HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 01

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA
YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA

YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA


Akciós ár:
3 440 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval
Általános füldugó kulcstartós tárolóval

Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval


Akciós ár:
2 365 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

KEVERŐK, Hangkeverés...
keverőkről...

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


field2006-07-19 09:34 |  #193
Egyébként tényleg nem reklámnak szánom, de én garantálom, hogy ennél olcsóbb boltot nem fog senki találni Magyarországon. Én ezzel csak a magyar zenészek zsebében szeretnék hagyni pár tízezer forintot.
Azért Genelecet magyar boltba mutasson már valaki 76-ért!!!

field2006-07-19 09:31 |  #192
"http://www.hitspace.hu/webshop/?id=13"

Na tessék. Itt van az össze ma kapható és használható stúdió monitor. És ők magyarországon a legolcsóbbak. Egyébként ha szerintetek valahol lehet olcsobban kapni(Magyarország területén) és szóltok a boltnak akkor olcsóbban adják. Persze nem akarok reklámot csinálni, de én akkor sem találtam még webshopot sem ami olcsóbb lenne. E+gy két dolog+ár: Genelec 8020 A Aktív 76 ezer! Genelec 8030A Aktív 120 ezer! Ez az ár Mastertape ajánlatával szemben 40 rongy spórolás! Egyébként diszkoshopokban nehogy vásároljatuk. Annál bunkóbb és hozzánemértőbb kiszolgálást nem tapasztaltam mint a zajban és a pákóban. Én bementem ebbe a boltba(a zaj és a páko után) és egy gyerek szó szerint oda dobott nekem egy fülest és oda lökött a moog elé. "Hallgasd meg!"...Ezt furcsálottam mert ez nem a megszokott vásárlási protokol, de nagyon tetszet ez a fajta dolog.
Mellegsleg a alesis one itt 46 és passzív.

Zotya 2006-07-19 09:17 |  #191
Nnna, örömmel hallom, hogy sokak szerint számos márkával szemben előnyt élvez a Yamaha.
Én a Behringerben a 2 buszt tartottam nagy előnynek, mert így a "Tape In" jelemet függetlenül a főtől ki tudtam rakni a Control szobára... De a minőség sokkal fontosabb, mint egy plusz gondolat. (Meg egyébként sem használtam két külön hang hallgatására... Akkor meg tökmindegy!?
A Mackie dfx, hááát az nagyon széééép darab. Ha lenne annyi pénzem venném, de úgy érzem 1-2 billentyűhöz, meg talán 1 gitárhoz+mikrofonhoz az MG 10/2 bőven elég lesz. Lényegében tényleg szép darab a netes infók alapján. (Meghallgatni sajnos nem tudom, mert helyi hangszerbolt ilyen kategóriákat nem tart raktáron, csak rendelésre...) Bízom hozzászólásaitok hitelességében és várom, hogy mikor jön új raktárkészlet, (ill. fizetés -ez a lényegesebb momentum).

zottya2006-07-19 00:12 |  #190
Hát igen. Én is olyan 150-200 körül nézegettem. Master, hol láttad ennyiért a 8020-ast? Ez elég olcsó egy Genelec-ért. Szerinted használtban érdemes gondolkodni (már ha találok egyáltalán)?

zsolesz2006-07-18 20:24 |  #189
Hopsz! 1-et mégis csak sikerült találnom, és meg is vettem! Pipec kis jószág ez! Jó választás volt!
Üdv. Zsolesz

mastertape2006-07-18 19:52 |  #188
Viszont mostanában nézegettem a nagyobb márkák felhozatalát.
A Genelec 8020-asa nagyon jó áron indul. Olyan 120 körül/db.
Ahhoz képest, hogy 1029-es majd 300 volt és az kisebb is ráadásul.
Aztán a Dynaudio bm5 passzív, vagy bm6 passzív is elég elérhető.
Az igaz, hogy egy passzív párhoz kell egy jól méretezett lineáris végfok is.
Hát nem t"om. E téren nehezen tudok elszakadni a stúdiós igényektől és ebből fakadóan a magasabb áraktól.

Lehetek szentségtörő?
A minap az egyik tanítványom a Behringer 2030P-t ajánlotta, mondván, hogy azt használja elektronikus zenéhez és neki bejött.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-07-18 19:45 |  #187
Ja,ja pm 5-ös. Csak épp a Dynaudio BM 6-osát nézegettem és kevertem egy kicsit...

Egyébként gondolatébresztő lehet az Alesis Monitor One is, amit a Pákónál asszem 99 ezerért lehet kapni párban. Namost azt nem t"om, hogy ez a passziv, avagy az aktív-e.
Rá kell keresni.
Nekem volt ilyenem és sokáig használtam.
Válasz '' hozzászólására (#)

zsolesz2006-07-18 10:09 |  #186
jojo! csak most meg kapni nem lehet sehol Yamaha-t :( eszem megáll a mai világban hogy nem lehet kapni!Esetleg ha valaki tud valami beragadt árukészletről akkor szóljon!(MG-8/2FX)

field2006-07-18 07:57 |  #185
"Amit most ajánlani lehet aktív kivitelben, az az EMU pm6-os."

Szerintem a pm5-re gondoltál... :) Mellesleg ezt akartam én is javallani. Egyetlen baj vele csak az ára. Sajnos százötvenet lekell érte csengetni, de én nem tok neked olcsóbbat mondani ami tényleg használható studió monitorok. Ott van még az m-audio de szerintem azok elég gyérül szolnak. Egyébként úgyjársz a legjobban ha bemész egy boltba és azt mondod, hogy vegye le azt a genelecet majd rakja mellé az emut és az m-audiot és hallgas bele a cuccokba. Elösször m-audio majd emu majd genelec. Ha a genelechez képest az egyikben több a magas illetve a mély akkor valószínű azok szineznek(egyébként ezt nevezik a b tesztnek).

Zolesz neked is azt javaslom, hogy hallgasd meg a cuccokat. Ne érdekeljen, hgy az eladó örül e neki, hogy te megakarod hallgatni. Te vagy a vevő úgy is kiszolgál. Egyébként valószínüsítem, hogy a yamaha jobban és hosszabb távon fog muzsikálni.

zsolesz2006-07-18 07:51 |  #184
Mastertape.
Köszönöm a hozzászólást! Én is ezen az elven vagyok ugyhogy valószinűleg Yamaha lesz ebből, de jól jött a megerősités :)
Mégegyszer köszi! Üdv.: Zsolesz

mastertape2006-07-17 22:17 |  #183
zottya,
Ezt a monitor témát nagyon átrágtuk azt hiszem a mikrofonos topic-ban. Noiseless barátom igen sok észérvet vonultatott fel.
Amit most ajánlani lehet aktív kivitelben, az az EMU pm6-os.
Sokan jókat regélnek róla, a vodka nevű cégnél megnézhető.
Nem merem a Behringert ajánlani, mert most már nagyon hígak.
Esetleg M-Audio, Yamaha?
Nézz körül külföldi tesztlapokon.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-07-17 22:13 |  #182
Zsolesz,
Jó a kérdés. Eddig itt lentebb a Yamahát "istenítettük", persze Behringer és társai aspektusból.
Az én privát véleményem, hogy az Alesis pályafutása során nem sok keverővel állt elő. Nagyon sokáig volt nekik egy 16 csatis "recording" mixerük, de az baromi ronda volt. Hangilag nem sokat tudok róla.
Most, hogy talán Kína is bekerült az ő üzletpolitikájukba, szükségszerű volt szélesíteni a piaci tortaszeletet.
Szerintem - de győzzetek meg, ha nem - sikerült ezekkel az új multimixekkel beállniuk az Alto-Phonic-Behringer-Tapco másodvonalba.
Azt hiszem, hogy ezek a multimixek usb-sek. Ez egy jópofa fícsör, de csodát nem szabad tőle várni.
Én Yamahát választanék.
Válasz '' hozzászólására (#)

zsolesz2006-07-17 19:20 |  #181
Sziasztok! Kis segitség ill. tanács kellene! Melyik keverőt érdemesebb megvenni ? Yamaha MG-8/2FX vagy Alesis Multimix 8FX!
Az áruk szinte hasonló csak nem tudom melyik lehet a jobb. Mostanában sok jót hallottam a Yamaha-ról, de nem tudom melyiket vegyem meg. Akinek van tapasztalata akkor kérem segitsen!
Előre is köszönöm!

zottya2006-07-17 18:44 |  #180
Field, pontosan erre gondoltam én is. Már mint arra, hogy olyan hangfalat kell választani, amin ha jól szól az anyag, akkor bármilyenen jól fog szólni. Ez a hi-fi hangfal valószínüleg kicsit "színezett" hangzású. Igen, a mélyekkel bajban is szoktam lenni. Ajánlasz nekem egy jó típust?
Válasz '' hozzászólására (#)

field2006-07-17 13:20 |  #179
Zottya: Egy stúdió monitor cucc nem csak azért kell a zenéléshez mert szépen és zajtalanul szól hanem azért is, mert ha ezeken kevered le a zenéd az már minden rendszeren jól fog szólni(márha lekeveréskor is jólszól). Ezeknél a cuccoknál az a fontos, hogy ne finomítgassa a hangképet(ne dobjon rá plussz mélyet magasat stb..)Na most ez a quadral hi-fi cucc aminél nagyon nagy valószínűséggel előfordulhat, hogy hozzátesz a zenéhez uszkve ha máshol hallgatod előfordulhat, hogy például kevésnek érzed a mélyet miközbe otthon a saját cuccodon jól szólt. Persze ha műszerekkel méricskéled a zenéd úgy helyel közzel betudod lőni a frekiskálát, de az nem az igazi.Azt hallani kell!

zottya2006-07-17 10:03 |  #178
Field, igen a legfőbb bajom a zengéssel van, de hát nem annyira rátolni, ennyi. Sound Forge-al szoktam csinálni, vagy Vegas. Más. Az a helyzet, hogy az én monitoraim, igazából nem is studio vissza hallgatásra való, Quadral QLX-205. (De szerintem nagyon szépen szólnak.) Szóval ez nagy probléma?

zottya2006-07-17 09:55 |  #177
Köszi a segítségeket! Master, ezt rendszeresen szoktam csinálni, hogy ugyanaz másik sávban, kicsit eltolva, csak azt hittem hülyének néztek Field, egy MG16/4-esem van, én nagyon el vagyok vele, még Németben jutottam hozzá zsír újan:) Különben amúgy is "Yamahás" vagyok:) Ott azért maximálisan odafigyelnek a termékekre. SZerintem.

mastertape2006-07-16 21:59 |  #176
Zottya,
Az MG-t nagyon ajánlom.
Az ének terezéssel kapcsolatban Field ötletei helytállóak.
Én ajánlanám a mixben a Waves Truverb használatát. Nem eszik CPU-t vacsorára és nagyon lightosan lehet vele dolgozni. Persze kizárólag aux-on, úgy elegánsabb.
Ha vokálvastagításra vágysz, akkor a Waves Doubler2/4 jöhet szóba. (Field Unison ajánlása dettó)
Én mondjuk úgy csinálom, hogy legalább 2-szer felénekeltetem szólamonként, majd lerakom őket egy alcsoportra és ott hívom rá a Doublert. Az a jó kis fekás soul feeling jön vissza.
De főéneken azt is megoldhatod, hogy lemásolod egy másik sávba és csak a formánsait tolod el néhány centtel. Ezt a Samplitude-ban nagyon egyszerűen az object-en belül lehet szabályozni a Pitch funkcióval.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-07-16 21:52 |  #175
Ez van. Ilyen a fogyasztói felfogás. Behringerből nagyon kevés a tényleg használható darab. Viszont azok megállják a helyüket a rendszerben. Egyébként a saját csapdájukba estek, ugyanis annyira lenyomták világszerte az árakat, hogy nem győzték teljesíteni a megrendeléseket. Ebből az következett, hogy romlott a minőségellenörzés, gyakorlatilag ahogy a szalag kiköpte a cuccot, már került is a hajóra. Német ember nem is látta a terméket, csak itt derült ki a kibontásnál, hogy valami nem oké.
Régebben foglalkoztam ezek viszonteladásával és telepítésével. Hát speciel a 2. szériás 2031-esből 12 párat értékesítettem és ebből 6 gyári hibás volt. Ha szerencsénk volt, akkor akadt raktáron és tudtunk cserélni.
Van egy MX802-esem. A mai napig muzsikál gond nélkül. Az UB szériából viszont minden második ment vissza. Ez van.
Inkább ajánlom a Phonic-ot. Ott már a kezdettől ALPS alkatrészeket használnak.

A Mackie Onyx nekem is baba, bár a jó kis 64 csatornás Soundtracs-omtól nem válnék meg...
Válasz '' hozzászólására (#)

field2006-07-16 13:28 |  #174
"A 2031-essel viszont akkor rosszul jártatok, ugyanis egyáltalán nem zajos - már ha tényleg jó..."

Hát sajnos ez zajos. És az eset tényleg úgy történt ahogy leírtam. Tipus hiba... :D Még mindig nem fér a fejembe. Mellesleg ismerek egykét régi behringert és azokkal nekem se volt bajom. Emlékszek olyan 5-6 éve láttam egy jó öreg behringer(de tényleg naygon öreg volt) keverőt aminek össz visz egy potitisztítás kellet és utánna mint újkorában... :D Azóta ilyen fosok mióta másokat kopintgatnak és ezt már komikusan teszik. Mára már egy vicc lett ez a márkanév és már ciki is azt mondani, hogy van egy behringerem, pedig régen... :)

field2006-07-16 13:20 |  #173
Szívesen segítettem... :D Egyébként a yamaha mg sorozat melyik tagjára gondolsz? Tőlük egyébként biztosabban vehetsz cuccot. Sokkal megbízhatóbb és nem kell kidobni egy év múlva se. Jó minőségűek a potiaik is úgyhogy nem kopnak ki egy év után(persze ehez az kell, hogy ne kalapáccsal tologasd le fel... :D). Mellesleg megnézheted a Mackie-nek a dfx sorozatát. Asszem már olyan 70-től vannak és az mégis Mackie. Nekem a Mackie kedvencem(mondjuk nekem az onyx sorozatuk jönbe nagyon, de azért van egy dfx12 kirakva a falamra mert az még elérhető árban van... :) )

"Hogy oldjam meg, hogy az ének/szöveg egy kicsit azért térben legye? A visszahangosítást kizárva. Nincsen sajnos egy térben a zene és a szöveg."

Miért van kizárva? Mással nem igazán lehet neki teret adni. Esetleg még unisonnal(de az csak meg 4-szerezi 8-szorozza...satöbbi a hangot eghy kis modulációval egybekötve). Lehet még próbálkozni fázis tolással is( az egyik oldalt elcsúsztatod pár millisecundummal), de az szét*assza a hangképedet amit gondolom nem szeretnél. Egyébként reverbel nem muszály zengetésig vinni a dolgot. Ha nem adsz neki olyan iszonyat reverb time-ot és a drywet-et sem küldöd a plafonig akkor nem lehet annyira hallani a reverbet csak ad neki egy teret. A logic 5.5-ben(azért ebben mert ugye efölött szériaszámot már csak macre gyártanak) a revebnél a jobb és a bal oldalt szétlehet dobni két méterrel. Ez igencsak jó hatással van a hangokra... :D De mondom van sok módszer még(ilyen fázis tolásos megoldások), de az a soundod minőségére fog menni. Ha tényleg térre van szükség akkor használj jó reverbet(egyébként nagyon kevés szoft rendelkezik jóval) vagy delayt. Sajnos nincs más megoldás, de szerintem nem is kell. Ezekkel tökéletesen megoldható a tér elhelyezés. Esetleg próbáld meg az éneket két sávra kidobni és paneld el őket És küld meg őket különböző késleltetési idős delayekkel. Mondjuk legyen az egyik 3-as a másik hatos és csak kevés drywetet használj. Vagy egyszerűen ping-pong delay és akkor spórolsz egy sávot... :D

zottya2006-07-16 12:13 |  #172
Master, vagy Field! Keverőben a Yamaha MG-szériára mit mondotok? Még egy kérdés. Hogy oldjam meg, hogy az ének/szöveg egy kicsit azért térben legye? A visszahangosítást kizárva. Nincsen sajnos egy térben a zene és a szöveg.

zottya2006-07-16 12:08 |  #171
Köszi Master! Mindenképpen hiszek nektek, én még kezdő vagyok, de gyorsan tanulok, tőled meg Fieldtől! Erről a Behringer botrányról mindenki hallott. Köszi mindkettőtök segítségét!
Válasz '' hozzászólására (#)

zottya2006-07-16 12:01 |  #170
Hát igen. Én csak az adatokat néztem azt hittem, hogy egy 115 dB jel/zaj az jó! kössz!
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-07-16 09:29 |  #169
Zottya,
Field-nek igaza van: ne a leírt adatok alapján dönts.
Az Alesis ezt a kompresszort már vagy 15 éve gyártja. Ha olyan vacak lenne, akkor már rég belepiszkált volna valami fejlesztéssel. Lásd a Behringert, ahol 2 évente változtat a ficsörökön és megnöveli a típusszámot.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-07-16 09:26 |  #168
A Behringer valóban nagyon zajos, de ez főként a keverőikre mondható. A hangzatos ULN, azaz Ultra Low Noise amplifikáció ezesetben csak egy a sok látványos, hárombetűs rövidítéseik közül.
A 2031-essel viszont akkor rosszul jártatok, ugyanis egyáltalán nem zajos - már ha tényleg jó...
Én még az első szériás monitort vettem meg annó, kb. 5 éve, amikor is 1,5 évet kellett rá várni úgy, hogy minden nap bejártam a nagykerbe és teljesen meg vagyok elégedve vele. A főbb, hangképbeli jellemzői egyébként orvosolhatók és lehet vele dolgozni.
Mindinkább erősödik az a nézetem, hogy az utóbbi 1-2 év Behringer felhozatala mélyen alulszárnyalja önmagát.
Lehet, hogy már nem emlékeztek rá, de volt időszak, amikor fekete/piros szinezésű cuccokat gyártottak. Nna akkoriban volt az az ominózus pereskedés is ellenük, hogy ezt-azt lenyúltak volna. De jók is voltak a cuccaik. Igaz, hogy nem gyártottak ennyi féle haraptatós holmit, de pl a kompresszoraik, zajzáraik és pszihoakusztikai processzoraik jók voltak.
Válasz '' hozzászólására (#)

field2006-07-15 22:17 |  #167
Ja és az eszköz hangját ne a megadott gyári adatok alapján szűrjük le. Tessék meghallgatni őket és eldönteni, hogy jó e(ha esetleg egy Behringert hallgatsz és nem zajos akkor szólj az eladónak, hogy neked konkrétan az a kettő kell azokat csomagolja be(nehogy egy másikat hozzon a raktárból, mert annak megint megvan az esélye a zajra) :) )

field2006-07-15 22:12 |  #166
"Nekem a Behringer-ekben a zajtalanság ami tetszik"

Zajtalanság? .....:) Egy behringer minden csak nem zajtalan. Például a stúdió monitoraik(2030 és 2031) és a keverőik biztos zajosak(nem is kicsit). Én vetettem egyet haverommal(egy 2031-es stúdió monitort) és az alapzaja rendesen hallható(még szerencs, hogy nem én vettem elöbb ilyet :) ). De hallottam már keverőt is az is zajos.
Egyébként a Behringer az a márka amihez rohad nagy szerencse kell, hogy kifogd azt a példányt ami még valamannyire használható. Én inkább az Alesist javaslom. A Behringer felejtős.

Ja a vetetős sztori úgy zárult, hogy visszavitte a márkakereskedésbe és ott azt mondták neki, hogy ez tipus hiba(szerintem inkább márka hiba) ezért ennyi. :) Hogy lehet azt mondani egy stúdiómonitorra, hogy tipushibából zajos(nagyon hallhatóan)? Ilyen nincs. Egy stúdió monitornak az az egyik lényege, hogy nincs hallható zaja. Ha vissza viszek egy keverőt és azt mondom, hogy "figyi má ennek áthúz a sávja 2 decibel" arra az lesz a válasz, hogy " ez természetes....tipus hiba" ? LOL :D Mindegy. A lényeg, hogy elöttem a Behringer végleg elásta magát.

zottya2006-07-15 11:26 |  #165
Köszi a tippet! Szóval azt mondod, hogy Alesis. Nekem a Behringer-ekben a zajtalanság ami tetszik, nem tudom az Alesis adatait, majd utána nézek, de szerintem Alesis lesz! KÖSSZ!
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-07-15 00:06 |  #164
Alesis 3630 compressor/limiter/gate
A Pákónál 29,900,- volt az ára még pár hónapja.
Ennél jobb nem kell otthonra.
Válasz '' hozzászólására (#)

zottya2006-07-14 16:35 |  #163
Yamaha pultok csendességben nagyon jók, ez biztos.
Válasz '' hozzászólására (#)

fuckezüguci 2006-07-14 15:09 |  #162
A zzötlet nem a felsorolásból jött, csak kútfejből, egy ilyet néztem ki. A válaszér meg ezer hála.....(csak utol ne érjen )
Válasz '' hozzászólására (#)

green 2006-07-14 14:15 |  #161
Guci!

Nem tudom,hogy honnan jött ez a Peavy dolog.?
Zotya felsorolásában szó sem esett a peavyről , mint lehetőség.
De ha már igy kérdezed......
Az igazság az,hogy csak egyetlen egy Peavy pultal volt dolgom, és azt kicsit zajosnak találtam. De azt megkell hagyni,hogy az eq-ja nagyon jó frekiken dolgozott.
Ezért én nem is igazán akarok pro vagy kontra állást foglalni a Peavy vagy Yamaha kérdésben.

fuckezüguci 2006-07-14 10:38 |  #160
Szerinted jobb a yamaha mint a peavey?
Válasz '' hozzászólására (#)

Zotya 2006-07-14 08:48 |  #159
Köszönöm szépen! Sok és jó segítség volt. Tegnap technikai okok miatt elmaradt a beruházás, de hamarosan rendelem!

zottya2006-07-14 07:43 |  #158
Sziasztok! Mondjatok nekem egy jó kompresszort! Otthoni felvételhez kellene.

zottya2006-07-14 07:40 |  #157
Hali. Csak a Yamahát!! Nekem is olyan keverőm van, nagyon állat!
Válasz '' hozzászólására (#)

Zotya 2006-07-13 11:26 |  #156
Ezek szerint a többiek ennyire gyengék lennének?
(A Behringer külsőre elég jól néz ki, az Alto-t pedig reklámozták valahol...)-de engem meggyőztél!!! A Yamaha mégiscsak bejáratott egy márka...

green 2006-07-13 10:35 |  #155
Szia Zotya.

Az általad felsorolt lehetőségek közül, kizárólag a Yamaha jöhet számításba.

Zotya 2006-07-13 08:35 |  #154
Hali!
Lécci-lécci egy gyors segítség kellene nekem (ha lehet ma délig, ugyanis akkor indulnék hanxerbolbta kevergetőt vásárolni, avagy rendelni "otthoni stúdiómba"...)
Nos, a kérdésem: Behringer UB széria, Phonic, Alto, vagy Yamaha MG széria??? Hang tekintetében melyik a legjobb? Melyik a tartósabb, jól felhasználható, stb...??

Előre is köszi a segítséget!!!

Fidós 2006-07-12 08:35 |  #153
Józsi! Ez nem a "zenészviccek" topic!

De Józsinak lehet írni magánba is: jozsi@basys.hu - csak vitzeztem. Tőlem szokatlan módon!

józsi2006-07-11 22:11 |  #152
Vegyetek Behringert jól szólnak!
vojo50

Oce 2006-07-11 12:52 |  #151
Nos, megfelelőbb topikot nem találtam...
Most akarunk venni egy kisebb utaztatható PA motyót a zenekarnak, én a Peavey Pro szériájára gondoltam, két Pro 15-ös szélessávú, és egy aktív Pro Sub P szubláda...

Esetleg van valakinek tapasztalata róluk, vagy más ötlete?

Fidós 2006-06-29 14:35 |  #150
Ha néma félrenyúlsz, az hiba.
Ha folyamatosan, az jazz...

fuckezüguci 2006-06-29 14:32 |  #149
Válasz '' hozzászólására (#)

Fidós 2006-06-29 10:39 |  #148
FOSTEX R8!!! Majd FOSTEX G24S! Most meg ott figyel a sarokban. Régi idők tanúi. Meghallgatnék pl. egy Tókijó Hotelt szalagra felvéve. Persze a kirakatba kitett zenészek által! Húúúúú! Odabaszna! Vagy egy KoRN felvételt demóhangzással... Jolana Vikomt Bass-szal!!! Króm takarólemezzel a húrok felett!!! ...bár őket én is szeretem, de hatásvadászat ezerrel.

fuckezüguci 2006-06-29 08:44 |  #147
Szalagos revox 2x2 sáv!
húúúúú
népzene!
húúúúú
ha elbassza majd asszongya, hogy autentikusan jáccik
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-06-28 22:13 |  #146
Hát nem t"om.
Ekkora tételben nem kísérteném az ördögöt.
Annyi bizonytalan elem van ebben a projektben így, hogy szerintem nem érné meg a vele való vesződést, forrasztgatást, stb.
Egy 16 érpáros Klotz, vagy Schultz, vagy Eurocable cca. 3 ezer ft/fm. Ez a tétel egy 100-as lenne, való igaz, de akinek ilyen távolságra és ennyi csatorna kell egyszerre, az már nem kispályázik. Pláne, hogy a csatlakozók ára sem piti.
De Te tudod...
Válasz '' hozzászólására (#)

pcg2006-06-28 21:24 |  #145
Hááát ..... ha megállna valahogyan aprodukció, akkor vennék egy száz méteres tekrecs printerkábelt, azt háromba vágnám, akkor az a 12 eressel számolva 18 érpáros, a 18 eressel számolva 27 értpáros, de mindenképpen ca. 33 méter.
Egyre inkább kipróbálnám kedvem kezd lenni ... :)
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-06-28 20:57 |  #144
Pcg,
Miért csak 8-ig? Mert akkora volt nekem is és afölött nincs tapasztalatom.
Másrészt pedig nem szerencsés ha az egyes erek átmérője lemegy 0,02mm alá. Ez ugyanis a Klotz legvékonyabb patch kábelmérete.Bár lehet, hogy tévedek.
Egyébként mekkora távolság áthidalásról beszélünk itt?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-06-28 20:51 |  #143
Fidós barátom! Jó a téma. A minap kérdezte meg az egyik tanítványom, hogy a szalagos időkben hogy" javítottunk dobot. Mondom, sehogy. Jól volt feljátszva...
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-06-28 20:49 |  #142
dcort,
mielőtt teljesen elkavarodnánk az előjelekben: ugyan erre gondoltam. Ha valamit nem pontosan fogalmaztam, akkor az nálam is a meleg műve. Mármint a hőmérsékleté...
Most jöttem ki a zuhany alól és csak törlöm, csak törlöm, csak törlöm...
Válasz '' hozzászólására (#)

pcg2006-06-28 15:55 |  #141
Jajj, de szívesen forrasztgatnék sok-sok érpár+árnyékjára dugókat :)
De addig is: ha mint írod, mezei madzagnál a gond, hogy a magasabb jelszinttel (Jelcinnel?, mindegy) rendelkező vezetékek átpofikálnak a gyengébbeknek, akkor azugye kivédhető úgy, hogy ha a bejövő "egyformán gyenge" jelek egy közös csoportban futnak, a visszafelé menők pedig külön brancsban vannak.
Mastertape: miért csak 8 eresig ajánlod?
Válasz '' hozzászólására (#)

pcg2006-06-28 15:48 |  #140
a pontosan és olcsón megfelel, időm van :)
Válasz '' hozzászólására (#)

fuckezüguci 2006-06-28 13:44 |  #139
"(gondolom, a teremakusztika teljesen rendben van!)"
Ja a #133-as írásban erre gondoltam én is.
A Lennon száma meg engem is érdekelne
Válasz '' hozzászólására (#)

Fidós 2006-06-28 13:32 |  #138
Olvastam:

Cégünk gyorsan, pontosan, olcsón dolgozik.
Ezek közül kettőt választhat.

Fidós 2006-06-28 13:30 |  #137
Stagekábel témája. A páronként nem árnyékolt csoportkábel nem rossz, ha rendesen páronként sodortak a párok, ekkor az érpárok "szálait" egyforma, AZONOS FÁZISÚ külső határ éri - kivonás után heló. A gubancot az okozza, ha pl. aux, vagy master is megy valamelyik páron, mert az már magasabb Borisz Jelszintten robog, ergo (Gidák nélkül) jobban sugároz, mint Cserno Bill. Tapasztalat (honnét szól ki a taktjel?!?!?!?!). Megjegyzem, a páronkénti árnyékolással készült kábelre dugókat forrasztani, persze némi zsurorcsövezés után... hát, nem egy leányvécé.

ui.: nem ittam semmit. A meleg teszi.

Fidós 2006-06-28 13:24 |  #136
Mr. Bug! Nézzük a lehetőségeket! 5 tételben!

1. Nem kértek kölcsön keverőt senkitől. Bemikrofonozzátok a dobot, gondolom: láb, pergő, 2 overhead. Doboljon az istenátka, keverjétek össze, amit, s ahogy gondoljátok, fader, panoráma, stb. Kb. 10-edszerre jól fog szólni (gondolom, a teremakusztika teljesen rendben van!). Namostjöna "now the monkey"s jumping into the water"! A lábdobot húzzátok le a sunyiba a pre aux kimeneten külön vegyétek! Az a legkritikusabb, általában sosem elég, haha! Tehát a láb az auxon megy ki - lehúzott fader mellett! -, a többi pedig összemixelve a master kimeneten stereoba". Ha most elégedetlenek vagytok, mert nem tudtok sávonkénti felvételt készíteni, akkor megadhatom Sir McCartney v. John Lennon telószámát (bár az utóbbi nem veszi fel már régóta, biztosan új száma van!), mesélnek a régi időkről, mi, s hogy ment!!! Ugye, mastertape? A mai generáció?!? MIDI láb, szándripléször, kopipészt?!?! )

2. Kérjetek már kölcsön egy keverőt. Na.

3. Menjetek el stúdióba, valami egyszerű, de gyors, ám mégis profi munkát csinálva, semmi editálás, azt majd otthoL. Érdemes.

4. lásd 3.

5. lásd 4.
Válasz '' hozzászólására (#)

dcort2006-06-28 11:25 |  #135
Mastertape! Te a keletkezett zajra írtad, hogy ellenfázisban vannak. De nem a zajok vannak ellenfázisban, hanem a forrásról érkező hasznos jelek a két érben. Hiszen az elekromágneses zavarok ugyanúgy érik a kábel minden erét, mindegyikben ugyanakorra mértékű és ugyanolyan fázisú zaj keletkezik. De mivel a két jel van ellenfázisban, a következő fokozat bemenetén a két ér jeleit (amiben a zajok is benne vannak) kivonjuk egymásból: (+jel+zaj)-(-jel+zaj). Ennek eredője ugyebár 2jel...

fuckezüguci 2006-06-28 10:29 |  #134
Ja, bocsi, hogy rontom az üzletet.
Válasz '' hozzászólására (#)

fuckezüguci 2006-06-28 10:29 |  #133
Milyen igaz!
A maszek felvételeknél a kondimiki jelébe úgyis bekerül az összes ne odavaló "zaj".
Ha nagyon nincs píze a bandának kérjen kölcsön egy napra valakitől egy komolyabb kutyulót.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-06-28 09:42 |  #132
Hát pont azért oltják ki egymást, mert ellenkező fázisúak.
És azért írtam ellenkező előjelűnek, mert a 180 fokos fáziseltérése utaltam.

pcg, a belső árnyékolás lehet csak egy sodronyszál, de lehet érpáronként sodort aluköpeny is. Nyilván árfüggvény.
A pc-s multikábelekkel kapcsolatban van tapasztalatom, ugyanis hajdanán így használtam a csoportozást. Bizonyos mikrofónia tapasztalható, de nem egetverő. Ha pénzügyi kérdés, akkor kezdetnek ez is használható. De max a 8 erest alkalmazd, mert ezek tényleg nincsenek belül páronként árnyékolva. Így csak közös földet küldhetsz rajta.
A fantomot és a jelfeszültséget ne keverd, ugyanis a fantom egyenfeszültség, míg a hangfrekis jel váltakozó. Komoly szűrőáramkörök gondoskodnak arról, hogy ezek el legyenek választva egymástól és hogy a megfelelő potenciálra kerüljenek. Viszont ha egy kábel, vagy miksi, vagy eszköz szimmetrizálása sérül, akkor a fantomjel sínyli meg legelőször. Aztán persze az ehhez kapcsolódó egységek.

Bug! Sajna, ha nincs elég független kimenet, akkor ez így nem fog menni. Ha csak két aux-od van és azok netán pre fade üzemmódban is működnek, akkor 2 miksi jelét kiküldheted azon, majd ezek csatornáit a master felé némítva, a további két miksicsatit meg küldheted a mastermixen kifele, persze szétpanorámázva.
Ha van insert a csatikon, akkor azok send érintkezőin ki lehet küldeni a sávokat, de ezesetben csak a gain szól bele a jelbe.
De ha egyik megoldás sem játszik, akkor még mindig ajánlhatom, hogy a dobfelvételekkel ne szívjatok, inkább szaladjatok be a stúdióba, ahol pár óra alatt felrántjuk profi miksikkel, aztán vihetitek sávonként.

dcort2006-06-27 14:44 |  #131
Hát ezzel nem fog menni, 2 auxot tud...

bug2006-06-27 14:41 |  #130
Köszi srácok! Hát most megfogtatok, mert nem tudom mi a típusszáma, de adok egy linket ahol meg lehet nézni melyikről is van szó:
http://www.soundcraft.com/product_sheet.asp?product_id=81

fuckezüguci 2006-06-27 14:27 |  #129
Melyik folio?
Mer ha a négycsatornás, akkor górjad ki, kérjél inkább kölcsön. Ha meg a komolyabbik, monygyuk F1, akkor aux.
Ha prefaderen szeded le a zajt, akkor a main outputot tudod monitornak kűddni.
Válasz '' hozzászólására (#)

dcort2006-06-27 14:22 |  #128
Auxon esetleg megpróbálhatod menteni a helyzetet... Gondolom 4 aux van a spiriten...

bug2006-06-27 10:59 |  #127
Sziasztok! Szeretnénk demófelvételt készíteni, és első lépésben a dob kerülne rögzítésre. Namármost négy mikrofonos megoldásban gondolkodunk (2 dinamikus, 2 kondi), de az a baj hogy a keverőnek (Soundcraft spirit folio) nincsenek insert kimenetei tehát, nem tudjuk vele megoldani hogy mind a négy csatornát külön vezessük a gépbe! Valahogy máshogy nem tudnánk ezt megoldani anélkül hogy előfokokat kelljen venni? Köszönöm a válaszokat!

dcort2006-06-27 08:30 |  #126
bocs, a két jel ellentétes fázisú... :)

dcort2006-06-27 08:29 |  #125
Mastertape! Minden érben azonos mértékű és fázisú zaj keletkezik. A szimmetrikus kábelben a két jel azonos fázisú a két érben, amiket aztán egymásból kivonva az egy érben mérhető jel kétszeresét kapjuk, a zajokat pedig ugye egymásból kivonva nullát kapunk...

pcg2006-06-27 08:06 |  #124
Köszi a kábelszerkezetre vonatkozó leírásodat, én is érpáronkénti árnyékolással képzeltem el.
Viszont azt írod, hogy létezik olyan is, amely nincs érpáronként külön árnyékolva - értelem szerűen ez gyengébb minőségű, illetve zavarérzékenyebb - ezek páronként össze vannak azért csavarva, vagy totál szabadon futnak "ahogy esik" és csak egyetlen külső közös árnyékolásuk van?
Amit a fáziskról és az előjelekről írtál, ott valamit gondolom véletlenül rosszul fogalmaztál meg, mert az nagy gáz lenne, ha úgy lenne :)
Csak akkor nulla az eredő, ha mind fázisban, mind pedig előjelben teljesen megegyezik a keletkező zavarfeszültség mindkét érben (hiszen térben teljesen együtt futnak és a zavarjel is azonos mértékű változást idéz elő bennük - szemben az asszimetrikus kábellel - ez a lényeg), mert kizárólag csakis ebben az esetben nincs közöttük semmilyen potenciál-különbség.
Ha ugyanazzal a szinttel változtatjuk a két vezetőben folyó feszültséget (mint pl. fantomtáp) akkor differencia hiányában nincs (zavaró)jel, s csak a hangkeltő eszköz által szolgáltatott bemeneti jel feszültség differenciája lesz mérhető, mint kívánatos hasznos jel, s ez jut az erősítő első fokozatára.
De a kábelnél maradva, próbált-e már valaki pl nyomtatókábelt, vagy más sok eres kábelt használni?
Tudom, ez egy megmosolyogni való és szentségtörő kérdés, pusztán csak azért merem feltenni, mert arra a részére lennék kíváncsi technikailag, hogy a szabálytalanul együtt futó, össze-vissza keveredő erekben egymás között létezhet -e akkora át-indukálódás, ami szomszédos csatornában zavarjelként jelentkezik.
Abból indulok ki, hogy olyan jelentéktelen áramok folynak a vezetékekben, hogy a szoros egymás melletiség ellenére sem valószínű, hogy mérhető, még inkább hallható szintű indukció jöhetne létre.
Mert akkor az egyetlen, amivel meg kell küzdeni, az az antenna jelenség, a külső eredetű zajok össze-szedése, amelyek viszont vagy vannak, vagy nincsenek.
De ha vannak, akkor milyen mértékű a szívás és lehet-e ellenük jó árnyékolással védekezni?
Na, kérdeztem egy csomó szentségtörőt ugye? :)
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-06-26 23:34 |  #123
A keletkező zajok mindkét érben, de ellenkező fázisban jönnek létre, így tud az eredőjük (elvileg) 0 lenni. Akkor, ha szintben azonosak valóban, de ellenkező előjellel.
A csoportkábelek, vagy multicore-ok igen, több érpáros kötegek. Minőségtől és gyártótól függ, hogy ezek az érpárok mennyire, vagy egyáltalán vannak-e külön-külön árnyékolva.
A jó minőségű multicore egy-egy szimmetrikus érpárja ugyan olyan minőségi és műszaki jellemzőkkel bír, mint a különálló kábel. Ebből kifolyólag a zajokkal kapcsolatos viselkedése is hasonló.
Válasz '' hozzászólására (#)

pcg2006-06-26 19:59 |  #122
Sziasztok!
Légyszi szakértsétek meg nekem a gondomat :)
Azt tudom, hogy szimmetrikus kábelen azért kisebb a zaj, mert az árnyákoláson belül egymás mellett futó két érben azonos áramokat gerjesztenek a külső zavarások, így aztán azok a két vezetéken szintben (elvileg) azonosak lesznek, tehát nincs potenciál-különbség, ezért nincs zaj (elvileg).
Ezek szerint úgy kell logikáznom hogy a csoporkábelekben n számú szimmetrikus kábel együttese fut.
Igaz ez?
Vagy, ha nem így van, akkor hogyan van?
Előre is köszi!

fuckezüguci 2006-06-26 11:48 |  #121
thx
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-06-22 23:46 |  #120
Szia Guci,

Alapjában nekem nem tetszenek a Peavey fx-ek. Valamiért a hangjuk olyan túl nyers, túl digitális.
Valszeg ez van a pultokban is, így ha nagyon igényes füllel figyeljük, akkor található benne kivetni való.
VISZONT.
Ha onnan nézzük, hogy a cég mennyire jó keverőket gyárt, akkor az fx rész nem lehet akadály és elképzelhető, hogy azon a szinten, ahova szánnád a holmit nagyon is jól muzsikálna a teljes cucc.
Így összegezve semmi esetre sem javaslom helyette a Behringer, vagy hasonszőrű produktumok megvételét.
Válasz '' hozzászólására (#)

fuckezüguci 2006-06-22 11:22 |  #119
Vagy monygyatok egy jó tippet helyette, külömben....
Válasz '' hozzászólására (#)

fuckezüguci 2006-06-22 11:21 |  #118
segíccsetek népek!
Van valakinek tapasztalata a Peavey FX keverőkkel?
Milyen cucc.
Nincsen pénzem külön effektekre, ezér gondoltam rája.
Monjátok meg , mer ha nem, akkor

Fidós 2006-06-14 08:45 |  #117
Simándyba kössed rá a vonalbemenetre. Ha jót akarol", akkor veszel/gyártaccc egy "Y" kábelt (stereo jack -> 2 db. mono jack), emígyen stereoban szólhatsz. Keverő pl. Behri MX602A, vagy hasonló PHONIC rokona...

Alexander 2006-06-13 19:20 |  #116
Kiegészítés...most kaptam kézhez a szintetizátor könyvét (Casio CTK-691) amelyben így írja a kivezetést: "phones / output és az "aux in or similar terminal of audio amplifier"-be vagy "Keyboard amp, guitar amp, etc."-be csatlakozik. Ezt most akkor lehet egy keverő vonalbementére kötni? Vagy, hogy is van ez?
Segítségeteket kérem!
Válasz '' hozzászólására (#)

Alexander 2006-06-13 18:41 |  #115
Sziasztok!

Lenne pár kérdésem, kérésem...mielőtt feltenném, leszögezném, hogy teljesen amatőr vagyok hangosítás terén.
Alaphelyzet: egy 200 W-os végfokot (Jaytec PAE-800, még nem végleges a döntés) szeretnék meghajtani egy keverővel, amibe (és most jön az érdekes rész) szintetizátort kell csatlakoztatnom, amin csak fejhallgató kimenet van (anyagi okok). Eddig egy rádióerősítő aux bemenetével ment a "dolog".
Az lenne a kérdésem, hogy a keverők bemenetére lehet-e, ha igen hova lehet a fejhallgatókimenetet kötni.
Továbbiakban szeretném kérni tőletek, hogy írjatok egy pár konkrét típust ami teljesen belépőszintű (olcsó) 1 vagy 2 mikrofon bemenet (dinamikus), egy fentebb leírt csatornája legyen, (amire köthető a szinti fejhallgatókimenete), és ami fontos még, hogy ezen a csatornán eq is legyen.
Remélem elég tiszta amit leírtam!
Aki tud és szívesen segítene, kérem írja le véleményét!

Előre is köszönöm
Alexander

Bazsika2006-06-10 12:44 |  #114
1, Mi lehet annak az oka, hogy a keverőnk (Studiomaster: 16 mono csat. sztereo nincs, mic,line,send/return,direct out, csatornánként, 4 aux kettő pre,kettö post,stb..elég jó darab lehetett ez a maga korában, csak már nem mai darab) irgalmatlan mélyemelése van ,mindegy hogy milyen miki van rajta.Csatonánként magas+parametrikus közép + mély (a masteren nincs eq csak magas és mély) Hogyha minden eq középen van + a masteré is akkor borzalmasan sok a mély, ha a fülesbe belehallgatok úgy is!!Akkor szol normálisan ha a mély a csatornán szinte teljesen levan tekerve, és a masteren is eléggé. Ez vajon természetes így??
2, Ugyanez a cucc: a mikiknél a gain-t szinte teljesen fel kell tekerni 50-55dB, a csatorna fédert szintén eléggé fel kell tolni és a master is 0dB vagy fölötte van, hogy elég legyen a hangerő (dinamikus mikik vannak)
3, A direct out-ot mire lehet használni? (féderfüggő, ahogy észrevettem)
Egy kicsit hosszú lett elnézést, de szeretnék tanulni!

poopoo2006-05-16 00:10 |  #113
sziasztok! lenne egy kérdésem: van egy behringer UB802-es keverőm egy kondis mikim és egy sb audigy 2zs hangkártyám. felveszem az éneket és van benne egy kis brumm. okozhatja ezt a keverő? vagy földhurokkal van dolgom? ha földhurok akkor di-boxal ki tudom küszöbölni? (kábelek jók)

Petya2006-05-10 17:16 |  #112
senki?

mastertape2006-05-10 08:31 |  #111
És még egy trükk az insert ponttal: soksávos felvételhez, ha a pultnak nincs direct out-ja, akkor az insert-ek send pontjáról levehető a csatorna előerősített jele és így küldhető a soksávos hangkártya, vagy rögzítő felé.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-05-10 08:28 |  #110
Az insert bemenetre a dinamika processzorokat szoktuk dugni. Ilyen a kompresszor is. Az insert pontot úgy kell felfogni, mintha ott elvágnánk a pult csatornájában igyekvő jel útját, amit elküldünk egy külső eszközre, azzal megbolondítjuk és vissza adjuk a pultnak ott, ahol kivettük belőle. Mindez a gain szabályzó és az EQ közé teendő. A kompresszorral ki tudjuk javítani a dinamika anomáliákat, azaz a túl halk éneket hangosíthatjuk, a hangosat pedig limitálhatjuk. Mindezt automatikusan végzi az eszköz és felvételnél, illetve élőnél rendkívűl hasznos tud lenni.
Ha sok cucc van már a mixeren és mindegyik szól, akkor az ének sokszor hátraeshet, nem hallható. Ilyenkor jön jól egy jól belőtt kompresszor.
Régebben excitert, plusz EQ-t, meg ilyesmit dugtak az insert-re.
Használatához egy insert kábelre van szükség, mely egy sztereó-két monó jack-es Y kábel. A pult leírásában benne van ennek a bekötése, fotója.
Az inserbe nem érdemes zengetőt, delayt dugni, mert az inkább aux effekt, azaz az FX send/return vonalba érdemes csatlakoztatni. Ha kell persze.
Válasz '' hozzászólására (#)

Petya2006-05-09 14:11 |  #109
azaz vajon

Petya2006-05-09 14:10 |  #108
valami kicsi és jól cipelhető megoldás is jó lenne persze,ezért az aktív vagy kicsi de nagy teljesítményű hangfalaktól sem zárkózom el.sajna a Mackie cuccok mocsok drágák e téren is,bár ki tudja,a Mackie aktív sorozatából,ami itt is van a hangmesteren mekkora kellene nekünk valyon?

Petya2006-05-09 14:08 |  #107
vagy még jobb,ha valami e térem okos ember venné a fáradtságot és elmondaná,hogy ő mit javasol a témában azt nagyon megköszönném,sajna parendszerben süket vagyok.szóval klubbhangosításra kellene cucc egy 4-5fős rockzenekarnak,a mikrofonok vannak,vagy lesznek szóval csak a többit kellene összerakni.a felső pénzhatár olyan 600ezer lenne...ötletek?

Petya2006-05-09 13:39 |  #106
akkor mégegyszer itt a kérdés,majd szeptemer környékén tervezek benevezni egy olyan cuccra,hogy Yamaha mg16/6fx keverő,Crest cpx2600 végfok,és két 4ohmos 800wattos the Voice láda.bármi vélemény a cuccokról?szerintetek ez minden esetben elég kell,hogy legyen egy klubbhangosításra?koncerten erről menne két ének,két gitár,bőgő,dob,meg esetleg a billentyű és a samplerek.hangminőség milyen lesz valyon?tervezem még a rendszerbe valami effekt megvételét az ének torzítására meg effektezésére,valamint egy dinamikaprocit mondjuk BBE sonic maximizert,vagy mi lenne jó egy ilyesmi hangrendszerbe?énekmikrofonból mit ajánlanátok 50és 100ezer pénz között?több kérdésem nics?biztos???:)

albidoktor2006-05-09 13:21 |  #105
koszi szepen az infot:)

volna par kerdesem is ezzel kapcsolatba.
eloszor is az erdekelne bovebben h mire tudom hasznalni az insert bemenetet?
a msodikxor pedig az hogy van a clip led(piros).akkor vilagit ha lemutalom a csatornat.
alatta talalhato a zold signal led.az csak akkor kell pillogjon ha tul nagy a jel, vagy hanem mindig pillog.
erre ha tudsz valaszt adni megkoszonnek.
Udv.albi

mastertape2006-05-08 20:44 |  #104
A Peavey keverőket nagyon régről ismerem, de inkább a nagyméretű, stúdió-asztalokat. Mivel ebben a termékkategóriában annyira nem volt átütő az európai reklám, így nem is terjedt el igazán a kompakt területen.
Nyilván látod, hogy nagyon erős a konkurencia és az olcsó, kínai felhozatal betesz ezeknek a tradícionális márkáknak.
A PV 14 nem tűnik rossznak, szerintem a Yamaha MG szériának megfelelő. Én még nem találkoztam hibás féderes Peavey pulttal. A preampok a 300 dolláros kategóriának megfelelő, a THD, azaz teljes harmónikus torzítás viszont a leírások alapján elég jónak mondható. Extrém erősítési tulajdonságokat nem kell elvárni ettől a pulttól, hisz átlagos felhasználásra szánták.
A Peavey effektektől én sosem voltam elszállva, ezért a beépített digitális FX procival kapcsolatban fenntartásaim lehetnek, de hát meg kéne hallgatni. Ez szigorúan szubjektív, ha tetszik Neked, akkor nincs baj úgysem.
Az, hogy a mikrofon csatornákon van insert, egyenesen nyeremény, mert így tudsz használni külső kompresszort a felvételi láncban.
Monitor utat is tudsz kavarni, ami felvételnél, vagy kiskoncerten nélkülözhetetlen.
Azt nem tudom, hogy az FX send csak a belső procira megy-e, vagy kapcsolható külső effektútra is. Ha igen, akkor az további jó pont.

Szerintem ezért az árért - én most a 300 dolcsiból indulok ki - egy nagy nevű, minőségi cuccod lehet, ami azért lényegesen tovább szolgál, mint egy Behringer.
Válasz '' hozzászólására (#)

albidoktor2006-05-08 16:04 |  #103
na senki nm mond semit a Peavey keverokrol???

nagyon erdekel h erdemes-e megvnni....
gy kis segitseg most jol jonne.

Fanthom2006-05-05 16:57 |  #102
Mi is Yamaha keverőt használunk próbán meg kisebb fellépéseknél. Nagyon pöpec szerkezet. Masszív, van benne anyag, jó a hangja, semmi zaj, korrekt működés.
Nekünk bevált, én is csak ajánlani tudom.
Válasz '' hozzászólására (#)

rex_brown 2006-05-05 11:34 |  #101
Asztán mexületett a topikindító problémára a megoldás:

Kib#sztuk a Behringert keverőt, csak úgy zörgött és vettünk egy MG szériás Yamahát. Ég és föld. Nem "zörög", nem szinez, kicsi jelvesztés van persze, de ez nem egy "háromméteres" cucc.

Vegyetek Yamaha keverőt - gyenge idegzetűek: külföldön. A magyar forgalmazó...khmmm...
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-05-03 11:24 |  #100
Egész jó kis olvasmány keverők témakörben.

Fidós 2006-05-03 08:55 |  #99
mester, ezt rendesen összeszedted és maximálisan egyetértek!!!
Válasz '' hozzászólására (#)

albidoktor2006-05-02 14:25 |  #98
sziasztok!
ki mit szol a peavey PV14-es keverohoz.erdemes megvenni???

Alien 2006-05-01 13:17 |  #97
Üdv, akit érdekel Joemeek ThreeQ szinte vadonat új, benne profi minőségű mikrofon előerősítő,EQ és Kompresszor. (40.000.-)
Az szóljon. THX.
06/70/6035435

SM2006-05-01 13:08 |  #96
Hát gondoltam megoldjuk teljesen analóg módon, élőben.
Szeretem a garázs megoldásokat, pl. Frank Blacknek volt egy olyan felvétele, amit így miksilógatással csináltak, semmi stúdió, és kurva jó hangulata volt.Mondjuk egyben is volt a zenekar
Tascamnak van valami 8 sávos recordere, az már talán elég lenne, és elég olcsó.
HD recorderek-hez nem értek.Gondolom jó minőségű a/d, d/a lenne az alapfeltétel?
Tudsz esetleg ajánlani valami megbízható márkát, típust? (ebből os a multitrackesekre gondolok)
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2006-05-01 12:55 |  #95
szokott rajtuk lenni dbx (? - vagy valami más nevű, nem Dolby B,C) zajcsökkentő. az elég jól "odacsap". persze a négy csatorna nem sokra elég. próbahelyre demózni elég. ha komolyabb kell, akkor PC felé kell orientálódni...
vagy venni valami soksávos harddiskrecordert. manapság ki lehet ilyeneket fogni jó áron, mert nincs áruk a PC-k térnyerése miatt.
amúgy a négysávos magnó felejtős kategória.
Válasz '' hozzászólására (#)

SM2006-05-01 12:44 |  #94
Üdv mindenkinek, a következő kérdésem lenne.
Van nekünk egy ősi 4 sávos fostex "multitrack recorder"-ünk, ami síma magnókazettával dolgozik.
Eddig rádugtunk egy gagyi stereo térmikrofont, amit fellógattunk és tök jó próbafelvételeket tudtunk készíteni.
Tudom, hogy több sebből vérzik a dolog, de érdekelne, hogy létezik-e olyan elfogadható árfekvésű használt (tascam, fostex, vagy egyéb) ilyen kazettás cumó, ami jobb zajszűrővel van ellátva (pl. dolby c, de lehet, hogy hülyeséget írok), állítható bias-sal, dolby hx pro-val (a hülyeségre vonatkozó megállapításaim továbbra is érvényesek, de a neten azt olvastam, hogy ezeknek a funkcióknak kéne megfelelni, de ebből mindössze az állítható biassal találkoztam eddig), ill. több mint négy csatornás, mert ez dobra-gitárra-énekre-basszusra kicsit kevésnek tűnik.
Na szóval létezhet-e normális megoldás adott témakörben?



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu