodtam ,de sajnos pillanatnyilag nincs rá keret és ez nagyon röhelyes, de ez van.
szólókat tanulni meg az a gondom hogy ezek a PG, Van Halen, JS szólók (nekem) iszonyatosan nehezek...
nem tudom mikkel kéne próbálkoznom.
De azért az a legvalószínűbb hogy szeksztola vagy triola ami lényegét tekintve és idézőjelben majdnem ugyanaz.( most ok hogy nem hallok dobot/metronómot ).
Amit a videón látsz az egy c dúr skála. MInden fekvésben( c d e f g a h hangok)
Zsolt 3 hang / húr leosztással játsza úgy, hogy kétszer pengeti a 3 hangból álló kis csoportokat
azaz így
f g a f g a
h c d h c d
e f g e f g
a h c a h c
d e f d e f
g a h g a h
Ez pl az első fekvés. AMúgy Paul Gilbert Rock INtense videójában oktatja ezt.
Szeksztolát meg akkor mondhatsz ha megvan az alap tempó. EZek lehetnek akár triolák is vagy 16-odok.
ez OK. De van a skálában ismétlődés (persz a c dúr hangjai ), de kis csoportokban , ( persze utánna másik hangról indítva ) de ismétlődnek. Ezért szekvencia és nem csak sima skála. ( csak ugye rohadt gyors ) Na ez az elv és ehhez hasonlók érdeklnének.
de ha már ennyire témánál vagyunk , engem meg szekvenciák érdekelnének. Például ilyenek:
ilyesmi hangzásúak (ami nem 3 ,4 hangot ismételget hanem 6, vagy 8-at), és jól szól szólóba építve.
Itt egyébként mi megy , segít valaki ? Azt hallom hogy szeksztolák , meg gondolom végigtolja az egész nyakon a dúr skálát az öszes fekvésben, de hogy ismétlődnek a hangok? Szóval ez és ehhez hasonlók érdekelnének.
THX
Paul Hanson videói könyvei,
Igazi tanár, olyan példákkal amiket be is lehet használni egyből...stílusos, jól tanít
én 2 videóját ismerem, az arpeggió-sat meg a metal improvizációsat
címüket nem tudom
meg van egy shred guitar könyve - ezt már korábban linkeltük is ide
és meg kell tanulni egy csomó szólót
Satriani pl kezdetnek jó, ad sikerélményt
de szinte bárkitől, érdemes úgy választani hogy a dalban legyen technikai zenei kihívás és akkor garantált a fejlődés
Biztos vannak itt nálam nagyobb megfejtők, ez nem kérdés , de (ebben a stílusban ) Troy Stretina gitáriskolái szerintem nagyon jók (és a pali is nagyon jól gitározik ).
Bemelegítés és skálázás vagy külön technikai gyakorlat nálam már nincsen, nem azért mert akkora császár vagyok, hanem azért mert nem látom értelmét. Az ember csak elbassza vele az idejét. Én azzal kezdem hogy benyomok valami lemezt aztán mehet az impró. Meg úgy általában szinte mindent zenével gyakorlok, metronómra talán csak arpeggiókat meg nagy ritkán skálákat. Persze mindig az a kérdés, hogy kinek mi a célja a gyakorlással.
lehet, de valszeg nem gyenge technikus oldotta meg neki a gerjedés problémát. Pickup kiöntés, vagy erősítőbuherálás, vagy valami preamp. Én még nem tudtam megoldani.
ezért van az egyébként hogy egy rock gitáros nem tud jól 2-4 re játszani, mert az ember agya teljesen máshogy értelmezi a zenét, ha ez az alap ritmika. Én meg 1-3 ra nem tudok játszani.